Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko239
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
galek

galek

Dołączył 16 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4094
  • Znaleziska 26
  • Mikroblog 4068
  • Obserwujący 12
  • Obserwowane 17
galek
galek 21.02.2025, 22:12:55
  • 3
Z cyklu perełki myśli natalistyczne magicznej na dziś

Proszę o porównanie wypowiedzi kolegi ze stanem faktycznym :)

#antynatalizm
galek - Z cyklu perełki myśli natalistyczne magicznej na dziś 

Proszę o porównanie w...

źródło: temp_file8003313895591029616

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

thorgoth
thorgoth
22.02.2025, 00:33:44 via Wykop
  • 0
@galek: masz literówkę, powinno być "natalistycznej" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
galek
galek 21.02.2025, 21:52:54
  • 4
Rozpatrując argument "zgody" możemy dojść do tego że nataliści traktują życie jak "dar" a dziecko jako "obdarowanego"

Z racjonalnego punktu widzenia jeśli nie możemy od kogoś odebrać zgody na jakieś działanie to nie podejmujemy wobec niego tych działań

Z reguły jednak przyjmuje się że można kogoś obdarować jakimś prezentem bez jego zgody gdyż nie przyniesie mu to negatywnych skutków a może przynieść pozytywne.

Nataliści
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
21.02.2025, 22:09:36 via Wykop
  • 12
@galek: Nataliści myślą że dają dziecku to co najlepsze, a choroby, wypadki, samotność, z-----------e w pracy czy śmierć to przecież nie jest ich wina, dziecko dostało od nich 'szansę' i powinno być wdzięczne.
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
22.02.2025, 00:38:14 via Wykop
  • 5
@galek: nie rozumiesz. dziecko NiE mOżE zGoDzIć SiĘ nA nIeIsTnIeNiE. Tak więc prokreacja jest ok ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
galek
galek 21.02.2025, 12:47:06
  • 44
Nataliści pod tym tagiem piszą że życie co prawda nie ma obiektywnego celu ale można mu go nadać samemu.

Więc postanowiłem sobie że nadam ten cel zgodnie z tym co lubię więc postanowiłem całymi dniami spacerować po lesie i słuchać muzyki.

Niestety nie mogę realizować tego celu gdyż nie mam za co żyć i muszę iść do pracy..

To
  • 122
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Elec
Elec
21.02.2025, 12:48:52 via Wykop
  • 20
@galek:
Elec - @galek:

źródło: 5nyl3i

Pobierz
  • Odpowiedz
galek
galek
Autor
21.02.2025, 13:52:33 via Android
  • 15
@Elberus ok przedstaw mi jak bez pieniędzy mogę egzystować wygodnie w lesie i nie martwić się o jedzenie a będę Cię wielbił do końca życia
  • Odpowiedz
galek
galek 19.02.2025, 17:32:06
  • 13
Widzę. Że nataliści zupełnie nie łapią dysproporcji pomiędzy ilością cierpienia i złych rzeczy w życiu a rzeczami dobrymi i szczęściem.

Posłużę się więc pytaniem

Ile razy zaobserwowaliście że ktoś bez żadnej przyczyny ani swojej winy zachorował na przewlekłą chorobę i cierpiał?

Wrodzony
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
19.02.2025, 17:54:29 via Android
  • 6
@Klusiu_ ale i tak zaraz powiedzą Natale że to jest subiektywne dla każdego i cierpienie też może być dobre :)
  • Odpowiedz
galek
galek
Autor
19.02.2025, 17:57:07 via Android
  • 6
@Klusiu_ ale dobre porównanie z tych chodnikiem. Zdecydowanie łatwiej na chodniku zostać przejechanym przez samochód niż znaleźć milion złotych
  • Odpowiedz
galek
galek 18.02.2025, 18:16:07
  • 3
Czy nataliści mogą mi podać jakieś wyliczenia dotyczące tego że w życiu jest więcej dobrych i szczęśliwych chwil niż cierpienia i nieszczęśliwych ?

#antynatalizm
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
18.02.2025, 20:33:02 via Android
  • 5
@galek ale powoli po kolei z tymi wyliczeniami bo nie mam czasu tyle czytać :)
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
19.02.2025, 11:59:47 via Wykop
  • 4
@Chad_chory_na_stulejke: xd ty jesteś idealnym przykładem tego, że ludzi którzy mówią "jestem szczęśliwy" trzeba brać z przymrużeniem oka bo zamiast po prostu spojrzeć na swoje emocje i odpowiedzieć ty zaczynasz się porównywać i wskazywać na czynniki które mogą ale nie muszą świadczyć o szczęściu.
  • Odpowiedz
galek
galek 15.02.2025, 13:40:07
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
15.02.2025, 14:00:39 via Android
  • 9
@takJakLubimy nie ma czegoś takiego jak osobniki słabe oraz silne.

Jest chwilowy okres w którym jesteś na tylko zdrowy aby się rozmnożyć.

Osobnik silny momentalnie przestaje być silny kiedy np dostanie raka lub uderzy w niego rozpędzone auto
  • Odpowiedz
P.....4
P.....4
konto usunięte 15.02.2025, 14:45:50 via Wykop
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
galek
galek 14.02.2025, 16:21:05
  • 9
Po dzisiejszej dyskusji na tagu na temat cierpienia dostrzegam, że rozmowa tutaj z przeciwnikami antynatalizmu nie ma żadnego sensu logicznego.

Antynatalizm w dużej mierze opiera się na oczywistych pojęciach:

Traktuje cierpienie w życiu jako coś negatywnego oraz

Szczęście
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
14.02.2025, 16:35:45 via Android
  • 4
@CockroachMaster kiedy pada deszcz mandarynki w lodówce czekają aż je zjesz
  • Odpowiedz
Klusiu_
Klusiu_
15.02.2025, 02:05:54 via Wykop
  • 6
@galek: typowe uga buga natalistów, tłumaczenie cierpienia poprzez to, że w naszym życiu pełni jakaś role. Nieistniejące dziecko nie potrzebuje "stania się silniejszym", to tak jakbyś spłodził kogoś żeby mógł zapracować na swoją emeryturę... tylko, że on jej nie potrzebował zanim go stworzyłeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
galek
galek 14.02.2025, 13:54:16
  • 15
Jak można dyskutować z takimi ludźmi na tagu i skąd oni się tu wzięli ?

Jak pisać o moralności skoro oczywisty fakt cierpienia który jest jednoznacznie negatywny nazwą pozytywnym

Wykonując taki fikołek logiczny rzeczywiście natalizm się klei

Jest
galek - Jak można dyskutować z takimi ludźmi na tagu i skąd oni się tu wzięli ? 

Jak...

źródło: temp_file1855250066371241271

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
14.02.2025, 14:05:25 via Android
  • 6
@Myszo czyli uważasz że cierpienie jest ok

A ten kto myśli że ma negatywne znaczenie jest odklejencem
  • Odpowiedz
SuperTimor435
SuperTimor435
14.02.2025, 14:30:37 via Wykop
  • 9
@galek: takie rzeczy piszą sojaki z ciepłych mieszkań, które nigdy w życiu nawet głodne nie były
  • Odpowiedz
galek
galek 14.02.2025, 11:37:33
  • 31
Uważam że takie oświadczenia publiczne powinny być karalne.

Każda osoba twierdząca że cierpienie nie jest niczym złym jest groźna dla społeczeństwa bo bez mrugnięcia okiem skazę innych na cierpienie.

Wodzowie też w imię swoich racji wysyłają ludzi na pewne cierpienie na wojnę bo takie życie...

#antynatalizm
galek - Uważam że takie oświadczenia publiczne powinny być karalne.

Każda osoba twie...

źródło: temp_file8361892808845806511

Pobierz
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zgrywajac_twardziela
Zgrywajac_twardziela
14.02.2025, 11:39:33 via Wykop
  • 57
@galek: Trzeba pamiętać, że absolutnie zawsze głoszone "cierpienie uszlachetnia", nie dotyczy samego głoszącego takie hasła, tylko osób trzecich.
  • Odpowiedz
666-666
666-666
14.02.2025, 11:43:26 via Wykop
  • 30
@galek: Cierpienie nie jest niczym złym, po prostu sobie z tym poradź w swojej głowie... Masakra, brak słów,
niech to powie komuś bliskiemu jak będzie zdychać w szpitalu
  • Odpowiedz
galek
galek 14.02.2025, 08:51:40
  • 32
Nataliści na tym tagu jako koronny argument przyjęli fakt że większość ludzi jest szczęśliwa. Sprawdziłem i w naszym pięknym kraju za szczęśliwych uważa się 58 procent ludzi. https://www.ipsos.com/pl-pl/badanie-szczescia-na-swiecie-polacy-sa-coraz-mniej-szczesliwi

Pomijam fakt że badanie to raczej było prowadzone wsrod zdrowych ludzi podczas dnia codziennego a nie w szpitalach onkologicznych lub podczas pogrzebu. Poza tym ludzie w takich pytaniach zadanych przez obca osobe raczej odpowiadają pozytywnie niz negatywnie.

Jeśli wynik jest bliski 50/50 to czy
  • 94
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
14.02.2025, 09:02:28 via Android
  • 17
@666-666 dokładnie. Doskonale to widać w dyskusjach z natalistami na tym tagu

Dowiadujemy się np Wszyscy lubili chodzić do szkoły i teraz lubią pracować. To trochę jest sprzeczne z ogólną obserwacja :)
  • Odpowiedz
galek
galek
Autor
14.02.2025, 09:15:47 via Android
  • 20
@atteint antynatalizm to założenie filozoficzno moralne z samej definicji jest abstrakcyjny.

Zniesienie niewolnictwa też kiedyś było pojęciem abstrakcyjnym do momentu w którym się nie urzeczywistniło.

Ja już nie mogę tu tych normickich "argumentów" słuchać.
  • Odpowiedz
galek
galek 13.02.2025, 09:04:41
  • 27
Jak to możliwe że natalistom wychodzi. Że w życiu jest więcej szczęśliwych chwil niż trudu i nieszczęścia ?

Praca. Szkoła. Obowiązki domowe. Choroby. Opieka nad najbliższymi itp przecież to jest w przypadku 99 procent ludzi 90 procent ich czasu

#antynatalizm
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Blackhorn
Blackhorn
13.02.2025, 09:08:47 via Android
  • 40
@galek wyparcie
  • Odpowiedz
666-666
666-666
13.02.2025, 09:14:30 via Wykop
  • 36
@galek: Wyparcie jest jedynym wyjaśnieniem. Mnie jeszcze zastanawia jakim cudem w ich głowach nieliczne miłe chwile rekompensują choroby, śmierć, z-----------e w pracy itp.
  • Odpowiedz
galek
galek 07.02.2025, 13:45:26
  • 7
Chyba rozumiem co jest pra przyczyną sporu o powstawanie nowych istot ludzkich pomiędzy natalistami a antynatalistami. Otóż jest to sprawa fundamentalnego przekonania natalistów.

Nataliści zakładają że sam fakt zaistnienia nowego bytu ludzkiego jest wartością pozytywną samo w sobie.

Przyjęcie takiego założenia w mojej opinii z zasady bezpodstawnego i nieodpartego na żadnych obiektywnych przesłankach powoduje że nawet w sytuacji kiedy rozważamy sytuacji w której dane istnienie składa się w większości z cierpienia to nataliści argumentują
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galek
galek
Autor
07.02.2025, 14:21:14 via Android
  • 2
@galek kolejnym skutkiem takiego podejścia jest odwrócenie ciężaru dowodu w dyskusji.

Natalista twierdząc że życie to wartość sama w sobie oczekuje tego aby argumentować przeciwko temu założeniu:

"Życie to dar a ty antynatalistów udowodnij mi że tak nie jest"

To tak jak z istnieniem Boga. Ktoś sobie zalozy że istnieje Bóg a ty argumentują przeciwko
  • Odpowiedz
galek
galek
Autor
07.02.2025, 14:35:35 via Android
  • 2
@garrincha94 proszę przedstaw te powody
  • Odpowiedz
galek
galek 05.02.2025, 22:34:31
  • 11
https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-promowanie-bezdzietnosci-na-celowniku-rosji-kary-siegaja-mil,nId,7821100

Zakazać antynatalistycznej propagandy ! Ilość mięsa armatniego musi się zgadzać !

#antynatalizm #dzieci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

666-666
666-666
06.02.2025, 07:50:10 via Wykop
  • 3
@galek: "Wartości duchowych i moralnych" xD nieźle odlecieli
  • Odpowiedz
UnderThePressure
UnderThePressure
06.02.2025, 10:28:35 via Wykop
  • 4
@666-666: jeśli dla kacapów wartości moralne i duchowe to wysyłanie mięsa armatniego do atakowania sąsiedniego kraju i zabijania niewinnych ludzi, to promowanie natalizmu jak najbardziej pasuje do tych "wartości".
  • Odpowiedz
galek
galek 31.01.2025, 10:57:10
  • 27
Cóż za ironia.

Pod postem w którym natalista oświadcza. Że każde życie ma wartość nawet te przepełnione cierpieniem

Wielu natalistów stwierdziło. Że dobrym rozwiązaniem dla antynatalistów jest popełnienie s........a

Uwielbiam
galek - Cóż za ironia.

Pod postem w którym natalista oświadcza. Że każde życie ma wa...

źródło: temp_file7591758373879421045

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Elec
Elec
31.01.2025, 11:03:49 via Wykop
  • 12
@galek: najbardziej przeruchany "argument" ever, aż chce się rzucać elektrodowe "używaj klawisza szukaj bo temat wałkowany wiele razy". A na biologii spali to i o instynkcie przetrwania też nie słyszeli.
  • Odpowiedz
666-666
666-666
31.01.2025, 11:04:01 via Wykop
  • 21
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
galek
galek 30.01.2025, 23:11:16
  • 55
O co chodzi z tą "warością" życia u natalistów?

To jest jakieś biologiczno społeczno religijne mambo dżambo w stylu:

Życie jakie by nie było to jest lepsze od nieistnienia

Nawet
galek - O co chodzi z tą "warością" życia u natalistów?

To jest jakieś biologiczno s...

źródło: temp_file402002507388557531

Pobierz
  • 126
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Elberus
Elberus
30.01.2025, 23:18:46 via Wykop
  • 157
@galek: ja nie rozumiem z kolei dlaczego antynatale mają takie wąty, przecież zawsze możecie przestać istnieć. skoro to lepszy stan to po co szukacie wymówek? są metody, wystarczy ruszyć głową.
  • Odpowiedz
MshL
MshL
31.01.2025, 00:06:01 via Wykop
  • 133
@Elberus: @haabero
Odnoszę wrażenie, że wy na siłę próbujecie robić z tej dyskusji coś osobistego i całkowicie wam umyka to o czym w ogóle tutaj sie rozmawia przez takie spłycanie tematu, nie chodzi o to czy wam sie dobrze żyje i czy jesteście szczęśliwi.
Pomyślcie na chwile, że nie jesteście pępkiem świata i sprobujcie spojrzeć na świat z perspektywy szerszej niż wasza wieś rodzinna.

Dyskusja tyczy sie oceny etyczności
  • Odpowiedz
galek
galek 27.12.2024, 09:32:09
  • 11
Nie znamy przyczyn zaistnienia wszechświata.
Oznacza to że nie wiemy z jakiej przyczyny się tu znaleźliśmy jak też czy jest to determinowane czy też losowe.

Oznacza to że nie wiemy czy istnieje jakiś byt który za tym stoi. Czy żyjemy w symulacji czy też wszystko jest dziełem przypadku.

Determinuje to fakt że nie możemy stwierdzić czy istnieje jakaś forma bytowania naszej świadomości po śmierci.
galek - Nie znamy przyczyn zaistnienia wszechświata.
Oznacza to że nie wiemy z jakiej...

źródło: temp_file3023219806506658719

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Klusiu_
Klusiu_
27.12.2024, 09:44:54 via Wykop
  • 13
@galek: Warto dodać, że ludzie zwykle robią dzieci gdzieś około 30 r.ż gdzie przed tobą jeszcze ponad połowa życia + śmierć (a cierpienie, choroby często skoncentrowane są wokół starości) więc ty nawet nie przeszedłeś całego życia a już decydujesz się skazać na nie nową istotę. To tak jakbyś recenzował jakąś serie a potem zmuszał kogoś, żeby on ją przeczytał całą gdzie ty nie przeczytałeś nawet 1 książki a tych książek
  • Odpowiedz
kubako
kubako
27.12.2024, 13:33:03 via Wykop
  • 5
Co wskazuje na fakt że pomarańcza nie ma koloru w rzeczywistości tylko tak interpretujemy odbite od niej światło w naszym mózgu ?


@galek: wskazuje na to jak interpretujemy światło odbite od takiej powierzchni. Patrzę na pomarańczę i za każdym razem jest pomarańczowa, a jak kogoś spytam to też mówi, że jest pomarańczowa. A z tym życiem po śmierci jest tak, że nikt nic nie wie, każdy ma na myśli co
  • Odpowiedz
galek
galek 09.12.2024, 21:03:02
  • 25
Bardzo często przez ten tag przewija się stwierdzenie natalistów że zwykłe normalne życie potrafi zapewnić mityczne szczęście

Otoż jeśli ty drogi natalisto jesteś szczęśliwy z faktu że spędziłeś 20 lat w systemie edukacji przez wiele godzin marnując swoje dzieciństwo i młodość w stresie i uczeniu się niepotrzebnych rzeczy. Następnie pracując 40 lat w kołchozie/korpo aby zapłacić rachunki i kredyt.
Czekać cały rok na 2 tygodnie wakacji.

Aby następnie se zachorować i umrzeć to
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kopawdupeswiniom
kopawdupeswiniom
09.12.2024, 23:07:41 via Wykop
  • 21
co dopiero uczestnictwo przez 40 lat w systemie.


@Przypadkowy: żeby uważać to za coś wspaniałego, ciekawego czy w ogóle potrzebnego trzeba być dosłownie NPCem tego systemu xD
  • Odpowiedz
Blackhorn
Blackhorn
09.12.2024, 23:57:45 via Android
  • 21
@Przypadkowy za to twój gówniak na pewno będzie uwielbiał wstawanie rano przez 60 lat, przecież nie może być inaczej, nie?
  • Odpowiedz
galek
galek 25.11.2024, 18:59:37
  • 26
Tak jest Panie normiczku przeciętność jest cudowna...

Ucz się 25 lat w stresie niepotrzebnych rzeczy abyś później mógł 40 lat pracować w kołchozie/korpo przez 70 procent swojego życia za średnią krajową która starczy Ci na wynajem i jedzenie..

Potem choroba i śmierć

No
galek - Tak jest Panie normiczku przeciętność jest cudowna...

Ucz się 25 lat w stres...

źródło: temp_file469452416689624615

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A.....r
konto usunięte 25.11.2024, 20:48:02 via Wykop
  • 4
za średnią krajową


@galek: Gdzie tak dobrze płacą eh.
  • Odpowiedz
666-666
666-666
25.11.2024, 22:32:26 via Wykop
  • 9
@galek: Albo bezrobocie albo robota której się nienawidzi ehh
666-666 - @galek: Albo bezrobocie albo robota której się nienawidzi ehh

źródło: 1000004888

Pobierz
  • Odpowiedz
galek
galek 06.11.2024, 23:57:41
  • 18
Nataliści: postęp technologiczny przyniesie naszym dzieciom szcześliwe życie w przyszłości

Tymczasem postęp technologiczny:

#antynatalizm #antykapitalizm #dzieci
galek - Nataliści: postęp technologiczny przyniesie naszym dzieciom szcześliwe życie ...

źródło: temp_file262875009040535518

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SuperTimor435
SuperTimor435
07.11.2024, 00:59:01 via Android
  • 5
@niecodziennyszczon Racja. Oni po prostu chcą mieć dzieci bez żadnego zastanowienia czy jest to dobre, czy warto ryzykować. Dziecioroby zwykłe, a nie nataliści
  • Odpowiedz
galek
galek
Autor
07.11.2024, 02:35:25 via Android
  • 7
@niecodziennyszczon dobra wytłumacze

Ludzie którzy uważają że prokreacja jest dobra i moralną - nataliści

Ludzie którzy uważają przeciwnie - antynatalisci
  • Odpowiedz
galek
galek 24.10.2024, 10:54:43
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Blackhorn
Blackhorn
24.10.2024, 11:03:07 via Wykop
  • 7
@galek: chcą się po prostu poczuć lepiej na tle innych
  • Odpowiedz
kopawdupeswiniom
kopawdupeswiniom
24.10.2024, 11:20:42 via Android
  • 15
@galek
Jak obserwuję tych "wygrywów" z bombelkami to się cieszę, że jestem "przegrywem" xD
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
  • Strona 8 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 01.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.12.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 14.03.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking