Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lastof
lastof

lastof

Dołączył 17 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4276
  • Znaleziska 4242
  • Mikroblog 34
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 1

429

Ukrainiec odpowie karnie, jeśli poda nieprawdę - nadchodzą zmiany w przepisach

Pokaż treści 18+

Ukrainiec odpowie karnie, jeśli poda nieprawdę - nadchodzą zmiany w przepisach

Oświadczenie składane przez obywatela Ukrainy ubiegającego się o świadczenia socjalne powinno być składane pod rygorem odpowiedzialności karnej - wynika z nowelizowanej ustawy. Wprowadzono także możliwość weryfikowania statusu majątkowego ukraińskiej rodziny, która wnioskuje o pomoc społeczną.

konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 17.04.2022, 13:26:20
  • 69
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    prawo
  • #
    przepisy
  • #
    pieniadze
  • #
    socjal
lastof
lastof
lastof 17.04.2022, 17:21:01
  • 0
No cóż. Na Ukrainie podobno są naziści, to i w Polsce będą. Proste: gdyby pisali o osobie, która nie urodziła się w Polsce, to byłoby to mniejszym pogwałceniem prawa niż odnoszenie się do obywatelstwa Ukraińskiego. Nie można kogoś gorzej traktować ze względu na dodatkowe obywatelstwo.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3004

Może brakować na wojsko. Dla Rydzyka nigdy.

Pokaż treści 18+

Może brakować na wojsko. Dla Rydzyka nigdy.

Najnowszy datek to tylko 400 tyś. Warto pamiętać, że hojny rząd, tylko do końca 2020 roku, przekazał panu Rydzykowi 326 MILIONÓW zł właściwie nie wiadomo na co. To wszystko w sytuacji, gdy nasza armia i przemysł obronny są w opłakanym stanie i nie mamy nawet amunicji do czołgów.

Z_dupy_strzelec
z
planeta.pl
dodany: 14.04.2022, 11:54:11
  • 123
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    gospodarka
  • #
    wojsko
lastof
lastof
lastof 14.04.2022, 13:24:49
  • -1
Jak to na co? Na promowanie jedynie słusznej partii.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lastof
lastof
lastof 14.04.2022, 13:25:28
  • -1
A na służbę zdrowia nie ma pieniędzy. Tylko są na rydzyka, kościół katolicki i TVP jest.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

8

Rząd dotuje organizacje religijne, które stosują jawną segregację religijną.

W całej sprawie chodzi o segregację religijną. Uczelnia Wyznaniowa Kościelno Katolicka próbowała, jak za czasów średniowiecza, segregować ludzi na tych gorszych i lepszych ze względu na wyznanie. Do przystąpienia w poczet studentów wymagana jest zgoda proboszcza....

lastof
z
wykop.pl
dodany: 12.04.2022, 09:20:43
  • 1
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    religia

28

Recenzja postmarketOS, prawdziwy Linux na smartfonie

Recenzja postmarketOS, prawdziwy Linux na smartfonie

LineageOS, czy GrapheneOS to systemy bazujące na Androidzie, które mogą zastąpić twój domyślny i naszpikowany trackerami system. Istnieje wiele alternatywnych i otwartych mobilnych systemów operacyjnych. Jednym z nich jest prawdziwie linuksowy system operacyjny dla smartfonów —...

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 08.04.2022, 14:36:38
  • 16
  • #
    technologia
  • #
    linux
  • #
    smartfon
  • #
    android
  • #
    internet
  • #
    telefony
lastof
lastof
lastof 09.04.2022, 11:12:14
  • 1
@RoMaN_MiKLaS: Trudno mi się odnieść. Google wprowadzało jakieś własne łatki, ale część z nich i tak lądowało w normalnym kernelu, w tym ze stosu graficznego Androida. W pewnym okresie czytałem, że już wszystkie różnice zostały zniwelowane, ale nie wiem czy to prawda.
lastof
lastof
lastof 10.04.2022, 18:37:29
  • 0
@icdpl: To znaczy, że jak zainstalujesz Ubuntu na Androidzie (kontener), to możesz nie uruchomić APKI Ubuntu skompilowanej pod twój procesor?
lastof
lastof
lastof 11.04.2022, 12:35:29
  • 1
@icdpl: GNU/Linuksa zainstalowanego na Androidzie, z wydzielonym podkatalogiem jako root. Oba systemy dzielą te same jądro.

723

Skarga nadzwyczajna Ziobry oddalona. Chciał wybronić uczelnię ojca Rydzyka

Pokaż treści 18+

Skarga nadzwyczajna Ziobry oddalona. Chciał wybronić uczelnię ojca Rydzyka

Sąd Najwyższy oddalił skargę nadzwyczajną Prokuratora Generalnego Zbigniewa Ziobry na wyrok Sądu Okręgowego w Toruniu w sprawie cywilnej, w której Akademia Kultury Społecznej i Medialnej została uznana winną dyskryminacji niewierzącego studenta Marka Joppa.

Szewczenko
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 07.04.2022, 13:41:14
  • 32
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    rydzyk
  • #
    kosciol
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
lastof
lastof
lastof 07.04.2022, 16:13:41
  • 0
Tak to jest. PIS robi dobrze Rydzykowi, więc Rydzyk bierze mózgi przyszłym księdzom, aby Ci wygłaszali filozofię zgodną z tym, co twierdzi PIS. Dzięki temu PIS miałby się dostać do władzy. Jednak pojawił się ktoś odporny na tę manipulację, więc próbowano go usunąć.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lastof
lastof
lastof 08.04.2022, 17:06:37
  • 0
@MrK933: No dobra. Ale zaświadczenie od proboszcza, to chyba już przegięcie.
lastof
lastof
lastof 08.04.2022, 17:08:43
  • 0
@60scnds: Pamiętam, jak za rżądów PO odkryto karty do głosowania na śmietniku. PIS od razu wygłaszał, że dokonano manipulacji wyborczej. PIS robi wybory korespondencyjne - cisza. PO chciało informatyzacji państwa (m.in wprowadzenia E-urzędów), to wszyscy się sprzeciwiali (w tym PIS). PIS to zrobiło - wszyscy szczęśliwi.

2

Kiedyś] Microsoft i MEN organizacjami religijnymi? - blog @nintyfan

Kiedyś] Microsoft i MEN organizacjami religijnymi? - blog @nintyfan

Wielu zarzuca organizacjom, co są wrogie w stosunku do MS, religijny charakter, nie podając żadnych argumentów. Tak się…

lastof
z
dobreprogramy.pl
dodany: 05.04.2022, 16:35:46
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    linux
  • #
    biznes

442

Linux 5.17 już jest – ważne komponenty przyśpieszyły o 25%

Linux 5.17 już jest – ważne komponenty przyśpieszyły o 25%

Linux 5.17 dostępny we wersji stabilnej. Tydzień później niż się spodziewaliśmy, ale w końcu jest!

Bulldogjob
z
bulldogjob.pl
dodany: 21.03.2022, 11:27:58
  • 366
  • #
    technologia
  • #
    linux
  • #
    programowanie
  • #
    naukaprogramowania
  • #
    komputery
  • #
    internet
lastof
lastof
lastof 01.04.2022, 17:53:30
  • 0
@blank2: Mac nie chodzi na Linuksie, ale rozmowa z tym gościem (co pisze, że nikt z Linuksa nie korzysta) jest jałowa. Ja sobie odpalam gierki na Linuksie, przeglądam internet, itd. Jestem zadowolony. MS tylko potrafi kopiować cudze pomysły, więc jak ktoś pisze, że Win jest najlepszy, to czegoś dostaje.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 09:58:51
  • 0
@blank2: Nawet Gammingowa Chmura MS jest dostępna z poziomu systemów GNU/Linux. NVidia też (dosyć dawno) dała do zrozumienia, że nie będzie graczom Linuksowym stwarzać problemów, jeżeli chodzi o ich chmurę. Stadia od początku działała na systemach Linuksowych. Linux to oczko w głowie Valve.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:00:55
  • 0
@AleDlaczegoTak: Z tąd przeciętny śmiertelnik chwali „Nowinki” w Windows, podczas gdy są to rzeczy od lat znane w innych systemach. Kółko w ten sposób się zamyka, a wystarczyłoby wysunąć głowę z piachu, by się przekonać, że Linuksy są po prostu lepsze od Windowsa.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:03:13
  • 0
@vitek6: Postęp i zmiany społeczne wymagają czasu. Przez bardzo długi okres czasu nawożono odchodami. I co, nawozy sztuczne, kombajny, itd. to samo zło?
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:11:26
  • 0
@AleDlaczegoTak: Z nami wszystko tak. MS po prostu zrzyna z Linuksa. Większość wychwalanych nowości z Windows, to starocie, a Plasma bardzo uprzyjemnia pracę, choćby przez aktywności. Samo przeglądanie netu, przez aktywności jest lepsze. Ja mam wiele profili firefoksa, dla każdej aktywności oddzielny. Wchodzę sobie na granie, odpalam Firefoksa i mam zakładki/.karty/historię/itd., dedykowane graniu, Wchodzę na pracę, a na pulpicie mam notatki związane z pracą, menu programów też się z automatu
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:13:05
  • 0
@1C59672E96DC7430E1385709810D204A: Wydaje mi się, że po to zaczynał temat, aby od razu napisać, że go napastujemy i jesteśmy wyznawcami jakiejś sekty. Haha...
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:17:08
  • 0
@shadow_82: Jeżeli chodzi o mnt czy media czy cokolwiek innego, to w Linuksie sam możesz bez problemu ustawić. Jest to łatwe i możesz na kilka sposobów. Windows też obsługuje montowanie, ale by z niego korzystać, to musisz najpierw znaleźć informacje w internecie. Dla normalnego użytkownika, znalezienie tych informacji, to pewnie kilka godzin. Potem musi zrozumieć polecenie, które musi wydać w konsoli. Na Linuksie, to wystarczy zmienić treść pliku tekstowego. Natomiast
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:18:16
  • 0
@shadow_82: Na Windowsie stare sterowniki nie działają. Chyba, że musisz wybrać urządzenia (albo nowy Windows i nowy sprzęt, albo XP i stary sprzęt). Życzę powodzenia.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:19:21
  • 0
I ja to rozumiem - też nie znam się na samochodach i jak będę miał silnik do remontu, to go oddam mechanikowi..


@shadow_82: Więc przyznajesz się jednak, że Windows jest trudny, bo informatyk musi go konfigurować?
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:25:30
  • 0
@memifazi: Nie dla samej idei, ale dla podniesienia poziomu życia. U mnie to się sprawdziło. Chociaż masz rację. MS stosował różne sztuczki w szkołach, w tym rozdawanie licencji szkołom/studentom za darmo, by wymusić na nich siedzenie tylko na Windows. Windows m.in jest w stanie usunąć bootloader zdolny uruchamiać różne systemy. Pytanie - po co? Jak student/uczelnia dostanie licencje na Windows i go zainstalują, a następnie Windows wyrzuci bootloader-a, to siłą
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:28:07
  • 0
@The_Joker: Niestety, ale laptopy z Linuksem często są droższe z powodu mniejszej popularności. W efekcie są mniej popularne. Sam kupuję laptopy z licencją na Win. Często zaoram na nich Windows. Na obecnym np. zostawiłem tylko partycję recovery i parę innych, dziwnych.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:32:44
  • 0
Jeżeli chodzi o brak specjalistycznego oprogramowania, to nie wina tylko firm. Problemem jest niezgodność różnych dystrybucji, dlatego zawsze piszę, że do każdej dystrybucji należy podchodzić, jak do osobnego systemu. Co prawda, to są wielkie narzędzia, jak Maya czy wiele różnych gier, ale często producenci wspierają tylko jedną dystrybucję, np., Maya ma wsparcie tylko dla RedHata. Jednak jest światełko, bo flatpak ma wspierać możliwość dotowania rozwoju oprogramowania lub wnoszenia opłat licencyjnych, a Flatpak
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:41:35
  • 0
i co w związku z tym?


@vitek6: Pisałem do opinii, że gdyby Linux był lepszy, to już dawno byłby bardzo popularny. Ludzie to jednak takie osoby, że gdy dostają komputer, to się nie interesują - nie grzebią. Jest Windows, to korzystają z Windowsa. A komputery z Linuksem, często są droższe, bo mniej popularne. Gdy komputer jednak nie ma preinstalowanego Linuksa, to coś może nie działać, gdy zainstalujemy na nim Linuksa.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:44:16
  • 0
@vitek6: Nawet nie jesteś w stanie odnieść się do tego co napisałem? Chyba, że potwierdzasz moje zdanie. Bo tak jest można interpretować dwojako.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 10:50:05
  • 0
@vitek6: Stosujesz spychologię faktów dokonanych. Napisz, co jest w Linuksie złego. Co jest powodem, że ludzie go nie chcą. No, chyba że sami nie wiedzą, co podważa twój argument.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 13:55:54
  • 0
@vitek6: U mnie jest na odwrót. Nie mam czasu, by siedzieć na Windowsie. Tutaj mogę systemowi (poprzez wyszukiwarkę w sklepie DE czy w terminalu) nakazać instalację jakiegoś programu i się nie przejmować resztą. Fakt jest też taki, że w sklep Linuksowy jest bardziej obfity niż ten Windowsowy.
lastof
lastof
lastof 02.04.2022, 14:07:29
  • 0
@vitek6: @vitek6: U mnie jest na odwrót. Nie mam czasu, by siedzieć na Windowsie. Tutaj mogę systemowi (poprzez wyszukiwarkę w sklepie DE czy w terminalu) nakazać instalację jakiegoś programu i się nie przejmować resztą. Fakt jest też taki, że w sklep Linuksowy jest bardziej obfity niż ten Windowsowy. „nie ma oprogramowania” - tutaj się zgodzę, choć chodzi raczej o oprogramowanie specjalistyczne, z którego szary Kowalski i tka nie

764

Schwytani przez Ukraińców rosyjscy żołnierze opowiadają o inwazji

Pokaż treści 18+

Schwytani przez Ukraińców rosyjscy żołnierze opowiadają o inwazji

W ukraińskich mediach od wczoraj pojawiają się nagrania z przesłuchań żołnierzy agresora, którzy zostali schwytani przez ukraińskie wojsko. Twierdzą, że mieli jechać tylko na ćwiczenia i nie wiedzieli gdzie są. Jeden z nich za to przyznaje, że dostali się na Ukrainę z terytorium...

Husarz98
z
youtube.com
dodany: 25.02.2022, 17:48:50
  • 126
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
lastof
lastof
lastof 25.02.2022, 19:44:53
  • 6
Tylko czemu nie zauważyli, że ludzie są naprawdę ranni od ich kul? Przecież chyba widzieli, że zabijają?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

853

Rosja rozmieszcza mobilne krematoria, które mają podążać za swoimi wojskami.

Pokaż treści 18+

Rosja rozmieszcza mobilne krematoria, które mają podążać za swoimi wojskami.

Mobilne krematoria mają podążać za wojskami atakującymi Ukrainę. Ben Wallace, sekretarz obrony UK, sugeruje, że spalarnie zamontowane na pojazdach będą wykorzystywane do ukrywania dowodów ofiar na polu bitwy. Albo może po to, żeby ukrywać zbrodnie wojenne popełniane na cywilach?

Ko5aK
z
telegraph.co.uk
dodany: 24.02.2022, 23:52:20
  • 56
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
lastof
lastof
lastof 25.02.2022, 08:20:34
  • 1
Jest jeszcze opcja, że będą ukrywać zbrodnie dokonywane przez służby bezpieczeństwa na żołnierzach rosyjskich. Jak odmówisz wykonania rozkazu, to będziesz mieć ciepło. Wątpię, się też nie wykluczone.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

54

Ludzki mózg uczy się przez całe życie. Jego cechy mogą pomóc w rozwoju SI

Ludzki mózg uczy się przez całe życie. Jego cechy mogą pomóc w rozwoju SI

Kiedy poznajemy pewne nowe fakty czy po prostu po raz pierwszy wykonujemy niektóre czynności, nasze mózgi dostosowuje się do sytuacji. Kiedy jednak w podobnej sytuacji znajdzie się sztuczna inteligencja, to zazwyczaj zapomina wcześniej zebranych informacji.

bu_tel_ka
z
whatnext.pl
dodany: 07.02.2022, 10:41:24
  • 17
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ciekawostki
  • #
    liganauki
lastof
lastof
lastof 07.02.2022, 12:34:12
  • -2
Naukowcy inspirowani teoriami spiskowymi. Niedawno była teoria, że neuralink powstaje po to, by wyszkolić  super SI, co przejmie władze nad światem.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

514

Imperium Klausa Schwaba - Własność, dla wybranych?

Imperium Klausa Schwaba - Własność, dla wybranych?

Będziemy namawiani, kuszeni lub zmuszani, żeby dostęp do różnych rzeczy i usług mieć w abonamencie. I coraz więcej rzeczy pożyczać. Firmy tego chcą i młodzi też są gotowi odejść od prawa własności.

Zapaczony
z
youtube.com
dodany: 01.02.2022, 20:29:27
  • 200
  • #
    swiat
  • #
    wielkireset
  • #
    pieniadze
  • #
    nwo
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
lastof
lastof
lastof 02.02.2022, 09:58:39
  • 2
W przypadku świata cyfrowego, niestety, już odeszliśmy od własności.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lastof
lastof
lastof 02.02.2022, 10:03:52
  • -2
@dasfinalere w przypadku softu jasno licencja wskazuje, że nie jesteś jego właścicielem, producent może w każdej chwili zmienić zasady użytkowania, a w przypadku złamania choćby najdrobniejszej zasady użytkowania, musisz zniszczyć wszelkie posiadane nośniki z danym softem. Taka jest rzeczywistość. Ja mam soft, ale otwarty.

690

Inflacja i stopy procentowe to sprawa dla NIK i Mariana Banasia!

Inflacja i stopy procentowe to sprawa dla NIK i Mariana Banasia!

Członkowie RPP alarmowali o zagrożeniu inflacją już w 2018 i 2019 roku! Kamil Zubelewicz rp

zdrajczyciel
z
alebank.pl
dodany: 29.01.2022, 19:06:03
  • 43
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
lastof
lastof
lastof 30.01.2022, 10:50:21
  • 9
Jednak rząd nadal pewnie będzie woleć pytać o zdanie ziomka, co ukończył jedynie pierwszy rok studiów, niż ekspertów. Przykład: katastrofa smoleńska. Jeżeli dochodzi do takich sytuacji, jeżeli chodzi o pozyskiwanie ekspertyz, to ja dziękuję.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

994

Polski (nie)Ład - nikt nie wie jaki podatek będzie musiał ostatecznie zapłacić

Polski (nie)Ład - nikt nie wie jaki podatek będzie musiał ostatecznie zapłacić

Dotychczasowe regulacje prawdopodobnie są nieważne. Księgowi są zmęczeni, bo wymaga się od nich cudów. Bez udostępnienia narzędzi i informacji, nikt nie wie, czy i jaki podatek będzie musiał zapłacić na koniec roku. To niedopuszczalne, aby w demokratycznym państwie prawa działy się takie rzeczy.

konto usunięte
z
next.gazeta.pl
dodany: 27.01.2022, 15:44:53
  • 86
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    rachunkowosc
  • #
    nowylad
lastof
lastof
lastof 27.01.2022, 18:48:56
  • 2
Spokojnie. PIS Dodrukuje tyle złotych, że pokryją wszelkie podatki. Nie ważne, ile wyniosą.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lastof
lastof
lastof 27.01.2022, 18:52:03
  • 2
alerty rcb zaganiajace emerytow do glosowania


@3mortis: O tym nie wiedziałem. Jakiś link? Chętnie się pośmieję ;-) .
lastof
lastof
lastof 27.01.2022, 18:54:41
  • 0
@Tylow: Oddadzą stary ład do przeredagowania i nazwą go najnowszym ładem. Ludzie znowu będą musieli się połapać, ale ostatecznie wszystko będzie chodzić, jak w zegarku.
lastof
lastof
lastof 27.01.2022, 19:01:57
  • -1
@rol-ex: Nie znam się na samochodach. To łada?
lastof
lastof
lastof 27.01.2022, 19:05:55
  • 0
@lomppl1: Mi się kiedyś chciało rzygać Windowsem. Nikt się nade mną nie litował :-( .

448

Linux 5.16 już jest – Ryzeny przyśpieszą nawet o 28%

Pokaż treści 18+

Linux 5.16 już jest – Ryzeny przyśpieszą nawet o 28%

Pojawiła się już nowa wersja jądra Linux. Nowości jest sporo i trzeba przyznać, ze rok 2022 zaczyna się dla kernela świetnie.

Bulldogjob
z
bulldogjob.pl
dodany: 10.01.2022, 11:21:06
  • 267
  • #
    technologia
  • #
    linux
  • #
    internet
  • #
    programowanie
  • #
    informatyka
  • #
    komputery
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:18:58
  • 0
@manjan: Akurat może masz rację. Nie znam się na kompilatorach, ale np. mają różne prefiksowanie nazw. Pytanie tylko, czy gcc zmienia sposób prefiksowania w zależności od swojej wersji/dystrybucji. Z innej beczki: jakie są inne różnice pliku wykonywalnego w zależności od wersji gcc/dystrybucji? Konwencja wywołań?
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:21:41
  • 0
@manjan: Jaki problem z kompatybilnością w odniesieniu do XLib/XCB?
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:23:18
  • 0
@manjan: Że niby nie ma natywnego Steam na Linuksa? ;-p Ale palnąłeś.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:25:39
  • 0
WINE jest bardziej kompatybilne z Windowsem, niż Ubuntu 20.04 z Ubuntu 20.10. Niestety, ale taka jest prawda. Dopóki poszczególne wersje i dystrybucje nie będą ze sobą kompatybilne, dopóty nikt poważny nie będzie tworzył na Linuksa.


@manjan: Za to MacOS jest mniej kompatybilne z Windowsem niż Ubuntu z Fedorą. Porównanie, jak pyszcz strzelił. Kiedy ludzie się nauczą, że systemy GNU/Linux, to nie jest jeden system?
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:29:57
  • 0
@manjan: Co dostarczyć? Biblioteki masz w runtime Flatpaka. Jak nie ma, to sam dostarczasz, jak w Windows. Chyba nie zgłębiłeś tematu.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:34:08
  • 0
@manjan: Nie wszystkie stare apki działają na nowych Windowsach. Weź poprawkę na to, że Valve spory kawał temu wyrzucił z bibliotek i sklepu sporo apek, bo nie działały pod Windows 8/10, a Windows 7 skończyło się wsparcie. Te same apki możesz pobrać z GOG i z sukcesem uruchomić na Linuksie.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:36:17
  • 0
skrypt


@manjan: Flatpak ma deduplikację. Sam w mailu lub na liście mailingowej zaproponowałem te rozwiązanie. Zwyczajnie, podczas update/instalacji porównuje pliki z identycznych ścieżek, a różnych platform, i tworzy do nich dowiązanie twarde.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:40:29
  • 0
@manjan: Ale nie widzisz, że tak samo jest z Flatpakiem? Potrzebujesz starych bibliotek, to instalujesz starą wersję runtime. I tak samo, jak na Windowsie masz stare biblioteki (wspomniane 16-bitowe). A co z integracją? Chyba nie wmówisz mi, że tak stara apka świetnie integruje się z nowymi Windowsami?
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:46:58
  • 0
@manjan: Ale Microsoft starta się łatać stare, zamiast je wymienić. Efekt? Co jakiś czas drukarki przestają drukować (na Windowsie),
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:50:04
  • 0
@fervi: Microsoft, podobnie jak i koderzy GNU/Linux stworzyli rozwiązania. Poczytaj o Box86/Box66/Hangover/etc. Są projekty odpalania programów x86 na ARM, z mniejszym narzutem niż emulacja. Oczywiście, cudów to nie czyni, więc Linux wygrywa, bo w wielu przypadkach wystarczy kompilacja,
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:52:14
  • 0
@manjan: Nawet pracownicy MS cisną w desktpowego Linuksa. Czego używają na służbowych i prywatnych laptopach na swoich prelekcjach. Jeżeli laptop jest służbowy, to służy tylko do odpalenia Windowsa, który ma wirtualizować Linuksa. Ewentualnie prezentację włączają w PowerPoint, choć to nie reguła.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 15:57:50
  • 0
@manjan: > Steam nie dystrybuuje gier na Linuksa z wiadomych powodów.

@manjan: Ale opowiadasz głupoty. Ja gram w natywne, Linuksowe wersje, dystrybuowane przez Steam. EXE nie jest formatem Linuksowym, ale domyślnie, jeżeli istnieje, jest instalowana wersja Linuksowa. Nie wiem, czy masz tego Steam na Windowsie, czy grasz tylko w gry, co nie mają Linuksowych wersji. Na Steam są tysiące, jeśli nie dziesiątki tysięcy natywnych gier Linuksowych.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 16:00:07
  • 0
@manjan: https://i.imgur.com/zavK6W2.png
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 16:00:51
  • 0
@manjan: CYGWIN nie uruchamia ELF-ów, imho.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 16:02:11
  • 0
@manjan: Powiedz jedno. Skoro soft jest niekompatybilny z Linuksem, to jakim cudem ten sam soft jest kompatybilny z Windowsem, gdy się uruchamia pod CYGWIN. Czyżby Cygwin zawierał każdą wersję, każdej biblioteki, z każdej dystrybucji?
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 16:06:33
  • 0
@manjan: Wiesz, czym jest magic number? Wiem, że ktoś Ciebie pierwszy obraził. Nie oznacza to jednak, że masz się kompromitować, obrażając mądrzejszych.
lastof
lastof
lastof 13.01.2022, 16:11:53
  • 0
@manjan: Jeszcze jest GNU/GUIX, czyli międzydystrybucyjny menedżer pakietów, który przyjmuje za nazwę pakietu przetworzone dane ze środowiska budowania (np. wersja kompilatora), sumy kontrolnej wyniku, nazwy paczki, itd. Każdy pakiet jest trzymany wewnątrz katalogu. Gdy program się uruchamia, specjalne narzędzie tworzy mu katalog, piaskownicę i dowiązania do wymaganych bibliotek. GNU/GUIX można mieć na wielu distro, ale jest też system, co bazuje na tym systemie paczek. Może będzie obok flatpaków, standardem dystrybucji
lastof
lastof
lastof 18.01.2022, 15:59:40
  • 0
@lastof: tak, na emacs przez sendmail ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakiego prefiksowania, co za głupoty. chyba, że chodzi Ci o instalację skryptu ./configure (-‸ლ)


@manjan: Prefiksowanie to polska nazwa name mangling. Taki mechanizm istnieje w C++.
lastof
lastof
lastof 18.01.2022, 16:01:18
  • 0
Ze Steamem się pomyliłem, instaluje faktycznie natywne apki na Linuksa. A jak to jest z Alt-Tab w takim przypadku? Bo pamiętam gry pisane na SDL, to jak grę uruchomiłeś (choćby Tux Racera) to nie działał żaden skrót klawiszowy, bo gra przejmowała klawiaturę.


@manjan: Obecnie pracuję z KWin-Wayland, gdzie sprawa wygląda inaczej odnośnie dzierżawy klawiatury/myszki czy całego serwera grafiki. Jeżeli kompozytor nie pozwoli, to nie ma mowy o przechwyceniu ALT+TAB. ALT+TAB
lastof
lastof
lastof 18.01.2022, 16:02:53
  • 0
@manjan: Co do statego GTK, to pewnie jest jakaś Platforma Flatpaka dla starych lib-ów.
lastof
lastof
lastof 18.01.2022, 16:09:07
  • 0
@manjan: Nie wiem czemu Wykop nie powiadomił mnie o odpowiedziach. Ogólnie, to masz jakieś dziwne problemy, których ja nie mam. Korzystam z nowej Mesy, nowego kernela, nowej Plasmy+Wayland. A o jakich problemach z bibliotekami piszesz w przypadku Flatpaka?
lastof
lastof
lastof 26.01.2022, 18:35:16
  • 0
@manjan: czemu kręcisz? Najpierw napisałeś, że przestałeś tworzyć na gnu, bo popełniłeś błąd, a teraz, że to była wina developerów linuksa. Poza tym, to Windowsowe apki na nowych windach też przestają działać.

2623

Dziś przed siedzibą PiS w Krakowie zaplanowano manifestację

Dziś przed siedzibą PiS w Krakowie zaplanowano manifestację

Dzisiejsza manifestacja jest odpowiedzią na tragiczną wiadomość o kolejnej śmierci kobiety, która była w ciąży i nie została udzielona jej pomoc.

Pradnikk
z
cowkrakowie.pl
dodany: 26.01.2022, 14:44:39
  • 220
  • #
    polska
  • #
    strajkkobiet
  • #
    pis
  • #
    ciaza
  • #
    tragedia
lastof
lastof
lastof 26.01.2022, 17:58:27
  • -3
Ktoś musi posprzątać ten śmietnik prawny. Przecież wiadomo, że jak Cieszynie ciężarna umiera, to płód też. Szkoda, że większość połaków myśli inaczej.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

63

Rolnictwo komórkowe, czyli skąd pozyskać mleko bez udziału krowy?

Rolnictwo komórkowe, czyli skąd pozyskać mleko bez udziału krowy?

Coraz więcej firm inwestuje w technologie, których celem jest pozyskiwanie nabiału bez wykorzystywania krów i innych zwierząt. Może to budzić zaniepokojenie wśród przedstawicieli przemysłu mleczarskiego.

bu_tel_ka
z
whatnext.pl
dodany: 14.01.2022, 13:54:59
  • 64
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    zwierzeta
  • #
    ciekawostki
  • #
    liganauki
  • #
    swiatnauki
lastof
lastof
lastof 14.01.2022, 16:26:07
  • -3
Zwróćmy wolność krowom, bykom i kozom! Ich populacja na całym świecie spadnie do 20 :-D .
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

674

„Wiadomości” cztery dni z rzędu o „podatku Tuska” uderzającym w Polaków

Pokaż treści 18+

„Wiadomości” cztery dni z rzędu o „podatku Tuska” uderzającym w Polaków

Propaganda TVPiS coraz mniej pomysłowa: w czwartek i sobotę było identyczne zdanie na "pasku"

zielu87
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 09.01.2022, 10:55:12
  • 101
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    tvpiscodzienny
  • #
    tvpis
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazpisu
lastof
lastof
lastof 09.01.2022, 13:16:45
  • 15
Mam rozumieć, że Polskiego Ładu nie ma, nie było i nie będzie? Chodzi o to, że tak ochoczo mówią o podatku Tuska.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

625

80% z 100 najpopularniejszych gier na Steam działa teraz dobrze na Linux

80% z 100 najpopularniejszych gier na Steam działa teraz dobrze na Linux

Z 100 najpopularniejszych gier na Steam, 80% działa bez większych problemów na systemach opartych na GNU/Linux: tj. albo są natywne, albo działają przez Proton ze statusem gold/platinium na https://www.protondb.com/. To dobra wiadomość m. in. dla osób planujących kupić SteamDeck.

blargotron
z
tomshardware.com
dodany: 28.12.2021, 15:53:49
  • 430
  • #
    gry
  • #
    grypc
  • #
    linux
  • #
    steam
  • #
    technologia
  • #
    steamdeck
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 11:42:44
  • 0
@volatile_pc: Ale tak jest w większości przypadków. Nikt nie pisze systemu operacyjnego, bo np. chce napisać grę. Jest tak paradygmat programowania, który zakłada, że tworzenie softu, to składania klocków. Po co powielać byty niepotrzebnie? Skoro ktoś stworzył Pythona, to niech korzysta.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 11:45:42
  • 0
@BajaScorpions: Co do laborki na studiach, to na moich studiach, prowadzący powiedział: „Jak ktoś odpali tryb graficzny na Linuksie, to wylatuje”. Potem mnożą się mity, że Linux jest trudny i nie ma GUI. :-D .
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 11:47:40
  • 0
@prostymysliciel: Gry działają, ale nadal niekiedy jest problem. Czasem trzeba zmienić nazwę biblioteki, aby natywna gra korzystała z systemowej wersji. Gry Windowsowe też nie zawsze działają. Ja korzystam z OpenSUSE i sobie chwalę.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 11:52:10
  • 0
@xEldmir: Nie wiem, czy to będzie prawdą. Będzie działać na zmodyfikowanym Arch Linux z Plasmą5 (i programami KDE) + parę autorskich rozwiązań, jak własny kompozytor Waylanda. Co do modyfikacji j---a właśnie, to nie wiem, czy to będą robić. Tak tylko prostuję, bo upowszechniło się wiele znaczeń słowa Linux.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:03:37
  • 0
@tellet: Na Windowsa też niektóre windowsowe gry nie ruszą. Przykładem jest sytuacja, gdzie Valve usunęło ze sklepu i biblioteki mnóstwo gier, bo nie działały na Windows 8/10, a Windows 7 miał stracić wsparcie techniczne.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:08:13
  • 0
@ej-no-nie-przesadzaj: Nie, no. Nie rozumiem, jak ludzie mogą grać w karty, w Monopoly, w szachy, uprawiać sport, itd. Przecież to wszystko, to gierki, tylko bardziej prymitywne.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:14:31
  • 0
@blargotron: Co do 2. masz rację, jest wiele kompozytorów Waylanda, jednak kompozytory działające pod X-ami przejmowały coraz więcej zadań serwera X. Jeszcze trochę i X-y byłyby jedynie warstwą, coby nic nie robiła. Natomiast każdy program powinien robić jedną rzecz, a dobrze, więc istnienie X-ów aż się prosi. Co jednak z tego, skoro w rzeczywistości X-y robiły coraz mniej rzecz?
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:18:54
  • 0
@jestem_na_dworzu: GOG jest świetny, ale mi np. nie starczyłoby miejsca na wszystkie instalki gier, na które licencje posiadam na GOG. Gdyby GOG padło, lub miało problemy techniczne, a mi zależałoby na instalacji kolejnej gry (bo np. jakąś przeszedłem), to pojawia się problem.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:20:57
  • 0
@UmCykCyk: Notepad++ jest dużo gorszy od Kate, więc nie wiem, czemu został przytoczony.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:22:32
  • 0
@najpierw_robic_potem_myslec: Nawet pracownicy MS, na konferencjach sponsorowanych przesz MS, odpalali wirtualkę z Linuksem. Zaznaczali przy tym, że Windows siedzie tylko dlatego, bo to laptop służbowy od MS, więc nie mogli usunąć.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:27:43
  • 0
@Hatespinner: No właśnie. Obecnie bardzo mało procent populacji to rolnicy, a w średniowieczu prawie cała populacja zajmowała się rolą. Widać, to realne potrzeby różnią się od tego, co sobie wyobrażamy. Zmiany społeczne zachodzą. To, że w średniowieczu nawożono odchodami nie oznacza, że dzisiaj też musimy.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:32:51
  • 0
@Reretos: Wiele razy korupcja urzędników różnych krajów przez MS wyszła na jaw. Co zrobił MS? Powiedział: „Nie obchodzi nas, co robią nasi menadżerowie. My im jedynie kazaliśmy sprzedać jak najwięcej licencji. To, że korumpowali, to ich problem.”. Potem tylko zwolnili delikwenta i sprawy nie było. Tak to wygląda. MS za korupcje powinien płacić takie kary, że by się nie pozbierał.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:36:40
  • 0
@niepopularna_opinia: Tak samo, jak producent programu musi dostarczyć Windowsowy instalator, tak samo powstają Linuksowe instalatory (np. Lutris, PlayOnLinux, Steam, itd.). Nie ma tak, że każdy musi się bawić w konfigurowanie Wine. Jak wiadomo, co trzeba, by program działał, to ktoś na pewno przygotował instalator.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:45:56
  • 1
@niepopularna_opinia: Dawanie darmowych licencji na Windows, to zła praktyka. Jak byłem w technikum, to się dowiedziałem, czemu szkoły używają Windows. Po prostu prawo o „efektywnym wykorzystaniu pieniędzy” im nakazywała brać Windows. Czemu? Bo jak Windows na rynku kosztuje np. 400-600 PLN, a przyjdzie pan z MS i zaproponuje licencję za 20 PLN, to taki dyrektor musi w to wejść. Inaczej zostałby oskarżony o niegospodarność. Tak się załatwia takie sprawy. Nawet
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:48:05
  • 1
@Vein: Ja się kiedyś, od pewnego bachora, dowiedziałem, ze w szkołach uczyli ich, jak naprawiać komputer z poziomu dosa. Dzieciak miał z tego powodu problemy, bo musiał opanowywać  komendy. Spytałem się: czemu nie uczycie się tego robić na Linuksie? Nie wiedział, co to Linux.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:54:54
  • 0
@schweppsiu: Ja korzystam na co dzień. Do grania, zabawy i pracy. Czasy, gdy korzystanie z Linuksa na terenie USA (i niektórych innych krajów) było zdelegalizowane przez MS i Apple (DRM na filmy i muzykę) już minęły, więc popularność Linuksa wzrasta (patrz choćby na statystyki Steam).
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 12:57:56
  • 0
@xEldmir: Windows Vista i stery do Neostrady. Dało się samemu rozwiązać problem, ale oficjalny support neostrady nie wiedział, co robić. Valve i usuwanie gier z biblioteki i sklepu. Soldat 2 i problemy z działaniem pod Windą. Windows i problemy z drukarkami, automatycznym usuwaniem plików przez system, i wiele, wiele innych problemów. Pod Windows też są problemy. To, że są usuwane, to tylko efekt masy, bo firmy mają interes by je
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:01:51
  • 0
@marw: Nie zapukała do Ciebie policja? Mimo że UE orzekła, że kupowanie używanych programów jest legalne, przy spełnieniu szeregu wytycznych, to były sytuacje, gdy MS napuszczał kontrolę (również w Polsce). Sprawy trafiały do sądów, i gdyby nie zainteresowanie sprawą oskarżonych (szukanie w internecie aktów prawnych), to prawdopodobnie skończyłoby się to więzieniem. MS nie pozwala na odsprzedawanie Windowsów. W licencji jest nawet napisane, że Windows nie jest własnością kupującego, sklepu, a
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:03:42
  • 0
@makaronzjajkiem: To niekoniecznie musi być bajka. Ktoś może faktycznie chcieć sprzedać używanego OEM-a. Przecież siódemka jest już nie wspierana.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:09:31
  • 0
@blargotron: Przecież Bill Gates dostał miliony na reklamę Windows 95 od rodziny. Dostał tyle kasy, że jakaś tandetna reklama Windows w USA była na każdym kroku. Nawet wynajęli bardzo popularny zespół muzyczny, by reklamował Windows. Czytałem w CD-Action.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:12:31
  • 0
@Vosemite: Mi potrzebny. Przynajmniej w OpenSUSE mam porządny Panel Sterowania, nie to co, w Windows 10. Większość nowych rozwiązań w Windows w zakresie użyteczności m.in, zostało skopiowanych do Windows z Linuksa. Choćby tagowanie, ocenianie, komentowanie plików (KDE4), Plusiki/Minusiki koło ikonek plików (KDE4), itd. Windows jest do tyłu niemal ze wszystkim. Jedynym plusem jest jego popularność, więc ma większe wsparcie firm zewnętrznych.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:14:18
  • 0
@Vosemite: Windows nie działa. Sam brak instalatora programów do tak nie dawna, to po prostu śmiech na sali.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:16:43
  • 0
@Vosemite: Windows nie działa. Programy firm trzecich nie mogą się na tyle zintegrować z systemem, by system mógł je aktualizować. Tworzenie aktualizatora dla każdego programu oddzielnie, to proszenia się o kłopoty. Poza tym, to parę lat temu był audyt aktualizatorów najpopularniejszych na Windows programów, i każdy miał poważne luki.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:19:22
  • 0
@Vosemite: Windows jest dopiero niespójny. Każdy soft robiony po to, by nie integrował się z systemowym tematem/motywem. Dwa panele sterowania, z których każdy to inny świat, i wiele przypadków niespójności w Windows 10/11. Na Linuksie masz niespójność, bo on gwarantuje wybór, np. programiście różnych frameworków, użytkownikowi różnych motywów i DE. Windows jest niespójny, bo MS go partaczy i tyle.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:21:20
  • 0
@xUnf: niektóre, jak np. pewna wersja Simsów działała chyba już miesiąc po premierze lub wcześniej.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:21:40
  • 0
@krzyk2: Ale Civ5/BE/6 są natywne.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:27:37
  • -1
@Reretos: OpenSource to gwarancja rozwoju. Darmowość i OpenSOURCE to gwarancja tego, ze płacisz, za co chcesz. Są ludzie, co płacą programistą OS za dodanie konkretnych opcji w programie, a nie za posiadanie nadziei, że moje pieniądze zostaną dobrze ulokowane przez korporację. Kapitalizm+OS jest dobry i pokazuje, że gwarantuje dobry rozwój, choćby Steam, Krita, Blender, itd.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:30:24
  • 0
@jednorazowy: Dałem Ci plusa, bo to prawda, chociaż może miałeś na myśli coś innego. Ja korzystam z OpenSUSE Tumbleweed na desktopie i jest zajebiście.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:34:55
  • 0
@ruonim: Ja z wymienionych w Stellaris i Shadow Tactics. Stellaris ma problem z obsługą wielu monitorów pod Waylandem (Plasma5), bo gdy przeniosę na inny monitor, to pojawia się ramka i kopia okna na górze ekranu. To samo dotyczy Cywilizacji 5 przez protona (gram przez protona, bo natywna wersja nie obsługuje języka Polskiego). Shadow Tactics pod Wyland/Plasma5 ma taki problem, że niekiedy po schowaniu do paska i przywróceniu, pojawiają się artefakty.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:38:19
  • 0
@blargotron: Myślę, że głównie z powodu chęci wydania własnej konsoli. Połączenie konsoli i PC-ta jest czymś. Valve myślało o tym już dawno, co pokazuje m.in Steam Machines. Z Windowsem mieliby pod górkę i musieliby pytać o zdanie MS, a MS miał XBoksa, więc im się nie opłacało. Zresztą, to inwestując w Linuksa, mieliby podobny efekt, co MS/Google - po prostu, zdobyliby cały rynek i na długo zostaliby w świadomości kowalskich,
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:48:52
  • 0
@Hedage: Twórcy dystrybucji GNU odrzucają mnóstwo rozwiązań, które mogłyby narazić je na niebezpieczeństwo. Przykładem jest nie nadawanie atrybutu executable dla plików wykonywalnych bez zgody użytkownika, czy wyświetlaniu ikon programów bez emblematu. Twórcy systemów GNU myślą o bezpieczeństwie, i nawet w sytuacji, gdy będą te systemy popularne, to szansa stworzenia wirusów jest mala. Co nie znaczy, że jakieś tam wirusy istnieją, jednak powstają w laboratoriach, by pokazać, ze się da, po
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:53:19
  • 0
@blargotron: Skrollowanie w krenelu Windows też było. Po prostu Bill uznał, że skoro nie pokazują kodu, to mogą odwalić byle g---o i wcisnąć je ludziom. Potem takie potworki są odkrywane i wykorzystywane. Tworzę łatki (nie bezpieczeństwa) dla projektów OS i wiem, jak trudno taką łatkę przepchnąć. Trzeba spełnić szereg wytycznych, od wyglądu kodu począwszy, przez zrozumienie dla innych ludzi, wymogi funkcjonalne i inne (np. łatka powinna być atomowa, konfigi powinny
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 13:57:39
  • 0
@Mistrszzz: Civ6 mi działa. Z tą różnicą, że raz się uruchomi, a raz nie. A Worms Reloaded działa bez zająknięcia. Worms: WMD można naprawić w minutę, i zależy od distra, czy działa czy nie. Po prostu. Twórcy gier często wykorzystują nieudokumentowane własności systemu - ich wina.
lastof
lastof
lastof 02.01.2022, 14:41:10
  • 0
@blargotron: Jestem dyslektykiem. Chodziło o przewijanie zawartości okien. Wiele systemów do niedawna miała problemy z przewijaniem zawartości okien na słabych sprzętach. Microsoft dawno temu to rozwiązał, implementując to w jądrze systemu i dając hakerom możliwość przejęcia kontroli nad maszyną, poprzez niewłaściwą implementację. Było głośno o tym odkryciu, bo takich rzeczy nie powinno się robić, ze względów bezpieczeństwa,. To oczywista oczywistość ;-D .
lastof
lastof
lastof 17.09.2021, 11:14:30
  • 0
Dlaczego 500+ miało spowodować dodatni przyrost? Logika PIS: PIS? da, czy nie PIS? da, i tak będzie PIS? da. Dlatego właśnie zakazano aborcji.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lastof
lastof
lastof 02.09.2021, 14:03:31
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 02.10.2024

    Rocznica
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking