Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko196
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
struspedziwiart

struspedziwiart

Dołączył 11 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3120
  • Znaleziska 833
  • Mikroblog 2287
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 8

627

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

Komisja Nadzoru Finansowego tuż przed startem obniżek stóp procentowych zablokowała kredytobiorcom możliwość przesiadania się z oprocentowania stałego na zmienne.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
forsal.pl
dodany: 17.07.2023, 06:45:24
  • 229
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
  • #
    knf
struspedziwiart
struspedziwiart 18.07.2023, 07:38:55 via Wykop
  • 0
@sajmonm: spłacałem całość 3 miesiące temu w PKO BP. Płaci się dokładnie tyle ile zostało kapitału do spłaty. Wszystkie kredyty po 2012 można spłacić bez żadnych opłat po 3 latach ale akurat w PKO po 1 dniu.
struspedziwiart
struspedziwiart 18.07.2023, 07:44:27 via Wykop
  • 0
@LukaszZelezny: miało tak być po decyzji frankowej, przed wojna, po covidzie, po bk2, po ustaleniu budżetu a ja k---a jestem stratny ponad 10k na $ i € xdd
dzikuZplasriku
dzikuZplasriku
dzikuZplasriku
17.07.2023, 12:46:25
  • 7
Polacy to Frajerzy po maksie... ten naród niczego sie nie nauczy a tym bardziej nie nauczy sie czytać umów.

i nie zrozumie że to co miało bybyć zagwarantowane w umowie musi być zapisane.
Przykładowo jesli umowie ne ma zapisanego górnego limitu oprocentowania hipoteki to znaczy że to może sie wydarzyć. a jeśli to się wydarzy to jest umoczony


Od
@PIAN--A_A--KTYWNA 627

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

więcej
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 17.07.2023, 17:37:34 via Wykop
  • 0
@notBart: idąc tym tropem, jutro zmieni się rząd i zabierze firmy i mieszkania wszystkim i rozda po równo. Najlepiej iść na bezrobocie i czekać aż jebnie :))
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 18.07.2023, 06:08:52 via Wykop
  • 0
@notBart: No to rząd też potrzebuje i może ustawą zabrać Ci pieniądze z konta
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 18.07.2023, 06:11:51 via Wykop
  • 0
@dzikuZplasriku: PKO BP zawsze wymagało ubezpieczenia na życie, tylko je kredytowało.
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
15.07.2023, 08:32:03
  • 53
Aktualna sytuacja na froncie.

#nieruchomosci #kredyt2procent #gospodarka #heheszki
mickpl - Aktualna sytuacja na froncie.

#nieruchomosci #kredyt2procent #gospodarka #h...

źródło: bk

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 15.07.2023, 12:54:20 via Wykop
  • 2
@reznerek: kurcze brałem 3 i nigdy nie czekałem dłużej niż 2 tygodnie. Nie mam pojęcia jak to działa i czy zależy od tego gdzie się mieszka.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 15.07.2023, 15:37:08 via Wykop
  • 0
@reznerek: przed :) ale obecnie daleko nam do 2021/2022
  • Odpowiedz

15

Deweloper+ działa. Rekordowo drogie mieszkania schodzą na pniu

Deweloper+ działa. Rekordowo drogie mieszkania schodzą na pniu

Łączna sprzedaż deweloperów giełdowych już w pierwszym kwartale niewiele odstawała od wyniku z roku 2022. W drugim kwartale tego roku jeszcze wzrosła. To powrót do prosperity i dalszych wzrostów cen.

DiMaria
z
pb.pl
dodany: 14.07.2023, 14:20:07
  • 4
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
  • #
    inwestycje
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
struspedziwiart
struspedziwiart 15.07.2023, 04:51:21 via Wykop
  • -1
@Serghio: Samo PKO BP ma 1400 oddziałów, wiec lekka lipa ten program. Jak byłem w banku załatwić jakiś tam świstek spytałem kobitki jak ten kredyt to się zaśmiała i stwierdziła : "Kazali w sobotę przychodzić, a od tygodnia miałam 2 klientów na BK2"
QUANTUM-DICK
QUANTUM-DICK
14.07.2023, 18:08:26
  • 0
Kto już miał hajs to ma kredyt, kto nie ma hajsu i tak nie dostanie. Jak kogoś nie było stać do tej pory na kredyt normalny to jakim cudem będzie miał na wkład własny?
#nieruchomosci #kredyt2procent
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 15.07.2023, 04:42:26 via Wykop
  • 1
@QUANTUM-DICK: Ostatnio się właśnie nad tym z partnerką zastanawiałem. Jak ktoś, kto ma 20-30 lat, odłożone 100-200k nie ma jeszcze mieszkania? Gorsza sytuacja, jak ktoś, kto nie potrafi odłożyć 50k chcę kredyt ma pół melona? Doszliśmy do wniosku, że to kredyt dla młodych z bogatych domów, gdzie Tata da te 20%. Albo jak znajomi, którzy dostali od rodziców mieszkanie i nie chciało im sie go przepisywać na siebie i teraz
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 15.07.2023, 04:43:57 via Wykop
  • 0
@MarioF87: Pamiętaj, że nie każdy może wziąć na 15 lat od razu. Często ludzie maja pieniądze "z kosmosu", których bank nie bierze pod uwagę.
  • Odpowiedz
Wykopex4
Wykopex4
Wykopex4
13.07.2023, 13:09:21
  • 1
Bezpieczny kredyt 2% dyskryminuje małżeństwa

Jeśli para będąca małżeństwem ma już mieszkanie to nie mogą skorzystać z tego kredytu nawet jakby mieli rozdzielność majątkową i tylko 1 osoba byla właścicielem (włącznie z sytuacją gdy zakup był przez małżeństwem)

Jeśli jest to konkubinat to nie ma problemu, kredy bierzemy na 2 osobę i cyk mamy 2 mieszkania.

#kredythipoteczny #kredyt2procent #polska #polityka #pis
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 13.07.2023, 14:45:00 via Wykop
  • 0
@Wykopex4: @vateras131 życie jak z 500+, a nie jedna para bez dzieci by chciała :) czy chociażby z wyższym progiem. Tak to już na tym świecie jest, że ktoś jest poszkodowany.
  • Odpowiedz
fljotavik9090
fljotavik9090
fljotavik9090
12.07.2023, 17:32:48
  • 1
#kredyt2procent Czy ktoś się z Was orientuje kto może wprowadzić się do mieszkania zakupionego w ramach kredytu 2%?

W ustawie są dwa nie do końca jasne dla mnie warunki które mogą powodować wygaśniecie dopłat czyli:
1) w okresie przysługiwania dopłat do rat kredytu: e) Kredytobiorca wynajął lokal mieszkalny albo dom jednorodzinny, o których mowa w lit. a i b, lub jego część innej osobie lub użyczył tego lokalu albo domu innej osobie
2)
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 12.07.2023, 18:25:49 via Wykop
  • 0
@seanconnery: @fljotavik9090 to byłby idiotyzm na potęgę, dlatego gospodarstwo jest sprecyzowane jako małżeństwo lub osoby z dzieckiem. Zapis 12 miesięcznym dotyczy rozwodu pod kredyt a nie pary.
  • Odpowiedz
Qojot
Qojot
Qojot
11.07.2023, 13:12:43
  • 0
Mamy na oku mieszkanie z rynku wtórnego, łapiemy się na bk2% i chcemy skorzystać, ale obecny właściciel chce kasę w październiku, a zamieszkiwać do lutego, bo wtedy będzie mógł się wyprowadzić do domu, który buduje. Co byście zrobili? Jakie jest ryzyko i możliwości? To standard przy zakupie mieszkania z rynku wtórnego, ze kasę przekazuje się wcześniej niż ostatecznie przekazuje klucze?

#kredyt2procent
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 14:09:40 via Wykop
  • 0
@Qojot: @vateras131 @wiewiorka_na_kolankach przecież to jest standard. Nikt z wtórnego nie zwolni ci w tydzien. Zapisy są notarialne i tam masz punkt do kiedy gość musi się wyprowadzić pod kara. Ryzyko żadne, standard na rynku wtórnym. Mieszkanie jest twoje od października, czyli od kiedy notariusz wypisze go z kw a ciebie dopisze. Jeśli nie wyrobi się z budową to jego problem, w kw jesteś ty i bank jeśli
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 16:25:48 via Wykop
  • 0
@czarekfcb: ale co ma piernik? Mieszkanie jest twoje. Gość musi się wymeldować jeszcze przed podpisaniem umowy u notariusza, masz umowę notarialna, wpis do kw. Jeśli włamie mi się do mieszkania baba z bombelkiem to może tam mieszkać? Po dniu z umowy, zostanie potraktowany jako włamywacz. Jeśli op się boi niech zadzwoni do notariusza, to jest w pełni normalne. Oba swoje poprzednie mieszkania sprzedawałem z 3 miesięcznym wyprzedzeniem, wszystko jest w
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 17:32:06 via Wykop
  • 0
@vateras131: ma umowę wynajmu. A w tym przypadku jest to tak jakby ktoś ci się włamal i stwierdził, że on tu zostaję.
@czarekfcb widziałes umowę notarialna? Tam są zapisy o tym, że sprzedający pod kara, oświadcza, że nikt nie ma praw i musi przedstawić z urzędu oświadczenie o braku meldunku, zaświadczenie o braku zadłużenia, zaświadczenie, kto mieszka i ile osób mieszka. Nie wiem jakie są katy za niewywiązanie się
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 17:50:52 via Wykop
  • 0
@czarekfcb: no wydaje mi się, że przy wynajmie, umowa notarialna to mus. Ogólnie to musi jakoś działać, bo byś słyszał o podwójnej sprzedaży, sprzedaży z lokatorami i innych cudach.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 19:41:18 via Wykop
  • 0
@Qojot: dla mnie to normalna transakcja , tak samo jak kupowanie mieszkania na którym jest jeszcze kredyt. Jak się obawiasz, zadzwoń do notariusza i ci prawnie wyjaśni jak działaj te zapisy i czy jest o co się obawiać. Czynsz/woda/ gaz podpisuje się w dniu przekazania mieszkania tzw. protokół odbioru/przekazania. W akcie tez jest o tym zapis. Gwarantuję ci, że jeśli chodzi o rynek wtórny to 80%tak wygląda, bo jakby miało
  • Odpowiedz
Daqnny
Daqnny
11.07.2023, 15:31:46
  • 0
Mogę potwierdzić, że 6k netto przy uop wystarczy na minimum 460k kredytu - dzis od pekao pozytywna finansowka.
#kredyt2procent
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 15:38:26 via Wykop
  • 0
@Daqnny: przy 6k w aliorze jest około 530-560
  • Odpowiedz
Zeiss
Zeiss
10.07.2023, 22:02:23
  • 171
Dźwięki mojej beztroskiej młodości, lata były w sam raz, kraj się rozwijał, a dziewczyny w klubach miały tribale wytatuowane nad pośladkami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#michaelgray #kluby #nostalgia #muzykaelektroniczna
Zeiss - Dźwięki mojej beztroskiej młodości, lata były w sam raz, kraj się rozwijał, a...
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 11.07.2023, 08:11:53 via Wykop
  • 3
@Zeiss: piękne czasy, nawet jak laska robiła loda w fotobudce, czy innym kiblu to nikt się nie dowiedział ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Sin-
Sin-
09.07.2023, 07:46:56
  • 305
Gratuluje rodakowi co wyjaśnił typa xD

#polska #kozak #afera #heheszki
Sin- - Gratuluje rodakowi co wyjaśnił typa xD

#polska #kozak #afera #heheszki
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 09.07.2023, 15:44:52 via Wykop
  • 5
@imargam_2137: ale angielskie wstawki do polskiego są cool? : )) Język jest po to, żeby go używać a wręcz bawić się nim.
  • Odpowiedz
a.....i
a.....i
konto usunięte 09.07.2023, 08:20:35
  • 1
jestem na grupie o kredycie 2% i często pojawiają się tam wpisy o tym, że jedna osoba weźmie kredyt (nie maleństwo), druga coś tam dołoży jakiś wkład własny czy hajs na remont, miejsce postojowe czy inne formy wplaty. Nie biorą ślubu ale będą spłacać razem. przecież ta osoba która nie jest dopisana do kredytu w razie rozstania zostaje z niczym, nie będzie miała zandego zabiezpiecznia, mieszkanie nie jest jej. Rozstają się małżeństwa,
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 09.07.2023, 09:14:19 via Wykop
  • 2
@adhsklusljhagxnki: *tego kredytu
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 09.07.2023, 09:16:09 via Wykop
  • 0
@Tytanowy_Lucjan: ogólnie to jest bardzo dziwna sytuacja. Z partnerką przelewamy na jedno konto wspólne środki, czyje idą na spłatę kredytu? Daje jej pieniądze? Czy nie koniecznie? Moje czy jej idą na oszczędności? W prawdzie nie słyszałem, żeby US się jakoś do takich sytuacji czepiał, ale kto wie jak będzie w przyszłości
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 09.07.2023, 10:10:09 via Wykop
  • 0
@Tytanowy_Lucjan: to są sytuacje idiotyczne jak z płaceniem dziecku za studia. W teroii powinno się to zgłosić do US, nie słyszałem, żeby ktoś to robił. O tym pisałem, jak us się dowali, to które pieniądze szły/idą na kredo? Moje czy jej? Xd. Konto jest wspólne i z niego idą wszystkie przelewy
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 09.07.2023, 10:32:06 via Wykop
  • 0
@Tytanowy_Lucjan: sam o tym wiem i chce to jakoś ugryźć. Najlepsze jak poszliśmy razem do banku i mówię kobiecie, że mieszkanie będzie 70/30 właśnie że względu na wkład własny jakiego partnerka nie jest w stanie udowodnić. Babka na to, że przecież nikt tak nie robi, tylko zawsze 50/50 i do tej pory działało.
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
07.07.2023, 10:05:17
  • 7
"dwie osoby jeszcze przed zawarciem małżeństwa zaciągają po kredycie, które spłacają już po wstąpieniu w sformalizowany związek. Nie tracą przy tym prawa do dopłat, a jedno z mieszkań mogą wynająć. Z wyliczeń wynika, że rata będzie niższa, niż cena najmu, takie drugie mieszkanie byłoby więc „za darmo”. Minister rozwoju Waldemar Buda odpowiedział na nasze ustalenia tłumacząc, że opisany przykład nie jest luką, tylko przejawem „polityki prorodzinnej”."

Niedługo typowe pytanie do pary młodej
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 07.07.2023, 13:39:16 via Wykop
  • 0
@Lukasz709: Nie. Prowadzicie wspolne gospodarstwo domowe, wiec sie nie należy.
  • Odpowiedz
piotr-anonimowo
piotr-anonimowo
piotr-anonimowo
06.07.2023, 18:08:17
  • 1
Co sądzicie o bezzwrotnych zadatkach na nieruchomości? Szukam czegoś na kredyt 2 procent do 700k po Krakowie, są jakieś pojedyncze całkiem spoko oferty, ale gdziekolwiek się nie wystawię, to wszyscy żądają 10-15 procent zadatków, a sytuacja wygląda u mnie tak, że mimo tego, że zarabiam dobrze, to jestem na B2B od 9,5 miesiąca (wcześniej UOP w innej firmie - wszystko w IT, teraz prawdopodobnie będę zmieniał jeszcze kontraktornie i wejdę na wyższą
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 06.07.2023, 19:05:47 via Wykop
  • 1
@quelle-surprise: to po co w ogóle zadatek? Ma chronić tylko kupującego? Jako sprzedający bym się nie zgodził. Jeśli już to w ogóle.
  • Odpowiedz
lentilek
lentilek
lentilek
05.07.2023, 11:43:09
  • 18
Czy głupotą jest wchodzenie w kredyt po same kule czyli 430k przy zarobkach 5k i ratą miesięczną 2351 zł. Wtedy było by wymarzone mieszkanko w powiedzmy w wymarzonej lokalizacji. Ale do momentu jakieś podwyżki, sensowej podwyżki to jest ostre balansowanie, żeby jakieś niespodziewane koszty nie wyskoczyły i życie jak robak bez jakichkolwiek przyjemności. Chyba wybór padnie jednak na starą płytę XD
#kredyt2procent #nieruchomosci #kredythipoteczny
  • 116
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 11:52:16 via Wykop
  • 401
@lentilek: powiem ci jak będzie :p weźmiesz tańszy i za kilka lat będziesz żałował, że go wziąłeś, bo drugiej szansy nie będzie. Pewnie większość się nie zgodzi ale ja powiem na przekór, bierz, masz pewność stałej raty, więc tu cię nic nie zaskoczy, tak jak to było w przypadku niskich stóp. Przecież w przeciągu kilku lat znajdziesz partnerkę, zmienisz pracę, dostaniesz podwyżkę. Kolejne pytanie jaki masz układ z rodzicami czy
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 12:24:49 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass: tak to nie działa. Łączy cię umowa z bankiem, więc jedyna opcja, że będziesz miał kredyt za darmo. Więc przez 10lat śpisz spokojnie, bardziej jest u-----a osoba z kredytem na stałej bo z 200k może zrobić się rata 3k
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:08:56 via Wykop
  • 0
@lentilek: no to chyba nie jest problem? Można jedno sprzedać/wynająć. Przecież 2 osoby mogą mieć ten kredyt.
@borjaki na prawie się nie znam ale jakoś nie wydaje mi się, żeby można było to cofnąć komuś kto już dostał. Jakim cudem z twoim czarnowidztwem w ogóle wziąłeś kredyt? :)) Gdyby każdy podchodził tak, że będzie tylko źle to nikt by nie kupował mieszkań, otwierał biznesów etc.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:12:58 via Wykop
  • 0
@lentilek: można wziąć ślub, sprzedać, masz mnóstwo możliwości. Od przybytku głowa nie boli.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:15:03 via Wykop
  • 1
@Ytaremtujest: co?xd to chyba masz długów więcej niż włosów na głowie. Moje 10k i 690(w normalnym kredycie bez dopłat) albo masz 12 co drugi miesiąc. Partnerka 4.5k i w bk2 może 350
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:22:26 via Wykop
  • 0
@Ytaremtujest: pewnie w przeciwieństwie do ciebie byłem w banku :)
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:25:57 via Wykop
  • 0
@lentilek: zależy jaką stara płyta. Są osiedla z w miarę młodymi ludźmi, fajna infrastruktura ale też są z patologia bądź starymi babami.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:54:25 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 14:29:32 via Wykop
  • 0
@TrisssMerigold: ja na waszym miejscu też bałbym się większej niż 2k na zmiennym ale tu ma opcję stałej, więc nie jest w stanie go zaskoczyć rata. Patrząc na to co się dzieje, za dwa lata najniższą krajową będzie 5k, pracy nie będzie brakowało bo brakuje to rak i będzie brakowało więcej. Za dwa lata to programu już nie będzie a nieruch będzie wart 600
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 14:31:09 via Wykop
  • 0
@lukiboss: no ja 42 kupiłem jako singiel i śmiali się ze mnie że w górce :p drugie ponoć też w górce kupiłem. Na obu zarobiłem odpowiednio: 80-90k i 150k obecne też kupiłem ponoć po zawyżonej cenie ;). Znajomi, którzy zaryzykowali w 2010-2015 i postawili dom teraz się śmieją, bo kredyt spłacony a wartość X2.5
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 16:16:27 via Wykop
  • 0
@Krzakol: sprzedaje? Każdy może zachorować, biedny, bogaty, z kredytem pod korek i z kredytem małym.
@Ranger: Drugiej szansy nie będzie to jest one shot.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 06.07.2023, 13:56:54 via Wykop
  • 0
@spacja_enter: już to tu pisałem 3 razy. Za rok ten sam kredyt będzie go kosztował 2x tyle. To jest one shot. Jak zmieni pracę nawet na 7-8k za rok czy dwa, nie będzie go stać na taki kredyt.
  • Odpowiedz
LilaRogue
LilaRogue
LilaRogue
04.07.2023, 16:24:46
  • 1
Cześć Wam,

mam pytanie odnośnie umowy przedwstępnej na mieszkanie - jakie są możliwe zabezpieczenia stron inne od zadatku/zaliczki? Myślimy z mężem nad zakupem mieszkania z rynku wtórnego przy pomocy kredytu 2 procent i z gwarancją wkładu własnego, ale jako że oboje pochodzimy z niezbyt majętnych rodzin, a za wynajem płacimy spore pieniądze, może być nam ciężko odłożyć jeszcze pieniądze na zaliczkę/zadatek (liczymy się z innymi opłatami, jak notariusz, rzeczoznawca, prowizja do BGK
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 04.07.2023, 18:11:27 via Wykop
  • 0
@LilaRogue @Serghio: wiesz, że to miecz obusieczny? Jako sprzedający po pierwsze bym się nie zgodził a nawet gdybym się zgodził to ogłoszenie by wisiało. Jeśli tylko znalazłby się ktoś pewniejszy to bym pchał.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 04.07.2023, 20:41:51 via Wykop
  • 0
@Serghio ja mówię tylko jak patrzyłem(sprzedawałem mieszkanie 2 miesiące temu) i nadal bym patrzył na klauzulę mówiacą o tym, że jeśli ktoś nie dostanie kredytu bk2 to muszę oddać zadatek, takie rzeczy tylko u dewelopera. Bo przy takim zapisie ryzyko ponosi tylko sprzedający co jest głupie.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 04.07.2023, 21:54:25 via Wykop
  • 1
@Serghio: dlatego ten program będzie lipny w wielu przypadkach. Jako sprzedające nie wiązałbym się z osobą bez wkładu/zdolności na normalny kredyt. Tym bardziej gdyby chciał mi wcisnąć klauzulę, że jak nie dostanie bk2 to muszę zwrócić zadatek. Można znać przepisy, naczytac się ile się chce ale jako sprzedający to ja decyduje komu chce sprzedać a komu nie.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 13:55:15 via Wykop
  • 0
@zelgawis2: no tak, dlatego pisałem, że z takim zapisem tylko u dewelopera
  • Odpowiedz
cocieboli
cocieboli
04.07.2023, 10:44:41
  • 0
Czy jeśli wezmę BK 2%, a po jakimś czasie do mieszkania wprowadzi się do mnie partner, to czy stracę dopłaty? #kredyt2procent
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 04.07.2023, 18:17:58 via Wykop
  • 1
@GOHAN: w ustawie jest opisane pojęcie "gospodarstwo domowe" więc się mylisz.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 04.07.2023, 20:46:35 via Wykop
  • 1
@GOHAN: gospodarstwo domowe to małżeństwo bądź rodzicie dziecka
struspedziwiart - @GOHAN:  gospodarstwo domowe to małżeństwo bądź rodzicie dziecka

źródło: Screenshot_20230704_224528

Pobierz
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 08:09:55 via Wykop
  • 0
@GOHAN: idąc dalej 12 miesięcy dotyczy przypadku rozwodu dla kredytu. Przykład: para po ślubie posiada mieszkanie, które należy tylko do partnera, wedle ustawy, partnerka nie może wziąć bk2. Jeśli wezmą rozwód teoretycznie partnerce należy się bk2 i tu wchodzi zapis o 12 miesięcznym okresie prowadzenia gospodarstwa domowego.
  • Odpowiedz
czarekfcb
czarekfcb
czarekfcb
04.07.2023, 23:06:41
  • 1
Jak poprawnie w umowie przedwstępnej przy kupnie nieruchomości z rynku wtórnego wpisać, że mieszkanie jest sprzedawane z wyposażeniem - nie całkowitym, tzn. jakieś meble 'ruchome' typu szafki, stół, kanapa do zabrania, a kuchnia w zabudowie z agd, szafy przytwierdzone do ścian itp. zostają.

Czy jest sens wszystko dokładnie wypunktować razem z drzwiami, karniszami, żyrandolami, kiblem itp.? xD Bo nie raz tu historie latały o wykręcanych klamkach z drzwi i tego typu podobne.
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 05.07.2023, 06:19:37 via Wykop
  • 1
@czarekfcb: jak sprzedawałem to kupujący kazał sobie wpisać u notariusza wszystko "salon:komoda, narożnik, stół, kontakty, lampa sufitowa"
  • Odpowiedz
tuschescu
tuschescu
tuschescu
03.07.2023, 19:48:45
  • 0
Dzień dobry ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Otóż intensywnie szukałem mieszkania do zakupu, nawet coś ciekawego udało się znaleźć. Plus jest taki, że właściciel zostaje do jesieni, więc akurat na wydanie decyzji bezpiecznego kredytu :) Minus jest taki, że wszystko muszę ogarnąć sam, bo nie sprzedaje przez biuro. Powiedzcie co trzeba ogarnąć, czy ew. jest jakiś wzór umowy przedwstępnej na BK2%?
#bezpiecznykredyt #kredythipoteczny #kredyt2procent
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

struspedziwiart
struspedziwiart 03.07.2023, 19:52:38 via Wykop
  • 0
Idź do biura, powiedz, że jesteś głupi i chcesz zapłacić kilkanaście tysięcy i minusów brak. Nic nie musisz ogarniać. Umowa przedwstepna, numer kw i zaświadczenie że spółdzielni o niezaleganiu i jeśli nie ma na mieszkaniu kredytu to do notariusza, bo od takich spraw jest notariusz a nie pośrednik. Chcesz zapłać mi 20k i ci ogarnę. A powiem ci lepiej, nawet umowy przedwstępnej nie musisz mieć, wystarczy iść do notariusza od razu l,
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 03.07.2023, 20:15:31 via Wykop
  • 0
@tuschescu: no więc po co ci pośrednik? Kosztuje około 2 procent od transakcji. Przecież on nic więcej nie może zrobić, gwarancji tez ci nie da. Od sprawdzenia dokumentów i prawidłowości transakcji jest notariusz.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 03.07.2023, 20:23:18 via Wykop
  • 1
@tuschescu: nie, do banku musza być zapisy kto chce sprzedac a kto kupić i za ile. Moze być napisane na kolanie ;). Do notariusza idziesz jak już masz załatwiony kredyt
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 03.07.2023, 20:28:31 via Wykop
  • 0
@tuschescu: kurcze, to musisz ładnie zakręcić sprzedającym. Chyba, że liczysz się ze strata zaliczki.
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 03.07.2023, 20:37:17 via Wykop
  • 0
@czarekfcb: jak ciąży hipoteka to gość musi udać się do banku po promesę(czyli, że kasa z kredo pójdzie na spłatę tamtego kredytu) 10 min roboty
  • Odpowiedz
struspedziwiart
struspedziwiart 03.07.2023, 20:37:47 via Wykop
  • 0
@tuschescu: jak ci ktoś podpisze to luz ;p ja bym nie podpisał. Polecam iść pierw do banku po ofertę i jak już będziesz miał ofertę dopiero pisać przedwstępna.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17
  • Strona 4 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.11.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 16.03.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking