Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko184
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vady

vady

Dołączył 7 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5216
  • Znaleziska 4972
  • Mikroblog 244
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 22

593

Bill Gates rozstaje się z żoną po 27 latach małżeństwa

Bill Gates rozstaje się z żoną po 27 latach małżeństwa

After a great deal of thought and a lot of work on our relationship, we have made the decision to end our marriage [...]

Khozana
z
twitter.com
dodany: 03.05.2021, 20:37:34
  • 227
  • #
    swiat
  • #
    microsoft
  • #
    rozowepaski
  • #
    niebieskiepaski
  • #
    slub
  • #
    windows
vady
vady 04.05.2021, 07:44:05
  • 12
@elmo33: W jaki sposób zmniejszanie dzietności w Afryce, poprzez zmniejszenie śmiertelności wśród dzieci jest depopulacją (bo o to stwierdzenia Billa Gatesa opiera się cała ta teoria), wytłumaczycie to w końcu szury?

153

Dr Włodzimierz Bodnar - o amantadynie i sytuacji epidemicznej [WYWIAD] -...

Dr Włodzimierz Bodnar - o amantadynie i sytuacji epidemicznej [WYWIAD] -...

Dr Włodzimierz Bodnar od ponad roku stosuje amantadynę w leczeniu chorych na Covid-19. Wyleczył już tysiące osób, w tym czołowych polityków z kraju. W naszej rozmowie odniósł się do sytuacji epidemicznej w kraju, narodowego programu szczepień oraz amantadyny, która wywołuje spore emocje...

mzl_lezajsk
z
dziejesienapodkarpaciu.pl
dodany: 18.04.2021, 18:11:19
  • 58
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
vady
vady 19.04.2021, 07:18:29
  • 0
@Jariii: A jak nie wyleczył i ktoś trafił do szpitala z zapaleniem płuc, to to jest już "powikłanie covid" a nie sam covid xD.
Czyli skoro przy covid umiera się głównie na zapalenie płuc, a amantadyna nie zapobiega temu, to co właściwie daje amantadyna?

6

Turcja banuje krypto. Teraz dopiero Turcy odzyskają wiarę w Lirę!

Turcja banuje krypto. Teraz dopiero Turcy odzyskają wiarę w Lirę!

Dla zainteresowanych tematyką zdecentralizowanego systemu monetarnego konkurującego z walutą fiducjarną odsyłam do zbioru wiedzy. https://linktr.ee/t3mqt

t3mqt
z
coindesk.com
dodany: 16.04.2021, 12:25:15
  • 3
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
vady
vady 16.04.2021, 12:29:34
  • -9
I słusznie, miejmy nadzieję, że inne narody pójdą śladem Turcji i zdelegalizują te piramidy finansowe.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

19

Podatek CIT pozbawił spółki komandytowe sensu?

Pokaż treści 18+

Podatek CIT pozbawił spółki komandytowe sensu?

Podatek CIT to podatek od osób prawnych. Spółka komandytowa nie jest osobą prawną, ale mimo to desperacko poszukujący pieniędzy rząd nałożył nowe obciążenie na takie spółki - i to w środku kryzysu. Co dalej? CIT od JDG? Sens działalności jako Sp. k. po zmianach podatkowych.

konto usunięte
z
magnifier.pl
dodany: 24.03.2021, 09:48:49
  • 7
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    bekazpisu
  • #
    gospodarka
  • #
    biznes
  • #
    podatki
vady
vady 24.03.2021, 10:47:50
  • 0
@RobertKowalski: Trochę nie do końca się zgodzę, bo b2b daje większą elastyczność niż UoP, możesz mieć różnych klientów, pracować z domu, sam dbasz o swój sprzęt itd. Ale faktycznie jak ktoś siedzi w biurze i pracuje dla jednej firmy to trochę patologia jest.
Natomiast jeszcze większą patologią jest to, że w razie uznania b2b (czy innych umów cywilnoprawnych) za stosunek pracy, to pracownik musi dopłacić wszystkie składki ZUS i podatki.

887

Więcej "lockdownowych samobojstw" niż covidowych zgonów w grupie wiekowej <25

Więcej "lockdownowych samobojstw" niż covidowych zgonów w grupie wiekowej <25

I to być może kilkunastokrotnie (!) więcej. Dane z USA. Lockdown niszczy nie tylko gospodarkę.

Kir91
z
aier.org
dodany: 23.03.2021, 17:07:45
  • 100
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    usa
  • #
    lockdown
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
vady
vady 23.03.2021, 17:32:25
  • -160
No niestety patrząc na to jak rośnie liczba chorych, jak umierają bliscy, jak się ma samemu powikłania po chorobie to na pewno wpływa to negatywnie na psychikę.
  • 34
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

12

Canonical wybrał Fluttera jako domyślną platformę do tworzenia aplikacji

Canonical wybrał Fluttera jako domyślną platformę do tworzenia aplikacji

Canonical ogłosił jakiś czas temu, że Flutter stanie się ich domyślną platformą do tworzenia aplikacji desktopowych oraz mobilnych.

Bulldogjob
z
bulldogjob.pl
dodany: 23.03.2021, 13:13:12
  • 4
  • #
    technologia
  • #
    flutter
  • #
    ubuntu
  • #
    programowanie
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    informatyka
vady
vady 23.03.2021, 13:32:02
  • 2
Całkiem sensownie zaprojektowany framework, nie podoba mi się tylko to, że jest stworzony i kontrolowany przez Google. Niby jest to oprogramowanie otwartoźródłowe, ale obawiam się, że Google będzie pchnęło jego rozwój w kierunku korzystnym dla nich.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 23.03.2021, 15:37:23
  • 0
@moon_bluebird: Dart nie jest aż taki egzotyczny, jak dla mnie taka mieszanka Javy i C#, z pewnymi nowoczesnymi ficzerami jak np. null safety czy extension methods. Do tego prosty model współbieżności (podobny do node.js czyli jeden wątek i async/await z możliwością wielowątkowości za pomocą izolatów), moim zdaniem nie jest trudny do ogarnięcia.

Plus posiadania odrębnego języka tego jest taki, że mając kontrolę nad językiem oraz runtime, można było go dostosować

89

Prestiżowy naukowy NATURE miażdży stosowność lockdownów

A recent mathematical model has suggested that staying at home did not play a dominant role in reducing COVID-19 transmission. The second wave of cases in Europe, in regions that were considered as COVID-19 controlled, may raise some concerns. Our objective was to assess the association...

MateuszUK
z
nature.com
dodany: 16.03.2021, 12:48:02
  • 16
  • #
    nauka
vady
vady 17.03.2021, 09:52:39
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

280

Dr Bodnar: Amantadyna skutecznie leczy wszystkie mutacje koronawirusa

Dr Bodnar: Amantadyna skutecznie leczy wszystkie mutacje koronawirusa

Warto posłuchać!

cai24pl
z
cai24.pl
dodany: 09.03.2021, 16:17:31
  • 122
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    ciekawostki
  • #
    lekarz
vady
vady 09.03.2021, 16:30:01
  • 39
@przeciwko78: Lekiem na którego nie ma żadnych badań potwierdzających skuteczność, jedynie hipotetyczny mechanizm przeciwwirusowy i o którym dowiedzieliśmy się po tym jak ten lekarz zaczął promować ten lek.
vady
vady 09.03.2021, 16:36:33
  • 41
@zlp-: A skąd wiesz, że to efekt amantadyny a nie układu odpornościowego człowieka? A może ci ludzie zdrowieliby 2x szybciej gdyby nie truli się lekiem na Parkinsona, o ciężkich neurologicznych skutkach ubocznych.
vady
vady 09.03.2021, 16:45:26
  • 15
@zlp-: Skąd wiesz, że w tych 3 przypadkach nie byłoby lepiej gdyby nie truli się lekiem na Parkinsona?
vady
vady 09.03.2021, 17:01:29
  • 11
@zlp-: W Indiach ponoć momentalna poprawa następuje po zjedzeniu krowiego placka.
Nie ma co prawda na to żadnych badań, ale skoro tylu osobom pomogło, może to by była dobra alternatywa dla amantadyny?
Przynajmniej nie wyniszcza tak bardzo układu nerwowego jak ten lek na Parkinsona.

A co do badań, to jest mnóstwo leków, które dają bardzo obiecujące wyniki na covid, np. przeciwciała monoklonalne, leki przeciwwirusowe (Remdesivir, Molnupiravir), leki przeciwzapalne.
Zdecydowanie to
vady
vady 09.03.2021, 18:29:38
  • 14
@zlp-: Te "powikłania" jak zapalenie płuc to jest właśnie covid.
Czyli mówiąc, że zapalenie płuc trzeba leczyć innymi lekami sam przyznaje, że amantadyna nie działa xD
vady
vady 09.03.2021, 18:42:48
  • 0
@macendrju: No faktycznie ten lek ma 100% skuteczność w leczeniu covid, a jak któryś z pacjentów umrze, to przecież nie na covid tylko na powikłanie covid, bo objawy takie jak zapalenie płuc, zawał serca, niewydolność organów to nie jest covid ale "powikłania", których amantadyna już nie leczy xD
vady
vady 09.03.2021, 18:44:11
  • -13
@arturccc: Leczy, jak dotąd to najskuteczniejszy lek na covid.
vady
vady 09.03.2021, 18:49:51
  • -10
@arturccc: Tak, to lek profilaktyczny.
vady
vady 09.03.2021, 18:51:10
  • -7
@kuzieem: Covid to zespół objawów spowodowanych koronawirusem. Mogłeś nie mieć zapalenia płuc, to nie znaczy, że u kogoś kto je ma to nie jest covid.
vady
vady 09.03.2021, 19:02:14
  • -1
@kuzieem: Nie zawsze, ale to jest jeden z jego objawów i główna przyczyna śmierci.

Jak przyjmiemy, że to nie jest covid, ale jego powikłania, to w takim z czego leczy właściwie amantadyna?
Co miałaby oznaczać śmierć na covid, uważasz, że choremu w nieskończoność rośnie gorączka aż eksploduje głowa?
vady
vady 09.03.2021, 19:08:58
  • -2
@kuzieem: Może, ale tego się nie dowiesz dopóki nie przeprowadzisz badań klinicznych i sprawdzisz czy lek ma istotny statystycznie wpływ na dalszy rozwój choroby czy nie.

A taki Bodnar dobrze sobie to obmyślił, bo jak ktoś umrze to nie na covid, tylko na powikłania, a tych już jego cudowny lek nie leczy, więc skuteczność na covid jest 100% (jak każdego dowolnego leku).
vady
vady 09.03.2021, 19:25:56
  • -2
@hansschrodinger: Lek na pasożyty u koni, jeszcze lepiej xD.
Badania lepszej jakości pokazują, że nic nie daje, taka sama historia jak z hydroksychlorochiną.
vady
vady 09.03.2021, 20:14:12
  • -3
@zlp-: Tak, a tobie ile Bodnar płaci?
vady
vady 10.03.2021, 08:11:53
  • -2
@KazPL: Były badania potwierdzające skuteczność na grypę typu A (pomijając to, że już się nie stosuje bo była za słaba), a jakie masz badania w związku z koronawirusem, powiem tylko, że to zupełnie inna rodzina wirusów niż grypa.

637

Konieczny: Zlikwidować liniowy PIT dla przedsiębiorców

Konieczny: Zlikwidować liniowy PIT dla przedsiębiorców

- Dziś jest tak, że mamy system podatkowy, w którym ci, którzy zarabiają więcej płacą mniejsze podatki - mówił poseł Lewicy, polityk Razem Maciej Konieczny. Konieczny powtarza swoje hasła sprzed roku.

onepropos
z
rp.pl
dodany: 09.03.2021, 11:03:37
  • 592
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    podatki
  • #
    ciekawostki
vady
vady 09.03.2021, 11:07:09
  • -101
Liniówka to patologia naszego systemu podatkowego i dobrze, że pojawiają się takie głosy.
Powinno to też dotyczyć podatku od zysków kapitałowych, a chyba najlepiej i najprościej, żeby wszystkie dochody szły na jednej skali.
Plus zlikwidować składki NFZ i ZUS (finansować z PIT) i byłoby niemal idealnie :)
  • 49
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 09.03.2021, 11:12:15
  • -72
@onepropos: Jak będziemy dalej szli w kierunku obniżania podatków dla bogatych i gnojenia biednych to na pewno nas to czeka.
vady
vady 09.03.2021, 11:27:04
  • -82
@LegoBatmanRules: Dzięki socjalowi ludzie mogą się rozwijać, a zmniejszenie podatków dla biednych tylko obniży koszt pracodawcy, przez co jeszcze bardziej się wzbogacą.
Dużo więcej dałaby ostrzejsza progresja podatkowa, np. 50% powyżej 200k, 80% powyżej miliona, itd.
Zmusi to bogatych do inwestowania, więc rozwinie się szybko klasa średnia (tak jak w usa gdy były tego typu podatki).
A z dodatkowych wpływów można dać dochód podstawowy, by ludzie bez strachu mogli studiować
vady
vady 09.03.2021, 12:12:45
  • -43
@Joker1990: Tak, ale co to ma do rzeczy?
vady
vady 09.03.2021, 12:31:12
  • -51
@markee: Świetny argument, nie mam racji bo za mało zarabiam (w twoim mniemaniu) xD.

Co do sprawiedliwości, to raczej nikt takich zarobków nie osiąga w pełni własnymi siłami, zawsze się na to składa praca innych ludzi.
Wyższe podatki to po prostu dywidenda dla społeczeństwa, za starania, ludziom zostaje zwrócona chociaż część wartości ich pracy.
A im ktoś więcej zarabia, tym jest mniej poszkodowany wyższymi podatkami.
vady
vady 09.03.2021, 12:46:26
  • -45
@markee: Płaci, ale to jest ułamek wartości ich pracy, resztę pracodawca może sobie wypłacić na prywatne wydatki, i ta kwota powinna być wyżej oprocentowana.
Obniżenie podatków dla biedniejszych osób za dużo nie da, ludzie biedni są w takiej pozycji, że muszą zaakceptować to co pracodawca daje, więc da mniejszą kwotę brutto.
vady
vady 09.03.2021, 14:11:02
  • -26
@lonegamedev: Nie wiem jak to liczysz, ale 2k na rękę to jest 3200zł brutto brutto.
vady
vady 09.03.2021, 14:58:42
  • -35
@general404: Powiedz mi, jak się rozwinąć jak musisz harować fizycznie kilkanaście godzin dziennie? Dzięki bezpłatnej edukacji i stypendium lub dochodowi podstawowemu ludzie mogą mieć szanse się rozwinąć.

Widzę, że masz bardzo negatywne spojrzenie na ludzi, czemu zakładasz, że każdy człowiek jest leniwy i nie chce się rozwijać?
vady
vady 09.03.2021, 16:03:12
  • -34
@Sisay: Twoja historia jest najlepszym dowodem, że socjal jest potrzebny, żeby można było się rozwijać bez tak ciężkiej pracy :)

@pwnd: Dlatego, że bogaty jest bogaty bo dowalił biednemu. A żeby ulżyć i pozwolić się rozwinąć biednemu, potrzeba "dowalić" bogatemu.
vady
vady 09.03.2021, 16:22:32
  • -13
@Sisay:

coraz wieksza czesc spoleczenstwa spoczywa na laurach bo na wszystko dostaje


Masz jakieś dane na ten temat? Ja widzę, że większość ludzi jednak pracuje i ostatnio bezrobocie nie było
vady
vady 09.03.2021, 17:05:58
  • -23
@janekplaskacz: Faworyzuje bogatych, którzy są dużo mniej pokrzywdzeni takim podatkiem.

4039

Rząd szykuje "bombę". System podatkowy do zmiany. Bogaty zapłaci za biendego

Rząd szykuje "bombę". System podatkowy do zmiany. Bogaty zapłaci za biendego

Rząd szykuje Polakom przebudowę systemu podatkowego. To ma być jedna z propozycji Nowego Ładu. Pojawić mają się obniżki podatków dla osób o niższych dochodach. Zapłacą za to ci, którzy zarabiają więcej.

HaHard
z
money.pl
dodany: 09.03.2021, 07:58:56
  • 1054
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    podatki
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
vady
vady 09.03.2021, 09:20:18
  • -11
@Czlowiek_porazki: Jeśli to brutto, to tyle powinna minimalna wynosić, ale nie ma sensu do tego poziomu podnosić podatków, więc zmiana jest ok.
vady
vady 09.03.2021, 09:23:21
  • -6
@rafallubonski: No najlepiej do nauki i rozwoju osobistego motywuje jak całe życie spłacasz kredyt za studia, albo jak mamy poziom jaki mamy na niedofinansowanych uczelniach publicznych. Albo jak pracujesz fizycznie po 12h żeby w ogóle przeżyć, oj jak bardzo się chce intensywnie studiować, to jest dopiero motor do rozwoju kraju.
vady
vady 09.03.2021, 09:25:01
  • -68
@janusz_z_czarnolasu: Dobra prawacka/kapitalistyczna propaganda, ludzie biedni to patusy i są sami sobie winni swojej biedy.
vady
vady 09.03.2021, 09:37:20
  • -35
@Khaine: I dokąd uciekniesz, do Rumunii, Bułgarii? Bo chyba nie na zachód, bo tam przecież podatki dużo wyższe są.
vady
vady 09.03.2021, 09:38:35
  • -21
@antonikokoszka: Bo ludzie zarabiający poniżej tych 4k to nieroby i lenie tak?
vady
vady 09.03.2021, 09:41:02
  • -5
@Assailant: Jak już to Chiny są przykładem wyższości gospodarki socjalistycznej nad wolnorynkową xD
vady
vady 09.03.2021, 10:34:38
  • 0
@rafallubonski: Czyli twierdzisz, że trzeba olać kredyty, etaty i zamieszkać w beczce, na tym polega bycie wolnym człowiekiem?
To ja jednak wolę mieć umysł niewolnika i żyć w kredytowanym domu (i raczej to otoczenie mnie do tego zmusza, bo mnie samemu na to nie stać), a przy okazji walczyć o to, żeby było lepiej, żeby można było się normalnie rozwijać bez lęku, że nie będzie co do gara włożyć, żeby
vady
vady 09.03.2021, 10:49:31
  • 1
@Furiat: Twierdzisz, że ludzie z wyboru chcą być grubi? Czytają o objawach cukrzycy i myślą sobie, że to jest to co chcą mieć?
vady
vady 09.03.2021, 11:02:31
  • -2
@Furiat: I to jest typowo prawicowe postrzeganie społeczeństwa, że każdy jest sam sobie winny swojego nieszczęścia, nawet nie rozważając możliwych przyczyn, takich jak to, że ktoś je więcej z powodu stresu w pracy, albo ma depresję czy inne problemy zdrowotne, albo nie był odpowiednio wyedukowany, bo w szkole nie mówili o kaloriach (lub poziom edukacji był niski, tak jak finansowanie szkół).
vady
vady 09.03.2021, 11:16:58
  • -5
@Furiat: Takie myślenie powoduje, że ludzie są biedni, bo zamiast zawalczyć o swoje, dają sobie wmówić, że są tylko sobie sami winni.
I tak kapitaliści gnoją całe społeczeństwo, walkę o swoje interesy np. zakładanie związków zawodowych przedstawiają jako nieudacznictwo i że jedyny sposób by mieć lepiej to tak samo wykorzystywać innych ludzi jak oni.
Rzeczywistość jest taka, że człowiek jako jednostka nic nie znaczy, bez społeczeństwa nic się nie da
vady
vady 09.03.2021, 11:37:34
  • -1
@Furiat: I to też element kapitalistycznej propagandy, że zwiększanie kosztów dla pracodawcy odbije się wyłącznie na zwykłych ludziach. Z tego by wynikało, że najlepiej, żeby 99% społeczeństwa pracowało po 16h 7 dni w tygodniu, i mielibyśmy dobrobyt o jakim się nikomu nie śniło.

Rzeczywistość jest taka, że to tylko obniża zyski właścicieli firm, podwyższając dobrobyt zwykłych ludzi (dając lepsze warunki pracy, wyższe pensje) i temu oni tak z tym walczą.
vady
vady 09.03.2021, 11:46:40
  • -1
@Furiat: A kto mu te roboty projektuje i buduje?
vady
vady 09.03.2021, 12:01:14
  • 0
@rafallubonski: No trzecia opcja to dorabiać się wykorzystując pracę innych, jak dla mnie trochę etycznie nieakceptowalna. Wolę być niewolnikiem niż poganiaczem. Chyba, że masz inne propozycje.
vady
vady 09.03.2021, 12:34:59
  • -4
@Jasper666: Jak widać państwo słabo sobie radzi ze wsparciem dla takich ludzi, by mogli się rozwijać, zdobywać wykształcenie i zająć się czymś bardziej ambitnym.
vady
vady 09.03.2021, 12:56:48
  • -4
@rafallubonski: Sam pracuję na własny rachunek, ale dalej jest uzależniony od tego czy klient zapłaci czy nie, czy w ogóle go będę miał. Sam odpowiadam za swój sprzęt, swoje zdrowie i zdolność do pracy. Mi to pasuje, ale ogólnie myślę, że praca etatowa jest lepsza, bo daje większą stabilność i bezpieczeństwo.

Więc kiedykolwiek pojawia się potrzeba posiadania pieniędzy, jest się od czegoś lub kogoś uzależniony, więc wciąż myślę, że jedyna

3127

Grodzki o komunikacie NFZ: "To groźne dla pacjentów, szokujące dla chirurga"

Pokaż treści 18+

Grodzki o komunikacie NFZ: "To groźne dla pacjentów, szokujące dla chirurga"

"Dla chirurga to jest szokujące, a dla pacjentów może być niezwykle bolesne i kończyć się ciężkimi powikłaniami, a nawet śmiercią" - mówił Tomasz Grodzki, odnosząc się do komunikatu NFZ ws. ograniczenia udzielania planowych świadczeń.

Szewczenko
z
rmf24.pl
dodany: 09.03.2021, 10:43:44
  • 223
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
  • #
    bekazpisu
vady
vady 09.03.2021, 11:57:58
  • 3
Szpitale i lekarze mogliby normalnie działać podczas całej pandemii, gdyby tylko potrafili zadbać o odpowiedni sprzęt ochronny dla służb medycznych, czyli np. półmaski FFP2, rękawiczki itp., może do tego usprawniona wentylacja w przychodniach. Ale pewnie handlarz bronią nie miał akurat takich rzeczy na stanie, więc prościej było rozwalić służbę zdrowia ¯\_(ツ)_/¯
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

21

Docker i Podman - bezpieczna konteneryzacja

Docker i Podman - bezpieczna konteneryzacja

Polecenia obsługujące Podmana są kompatybilne z poleceniami Dockera. Podman jest jednak bezpieczniejszy dzięki możliwości działania z poziomu nieuprzywilejowanego użytkownika (root-less) i rezygnacji z procesu daemona (daemon-less). W tekście zestawienie cech obu narzędzi konteneryzacyjnych.

jaromaz
z
pl.euro-linux.com
dodany: 09.03.2021, 09:58:57
  • 12
  • #
    technologia
  • #
    docker
  • #
    linux
  • #
    informatyka
  • #
    komputery
  • #
    programowanie
vady
vady 09.03.2021, 10:11:23
  • -1
Kontenery nieuprzywilejowane mają ogromną przewagę nad kontenerami uruchamianymi z uprawnieniami roota – jeśli atakujący jest w stanie przechwycić kontener i z niego uciec, to intruz ten nadal pozostaje nieuprzywilejowanym użytkownikiem hosta. Takie rozwiązanie tworzy dodatkową warstwę ochronną.


Same kontenery dockera nie są uruchamiane z poziomu roota, więc chyba jedyny sposób by zrobić coś złego to wykorzystać jakąś lukę w samym serwisie Dockera.

Nazwa podman mi się trochę nie podoba, może się trochę
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vady
vady 09.03.2021, 10:26:06
  • -1
@jaromaz: No łatwość instalacji to może być plus, jeśli jest to tylko jedno polecenie vs. ta cała instrukcja (plus to żeby dało się normalnie używać), a działanie kompatybilne z Dockerem, to może i tylko z tego powodu się przyjmie :)
M.....e
M.....e
konto usunięte 09.12.2020, 06:37:14 via iOS
  • 676
Zaszczepie się na COVID przy pierwszej lepszej możliwości. A wy sobie dalej twórzcie te teorie spiskowe dziejów wynikające z braku wiedzy biologicznej i naukowej.
#koronawirus #szczepienia #oswiadczenie
  • 166
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vady
vady 10.12.2020, 16:20:08
  • 0
@cienki137: Ale wiesz, że przy infekcji wirusem będziesz miał takie same a nawet gorsze skutki uboczne (pomijając bezpośrednie szkody wyrządzone przez chorobę, jak zwłóknienie płuc, mięśnia sercowego, śmierć, itp.) jak przy szczepieniu.

Wynika to z tego, że u niektórych osób przeciwciała wytworzone w reakcji na szczepionkę/infekcję atakują sam organizm, stąd są te powikłania typu narkolepsja.

W przypadku infekcji jest jeszcze gorzej, bo wirus powoduje dużo większe zamieszanie w układzie immunologicznym
  • Odpowiedz
NapalInTheMorning
NapalInTheMorning
10.10.2020, 17:46:14
  • 131
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vady
vady 11.10.2020, 09:55:53
  • 2
@tymc @Gaku745: Podział jak najbardziej ma sens, lewica - egalitaryzm (równy podział władzy dla ludzi), prawica - elitaryzm (władza dla elit). PiS to prawicowy populizm, w którym rządzą elity (oni, Kościół) w zamian za ochłapy dla ludu w postaci np. 500+.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 3 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 03.07.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 23.10.2023

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking