Niech dadzą plusa ci którzy starają nigdy nie spóźniać.
Dla mnie to jest całkowity punkt honoru.
Oczywiście nie mówię o jakichś nagłych wypadkach gdzie naprawdę nie można przyjść na umówioną godzinę.
Chodzi mi o ludzi którzy spóźniają się nagminnie, nieszanujących czasu innych.
Dla mnie to jest całkowity punkt honoru.
Oczywiście nie mówię o jakichś nagłych wypadkach gdzie naprawdę nie można przyjść na umówioną godzinę.
Chodzi mi o ludzi którzy spóźniają się nagminnie, nieszanujących czasu innych.
Northrop XP-79
W 1942 roku Jack Northrop opracował myśliwiec w układzie latającego skrzydła, który miał być napędzane silnikiem rakietowym. W styczniu 1943 roku USAAF (United States Army Air Force) zleciło wykonanie dwóch prototypów, które nazwano XP-79. Planowano użycie silnika firmy Aerojet o ciągu 8.9kN (907.5kg) jednak ze względu na niezadowalające osiągi postanowiono go zamienić dwoma turboodrzutowymi jednostkami Westinghouse 19B o mocy 5.1kN każdy (łącznie 1040kg ciągu). W związku z niepowodzeniem w wykorzystaniu napędu rakietowego, zakończono dalszy rozwój dwóch pierwszych prototypów. W przeciwieństwie do innych maszyn, pilot XP-79 leżał w kabinie, co miało pozwalać na wytrzymywanie większych przeciążeń w trakcie lotu. Aby chronić pilota, maszynę skonstruowano w technologii samonośnej poprzez spawanie elementów ze stopu magnezu, których grubość wachała się od 3.2mm przy krawędziach spływu do 19mm przy krawędziach natarcia. Najbardziej nietypowym miał być sposób atakowania przez myśliwiec wrogich samolotów – taranowanie. Pierwszy i zarazem ostatni lot odbył się 12 września 1945 roku. W trakcie powolnego obrotu wzdłuż osi lotu stracono kontrolę nad maszyną. Pilot testowy Harry Crosby próbował się ewakuować, lecz został uderzony przez obracający się samolot i spadł na ziemię ze skutkiem śmiertelnym. W krótce po tych wydarzeniach cały program został anulowany.
Podstawowe