Wpis z mikrobloga

Wycofanie się z BK0% kolejnego koalicjanta nie zmienia tego, że przez te kilka miesięcy ani razu nie podjęto tematu gospodarki przestrzennej. A to przez brak zrównoważonego rozwoju jest problem mieszkalnictwa. Otóż w Polsce nasila się zjawisko migranci do top 10 największych miast, a szczególności do top 5. Które się potęguje przez coraz wyższe rozwarstwienie w płacach między dużymi miastami a małymi, a Polska powiatowa przestaje się nadawać do życia. Co z tego, że w Polsce powiatowej masz niższe koszty życia, jak cena iPhone i samochodu jest pod pensje warszawiaka.

Ten problem de facto zrodził się przez podział na 16 województw, gdzie jak spojrzymy na co wydają swoje budżety, to najwięcej dla swoich stolic. To blokuje rozwój innych miast. Doprowadzając do sytuacji, po za kilkoma wyjątkami, że jest de facto jedno duże miasto na województwo. Szczególnie to widać na mapie infrastruktury kolejowej i drogowej. A łączenie stolic drogami szybkiego ruchu i autostradami do błędne myślenie. W Warszawie ruch lokalny miesza się z tranzytowym oraz przejazdem przez miasto w drodze do innego miasta. Powodując zakorkowanie węzła. Gdzie rozwiązanie to nie droga ekspresowa Łódź, Radom, Lublin i dalej Ukraina, a dalsza cześć obwodnicy Warszawy. I tym sposobem Radom nie jest mieszkaniowym odciążeniem dla Warszawy, przez kiepską komunikację z resztą Polski. A Warszawa się korkuje. I takich przykładów w Polsce jest wiele. Poznań > Kalisz > Częstochowa > Kielce droga ekspresowa nie powstanie. Nie ma takiego rozwijania mniejszych miast ( ͜͡ʖ ͡€)

A mieszkań w Polsce nie brakuje. Brakuje w top 10 największych miastach. Warszawa wszystkich nas nie pomieści, ale próbuje. Polska zmierza do sytuacji naszych południowych sąsiadów, gdzie mają jedno miasto i dalej nic. Węgry składają się z Budapesztu jedynie, reszta kraju to poziom Mołdawia. Gospodarka przestrzenna i zrównoważony rozwój w Polsce? Nikogo. Tymczasem Chiny postawiły na rozwój miast w centralnej części kraju i mocno poszły w infrastrukturę kolejową, bo wszyscy u nich chcieli mieszkać na wybrzeżu. I udało zatrzymać migracje.

W Polsce jak rozwiązań problem? Dokleić więcej osiedli do Warszawy, infrastruktura wytrzyma ( ͡° ͜ʖ ͡°) Postawić na rozwój top 11-20 polskich miast? Nie no co Ty, tam wyborców nie ma. Po co dla nich robić rzeczy jak dają mniej głosów ¯\(ツ)/¯


#nieruchomosci #polityka #sejm #gospodarka #mieszkanienastart
N331 - Wycofanie się z BK0% kolejnego koalicjanta nie zmienia tego, że przez te kilka...

źródło: 2ORfdsUlmussmQGWqfT5gnPQwVu7H3GX

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
@N331: ciekawe jak by wyglądało wydatkowanie złotówek w przeliczeniu na mieszkańca. W każdym razie nie tutaj upatrywałbym problemu, pomyśl tylko gdzie powstają największe zakłady produkcyjne, musisz mieć pracowników i nie tylko zwykłych fizycznych, ale też inżynierów odpowiedzialnych za różne elementy produkcji i utrzymania zakładu. Dodatkowo w większych miastach łatwiej o dostęp do lekarzy, rozrywki/atrakcje, rynek zbytu na nietypowe usługi, które nie mają prawa bytu w biednych lokalizacjach jak np. fryzjer dla
  • Odpowiedz
I takich przykładów w Polsce jest wiele. Poznań > Kalisz > Częstochowa > Kielce droga ekspresowa nie powstanie. Nie ma takiego rozwijania mniejszych miast ( ͜͡ʖ ͡€)


@N331: Aktualnie niestety jeszcze nie mamy nawet pełnego szkieletu drogowego. Nawet aktualny plan 2030-33 zostawia dziury i ma nierealne terminy. Z tego co wymieniłeś akurat Kalisz ma szansę dostać GP 2x2 Ostrów - Konin do 2033 oraz S11 do Poznania.
lagopus - >I takich przykładów w Polsce jest wiele. Poznań > Kalisz > Częstochowa > K...

źródło: podzialmiast

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 2
@odrzutowakuchenka: toć to wszystko masz w Radomiu, łącznie z politechniką. Doprowadzasz drogę ekspreswą i masz atrakcyjny teren dla biznesu i mieszkańców. Cyk odciążenie dla Warszawy. Uczelnie wyższe nie są tylko w największych miastach.
  • Odpowiedz
@N331: Ale to już jest dawno zaplanowane. Połączenie Poznań Kraków będzie przez S11. Kalisz ma dostęp do S11 przez DK25 która będzie GP 2x2. Przez to że trasa jest krótsza to zmniejszy się ruch na S5 i części A4. IMO S5 będzie miało ruch poniżej S11 na tym odcinku po oddaniu wszystkiego co tylko pokazuje wagę S11.
Część A4 przy Krakowie też będzie na 100% rozbudowywana po oddaniu drogi przez koncesjonariusza.
  • Odpowiedz