Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko255
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wedrowyczj
wedrowyczj

wedrowyczj

Dołączył 11 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 134
  • Znaleziska 96
  • Mikroblog 38
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 9

481

Starsza kobieta w kolejce nie zastosowała się do zasady dwóch metrów odstępu...

Starsza kobieta w kolejce nie zastosowała się do zasady dwóch metrów odstępu...

Starsza kobieta w kolejce nie zastosowała się do zasady dwóch metrów odstępu, więc klient ją ,,przesunął". Wydarzyło się gdzieś na Łotwie.

Gentleman_Adrian
z
liveleak.com
dodany: 06.04.2020, 16:38:49
  • 193
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    lotwa
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 07.04.2020, 06:18:53 via Android
  • 4
@dregdreg Nie odnosząc się do tej sytuacji, niestety w wielu społeczeństwach mamy trwający od wieków kult ludzi starszych. Nie chcę tego teraz rozwijać. W skrócie, nie ważne jest wiedza, wykształcenie, itd. Przyjmuje się, że jak jesteś stary, masz to wszystko z racji wieku, co jest tragicznym założeniem. Oczywiście są staruszki na poziomie, ale tacy przeważnie byli już zanim się zestarzeli.
Rubbik
Rubbik
06.04.2020, 12:45:42
  • 203
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 06.04.2020, 18:06:09 via Android
  • 0
@Rubbik co za bzdury...
  • Odpowiedz

536

45 dni całkowitej blokady - tyle potrzeba, by powstrzymać epidemię

45 dni całkowitej blokady - tyle potrzeba, by powstrzymać epidemię

Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych wyliczyli, ile powinny potrwać ostre rygory wprowadzane przez władze, by powstrzymać rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa. Opracowanie powstało na bazie obserwacji rozwoju epidemii w 36 krajach oraz 50 stanach USA.

Szewczenko
z
polsatnews.pl
dodany: 03.04.2020, 09:24:14
  • 195
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 04.04.2020, 00:33:22 via Android
  • 0
@marianczi Niekoniecznie wszyscy. Epidemie często zanikają same z siebie, nauka nie wie dlaczego.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 04.04.2020, 00:35:42 via Android
  • 0
@dran2 Epidemie często zanikają same z siebie bez znanych przyczyn.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 04.04.2020, 00:41:10 via Android
  • 0
@stivenus Polecam wszystkim obejrzeć:
https://youtu.be/S2_55vbrMec

635

Noszenie maseczek będzie obowiązkowe? Minister zdrowia zabrał głos

Noszenie maseczek będzie obowiązkowe? Minister zdrowia zabrał głos

Może jednak maski będą obowiązkowe do noszenia

konto usunięte
z
fakty.interia.pl
dodany: 01.04.2020, 20:55:12
  • 277
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 02.04.2020, 08:59:28 via Android
  • 0
@algorytm7007 Ale po co nosić dłużej niż godzinę?
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 02.04.2020, 13:24:06 via Android
  • 0
@algorytm7007 Polecam wszystkim poczytać:
https://www.wykop.pl/link/5420765
Mnóstwo informacji o noszeniu masek.

2427

Obowiązek rękawiczek, a maskach ani słowa

Obowiązek rękawiczek, a maskach ani słowa

Wprowadźmy w końcu maski! Na razie "Wprowadzamy obowiązek noszenia rękawiczek przez klientów w sklepach", a słowo "maska" nawet nie padło. Czy ktokolwiek śledzi, co dzieje się w kolejnych krajach Europy, które wprowadzają obowiązek masek jeden za drugim? Czechy już wygrywają maskami.

tomasztomasz1234
z
twitter.com
dodany: 31.03.2020, 10:58:32
  • 333
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:16:47
  • 0
@resuf: Ale właśnie po co kupować - dlatego popieram Cię w 100%. Do celów prywatnych, nie medycznych zrobienie maseczki, lub ostatecznie osłonienie twarzy szalikiem wystarczy.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:20:04
  • -1
@PLChauffeur: Zrobienie jest banalnie proste:
https://diymask.site/
Pełno filmów video na YT, jak zrobić krok po kroku.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:20:54
  • 0
@nitrous15: Potrzebujesz na prywatny użytek? Wtedy bez problemu zrobisz sam:
https://diymask.site/
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:22:01
  • 0
@YourDoom: Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to dentyści
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:22:30
  • 0
@Czajnikowsky: Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to dentyści
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:22:54
  • 0
@polowczyk: Zrobienie jest banalnie proste:
https://diymask.site/
Pełno filmów video na YT, jak zrobić krok po kroku.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:23:44
  • 0
@betonowyplacek: Fakt, opakowania w których są produkty powinno się obecnie porządnie przetrzeć ściereczką z detergentem, lepiej z alkoholem, potem na sucho Jak się nie da to zawartość przesypać do innych pojemników. Ostatecznie produkty w opakowaniach odstawić w suche, ciepłe miejsce, tu niestety na spory czas, bo wirus długo się utrzymuje na powierzchniach i nie mamy pewności. Warzywa i owoce porządnie umyć. Pieczywo, można wstawić na 1, 2 minut do piekarnika
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:25:53
  • 0
@Matpiotr: I właśnie tym głównie wygrywają.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:26:34
  • -1
@rafu: Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to dentyści
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:32:30
  • -1
@efceka: Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to dentyści
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:41:00
  • 0
@zorzyk01: Fakt, opakowania w których są produkty powinno się obecnie porządnie przetrzeć ściereczką z detergentem, lepiej z alkoholem, potem na sucho Jak się nie da to zawartość przesypać do innych pojemników. Ostatecznie produkty w opakowaniach odstawić w suche, ciepłe miejsce, tu niestety na spory czas, bo wirus długo się utrzymuje na powierzchniach i nie mamy pewności. Warzywa i owoce porządnie umyć. Pieczywo, można wstawić na 1, 2 minut do piekarnika
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:59:26
  • 1
@Lightweight: Wirus ginie w suchym powietrzu i jednocześnie temperaturze powyżej 60 stopni. Ginie także w kontakcie z detergentem zmywającym tłuszcz (rozpuszcza się otoczka wirusa) - mydło, płyn do mycia naczyń. Wirus jest dużo, dużo mniej trwały niż bakteria. I to jest wytyczna do dalszych działań. Stosujemy temperaturę/detergent w taki sposób, żeby nie uszkodzić maseczki.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 18:11:16
  • 0
@Lightweight: To prawda, maseczki jednorazowe chirurgiczne, to słaby materiał do dezynfekcji. Szybko ulegną degradacji. Dlatego polecam wykonanie kilku maseczek bawełnianych. Jednak posiadając kilka maseczek jednorazowych chirurgicznych można ich na siłę używać cyklicznie w kolejności, jednocześnie dezynfekując każdą np. wkładając do piekarnika nagrzanego na 70 stopni, np. na 30 minut. Oczywiście będzie to słabe rozwiązanie, ale lepsze to niż wyjść w tłum bez zasłonięcia twarzy. Mając maseczki bawełniane - pierzemy i
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 18:34:51
  • 0
@sidhe: Gdyby osoby z aktywnymi infekcjami, kichające i kaszlące nie krążyły po miejscach publicznych (lub jak już muszą, to używały wtedy odpowiednich maseczek), to używanie maseczek w tych miejscach przez zdrowych też by nie było wcale koniecznie. Ale niestety. Charczący czy kichający tuż nad Twoim uchem osobnik w kolejce do kasy to częsty widok nawet teraz. Gdyby ludzie z aktywnymi infekcjami nie chodzili do pracy, też by było inaczej. Gdyby
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 18:40:07
  • -1
@orbitowski: Możesz mieć mikrourazy na dłoniach, niedawne skaleczenia, obtarcia naskórka. To ułatwiona droga dla wirusa. Rękawice Cię przed tym chronią. Jakiekolwiek. Dodatkowo, co będzie, gdy np. w czasie zakupów niechcący się skaleczysz, zadrapiesz na dłoni? Wirus ma wtedy łatwiej.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 18:45:13
  • -1
@WybuchowyCzajnik: > Co będzie, gdy np. w czasie zakupów niechcący się skaleczysz, zadrapiesz na dłoni? Wirus ma wtedy łatwiej. A każda rękawica jakoś tam chroni dłoń.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 18:55:22
  • 0
@sidhe: Racja, trzeba to robić odpowiednio. Ale nie straszmy tak tym odpowiednim reżymem. Może lepiej edukujmy jak ściągać maseczkę prawidłowo? Naprawdę nie odstraszajmy od noszenia maseczek. Kiedyś na wykopie było nawet tłumaczenie dobrego artykułu z NYT w tym temacie. W oryginale tutaj:
https://www.nytimes.com/2020/03/17/opinion/coronavirus-face-masks.html
Naprawdę nie straszmy społeczeństwa maseczkami, obecnie część ludzi po prostu boi się lub wstydzi nosić jakiejkolwiek maseczki. Część ludzi uważa noszących maseczki za chorych. Tak nie powinno
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 18:56:55
  • 0
@sidhe: Więc nie chodzimy w maseczce godzinami. 20-30 minut w sklepie, innym zatłoczonym miejscu, wystarczy. Maska przez ten czas nie zawilgnie mocno.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 01.04.2020, 05:58:22 via Android
  • 0
@Lightweight Dzięki, sporo ciekawych informacji! Oczywiście należałoby zanalizować metody takich badań/testów, jednak na obecną chwilę lepsze to niż nic.

548

Maseczki - czym się różnią poszczególne rodzaje.

Maseczki - czym się różnią poszczególne rodzaje.

Sprawdź czym się różnią poszczególne klasy maseczek (FFP3, FFP2 czy N95). Dowiedz się która maseczka może skutecznie chronić przed wirusami, smogiem i pyłami.

hahacz
z
sprzedawacz.pl
dodany: 30.03.2020, 16:57:29
  • 166
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    maseczki
  • #
    swiat
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:53:43
  • -9
@uzytkownik2560: Najlepiej zrobić maseczkę we własnym zakresie. Polecam:
https://diymask.site/
Angielski, ale z obrazkami i video, więc nawet bez znajomości angielskiego da się radę.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:01:40
  • 0
@sprzedawacz: Ja bym się skupił na tym, jak każdy może sam, bardzo prosto wykonać maseczkę. Można wykorzystać stronę, z której i ja chętnie skorzystałem:
https://diymask.site/
Jest to naprawdę bardo proste. Są tam dostępne szablony w PDF, są filmy jak to zrobić. Można spróbować przetłumaczyć część informacji na polski dla osób, które muszą mieć tekst poza obrazkami i video.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:05:01
  • 6
@Xavax: Chusty, szaliki, maseczki uszyte przez nas czy te chirurgiczne BĘDĄ chronić we wszystkich zastosowaniach prywatnych - jak najbardziej!. Jak jesteś na pierwszej linii frontu w placówkach medycznych to wtedy wymagania są większe. Zwykły Kowalski może sobie uszyć maseczkę i będzie to doskonałe zabezpieczenie na czas wyjścia do sklepu, czy podczas drogi do sklepu.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 15:10:39
  • 0
@vibro_vagins: I tego należy przestrzegać. Ściągamy maseczkę i albo wyrzucamy ją do kosza, jeżeli możemy sobie na to pozwolić, albo ostrożnie do woreczka foliowego strunowego najlepiej, zamykamy i po tym do dezynfekcji. Oczywiście mycie rąk i twarzy detergentem po drodze.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 16:09:51
  • -2
@ri0cp: Tym mogą się przejmować jedynie osoby na pierwszej linii frontu mający bliski, bezpośredni kontakt z aktywnie chorymi. Zwykły Kowalski może bez problemu wielokrotnie dezynfekować maski, one nie mają zatrzymywać nano cząsteczek wirusa, tylko kropelki śliny, a te są łatwo zatrzymywalne.

2393

Nowe obostrzenia w związku z koronawirusem w Polsce

Nowe obostrzenia w związku z koronawirusem w Polsce

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił we wtorek, 31 marca, nowe obostrzenia w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce. - Musimy zrobić wszystko, żeby uniknąć najgorszego scenariusza.

StaryWilk
z
fakty.interia.pl
dodany: 31.03.2020, 10:23:34
  • 828
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    wirus
  • #
    polska
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:07:38
  • 0
@Macko_89: Popieram. Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:10:19
  • 3
@efceka: Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to dentyści
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:17:51
  • 3
@Acozord: Ale nie marnujcie pieniędzy na maseczki za 80 zł. Nie są warte tej ceny. Do 20 zł, max. 30zł jeszcze ujdzie Lepiej - uszyjcie, zróbcie maseczki sobie sami - jest pełno poradników w sieci i na youtube. Nawet jak maseczki nie macie, w sklepie, miejscu publicznym owińcie/przesłońcie twarz trochę szalem, będzie to samo. Nie kupujcie termometrów za 1000 zł (które wcześniej kosztowały max 100zł), bo takie teraz są ceny.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:19:22
  • 3
@tomosano: Jak uszyć maskę, choć po angielsku, ale z obrazkami i video, więc każdy da radę:
https://diymask.site/
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:22:44
  • 0
@Acozord: O co chodzi z tą bawełną?
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:23:22
  • 0
@Acozord: A już wiem, tytuł aukcji (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 14:42:56
  • 0
@M_J_: Fakt, opakowania w których są produkty powinno się obecnie porządnie przetrzeć ściereczką z detergentem, lepiej z alkoholem, potem na sucho Jak się nie da to zawartość przesypać do innych pojemników. Ostatecznie produkty w opakowaniach odstawić w suche, ciepłe miejsce, tu niestety na spory czas, bo wirus długo się utrzymuje na powierzchniach i nie mamy pewności. Warzywa i owoce porządnie umyć. Pieczywo, można wstawić na 1, 2 minut do piekarnika

2490

Janusz sprzedaje ZDJĘCIA RĘKAWIC

Janusz sprzedaje ZDJĘCIA RĘKAWIC

Kup teraz na Allegro.pl za 69,99 zł - ZDJĘCIE RĘKAWIC RĘKAWICZKI GUMOWE M 100 SZTUK (9118011024). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

markus2002
z
allegro.pl
dodany: 31.03.2020, 11:24:44
  • 192
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    2019ncov
  • #
    januszebiznesu
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 13:51:48
  • 1
Prywatne osoby nie mają konieczności kupować rękawiczek jednorazowych. Naprawdę. Można używać rękawic gumowych wielorazowych (np. takich do zmywania naczyń), potem je tylko zdezynfekować (umyć rece w rękawicach porządnie mydłem). Można ostatecznie użyć każdych innych rękawic i potem je porządnie wyprać. Poza branżą medyczną nie widzę potrzeby kupować rękawic jednorazowych. A na portalach aukcyjnych para rękawiczek lateksowych za 10zł sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. No chyba, że kupują to dentyści i lekarze do
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2392

Janusze z allegro zarabiają na cudzym projekcie przyłbic!

Janusze z allegro zarabiają na cudzym projekcie przyłbic!

Właściciele drukarek 3D poświęcają własne środki na pomoc w walce z koronawirusem, a tymczasem nosacze z allegro zarabiają na cudzym projekcie zdzierając na marży dziesięciokrotnie przekraczającej koszty produkcji, mimo wyraźnej uwagi autorów na temat sprzedaży przyłbic wykonanych według ich...

subteIny
z
wykop.pl
dodany: 30.03.2020, 20:06:09
  • 297
  • #
    polska
  • #
    allegro
  • #
    druk3d
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
  • #
    januszebiznesu
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 12:47:12
  • 0
@eloyard: Ale to SAM JEDEN przedsiębiorca wszystko robi i produkuje w swojej fabryce? Bez niego nikt już sobie na świecie nie poradzi, wszyscy umrzemy? Czy może ma pracowników, którzy pracują w tej fabryce. No bez nich chyba nie będzie tej fabryki. Czy przedsiębiorca nie żyje też w jakejś społeczności z którą czuje choć minimalny związek? A może też współpracuje chociaż trochę z innymi?
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 13:13:07
  • 0
@eloyard: Oczywiście, że współpraca. Tylko na jakich zasadach? Na zasadzie skakania sobie do gardeł jeden drugiemu?

983

Afera! Służba zdrowia kupuje termometry 4x drożej

Afera! Służba zdrowia kupuje termometry 4x drożej

Mirki, zobaczcie po ile i kiedy szpital w Grudziądzu kupuje termometry. Konto na Facebooku nie jest moje, autor posta pisze, że nie ma 100% pewności czy faktura jest prawdziwa, ale wygląda ok. Kraj z dykty...

kkicek10
z
facebook.com
dodany: 21.03.2020, 21:21:45
  • 95
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    szpital
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 11:58:17
  • 0
To co się teraz odbywa na wykopie, to majstersztyk. Wysyp narzekających na trudy przedsiębiorców oraz olbrzymia ilość narzekających na brak maseczek (wśród nich ci właśnie przedsiębiorcy :) ). Tymczasem.... A wiem to z dobrych źródeł. Część januszy biznesu nie zapłaci pracownikom, nie zabezpieczy się przed kryzysem. Wiecie co oni teraz robią? Cały swój dostępny kapitał, całe oszczędności przeznaczają na sprzęt medyczny, maseczki itd. Strumień pieniędzy leje się do Chin, całe kontenery są
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

938

Szpital płaci 945zł za termometr bezdotykowy w cenie 230zł w sklepie

Szpital płaci 945zł za termometr bezdotykowy w cenie 230zł w sklepie

Szpital płaci po 945zł sztuka za termometry wystawione w sklepie internetowym 230zł sztuka. Biznes po polsku?

login-jest-zajety
z
telegra.ph
dodany: 31.03.2020, 09:29:08
  • 114
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    ekonomia
  • #
    biznes
  • #
    covid19
  • #
    wirus
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 31.03.2020, 10:55:50
  • 0
@yale: To co się teraz odbywa na wykopie, to majstersztyk. Wysyp narzekających na trudy przedsiębiorców oraz olbrzymia ilość narzekających na brak maseczek (wśród nich ci właśnie przedsiębiorcy :) ). Tymczasem.... A wiem to z dobrych źródeł. Część januszy biznesu nie zapłaci pracownikom, nie zabezpieczy się przed kryzysem. Wiecie co oni teraz robią? Cały swój dostępny kapitał, całe oszczędności przeznaczają na sprzęt medyczny, maseczki itd. Strumień pieniędzy leje się do Chin,

582

Przedsiębiorca z Gdyni sam ratuje swoich najemców, bo... tarcza nie starcza

Przedsiębiorca z Gdyni sam ratuje swoich najemców, bo... tarcza nie starcza

"Tarcza nie starcza" - ogłosił na Facebooku przedsiębiorca z Gdyni i poinformował, że wszystkich najemców lokali gastronomicznych, należących do jego firmy Mango Investment, zwalnia z czynszu do końca "zadymy z koronawirusem".

niepowtarzalny-dwa
z
biznes.trojmiasto.pl
dodany: 30.03.2020, 13:03:48
  • 91
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    trojmiasto
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 30.03.2020, 19:04:32 via Android
  • 0
@Badryg Takim zachowaniem steruje umysł, żadna natura. Między posiadaniem nadmiaru, a pomocą również nie ma związku - musi być coś więcej w głowie, w biznesie tak pół na pół to ma.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 30.03.2020, 20:06:09 via Android
  • 3
Później lawirujesz z płatnościami, przeciągasz ile się da, a ludzi zwalniasz... po wszystkim stawiasz wszystko od nowa. Z tą różnicą, że już masz mieszkanie, które możesz upłynnić.


.... Kwintesencja dużej części polskiego biznesu...
Z cyklu - terminy polskiej ekonomii - lawirowanie z płatnościami (-‸ლ)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ytarka
Ytarka
30.03.2020, 08:37:02 via iOS
  • 1516
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 249
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 30.03.2020, 18:41:03 via Android
  • 0
@Ytarka Nie da się tego wyjaśnić na płaszczyźnie ekonomicznej. To pytanie do socjologów. Ekonomia jest obecnie oderwana od wszystkich innych nauk i to jest spory problem. To co siedzi w umyśle człowieka, jakie mamy ideologie ma wpływ na to między innymi jak postrzegamy biznes i relacje między pracownikiem i pracodawcą. Może właśnie przy okazji kryzysu stworzą się nowe modele biznesu, coś nowego.
Dlaczego oczekują? Bo może w ich mniemaniu to sprawiedliwe.
  • Odpowiedz

2605

Odroczenie składek - jak rząd i ZUS medialną sztuczką zrobili nas w konia

Pokaż treści 18+

Odroczenie składek - jak rząd i ZUS medialną sztuczką zrobili nas w konia

Firma SC Event Design udostępniła na swoim fanpage odpowiedź z ZUS, w sprawie złożonego wniosku o odroczenie składek o 3 miesiące, a więc późniejszą ich zapłatę. Treść jest absurdalna!

Tumurochir
z
facebook.com
dodany: 21.03.2020, 10:09:33
  • 272
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    zus
  • #
    gospodarka
  • #
    tarczaantykryzysowa
  • #
    bekazpisu
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 10:33:07
  • -54
To takie pseudo biznesmeny. Brak jakichkolwiek zapasów czy to części, materiałów do produkcji, czy po prostu środków pieniężnych. Firma może przynosić straty w czasie kryzysu i właściciel ma być na to wcześniej przygotowany. Ma nie przeżerać zysków jak jest prosperity, tylko odkładać na czarną godzinę. Robić zapasy materiałów do produkcji. To jest zarządzanie i za to się bierze większe pieniądze niż pracownik.
  • 17
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 10:38:45
  • -18
Nareszcie, może w końcu rynek się oczyści z tych wszystkich januszy i pseudo biznesów. Jest jakiś pozytyw.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 10:51:26
  • -16
@patool: Przede wszystkim: co jebnie?. Co to jest to mityczne "to"? Pamiętajmy, nie ma czegoś takiego jak pustka gospodarcza. Nie będzie tak, że nie będzie gospodarki. Przez chwile będzie problem i tyle. Nie ma próżni w biznesie. To nie jest żaden armagedon. No i ta "optymalizacja produkcji". No mam z tym do czynienia. Z tymi wszystkimi idiotami księgowymi itd, itp. i przepychankami z nimi. Jak słyszę o optymalizacji produkcji w
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 10:56:45
  • -11
@Zbyszek_Kudriawcew: Taaak i te mityczne zjadające wszystko podatki.... Tylko inwestycje i pamiętajcie, słupki muszą rosnąć stale w górę inaczej nie da rady (a nie czekaj, to zależy jak będą opisane osie na wykresie - taki żart). Faktycznie szkoda czasu, pewnych szkół biznesu nie wykorzeni się tak szybko. Tylko koronawirus to zmieni. O, właśnie go mamy!
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 11:12:23 via Android
  • -2
@Mszanin Aha, "kreatywna księgowość", no to nie ma problemu - rząd zrobił "kreatywną pomoc". Po prostu nie mogę się powstrzymać jak czytam ten zwrot :)
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 11:19:21 via Android
  • -4
@spie_z_tata No tak, jak coś się nie zgadza z moją wizją, to obrażanie. Bez epitetów proszę. Kultury niestety w polskim biznesie szczególnie brak...
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 11:28:11 via Android
  • -6
@lemek3 No i to jest piękne, że zadziała w obie strony. Powstaną nowe biznesy, oparte już na innych wartościach - zarówno ze strony pracodawcy jak i pracowników.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 11:38:49 via Android
  • -3
@dr3vil Rozmawiamy o biznesie, nie o polityce. Polityka w polskim wydaniu mnie nie interesuje.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 11:41:01 via Android
  • -3
@spie_z_tata Kryzys nie będzie wiecznie trwał. Chyba wielu w tym wątku o tym zapomina.
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 15:09:27
  • 0
@spie_z_tata: No to może trzeba będzie zmienić profil biznesu na nieco inny w perspektywie kilku miesięcy. Już powstają nowe możliwości. Kto pierwszy je wykorzysta ten zyska. Powiązania polityki z biznesem są złe.

4637

Rząd dokopuje firmom w kryzysie, kopnijmy więc rząd w tyłek i my

Rząd dokopuje firmom w kryzysie, kopnijmy więc rząd w tyłek i my

ZUS napluł wszystkim przedsiębiorcom w twarz, mają płacić składki za miesiące przestoju przez co masa ludzi może stracić pracę. Teraz każdy pracodawca powinien poinformować swoich pracowników jak obecny rząd traktuje firmy. To szansa by otworzyć ludziom oczy i coś w końcu zmienić, wystarczy że...

Anna_
z
wykop.pl
dodany: 20.03.2020, 15:20:24
  • 381
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    podatki
  • #
    zus
  • #
    koronawirus
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 21.03.2020, 10:34:52
  • -3
Wszyscy jęczący to takie pseudo biznesmeny. Brak jakichkolwiek zapasów czy to części, materiałów do produkcji, czy po prostu środków pieniężnych. Firma może przynosić straty w czasie kryzysu i właściciel ma być na to wcześniej przygotowany. Ma nie przeżerać zysków jak jest prosperity, tylko odkładać na czarną godzinę. Robić zapasy materiałów do produkcji. To jest zarządzanie i za to się bierze większe pieniądze niż pracownik.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mete
Mete
20.03.2020, 05:21:17
  • 165
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 176
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 20.03.2020, 09:57:41 via Android
  • 5
@jedzgruszki Dokładnie w punkt. Masz biznes, zatrudniasz, masz zyski wielokrotnie większe niż wypłaty pracowników - to Twój obowiązek zadbać o ciągłość dostaw, czy problemy w czasie kryzysu. Zostaw sobie oszczędności na działanie w czasie kryzysu. Ale nie, większość januszy biznesu bezmyślnie przeżre wszystkie zyski w czasie dobrej koniunktury, a potem pomusz bo kryzys, pracownik pracuj za darmo bo firma nic nie ma. Szkoda pisać....
  • Odpowiedz
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 20.03.2020, 10:10:50 via Android
  • 0
@konmad Nie, to takie pseudo biznesmeny. Brak jakichkolwiek zapasów czy to części, materiałów do produkcji, czy po prostu środków pieniężnych. Firma może przynosić straty w czasie kryzysu i właściciel ma być na to wcześniej przygotowany. Ma nie przeżerać zysków jak jest prosperity, tylko odkładać na czarną godzinę. Robić zapasy materiałów do produkcji. To jest zarządzanie i za to się bierze większe pieniądze niż pracownik.
  • Odpowiedz

804

Nie wiem co mi jest...

Zaczelo sie 10 lat temu od zmeczenia i sennosci po posilku, otepienia umyslowego. Pozniej choroba rozwinela sie niezauwazalnie by w 2014 r czuc sie bardzo zle a w 2015 wezwalem pierwszy raz w zyciu pogotowie.

mateuszzzkk
z
wykop.pl
dodany: 21.12.2019, 20:33:46
  • 433
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 22.12.2019, 07:31:38 via Android
  • 0
@dudz Możesz odblokować pw?

821

Barnskam – czyli dzieci nie są eko, zastąpią ich imigranci (Szwecja

Barnskam – czyli dzieci nie są eko, zastąpią ich imigranci (Szwecja

Barnskam to nowy szwedzki trend polegający na wymuszeniu poczucia wstydu w przypadku spłodzenia dziecka. Całość rozchodzi się o CO2.

100leja
z
ndie.pl
dodany: 23.07.2019, 21:34:21
  • 229
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    szwecja
  • #
    ekologia
  • #
    ciekawostki
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 24.07.2019, 09:48:08 via Android
  • 13
Ale oni zakładają że imigranci nie będą się rozmnażać? A może też na nich wymuszą brak dzieci - i tu ciekawe jakimi sposobami.... Interesujące...

438

George R.R. Martin zabrał głos na temat finału "Gry o Tron"

George R.R. Martin zabrał głos na temat finału "Gry o Tron"

Pracuję inaczej niż David i Dan, nie zapominajcie o tym. Oni mieli sześć godzin na ten ostatni sezon. Ja spodziewam się, że te dwie ostatnie książki wypełnią 3000 stron rękopisu zanim skończę, a jeśli potrzebnych będzie więcej stron, rozdziałów i scen, dodam je.

dobretytuly
z
dobretytuly.com
dodany: 21.05.2019, 16:40:07
  • 187
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    graotron
  • #
    got
  • #
    hbogo
  • #
    seriale
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 22.05.2019, 07:40:33
  • -6
@maakumba: Jedzmy g---o, miliony much nie mogą się mylić!

483

Okradł trzy wypożyczalnie. Zniknął z autami za milion złotych

Okradł trzy wypożyczalnie. Zniknął z autami za milion złotych

W piątek 12 kwietnia trzy wypożyczalnie samochodów na południu Polski padły ofiarą tego samego człowieka – Marka Z. We wszystkich przypadkach schemat działania był ten sam – mężczyzna wypożyczał auto klasy premium, a dwa dni później sygnał z nadajnika GPS w samochodach zanikał. Nie ma aut...

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 25.04.2019, 14:15:42
  • 147
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
wedrowyczj
wedrowyczj
wedrowyczj 26.04.2019, 06:59:31
  • 0
@shaggee: Garaż - klatka Faradaya i po sprawie, żadne zabezpieczenie nie pomoże.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 02.10.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 02.10.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking