Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko230
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vady

vady

Dołączył 7 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5216
  • Znaleziska 4972
  • Mikroblog 244
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 22

323

[EN] CDC zaleca szczepionkę przeciwko małpiej ospie pracownikom służby zdrowia..

[EN] CDC zaleca szczepionkę przeciwko małpiej ospie pracownikom służby zdrowia..

.. ale też pracownikom laboratoriów czy osobom odpowiedzialnym za zdrowie publiczne. Szczepionka JYNNEOS, o której mowa, jest dostosowana zarówno do ospy wietrznej, jak i małpiej - podobnie jak wiele innych leków przeciwko ospie wietrznej, uważanych również za skuteczne w walce z rzadkim wirusem.

Rabusek
z
dailymail.co.uk
dodany: 30.05.2022, 12:07:22
  • 122
  • #
    swiat
  • #
    malpiaospa
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
vady
vady 30.05.2022, 14:40:46
  • -1
@ted-kaczynsky: Przecież to zupełnie inna rodzina wirusów (ospa wietrzna jest bardziej odmianą opryszczki), odporność na ospę wietrzną daje 0 odporności na wirusy ospy prawdziwej lub małpiej.
vady
vady 30.05.2022, 14:46:12
  • -12
@wojna: Raczej dzieci, bo małpia ospa jest zabójcza dla dzieci jak covid dla 80-latków. Jedyne przypadki śmierci z powodu małpiej ospy w historii to były właśnie dzieci.

2975

ProtonMail przekazuje policji adresy IP aktywistów

ProtonMail przekazuje policji adresy IP aktywistów

Operator ProtonMail chwali się na stronie informacją, że nie loguje stałych adresów IP użytkowników. Mimo tego po interwencji francuskiej policji przekazał je, a aktywiści zostali zatrzymani. Kolejny operator, który kłamie?

snappik
z
twitter.com
dodany: 06.09.2021, 07:38:10
  • 259
  • #
    technologia
  • #
    protonmail
  • #
    komputery
  • #
    internet
vady
vady 06.09.2021, 09:33:41
  • 13
@zaxcer: Ciekawe czy mogliby zrobić tak, że aplikacja cały czas pokazuje napis w stylu "nie jesteś przedmiotem śledztwa, twoje dane jak IP nie są zapisywane". W momencie rozpoczęcia śledztwa taki napis po prostu usunąć.

14

4-dniowy tydzień pracy w Polsce przetestowany. Eksperci: Zwiększa produktywność

4-dniowy tydzień pracy w Polsce przetestowany. Eksperci: Zwiększa produktywność

Według ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego skrócenie czasu pracy przy zachowaniu dotychczasowej płacy mogłoby pomóc w zwiększeniu produktywności pracowników.

ESKA_INFO
z
eska.pl
dodany: 06.09.2021, 06:56:42
  • 12
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    ekonomia
  • #
    zarobki
  • #
    prawopracy
vady
vady 06.09.2021, 07:29:51
  • -1
@konkarne: Jak na kasie w biedrze będzie wypoczęta, uśmiechnięta osoba, to chętniej wrócę do tego sklepu, więc może to zwiększyć produktywność :). Na taśmie produkcyjnej też pewnie rzadziej będą popełniane błędy.

489

Braun znowu porównuje rząd do nazistów i wspomina zamach na Kutcherę

Pokaż treści 18+

Braun znowu porównuje rząd do nazistów i wspomina zamach na Kutcherę

Dziambor zastanawiał się skąd biorą się ataki antyszczepów. Może z takich mów jak ta Brauna, który w jednym zdaniu mówi o zamachu na Franza Kutscherę, a w kolejnym wyraża rozczarowanie, że "zbrodniarze" z rządu jeżdżą jeszcze ulicami, "i nie ma kary na nich"?

Kozajsza
z
streamable.com
dodany: 10.08.2021, 09:05:13
  • 105
  • #
    polska
  • #
    bekazprawakow
  • #
    neuropa
  • #
    neurolista
  • #
    koronawirus
  • #
    polityka
vady
vady 10.08.2021, 10:04:09
  • 10
@buont: Czyli te technologie stworzyli wolnorynkowcy i przedstawiciele prawactwa tacy jak Korwin i Braun? Wydawało mi się, że zrobili to naukowcy, inżynierowie i robotnicy w fabrykach o różnych poglądach, niekoniecznie wolnorynkowych.

578

CNN zwolniło trzy osoby za przyjście do pracy bez szczepień na Covid-19

CNN zwolniło trzy osoby za przyjście do pracy bez szczepień na Covid-19

Telewizja CNN poinformowała swoich pracowników, że trzy osoby zostały zwolnione za naruszenie polityki sanitarnej stacji, przychodząc do pracy bez szczepienia przeciwko Covid-19.

Wirtualnemedia_pl
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 06.08.2021, 09:54:10
  • 142
  • #
    swiat
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
vady
vady 06.08.2021, 12:44:54
  • -65
I bardzo dobrze.

Gdyby w Polsce wprowadzić przepisy, które:
1. W przypadku wykrycia covid u pracownika cały zakład pracy ma być zamknięty na miesiąc i wszyscy pracownicy mają być poddani kwarantannie.
2. Pracodawca może zweryfikować i zwolnić dyscyplinarnie każdego pracownika bez szczepienia.

Mielibyśmy wyszczepialność na poziomie 99%. Plus zachęcałoby to pracodawców do pracy zdalnej, bo oczywiście nie dotyczyłoby to zdalnych pracowników.
  • 31
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 06.08.2021, 12:55:52
  • -39
@sq6oxf: Eksperymentem są ludzie, którzy wolą przechorować niż się zaszczepić. Szczepionki (mRNA) są badane od kilkudziesięciu lat, a wirus ledwie ponad rok (pomijając to, że wirus jest milion razy bardziej skomplikowany niż szczepionka).
vady
vady 06.08.2021, 13:04:09
  • -29
@sq6oxf: Umieralność nieco ponad 1% w krajach rozwiniętych (chyba że mieszkasz w Afryce, gdzie mało kto dożywa 60).
I mówimy o sytuacji, gdzie dla każdego jest miejsce w szpitalu (90% ludzi daje się wyleczyć), gdy zabraknie to śmiertelność skacze do ok. 10%.
Poza tym kilkadziesiąt procent ludzi po przechorowaniu ma trwałe powikłania.
A 80% ludzi choruje objawowo, więc raczej wie.
Więc pandemia jak najbardziej jest straszna, a tego typu przepisy
vady
vady 06.08.2021, 13:05:33
  • -22
@ja_jeti: Liczyłem liczbę atomów w wirionie koronawirusa i w cząsteczce mRNA szczepionki i dokładnie tyle wyszło.
vady
vady 06.08.2021, 13:19:57
  • -24
@pigularz: Wywołuje odpowiedź immunologiczną przeciw konkretnemu patogenowi, więc jak najbardziej jest szczepionką.
Czy może masz inną definicję szczepionki?
vady
vady 06.08.2021, 13:24:45
  • -22
@pigularz: No i imituje, powoduje wydzielanie białka wirusa przez komórki, tak jak to robi wirus.
Czy może masz inną definicję imitacji?
vady
vady 06.08.2021, 14:58:03
  • -16
@sq6oxf: To są fakty naukowe, a że nie zgadzają się z twoim chłopskim rozumem to już twój problem.
vady
vady 06.08.2021, 15:29:34
  • -11
@Razor_wwa: Kolejny naukowiec wyposażony w chłopski rozum.
Szczepionka może dać i daje lepszą odporność niż przechorowanie - w badaniach wyszło, że szczepionka Pfizera daje średnio dwa razy wyższe poziomy przeciwciał, niż przeciętne przechorowanie covid.
Poza tym, koronawirus ma działanie immunosupresywne - blokuje wydzielanie interferonów, które sygnalizują dla układu odpornościowego, że coś jest nie tak - m.in. temu zakaża kilka dni przed pojawieniem się objawów, a odpowiedź immunologiczna jest dość słaba
vady
vady 06.08.2021, 15:35:27
  • -11
@hiperchimera: Oczywiście, że ilość przeciwciał się liczy - to przeciwciał blokują infekcję, nie ma w układzie odpornościowym żadnego innego mechanizmu, który zapobiega infekcji.
A jak ktoś nie ma przeciwciał, ale ma limfocyty pamięciowe po szczepieniu/infekcji, to przechoruje prawdopodobnie łagodniej, ale na pewno zachoruje i może zakażać innych.
vady
vady 06.08.2021, 15:37:44
  • -5
@hiperchimera: Mamy szczepionkę na wirusa, który może ją spowodować. Jaki wirus powoduje chorobę Hashimoto?

737

Polacy przestają nosić maseczki, policja wystawia mandaty

Polacy przestają nosić maseczki, policja wystawia mandaty

Jeszcze niedawno osoby bez maseczki w sklepach czy autobusach były wyjątkiem. Dziś rzadkością bywają ludzie zasłaniający usta i nos w zamkniętych przestrzeniach. Jeżdżąc komunikacją miejską, czy tankując paliwo na stacji można odnieść wrażenie, że pandemii nie ma.

konto usunięte
z
tvn24.pl
dodany: 04.08.2021, 07:16:02
  • 448
  • #
    polska
  • #
    maseczki
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    policja
vady
vady 04.08.2021, 07:24:09
  • 201
Powinno się zrobić rejestr tych entuzjastów lockdownów i w przyszłości im wystawić rachunek za straty dla gospodarki jakie spowodowali.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

660

Zgoda na eksperymentalne szczepienia zdrowych dzieci i niemowląt

Już w kwietniu Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych wydał zgodę koncernowi Pfizer na testowanie eksperymentalnych szczepionek na zdrowych dzieciach poniżej 12 roku życia.

maxPL
z
wykop.pl
dodany: 02.08.2021, 20:48:06
  • 329
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
vady
vady 03.08.2021, 08:01:04
  • 12
@Evurak: Praktycznie każdy nowy lek dopuszcza się na rynek przed zakończeniem badań, to że mają trwać X lat to jest formalność. A bezpieczeństwo szczepionki jest nawet łatwiej udowodnić niż leku, szczepionka ma wpływ na organizm do jednego miesiąca (rzekome powikłania pojawiające się po latach to jakiś mit), a leki często bierze się latami czy do końca życia, stąd je trzeba dłużej badać.
vady
vady 03.08.2021, 08:07:13
  • -5
@robert-sad: Niestety ta grupa kontrolna jest trochę zbyt duża, ale jak ktoś woli eksperymentować na sobie czy swoich dzieciach nowym wirusem nieokreślonego pochodzenia, o którym już wiadomo, że rozwala układ odpornościowy gorzej niż najgorsza szczepionka, zamiast zastosować szczepionkę badaną od kilkudziesięciu lat i o której wiadomo z badań, że jest bardzo bezpieczna.
vady
vady 03.08.2021, 08:12:28
  • -4
@robert-sad: O tym mówię - szczepionka jest dużo lepiej przebadana niż wirus, wiadomo, że jest bardzo bezpieczna (bezpieczniejsza od tabletki aspiryny), a wirus robi sieczkę z układu odpornościowego, nawet w łagodnych przypadkach.
To osoby, które się nie szczepią biorą udział w eksperymencie, a nie odwrotnie.
vady
vady 03.08.2021, 08:25:39
  • -4
@tmtm: I jest badany, tylko wirus jest jakieś 1000x bardziej skomplikowany od działania szczepionki.
To jest właśnie niepojęte dla ignorantów naukowych, zwanych szurami, którzy nie zadadzą sobie minimum trudu (albo po prostu zdolności poznawcze nie pozwalają), by zrozumieć podstawowe fakty biologiczne nt. szczepionek czy wirusów.
Wirus ma tysiące możliwych interakcji z różnymi komórkami w ludzkim organizmie, do jakich organów się dostaje i jakie szkody w nich czyni, są różne hipotezy
vady
vady 03.08.2021, 08:32:54
  • -4
@tmtm: Chyba sam fakt jak jest intensywnie badany, świadczy o tym jak mało o nim wiemy, zatem pomysł, by na niego chorować zamiast się zabezpieczyć szczepionką ciężko jest określić inaczej, niż jako eksperyment.
vady
vady 03.08.2021, 08:46:18
  • -8
@fren-: Oczywiście, że chorują, a tylko 35% bezobjawowo. Do tego trwałe powikłania są u ponad 10% dzieci, a po szczepionce występują może raz na milion.
Uwzględniwszy to, że koronawirus zaraźliwość ma znacznie wyższą niż przeziębienie (na które normalnie choruje co roku 80% ludzi), nie da się uniknąć kontaktu z wirusem, chyba że ktoś się całkowicie odizoluje od świata.
vady
vady 03.08.2021, 09:00:51
  • -6
@tmtm: Brak węchu do końca życia wydaje mi się dość poważnym powikłaniem, może doprowadzić do licznych depresji, samobójstw, ile dzieci popadnie w anoreksję bo nic nie smakuje, to będzie duży problem w przyszłości.
Nie wiem czy są w Polsce prowadzone badania, te szacunki są na podstawie danych z Anglii, genetycznie tak bardzo się nie różnimy, zatem u nas pewnie jest podobnie.
vady
vady 03.08.2021, 09:08:51
  • -7
@tmtm: Raczej koronawirus robi taką sieczkę w układzie odpornościowym i przez to co dziesiąte dziecko ma problemy, które przy szczepieniach są rzadsze niż raz na milion.

495

Zaobserwowano spadek poziomu przeciwciał u osób zaszczepionych na Covid-19

Zaobserwowano spadek poziomu przeciwciał u osób zaszczepionych na Covid-19

Obserwacja dotyczy osób, które przyjęły dwie dawki szczepionki Pfizer lub Astrazeneca. TLDR w komentarzu.

TP53
z
thelancet.com
dodany: 28.07.2021, 13:17:07
  • 328
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
vady
vady 28.07.2021, 13:42:42
  • 333
@PeaceUN: Przecież to normalne zjawisko, poziom przeciwciał IgG po paru miesiącach stabilizuje się gdzieś na połowie poziomu ze szczytu. I tak to jest kilka razy więcej niż potrzebne by zneutralizować wirusa.
vady
vady 29.07.2021, 06:56:25
  • 22
@CheSlaw: Badanie samo w sobie jest ok, tylko antyszczepy jak zwykle zinterpretują po swojemu.
vady
vady 29.07.2021, 07:49:25
  • -7
@CheSlaw: Patrząc na poziom wiedzy w tej dziedzienie przeciętnego wykopka, to wiadomo jak to większość zinterpretuje ;). Poza tym, spadek przeciwciał to jak powiedziałem oczywiste zjawisko, więc to znalezisko się nie nadaje, takie badanie ma tylko znaczenie dla immunologów, których interesują szczegóły.
vady
vady 29.07.2021, 08:25:04
  • -12
@CheSlaw:
1. Poziom przeciwciał koreluje z poziomem odporności - pewnie dlatego.
2. Jak jest rząd wielkości wyższy poziom to na pewno warto się zaszczepić, moim zdaniem wystarczyłoby jedną dawką (wg badań druga nie robi znacznej różnicy).
Co do uznawania ozdrowieńców za odpornych to jest taki problem, że ludzie mogą woleć poczekać aż zachorują niż się zaszczepią, a jak wiadomo (niestety dla znacznej części ludzi to nie jest oczywiste) przechorowanie ma

904

Spektakularna klapa Narodowego Programu Szczepień

Spektakularna klapa Narodowego Programu Szczepień

Jak wszystko za co brał się PiS, a co wymaga kompetencji większej od prostego rozdawania pieniędzy, tak i program szczepień kończy się klapą. Pod względem szczepień jesteśmy grubo poniżej unijnej średniej, już tylko 7 państw szczepi wolniej od nas...

Takiseprzecietniak
z
next.gazeta.pl
dodany: 28.07.2021, 18:43:12
  • 494
  • #
    polska
  • #
    szczepienia
vady
vady 29.07.2021, 07:21:08
  • -5
@nieludzki666: Wręcz przeciwnie, im zależy żeby jak najmniej ludzi się chciało szczepić (rządy i tak zamówią dawki dla każdego), bo dzięki temu nie zyskamy odpowiedniego poziomu odporności i będzie trzeba kupować boostery co roku. To rządom powinno zależeć na zwalczaniu antyszczepów finansowanych przez Big Pharma i nasz kraj nie radzi sobie z tym zbyt dobrze.

434

Morawiecki: Jeżeli będzie możliwość, to dopuścimy do szczepienia poniżej 12 roku

Morawiecki: Jeżeli będzie możliwość, to dopuścimy do szczepienia poniżej 12 roku

Jeżeli będzie taka możliwość, to dopuścimy do szczepienia dzieci poniżej 12. roku życia; Covid-19 to bardzo duże zagrożenie - powiedział w środę w Kaliszu premier Mateusz Morawiecki. Przypomniał, że szczepienia na wiele innych chorób są obowiązkowe.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 14.07.2021, 10:55:33
  • 210
  • #
    polska
  • #
    dzieci
  • #
    szczepienia
  • #
    koronawirus
  • #
    rodzice
  • #
    ciekawostki
vady
vady 14.07.2021, 11:08:01
  • -97
@Tttttttt: Bzdura, covid to choroba immunologiczna, nawet u osób bezobjawowych robi większą sieczkę w układzie odpornościowym niż najgorsza szczepionka w 10x dawce. Zawsze lepiej się zaszczepić niż przechorować.
vady
vady 14.07.2021, 11:15:12
  • -49
@Tttttttt: Tak, wg badań od 10 do 15 procent dzieci ma trwałe zaburzenia po covid, a te powikłania są spowodowane przez autoprzeciwciała (czyli przeciwciała atakujące własne organy, a nie zakażone komórki) stworzone przez infekcję koronawirusem.
Jak powiedziałem, covid to choroba immunologiczna i powoduje dysregulację układu odpornościowego w taki sposób, że organizm programuje się do atakowania własnych tkanek i to tak naprawdę zabija, a nie sam wirus.

A te groźne
vady
vady 14.07.2021, 13:45:21
  • -11
@daedel: Wyjaśniłem już, covid nawet najłagodniejszy robi 100x więcej szkód w układzie odpornościowym niż najgorsza szczepionka.

Co do powikłań, to od pierwszej epidemii SARS nie minęło nawet 20 lat, a wciąż są wykrywane nowe problemu u osób, które to przechorowały, np. stan płuc był gorszy po kilku latach od choroby niż po roku.
A to jest wirus tego samego gatunku (sarbecovirus) i o takim samym mechanizmie działania, tylko mniej śmiertelny,
vady
vady 14.07.2021, 14:07:13
  • -2
@shogu: Szczepionka to nie covid, białko spike nie infekuje żadnych komórek, a z mięśni dostaje się do krwi w bardzo minimalnych ilościach (tu masz fajną infografikę jak działają szczepionki).

ADE, OAS - nie ma żadnych dowodów by dotyczyło to koronawirusa
generator mutacji - to właśnie osoby niezaszczepione, żeby wystąpiła mutacja, musi ktoś zachorować.
Dzięki osobom nieszczepionym firmy farmaceuteczne teraz będą miały złoty interes ze szczepień, bo zamiast zaszczepić
vady
vady 14.07.2021, 14:26:02
  • -5
@markee: Ale udowodniono związek szczepienia z tymi powikłaniami? W sensie czy np. sąd zweryfikował czy nie udaje by wyłudzić kasę? Jak często takie problemy pojawiają się po szczepieniu vs 10-15% poważnych i trwałych powikłań u dzieci po covid (co jest udowodnione)?

Sam fakt, że trzeba nagłaśniać takie pojedyncze przypadki jest najlepszym dowodem, jak rzadko występują.
Gdyby to był chociaż jeden przypadek na milion, to patrząc na to że zaszczepiły się
vady
vady 14.07.2021, 14:39:50
  • -5
@krystal_Tri_tapik: Wg badań tylko ok. jedna trzecia dzieci choruje bezobjawowo, więc nawet jeśli te statystyki dotyczą tylko objawowego covida, to wciąż jest to 5-10%, czyli trwałe powikłania po covid to dalej jakieś 10000x częściej niż powikłania po szczepieniu.
vady
vady 14.07.2021, 14:41:51
  • -2
@markee: To spójrz na mój komentarz wyżej, 2/3 dzieci choruje objawowo.

490

Santander Bank w UK wprowadza zakaz płatności na giełdę kryptowalut

Santander Bank w UK wprowadza zakaz płatności na giełdę kryptowalut

Hiszpański bank Santander w Wielkiej Brytanii nie będzie już pozwalał swoim klientom na wysyłanie płatności do Binance. Bank postanowił "zapobiec płatnościom” do największej na świecie giełdy kryptograficznej Binance, aby rzekomo zapobiegać oszustwom.

Wykopowe-Urwisko
z
cointelegraph.com
dodany: 13.07.2021, 18:50:14
  • 110
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    uk
  • #
    bitcoin
vady
vady 14.07.2021, 14:01:50
  • -59
I słusznie, powinien być zakaz na całą UE.
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

617

Bunt pracowników. Odmawiają powrotu do biur.

Bunt pracowników. Odmawiają powrotu do biur.

Najdobitniej widać to wśród zatrudnionych w bankach, które masowo rezygnują z wynajmowanej powierzchni biurowej.

konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 12.07.2021, 10:46:03
  • 335
  • #
    lockdown
  • #
    homeoffice
  • #
    banki
  • #
    pracbaza
  • #
    praca
  • #
    koronawirus
vady
vady 12.07.2021, 11:05:21
  • 102
Praca w biurze, jeśli może być wykonywana z domu jest bez sensu.
Pomijając koszty wynajmu biura, to firmy zamykają się tylko na specjalistów dostępnych lokalnie, za to dopuszczając pracę zdalną pula dostępnych pracowników jest dużo większa.
Poza tym, większość ludzi preferuje taki tryb pracy, więc pracodawcy będą musieli liczyć się z odpływem pracowników do firm pracujących zdalnie.
Minus może jest taki, że pracownicy często muszą dbać o własny sprzęt, płacić za prąd
  • 47
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 12.07.2021, 11:59:40
  • 134
@ultrasonic: Uważasz, że wydajność pracy jest uzależniona od tego ile czasu się siedzi przed komputerem?
Moim zdaniem w każdej pracy wymagającej myślenia dużo większe znaczenie ma jakie się decyzje podejmuje w pracy.
Jak się zrobi coś w przemyślany sposób, to oszczędza się dużo pracy w przyszłości.

Przykładowo w IT, jak ktoś stworzy dobrą architekturę aplikacji, trzyma się dobrych praktyk i ogólnie dba o to by projekt się trzymał kupy, to
vady
vady 12.07.2021, 12:36:28
  • 33
@ainam102: Outsourcing w celu oszczędności też nie ma za bardzo sensu, dobry specjalista może być i 10x bardziej produktywny jeśli podejmuje właściwe decyzje, a jeśli dla pracownika płaci się mniej niż połowę tego co się na nim zarabia, to różnice płacowe też dużej różnicy nie robią (np. płacimy programiście z Polski 15k a zarobi on nam 50k, vs programista z Indii za 5k co zarobi 30k - mamy z tego
vady
vady 12.07.2021, 15:18:42
  • 24
@Cyb_pl: Co złego w tym, że pracodawca znajdzie najbardziej dopasowanego pracownika, a pracownik najbardziej odpowiedniego pracodawcę?
To działa w dwie strony, dzięki pracy zdalnej nie będzie trzeba jeździć do San Francisco czy innych wielkich miast by zrobić karierę, można żyć w biednej wiosce w Polsce i być najlepszym na świecie specem w swojej wąskiej dziedzinie.
vady
vady 12.07.2021, 17:05:41
  • -2
@abcasdf: @d1sconn3cted: A dlaczego pracownik ma płacić za to, na czym oszczędza pracodawca? Zużyty prąd, internet, wykorzystanie przestrzeni w domu, to wszystko służy wyłącznie pracodawcy.

to rozumiem pracownik powinien płacić pracodawcy miesięczne koszty transportu i czasu, których nie ponosi bo nie dojeżdża


W sumie niegłupi sposób by zachęcić pracodawców by pozwalali pracownikom na pracę zdalną :). Ustawowo - czas dojazdu zaliczać do czasu pracy, koszty dojazdu mają być
vady
vady 12.07.2021, 17:25:56
  • -1
@d1sconn3cted: Może i skomplikowane, ale uczciwe, a uwzględniwszy to, że pracodawca oszczędza na pracowniku pracującym z domu, nie sądzę by jakoś znacząco by to zniechęcało pracodawców, może trochę więcej pracy dla księgowych by rozliczali koszty pracowników.

tylko zajebiście głupi


Jeśli byłoby to efektywne, to czemu głupi? Powiedzmy, że do pół godziny dojazdu w jedną stronę liczymy jako czas pracy, efektywnie osoby pracujące z biura lub fizycznie miałyby 7-godzinny dzień pracy
vady
vady 12.07.2021, 17:31:54
  • -1
@abcasdf: Ale dlaczego to, że ja zyskuje czas na dojeździe, ma oznaczać, że mam ze swojej kieszeni opłacać koszty pracodawcy? To jest właśnie typowo januszowskie myślenie.
vady
vady 12.07.2021, 17:39:05
  • -3
@abcasdf: No nie rozumiem, czy twoim zdaniem pracodawca może pod koniec miesiąca od pensji odjąć koszt prądu, który zużył podczas pracy? Albo za naprawy sprzętu, niezbędne szkolenia, a może od razu po zaczęciu pracy pracownik powinien z własnej kieszeni kupić sobie sprzęt, oczywiście na własność pracodawcy.
vady
vady 12.07.2021, 17:43:54
  • -4
@abcasdf: No nie wiem, prąd, internet, sama przestrzeń biurowa w domu czyli kilka mkw to powinno być kilkaset złotych od pracodawcy, dla wielu ludzi jest to znacząca kwota.
vady
vady 12.07.2021, 17:47:36
  • -3
@abcasdf: Czyli uważasz, że część mojego domu należy się pracodawcy za darmo, tylko dlatego, że ja oszczędzam na dojeździe do biura?
vady
vady 12.07.2021, 17:56:42
  • -2
@abcasdf: Ty postrzegasz pracę zdalną, jako jakąś wielką łaskę jaką robi pracodawca dla pracownika. Dla mnie to jest normalny tryb pracy w przyszłości, za który powinno się w cywilizowany sposób rozliczać.
vady
vady 12.07.2021, 18:08:28
  • -2
@abcasdf: To że za darmo użyczasz swój dom pracodawcy, nie znaczy, że wszyscy powinni się na to godzić.
vady
vady 12.07.2021, 18:14:14
  • -2
@abcasdf: Ja osobiście tego tak nie postrzegam bo pracuję na swój rachunek, zakładam, że jest to zawarte w fakturze którą wystawiam :). Ale po prostu myślę, że dla typowego etatowca, uczciwie by było zwrócić koszty które ponosi poświęcając się dla pracodawcy i powinno być to zawarte w kodeksie pracy.
vady
vady 12.07.2021, 18:15:45
  • -1
@abcasdf: I dokładnie z tego powodu powinno być to uregulowane prawnie.
vady
vady 12.07.2021, 18:23:34
  • -1
@abcasdf: Można regulacjami zachęcić do pracy zdalnej - tak jak wyżej proponowałem, wliczając czas dojazdu do czasu pracy, limitowane do 1h dziennie, efektywnie osoby pracujące z biura miałyby 7h dzień pracy vs 8h gdy pracuje się z domu.

338

Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić dlaczego 100% Szkotów się szczepi?

Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić dlaczego 100% Szkotów się szczepi?

100% Szkotów w grupie 60-79 przyjęło pierwszą dawkę. W grupie 55-59 lat 99.8%.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 05.07.2021, 17:19:04
  • 245
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    antyszczepionkowcy
  • #
    szkocja
  • #
    medycyna
vady
vady 06.07.2021, 11:38:42
  • -9
@omgzpwnd: Większość nie jest vatowcami więc nie płacą VAT, to prawda ;)
vady
vady 06.07.2021, 11:42:37
  • -4
@omgzpwnd: Liczba dg w Polsce to nieco ponad 2 miliony, z czego nie każdy jest vatowcem, więc nie jest to większość ;)
vady
vady 06.07.2021, 11:50:58
  • 2
@Pietiapk1: Fakt, że firm VAT nic nie kosztuje i ten podatek spływa ostatecznie na konsumentów, ale formalnie to sprzedawca płaci VAT, a nie kupujący.
vady
vady 06.07.2021, 12:58:47
  • 0
@Pietiapk1: Jakie ma znaczenie co jest na paragonie, płatnikiem VAT jest sklep, można powiedzieć, że konsument jest obciążony VAT, ale nie że go płaci.
vady
vady 09.07.2021, 07:35:19
  • 1
@Pietiapk1: Jak wystawiam (jako vatowiec) fakturę dla innej firmy, ta firma mi płaci za fakturę kwotę brutto, ale to ja wpłacam ten VAT do urzędu skarbowego.
Kto twoim zdaniem w tej sytuacji płaci VAT?

813

Facebook pyta: „Czy twój przyjaciel staje się ekstremistą?” Wkraczamy w...

Facebook pyta: „Czy twój przyjaciel staje się ekstremistą?” Wkraczamy w...

I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny fakt, otóż Facebook i szeroko pojęty mainstream nie postrzega realnego ekstremizmu jako ekstremizm, ale postrzega wszelkie wartości konserwatywne jako ekstremizm a to już jest szaleństwo.

RePORterWorld
z
globalne-archiwum.pl
dodany: 06.07.2021, 16:42:41
  • 178
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    zainteresowania
vady
vady 07.07.2021, 07:59:05
  • -78
@Handyman: Dodajmy, że to wszystko zasługa konserwatystów, choroby weneryczne - brak edukacji seksualnej, dostępu do antykoncepcji, depresja/samobójstwa - wyzysk w pracy, brak wsparcia społecznego.
vady
vady 07.07.2021, 11:47:24
  • -4
@ChciwyASasin: Bo nie jesteśmy p------i, którzy chcą skazywać innych na nędzę, bo się nie zgadzamy z ich poglądami.
vady
vady 07.07.2021, 12:16:24
  • -4
@Phallusimpudicus:

Choroby weneryczne ...


Ładna lista prawackich urojeń :) ciekawe rzeczy macie w

3329

Nauczyciel biologii zawieszony. Mówił, że istnieją tylko dwie płcie

Nauczyciel biologii zawieszony. Mówił, że istnieją tylko dwie płcie

Nauczyciel biologii w publicznej szkole średniej w Alcala de Henares pod Madrytem Jesus Luis Barron Lopez został zawieszony w obowiązkach za nauczanie, że istnieją tylko dwie płcie: męska i żeńska. - To tak, jakby mnie ukarali za stwierdzenie, że Ziemia jest okrągła – powiedział portalowi...

polsatnews_pl
z
polsatnews.pl
dodany: 07.07.2021, 05:53:52
  • 436
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    hiszpania
  • #
    nauka
  • #
    biologia
  • #
    polsatnews
vady
vady 07.07.2021, 07:25:30
  • -76
Jeśli zaprzeczał istnieniu płci kulturowej, to tak, nie różni się to niczym od twierdzenia, że ziemia jest płaska.
  • 36
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 07.07.2021, 07:29:22
  • -50
@maly_ludek_lego: Czy matematyk może zaprzeczać istnieniu elektryczności? To, że to nie jego działka, nie znaczy, że musi być ignorantem w dziedzinie nauk społecznych.
vady
vady 07.07.2021, 07:36:55
  • -37
@ChciwyASasin: Raczej nie sądzę, by zwolniono go za samo stwierdzenie, że zwierzęta dzielą się na samce i samice. Musiał mówić rzeczy, które sprawiały, że osoby trans czy niebinarne czuły się wykluczone, więc jak najbardziej zasłużył na dyscyplinarkę.
vady
vady 07.07.2021, 08:13:48
  • -17
@detrow: Raczej tego, że należy szanować innych ludzi. Wy prawicowcy do tego chyba nigdy nie dorośniecie.
vady
vady 07.07.2021, 08:25:42
  • -19
@detrow: Nie szanują nauczyciela, który mówi rzeczy krzywdzące dla swoich uczniów. Miejsce takiego socjopaty jest daleko poza szkołą.
vady
vady 07.07.2021, 08:43:02
  • -14
@detrow: Nie, nie można tolerować nietolerancji.
vady
vady 07.07.2021, 08:43:28
  • -14
@pavlo0: Bardzo wyraźnie nic nie wiecie ;)
vady
vady 07.07.2021, 09:25:41
  • -6
@detrow: A uważasz, że oprócz prawdziwości faktów, to to jakie fakty i w jakim kontekście je przedstawiamy nie ma znaczenia?
Jakby w Niemczech na lekcjach historii przedstawiali tylko najgorsze elementy historii Polski typu Jedwabne itp., pomijając rozbiory, wojny to też studenci mogliby uznać, że Polacy to jakieś zwierzęta i zasłużyli sobie na inwazję.
Czy takie przedstawianie faktów byłoby też w porządku wg ciebie, przecież nie mówiliby nic nieprawdziwego?

Czy jak
vady
vady 07.07.2021, 09:39:24
  • -5
@detrow: Oczywiście, że biologiczne płcie są tylko dwie, nikt temu nie przeczy.
Ale czemu porusza temat kwestii społecznych, po to by wspomnieć o tym, że osoby transpłciowe mają dalej chromosomy z płci biologicznej?
Skoro są to zajęcia z biologii a nie gender studies, to po co o tym mówi?
Jak dla mnie jest to oczywiste, że nie chciał tutaj przekazać faktów naukowych, a jedynie przedstawić swoją opinię, krzywdząc przy tym
vady
vady 07.07.2021, 09:53:49
  • -6
@detrow: Mają, ale po co w ogóle poruszać ten temat na lekcji biologii, do tego pomijając przy tym kwestie społeczne?
Jest coś takiego jak intencja i tutaj było nią poniżenie uczniów, za to został słusznie zwolniony.

182

Współtwórca szczepionek mRNA

Współtwórca szczepionek mRNA

Dlaczego nie można już odpowiadać w wątku https://www.wykop.pl/link/6163... Chciałem odpowiedzieć osobie która uważa że  > Ale za wynalazcę uważa się Katalin Karikó [$~370420acd472b7cc330e7c07f690ed1b~$]: ciekawe kim jest ta pani i dlaczego jest tak forsowana jako wynalazca mRNA...

poradnikspeleologiczny
z
wykop.pl
dodany: 06.07.2021, 19:59:18
  • 35
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
  • #
    mrna
  • #
    medycyna
  • #
    szczepienia
vady
vady 07.07.2021, 07:53:37
  • -2
Dobrze, że moderacja podejmuje jakieś minimum działań, choć moim zdaniem to z 80% obecnej zawartości wykopu powinno wylecieć.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2470

Ponad 99 procent zgonów na COVID-19 w czerwcu to osoby niezaszczepione

Ponad 99 procent zgonów na COVID-19 w czerwcu to osoby niezaszczepione

99,2 procent Amerykanów, którzy zmarli w czerwcu z powodu COVID-19 nie było zaszczepionych na tę chorobę - poinformował Anthony Fauci, główny doradca medyczny Białego Domu. - To bardzo smutne i tragiczne, że większości z tych śmierci można było uniknąć - powiedział.

The_Orz
z
tvn24.pl
dodany: 05.07.2021, 07:06:58
  • 569
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    usa
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
vady
vady 05.07.2021, 07:10:07
  • 894
Już szykuję popcorn na fikołki antyszczepów xD
  • 83
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 05.07.2021, 07:14:32
  • 61
@Galkovsky: W jakim wieku były osoby zaszczepione, które zmarły, a w jakim niezaszczepione?
vady
vady 05.07.2021, 07:17:33
  • 24
@Galkovsky: Nie wiem, a jak bez tej wiedzy próbujesz sugerować, że szczepionka nie działa? Czy może uważasz, że osoby młode chorują tak samo ciężko jak starsze?
vady
vady 05.07.2021, 07:46:30
  • -7
@Kaczus2B: A ile jest udowodnionych zgonów przez NOP? Jak dotąd szczepienie jest bezpieczniejsze od tabletki aspiryny.
vady
vady 05.07.2021, 07:49:26
  • -5
@Kaczus2B: To ty rzucasz tezę o groźnych NOP-ach, więc ją udowodnij ;)
vady
vady 05.07.2021, 07:55:11
  • -3
@mposte: Jakie dane?

4

Musk ma toksoplazmozę, która sprawia, że podejmuje się ryzykownych działań?

Musk ma toksoplazmozę, która sprawia, że podejmuje się ryzykownych działań?

Elon Musk znowu zatweetował późnym wieczorem, i ponownie wzbudził kontrowersje. Tym razem rozmyślał nad czymś, co skłania ludzi do podejmowania ryzykownych działań. Według niego może to być toksoplazmoza.

future21
z
geekweek.pl
dodany: 05.07.2021, 06:54:31
  • 5
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
vady
vady 05.07.2021, 07:01:49
  • -8
A kogo obchodzi czy ten cwaniak ma robaki.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

487

Ponad 60 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy wybrany produkt jest krajowy.

Ponad 60 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy wybrany produkt jest krajowy.

Blisko 63 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy towar pochodzi od krajowych producentów; co trzeci pytany tego nie robi - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez UCE Research. Pochodzenie produktów najczęściej sprawdzają osoby 60+ i w wieku 30-39 lat - wskazano.

Oline
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 02.07.2021, 06:29:40
  • 182
  • #
    zakupy
  • #
    handel
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    biznes
vady
vady 02.07.2021, 10:02:27
  • -2
Patrząc na januszostwo i wyzysk w polskich firmach - unikam jeśli mogę, wybieram produkty z krajów gdzie szanuje się pracowników czyli np. Niemcy, Dania, itp.
  • 19
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 02.07.2021, 10:07:45
  • -5
@dociekliwyobserwator: Co ma etap rozwoju do tego jak się traktuje ludzi? Mamy godzić się na wyzysk tylko dlatego, że jesteśmy biedniejsi?
vady
vady 02.07.2021, 10:19:52
  • -4
@dociekliwyobserwator:

Dla mnie to nie wyzysk, a płacenie tyle za ile ludzie chcą pracować.


2k miesięcznie to poziom nędzy, uważasz, że ludzie sami decydują o tym by tyle zarabiać? Czy raczej pracodawcy, którzy wykorzystują to, że ludzie nie mają innego wyboru?
vady
vady 02.07.2021, 10:28:59
  • -4
@dociekliwyobserwator: Poprawka - pensje biorą się z tego ile pracodawcy dają, a że janusze płacą mało to Polacy żyją w nędzy. Dużo więcej da zwiększanie pensji minimalnej niż ekspansja na rynki zagraniczne.
vady
vady 02.07.2021, 13:22:19
  • -3
@dociekliwyobserwator: Czemu nie? ( ͡º ͜ʖ͡º)
vady
vady 02.07.2021, 13:29:49
  • -3
@dociekliwyobserwator: Nie straci, raczej chwilowo zarobki się zrównają z osobami które wcześniej lepiej zarabiały.
vady
vady 02.07.2021, 14:35:49
  • -2
@dociekliwyobserwator: Mamy efekty wolnego rynku, a nie pensji minimalnej xD
vady
vady 03.07.2021, 06:45:40
  • -1
@Plutonium:

To ze teraz jest drogo to jest efekt wolnego rynku? XD


A co, to państwo reguluje
vady
vady 05.07.2021, 06:30:42
  • -1
@Wilkudemoner: Przecież Rosja to obecnie jeden z najbardziej kapitalistycznych krajów na świecie xD (popatrz jak niskie podatki mają czy socjal). To wręcz przykład do czego prowadzi w skrajnej postaci kapitalizm - do monopolów i oligarchii, braku jakiejkolwiek mobilności społecznej.

Komunizm i socjalizm to rak który zniszczy wszystko.


Socjalizm wyprowadził wiele krajów z biedy, choćby np. w PRL udało się odbudować kraj po wojnie, wyedukować całe społeczeństwo (porównaj z poziomem analfabetyzmu

394

Niemiecki rząd kupuje już szczepionki na 2022 rok.

Niemiecki rząd kupuje już szczepionki na 2022 rok.

Niemieckie ministerstwo zdrowia planuje w najbliższym czasie wydać niemal cztery miliardy euro na zakup szczepionek, które mają zostać wykorzystane w 2022 roku. Finalnie tamtejszy resort zdrowia chce kupić 204 mln dawek szczepionek przeciw COVID-19.

konto usunięte
z
natemat.pl
dodany: 01.07.2021, 16:45:47
  • 162
  • #
    europa
  • #
    niemcy
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    ciekawostki
  • #
    covid19
vady
vady 02.07.2021, 11:52:50
  • -37
Producenci szczepionek dziękują antyszczepionkowcom, dzięki którym zamiast zaszczepić się wszyscy raz na dobre, będziemy to robić co roku do końca życia.
  • 47
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 02.07.2021, 11:56:19
  • -18
@arekb81: Jest sprawdzona i ma wysoką efektywność. Jak ktoś temu zaprzecza to tak, jest nawiedzonym antyszczepionkowcem (i przy okazji frajerem, który za darmo robi przysługę producentom szczepionek xD).
vady
vady 02.07.2021, 12:04:25
  • -5
@m4rtinus: A ile jest odmian grypy a koronawirusa?
vady
vady 02.07.2021, 12:10:21
  • -12
@m4rtinus: Co roku nowa odmiana koronawirusa - to właśnie zasługa antyszczepionkowców, bo żeby powstała mutacja, musi odpowiednio dużo ludzi przechorować.

A co do grypy to jest jej bardzo dużo rodzajów, ciężko opracować jedną szczepionkę na wszystkie, aczkolwiek technologia idzie do przodu, trwają prace nad szczepionką mRNA na grypę, która prawdopodobnie będzie dużo skuteczniejsza niż tradycyjne.
Wirus grypy też dużo szybciej mutuje, a w przypadku koronawirusa zachodzi zjawisko konwergencji - wszystkie
vady
vady 02.07.2021, 12:19:45
  • -9
@arekb81: Leki zazwyczaj bierze się długi czas (stąd istotne są badania długoterminowe), a szczepienie to pojedyncze zdarzenie.
Wpływ szczepienia na organizm utrzymuje się ok. miesiąca, więc tak naprawdę łatwiej jest wykazać bezpieczeństwo szczepionki niż typowego leku.
To że po szczepieniu mogą się pojawić skutki uboczne po latach to jakiś mit, moim zdaniem wziął się z (fałszywego) przekonania, że szczepienia mogą wywoływać autyzm, który się ujawnia po latach.
vady
vady 02.07.2021, 12:36:38
  • -6
@R3velation: Bzdura kompletna, szczepienie o 80% redukuje ilość infekcji bezobjawowych. To zasługa przeciwciał, które neutralizują wirusa zanim wejdzie do komórki.

Ba w organizmie osoby zaszczepionej też może powstać nowa mutacja


Nawet jak dojdzie do infekcji, to organizm sprawniej sobie poradzi z wirusem i namnoży się go dużo (kilka rzędów wielkości) mniej, więc ryzyko powstania mutacji jest marginalne.
vady
vady 02.07.2021, 12:37:51
  • -7
@hiperchimera:

a dzisiaj daje jakieś 50% skuteczności przez zakażeniem Deltaforce'


Źródło? Z ostatnich badań wynika, że przeciw delta ma skuteczność 88%, a o 96% zmniejsza ryzyko hospitalizacji.
vady
vady 02.07.2021, 13:06:39
  • -6
@hiperchimera: Połowo przypadków to osoby zaszczepione, a nie połowa zaszczepionych jest chora, czytaj to co wklejasz ze zrozumieniem.
vady
vady 02.07.2021, 13:08:27
  • -2
@Mistrz_Motyl: I co w tym złego, czy ludzie żyjący w biedniejszych krajach są gorsi?
vady
vady 02.07.2021, 13:19:47
  • -2
@hiperchimera: Weź pod uwagę, że:
- na koronawirusa najbardziej cierpią osoby starsze
- jest duża dysproporcja między poziomem zaszczepienia wśród osób młodych i starszych
- w Izraelu ok. 70% ludzi jest zaszczepionych, ale j.w. są to osoby głównie starsze

Zatem statystyka 50% zakażonych to zaszczepieni nie powinna dziwić - starsze, narażone osoby trafiają do szpitala mimo tego, że się szczepili, a pozostałe 50% to osoby młode niezaszczepione.
Jakby się wszyscy
vady
vady 02.07.2021, 14:34:23
  • -3
@hiperchimera: Jak nie szczepi się wszystkich, to nie osiągamy odporności zbiorowej i przez to powstają nowe mutacje i znowu musimy się szczepić - to właśnie daje stałe źródło dochodu dla koncernów.
vady
vady 03.07.2021, 06:50:18
  • -1
@hiperchimera: Wiesz, że to cała rodzina wirusów grypy? Bardzo ciężko jest stworzyć jedną szczepionkę na kilkadziesiąt wirusów, które dzielą miliony lat ewolucji.
Na jednego wirusa dużo łatwiej jest wytworzyć odporność zbiorową, tym bardziej, że najlepsze szczepionki dają ponad 90% odporności.

Dla porównania odra, która jest najbardziej zaraźliwym wirusem znanym ludzkości, szczepionki na nią mają 92% efektywności i mniej więcej 95% ludzi musi być zaszczepionych żeby utrzymać odporność zbiorową.
Koronawirus -
vady
vady 03.07.2021, 09:41:46
  • -1
@hiperchimera: Kiedyś ludzie też ciężko chorowali na grypę np. Hiszpanka.
Masz jakieś dane nt. związku NLPZ z tym jak ciężko się choruje na grypę?

Niestety okazuje się że tak nie do końca, bo szczepieni dwoma dawkami Pfizera chorują (głównie lekko ale jednak mają te wirusy w sobie i przekazują je dalej) na odmianę Delta. Co oznacza że mRNA nie jest tak skuteczna jak powinna być.


Pfizer na deltę o 88% zmniejsza szanse
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 03.07.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 23.10.2023

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking