Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lagopus

lagopus

Dołączył 1 rok i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 298
  • Znaleziska 1
  • Mikroblog 297
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 2
N331
N331
01.06.2024, 11:49:38
  • 3
Gospodarka przestrzenna w Polsce nie istnieje, choć mamy takie studia, bo jakoś to będzie, ale gdy problem wcześniej nam nieznany, a dobrze znany u naszych południowych sąsiadów pojawia się, to my jeszcze bardziej chcemy bo pogłębiać. Warszawa wszyskich migrantów zarobkowych nie przyjmie, ale spróbuje. Połączenia drogowe i kolejowe dla Radomia i Kielc by rozwijać region? Nie no co ty, kolejny okrąg dla Wawy. Niech dalej się miesza i korkuje lokalny ruch z
N331 - Gospodarka przestrzenna w Polsce nie istnieje, choć mamy takie studia, bo jako...

źródło: 20240427_110327

Pobierz
N331 - Gospodarka przestrzenna w Polsce nie istnieje, choć mamy takie studia, bo jako...
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 01.06.2024, 15:20:24 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Zirf1337
Zirf1337
26.05.2024, 10:08:01
  • 0
Co by się stało, gdybym kupił obecnie mieszkanie za kwotę powiedzmy 500k, gdzie cena 1m2 w moim mieście to okolice 9k, a następnie rynek nieruchomości przez brak wprowadzenia kredytu 0% by się totalnie załamał? Ceny w Niemczech spadły do poziomu z 2018 roku, jeśli scenariusz u nas będzie podobny, to w 2018 cena 1m2 w tym mieście wynosiła 5k. Co zrobi bank, jeśli mieszkanie straci prawie połowę na wartości? Nie mam żadnej
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 26.05.2024, 13:56:27 via Wykop
  • 0
@Zirf1337: Bank może ale nie musi sprawdzić wartość mieszkania i jeżeli spadło poniżej wartości zapisanej w umowie(np. poniżej 90% kredytu) prosi o zabezpieczenie. Jeżeli nie dostarczysz to wypowiada kredyt. Tak było w 2008 gdzie tylko niektóre banki sprawdzały, później nawet w tym samym banku dostawałeś propozycje na kredyt o gorszych warunkach.
Nie wiem jak to teraz wyglądałoby skoro LTV byłoby ponad 100%.
IMO nie ma co się martwić o taki
  • Odpowiedz
N331
N331
25.05.2024, 18:56:12
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 25.05.2024, 19:49:58 via Wykop
  • 0
I takich przykładów w Polsce jest wiele. Poznań > Kalisz > Częstochowa > Kielce droga ekspresowa nie powstanie. Nie ma takiego rozwijania mniejszych miast ( ͡€ ͜ʖ ͡€)


@N331: Aktualnie niestety jeszcze nie mamy nawet pełnego szkieletu drogowego. Nawet aktualny plan 2030-33 zostawia dziury i ma nierealne terminy. Z tego co wymieniłeś akurat Kalisz ma szansę dostać GP 2x2 Ostrów - Konin do 2033 oraz S11 do Poznania. Tutaj nie chodzi
lagopus - >I takich przykładów w Polsce jest wiele. Poznań > Kalisz > Częstochowa > K...

źródło: podzialmiast

Pobierz
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 25.05.2024, 22:18:08 via Wykop
  • 0
@N331: Ale to już jest dawno zaplanowane. Połączenie Poznań Kraków będzie przez S11. Kalisz ma dostęp do S11 przez DK25 która będzie GP 2x2. Przez to że trasa jest krótsza to zmniejszy się ruch na S5 i części A4. IMO S5 będzie miało ruch poniżej S11 na tym odcinku po oddaniu wszystkiego co tylko pokazuje wagę S11.
Część A4 przy Krakowie też będzie na 100% rozbudowywana po oddaniu drogi przez
  • Odpowiedz
mirmar9
mirmar9
mirmar9
25.05.2024, 19:58:47
  • 3
Mireczki i Mirabelki pilnujcie swoich nieruchomości !
Do końca 2025 mają zostać opracowane plany ogólne dla Gmin. W planach tych będzie określone min przeznaczenie danej nieruchomości.
Czyli jeśli np. dana działka zostanie zakwalifikowana jako rolna to już na niej budynku nie postawimy. Pomimo, że się do tego nadaje.
Dlaczego tak jest?
Na dziś dzień Gminy mają plany zagospodarowania przestrzennego i to one określają przeznaczenie danego terenu. Zdecydowana większość Planów obejmuje tylko małą część danej
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 25.05.2024, 20:26:59 via Wykop
  • 1
@mirmar9: @2xpapanalepiku Plan ogólny nadal będzie wymagać MPZP lub WZ. Tutaj chodzi o to że studium było "za trudne" dla gmin i go nie było. Teraz kiedy będzie ogólny, WZ powinno uwzględniać jego zapisy(czego nie było przy studium ale IMO w praktyce i tak było). Dodatkowo przy okazji weszła zmiana że WZ są terminowe, więc nie będzie sytuacji że mamy WZ "na zapas" a potem nie wiadomo czy warto
  • Odpowiedz
famir96
famir96
famir96
22.05.2024, 20:57:13
  • 0
Mieszkanie niedaleko głównej ulicy z tramwajem, skąd słychać stukot za każdym razem gdy przejeżdża, choć nie aż tak mocno.
Idzie się przyzwyczaić? Stałem w miejscu budowy 15 minut i możliwe że by mi to nie przeszkadzało, ale cholera wie na dłuższą metę.

W bloku wewnątrz przy otwartym oknie będzie mniej słychać niż na takim pustym placu budowy?

#mieszkaniedeweloperskie #nieruchomosci #mieszkanie
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 22.05.2024, 21:04:18 via Wykop
  • 1
@famir96: Mieszkałem kiedyś obok, u mnie raczej mózg wycinał ale ludzie na przykład na callu zauważali że stukanie słychać. Nie zauważało się hamowania ani dzwonka(co słychać przy pociągach). Bardziej mnie wkurzały błyski raz na jakiś czas wieczorem, chyba jakieś wgłębienie było w torach albo coś innego. Ogólnie nie ma tragedii.
  • Odpowiedz
Siateczkasrodplazmatyczna
Siateczkasrodplazmatyczna
08.05.2024, 14:59:02
  • 1
Co powiecie o inwestycji Żerniki na nowo (Atal) we Wrocławiu? Cena ok 13000m². Lokalizacja całkiem spoko, infrastruktura pod niedaleko położone lotnisko jest. Są jakieś lepsze alternatywy które startują żeby mieć duży wybór piętra i układu mieszkania? #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie #wroclaw #nieruchomosci
Siateczkasrodplazmatyczna - Co powiecie o inwestycji Żerniki na nowo (Atal) we Wrocła...

źródło: temp_file3076273543047368073

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 08.05.2024, 16:30:21 via Wykop
  • 1
@Siateczkasrodplazmatyczna: Przy jakim metrażu to 13k, jak dla mnie cena odrzucająca jak za lokalizacja za AOW.

Przy międzyleskiej teraz jest domdev na 5 pięter oddanie ~Q1 2025 - na pewno taniej niż 13k przy metrażu ~50m. Ale to inna okolica. Popowice bym odradzał bo to jest moim zdaniem pato-osiedle. Na szeroko pojętym zachodzie masz jeszcze złotniki, niewiele dalej komunikacyjnie tramwaj/auto ale to już totalnie przedmieścia mimo że teoretycznie Wrocław. W
  • Odpowiedz
pamareum
pamareum
05.05.2024, 17:39:08
  • 2
Poczekajcie jeszcze 2 tygodnie na spadki!


#nieruchomosci
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 05.05.2024, 19:22:02 via Wykop
  • 0
@pamareum @acpiorundc: To są te potężne spadki? Przy dzikich czasach 105%LTV i frankach? Przy jedynym w swoim rodzaju kryzysie subprime? To tak jakby wieszczyć pęknięcie bańki IT bo 2000 też było.
lagopus - @pamareum @acpiorundc: To są te potężne spadki? Przy dzikich czasach 105%LT...

źródło: ceny_transakcyjne_mieszka___mkw__0

Pobierz
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 05.05.2024, 20:48:38 via Wykop
  • 0
jeszcze przed tym jak wybudowano ~3 mln mieszkań


@acpiorundc: To jest akurat najsłabszy argument spadkowiczów. Jesteśmy nadal w tyle za średnią UE na ilość metrów/osobę. Jedyny plus jest taki że nasze mieszkania są ogólnie w miarę nowe. Nadal mamy jeszcze SPORO do zbudowania.

Wtedy były inne problemy a teraz też są
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 05.05.2024, 21:43:15 via Wykop
  • 0
olacy njabardziej optymistycznie nastawiony kraj w UE - na jakiej podstawie?


@del855: Moim zdaniem na podstawie tego że UE dała impuls rozwojowy, nawet nie w kwestii pieniędzy(chociaż to też) ale instytucji i wizerunku "kraj w unii europejskiej" - dopełnienie zmiany mentalności po 89.

@acpiorundc: Napisałeś to w tonie jakby ja miał suwak zmian cen i odmawiał jego przesuwania. Jakby z tej funkcji pensji/metr moglibyśmy mieszkać w jeszcze mniejszych
@lagopus +7
Postanowiłem popełnić tekst odnośnie #nieruchomosci zachęcam do komentowania

Pomińmy początek dlaczego wysokie ceny nazwijmy "niedostępność" nieruchomości jest problemem. Temat interesujący sam w sobie ale zakładamy że to jest szkodliwe(bo jest).

Jest za mało mieszkań. Zdecydowanie za mało mieszkań. Zapraszam do zapoznania się z X/osobę na tle europy. X
więcej
  • Odpowiedz
duzy_krotki
duzy_krotki
05.05.2024, 11:21:49
  • 2
Może było, może nie. Z listopada, prezes Dom Development ostrzega, że wzrost cen spowodowany BK 2% jest ryzykowny.

“But looking from long-term perspective, the rally is way too fast and doesn’t allow to plan the future investments properly.”


Ryzyko o którym mówi, ale nie bezpośrednio, jest takie, że ceny rosną bardzo szybko ze względu na program i tak samo szybko będą spadać, gdy tego programu zabraknie, co wiąże się z problemami z planowaniem
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 05.05.2024, 12:59:55 via Wykop
  • 0
@affairz: @duzy_krotki Tutaj chodzi o to że biznes nie może planować inwestycji a nie fakt że nie przeżyją i potrzebują programu jak działki. Pokazanie że programy w stylu "jak masz farta i oddanie inwestycji w dacie programu to pływasz w złocie, planuj inwestycje 10 letnie na program co trwa 6 msc" nie mają sensu bo nawet trochę podaży nie ruszają. Paradoksalnie to spadkowiczom powinno zależeć że jeżeli już mają
  • Odpowiedz
wypopekX
wypopekX
04.05.2024, 11:11:31
  • 8
Taki obraz ich... Banda szurów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci #ekonomia #gospodarka #wkpinvestments
wypopekX - Taki obraz ich... Banda szurów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci #ekonomia #gos...

źródło: spadkowicze postmemizm

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 04.05.2024, 11:50:45 via Wykop
  • 1
@fhgd: Zdefiniuj co masz na myśli "bańka". Tak grozi nam recesja - to zdanie jest prawdziwe 99,99% czasu :)
@wypopekX Kolega właśnie kupuje kolejne mieszkanie - po prostu sprawdza okolice/dewelopera/mieszkanie a nie PMI i PKB oraz pokrycie cykli nieruchomości ze znakami zodiaku. Amator /s
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 04.05.2024, 12:15:16 via Wykop
  • 1
@fhgd: W takim razie nie mamy bańki. Niemcy mają zupełnie inną sytuacje startową. Gdyby mieli taki sam poziom mieszkań/metrów per capita to nadal trzeba byłoby uwzględnić inną walutę, inflacje i gospodarkę.
  • Odpowiedz
MikiGRU
MikiGRU
28.04.2024, 18:15:22
  • 0
Co to może oznaczać?

#nieruchomosci
MikiGRU - Co to może oznaczać?

#nieruchomosci

źródło: IMG_2111

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 28.04.2024, 18:29:54 via Wykop
  • 0
@MikiGRU: Trzeba się dowiedzieć co to za problemy z WZ . Pewnie duża szansa że przekłada się też na problemy z MPZP, dobrze byłoby gdyby obok komuś zależało na tym żeby było MPZP - najlepiej ugadany deweloper. Wniosek o WZ możesz składać nie będąc właścicielem działki.
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 28.04.2024, 18:43:30 via Wykop
  • 0
studium to jedynie wskazówka i jest robione na oko, nie ma żadnego znaczenia urzędowego


@Dusk_Forest77: Jak najbardziej można odwołać się do MPZP niezgodnego ze studium https://www.prawo.pl/biznes/nie-wolno-zakazac-zabudowy-bo-duzo-sie-wokol-buduje-i-sa-korki-wazne-orzeczenie,523096.html
Co prawda tutaj gmina pojechała po mega ostrej bandzie ale pewnie jest wiele takich sytuacji gdzie ktoś potem machnie ręką. Studium to nadal prawilny dokument gminy.

Jeszcze dopisze dla ścisłości - to że to jest "teren mieszkaniowy" w studium to też nie znaczy że
  • Odpowiedz

14

Wrocław chroni osiedla blokowe z PRL

Wrocław chroni osiedla blokowe z PRL

Od początku 2023 roku Wrocław uchwalił cztery Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego, obejmujące osiedla blokowe z czasów PRL. Łącznie pod ochronę planistyczną trafiło około 50 ha miasta. W opracowaniu są plany dla kolejnych 100 ha. Na takich osiedlach żyją setki tysięcy wrocławian. Miasto

murison
z
youtube.com
dodany: 25.04.2024, 14:08:05
  • 1
  • #
    wielkaplyta
  • #
    budownictwo
  • #
    architektura
  • #
    nieruchomosci
  • #
    wroclaw
  • #
    miasto
lagopus
lagopus 25.04.2024, 20:04:51 via Wykop
  • 6
Ahhh Wrocław, plan miejscowy dla osiedla wybudowanego na szybko na WZ? Oczywiście. Plany dla starych bloków? Tak jest.
Plany miejscowe ogłaszane od lat puste - społeczny, port, świebodzki? Synek to na spokojnie trzeba, jeszcze drugie 30 lat niech postoi puste.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

G.....r
G.....r
konto usunięte 20.04.2024, 22:12:53
  • 9
Jak jesteście tacy pewni tego to the moon po BK0% to kupcie teraz cokolwiek w kredycie i sprzedajcie za pół roku. 200k zł zysku w 6 miesięcy przy inwestycji 200k zakładając lewar w kredycie 500k w takiej Warszawie. To wynik rzędu 100%. Czysty pieniądz. Mało tego. Jak czytam o waszych zarobkach to wychodzi zdolność na 3 albo i 4 takie mieszkania. Nic tylko brać. #nieruchomosci
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 20.04.2024, 23:10:35 via Wykop
  • 0
@GreatSolidUser: Tak samo jak wykopki są pewne że będzie 50% marży i deweloperzy będą pływali w złocie to niech kupują wig nrchom.
  • Odpowiedz
donalejd
donalejd
donalejd
16.04.2024, 20:59:09
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 16.04.2024, 21:14:17 via Wykop
  • 3
@donalejd: Mieszkam wyżej i niewielka różnica z niższymi piętrami.
  • Odpowiedz
Viado
Viado
Viado
16.04.2024, 16:36:32
  • 1
Myślicie że jak tusk nie wprowadziłby kredytu 0% to bańka by pękła?

#nieruchomosci #kredythipoteczny #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 16.04.2024, 16:44:58 via Wykop
  • 0
@Viado: Nie, ale ja uważam, że nawet jakby nie było BK2 to też by nie pękła ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
T.....b
konto usunięte 14.04.2024, 15:08:44
  • 4
#nieruchomosci

Tak szczerze to w tym narzekaniu o bk0 nie chodzi o troskę o obywateli tylko wylewana jest własna zawiść, że pociąg odjechał bo czekało się na spadki i liczą, że jeszcze cofną bo nie tak miało być ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 14.04.2024, 15:58:20 via Wykop
  • 0
@Tiab: Ale jak to? Spadkowicze dbają o rynek i biednych ludzi. Wcale nie śmiali się z "anetek i mariuszy że ich z kapci wywali" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
jmuhha
jmuhha
14.04.2024, 14:32:33
  • 174
ktos mi wytlumaczy czemu deweloperzy nie budują bloków 12-13 piętrowych jak kiedyś?

-zapotrzebowanie na mieszkania jest tak duże, że i tak by to ludzie kupili,
-potrzeba mniejszej działki na budowe dużego budynku,
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?
-stare osiedla mają 13-piętrowce i nawet zieleń / parkingi wokół
jmuhha - ktos mi wytlumaczy czemu deweloperzy nie budują bloków 12-13 piętrowych jak ...

źródło: str26

Pobierz
  • 76
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 14.04.2024, 14:54:48 via Wykop
  • 13
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?


@jmuhha: Nie. Oczywiście "to zależy" ale nie jest technicznie to samo, zwłaszcza jeżeli chodzi o tanie 4p na przedmieściach.

Dzieje się tak z 2 powodów.
1) Technicznie/przepisowo budynki powyżej 4 pięter są zupełnie inne, co oznacza wyższy koszt. Nie są to przepisy/nakazy bez powodów.
2) Miasta nie bardzo pozwalają na budowanie. Co ciekawe zarówno świadomie, ograniczając zabudowę dając tylko raz na
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 14.04.2024, 15:44:25 via Wykop
  • 3
@enten: Akurat wrzucenie przykładu portu popowice nie zachęca do 4p+, nie jest to najlepsza urbanistyka ani ogólnie osiedle. Przy okazji jak pytałem to było drogo(jakoś rok temu). Duzi deweloperzy którzy mają kasę też robią często 4p więc nie jest to czysto kwestia nakładów.

Na zdjęciu IMO lepszy przykład Chociebuskiej. Można było zrobić zabudowę w trend rogowska/zemska, albo nowodworska. Wybrano zabudowę jak bloki w tle(czyli rogowska) i IMO bardzo dobrze pasuje.
lagopus - @enten: Akurat wrzucenie przykładu portu popowice nie zachęca do 4p+, nie j...

źródło: chociebusk

Pobierz
  • Odpowiedz
hellomatimyoldfriend
hellomatimyoldfriend
hellomatimyoldfriend
10.04.2024, 18:34:00
  • 672
Żukowska powiedziała w Radiu Zet, że poprze kredyt 0, stwierdzając, że zdaje sobie sprawę że dany program podwyższy ceny mieszkań. Fajna ta lewica, taka nie za mądra
#nieruchomosci #polityka
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus 10.04.2024, 20:35:32 via Wykop
  • 1
@Diamond-kun: https://www.youtube.com/watch?v=3k1lH88sNcs&t=1283s
  • Odpowiedz
lagopus
lagopus 08.04.2024, 18:20:27
  • 1
#nieruchomosci #gielda
Panika o program wysokości 1/30 programu 800+ xD
Ale jak jesteście tak mocno przekonani to poświęćcie kilka dni na analizę spółek WIG-NRCHOM, wybierzcie które mają największe zasoby mieszkaniowe/do oddania w najbliższym czasie i zarabiajcie jak oczekujecie marży 50%
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagopus
lagopus
Autor
09.04.2024, 17:45:47 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 3 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 08.11.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking