Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
markedone

markedone

Dołączył 11 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3388
  • Znaleziska 764
  • Mikroblog 2624
  • Obserwujący 181
  • Obserwowane 15
markedone
markedone 07.06.2019, 14:11:24
  • 45
Drugi blok Leningradzkiej elektrowni jądrowej - 2, WWER - 1200.

Obieg pierwotny będzie sprawdzany pod kątem szczelności instalacji oraz utrzymywania zadanych parametrów.
Wszystkie prace powinny zostać zakończone przed końcem czerwca, a cały blok po tzw. hot testach ma zostać oddany do eksploatacji w 2020 roku.

#ejdlakazdego <- mój tag, nie chcesz czytać jądrowych niusów - czarnolistuj
#energetykajadrowa #energetyka
markedone - Drugi blok Leningradzkiej elektrowni jądrowej - 2, WWER - 1200.

Obieg ...

źródło: comment_XjBm00ypICNx3DQkSC4wphMhPwSjJmfA.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

markedone
markedone
Autor
07.06.2019, 14:11:54
  • 5
markedone

źródło: comment_VO00QcSzNPemZyezZqxZ2mj8bOgs8NBs.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Matlaw
Matlaw
07.06.2019, 18:48:14
  • 10
WWER


@bambus94: Nie, jest to inny typ reaktora. W Czarnobylu miałeś RBMK (których notabene jeszcze 10 działa, a z nich ponad połowa została włączona wcześniej niż pechowy nr 4).
WWER są po prostu bezpieczniejsze, a to, że dzisiaj RBMK jeszcze działają i nic się nie dzieje, mówi samo za siebie. Elektrownie jądrowe są najlepszym źródłem energii, dopóki ktoś nie planuje zrobić 110% normy ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz

594

Zdjęcia z katastrofy w Czarnobylu [galeria]

Zdjęcia z katastrofy w Czarnobylu [galeria]

Po katastrofie w Czarnobylu swoje życie narażali nie tylko robotnicy i ratownicy, ale też wysłani na miejsce fotografowie. Zawdzięczamy im te zdjęcia obrazujące chaos panujący po wybuchu i heroizm ludzi pracujących przy likwidacji szkód.

Czajna_Seczen
z
theatlantic.com
dodany: 06.06.2019, 12:57:59
  • 103
  • #
    nauka
  • #
    historia
  • #
    czarnobyl
  • #
    fotohistoria
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
markedone
markedone 06.06.2019, 17:57:21
  • 5
@Zaszczyk: @Mishi4561: @secretservice666: @FrasierCrane: @Browing:
Tak jak napisał @merrimack: to komin wentylacyjny, ale ( ͡º ͜ʖ͡º)
komin był też częścią obiegu gazowego samego reaktora. Nie chodzi tu o obieg Braytona. W reaktorze była wykorzystywana również mieszanina helowo-azotowa, a jej końcową częścią był komin.

Silniki diesla znajdowały się poza budynkiem reaktora, troszkę na północ od samej
markedone
markedone 07.06.2019, 05:47:36
  • 0
@merrimack: @fxmichal:
Awaryjne zrzuty pary mogły się odbyć do: odgazowywacza, zbiornika barbotrażowego oraz standardowo w kondensator.
Z czego sam widzialem tylko do kondensatora, w sensie nie osobiście, ale w różnych raportach i dokumentacjach. x)

Mieszanina azotu i helu była wtłaczana pomiędzy bloki prętów reaktora - aby zapewnić dobre przewodnictwo ciepła a przy tym chronić grafit przed zapaleniem.

Głównym zadaniem tej mieszanki

509

Ostatni wywiad z Diatłowem

Pokaż treści 18+

Ostatni wywiad z Diatłowem

Ostatni wywiad z Anatolijem DIatłowem - głównym oskarżonym o spowodowanie katastrofy Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. W momencie awarii był on zastępcą głównego inżyniera i publicznie oskarża się go o wydawanie niesłusznych poleceń oraz nieustępliwość wobec reszty załogi.

warszawiak39
z
youtube.com
dodany: 03.06.2019, 17:26:33
  • 141
  • #
    swiat
  • #
    czarnobyl
  • #
    ukraina
  • #
    zsrr
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
markedone
markedone 03.06.2019, 23:10:15
  • 187
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 40
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

markedone
markedone 03.06.2019, 23:10:46
  • 145
część druga:
To jest tak cholernie trudna awaria do ogarnięcia, że sobie nawet nie wyobrażacie. Operatorowi reaktora chociażby wytyka się brak doświadczenia i popełnione błędy. Reakcja kogoś kto się zna-> XD
Toptunow nie popełnił żadnych błędów operatorskich, które mogłyby wynikać z regulaminu eksploatacji bloków 3 i 4. ŻADNYCH. Elo.
Czasami się spotkacie z tym, że przełączył LARy na ręczne sterowanie. Nawet nie wiecie jaką reakcję to wywołuje u mnie :D
Nie ma w RBMK trybu pracy
markedone
markedone 03.06.2019, 23:10:58
  • 156
część ostatnia:

Naprawdę strasznie podziwiam osoby robiące filmiki, albo piszace artykuły na paręnaście linijek tym samym opowiadając awarię w szczegółach :D
Zazdroszczę strasznie wiedzy. Ja do teraz mam problemy z poszczególnymi parametrami, a wiem np. jak się zmieniają prądy na komorach jonizacyjnych ze względu na nagłe skoki przepływu i jak to się odbije m.in. na wspomniane zmiany położenia AR-1/2. A za cholerę w tym momencie nie podjąłbym się wyłożenia szczegółowo awarii począwszy od 25
markedone
markedone 04.06.2019, 05:49:38
  • 16
@sajmonm:

Wiedza wynika z hobby czy faktycznie operator reaktora w elektrowni? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)


Wynika z hobby, nauki, pasji oraz pracy (operatorem Marii nie jestem).
Jedni zbierają znaczki, inni chodzą po górach, a ja mam reaktory, a RBMK zawsze był dla mnie wyzwaniem - stąd ciągła walka o to żeby go ogarnąć w możliwie jak największym stopniu.
markedone
markedone 04.06.2019, 07:43:58
  • 0
@Spring_is_coming: To właśnie był taki upust pary, irytacji. :)

markedone
markedone 04.06.2019, 12:32:24
  • 5
@Bloodaxis1: Żaden RBMK nigdy nie służył do produkcji plutonu.
markedone
markedone 05.06.2019, 04:08:14
  • 1
@mafiafb: Nigdy nie spotkałem się z naukowym źródłem, które by tak mówiło.
Ta głupia informacja wzięła się stąd, że reaktor miał konstrukcję zbliżoną do radzieckich reaktorów produkujących pluton, a to jest bardzo medialna sprawa i strasznie się ludzie tym jarają. Stąd ciągle to jest powtarzane "hurr durr reaktor do produkcji plutonu, rosjanie się nim bawili" ble.
markedone
markedone 05.06.2019, 05:59:27
  • 2
@mafiafb: Nie, to jest reaktor energetyczny po prostu, produkcja plutonu w nich to głupie urban legend, które się utrzymuje od dawna.

O graficie napisałem wyżej przecież.
markedone
markedone 05.06.2019, 07:54:14
  • 1
@mafiafb: Nie była przygotowana, przygotowane i zbudowane pod to były reaktory ADE. Jakbyśmy mieli ciągnąć dalej takie porównania to zwykłego PWR też można zatrzymać w odpowiednim czasie, gdy stosunek Pu239/Pu241 jest optymalny i przerobić wtedy paliwo.
Jeszcze lepiej pod względem produkcji plutonu sprawują się kanadyjskie CANDU.
Charakterystyka pracy reaktora RBMK wymagała by gigantycznych zmian oraz przede wszystkim w ZSRR musiałoby istnieć miejsce, gdze paliwo z RBMK mogłoby zostać przerobione. Obecnie nie ma

527

Uruchamianie reaktorów jądrowych

Uruchamianie reaktorów jądrowych

3,6 Rentgena. Nie ma tragedii.

UprzejmyCzlowiek
z
youtube.com
dodany: 02.06.2019, 17:20:05
  • 96
  • #
    ciekawostki
  • #
    atom
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    eneregtykajadrowa
  • #
    czarnobyl
markedone
markedone 03.06.2019, 05:41:40
  • 14
@shadowsniper: Jak wczoraj zobaczyłem tytuł znaleziska to nie chciałem już pisać nic, bo znowu wyszedłbym na moderatora z elektrody ( ͡º ͜ʖ͡º)

@moonraker: @pejter oraz @teh_m

"dodaniem gazu" żeby s̶i̶l̶n̶i̶k̶ ̶n̶i̶e̶ ̶z̶g̶a̶s̶ł̶ podtrzymać reakcję

Wyzwalanie impulsów jest robione czysto w celach badawczych, nie podtrzymuje to reakcji. Reakcję spokojnie tam można utrzymać, reaktor pracuje w stanie krytycznym (współczynnik mnożenia jest równy jeden), to co widzi się na
markedone
markedone 03.06.2019, 15:53:38
  • 2
@PlonacaWagina:

czyli w momencie uzupełnienia prętów uranem są one nieaktywne tak?

Aktywne są, tak samo jak Ty, ja, owoce, wszystko co zawiera naturalne, a i sztuczne radioizotopy :D
Pytanie powinno brzmieć czy zachodzi w nich reakcja rozszczepienia. W przypadku świeżego paliwa tylko ta spowodowana naturalnym, spontanicznym

591

Czarnobyl: elektrownia, sarkofag, Novarka | GOOD IDEA

Pokaż treści 18+

Czarnobyl: elektrownia, sarkofag, Novarka | GOOD IDEA

Dziś zajmujemy się niecodziennymi budowlami, jakie trzeba było wznieść (ryzykując życie i zdrowie) w następstwie awarii reaktora w elektrowni atomowej w Czarnobylu.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 02.06.2019, 17:00:23
  • 42
  • #
    polska
  • #
    architektura
  • #
    czarnobyl
  • #
    technologia
  • #
    ukraina
markedone
markedone 02.06.2019, 21:20:19
  • 15
A tutaj filmik z lotu ptaka, polecam oglądać w 1080p.
Jak miałem wykład z ziomeczkiem z Novarki to jeszcze jeden filmik nam pokazał, taki stricte techniczny.
Te dźwigi w środku mają 96 metrów długości, 6 metrów wysokości i 11 szerokości, mają być na nich montowane różne części tak, aby móc robić dowolne prace przy rozbiórce reaktora. Same naprawy ich mają w możliwe jak największej mierze odbywać się zdalnie. Powierzchnia zewnętrzna ma 85
markedone - A tutaj filmik z lotu ptaka, polecam oglądać w 1080p. 
Jak miałem wykład...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

554

Czarnobyl - unikalne archiwalne zdjęcia

Czarnobyl - unikalne archiwalne zdjęcia

I've assembled this collection of images surrounding the Chernobyl nuclear disaster to help people gain a better understanding of what happened. It is a very brief, but complete(ish) retelling of what happened, using edited text from a book I've written called "Chernobyl 01:23:40". The...

mateopoznan
z
imgur.com
dodany: 31.05.2019, 10:43:30
  • 56
  • #
    swiat
  • #
    ciekawe
  • #
    czarnobyl
  • #
    zdjecia
  • #
    starezdjecia
markedone
markedone 31.05.2019, 17:43:24
  • 18
@Jacolex: Przecież to co napisał ten typ całkowicie mija się z prawdą.
Reaktor RBMK (przed modernizacjami współczesnymi) podczas pracy na mocy większej niż 20% mocy znamionowej cieplnej pracuje na LARach, czyli lokalny automatyczny regulator (w tłumaczeniu dosłownym), w momencie zejścia poniżej tej wartości (lub np. zaburzenia przepływu wody przez reaktor) załączają się AR-1, AR-2 czyli automatyczny regulator -1 oraz -2. I to właśnie nastąpiło, a nie jakieś z d--y wzięte
markedone
markedone 31.05.2019, 20:22:21
  • -17
@kapusta5: Nie rozumiem po co mi to piszesz, serio.
markedone
markedone 01.06.2019, 06:09:13
  • -3
@kapusta5: Zmieniam pytanie, zamiast mi pisać, dlaczego mi to piszesz odpowiedz mi proszę na pytanie dlaczego piszesz o rzeczach, o których za bardzo nie masz pojęcia.
Chcesz się podzielić z kimś swoją wiedzą? spoko.
Ale może warto to robić, gdy się jest pewnym tego co piszesz.
Ty używasz słownictwa, którego za bardzo chyba nie rozumiesz, tak samo jak tego reaktora i tego co tam się działo.
markedone
markedone 01.06.2019, 07:09:10
  • 0
@januszbiznesow: Zacytuję sam siebie stąd.

Natomiast są artykuły i nawet książka, która zajmuje się sprawą od punktu widzenia termohydrauliki reaktora. Inny art i to całkiem sensowny zwraca uwagę na błędy w wyświetlaniu sygnałów przez DREG (system rejestracji parametrów reaktora), przez co przesunięcie tych sygnałów w czasie nie może dawać dobrego obrazu tego co się stało. Implikuje to m.in. w to, że DREG zarejestrował dwa sygnały, które mogły spowodować załączenie procedury

613

Zatrucie reaktora jądrowego, jak to wygląda?

Zatrucie reaktora jądrowego, jak to wygląda?

Cześć Mireczki, tym razem postanowiłem wam opisać zatrucie reaktora jądrowego przez jeden z izotopów ksenonu, Xe-135. Wpis z myślą o osobach, które nie mają za dużo wspólnego z energetyką także śmiało mogę napisać, że jest to tekst dla wszystkich. :)

markedone
z
nucleartoday.wordpress.com
dodany: 26.05.2019, 10:54:13
  • 91
  • #
    technologia
  • #
    ejdlakazdego
  • #
    energetykajadrowa
  • #
    czarnobyl
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
markedone
markedone
Autor
26.05.2019, 14:34:40
  • -30
@Labrad00r_: @krzywy_odcinek: @Miguerim: @shadowsniper

Odpowiem wam w tym miejscu.
W pełni rozumiem wasze podejście i naprawdę nie mogę mieć do was pretensji za to, że odebraliście to w taki, a nie inny sposób (ani do żadnej osoby, która tak to odebrała). Jeżeli poczuliście się w jakiś sposób urażeni to wybaczcie, nie miałem tego na celu.

Napisałem to w taki sposób aby mieć w zupełności pewność, że
markedone
markedone
Autor
26.05.2019, 17:28:48
  • 9
@neo_1995: To jest błąd, który często ludzie popełniają.
To nie jest tak, że RBMK ma tendencję do zatrucia przy pracy na małej mocy. Każdy inny reaktor uległby tak samo zatruciu przy zejściu z mocy (najpierw z pełnej do połowy, a potem z połowy praktycznie do zera jak to miało miejsce podczas awarii na Czarnobylskiej EJ). Właśnie pisałem o tym, że to nie praca na małej mocy definiuje zatrucie ksenonem, a
markedone
markedone
Autor
26.05.2019, 20:27:36
  • -3
@shadowsniper @Ucik: Nazywam to "zmiana stężenia jodu/ksenonu", właśnie z tego powodu o którym napisałeś, początkowo chciałem napisać "nieskończenie mała zmiana", ale to już by wprowadziło więcej zamieszania. Chciałem w lekki sposób przemycić elementy, o których piszesz.

Co do drugiej części, mogłem tu zrobić o wiele więcej, od porównań, o których pisałeś do czystych obliczeń praktycznych. Cieżko mi trafić w gusta każdej osoby, tym bardziej w takim temacie, który nie
markedone
markedone
Autor
27.05.2019, 18:13:55
  • 1
@Ucik: Zupełnie inaczej to wygląda jak mam przed sobą grupkę osób, z którą mam bezpośredni kontakt i od której wiem czego mogę wymagać. Tutaj po prostu był trochę strzał w ślepo.

@quantova: Głównie EJ, chociaż na pewno zdarzą mi się wyskoki w stronę broni jądrowej czy właśnie bardziej alternatywnych sposobów użycia energetyki jądrowej. jak masz czas to przejrzyj mój tag #ejdlakazdego

@o-o_i: Już mi
markedone
markedone
Autor
28.05.2019, 16:20:42
  • 1
@adamssson:

wszystko ok ale z tekstu nie wynika jakie są rozwiązania na problem tego "zatrucia"

Przy okazji do 1) od @ostatni_i_sprawiedliwy
Zatrucie reaktora to coś normalnego w jego pracy. Projektuje się reaktor w taki sposób, aby to zatrucie ksenonem było wliczone w jego parametry, nie omija się tego tylko wrzuca
markedone
markedone
Autor
30.05.2019, 05:35:37
  • 0
@losBamberos88: @DywergencjaRotacji: Kiedyś na mirko o tym komuś w komentarzu pisałem. Nie mogę teraz tego znaleźć :/ a długi wywód nawet zrobiłem, do tego tez istnieje dyrektywa Euratomu mówiąca o pewnym minimum zmian mocy jakie elektrownia musi dać radę w ciągu swojego życia przetrwać. :D

546

Czy serial CZARNOBYL jest zgodny z faktami?

Czy serial CZARNOBYL jest zgodny z faktami?

Bardzo fajny art o tym na ile hitowy serial HBO jest zgodny z faktami i czego można się jeszcze po nim spodziewać.

stanulam
z
film.org.pl
dodany: 27.05.2019, 13:55:11
  • 150
  • #
    film
  • #
    seriale
  • #
    hbogo
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    gimbynieznajo
markedone
markedone 28.05.2019, 05:46:01
  • 56
@RFpNeFeFiFcL: Główna jak zwykle w formie i Cię masa "specjalistów" minusuje.
Oczywiście, że masz rację.
Ogólnie przyjęta wersja (m.in. raport INSAG, ostatnia wersja) na "główną" przeczynę awarii stawia nagły wzrost reaktywności związany z tym, że ta miała dodatnią wartość w pierwszej chwili zrzutu prętów do wnętrza rdzenia.

Natomiast są artykuły i nawet książka, która zajmuje się sprawą od punktu widzenia termohydrauliki reaktora. Inny art i to całkiem sensowny zwraca uwagę na błędy
markedone
markedone 26.05.2019, 10:54:35
  • 181
Dawno nie pisałem nic na blogu o reaktorach, więc dzisiaj główny temat to zatrucie ksenonem reaktora jądrowego - dla nieenergetyków. :D
Starałem się możliwie w jak najprostszy sposób wyjaśnić cały ten proces, nie atakując nikogo równaniami.
Na początku miałem ochotę wrzucić też tam wątek zatrucia ksenonem reaktora w #czarnobyl , odpuściłem ten temat ze względu na to, że mnóstwo czasu musiałbym poświęcić na sam reaktor.
Tekst tutaj:
https://www.wykop.pl/link/4971127/zatrucie-reaktora-jadrowego-jak-to-wyglada/

#
markedone - Dawno nie pisałem nic na blogu o reaktorach, więc dzisiaj główny temat to...

źródło: comment_hiXZeU7tS9VuVQPLFeYcqPZGa2I3TP4O.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

markedone
markedone
Autor
26.05.2019, 14:12:19
  • 2
@matbiela: https://www.nrc.gov/docs/ML0907/ML090780501.pdf
ogólnie cała dokumentacja na temat takiego EPRa jest dostępna na stronie amerykańskiego dozoru jądrowego:
https://www.nrc.gov/reactors/new-reactors/design-cert/epr/reports.html
  • Odpowiedz
markedone
markedone
Autor
26.05.2019, 14:43:29
  • 2
@matbiela: Oraz tak mniej technicznie, raczej do przejrzenia, a może i coś z tego Ci wystarczy:
http://www.if.pw.edu.pl/~pluta/pl/dyd/mtj/zal2/CD_II_SZKOLA/I.%20ZAGADNIENIA_OGOLNE/5_A_Strupczewski_bezpieczenstwo_elektrowni.pdf
1.5 1.6 oraz 1.7
Jak będziesz dalej miał pytania do dawaj, postaram się odpowiedzieć na tyle ile będę umiał, a jak się nie będę umiał to się nauczę i odpowiem ᕦ(òóˇ)ᕤ
  • Odpowiedz
markedone
markedone 19.05.2019, 18:06:50
  • 94
Zakończenie załadunku świeżego paliwa jądrowego, reaktor czwarty Kalininskiej elektrowni jądrowej (2x WWER-1000/320, 2x WWER-1000/338), 2011 rok.
źrodełko: Евгений Фадин

#ejdlakazdego <- mój tag, nie chcesz czytać jądrowych niusów - czarnolistuj
#energetyka #energetykajadrowa #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
markedone - Zakończenie załadunku świeżego paliwa jądrowego, reaktor czwarty Kalinins...

źródło: comment_KVMdWYUgEPecMO1sx4rEMD6p9uOuRZqK.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

l.....f
l.....f
konto usunięte 19.05.2019, 18:08:14
  • 36
@markedone: na dole 1 ładuje reszta patrzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Budo
Budo
19.05.2019, 21:48:17
  • 7
@markedone: Od lewej- project manager, management representative, h&s representative, pr specialist, junior hr specialist, business executive. Na dole niewidoczny Sasza ładujący paliwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
markedone
markedone 14.05.2019, 20:40:42
  • 2
Patrzę sobie na rury i... przecież to kurde inne pomieszczenie zupełnie, nie ten system. (╯°□°)╯︵ ┻━┻
#ejdlakazdego <- mój tag, nie chcesz czytać jądrowych niusów - czarnolistuj
#ejdlakazdegoelektrodacontent xD
#czarnobyl
markedone - Patrzę sobie na rury i... przecież to kurde inne pomieszczenie zupełnie, ...

źródło: comment_J0ww9bAG6KqOL6GxZ22HY2mTvFmVImZg.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

markedone
markedone
Autor
14.05.2019, 21:28:09
  • 6
@Sweet-Jesus: System chłodzenia kanałów technologicznych reaktora nie ma za dużo wspólnego z systemem, którego zawory oni chcą odkręcić.
Swoją drogą, nie znalazłem nigdy żadnej dokładnej informacji, które dokładnie oni zawory otwierali - takie zboczenie zawodowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
markedone
markedone
Autor
15.05.2019, 19:06:10
  • 5
@Sweet-Jesus: @NH35 @losBamberos88 ZNALAZŁEM TE ZAWORY XD NIE MAM ŻYCIA, ALE MAM ZAWORY XD
  • Odpowiedz
markedone
markedone 07.05.2019, 15:26:54
  • 122
Reaktor w Dimitrowgradzie, na górze zdjęcia widać paliwo. Reaktor (nazwa tego to MIR) służy do badania paliwa jądrowego.
Reaktor znajduje się w ośrodku NIIAR - Instytut Badawczy Reaktorów Jądrowych, prócz reaktora MIR pracują tam również reaktory: SM, SBT-6, PBT-10/1, PBT/2, BOR-60, BK-50.

Wysokość rdzenia reaktora MIR to 1 metr, a średnica 1,22 metra. Moderatorem jak i reflektorem w reaktorze jest beryl, Paliwem jest uran o wzbogaceniu 90%. Temperatura na wody na wyjściu
markedone - Reaktor w Dimitrowgradzie, na górze zdjęcia widać paliwo. Reaktor (nazwa ...

źródło: comment_NjExgY26i1T3OE7XBTFJS35DE5faQYLF.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

markedone
markedone
Autor
07.05.2019, 15:27:44
  • 15
Przekrój rdzenia reaktora MIR.
markedone - Przekrój rdzenia reaktora MIR.

źródło: comment_QBrNajFqhctPw1nWqJchbUJ6g4WSQIUm.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
PiersiowkaPelnaZiol
PiersiowkaPelnaZiol
07.05.2019, 15:47:24
  • 30
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

383

Pożar na terenie 3-go bloku energetycznego Rówieńskiej elektrowni jądrowej

Pokaż treści 18+

Pożar na terenie 3-go bloku energetycznego Rówieńskiej elektrowni jądrowej

Zadziałanie automatyki zabezpieczeniowej wyłączyło reaktor. Brak zagrożenia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej

markedone
z
nucleartoday.wordpress.com
dodany: 29.04.2019, 22:39:38
  • 46
  • #
    ejdlakazdego
  • #
    energetyka
  • #
    ukraina
  • #
    europa
  • #
    nauka
  • #
    swiat
markedone
markedone
Autor
30.04.2019, 19:15:10
  • 76
@pawel1024: Jakie sianie paniki? Umiesz czytać czy to Cię przerasta całkowicie?
Jako pierwszy w Polsce dałem informacje o tym jakbyś zauważył datę wykopu.
Ps. Fajnie, że dajesz informacje z PAA. ( ͡º ͜ʖ͡º)

Czemu zawsze główna mi udowadnia, że wrzucanie czegokolwiek tutaj to błąd, bo zawsze znajdą się znawcy, którzy wiedzą lepiej.
markedone - @pawel1024: Jakie sianie paniki? Umiesz czytać czy to Cię przerasta całko...

źródło: comment_0ZDr0ZzDGzPIG7psBRoIy5PYBfQWBHmg.jpg

Pobierz
markedone
markedone
Autor
30.04.2019, 19:43:04
  • -3
@Wyrelworelowany: Nie ma zagrożenia, czytaj treść, a nie tytuł. :)
markedone
markedone
Autor
30.04.2019, 20:39:12
  • 3
@FeyNiX: @Antonin
1) Załączony obrazek. Specjalnie napisałem pod tytułem, że nie ma zagrożenia dla BJiOR.
@Antonin
1) [...],że chodzi o stację transformatorową mającą tyle wspólnego z reaktorem jądrowym co nic."
Proszę zachowaj dla siebie takie przemyślenia, bo z rzeczywistością one nie mają dużo wspólnego.
Taka sytuacja generuje dla reaktora sygnały systemów PZ-1 (podgrupa sygnałów PZ, rus. ПЗ) oraz URB (rus. УРБ). No ale Ty jesteś specjalistą i wiesz
markedone - @FeyNiX: @Antonin
1) Załączony obrazek. Specjalnie napisałem pod tytułem...

źródło: comment_cC8e2AQdEKcksbbC7EeYHhYurwF8wXdD.jpg

Pobierz
markedone
markedone
Autor
30.04.2019, 21:28:55
  • 1
@VCO1: Dokładnie tak jak piszesz, naprawdę nie rozumiem skąd leci fala minusów ¯_(ツ)_/¯

6

Pożar w ukraińskiej elektrowni jądrowej. Nie ma niebezpieczeństwa skażenia

Pokaż treści 18+

Pożar w ukraińskiej elektrowni jądrowej. Nie ma niebezpieczeństwa skażenia

Wczoraj po godzinie 21:00 doszło do pożaru stacji transformatorowej w znajdującej się na Ukrainie Rówieńskiej Elektrowni Jądrowej. Jak przekonują ukraińskie służby, nie ma niebezpieczeństwa skażenia terenu.  Jak poinformował w rozmowie z Ekonomiczeską Prawdą naczelnik wydziału zarządzania...

Biznesalert
z
biznesalert.pl
dodany: 30.04.2019, 08:37:21
  • 1
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    atom
  • #
    energetyka
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    ciekawostki
markedone
markedone 30.04.2019, 08:46:18
  • -1
@Biznesalert było
https://www.wykop.pl/link/4929065/pozar-na-terenie-3-go-bloku-energetycznego-rowienskiej-elektrowni-jadrowej/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

markedone
markedone 29.04.2019, 22:40:58
  • 26
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

n.....u
n.....u
konto usunięte 30.04.2019, 05:15:10
  • 0
@markedone: andrzej to jebnie mowilem anulowac wszystkie plany budow elektrowni jadrowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
n.....u
n.....u
konto usunięte 30.04.2019, 05:16:53
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

696

Nasuwanie Sarkofagu Na Reaktor nr 4 Czarnobyl

Pokaż treści 18+

Nasuwanie Sarkofagu Na Reaktor nr 4 Czarnobyl

Jest to największa ruchoma konstrukcja, jaka powstała dotąd na świecie”.\nNowa osłona liczy 257 m szerokości, 162 m długości i 108 m wysokości.Nowe zabezpieczenie kosztowało 1,5 mld euro i powstało dzięki datkom ponad 40 państw-darczyńców. Była to m.in. Polska, która w 2011 r. przekazała...

IronHide
z
youtube.com
dodany: 27.04.2019, 07:18:20
  • 139
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    czarnobyl
  • #
    ukraina
markedone
markedone 27.04.2019, 14:44:05
  • 24
@kacper-gorski-12: @Eetam: @szyp: Nowy Sarkofag jest po to, aby zacząć rozbiórkę starego. Docelowa elektrownia Czarnobylska - z resztą jak każda inna jądrowa - zostanie rozebrana do "zielonej trawki". Nowy Sarkofag ma dwie warstwy, pomiędzy nimi będzie utrzymywane nadciśnienie, odpowiednia wilgotność, pod dachem znajdują się szyny, po których będą poruszać się dwa dźwigi sterowane zdalnie. Całość jest tak zaprojektowana, aby w razie czego naprawy jakiekolwiek trwały jak
markedone
markedone 27.04.2019, 19:01:47
  • 6
@St_Atheist: a wiesz, że blog, do którego linkujesz to mój blog? ( ͡º ͜ʖ͡º)

@szyp: Ukraińcy momentami sami nie wiedzą co ze strefą robić, strefy 10 km nie otworzą "na świat" m.in. ze względu na ХОЯТ, Podleśny. Zewnętrzna strefa? A i owszem, może kiedyś :)
@Eetam: zajrzyj tutaj, https://nucleartoday.wordpress.com/2018/04/28/w-glebi-sarkofagu-stopa-slonia/
To mój art w tym temacie.
Nie, żywotność starego sarkofagu była planowana
markedone
markedone 28.04.2019, 15:48:25
  • 0
@kacper-gorski-12: Rzuć okiem na post, który napisałem wyżej w temacie strefy dziesięciokilometrowej, do tego można dodać Wektor, Burakówkę, Zrudziały las, "3 strefę CzEJ".

Co z tego, że w Prypeci moc dawki pochłoniętej promieniowania gamma jest mniejsza niż w Iranie? Ludzie posługują się tym tekstem zupełnie niezrozumiale i rzucają tym na lewo i prawo.
To jest miejsce awarii jądrowej, serio mam już dość pisania po raz enty ludziom, że w takim
markedone
markedone 28.04.2019, 20:00:50
  • 1
@aso824: @GrindujTopy: Dokładnie tak jak piszesz.
Ale zdarza się, że silne źródła promieniowania jak sam rdzeń reaktora, a w zasadzie paliwo czy bliższe nam akceleratory medyczne - mogą po przez emisję promieniowania aktywować materiały, które są w pobliżu. W przypadku zbiornika reaktora jest to reakcja neutronu z kobaltem zawartym w stali - powstaje radioaktywny kobalt.
Przy zamykanku pracowni akceleratorowych czasami ściany bunkra akceleratora troszkę "grzeją", a to przez aktywację atomów stali
markedone
markedone 22.04.2019, 09:26:50
  • 15
@Myszoskocznia podesłał mi poniższy #podcast

Dr inż. Andrzej T. Mikulski, wieloletni pracownik Państwowej Agencji Atomistyki, przewodniczący sekcji Energetyki Jądrowej Polskiego Towarzystwa Nukleonicznego w rozmowie z Borysem Kozielskim.

Dosyć przyjemne do posłuchania, można odpalić w tle. :)
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

M.....a
M.....a
konto usunięte 22.04.2019, 09:34:47
  • 1
@markedone: ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
  • Odpowiedz
J.....n
J.....n
konto usunięte 22.04.2019, 09:44:00
  • 3
@markedone: HEHEHE JĄĄĄĄĄĄĄĄĄĄDRAAAA! xD <wybaczcie musiałem xD)
  • Odpowiedz

844

Bezpośrednie nagranie ruin reaktora numer 4 w Czarnobylu, ogromne promieniowanie

Bezpośrednie nagranie ruin reaktora numer 4 w Czarnobylu, ogromne promieniowanie

Nagranie z 2014 ukazujące z bliska korium, gruzowisko oraz pokrywę reaktora z rozerwanymi prętami paliwowymi. Bardzo wysokie promieniowanie pozostawiło ślady na nagraniu

SlenderCzester
z
youtube.com
dodany: 20.04.2019, 09:01:05
  • 182
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    europa
  • #
    czarnobyl
  • #
    energetykajadrowa
markedone
markedone 20.04.2019, 13:13:54
  • 3
@kobiaszu: Pisałem o tym, było nawet na główej: klik
markedone
markedone 20.04.2019, 13:35:51
  • 5
@kobiaszu: Maleje + moc dawki promieniowania zmniejsza się z kwadratem odległości. Groźniejsze jest to co się unosi w powietrzu, dlatego trzeba mieć osłonięte drogi oddechowe.
markedone
markedone 20.04.2019, 13:38:09
  • 34
@pies_harry: Nawet zwyczajne OP1 + dobra maska przeciwgazowa. Przed gammą i neutronowym się nie obronisz, w przypadku awarii/indycentów najgroźniejsze są skażenia, to co unosi się w powietrzu jest o wiele groźniejsze niż to co leży na ziemi.
markedone
markedone 20.04.2019, 14:36:33
  • 19
@pies_harry: Wybacz, przecież co ja mogę o tym wiedzieć.
markedone
markedone 20.04.2019, 14:51:09
  • 51
@pies_harry: Napiszę raz jeszcze, skażenia to jest problem i ochrona dróg oddechowych. Nikt nie będzie nosił w ich przypadku kilkudziesięciu kg ołowiu, bo to za bardzo ograniczy ich ruchy. To nie są strażacy na dachu reaktora. Minimalizację dawki od gammy dokonuje się przez skrócenie czasu ekspozycji, zmianę odległości, osłonność. Przebywają krótko, nie "dotykają" niczego.
Dla osób pracujących w narażeniu przy sarkofagu za 80% dawki skutecznej odpowiada promieniowanie alfa, które dostało
markedone
markedone 20.04.2019, 15:14:46
  • 17
@pies_harry: Bez odczytu z dawkomierzy nie powiem Ci nic na pewno. Bez tego to będzie czyste strzelanie - żeby być szczerym. Chociaż na moje oko to do dawek śmiertelnych im bardzo daleko, nawet zadałbym pytanie czy aby na pewno przekroczyli 500 mSv.
markedone
markedone 20.04.2019, 16:34:45
  • 3
@shadowsniper: 5 lat, może są aktualne jeszcze. A jak nie to wbijaj na egzamin. c: Zetka czy ior-1?

@borsuqq: O, co to za firma? tak tylko pytam ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
markedone
markedone 20.04.2019, 19:45:53
  • 0
@borsuqq: To ogranicza pole...


żarcik.( ͡º ͜ʖ͡º)
markedone
markedone 20.04.2019, 12:29:22
  • 9
Muszę przyznać, że ujęcia wyszły naprawdę spoczko.

#czarnobyl
markedone - Muszę przyznać, że ujęcia wyszły naprawdę spoczko.

#czarnobyl
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

markedone
markedone
Autor
22.04.2019, 10:26:54
  • 2
@Sweet-Jesus: Oo, mnie jeszcze "wkurzyło" przejście po maskach w szkole. (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Ja je zawsze obchodzę, staram się po nich nie chodzić, a tu ktoś po nich p--------a z kamerą .. zabolało.

Chciałbym mieć swój sprzęt taki jaki mamy w robocie, przeorałbym cały szpital wzdłuż i wszerz robiąc mapkę o mocach dawek, aktywności i jeszcze składzie radioizotopowym, ehh. xD
A
  • Odpowiedz
Sweet-Jesus
Sweet-Jesus
22.04.2019, 11:22:28
  • 1
@markedone: A to fakt, chodzenie po tych maskach zabolało, równie dobrze mógł się na nich położyć dla efektu wow jak to co poniektórzy robili na instagramie.

Mamy z kumplem podobny plan bo byśmy chcieli zlokalizować sale operacyjne, do których przywieziono pierwszych strażaków. Niestety bez pro sprzętu to raczej trudna sprawa będzie. Mnie ciekawi co grzeje pomiędzy pralnią szpitala a oddziałem położniczym bo chodząc tam zimą pomimo śniegu do kolan to
  • Odpowiedz
markedone
markedone 20.04.2019, 12:27:03
  • 193
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

markedone
markedone
Autor
20.04.2019, 12:27:34
  • 92
A tak wygląda #gigakula używana w NIF
markedone - A tak wygląda #gigakula używana w NIF

źródło: comment_7SNK4M4tlgoaBIbzojX0pFdeMTFlVh57.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
RR_Woda
RR_Woda
RR_Woda
20.04.2019, 12:36:47
  • 75
@Salty_donut: Bardzo bezpieczne. Nie ma czegoś takiego jak niekontrolowana reakcja. Wyłączasz lasery i reakcja ustaje, bo spada gęstość.

W Polsce w Warszawie robią takie eksperymenty w Centrum fizyki plazmy
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Strona 8 z 11
  • >
  • reaktorowe sprawy #ejdlakazdego <- mój tag

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.04.2017

    Komentator
  • VIP
    od 27.05.2019

    VIP
  • Rocznica
    od 10.09.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 22.04.2014

    Mikroblogger
  • Pozytywnie Zakręcony
    od 17.09.2018

    Pozytywnie Zakręcony

Autorskie tagi

  • #ejdlakazdego

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking