Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko267
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże
  • Ukraina

    Ukraina

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

pilnik
pilnik

pilnik

Dołączył 16 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 292
  • Znaleziska 291
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0

32

Wykop się skończył.

Wykop się skończył.

Ostatnie tygodnie na Wykopie to jakiś wysyp politycznej propagandy, fake newsów i niskiej jakości treści. Zapewne związane jest to z pandemią wywołującą frustracje i dającą dużo czasu na to. Trolle mają idealne warunki na sianie paniki, chaosu i strachu. Mam jednak wrażenie, że związane jest to..

pilnik
z
wykop.pl
dodany: 18.04.2020, 16:37:51
  • 23
  • #
    wykop
  • #
    polityka
  • #
    moderacjacontent
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
18.04.2020, 19:03:56
  • 4
@panczekolady: Gdzie tu uwielbienie dla PiS-u?

6141

WIADOMOŚCI W TVPis

WIADOMOŚCI W TVPis

xDDDDDDDDD

Cosipi
z
youtube.com
dodany: 16.04.2020, 14:41:21
  • 192
  • #
    bekazpisu
  • #
    tvpis
  • #
    heheszki
pilnik
pilnik
pilnik 16.04.2020, 17:37:22
  • -28
@bergers: Absolutnie się zgadzam. Jeszcze 2-3 miesiące temu na wykopie społeczność była lekko PiS-ująca.
Poszła kasa z opozycji na propagandę internetową i trolle cisną temat ile wejdzie. Od paru tygodni poziom wykopów i komentarzy skupia się na anty-PiS-owej treści, a poziom pierwszych komentarzy to czysta manipulacja i często rynsztok.

Ewentualnie to powiązanie ruskich trollów pragnących destabilizacji w Polsce, małolatów nie mających własnego zdania i łykających co bądź oraz właśnie trolli wyborczych.

I żeby było jasne, nie podoba mi się to co ostatnio robi PiS, ale pomimo nawet ciężkiej sytuacji z powodu korony, reakcje na wykopie
pilnik
pilnik
pilnik 16.04.2020, 22:23:24
  • -3
@bergers: W sumie dziwię się, że wykop nie wyłapuje tych kont, bo poziom spada. Nie powinno być to, aż tak trudne.

Co jeszcze ciekawe, można zauważyć więcej agresji i emocjonalnej sraczki w nowego typu komentarzach.

Jak się nic nie zmieni, to opuszczam wykop, bo tego się już nie da przeglądać dostatnio.

2079

Morawiecki: Otwieramy lasy i parki, łagodzimy przepisy dla handlu i kościołów

Morawiecki: Otwieramy lasy i parki, łagodzimy przepisy dla handlu i kościołów

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział zmiany w obostrzeniach związanych z pandemią Covid-19. Od 20 kwietnia zacznie się nowy etap stopniowego zdejmowania obostrzeń. Wprowadzone zostanie m.in.: otwarcie lasów i parków.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 16.04.2020, 16:54:04
  • 611
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    gospodarka
  • #
    covid19
  • #
    2019ncov
  • #
    handel
pilnik
pilnik
pilnik 16.04.2020, 18:13:27
  • -3
@ZbednyNick: Zapewnie wynika to z tego, że osoby przypadające na szczyt zachorują właśnie od kilku do kilkunastu dni wcześniej.

2339

PiS złożył projekt zmian w konstytucji. Chcą siedmioletniej kadencji prezydenta!

PiS złożył projekt zmian w konstytucji. Chcą siedmioletniej kadencji prezydenta!

Kadencja prezydenta przedłużona do siedmiu lat. Dotyczy to głowy państwa, która już urzęduje, czyli Andrzeja Dudy. Najbliższe wybory mają być odwołane. Taki projekt wrzucili właśnie pod obrady posłowie PiS.

konto usunięte
z
wyborcza.pl
dodany: 15.04.2020, 19:16:02
  • 360
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazprawakow
pilnik
pilnik
pilnik 15.04.2020, 20:39:43
  • -2
@p4ws: Pierwszy głos rozsądku w komentarzach Przecież PiS nie jest aż tak głupi, żeby wierzyć, że są w stanie dokonać zmiany wymagającej 2/3.
pilnik
pilnik
pilnik 15.04.2020, 20:41:27
  • -7
@p4ws: Nawiasem mówiąc, merytoryczny poziom komentarzy na wykopie jest blisko rynsztoku :)

521

"Wchodzimy na nieznane terytorium" – mówi o polityce NBP Robert Gwiazdowski...

"Wchodzimy na nieznane terytorium" – mówi o polityce NBP Robert Gwiazdowski...

...i przekonuje, że potrzeba nam planu powrotu do pracy. "Dziś mamy kryzys nie popytowy, tylko podażowy. Przedsiębiorstwa nie dostarczają na rynek towarów i usług nie dlatego, że nie ma na nie popytu spowodowanego brakiem pieniędzy, tylko dlatego, że nie wolno im tych towarów i usług sprzedawać"

HaHard
z
businessinsider.com.pl
dodany: 14.04.2020, 07:24:00
  • 62
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    gwiazdowski
pilnik
pilnik
pilnik 14.04.2020, 13:36:32
  • 10
Jeszcze parę dni temu Gwiazdowski proponował prywatyzacje jako jeden z leków na kryzys w Polsce. Jeden z głupszych pomysłów. Jak tak zrobimy, to za świeżo wydrukowane pieniądze zachód wykupi nasze co lepsze przedsiębiorstwa, które dodają wartość do gospodarki. Już nawet większość krajów zachodnich mówi o nacjonalizacji.

Niestety, większość podręczników makroekonomii sprzed dekady można obecnie wyrzucić na śmieci. Witamy w czasach masowych dodruków i MMT. Jak wszystkie inne kraje drukują, nie pozostaje nam
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

437

Prezes Budimeksu: Popyt na mieszkania może spaść w ciągu dwóch lat o ok. 50 proc

Prezes Budimeksu: Popyt na mieszkania może spaść w ciągu dwóch lat o ok. 50 proc

Dariusz Blocher, prezes Budimeksu: "Popyt na mieszkania może spaść w ciągu dwóch lat o ok. 50 proc. Bo znaczna część była budowana z myślą o najmie krótkoterminowym, związanym z podróżowaniem

SzitpostForReal
z
twitter.com
dodany: 13.04.2020, 09:02:43
  • 204
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    koronawirus
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredythipoteczny
pilnik
pilnik
pilnik 13.04.2020, 20:19:14
  • -2
@Adunio: Ne do końca. Bezrobocie, obniżki pensji a przede wszystkim dużo mniej dostępny kredyt sprawi, że nawet jak ceny spadną, to niewiele osób będzie mogło dostać kredyt mieszkaniowy.

1116

Zobacz jak szybko amerykańskie media zmieniają narrację wobec koronawirusa.

Zobacz jak szybko amerykańskie media zmieniają narrację wobec koronawirusa.

Ameryka fuj

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 02.04.2020, 20:06:02
  • 130
  • #
    srameryka
pilnik
pilnik
pilnik 03.04.2020, 08:36:19
  • 2
Woleli byście, żeby ludzie trzymali się kurczowo swoich pierwotnych przekonań? Pomimo nowych faktów i nowej wiedzy? Gratulacje.

Rozumiem, że wszyscy, którzy na początku lekceważyli sytuacje, to teraz powinni się biczować publicznie i mieć dalej taka samą opinie? Przecież to głupie i szkodliwe.

Rozumiem, że fajnie byłoby jakby przyznali się do zmiany zdania, ale generalnie to jest to pozytywny trend. Nikt nie rodzi się z wiedza o korona wirusie.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

414

Tomasz Lis: „Mam wysokie mniemanie o kompetencjach Krzysztofa Bosaka”

Tomasz Lis: „Mam wysokie mniemanie o kompetencjach Krzysztofa Bosaka”

„Mam dość wysokie mniemanie jeżeli chodzi o kompetencje pana Bosaka. (...) Można się z jego poglądami zgadzać albo nie, ale one wydają się być bardzo spójne.”

adam-nowakowski
z
twitter.com
dodany: 26.03.2020, 18:42:08
  • 118
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    konfederacja
  • #
    4konserwy
pilnik
pilnik
pilnik 27.03.2020, 11:18:42
  • 10
Propagandziści opozycyjni wdrażają program rozwadniania głosów przeciwnika.

Podobnie było z Zandbergiem. Przed samymi wyborami Wyborcza zrobiła z niego geniusza. Po wyborach zamiotła pod dywan.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1069

ODSUŃMY TE ŚWINIE OD KORYTA!!!

ODSUŃMY TE ŚWINIE OD KORYTA!!!

Musimy ich odsunąć od władzy.  Nie ma innego wyjścia, koronawirus pokazał ewidentnie że nasze Państwo nie działa i nie ma prawa działać. Na samym początku zaznaczam, że nie jestem zwolennikiem ani PIS ani PO, PSL czy SLD, lub każdego innego tworu który poprzedzał lub...

anka-k
z
wykop.pl
dodany: 22.03.2020, 22:37:06
  • 221
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    koronawirus
  • #
    epidemia
pilnik
pilnik
pilnik 23.03.2020, 18:31:38
  • 4
Dokładnie, nie dajmy się podzielić na plemiona przez polityków, media i trolli. Jest to oczywiste, jak patrzy się na tytuły wykopów z ostatnich tygodni.

Straszne jest to, że większość Polaków widzi tylko dwie opcje PO lub PiS i kurczowo trzyma się jednej z nich racjonalizując sobie, że "nasi" to geniusze a przeciwni to idioci. To nie znaczy, że inne partie są lepsze, ale widać, że zamiast zająć się sprawą najwyższej wagi i
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pilnik
pilnik
pilnik 23.03.2020, 19:28:53
  • 0
@qtaza: Niebardzo, to był zlepek dwóch partii. Mi chodzi o partię bez programu i prezesa.

983

Afera! Służba zdrowia kupuje termometry 4x drożej

Afera! Służba zdrowia kupuje termometry 4x drożej

Mirki, zobaczcie po ile i kiedy szpital w Grudziądzu kupuje termometry. Konto na Facebooku nie jest moje, autor posta pisze, że nie ma 100% pewności czy faktura jest prawdziwa, ale wygląda ok. Kraj z dykty...

kkicek10
z
facebook.com
dodany: 21.03.2020, 21:21:45
  • 95
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    szpital
pilnik
pilnik
pilnik 22.03.2020, 08:49:38
  • 3
Przez służbę zdrowia wychodzą gigantyczne pieniądze. Zarabiają na tym firmy farmaceutyczne, apteki i sklepy medyczne.

Dobrym przykładem jest refundowany w dużym procencie materac przeciwodleżynowy. Można go kupić w sklepie medycznym za prawie 500 zł (rurkowe). Oczywiście refundowany, wiec płacimy jedyne sto kilkadziesiąt złotych.

Ten sam materac jak go kupimy w Chinach kosztuje niecałe 10 zł !!!

Jest to zwykła kradzież. Robi się tak z większością produktów medycznych. Nie wiem jak wyglądają narzuty
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

500

Ojciec Dudy o słabym wyniku syna w Krakowie: to miasto chwaliło cesarza Austrii

Ojciec Dudy o słabym wyniku syna w Krakowie: to miasto chwaliło cesarza Austrii

Kto nie głosuje na Dudę ten podejrzany: "Kraków jest specyficznym miastem, takim galicyjskim jeszcze, z tymi nawykami. Kiedyś krakowianie słali listy pochwalne do cesarza Franciszka Józefa, a więc lubią po prostu być w głównym nurcie."

adam2a
z
rmf24.pl
dodany: 21.02.2020, 18:33:53
  • 68
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    krakow
  • #
    duda
  • #
    neuropa
pilnik
pilnik
pilnik 22.02.2020, 11:08:02
  • -9
@mango2018: Nie, to media i politycy najbardziej podzieliły Polaków.

791

Prąd z wiatru 2 razy tańszy! Ale rząd zatrzymał wiatraki i... dopłaca do węgla

Prąd z wiatru 2 razy tańszy! Ale rząd zatrzymał wiatraki i... dopłaca do węgla

Gdyby nie restrykcyjne prawo, energia z wiatru kosztowałaby w Polsce poniżej 150 zł/MWh. W nowych elektrowniach węglowych będzie to 350 zł/MWh.

LongWayHome
z
oko.press
dodany: 31.01.2020, 08:58:44
  • 129
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
pilnik
pilnik
pilnik 31.01.2020, 11:37:01
  • 7
Może by ktoś sprawiedliwie policzył i napisał:
- jaka jest realna produkcja energii z wiatraka (a nie nominalna, która zdarza się tylko czasami i którą podają często naganiacze),
- do ceny energii doliczył koszty dotacji, które nie biorą się znikąd,
- jaki jest koszt magazynowania energii przez wiatraki - bo chyba chcemy mieć prąd w domu wtedy kiedy też nie wieje.

Wiatraki i panele nie są alternatywą dla konwencjonalnych elektrowni, bo magazynowanie energii jest bardzo drogie i nie mamy wpływu na ich moc (wiatr i słońce).
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

493

Najem coraz droższy. Rekordowe stawki w Warszawie

Najem coraz droższy. Rekordowe stawki w Warszawie

Po listopadowej korekcie na rynku najmu w wielu miastach nie ma już śladu. W Warszawie stawki widniejące w ogłoszeniach najmu są najwyższe w historii, choć rosną znacznie wolniej od cen mieszkań na sprzedaż - wynika z danych Bankier.pl udostępnionych przez serwis nieruchomości Otodom.pl.

kemawir123
z
bankier.pl
dodany: 28.01.2020, 07:22:33
  • 264
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    nieruchomosci
  • #
    wynajem
pilnik
pilnik
pilnik 28.01.2020, 23:04:48
  • 0
A w Krakowie za to od końca zeszłego roku spadają. Dlatego właśnie podaż mieszkań na rynku jest mała, bo inwestorzy wykupili. Nie ma już kto tego wynajmować.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1621

Student AGH zamontował w pokoju w akademiku jacuzzi. Interweniowały władze AGH

Student AGH zamontował w pokoju w akademiku jacuzzi. Interweniowały władze AGH

Student AGH postawił sobie w pokoju dmuchane jacuzzi na 1000 litrów. Na uczelni afera. Władze AGH sprawdzają, jak to możliwe, że "jacuzzi niepostrzeżenie wjechało do akademika na paletach"

zetzet
z
krakow.wyborcza.pl
dodany: 21.01.2020, 15:37:46
  • 300
  • #
    polska
  • #
    studenci
  • #
    jacuzzi
  • #
    agh
  • #
    heheszki
  • #
    akademik
pilnik
pilnik
pilnik 21.01.2020, 22:00:50
  • 2
Tak się bawi, tak się bawi - A! G! H!
( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

9

Na mieszkaniach można tylko zyskać? Nieruchomości urosły do rangi fetyszu...

Na mieszkaniach można tylko zyskać? Nieruchomości urosły do rangi fetyszu...

Przekonanie, że nieruchomości to pewna inwestycja, ma się dobrze szczególnie w Polsce, zwłaszcza w odniesieniu do rynku mieszkaniowego. Mieszkania są u inwestorów indywidualnych w naszym kraju aktywem numer 1, czego dowodem może być choćby obecna górka cenowa. Czy jednak prawdą jest...

pilnik
z
bankier.pl
dodany: 13.01.2020, 12:36:25
  • 34
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    nieruchomosci
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 12:53:25
  • 7
Mamy ewidentną bańkę na nieruchomościach inwestycyjnych.

Dlaczego?
W dużych miastach prawie połowa mieszkań kupowana jest pod wynajem. Podbija się tym samym średnią cenę metra i zwiększa pulę mieszkań na wynajem. Ukrainców póki co nie przybywa a nasza demografia wygląda tragicznie.

Zwiększa się ilość wynajmowanych mieszkań i tym samym zaczynają spadać ceny najmu a skoro ceny mieszkań rosną, to spada nam rentowność mieszkania inwestycyjnego. Przy obecnych cenach, realnie można uzyskać średnio coś w okolicach 3.5-4.5%. Dalej jest to więcej niż na lokacie, choć niewiele osób bierze pod uwagę możliwość spadków.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 13:18:02
  • 7
Przykłady na to co napisałem powyżej?
To może Kraków i inwestycja Wiślane Tarasy i Wiślane Tarasy 2.0. Ta druga jeszcze nieukończona.
Obecnie jak wyszukamy w np. Otodom pod kątem najmu to mamy 103 ogłoszenia. Oczywiście, niektóre są kopiowane przez różnych pośredników. Przy okazji warto podkreślić, że są to ogłoszenia mieszkań, które poszukują chętnych. Tych na wynajem musi być więcej.

Ceny tych mieszkań wynosiły kilkanaście tysięcy złotych za metr (plus wykończenie). Ceny najmu są standardowe, powiedzmy 2500 zł za mieszkanie 50 metrowe.

Przy
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 13:22:41
  • 0
@Tolstoj-kot: W Krakowie od paru miesięcy ceny najmu spadają. Znam osoby, które kiedyś wynajmowały w ciągu dnia swoje mieszkania. Teraz czekają na chętnych tygodniami.
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 13:40:08
  • 1
Jeszcze warto się zmierzyć z paradygmatami, którymi posługują się pośrednicy, deweloperzy i media do nabijania cen:
- wzrost średniej pensji sprawia - definicja średniej pensji powoduje, że jest to średnia mocno zawyżona względem ogółu i uwzględnia jedynie 40% przypadków i to tych przeważnie lepiej zarabiających -[https://superbiz.se.pl/wiadomosci/trzecie-klamstwo-przecietne-wynagrodzenia-aa-dh2m-CvXd-8pvv.html]
I co istotne, nawet ta zawyżona średnia nie nadąża za wzrostami cen.

- wzrosły koszty materiałów i pracy - pewnie, ale jakoś pomimo tego
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 19:48:22
  • 4
@piotrtal: Bo?
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 22:19:50
  • 2
@highlander: Najpierw była bańka dot comowa w 2001, po której musieli ratować sytuację obniżając rekordowo stopy. Dzięki niskim stopom kredyt był tani i ogólnodostępny z uwagi na to, że nikt nie dbał za bardzo na wypłacalność. Pośrednicy dostawali prowizję za przyznanie kredytu, więc lawirowali jak mogli, żeby je dać komu popadnie.

Potem te lewe kredyty zostały zapakowane do kupy w postaci CDS, które sprzedawano innym. Ci inni myśleli, że to
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
13.01.2020, 22:22:33
  • 0
@Pawelczi: Nie ma opcji stracić? Pogadaj z tymi co kupili luksusowe mieszkania w 2007 a potem trzymali przez dobrych parę lat, żeby odsprzedać wychodząc na zero. Albo z tymi, co brali kredyty frankowe i mają po latach więcej do spłacenia niż teraz w PLN.

Inne czasy? Wystarczy kryzys lub rozkręcona inflacja, żeby stopy procentowe poszły w góry i wstrzymana została akcja kredytowa. Wtedy będzie tanio nawet w centrum.
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
14.01.2020, 08:43:47
  • -1
@pytlar: Wydaje mi się, że ze względu na ceny mieszkań ten trend może się odwrócić. Jak się ma dwójkę dzieci i chce mieszkać po ludzku to 70-80 metrów to minimum. Obecnie daje to zaporowy kredyt dla wielu. Jak będzie mniej dostępny, to nawet ta opcja w wielu przypadkach może odpaść.
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
14.01.2020, 08:55:52
  • 0
@pytlar: Czyżby?

Jeśli ktoś przeznacza na ratę kredytu połowę lub więcej pensji, to znaczy, że po opłaceniu mieszkania, rachunków za prąd, gaz, kablówkę zostaje mu już tylko 20-25% pieniędzy „na życie”. To jest życie na granicy ryzyka. I na tej linie tańczy 10% kredytobiorców (czyli posiadacze 200.000 kredytów), zaś bardzo blisko granicy jest drugie tyle.

[https://subiektywnieofinansach.pl/bezpieczny-kredyt-mieszkaniowy-knf-ile-trzeba-zarabiac/]

Jest jeszcze taka sprawa, że u nas ryzyko przeniesione jest na kredytobiorcę.
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
14.01.2020, 08:57:53
  • 0
@Cryptonerd_io: No właśnie Bitcoin pokazał, że fundamenty się nie liczą. Ludzie są nieracjonalni i nikt nie wie ile bańka potrwa i do jakiego poziomu dojdzie.
pilnik
pilnik
pilnik
Autor
14.01.2020, 13:22:17
  • 0
@Trismagist: No właśnie problem polega na tym, że mamy okres rekordowo niskich stop procentowych wspomaganych dodrukiem rozkręcającym inflacje. Dlatego ludzie poszukują alternatyw dla lokat i ładują się w nieruchomości. No ale jak wszyscy kupią dwa mieszkania to kto je będzie wynajmował?

Zostaje dla zwykłego szaraka:
- obecnie chyba najlepszy sposób - złoto w formie monet. Ciężkie do podrobienia, łatwe do przetrzymania, pół roku potrzymamy i sprzedajemy bez podatku.
- obligacje polskie uwzględniające inflacje - wcale nie taka tragedia jak się weźmie pod uwagę realną rentowność nieruchomości. Z drugiej strony jak pójdą stopy do góry to nasze obligacje stracą na cenie choć będą dalej dawały dobry procent.
- akcje - w obecnym momencie spora szansa na kryzys wiec lepiej jak się nie zna to

653

W cztery lata mieszkania podrożały prawie o jedną czwartą

W cztery lata mieszkania podrożały prawie o jedną czwartą

Ceny lokali mieszkalnych wciąż rosną. GUS opublikował nowe dane. Wynika z nich, że w ciągu roku mieszkania podrożały o 9 proc.

Szewczenko
z
businessinsider.com.pl
dodany: 09.01.2020, 11:47:13
  • 408
  • #
    polska
  • #
    budownictwo
  • #
    mieszkania
  • #
    deweloperka
  • #
    pieniadze
pilnik
pilnik
pilnik 10.01.2020, 12:12:06
  • 7
Każdy porównuje sytuacje do 2007, tylko jakoś pomija się fakt, że przez te 12 lat zostało zbudowane ogromne ilości mieszkań. Wtedy był problem z podażą.

Teraz problem polega na tym, że fliperzy i szkoleniowcy nakręcili domorosłych „inwestorów” na mieszkania. Nie wystarczy kupić mieszkanie, żeby się wynajmowało. Pomijając koszty wykonczenia i to, że realna rentowność jest dużo niższa niż się większości wydaje (4-5% to maksymalna średnia), to jeszcze musi być tyle osób chętnych do najmu ile mieszkań do wynajęcia.

Jak patrzę w Krakowie na rynek najmu to jest cała masa pustych mieszkań, które stoją. Co 3-4 to funfel nowka, albo puszczona po Airbnb (ręczniki na łóżkach, lepsze zdjęcia). Inwestorzy potrzebują pare miesięcy, żeby się połapać, że to nie jest super biznes. Ceny zaczną lekko spadać i wtedy rynek się posypie, bo zaczną pękać. Myślę, że warto zaczekać jak się chce kupić małe mieszkanie.

Do
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pilnik
pilnik
pilnik 10.01.2020, 12:29:58
  • 0
@mielonkazdzika: Oczywiście, zależy gdzie. Znam osobę z paroma mieszkaniami. Kiedyś schodziły w dzień, teraz nie może znaleźć chętnych. Kraków.
pilnik
pilnik
pilnik 10.01.2020, 13:20:03
  • 0
@cear: Dlatego napisałem „na rynku wtórnym”. Na pierwotnym różnice to tylko pare procent. Odsyłam do raportu - jest z podziałem na miasta.
pilnik
pilnik
pilnik 10.01.2020, 13:24:02
  • 0
@wykop-yolo: Co za bzdury. Masz 100 osób szukających mieszkania a na rynku jest 200 wolnych. Wszystkie się wynajmą?

Potem te 100 trafi na rynek wtórny, gdzie będzie leżeć i czekać, bo od dwóch lat wszyscy co mogli już się w mieszkania załadowali (mieliśmy dwa lata rekordów, pani w banku sama mi mówiła, że jest szał jak na poprzedniej bańce). Ludzi nie przybyło poza Ukraińcami, których cześć wyjedzie do Niemiec.
pilnik
pilnik
pilnik 10.01.2020, 15:01:30
  • 0
@wykop-yolo: Kończę dialog, bo mam wrażenie, że kłócę się z 15-latkiem. Mam nadzieje, że Ci płacą za te wpisy.

Miałem już mieszkanie na wynajem - wiem z czym się to wiąże i ile jest naganiania i ściemy w temacie wśród pośredników i deweloperów. Wielu „inwestorów” przejedzie się na tej bańce inwestycyjnej.
pilnik
pilnik
pilnik 10.01.2020, 22:21:22
  • -1
@wykop-yolo: przepraszam, jednak mam do czynienia z 12-latkiem chamem. Na palmę banany prostować trollu!

531

Dr Sławomir Mentzen: 500 Plus nie jest programem efektywnym. Doświadczenia...

Dr Sławomir Mentzen: 500 Plus nie jest programem efektywnym. Doświadczenia...

„Gdyby rządziła partia Korwin, to 500 Plus długo by się nie ostało. Zaznaczam, że mówię też jako przedstawiciel partii Korwin. Narodowcy są przekonani, że państwo powinno aktywnie wspierać demografię. 500 Plus nie jest programem efektywnym. Doświadczenia państw zachodnich pokazały, że...

mat9
z
siodma9.pl
dodany: 18.12.2019, 11:18:41
  • 89
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    konfederacja
  • #
    mentzen
  • #
    korwin
pilnik
pilnik
pilnik 19.12.2019, 09:18:21
  • 1
Mam nadzieję, że mamy na tyle świadomych rządzących, że stworzyli z premedytacją program 500+ przede wszystkim dla zwiększenia inflacji. Skoro wszyscy dookoła drukują pieniądze i zwiększają bazę monetarną, to nie pozostaje nam nic innego jak robić to samo. W przeciwnym wypadku złotówka za bardzo się wzmocni i nasz eksport przestanie być atrakcyjny. Nie jesteśmy Szwajcarią i nie produkujemy dóbr wysoko przetworzonych, żeby nie było to dla nas zagrożeniem.

Do tego, dzięki wysokiej inflacji można podbić sobie PKB, który jest dobrą reklamą dla inwestorów z zewnątrz. Inflacja CPI jest zwykłą manipulacją (w mediach nie dodaję się, że chodzi o CPI) i mocno zaniża realny spadek wartości pieniądza. Dzięki temu PKB jest wyższe niż powinno.

Oczywiście, jest to okradanie obywateli z ich oszczędności przez rządy. Jednak większość osób nie zdaje sobie z cichego podatku inflacyjnego i siedzi cicho. Nikt nie wyjdzie na ulice, bo mu spadła wartość oszczędności o 3% w ciągu roku.

Program
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

588

Zanim znowu Wykopki zaczną robić z Sumlińskiego męczennika...

Zanim znowu Wykopki zaczną robić z Sumlińskiego męczennika...

... zestawienie zerżniętych przez niego tekstów ze szwedzkich kryminałów (i nie, nie tylko nieistotne opisy, ale przypisywane bohaterom teksty i wydarzenia skopiowane prosto z klasyki literatury skandynawskiej). Gdzie się podział RiGCz? Quo vadis, Wykop?

Rivo
z
kompromitacje.blogspot.com
dodany: 25.11.2019, 21:55:14
  • 129
  • #
    polska
  • #
    urojeniaprawakoidalne
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
  • #
    sumlinski
pilnik
pilnik
pilnik 26.11.2019, 19:54:11
  • -6
Jeżeli występuję tylko krytyka ad persona, to znaczy, że nie ma się doczepić do faktów w książce. A o to wyłącznie chodzi, bo to nie jest literatura piękna tylko faktu. Z ponad 20 rozpraw przegrał tylko jedną, więc coś to mówi. Szczególnie, że jechał po prezydencie (Komorowski) i premierze (Tusk). I był swojego czasu najbardziej inwigilowanym dziennikarzem w Polsce.

Przeczytałem jego najnowszą książkę. Fakt, że nie jest to najwyższych lotów literatura. Może
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

609

Wynajem krótkoterminowy. Jak lobby hotelarskie kupuje ustawę od PIS

Wynajem krótkoterminowy. Jak lobby hotelarskie kupuje ustawę od PIS

Najbardziej absurdalne jest stwierdzenie w Białej Księdze, że resort odbył rozmowy i konsultacje. Na żadnym ze spotkań konsultacyjnych nie rozmawiano z branżą wynajmu krótkoterminowego (właścicielami mieszkań, firmami zarządzającymi najmem). Z przedstawicielami branży hotelarskiej tak.

100leja
z
inwestycjewkurortach.pl
dodany: 16.11.2019, 14:56:19
  • 148
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    hotel
  • #
    booking
  • #
    pis
  • #
    lobbing
  • #
    airbnb
pilnik
pilnik
pilnik 17.11.2019, 17:18:19
  • 3
I bardzo dobrze!
Pora przebić bańkę na nieruchomościach wynajmowanych krótkookresowo. To ona napędziła znaczące skoki cen nieruchomości, skoro ponad 40% mieszkań w dużych miastach kupowana była ostatnimi czasy "inwestycyjnie". Janusze biznesu rzucili się na mieszkania, bo "nieruchomości to jedyna pewna ochrona kapitału".

Sprzedawałem ostatnio mieszkanie i większość zainteresowanych chciało kupić mieszkanie pod wynajem. Ktoś będzie w tych mieszkaniach mieszkał skoro demografie mamy tragiczną?

Mieszkania nie powinny być inwestycją, tylko zwykłym produktem serwowanym
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pilnik
pilnik
pilnik 17.11.2019, 21:02:35
  • 2
@Jasak: Wiele osób będzie musiało się przekonać o tym na własnej skórze, żeby zrozumieć. Osobiście przerabiałem temat wynajmu krótko i długookresowego i nigdy więcej nie chciałbym się za to brać. Realny zarobek jest dużo mniejszy niż się każdemu wydaję i nie jest to przychód pasywny, bo nawet w przypadku najmu długookresowego się trzeba za nim nalatać i poświęcić własny czas i nerwy.

552

Recesyjna katastrofa w polskim przemyśle

Recesyjna katastrofa w polskim przemyśle

PMI dla polskiego sektora wytwórczego zaliczył gwałtowny spadek, przyjmując najniższą wartość od czasu światowej recesji z 2009 roku.

konto usunięte
z
bankier.pl
dodany: 04.11.2019, 09:03:48
  • 151
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    przemysl
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    bekazpisu
pilnik
pilnik
pilnik 04.11.2019, 22:22:24
  • 1
@delnomad: Co z tego, że się doczekasz niższych cen, skoro kredyt będzie mało dostępny i drogi. To jest typowa sytuacja, która nakręca kryzys na rynku nieruchomości. Domorośli inwestorzy nieruchomości będą za to posrani, bo może lepiej było trzymać kapustę na koncie i to od ich cierpliwości sporo chyba będzie zależeć jak mocno ceny spadną.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 5 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.01.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 04.01.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.01.2014

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl