Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
sprobujemy
sprobujemy

sprobujemy

Dołączył 3 lata i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 349
  • Znaleziska 51
  • Mikroblog 298
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 8

1581

Skandal w OMZRiK.Prezes Konrad D. z zarzutami o przywłaszczenie ponad 1.65 mln

Skandal w OMZRiK.Prezes Konrad D. z zarzutami o przywłaszczenie ponad 1.65 mln

Białostocka prokuratura przedstawiła Konradowi D., prezesowi Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych, nowe zarzuty dotyczące przywłaszczenia ponad 1,65 mln zł. Za oszustwa prawomocnie skazany jest już twórca OMZRiK Rafał Gaweł. Mężczyzna poszukiwany jest listem gończym.

Makavlani
z
zero.pl
dodany: 16 godz. i 59 min temu
  • 110
  • #
    omzrik
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    prawo
  • #
    4konserwy
  • #
    informacje
  • #
    polska
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 10 godz. i 44 min temu via Wykop
  • 13
Gaweł ukrył się w Norwegii przed faszystowską władzą, ale ta władza już ponad 2 lata temu zmieniła się na praworządną. Czy Gaweł w związku z tym wrócił do Polski? Ktoś coś wie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 21.06.2026, 08:41:18
  • 6
Proszę zwrócić uwagę na reakcje na ten wpis. Takich sytuacji w Polsce jest masa. Tutaj przynajmniej wypowiadają się mieszkańcy, a nie teoretycy z drugiego końca Polski, którzy nie muszą się mierzyć z tego rodzaju problemami. Rady w rodzaju: "wystarczy parkować zgodnie z przepisami" to krótkowzroczność, żeby nie powiedzieć naiwność. W sytuacji, gdy władza likwiduje miejsce parkingowe, a strażnicy chodników utrudniają życie na swój sposób, naprawdę trudno dziwić się kierowcom, że próbują jakoś
sprobujemy - Proszę zwrócić uwagę na reakcje na ten wpis. Takich sytuacji w Polsce je...

źródło: 1000022506

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
21.06.2026, 09:55:59 via Wykop
  • 1
@n000t: pozostają jeszcze dwie kwestie: czy na wspomnianej ulicy jest miejsce (czy nie stoją tam już inne pojazdy) oraz dlaczego nie miałoby być więcej miejsc - zarówno te na ulicy, jak i te likwidowane.
  • Odpowiedz

534

PGE Konstancin

PGE Konstancin

Czy można prowadzić zakład energetyczny bez parkingu dla klientów? Czy brak parkingu upoważnia zmotoryzowanych klientów zakładu energetycznego do blokowania chodnika i przystanku autobusowego? Chcesz pomóc w rozwoju kanału? PATRONITE https://patronite.pl/samochodoza SUPPI https://suppi.pl/samochodoz

mocten
z
youtube.com
dodany: 20.06.2026, 09:47:16
  • 163
  • #
    samochodoza
  • #
    karyna
  • #
    psychoza
  • #
    parkowanie
  • #
    szalenstwo
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 21.06.2026, 08:38:11 via Wykop
  • 0
Proszę zwrócić uwagę na reakcje na ten wpis. Takich sytuacji w Polsce jest cała masa. Rady w rodzaju: "wystarczy parkować zgodnie z przepisami" to krótkowzroczność, żeby nie powiedzieć naiwność. W sytuacji, gdy władza likwiduje miejsce parkingowe, a strażnicy chodników utrudniają życie na swój sposób, naprawdę trudno dziwić się kierowcom, że próbują jakoś funkcjonować.
sprobujemy - Proszę zwrócić uwagę na reakcje na ten wpis. Takich sytuacji w Polsce je...

źródło: 1000022506

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 16.06.2026, 15:38:38
  • 5
Załączam wpis, który sam się komentuje. Dalsze promowanie strażników chodników będzie doprowadzać do aktywizacji takich osób jak autor wpisu. Grupa publiczna, więc nie cenzuruję. Zachęcam do zapoznania się z moim artykułem, w którym przedstawiam inną perspektywę na działalność strażników chodników https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik

#konfitura #samochodoza #stopcham #polskiedrogi #patologiazmiasta #kierowcy
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
sprobujemy - Załączam wpis, który sam się komentuje. Dalsze promowanie strażników cho...

źródło: 1000022398

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rad-X
Rad-X
16.06.2026, 15:45:25 via Wykop
  • 10
Chciałbym przedstawić inną perspektywę. Wyobraźmy sobie chirurga, który wykonuje operacje ratujące życie. Jeżeli będziemy takiemu chirurgowi codziennie zabierać 10 minut na piesze pokonanie odległości od pierwszego zgodnego z literą prawa miejsca parkingowego do miejsca docelowego, to może się okazać, że rocznie wykona mniej ratujących życie operacji z uwagi na mniej czasu, a więc dojdzie do zgonów, które często nie są w ogóle brane pod uwagę.


@sprobujemy: szkoda ze nie policzyles
  • Odpowiedz
Pawel993
Pawel993
16.06.2026, 15:54:59 via Wykop
  • 17
@sprobujemy: chlopie mniej p---------a a po prostu zacznij parkowac zgodnie z przepisami
Jako ojciec 3 dzieci parkuje zgodnie z przepisami, a pod marketem na samym koncu parkingu zeby nikt mi drzwi nie obił
  • Odpowiedz

633

Pracownik firmy Norma ul. Estrady 8, Warszawa-Klaudyn atakuje przechodnia

Pracownik firmy Norma ul. Estrady 8, Warszawa-Klaudyn atakuje przechodnia

Zniszczone drzewa, niezabezpieczone prace, a do tego atak na osobę zwracającą uwagę - dla policji to nadal za mało, aby trzymać stronę praworządnych obywateli. Skandaliczne zachowanie operatora ciężkiego sprzętu i równie skandaliczna postawa funkcjonariuszy policji utwierdza nieuczciwe osoby w przek

Vraagno
z
youtube.com
dodany: 15.06.2026, 13:24:28
  • 155
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    wykop
  • #
    nikogo
  • #
    prawo
  • #
    norma
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 16.06.2026, 15:34:28 via Wykop
  • -3
Przypominam, że strażnicy chodników w sposób cyniczny wykorzystują fakt, że miejsc parkingowych jest za mało w stosunku do mieszkańców. Załączam wpis, który sam się komentuje. Dalsze promowanie strażników chodników będzie doprowadzać do aktywizacji takich osób jak autor wpisu. Grupa publiczna, więc nie cenzuruję. Zachęcam do zapoznania się z moim artykułem, w którym przedstawiam inną perspektywę na działalność strażników chodników https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
sprobujemy - Przypominam, że strażnicy chodników w sposób cyniczny wykorzystują fakt,...

źródło: 1000022398

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rolnik_wykopowy
rolnik_wykopowy
07.06.2026, 07:02:29
  • 146
Czemu główna i gorące nie są zasrane piętnowaniem znanej osoby puszczającej kundla bez smyczy w lesie? A no tak, bo tą znaną osobą jest bezrobotny ulubieniec przegrywów z wykl0pa #konfitura

#psiarze #bekazpodludzi
rolnik_wykopowy - Czemu główna i gorące nie są zasrane piętnowaniem znanej osoby pusz...

źródło: 1250336b4b8b3166b3cc28724a2885e6f8d274f6d72dfd1d6781f04c9907d87e

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 07.06.2026, 08:55:19 via Wykop
  • 5
@rolnik_wykopowy: dziękuję za ten wpis, może niektórym otworzą się oczy.

Kiedy wygodnie to nieustępliwe i bezduszne trzymanie się litery prawa, a kiedy niewygodnie, to można łamać przepisy.
  • Odpowiedz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 08.06.2026, 09:24:02 via Wykop
  • 0
@tgb: @WielkiNos co jest podstawą twierdzenia, że to działka budowlana?
  • Odpowiedz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 08.06.2026, 09:39:56 via Wykop
  • 0
@tgb: dziękuję za odpowiedź, rzeczywiście tak napisał. Choć trudno mi w to uwierzyć zważywszy na gęsty, dojrzały drzewostan. Prędzej bym uwierzył, że to prywatny las.
  • Odpowiedz

811

Frustrat - jest tyle bezsensownej nienawiści

Frustrat - jest tyle bezsensownej nienawiści

Mężczyzna przejeżdżając obok mnie samochodem pokazał mi środkowy palec. Odjechał dalej na parking. Podszedłem do niego i zrobiłem pamiątkowe zdjęcie. Okazuje się, że w niektórych ludziach jest tyle bezsensownej nienawiści. Mogliby zrobić coś dobrego dla innych, albo przynajmniej nie emanować złą ene

zawisza
z
youtube.com
dodany: 03.06.2026, 09:36:43
  • 182
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    stopcham
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    kierowcy
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 04.06.2026, 10:46:12 via Wykop
  • -4
Przesyłam zdjęcie przedstawiające to, co myślą mieszkańcy (a nie osoby które w ogóle nie muszą się mierzyć z problemem) o likwidowaniu miejsc parkingowych. Problem niedoboru miejsc parkingowych jest realny. Wymaganie od kierowców w 100 procentach zgodnego z prawem parkowania, to trochę tak, jakby mieć pretensje, że ludzie kradną jedzenie w trakcie wielkiego głodu. Strażnicy chodników w sposób cyniczny żerują na trudnej sytuacji mieszkańców, dla której nie ma prostego, natychmiastowego rozwiązania.

Zapraszam do
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
sprobujemy - Przesyłam zdjęcie przedstawiające to, co myślą mieszkańcy (a nie osoby k...

źródło: 1000022329

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

311

Biznes na puszkach? Analiza finansów Fundacji "Ręka Wielkiej Pomocy".

Biznes na puszkach? Analiza finansów Fundacji "Ręka Wielkiej Pomocy".

Podchodzą do Ciebie na ulicy, pokazują zdjęcie dziecka i proszą o "symboliczne" wsparcie, bo brakuje 10 tys. zł na operację? Zanim wrzucisz banknot do puszki, zobacz, gdzie trafiają te pieniądze. Przeanalizowałem sprawozdanie finansowe Fundacji Ręka Wielkiej Pomocy za 2024 rok. Wnioski? Miliony na "

grzegorz-brzeczysczykiewicz
z
wykop.pl
dodany: 01.06.2026, 12:09:55
  • 45
  • #
    csiwykop
  • #
    wykopefekt
  • #
    wykop
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 02.06.2026, 18:46:39 via Wykop
  • 0
@balrog84: z tego co ja się orientuję, to jest szereg wyroków dowodzących, że fundacja/jej satelity łamią prawo związane z dostępem do informacji publicznej oraz że nie wiadomo, jakie dokładnie są przepływy w trójkącie JDG Jasna Sprawa, Sp z o.o. Złoty Melon i fundacją. Na tyle na ile ja się orientuję, to nie ma gwarancji, że JDG Jasna Sprawa nie świadczy szkoleń z zakresu pierwszej pomocy za np. 200% albo 300%

1325

Facet zgłosił 2x to samo auto i dostał 500 zł mandatu za wprowadzenie w błąd

Facet zgłosił 2x to samo auto i dostał 500 zł mandatu za wprowadzenie w błąd

W odstępie 4 dni zgłosił to samo nieprawidłowo zaparkowane auto. Wezwany jako podejrzany przez Straż Miejską, dostał mandat za wprowadzenie w błąd i wywołanie niepotrzebnej czynności. 500 zł. Warszawa. Kurtyna. Nie wiem nawet jak to skomentować poza XD.

Rabe
z
x.com
dodany: 29.05.2026, 19:50:10
  • 251
  • #
    warszawa
  • #
    polskiedrogi
  • #
    konfitura
  • #
    prawo
  • #
    strazmiejska
  • #
    patologiazmiasta
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 30.05.2026, 08:48:35 via Wykop
  • -7
Wielkie brawa dla straży miejskiej. Niektórym trudno zrozumieć, że mieszkańcy muszą się mierzyć ze zwężaniem ulic i likwidowaniem miejsc parkingowych ze strony władzy i uprzykrzaniem życia ze strony strażników chodników. Pamiętajmy, że nie wszystko co zgodne z prawem jest etyczne i nie wszystko co łamie prawo jest nieetyczne. Tak jak niektóre przypadki parkowania niezgodnego z literą prawa.

Proszę nie porównywać tego do przestępstw.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 30.05.2026, 09:32:02 via Wykop
  • -3
@jaksiepatrzy: "Mieszkańcy"
sprobujemy - @jaksiepatrzy: "Mieszkańcy"

źródło: 1000022232

Pobierz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 30.05.2026, 09:40:53 via Wykop
  • -6
@jaksiepatrzy: Plus ludzie z całej Polski, którzy karmiąc się tanią sensacją przyczyniają się do wzrostu popularności strażników chodników czyniąc Warszawę miastem coraz bardziej trudnym do życia.

Jakiż to jest fałsz, kiedy strażnik chodników przyjeżdża z drugiego końca miasta i "uszczęśliwia" (męczy) ludzi w miejscu, w którym sam nie mieszka.

Aprobata pochodzi głównie od ludzi, którzy nie żyją w trybie "parkuj 500 metrów od miejsca docelowego i wędruj".

3317

Najlepszy patrol w Polsce

Najlepszy patrol w Polsce

Jazda po chodniku samochodem jest zabroniona i niebezpieczna. Są w policji funkcjonariusze, którzy doskonale wiedzą, jak stanowczo i konkretnie wyjaśnić proste zasady kierowcom, którzy zdają się tego nie rozumieć. Manewrowanie półtoratonową maszyną pomiędzy pieszymi to nie zabawa. Postawa policjantó

zawisza
z
youtube.com
dodany: 27.05.2026, 08:20:03
  • 324
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    stopcham
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    samochody
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 27.05.2026, 11:02:48 via Wykop
  • -13
Na zrzucie, który wrzuciłem przedstawione jest jedno z miejsc, które mogłoby stać się paśnikiem dla strażników chodników. Tylko pytanie, czy naprawdę jest to potrzebne społeczeństwu? Czy nie dość miejsc parkingowych zlikwidowano?

Ciekaw jestem, czy zwolennicy strażników chodników sami funkcjonują w trybie "zaparkuj 300 metrów od miejsca docelowego i wędruj", który jest wymarzony dla strażników chodników.

Sam mieszkam pod Warszawą i wszędzie gdzie potrzebuję jestem w stanie zaparkować zgodnie z literą prawa "pod
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
sprobujemy - Na zrzucie, który wrzuciłem przedstawione jest jedno z miejsc, które mog...

źródło: 1000021801

Pobierz
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

499

Samochodoza - służymy ludziom

Samochodoza - służymy ludziom

Tym razem o niszczeniu trawników. Chcesz pomóc w rozwoju kanału? PATRONITE https://patronite.pl/samochodoza SUPPI https://suppi.pl/samochodoza Zapraszam do dyskusji także na FACEBOOK https://www.facebook.com/samochodoza/ Tagi: samochodoza konfitura stop cham Warszawa samochody polscy kierowcy chodni

zawisza
z
youtube.com
dodany: 23.05.2026, 08:38:28
  • 91
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    stopcham
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    parkowanie
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 24.05.2026, 21:49:32 via Wykop
  • -8
Nie ulega wątpliwości, że czasami kierowcy parkują w sposób zasługujący na krytykę. Z drugiej strony nierzadko strażnicy chodników w sposób cyniczny wykorzystują fakt, że liczba miejsc parkingowych nie odpowiada liczbie samochodów. Można powiedzieć, że znaleźli lukę w prawie.

Wyobraźmy sobie, że ktoś ma spotkanie na konkretną godzinę, np. do lekarza. W takiej sytuacji musi doliczyć, nie wiem, 20 minut i jeśli nie uda się zaparkować blisko miejsca docelowego, to zdąży na styk.
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

734

Prawnik po filmie Konfitury: taki kierowca bez prawa jazdy

Prawnik po filmie Konfitury: taki kierowca bez prawa jazdy

Oskar Możdżyń stwierdził, że samochód na chodniku łamie przepisy, a pieszy nie ma obowiązku znikać mu z drogi. Kierowca, który z emocji potrąca człowieka na chodniku, nie powinien prowadzić auta. Kto nocą przez celowo przyciemnione szyby potrąci pieszego, powinien stracić prawo jazdy i dowód rejestr

Pan_od_Internetu
z
moto.pl
dodany: 24.05.2026, 01:55:35
  • 76
  • #
    konfitura
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    kierowcy
  • #
    motoryzacja
  • #
    prawo
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 24.05.2026, 21:44:38 via Wykop
  • -26
Nie ulega wątpliwości, że czasami kierowcy parkują w sposób zasługujący na krytykę. Z drugiej strony nierzadko strażnicy chodników w sposób cyniczny wykorzystują fakt, że liczba miejsc parkingowych nie odpowiada liczbie samochodów. Można powiedzieć, że znaleźli lukę w prawie.

Wyobraźmy sobie, że ktoś ma spotkanie na konkretną godzinę, np. do lekarza. W takiej sytuacji musi doliczyć, nie wiem, 20 minut i jeśli nie uda się zaparkować blisko miejsca docelowego, to zdąży na styk.
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

660

Potrącił na chodniku

Potrącił na chodniku

Gdy nocne święcenie paschy połączymy ze składaniem ofiary z pieszych, dzieją się rzeczy niestworzone. Na szczęście są świadkowie, którzy powiedzą, że człowiek potrącony na chodniku tylko udaje i do żadnego zdarzenia nie doszło.

panDocent
z
youtube.com
dodany: 20.05.2026, 07:49:30
  • 211
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    kierowcy
  • #
    warszawa
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 20.05.2026, 16:00:46 via Wykop
  • -5
Załączone zdjęcie przedstawia obszar, który wkrótce ma zostać osłupkowany. Mieszkańcy stracą możliwość zostawiania tam samochodów, ale za to będzie można w sposób nieskrępowany podziwiać leżący tam piach. Najważniejsze, żeby b--ń Boże nikt nie przejeżdżał po chodniku. Czy naprawdę dzięki temu świat będzie lepszym miejscem?

Zapraszam do zapoznania się z moim esejem przedstawiającym inną perspektywę na działalność strażników chodników https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
sprobujemy - Załączone zdjęcie przedstawia obszar, który wkrótce ma zostać osłupkowan...

źródło: 1000021811

Pobierz
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 20.05.2026, 19:22:54 via Wykop
  • -3
@lubiecie: czy w strefach zamieszkania, gdzie koegzystuje ruch pieszy i samochodowy, wyżej wymienieni nie czują się bezpiecznie? Nie ma co dramatyzować.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 20.05.2026, 21:00:46 via Wykop
  • -1
@panDocent: fakt, że przyjmujesz takie założenie świadczy o głębokim niezrozumieniu moich intencji. Moim celem jest promocja pewnych idei, a nie to konkretne miejsce. Należało potraktować tamten fragment jako wstęp mający przyciągnąć uwagę do eseju.

Niepotrzebnie traciłeś czas na tę analizę, która zresztą niczego nie zmienia (dlaczego nie miałoby być "1229" miejsc, zamiast 1179).

1407

Wolnosć slowa wg. Przemysława Talkowskiego

Wolnosć slowa wg. Przemysława Talkowskiego

Przemysław Talkowski prowadzacy Państwo w Państwie. Zablokował mnie na FB po tym jak w kulturalny sposób zwróciłem mu uwagę ze mówienie prawdy nie jest hejtem. Moje komentarze zostaly usunięte. Sprawdźcie czy was tez nie poblokował. Cenzura jak za komuny - Stop cenzurze w sieci.

Walldi
z
facebook.com
dodany: 18.05.2026, 10:40:50
  • 197
  • #
    polsat
  • #
    konfitura
  • #
    panstwowpanstwie
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 19.05.2026, 13:38:14 via Wykop
  • -2
Załączone zdjęcie przedstawia obszar, który wkrótce ma zostać osłupkowany. Mieszkańcy stracą możliwość zostawiania tam samochodów, ale za to będzie można w sposób nieskrępowany podziwiać leżący tam piach. Najważniejsze, żeby b--ń Boże nikt nie przejeżdżał po chodniku. Czy naprawdę dzięki temu świat będzie lepszym miejscem?

Zapraszam do zapoznania się z moim esejem przedstawiającym inną perspektywę na działalność strażników chodników https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
sprobujemy - Załączone zdjęcie przedstawia obszar, który wkrótce ma zostać osłupkowan...

źródło: 1000021811

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2667

Czego nie pokazał Polsat

Czego nie pokazał Polsat

Spędziłem pół dnia z reporterem Polsatu, aby nagrać interakcje z kierowcami i pokazać, że służby nie działają - możesz zgłaszać, nagrywać i publikować, a potem w losowym momencie pojechać z kamerami w te same miejsca i znowu udokumentować szereg wykroczeń. Niestety, materiały te, z pominięciem kilku

mikrodomel
z
youtube.com
dodany: 10.05.2026, 07:02:01
  • 439
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    warszawa
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 10.05.2026, 10:15:21 via Wykop
  • -29
Ciekawe czy zwolennicy strażników chodników popierają także "rondziarza z Forda"? W końcu w obu przypadkach występuje uparte trzymanie się litery prawa. Zapraszam do zapoznania się z moim esejem przedstawiającym inną perspektywę na działalność strażników chodników https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 10.05.2026, 15:37:40 via Wykop
  • -5
@admin_wykopu @maad @Mokkorichan analogię już wskazałem - uparte trzymanie się litery prawa.

Działalność strażników chodników może stać w sprzeczności ze 107 artykułem kw (złośliwie niepokojenie) i mam nadzieję, że w końcu strażnicy chodników zostaną pociągnięci do odpowiedzialność. Spójrzmy prawdzie w oczy: tłumaczenie, że ktoś ma prawo i potrzebę stać na chodniku przez X godzin jest godne 12 letniego Maciusia, ale nie dorosłego.

Co do stref zamieszkania, to trzeba ich
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 10.05.2026, 17:14:34 via Wykop
  • -7
@admin_wykopu: fałszywa analogia. Strażnikom chodników nikt nie blokuje przejścia. Gdyby byli zainteresowani przemieszczeniem się, to bez problemu by to zrobili. Problem w tym, że w niektórych przypadkach oni są zainteresowani złośliwym staniem i blokowaniem, co prawda nie zgodnego z literą prawa, ruchu. Obiektywnie nie mają możliwości podania wiarygodnego uzasadnienia swojej postawy.

Oczywiście podtrzymuję wszystko to, co napisałem.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 10.05.2026, 17:47:30 via Wykop
  • -4
@admin_wykopu: wszystkiego dobrego Ci życzę i pozdrawiam
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 10.05.2026, 19:49:54 via Wykop
  • -2
@maad: w 1 paragrafie eseju dałem do zrozumienia, że nie chodzi tu o całkowicie zastawione chodniki, bramy, a bardziej o sytuację gdy chodnik jest bardzo szeroki albo takie jak na Noakowskiego

744

Niepozorna stłuczka "słynnego" kierowcy Forda i zaskakujący finał interwency

Niepozorna stłuczka "słynnego" kierowcy Forda i zaskakujący finał interwency

Słynny pan od stłuczek. W piątek, 8 maja, po godzinie 13:00 na skrzyżowaniu ulic Żwirki i Wigury oraz Wawelskiej na warszawskiej Ochocie doszło do niegroźnie wyglądającej kolizji Forda Focusa i Peugeota. Sprawa nie zakończyła się jednak zwykłym mandatem za stłuczkę. Policjanci po analizie okolicznoś

matr1x
z
miejskireporter.pl
dodany: 08.05.2026, 19:46:32
  • 207
  • #
    stluczka
  • #
    policja
  • #
    taxistory
  • #
    ford
  • #
    ubezpieczenia
  • #
    oc
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 09.05.2026, 16:16:13 via Wykop
  • -3
@Tesseract: również dostrzegam tę analogię - nieustępliwe (w złym znaczeniu tego słowa), bezmyślne trzymanie się litery prawa. Chociaż w obu przypadkach należałoby chyba raczej napisać "z premedytacją", zamiast "bezmyślne". Już tam obaj wiedzą po co to robią ( ͡° ͜ʖ ͡°)

4023

Setki skarg na Polsat po programie o znanym youtuberze. "Brak bezstronności"

Setki skarg na Polsat po programie o znanym youtuberze. "Brak bezstronności"

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło ponad 200 skarg na odcinek programu Polsatu "Państwo w Państwie". Omawi

nilphilus
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 04.05.2026, 07:24:41
  • 573
  • #
    panstwowpanstwie
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 04.05.2026, 13:07:28 via Wykop
  • -12
Zapraszam do zapoznania się z moim esejem, w którym przedstawiam inną perspektywę na działalność strażników chodników https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 04.05.2026, 20:09:03 via Wykop
  • -3
@vytah: chciałeś napisać, że niektórzy strażnicy chodników tak brzmią, gdy mówią o mitycznych potrąceniach? Jeśli tak, to masz rację.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 30.04.2026, 13:43:25
  • 4
Święta wojna o chodnik

Bywa tak, że ludzie rzeczywiście parkują w sposób zasługujący na krytykę, np. zastawiają cały chodnik tak, że nie da się przejść, parkują na pasach. Z drugiej strony nierzadko postępowanie strażników parkowania zgodnie z literą prawa budzi wątpliwości. Chciałbym przedstawić kilka z nich.

W 2023 na chodnikach i drogach dla pieszych zginęło 21 osób, co stanowiło 1.1% wszystkich zabitych w wypadkach drogowych (1893 osoby). Do tego trzeba mieć świadomość, że część,
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 13:56:13 via Wykop
  • 3
@wezsepigulke: dziękuję za Twoją aktywność pod moim wpisem. Pragnę podkreślić, że miarą racji i wskazówką co do Prawdy w żadnym wypadku nie jest stosunek głosów aprobujących do wyrażających dezaprobatę.
  • Odpowiedz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 14:23:36 via Wykop
  • 2
@Pawel993: a gdyby np zawalił się most, to co, zostawiamy samochody na zawsze albo do czasu kiedy odbudują? Naprawdę sądzisz, że w przypadku awarii na drodze jednokierunkowej jak np. Noakowskiego wszyscy powinni czekać na lawetę, zamiast objechać chodnikiem?

Z resztą, czasami policja sama zarządza odwrócenie ruchu jak np. podczas zdarzenia na S7. To nie powinno nikogo szokować...

Okazuje się, że w rzeczywistości kierowcy działali na polecenie policjantów. — Gdy karetki
  • Odpowiedz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 14:26:41 via Wykop
  • 2
@niki_niki: nie zmienia to zbytnio obrazu - 20 zgonów rocznie w ponad trzydziestomilionowym kraju z czego większość to utrata panowania nad samochodem i niekontrolowany zjazd na chodnik.

Co do Twojego przykładu, to oczywiście jest to złe korzystanie z zasobów, jeżeli nie przyspiesza to ruchu. W takich przypadkach rzeczywiście policja mogłaby rozważyć mandat.
  • Odpowiedz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 14:29:03 via Wykop
  • 2
@MilionoweMultikonto: kiedyś przestrzeganie przepisów ruchu drogowego polegało na wysyłaniu przed samochodem chłopca z flagą, który biegł i ostrzegał przed zbliżającym się pojazdem. To była sprawna komunikacja? Wszak przepisy były przestrzegane. Istotą tego wszystkiego jest bezkrytyczne podejście do przepisów.
  • Odpowiedz
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 14:38:34 via Wykop
  • 1
@MilionoweMultikonto: co jest bezpieczniejsze: cofanie np. kilkunastu pojazdów, czy objechanie samochodu mającego awarię chodnikiem? Co jeśli dojdzie do dwóch awarii na drodze jednokierunkowej? Co z samochodami znajdującymi się pomiędzy dwoma pojazdami mającymi awarię? Czy dopuszczasz do siebie myśl, że w niektórych miejscach to prawo jest źle skonstruowane albo istnieją w nim luki?

To że policja czasami stosuje pouczenia jest świadectwem tego, że system toleruje w niektórych przypadkach jazdę po chodniku,
  • Odpowiedz

18

Święta wojna o chodnik

Święta wojna o chodnik
sprobujemy
z
wykop.pl
dodany: 30.04.2026, 09:54:35
  • 47
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    kierowcy
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:25:48 via Wykop
  • -1
@wezsepigulke: jest to przerysowany, nie jedyny, przykład, który wybrałem, ponieważ będzie on zrozumiały dla jak największej liczby odbiorców. Zachęcam do przeczytania całęgo eseju.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:29:16 via Wykop
  • 0
@gr0m1t: w eseju została zamieszczona polemika z potrąceniami na chodnikach, nie jest to takie trywialne. Myślę, że w tym kontekście, mając na uwadze skalę i powody potrąceń na chodnikach byłoby adekwatne, gdybym odpisał, że równie dobrze można nie wychodzić z domu. Wtedy na pewno nie zostanie się potrąconym.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:35:03 via Wykop
  • -4
@wezsepigulke: nie mieszkam w Warszawie, ale moje doświadczenia z próbami zaparkowania w niektórych jej punktach mówią coś zgoła innego. Co do sowieckiej mentalności, to może tylko przypomnę, kto był protoplastom działalności strażników chodników. A mianowicie nieistniejący, a posiadający kiedyś tysiące subskrypcji kanał Stopcham, z Rosji :) ("naklejku", "trotuaru") Niemniej podkreślam, że oczywiście nie każdy Rosjanin = człowiek sowiecki.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:38:15 via Wykop
  • -2
@KitaxKita: Cieszę się, że ktoś doczytał mój tekst tak daleko, choć i tak obawiam się, że jest za długi dla przeciętnego czytelnika. Podejrzewam, że masz inny pogląd na tę sprawę, niemniej dziękuję za uwagę.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:46:18 via Wykop
  • -2
@panDocent: Nie wiem, czy przeczytałeś mój tekst ze zrozumieniem, ale liczba ofiar śmiertelnych powolnej jazdy po chodnikach w celu zaparkowania jest znacznie mniejsza niż 20 rocznie. Nie zawsze są miejsca, nawet płatne, a czasem przejść trzeba nie kilkanaście, a kilkaset metrów, czego skutki opisałem już w artykule. Podane przykłady wymagają pewnej dozy myślenia abstrakcyjnego, mogą u niektórych wywoływać śmiech, ale są adekwatne. Nie zgadzam się z tym, że "Nie można
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:48:43 via Wykop
  • -6
@wezsepigulke: dla mnie z kolei zachód nie jest wzorem, a wymierającym skansenem. Chciałbym, żeby Polska podążała własną, optymalną drogą, a sprawna komunikacja drogowa jest jednym z jej wyznaczników.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 10:58:23 via Wykop
  • -7
@mvmxks: tekst ma charakter publicystyczny. Czy drogi przeznaczone do jazdy samochodami nie niszczą się? Nie trzeba ich od czasu do czasu remontować?

Postulowałbym raczej tworzenie infrastruktury – chodników obliczonych na to, żeby wytrzymywały ruch parkujących samochodów.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 11:28:30 via Wykop
  • -4
@gr0m1t: taki test będzie całkowicie niemiarodajny, a wyciągnięty z niego dowód - anegdotyczny. Ale dobrze, nie chcę się uchylać. Podkreślam, że rzadko bywam w Warszawie i że wszystkie miejsca parkingowe były wtedy zajęte - Kebab Geo Roll. Wtedy stanąłem na zakazie, 4 kołami na jezdni.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 11:32:38 via Wykop
  • -1
@gr0m1t: który mój?
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 11:44:29 via Wykop
  • -7
@mvmxks: zapłaci ten sam, kto płaci za tworzenie infrastruktury opatrzonej znakiem Strefa zamieszkania, gdzie dozwolony jest ruch zarówno pieszy, jak i samochodowy. Czy według Ciebie Strefy zamieszkania są pomyłką? Dlaczego, według Ciebie, nie można by było, hipotetycznie, przenieść tego rozwiązania na niektóre chodniki?
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 12:26:45 via Wykop
  • -4
@mvmxks: całą swoją argumentację budujesz na tym, jakobym nie miał świadomości, że infrastruktura obliczona na udział ruchu kołowego jest droższa, niż ta obliczona tylko na ruch pieszy. Nie istnieją podstawy by przyjmować takie założenie. Pragnę przypomnieć, poniekąd sugerowałem to w swoim eseju, że czas wykorzystywany przez kierowców na przemieszczanie się od miejsca zaparkowania do miejsca docelowego także nie jest darmowy. Także odbędzie się to kosztem czegoś. To jest esencja tego
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 12:29:14 via Wykop
  • -4
@Ghennaaann: oczywiście ograniczenia prędkości w Polsce są zbyt restrykcyjne. Sprawniejsza komunikacja, to sprawniejsze państwo. Jak już sobie tak ironizujemy, to proponuję, żebyśmy wrócili do czasów, gdy przed samochodem biegał chłopiec z chorągiewką, która miała ostrzegać, że zbliża się pojazd.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 12:30:26 via Wykop
  • -3
@reaction_c: Cóż, trzeba znać umiar podejmując się prób konstruowania hipotetycznych sytuacji.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 12:51:42 via Wykop
  • 0
@panDocent: Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

W pierwszym punkcie przedstawiasz coś jako dogmat. Ktoś inny mógłby napisać, że chodnik jest przestrzenią także dla samochodów i byłaby to wymiana niczym niepopartych twierdzeń. Pamiętajmy, że istnieją chociażby Strefy zamieszkania, gdzie ruch pieszych współistnieje z ruchem samochodów.

Odnośnie drugiego punktu, chciałbym napisać, że problem pojawia się wtedy, kiedy prawo nie nadąża za potrzebami ludzi. Prawo powinno być dla ludzi, a nie ludzie dla prawa. Sytuacja, w
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 12:54:19 via Wykop
  • -4
@mvmxks: oczywiście, że czas marnowany przez poszczególne jednostki powinien obchodzić społeczeństwo, które powinno dążyć do jego minimalizacji. Poruszałem to już w swoim artykule. Ponieważ zmarnowany czas na wędrowanie nie zostanie poświęcony na coś, co mogłoby być pożyteczne dla społeczeństwa.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 12:56:32 via Wykop
  • -1
@karolek_z_naklejkowa: to nie jest prowokacja. Piszę z przekonaniem i wiarą w swoje stanowisko w tej materii.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 13:09:10 via Wykop
  • -1
@mvmxks: odpowiedziałem już na to, podając przykłady w eseju. Jest ich znacznie więcej.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 13:31:19 via Wykop
  • 3
@lukaszstawski: dziękuję za opinię.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 13:35:06 via Wykop
  • -2
@karolek_z_naklejkowa: można ironizować, niemniej dylemat pojawiający się, gdy jednostka staje w obliczu nieżyciowego, bądź nieludzkiego prawa jest nietrywialny, a bezrefleksyjne poddanie się prawu nie zawsze jest optymalne.
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy
Autor
30.04.2026, 13:43:42 via Wykop
  • 2
@congobongo: dziękuję za sugestię, wrzucone.

839

Przemoc, szeryfowanie, donosicielstwo. Konfitura w Państwo w Państwie.

Przemoc, szeryfowanie, donosicielstwo. Konfitura w Państwo w Państwie.

Jan Śpiewak komentuje ten patologiczny odcinek obracający kota ogonem i stający w obronie patusów w autach

mateopoznan
z
youtube.com
dodany: 29.04.2026, 13:26:36
  • 168
  • #
    polska
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    polsat
  • #
    media
  • #
    janekspiewak
sprobujemy
sprobujemy
sprobujemy 30.04.2026, 09:59:00 via Wykop
  • 0
Zapraszam do zapoznania się z moim tekstem związanym z szeryfami https://wykop.pl/link/7936745/swieta-wojna-o-chodnik
@sprobujemy 18

Święta wojna o chodnik

więcej
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking