Wpis z mikrobloga

Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restauracji przez Uber Eats i Wolt.
Mam mieszane uczucia trochę, bo z jednej strony prowizje rzeczywiście wysokie, z drugiej strony to trochę nieeleganckie, tak otwarcie informować o rozliczeniach z kontrahentem i jeszcze namawiać do niekorzystania z ich usług, jednocześnie korzystając z kanału dystrybucyjnego.
#warszawa #gastrowarszawa #wolt #ubereats #glovo
advert - Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restaur...

źródło: comment_1588587577hmgeQABwg7wmOq0DOklNrq.jpg

Pobierz
  • 135
@Shinlim: na chinola czy burgera zwykle czekałem koło godziny, czyli długo. Teraz jestem miło zaskoczony kebsem, który się wyrabia w 30 min. Nie wiem, czy to kwestia obłożenia. Może zwyczajnie kebsa robi się szybciej.
@nargynen: 30% to spora prowizja, ale z 3 punktem to poleciałeś troszkę, uber/glovo i inne (wyjątkiem jest pyszne.pl które ma własnych dostawców i daje im rowery) płaci kurierom od zlecenia, czyli też nie maja nic na utrzymaniu a kurier nie dostaje % z tych 30% tylko stawkę za doręczenie którą i tak ty płacisz.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@LM317K: to nie jest takie proste xD Kilka firm zdominowało rynek, zaczęło się od bardzo niskich marży, więc wszyscy z tego chętnie korzystali zamiast budować własne strony. W Holandii jest odpowiednik naszego pyszne i już pozwoli lokale mówią dość, bo mają praktycznie monopol, a zaczynali od znacznie niższych marży...
Szczerze to ich problem i wymyślanie najniższych kwot , np. jestem na homeoffice chce zjeść jedną pozycję która kosztuje 20 złotych plus dostawa , a minimalna mają 30-40 złotych , to wolę zamówić Ubera,Wolta czy Glovo bez minimalnej . Sami sobie nakręcili pętlę
@advert: Ulotka ma trochę prawdy w sobie, bo jeśli będziemy mieli zdominowany rynek przez kilka firm które narzucają duże marże i mało kto zamawia bezpośrednio od restauracji to marże będą coraz większe a co za tym idzie same restauracje tez z czasem podniosą ceny a na końcu zapłacimy za ta wygodę=my klienci, albo knajpy po prostu sie zamkną co tez dla nas jako klientów nie będzie dobre. Tak jak ktoś wyżej
Prowizję są adekwatne do włożonej pracy. Taka firma jak Wolt zapewnia cała obsługę płatności. Promocje. Kuriera. Dostawe w 15 do 30 minut. Reklamację.


@Migusik21: zapomniałeś o dość istotnym: reklamę online. Jakby sobie restauracja policzyła ile kosztuje własna infrastruktura do zamówień online (strona, jakieś adwordsy, no i wspomniane przez ciebie płatności i reklamacje) to te 38 zł może wcale nie być taką ekstremalną kwotą. Po prostu jest to odpowiednik kasy którą fizyczna
bo jeśli będziemy mieli zdominowany rynek przez kilka firm które narzucają duże marże


@ciekawosc7: na czym polega to "narzucenie" i czemu jakaś inna firma miałaby nie przyjść i nie zrobić tego taniej (jeżeli się da)?

(a jak na razie firmy dowożące żarcie raczej do interesu dokładają, przynajmniej UberEATS na pewno na tym nie zarabia, oni to chyba w ogóle nie zarabiają)
@advert musza korzystac z tych posrednikow bo konkurencja ich zje, bo ludziom latwo zamowic na portalu. Tyle ze nieetyczne to jest zabieranie 30% z ceny dla posrednika za praktycznie nic tylko wpis na ich stronie i system sprzedazy. Wole te 30% przekazac dla restauracji żeby miala wiekszy zysk i kasa zostala lokalnie dla kogos kto realnie pracuje. Tak zreszta mam system, ze jak drugi raz zamawiam w tej samej restauracji to po