Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko232
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
hifiglator
hifiglator

hifiglator

Dołączył 7 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2308
  • Znaleziska 1503
  • Mikroblog 805
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 13

652

32% firm uważa, że "nie da się" prowadzić biznesu w Polsce

32% firm uważa, że "nie da się" prowadzić biznesu w Polsce

Zdaniem 32 proc. polskich firm "nie da się" prowadzić biznesu w kraju - wynika z "Barometru Przedsiębiorczości 2025". Wśród największych barier Polacy wymieniali biurokrację i regulacje (53 proc.)

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 18.08.2025, 11:45:33
  • 258
  • #
    polska
  • #
    firma
  • #
    biznes
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.08.2025, 18:07:11 via Wykop
  • 0
@996ef650daf32b92bf708bc9376908ea: Każdy kto może ucieka w spółkę z o.o. JDG stało się zbyt ryzykowne. I połowa z tych nowo otwartych najdalej w przyszłym roku będzie w upadłości. Normalna ochrona majątku w trudnych czasach.
P4ncak3
P4ncak3
P4ncak3
11.08.2025, 05:25:54
  • 2289
Szlag człowieka trafia. Roczniki 85-00 dostały od Polski tylko i wyłącznie wysokie ceny nieruchomości, wysokie stopy procentowe, zniszczona demografię, zerowe szanse na emeryturę, wysoka inflację i wojnę przy granicy. Jak ktoś jest zdrowy, uczył się za granicą lub prywatnie, pracuje na etacie i nie jest znajomym krolika to został tak wyruch w 4 litery jak nikt. Kiedy jakieś protesty?

I nie, roczniki po 00 jeszcze nie miały czasu wejść na rynek pracy
  • 489
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hifiglator
hifiglator
hifiglator 11.08.2025, 07:00:02 via Wykop
  • 5
@pjk13: Prawda. I wtedy było to pół pensji.
  • Odpowiedz
wyszopek129
wyszopek129
wyszopek129
07.08.2025, 04:36:54
  • 75
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hifiglator
hifiglator
hifiglator 07.08.2025, 07:24:26 via Wykop
  • 0
@vVXVv: A czym to się różni od naszego filtrowania ofert dajmy na to z allegro po cenie "od najniższej"? Nie chciałbyś kupić perełki auta za cenę 60% rynkowej? :}
  • Odpowiedz
LaurenceFass
LaurenceFass
LaurenceFass
26.07.2025, 11:39:10
  • 49
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hifiglator
hifiglator
hifiglator 26.07.2025, 16:11:41 via Wykop
  • 1
@PfefferWerfer: Wodzu, ale Litwa to taka Warszawa z przyległościami - co Ty porównujesz? Jabłka do śliwek?
Wogóle całe te dywagacje w tym wątku opieracie na założeniu, że gospodarka się będzie kręcić jak do tej pory (c.a 3% rocznie wzrostu). A co jak nie będzie? Co jeśli zwolni? Choćby z przyczyn demograficznych (starzenie się społeczeństwa i załamanie popytu wewnętrznego)?
  • Odpowiedz
hifiglator
hifiglator
hifiglator 26.07.2025, 17:05:12 via Wykop
  • 0
Kraj postkomunistyczny do kraju postkomunistycznego. Ten sam moment wejścia do UE. Podobne PKB na głowę. Normalne porównanie. To nie Zimbabwe.


@PfefferWerfer: A jak tak to może porównać ze wszystkimi demoludami? Albo choćby z podobnymi wielkościowo i liczebnie? Gdzie są węgry, słowacja, rumunia? Wiesz dlaczego na Litwie tak wywaliło inflacje mimo euro? Natomiast co do crazy idea - nie chce mi się dywagować, bo przedstawiony scenariusz jest dziś nierealny. Natomiast kryzysowy
  • Odpowiedz
hifiglator
hifiglator
hifiglator 26.07.2025, 18:01:30 via Wykop
  • 1
Żaden z tych krajów nie jest porównywalny wielkościowo i liczebnie z Polską. Różnica między Polską a Węgrami jest większa niż między Węgrami a Litwą.


@PfefferWerfer: O to to właśnie. Żaden z nich, ale jednakowoż takie Węgry mają cztery razy więcej ludności niż Litwa i znacznie bliżej im do Polski, a porównywac chcesz z Litwą :} Fikołki wyczyniasz pod tezę. I teraz pytanie następne - czemu na Litwie wywaliło inflację, choć
  • Odpowiedz

473

Bezrobocie w Polsce wzrosło mocniej niż sądzono. Nowe dane GUS

Bezrobocie w Polsce wzrosło mocniej niż sądzono. Nowe dane GUS

Stopa bezrobocia rejestrowanego w Polsce w czerwcu wyniosła 5,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. To odczyt wyższy od wcześniejszego wstępnego szacunku Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który wyniósł 5,1 proc.

VoxClamantisInDeserto
z
biznes.interia.pl
dodany: 23.07.2025, 10:56:20
  • 263
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
  • #
    wydarzenia
hifiglator
hifiglator
hifiglator 24.07.2025, 07:07:45 via Wykop
  • 1
@jack_: I w związku z tym zamknęły się dwa biura? Ochłoń chłopcze.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 24.07.2025, 07:33:43 via Wykop
  • 3
@Aqent: Ci co wzieli te dotacje musieli się zarejestrować 3 miechy wczesniej.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 24.07.2025, 17:44:07 via Wykop
  • 0
W tym roku zamknęły się trzy restauracje i dwa biura z czego tylko na jeden lokal restauracyjny mamy nowego najemcę


@jack_: Jak widać knajpy jednakowoż trzymają się lepiej niż biura, bo na biura chętny się nie znalazł, chłopcze. I dalej nie wiem, co mają kraftowe schabowe do zamkniętych dwóch opensejsów. No chyba, że kraftowe schabowe przestały schodzić, bo biurowi pracownicy stracili pracę. I wtedy masz rację - to jest kryzys

4122

#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!

#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!

To, co dzieje się z cenami jedzenia w Polsce to już przegięcie! Dlatego zachęcam do dołączenia do akcji! Dodaj zdjęcie cen z menu, oznacz #niejembodrogo i napisz co to za lokal i gdzie się znajduje, albo do jakiej sieci należy! Ja zacznę od McDonald! Dodawajcie na Wykop, grupy Fb czy Instagrama.

wqeqwfsafasdfasd
z
wykop.pl
dodany: 18.07.2025, 15:09:14
  • 1107
  • #
    niejembodrogo
  • #
    jedzenie
  • #
    gotowanie
  • #
    wykopefekt
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.07.2025, 20:13:01 via Wykop
  • 1
@ostulemijo: Tyle to ma sama kuchnia :}
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.07.2025, 20:18:15 via Wykop
  • 2
@Hatt0riHanz0: Właśnie odkryłeś wpływ sztucznego podniesienia minimalnej i aktualnej ceny energii na sektor HoReCa. Na przemysł, handel, gdzie wynagrodzenia to 10-15% kosztów całkowitych wpływ jest niewielki, ale na HoReCa, gdzie wynagrodzenia to czasem 50% kosztów stałych wpływ jest jaki jest. Jak w każdych usługach, gdzie praca to duża część kosztów. Porównaj fryzjera w 2020 i teraz :}
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.07.2025, 20:19:22 via Wykop
  • -3
@Drokan11111: A jaki w tym czasie jest rozrost sieci?
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.07.2025, 20:27:12 via Wykop
  • -2
@Hatt0riHanz0: Nie na całym świecie to primo. Drugie primo w USA też mieli inflację jakiej nie widzieli od lat, zatem ceny surowców wystrzeliły, plus cła trumpowe.

805

Dyrektorzy WORD-ów zarabiają krocie

Dyrektorzy WORD-ów zarabiają krocie

Kuriozum i esencja absurdu. Związkowcy wzięli pod lupę zarobki dyrektorów WORD-ów. Jak sytuacja wygląda w... ?

olsztyn_com_pl
z
olsztyn.com.pl
dodany: 14.07.2025, 12:57:07
  • 107
  • #
    pieniadze
  • #
    word
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
  • #
    prawojazdy
  • #
    polska
hifiglator
hifiglator
hifiglator 14.07.2025, 17:22:33 via Wykop
  • -1
@Blackorange: Raczej spadochroniarze, co przerżnęli wybory. Np. mój były pisowski burmistrz, któren wcześniej prowadził warsztat i oczywiście z ruchem drogowym, prawem itp. nigdy nie miał do czynienia.

1273

Czy etat pozwala na coraz mniej?

Czy etat pozwala na coraz mniej?

Praca z dojazdem zajmuje nam coraz więcej godzin, a wypłata realnie starcza na coraz mniej. Niemal w każdej firmie wszystko jest pilne, zaległe, trzeba robić w weekendy. Gospodarka pędzi, a proletariat wegetuje, ciągle będąc niewyspanym, przemęczonym, bez pieniędzy i perspektyw zmiany na lepsze.

wqeqwfsafasdfasd
z
wykop.pl
dodany: 13.07.2025, 08:44:23
  • 616
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pracbaza
  • #
    korposwiat
  • #
    praca
hifiglator
hifiglator
hifiglator 13.07.2025, 21:09:24 via Wykop
  • 1
@PepikPL: Oczywiście. I jest ich sporo więcej niźli korporacji. I płacą mniej niźli polskie firmy, które nazywacie januszeksami.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 14.07.2025, 16:36:09 via Wykop
  • 0
@PepikPL: Pierwszy z brzegu: https://herco.com.pl/pl/
Wystarczy sprawdzić w KRS właścicieli takich małych spółek w Polsce - zdziwisz się w ilu przypadkach to nie są obywatele polscy :}

67

Przedsiębiorco - dla rządu nie jesteś obywatelem. Zapłacisz podatki od samochodu

Obywatele nie zapłacą podatku od samochodów spalinowych. Zapłacą je przedsiębiorcy, którzy jak widać nie są obywatelami. Ale bez obawy ! Nie wszyscy ! Tylko ci, którzy te samochody mają !

abhagebhar
z
wykop.pl
dodany: 04.07.2025, 22:50:31
  • 28
  • #
    podatki
  • #
    przedsiebiorczosc
hifiglator
hifiglator
hifiglator 05.07.2025, 16:01:14 via Wykop
  • 0
@hijack5671: Klasa średnia jeśli jest na etacie nic se nie musi odliczać, bo wszystko ma zafundowane przez pracodawce. Samochód od firmy z karta paliwową, najnowsza komóra, komp, często wynajęte mieszkanie na koszt firmy, opieka zdrowotna na wysokim poziomie, budżet cateringowy itd. Bo klasa średnia to (tu mniemam, że się zgodzimy) management średnio-wyższego szczebla, wysoko opłacani specjaliści , członkowie zarządów itd.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 05.07.2025, 22:32:41 via Wykop
  • -1
@Xagog: Najwyraźniej do klasy średniej Ci daleko.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 06.07.2025, 07:34:22 via Wykop
  • 0
@hijack5671: Nic się nie mylę. Kwestia definicji. W tej piramidce w klasie średniej jest Pani fakturzystka zarabiająca medianę. No sorry :}

27

Dlaczego współczesne ubrania - nie tylko z Shein i Temu - są coraz gorsze?

Dlaczego współczesne ubrania - nie tylko z Shein i Temu - są coraz gorsze?

Wszyscy płacimy coraz więcej, za coraz bardziej badziewne ubrania i dodatki. I co? I nic, jest coraz gorzej. Jak to się stało, że jako konsumenci, pogodziliśmy się z jednorazową modą? W filmie czeka szersza analiza zjawiska!

UszatyBloger
z
youtube.com
dodany: 28.06.2025, 17:18:40
  • 34
  • #
    ubierajsiezuszatym
  • #
    ubierajsiezwykopem
  • #
    modameska
  • #
    streetwear
  • #
    modadamska
  • #
    moda
hifiglator
hifiglator
hifiglator 29.06.2025, 14:33:17 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin: W polce w ciągu 10 lat koszt wyprodukowania zwykłych bawełnianych spodni skoczył o 400%. W tym koszt materiału o jakieś 150% i mocno faluje.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 29.06.2025, 17:48:25 via Wykop
  • 0
Niestety wydaje mi się że polskie firmy idą na dno często właśnie dlatego że zamiast iść w jakość próbują robić azjatyckie g---o za polskie ceny.


@ostatni_lantianin: Jeśli tak Ci się wydaje, to masz rację - wydaje Ci się. Polskie firmy produkcyjne ledwo zipią, bo np. szwaczka pracująca akordowo za uszycie porządnego żakietu dostaje 70PLN netto. Ozusuj sobie to teraz i opituj, dodaj koszty energi, amortyzacji, materiału, koszt projektu, jakiś minimalny
hifiglator
hifiglator
hifiglator 29.06.2025, 21:42:35 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin: Nie czaisz. Produkcja odzieży jest pracochłonna, spokojnie możesz założyć, że 50 do 60% kosztu produkcji to płace. I nie da się tego zautomatyzować. 20-30% to energia. Reszta surowce. Bo mówimy tu tylko o koszcie produkcji, bez marży producenta. I jeśli w Bangladeszu się buntują (a buntują się i jest niestabilnie) i wystrajkują sobie 10% podwyżki to cena producenta rośnie o 5 %. Jeśli producent chce utrzymać dla sieci cenę
hifiglator
hifiglator
hifiglator 30.06.2025, 06:45:53 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin: Zatrzymałeś się w 2023. Teraz minimalna w Bangladeszu to 114 USD, a przeciętna to ok. 300 (akord). A cena dla sieci tam produkujących przez ten czas wzrosła może o 5%, jeśli wogóle wzrosła.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 30.06.2025, 17:40:49 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin: Tak. I są coraz bardziej gówniane z przyczyn j.w. Za T-shirta płaciłeś 5 lat temu 5 dych i teraz też płacisz 5 dych. Więc musi być bardziej gówniany od tego sprzed 5 lat, czy to gramaturą, czy splotem, czy farbowaniem. Za takiego w jakości sprzed 10 lat trzeba by płacić 90PLN, a rynek tego nie łyka (pomijając "markowość" quasi premium). Więc ich na rynku nie ma. Tak jak prawie
hifiglator
hifiglator
hifiglator 01.07.2025, 15:08:59 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin: Usiłujesz wykazać, że to pazerność sieci powoduje spadek jakości. Otóż nie - masz dostępne sprawozdania finansowe - marża od lat jest taka sama 50+/-5%. Te wykopowe historyjki o narzucie 500% to bajki, tak jak cena 1USD za koszulkę na wschodzie. Cena na półce też taka sama mimo rosnących płac, cen surowców, energii. Część kosztów wzięli na siebie detaliści i amortyzują to wahaniami kursów walut, reszta poszła w producentów i

35

Coraz gorsze nastroje w polskiej gospodarce. Szykują się zwolnienia

Coraz gorsze nastroje w polskiej gospodarce. Szykują się zwolnienia

Czerwcowe badanie przez GUS nastrojów w polskiej gospodarce nie przynosi wiele optymizmu. Pogorszyły się oczekiwania na przyszłość w przemyśle, budownictwie, handlu, transporcie, a nawet w branży informacja i komunikacja. Zadowolone z obecnej sytuacji są tylko branże finansowa i turystyczna.

VoxClamantisInDeserto
z
businessinsider.com.pl
dodany: 23.06.2025, 09:50:32
  • 12
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    praca
  • #
    wydarzenia
hifiglator
hifiglator
hifiglator 23.06.2025, 16:28:59 via Wykop
  • 0
Dzisiejsze twarde dane to potwierdzają i jak zwykle są zaskoczeniem dla analityków. Ale Glapa ani drgnie do września, ale wtedy już gruzy się zaczną pokazywać.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hifiglator
hifiglator
hifiglator 24.06.2025, 06:42:57 via Wykop
  • 1
@Nic_tu_po_mnie: Jasne że nie ma. To jeszcze pokłosie kupowania głosów przez PiS.

316

Niemcy lawinowo tracą miejsca pracy. Masowe zwolnienia w przemyśle

Niemcy lawinowo tracą miejsca pracy. Masowe zwolnienia w przemyśle

Niemiecki przemysł zmaga się z poważnym kryzysem, który doprowadził do utraty ponad 100 tys. miejsc pracy w ciągu roku. Najbardziej ucierpiał sektor motoryzacyjny, gdzie zlikwidowano 45,4 tys. etatów. Eksperci przewidują dalsze redukcje zatrudnienia w nadchodzących miesiącach.

VoxClamantisInDeserto
z
money.pl
dodany: 09.06.2025, 15:05:51
  • 132
  • #
    niemcy
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    praca
  • #
    wydarzenia
hifiglator
hifiglator
hifiglator 09.06.2025, 17:28:28 via Wykop
  • 58
@HabaHabaZutZut: Niemcy. Imigranci są tańsi więc zostają :}

1

Podwyżka płacy minimalnej. Było 3,70 zł jest 140 zł, czyli do poziomu inflacji

Podwyżka płacy minimalnej. Było 3,70 zł jest 140 zł, czyli do poziomu inflacji

Resort finansów wycofuje się z własnego pomysłu podwyżki płacy minimalnej o 3,70 zł brutto od 1.01.2026. Potwierdził to minister Andrzej Domański. Jak informuje szef resortu finansów nominalnie ma to być 140 zł brutto miesięcznie, czyli realnie - po uwzględnieniu wzrostu cen towarów i usług, 0 zł

Lokator87
z
superbiz.se.pl
dodany: 09.06.2025, 11:14:37
  • 3
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    praca
  • #
    placaminimalna
hifiglator
hifiglator
hifiglator 09.06.2025, 12:15:29 via Wykop
  • 1
rozsądek powrócił na salony.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

321

Praca ponad siły w Wiosce Shein. Tanie ubrania kosztem ludzi...

Praca ponad siły w Wiosce Shein. Tanie ubrania kosztem ludzi...

W Guangzhou, tętniącym życiem porcie w południowych Chinach, od rana do późnej nocy słychać dźwięk maszyn do szycia. To właśnie tutaj, w dzielnicy Panyu, zwanej wioską Shein, tysiące fabryk produkuje odzież na eksport do ponad 150 krajów świata.

Bluszcz102
z
tvp.info
dodany: 31.05.2025, 08:56:12
  • 86
  • #
    shein
  • #
    chiny
  • #
    ekonomia
  • #
    niewolnictwo
  • #
    praca
hifiglator
hifiglator
hifiglator 01.06.2025, 12:02:55 via Wykop
  • 0
@Widur: Jak zawsze p---------e. Każda korpo odzieżowa podaje w wynikach wysokość uzyskanej marży. Średnio 50-60% dla tych największych (Inditex, LPP), 40-45% mniejsi detaliści, przy czym to tylko koszt produktu - gdzie reszta kosztów?
hifiglator
hifiglator
hifiglator 01.06.2025, 21:21:33 via Wykop
  • 0
@mi01P2r: 1) To nie ja pisałem o marżach kilkaset procent.
2) W sprawozdaniach finansowych jest pozycja "koszty ogólnego zarządu". Nigdzie nie widziałem "wielomilionowych premii" choć przejrzałem ich dziesiątki.CAPEX jest setki razy wyższy niźli te premie.

1160

Restaurator z Poznania pyta: Za co jest opłata 10% od X osób?

Restaurator z Poznania pyta: Za co jest opłata 10% od X osób?

Wreszcie jakoś normalny głos z branży gastro? "Doliczamy serwis kelnerski w wysokości 10% wartości rachunku dla rezerwacji od 5 osób." Ale po co? Dlaczego? Co to za ekstra opłata? Już tam nie chcę.

klocus
z
x.com
dodany: 27.05.2025, 08:10:24
  • 405
  • #
    polska
  • #
    restauracja
  • #
    gastronomia
  • #
    jedzenie
  • #
    restauracje
hifiglator
hifiglator
hifiglator 27.05.2025, 19:57:57 via Wykop
  • 0
@LITWIN: Przy obsłudze wielu stolików jest szansa na wiele napiwków. Przy jednym dużym tylko na jeden i zdecydowanie niższy niż 10% zamówienia.A knajpa napiwkami stoi.

4

Handel w niedziele znów możliwy? Zmiany coraz bliżej

Handel w niedziele znów możliwy? Zmiany coraz bliżej

Trwają prace nad nowelizacją ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Projekt złożony przez posłów Polski 2050 Trzecia Droga zakłada istotne zmiany w obecnych przepisach, umożliwiając handel w co najmniej dwóch niedzielach każdego miesiąca.

znin
z
farmer.pl
dodany: 27.05.2025, 18:47:09
  • 8
  • #
    polska
  • #
    handel
  • #
    gospodarka
  • #
    zakupy
  • #
    prawo
  • #
    niedzielahandlowa
hifiglator
hifiglator
hifiglator 27.05.2025, 19:52:37 via Wykop
  • 0
@Blackorange: Ceny w niedziele też razy dwa i luz :} Stonka już testuje ceny na wyświetlaczach, więc bez problemu zmienią :D

20

Kolejna fala zwolnień masowych w Krakowie. Kryzys w branzy ksiegowej

Kolejna fala zwolnień masowych w Krakowie. Kryzys w branzy ksiegowej

Ponad 1000 pracowników zgłosiły krakowskie firmy do zwolnień grupowych w okresie od 1 kwietnia do 5 maja 2025.

lx200
z
dziennikpolski24.pl
dodany: 16.05.2025, 17:39:33
  • 6
  • #
    programowanie
  • #
    programista15k
  • #
    kryzysit
  • #
    ksiegowosc
  • #
    pracait
hifiglator
hifiglator
hifiglator 16.05.2025, 18:39:04 via Wykop
  • -2
Puty dzban wodę nosi, póki się ucho nie urwie. W tych branżach nie zwali się winy na energię, polski ład czy inne kij wie co. Koszty pracy wywaliło w kosmos za sprawą minimalnej, zatem dziękujemy, teraz pójdziemy gdzie indziej. Ale jak widać z artykułu, produkcja, handel, horeca, TSL itp. nie zwalniają, więc wchłoną te białe kołnierzyki.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

654

Połowa pracujących nie wyciągnęła 5 000 zł na rękę. Znamy nową medianę płac

Połowa pracujących nie wyciągnęła 5 000 zł na rękę. Znamy nową medianę płac

Mediana wynagrodzeń brutto w gospodarce narodowej w listopadzie 2024 roku wyniosła 6 842 zł i po potrąceniu podatków połowa pracujących otrzymywała nieco ponad 5 000 zł miesięcznie.

Anakee
z
bankier.pl
dodany: 07.05.2025, 14:01:52
  • 368
  • #
    pracait
  • #
    korposwiat
  • #
    pracbaza
  • #
    programista15k
  • #
    kolchoz
  • #
    januszex
hifiglator
hifiglator
hifiglator 07.05.2025, 16:54:15 via Wykop
  • 2
@BreathDeath: Jak zwykle wykopki nie zawodzą. Nie znam się, ale musze bo się uduszę. Masz matole w opisie znaleziska (bo że wykopki nie czytają artykułu co go komentują to jest jasne) napisane "Mediana wynagrodzeń brutto w gospodarce narodowej" więc wszystko, łacznie z mikrofirmami, budżetówką, samorządami etc. A następni w komentarzach jeszcze mądrzejsi,

441

Świąteczne zakupy w Polsce i Niemczech. Wyniki eksperymentu zaskakują

Świąteczne zakupy w Polsce i Niemczech. Wyniki eksperymentu zaskakują

Za 22 produkty zapłaciliśmy w Polsce 120,45 zł, a w Niemczech 28,14 euro. Po odjęciu kaucji za butelkę (0,25 euro) i uwzględnieniu kursu euro z 15 kwietnia (4,29 zł) wyszło nam 119,64 zł. Różnica między zakupami w obu krajach nie wyniosła zatem nawet złotówki!

etepetete
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 17.04.2025, 10:09:25
  • 134
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    jedzenie
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    ciekawostki
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.04.2025, 06:50:24 via Wykop
  • 1
Minimalna ledwo nadąża za inflacja wiec to nie jest podwyzka, tylko wyrownanie


@ChromeOsFan: Minimalna 2015 - 1680, 2020 - 2600 (bo wyżej w komentarzach jest ten okres podany jako "coś dziwnego się stało"). Inflacja w tych latach: 2015 - deflacja, 2016 - deflacja, 2017 - 2%, 2018 - 1,6%, 2019 - 2,3%, 2020 - 3,4% (tutaj już pojawił się efekt sztucznego podnoszenia minimalnej - covid i lockdowny zdusiły inflację bo
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.04.2025, 07:51:40 via Wykop
  • 2
A PKB bys jeszcze dodal do rownania, czy wtedy sie bedzie nie zgadzać bo bylismy w czołówce światowych wzrostów?


@ChromeOsFan: PKB 2015 - 480 mld USD, PKB 2020 - 605,90 mld USD - wzrost w 5 lat 26%. Minimalna w tym czasie +54%. To nie jest normalne - to było kupowanie głosów kosztem gospodarki.
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.04.2025, 09:36:30 via Wykop
  • 1
do tego lata rządów Tuska, który nie podnosił minimalnej pomimo wzrostów PKB.

Po za tym nawet jak przez 2-3 lata minimalna byla podniesiona troche wiecej, to od 2022 wzrost minimalnej byl MNEIJSZY niz inflacja, wiec aktualnie problem ze sztucznie zawyżona minimalna nie wystepuje - jest w okolicach na jakich być powinna.


@ChromeOsFan: W końcówce rządów Tuska mieliśmy deflację. Ostatnie 5 lat rządów tuska, minimalna 1317->1750 (wzrost o 32%). PKB wówczas
too_late_to_be_true
too_late_to_be_true
18.04.2025, 05:39:25
  • 130
#nieruchomosci #gospodarka #gielda Jak to możliwe, że w Polsce obecnie najlepiej rozwijają się proste zawody, jak budowlaniec czy pracownik dyskontu? Dlaczego płace w tym sektorach stają się coraz wyższe w porównaniu do stanowisk specjalistycznych?

Trzeba cofnąć się do 2015-2016 r. kiedy wdrożony zostaje program 500+. Jest to rodzaj koniunktury na kredyt: Państwo zadłuża się, a obywatele dostają socjal i wydają go na podstawowe potrzeby (ponieważ program obejmuje
  • 72
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.04.2025, 06:23:16 via Wykop
  • 52
Jednak jak się przyjrzeć inflacji to dopiero wystrzeliła w covid


@Anihilacja_entropii: Nie. W lutym 2020 odczyty już były blisko 5%, a o covidzie to wiedzieliśmy wtedy tylko tyle, że chińczyk zjadł nietoperza. I to było pokłosie stymulacji konsumpcji przez 500plus i skokowego podnoszenia minimalnej. Covid w tamtym momencie inflację zdusił bo rozpęd był duży. Wiem, że 5% wydaje się niczym w porównaniu z tym co nastąpiło po covidzie, ale otoczenie
  • Odpowiedz
hifiglator
hifiglator
hifiglator 18.04.2025, 07:39:30 via Wykop
  • 2
Ponadto nie za duże to pokłosie tej stymulacji jak po tylu latach wypłynęło.


@Anihilacja_entropii: Przejście z deflacji do 5% inflacji to był wówczas szok. W lutym 2020 pojawiły sie pierwsze newsy o "drożyźnie". Potem na tapecie był covid i zgniótł inflację. Gospodarka ma dużą bezwładność - zerwane łańcuchy dostaw z 2020 wyszły w cenach w 2023 :}
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
  • Strona 2 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 06.02.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 19.02.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia