Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko132
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
flann

flann

Dołączył 14 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 719
  • Znaleziska 246
  • Mikroblog 473
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 22

755

Lidl zaczyna wycofywanie papierosów ze sprzedaży.

Pokaż treści 18+

Lidl zaczyna wycofywanie papierosów ze sprzedaży.

Jedna z najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży papierosów oraz wyrobów tytoniowych. Na początek Lidl wycofuje papierosy w jednym z holenderskich sklepów, jednak docelowo akcja ma objąć większość placówek w Europie.

konto usunięte
z
bezprawnik.pl
dodany: 05.06.2018, 13:16:01
  • 274
  • #
    europa
  • #
    zdrowie
  • #
    lidl
  • #
    papierosy
flann
flann 05.06.2018, 19:05:53
  • 6
@falden:

Społeczeństwo i tak nie będzie od tego zdrowsze. Ilu teraz jest ludzi, którzy ostentacyjnie stoją na środku ulicy i jarają wypuszczając dym na przechodniów? Przecież to jest margines dla którego nie ma sensu nowelizować ustawy.


Nie taki margines jeżeli wychodząc z domu masz prawdopodobieństwo 95%, że po drodze spotkasz palacza który będzie szedł za/przed/obok i będzie kopcił.
flann
flann 06.06.2018, 10:10:40
  • 1
@falden: A ludzie palący przy wejściach do centrów handlowych, sklepów, biur itp?

Jeżeli nawet to jest mały odsetek ludzi to i tak koncentrują się oni w miejscach gdzie przechodzi masa ludzi. Nawet przy niektórych biurach masz taką ścieżkę zdrowia, że trzeba przejść 20-30m wśród palaczy, żeby wejść do budynku.
batek254
batek254
22.03.2018, 13:19:41
  • 2
#machinelearning #programowanie #ekonometria Czy jakiś dobry Mirek pomógłby mi w wyborze tematu pracy licencjackiej? Sprawa wygląda tak, że studiuję informatykę i ekonometrię oraz zamierzam pisać pracę związaną z uczniem maszynowym. Problemem jest, że nie mam fajnego pomysłu na pracę. Wiem na pewno, że nie zamierzam pisać o rozpoznawaniu obrazów itp. Możecie mi polecić jakieś źródło informacji, albo ciekawy temat na pracę? Co do technologii to zestaw:
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 22.03.2018, 13:55:41
  • 1
Ciekawym tematem jest coś takiego jak LIME (https://github.com/marcotcr/lime - tutaj paczka dla pythona ale też jest do R). Generalnie chodzi o to, że masz model czarnej skrzynki (np. sieci, ale może być cokolwiek innego co jest trudno interpretować, np. xgboost) i teraz bierzesz to LIME i pożesz zinterpretować model w pewnym otoczeniu punktu.

Moim zdaniem na pracę licencjacką bardzo fajna rzecz, bo w miarę świeża, a temat jest ważny. Co prawda
  • Odpowiedz

889

"Płeć mózgu" jest wyraźnie widoczna już w pierwszym miesiącu życia człowieka

"Płeć mózgu" jest wyraźnie widoczna już w pierwszym miesiącu życia człowieka

Najnowsze wyniki badań neurologów mogą się niektórym nie podobać. Kolejny dowód na to, że jednak jesteśmy uwarunkowani biologicznie na bycie kobietą lub mężczyną.

konto usunięte
z
digest.bps.org.uk
dodany: 06.02.2018, 12:09:29
  • 284
  • #
    swiat
  • #
    biologia
  • #
    neurologia
  • #
    ciekawostki
flann
flann 06.02.2018, 17:25:28
  • 7
@R187: To nawet nie muszą być anomalie. Masz jakiś rozkład (np. normalny) z jakąś wariancją, to może się trafić coś co bardziej odstaje od średniej, a nie jest anomalią.

Ale fakt - to częsty błąd wnioskować o konkretnych jednostkach na podstawie średnich. To że mężczyźni średnio więcej ważą nie znaczy, że Basia nie może być cięższa od Józka;)

645

Brzydka prawda o IQ

Brzydka prawda o IQ

Nie każdy inteligentny jest mądry i nie każdy mało inteligentny jest głupi. Co to jest inteligencja i na co wpływa ona w codziennym życiu? Czy mogą istnieć różnice w IQ pomiędzy płciami lub rasami?

nowywinternetach
z
youtu.be
dodany: 05.02.2018, 12:57:39
  • 236
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    kultura
  • #
    fizyka
  • #
    matematyka
flann
flann 05.02.2018, 20:07:42
  • -8
@deviator: Może testy są tak ustawione, że kolerują? To jest w interesie osób dobrze zarabiających, żeby im testy pokazywały wysokie IQ. Wtedy mają usprawiedliwienie - "hej, należy mnie się, jestem inteligent".

Żeby nie było - zarzut nie jest mój "Gen Ukryta historia" tylko pochodzi z książki https://czarne.com.pl/katalog/ksiazki/gen - napisanej przez lekarza. O samej książce:

Książka Gen została nominowana do nagrody Baillie Gifford Prize (znanej wcześniej jako Nagroda im. Samuela Johnsona)
flann
flann 06.02.2018, 06:51:27
  • -1
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: To jest ciekawe. Niestety jest spory problem z badaniami z psychologii, że człowiek coś tam poczyta, niby nowe odkrycie, a tu potem się okazuje, że nic z tego, bo się nie dało zreplikować. Jednym z takich smutnych przykładów jest Amy Cuddy i jej wystąpienie o Power Pose na TED:( Kiedyś mi się bardzo podobało, teraz aż żal patrzeć. (W ogóle TED to jest siedlisko raka;)).

Potem się okazuje, że nie
Kosteekk
Kosteekk
06.11.2017, 02:03:47 via Android
  • 250
Kosteekk

źródło: comment_5FNEo2Ssafc1vgdqhN8DV8Vb3LGQH68l.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 06.11.2017, 06:42:24
  • 38
@piekarSOAD: @Kosteekk: Do tego w ok 80 stopniach (w zależności od herbaty). Jak zaleje się wrzątkiem to nawet nie trzeba tych dwóch minut by się popsuła;(
  • Odpowiedz

491

Sztuczna inteligencja AutoML zdobyła umiejętność replikacji.

Sztuczna inteligencja AutoML zdobyła umiejętność replikacji.

Od jakiegoś czasu specjaliści w korporacji Google zajmowali się nowym projektem AutoML. Zakłada on stworzenie sztucznej inteligencji ze zdolnością do replikacji. Dziś Google ujawnia, że program AutoML potrafił stworzyć nową i wydajniejszą wersję samego siebie bez udziału człowieka.

Zdejm_Kapelusz
z
tylkonauka.pl
dodany: 23.10.2017, 08:49:37
  • 122
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    programowanie
flann
flann 23.10.2017, 19:17:28
  • 3
Wg. artykułu z powiązanych to jest coś a'la:
- Weź masę algorytmów machine learning.
- Spróbuj różnych parametrów.
- Poczekaj długo, licząc na wielkim klastrze.
- Weź najlepszy.
- Praca skończona.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

471

Nie uczcie programowania

Nie uczcie programowania

Każdy powinien znać podstawy programowania. Problemem jest jednak _wmawianie_ ludziom, że umiejętność programowania otworzy im furtkę do znacznie lepszego życia.

koziolek666
z
techcrunch.com
dodany: 16.05.2016, 09:23:29
  • 439
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
  • #
    programista15k
flann
flann 16.05.2016, 19:33:19
  • 0
@xda_: W c++ od razu lepiej zacząć uczyć się STLa. Jak ogarnie się iteratory to wskaźniki nie robią się takie trudne. A z STL na początek odpada bezsensowne zarządzanie pamięcią. Początkujący i tak nie zrobi nic lepszego od std::vector przez długi czas, a po co ma rwać włosy z głowy;)
flann
flann 16.05.2016, 19:35:34
  • 0
@tomaszk-poz: A co jest trudnego w tej arytmetyce?
flann
flann 16.05.2016, 19:42:28
  • 0
@tomaszk-poz: Też mnie to ciekawi. Ciekawe czy można rozumieć np. iteratory bez rozumienia wskaźników i arytmetyki na nich?
flann
flann 16.05.2016, 19:52:15
  • 0
@tomaszk-poz: No i wziąłem się za czytanie stacka:

http://stackoverflow.com/questions/4025768/what-do-people-find-difficult-about-c-pointers

:)
SScherzo
SScherzo
18.11.2015, 15:07:22 via iOS
  • 90
makaron z suszonymi pomidorami i ziołami to zawsze dobre rozwiązanie na szybki i smaczny obiad (✌ ゚ ∀ ゚)☞

#gotujzwykopem #weganizm #wegetarianizm
SScherzo - makaron z suszonymi pomidorami i ziołami to zawsze dobre rozwiązanie na sz...

źródło: comment_SdnQUHIVNUO2xys6WeBmeTQJubXtB0MP.jpg

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 18.11.2015, 22:25:43
  • 0
@SScherzo: jeszcze można skroic parę oliwek (ja zawsze czarne daję) i całość polać 2-3 łyżkami oliwy z pomidorów, żeby nie było takie to wysuszone.

No i jeszcze zetrzeć trochę parmezanu. Całość rzeczywiście jest mega prosta, a bardzo smaczna.
  • Odpowiedz
Klosa
Klosa
01.07.2015, 14:49:24
  • 2
Ogarnia ktoś na sali statystykę?
Chciałem zapytać o statystykę matematyczną. Co prawda miałem co nieco w tym semestrze ( np przedziały ufności ) ale ogólnie to raczej sama opisowa. I moje pytanie: czy do tych badań i ogólnie do statystyki matematycznej trzeba mieć solidne podstawy w stat opisowej czy raczej nie jest to jakoś powiązane szczególnie i można w sumie nauczyć się nie wiedząc wiele o opisowej? ( nie mam tu na
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 01.07.2015, 17:21:17
  • 0
@Klosa: Statystyka matematyczna to w pewnym sensie teoria do statystyki opisowej, dlatego też statystyka opisowa jest podstawą matematycznej (w sensie pewnych pojęć i intuicji).

Z tego jak ja widzę - statystka opisowa mówi nam, że w jednej grupie średnia wynosi 150, a w drugiej 160, i koniec historii. Natomiast statystyka matematyczna pozwala nam odpowiedzieć, czy ta różnica pomiędzy grupami, to wynik przypadku, czy też różnica jest istotna.

Ale tak ogólnie
  • Odpowiedz
wojtulas
wojtulas
20.06.2015, 19:25:25
  • 2
Miraski,szukam jakieś interesującej w temacie #fizyka albo #matematyka wymagania
1.Budżet nieograniczony
2.Coś ciekawego (jakieś czarne dziury,czasoprzestrzeń czy coś)
3.To ma być koledze na zakończenie szkoły #licbaza (Jak anon raz poszedł na olimpiadę to jakiś profesor z Uniwersytetu w Toruniu wysłał mu list gratulacyjny)
#ksiazki #bookmeter #liganauki #ligamozgow #pytanie #pytaniedoeksperta
Edit:
4.Kolega raczej nie lubi
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 20.06.2015, 20:43:02
  • 0
@Doctor_Lecter: @wojtulas: Też polecam Genialnych:) Jestem w trakcie czytania.

@Bestiariusz: Fichtenholz...:)
  • Odpowiedz
flann
flann 20.06.2015, 20:49:35
  • 0
@Bestiariusz: Mi jeszcze nie udało się przebić przez całą... Ale jak twierdzi mój promotor - są książki które trzeba czytać 2-3 lata, bo są realnie trudne.
  • Odpowiedz
O.....y
konto usunięte 07.06.2015, 07:28:02 via Android
  • 4
Od kilku dni boli mnie bardzo gardło. Dziś mój #niebieskipasek wymyślił, że zrobi mi syrop z cebuli..... (Fuuu! (╯︵╰,)). Knuje w kuchni i nie reaguje na protesty... Halp!!!!! #pomocy
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 07.06.2015, 09:49:14
  • 0
@Oszaty: Poproś go o przepis.
  • Odpowiedz
morteusz
morteusz
18.05.2015, 20:38:30
  • 1
Mirki, mam problem z oczami. Czy są jakieś metody aby radzić sobie z problemem przemęczonych oczu? Pracuje 8/10h przy komputerze i niestety nie mam wyboru ( ͡° ʖ̯ ͡°) #wzrok #oczy #problem #pracbaza
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 18.05.2015, 20:49:28
  • 0
@morteusz: Ostatnio jak byłem na badaniach u optometrysty (taki ktoś, kto zajmuje się samymi wadami wzroku) to twierdził, że antyrefleks stracił w dużej mierze rację bytu po wprowadzeniu moniotrów LCD - miał znaczenie przy CRT.

Może ktoś to zweryfikuje?

A najbardziej pomagają przerwy:)
  • Odpowiedz
flann
flann 19.05.2015, 05:56:39 via iOS
  • 0
@rzet: jak klepie od 15 lat to pewnie dalej jest mentalnie w CRT:)

@Qrystus: dokładnie to mi gość polecał i teraz takie mam (ale nie zerówki).
  • Odpowiedz
michalson18
michalson18
18.05.2015, 17:47:39
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 18.05.2015, 19:28:22 via iOS
  • 1
@cebulak_pl: jak mi kto przypomni w przyszłym tygodniu (pod koniec najlepiej) to mogę to sparsować.
  • Odpowiedz
JustBarrel
JustBarrel
17.05.2015, 20:07:18
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 17.05.2015, 20:08:49 via iOS
  • 0
@Singularity00: ale szkoda że nie zapytał co sobie myślał wołająć "Chodź szogunie";)
  • Odpowiedz
flann
flann 17.05.2015, 20:12:05 via iOS
  • 0
@Singularity00: mam nadzieję.
  • Odpowiedz
flann
flann 17.05.2015, 20:15:04 via iOS
  • 0
@Singularity00: oj tam. Łatwiej kopać leżącego;)
  • Odpowiedz
TRop3r
TRop3r
17.05.2015, 18:46:18 via Android
  • 6
Ale bitwa o moj godziwy zywot. Czuje sie kochany. #debata kto lepiej wypada?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 17.05.2015, 18:47:55 via iOS
  • 1
@TRop3r: chcą twojego dobra. Nie daj go sobie odebrać!
  • Odpowiedz

219

Obwód neuronowy "myśli" w sposób zbliżony do ludzkiego mózgu

Obwód neuronowy "myśli" w sposób zbliżony do ludzkiego mózgu

Naukowcy z Uniwerystetu California w Santa Barbara jednakże zdołali mu podołać – stworzyli złożony ze stu sztucznych synaps obwód neuronowy który po raz pierwszy w historii dokonał typowo ludzkiej czynności – poprawnego sklasyfikowania elementu obserwowanego obrazu.

darosoldier
z
whatnext.pl
dodany: 13.05.2015, 08:57:28
  • 143
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    komputery
  • #
    mozg
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ciekawostki
flann
flann 14.05.2015, 07:32:53
  • -1
@LowcaG:

Na to też są algorytmy ;) nawet się tym ostatnio chwalono (uważam, że przesadnie) gdzie komputerowi nawet nie powiedziano jakie są zasady, tylko jedyną informacją zwrotną było ile punktów dostał czy wygrał/przegrał i też będzie miał coraz lepsze strategie.


Cała statystyka na tym stoi tak naprawdę:) Komputerowi, czy tam algorytmowi nie mówi się jakie są zależności, tylko przedstawia funkcję celu którą ma optymalizować i komputer w kolejnych iteracjach stara
flann
flann 14.05.2015, 07:45:52
  • 0
w pełni się zgadzam, jednak działa :D a liczy się końcowy efekt.


@LowcaG: Ja wiem, że działa:) Ale nie znaczy, że tam jest inteligencja. No chyba, że prostą regresję liniową nazwiemy inteligentną, bo w wielu sytuacjach znajduje sensowne zależności;)

Co do drugiego postu - nie szukaj. Wierzę na słowo:)

Ale i tak nie widzę dużego związku. To, że mózg sobie tłumaczy, to okej, ale jak to ma się do stawiania
flann
flann 14.05.2015, 07:53:30
  • 1
@comrade: Dokładnie tak. Ale sporo programistów (i fizyków tak mi się zdaje) w swojej arogancji twierdzi, że wszystkie problemy da się sprowadzić do jakiejś funkcji celu:) A przecież dużo pojęć jest niejasnych.

Dla przykładu - jeżeli zadamy dla każdego obywatela funkcję wypłat, to komputer pewnie znajdzie nam optimum np. w sensie Pareto. Ale czy odpowie nam, czy powinniśmy dążyć do systemu pareto-optymalnego? (pomijając kwestię, czy dla człowieka da się skonstruować
flann
flann 14.05.2015, 08:13:02
  • 1
@LowcaG: ale też te testy były krytykowane. Mamy problem chińskiego pokoju. Operowanie na wejściu/wyjściu by określać czy coś jest inteligentne jest BARDZO naciągane.

Chcę określać, czy coś jest koniem. Do tego celu będę używał wyjścia jakim jest prędkość. Mam samochód. Mogę nim jechać z prędkością konia. Czy więc samochód jest koniem? W końcu mogę uzyskać to samo wyjście:)

Co do drugiej części - zawodowo zajmuje się handlem algorytmicznym i miałem
flann
flann 14.05.2015, 08:33:47
  • 0
@LowcaG:

nieładna uproszczona analogia.Obaj wiemy, że parametrów jest więcej.


Mi się podoba:) Ale to też pewnie kwestia definicji. Mi generalnie nie podoba się redukcja inteligencji do trafności i szybkości rozwiązywania problemów (dlatego szybkość konia):) Parametrów jest
flann
flann 14.05.2015, 08:45:35
  • 0
Mi też się nie podoba, ale kto tak redukuje inteligencję?


Dla mnie podejście związane ze stosowaniem wejścia/wyjścia jako kryteriów oceny jest czymś takim. Generalnie podejście w którym pomija się wiele moim zdaniem istotnych czynników - np. samo stawianie sensownych pytań i motywowanie swoich działań (choć do drugiego mam już trochę wątpliwości:))

Mylisz się ( ͡° ͜ʖ ͡°) .


Kwestia podejścia do życia. W mojej dziedzinie, jeżeli nie masz
flann
flann 14.05.2015, 17:27:50
  • 1
@kwanty: to co robią sieci i uczenie maszynowe naprawdę robi wrażenie, jednak jak patrzę w bebechy tego, to przestaje to być takie super. To tylko optymalizacja jakiejś bardziej lub mniej skomplikowanej funkcji celu. Ale nie ma tam refleksji nad tym czy ta funkcja celu ma sens, czy nie jest przeuczona itp.

Do tego dochodzi problem zależności pozornych, które nie są takie łatwe do uchwycenia algorytmicznie (o ile w ogóle są),

1158

Praca z Excelem - 100 porad i tricków.

Praca z Excelem - 100 porad i tricków.

Niniejszy artykuł stanowi wprowadzenie do naszego nowego cyklu - kursu Excela. Użytkowników tego programu podzieliłbym..

grzesiek23Gda
z
conowego.pl
dodany: 09.05.2015, 17:03:16
  • 143
  • #
    exel
  • #
    ciekawostki
flann
flann 10.05.2015, 13:58:39
  • 1
@fledgeling: Ja to bym stawiał strony w R - przykład: http://shiny.rstudio.com/gallery/superzip-example.html - da się:) A i nawet się przydaje jak potrzebujesz komuś (np. współpracownikowi mniej biegłemu w kodowaniu) postawić apkę która przyda mu się w pracy.

Ja bym właśnie napisał, że problemem Excela jest używanie go nie do tego, do czego został stworzony. Jak widzę, jak ktoś chce w nim robić jakąkolwiek analizę statystyczną to nóż mi się w kieszeni
flann
flann 10.05.2015, 15:54:25
  • 0
@fledgeling: Racja. Jednak nie zgadzam się, że do R odnosi się choroba - "znam jedno narzędzie i w nim zrobię wszystko". Ideą R jest bycie interfejsem do innych narzędzi (nawet jeden z twórców pierwowzoru R czyli S o tym mówił, że wpierw miał to być tylko interface dla kodu fortranowego), i w ramach pracy z nim jest się zmuszony poznawać nowe narzędzie. Zaczynając od czystego R musiałem nauczyć się Latex'a,
flann
flann 10.05.2015, 16:23:54
  • 1
@fledgeling: :) Ja się z tobą generalnie zgadzam. Jedyne co mnie mierzi to stwierdzenia, że korzystanie z R to jak picie wody z wiadra itp:) Bardziej podoba mi się metafora:
- Excel - samochód - do transportu wystarczy dla 99.9% społeczeństwa.
- R i podobne - helikoptery - używane tam gdzie samochód nie da rady:)

Jeszcze tak rzucę linkiem -
Blackman
Blackman
09.04.2015, 15:12:57
  • 78
#gimbynieznajo #nostalgia
Mirki, ktoś to przeszedł do końca? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Blackman - #gimbynieznajo #nostalgia
Mirki, ktoś to przeszedł do końca? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

źródło: comment_ZdpnCfjaLlNkGuKDG6VQKp50mnTKNZ8l.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

flann
flann 09.04.2015, 20:41:32 via iOS
  • 0
@Blackman: wołam @staszko90, on to przeszedł...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Statystyk, analityk danych, trochę linuxowiec (to będzie rok linuxa!), a najbardziej eRowiec.

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 12.08.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.02.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.03.2014

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking