Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dyzenteria
dyzenteria

dyzenteria

Dołączył 7 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7098
  • Znaleziska 4707
  • Mikroblog 2391
  • Obserwujący 13
  • Obserwowane 151
pogop
pogop
16.08.2024, 11:17:39
  • 0
Elo majstry, chcę dobudować balkon do mieszkania. Szczęśliwie mogę wykorzystać prostopadłą ścianę sąsiedniego budynku (ta sama wspólnota mieszkaniowa). Mieszkanie jest na 2 piętrze 2 kamienicy około 100 letniej. Dostałem od lokalnej firmy propozycję za około 35 tys zł. Jest spoko, czy można to zrobić znacząco taniej?

#budownictwo #architektura #spawanie #majsterkowanie #remontujzwykopem #remont
pogop - Elo majstry, chcę dobudować balkon do mieszkania. Szczęśliwie mogę wykorzysta...

źródło: temp_file7278686531588319354

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.08.2024, 18:06:58 via Wykop
  • 0
@pogop: To będzie ten rząd wielkości. Może ktoś wykona ten element za kwotę bliższą 30, ale na wiele bym nie liczył.
  • Odpowiedz
niecodziennyszczon
niecodziennyszczon
niecodziennyszczon
05.08.2024, 12:11:43
  • 0
Pytanie bardziej może do zawodowców budowlanych, inżynierów, studentów budownictwa itd. Od jakiegoś czasu próbuję znaleźć w necie jakąś książkę, publikację, artykuły itd. dotyczące konkretnie aspektów technicznych rozbudowy czy modernizacji budynków, domów, wzniesionych w technologii tradycyjnej mniej lub bardziej, w każdym razie żadne tam drewno czy konstrukcje stalowe itd., tylko ściany murowane, czy to tradycyjnie czy bloczków takich i owakich. O ile można znaleźć całkiem sporo pozycji typu budownictwo ogólne, technologia wznoszenia budynków
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 08.08.2024, 02:26:55 via Wykop
  • 2
@kawalerka15k: Jeżeli piszesz o tym - https://www.bdb.com.pl/domy_bez_bledow_ksiazka_poradnik.html - to nie znajdziesz w nich tematów konstrukcyjnych. To książka nastawiona na fizykę budowli i w takiej też dziedzinie działa na rynku autor.

Gdzieś tam nawet widziałem tematy nadbudowy.

@niecodziennyszczon: To o czym piszesz wiąże się z przyjęciem przez projektanta schematu statycznego zastanego obiektu budowlanego i na jego podstawie sprawdzenie czy konstrukcja wymaga wzmocnienia czy nie. Koniec. Reszta to rzemieślnicza praca i walka
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.08.2024, 17:35:09 via Wykop
  • 1
@niecodziennyszczon: Wiele tych tematów wynika w trakcie modelowania konstrukcji i są to tematy porozrzucane w różnych pozycjach tematycznych (również tych wymienionych wyżej), stąd wielką bazą wiedzy są "samouczki" do konkretnych programów, których support czuwa, aby wiedza w nich zawarta była jak najświeższa. Podstawy rozeznania w podobnych tematach zawarte są w tej pozycji: https://www.antykwariat-wroclaw.pl/ksiazka/brandt-ks-konstrukcje-budowlane-naprawa-wzmacnianie-przerobki/41817
i "Ustrojach budowlanych" Sieczkowskiego, do których często są odniesienia w innych książkach np. w "Konstrukcjach murowych" Rudzińskiego
  • Odpowiedz
Wbijambordomordo
Wbijambordomordo
Wbijambordomordo
11.08.2024, 12:35:05
  • 0
Ile orientacyjne może sobie liczyć ekipa za wykonanie podciągu z dwuteownika IPE 120 na ścianie nienośnej (aczkolwiek w jakiś sposób istotnej konstrukcyjnie) w mieszkaniu w kamienicy + wyburzenie niepotrzebnej części ściany? Ile wy zapłaciliście w mieście wojewódzkim za podobną robotę? #remontujzwykopem #budowa #budujzwykopem #remont #budownictwo
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.08.2024, 16:51:21 via Wykop
  • 1
@Wbijambordomordo: Jeżeli ta ściana rzeczywiście jest samonośna tzn. przechodzi przez całą wysokość budynku i nie opiera się belkach stropowych, to spełnia ona jeszcze funkcję usztywniającą całą konstrukcję i sprawa nie będzie prosta jak w przypadku zwykłej ściany działowej. W kwestii nadproża, to zamiast dwuteownika wziąłbym dwa kątowniki 90x60 z poprzecznymi przewiązkami i paroma śrubami.
  • Odpowiedz
Viado
Viado
Viado
24.05.2024, 21:18:42
  • 0
Mirki jak to jest z rzeczoznawcą budowlanym? Rodzice mieszkają w 100 letnim domu i chcę im zrobić remont drewnianych stropów bo obawiam się o ich stan, są ugięte - od zawsze od kiedy pamiętam., Czy do takich rzeczy trzeba wzywać jakiegoś eksperta? Mój plan to rozebranie stropu od góry - sprawdzenie stanu belek nośnych i w razie potrzeby wzmocnienie ich jakimiś ceownikami. Potem oczywiście ocieplenie.
Trochę się boimy że jak wezwiemy rzeczoznawcę
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 31.05.2024, 16:26:37 via Wykop
  • 0
@Viado: Mylisz pojęcia. Rzeczoznawca budowlany nie jest organem nadzoru i nie ma możliwości wydania decyzji o wyłączeniu z użytkowania budynku. Zgłoście się do biura konstrukcyjnego z @smk666
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 18.02.2024, 17:31:30
  • 1
Kupię książkę "Naprawa i ochrona konstrukcji betonowych" Lech Czarnecki, Peter Emmons

#budownictwo #konstrukcjebudowlane #architektura #inzynieria #beton
dyzenteria - Kupię książkę "Naprawa i ochrona konstrukcji betonowych" Lech Czarnecki,...

źródło: 20210104_114416

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

danielemilka
danielemilka
18.02.2024, 17:36:04 via Android
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
RobBobb
RobBobb
19.02.2024, 06:30:31 via Wykop
  • 1
@danielemilka: Choroszcz wzywa!
  • Odpowiedz
Piaseczyniak
Piaseczyniak
30.12.2023, 12:04:21
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 30.12.2023, 21:09:28 via Wykop
  • 0
@Piaseczyniak: Jeżeli mieszkasz w budownictwie wielkopłytowym, to możliwe że doszło do nieszczelności na złączach ścian zewnętrznych przez które wnika wilgoć i dochodzi do przemarzania. Tłumaczyłoby to podobne objawy u Twojego sąsiada.
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
30.12.2023, 11:09:30
  • 0
Jak u was Mirki wygląda podejście do wykonywania elewacji i odległości rusztowania od ściany? W przepisach podane jest ze jeżeli krawędź rusztowania jest oddalona od muru więcej niż 20 cm to muszą być barierki. Ale jak to pogodzić z wyklejana elewacja która coraz częściej ma właśnie 20 cm grubości? Gdzie nie spojrzę to nikt nie używa barierek od wewnątrz także rusztowania stoją 30-40 cm od budynków, aby można było wykleic elewacje i
mizabud - Jak u was Mirki wygląda podejście do wykonywania elewacji i odległości rusz...

źródło: temp_file728196312885022779

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 30.12.2023, 14:30:32 via Wykop
  • 1
@mizabud: Każde rusztowanie podlega odbiorowi przez osobę uprawnioną tj. z uprawnieniami budowlanymi, także niestosowanie poręczy wewnętrznych jest mało rozsądne. W zależności od uwarunkowań albo zamawiam pełne rusztowanie (poręcze po obu stronach) albo narzucam stosowanie zabezpieczeń indywidualnych, czyli szelek z amortyzatorem.
@hrabia_ponimirski: Na szczęście trend w tej kwestii jest spadkowy.
@Kalow: Nie ma ludzi niezastąpionych.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 30.12.2023, 14:53:55 via Wykop
  • 1
@mizabud: Nie ma żadnej wojny. Albo pracują na moich zasadach, albo nie pracują wcale. Co do monterów to rzeczywiście - w zdecydowanej większości to ludzie z łapanki. Wystarczy zainteresować się w jaki sposób "funkcjonuje" w Polsce system szkoleń i nadawania uprawnień dla monterów.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 30.12.2023, 17:32:17 via Wykop
  • 0
@Kalow: Dlatego na etapie ofertowania należy wziąć to pod uwagę.
  • Odpowiedz
hszan
hszan
hszan
28.12.2023, 19:00:48
  • 0
Mirki, ktore mialy stycznosc z betonem komorkowym z pioro-wpustami

Postawili mi mury i nie wiem czy to fuszerka czy norma - mianowicie szczeliny miedzy bloczkami z pioro-wpustami.
Jakies 20% bloczkow ma szczeliny do ~3 mm, co prawda nie jest na wylot, ale wyglada to partacko. Jest tez kilka wiekszych szpar na wylot zaszpachlowanych.
Kierbud mowi, ze w normie i nie jest zle, mur trzyma poziom i to jest najwazniejsze. Sasiad budowlaniec powiedzial, ze on tez
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 29.12.2023, 10:42:36 via Wykop
  • 0
@wykopiem_albo_zakopiem: Zaprawy w spoinie nie musi być, ale zamek musi być zamknięty.
@hszan: Podobna historia https://wykop.pl/wpis/66211123/super-spoiny-budujzwykopem#234714175
@GorinNoSho82: @Bad_Wolf: Nie jest dobrze. Prześwity są niedopuszczalne.
@dyzenteria 0
@Uri_: Przy takiej ilości niewypełnionych spoin i trzpieniach żelbetowych, to pod względem wytrzymałości na zginanie od wiatru czy zarysowania od osiadania można spokojnie machnąć ręką na to. Co innego pod względem izolacyjności akustycznej. Wypadałoby to naprawić. Jako ciekawostkę mogę napisać, że w starej normie murowej albo
więcej
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 29.12.2023, 13:35:29 via Wykop
  • 0
@hszan: Na pewno cementówka będzie lepsza niż gips, bo jej ciężar objętościowy jest prawie dwa razy większy. H+H dopuszcza 2 mm szpary. Prześwity możesz rozkuć w kształcie "V" i samemu przejechać klejem mocno dociskając. Daj sobie spokój z tą wełną.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 29.12.2023, 14:22:29 via Wykop
  • 0
@hszan: Cena.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 30.12.2023, 14:32:17 via Wykop
  • 0
@hszan: Jeszcze większa robocizna ale rzeczywiście, że przy takim projekcie nie warto na siłę szukać oszczędności.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
26.12.2023, 16:55:38
  • 2
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Jakiś czas temu ekipa od klimatyzacji robiła mi bruzdy w mieszkaniu i zastanawiam się czy to zgodnie ze sztuką czy własnie straciłem gwarancje na mieszkanie i narobiłem sobię wiekszych problemów niż upał w lato. Niestety słabo się znam na budowlance i przyszli fachowcy powiedzili, że się da zamontować i tyle a ja teraz zastanawiam się czy to zgodnie ze sztuką.

https://postimg.cc/DW9cWJSK

#budowlanka #mieszkanie #klimatyzacja
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 29.12.2023, 10:15:07 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Ściany żelbetowe?
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
23.12.2023, 18:36:21
  • 2
Czy siatkę szalunków należy po zastygnirciu betonu wyrywać z elementu? #budownictwo #budujzwykopem #budujzchaferem #budowa #budowadomu
mizabud - Czy siatkę szalunków należy po zastygnirciu betonu wyrywać z elementu? #bud...

źródło: temp_file1215932649420088866

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 29.12.2023, 10:11:57 via Wykop
  • 2
@mizabud: @darek-jg: Wiem o co Ci chodzi. Wyrywać to nie, ale naciąć i usunąć mechanicznie czasami trzeba w ramach przygotowania przerwy roboczej do dalszego betonowania.
dyzenteria - @mizabud: @darek-jg: Wiem o co Ci chodzi. Wyrywać to nie, ale naciąć i u...

źródło: EXN2QE5

Pobierz
  • Odpowiedz
antekdomagala
antekdomagala
antekdomagala
28.12.2023, 20:00:34
  • 2
Popatrz na to partactwo w #patodeweloperka @hszan takie rzeczy tylko w polskim budownictwie. Ziomek mój się tak nadział na elegantnego wykonawce. Wołam pozostałych z tego wątku https://wykop.pl/wpis/74340803/wpis
@wykopiem_albo_zakopiem @GorinNoSho82 @mizabud @Bad_Wolf #budownictwo #budujzwykopem #fuszerka #bhpfailure
@hszan 0
Mirki, ktore mialy stycznosc z betonem komorkowym z pioro-wpustami

Postawili mi mury i nie wiem czy to fuszerka czy norma - mianowicie szczeliny miedzy bloczkami z pioro-wpustami.
Jakies 20% bloczkow ma szczeliny do ~3 mm, co prawda nie jest na wylot, ale wyglada to partacko. Jest tez kilka wiekszych szpar
więcej
antekdomagala - Popatrz na to partactwo w #patodeweloperka @hszan takie rzeczy tylko ...

źródło: temp_file353521251046478898

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 28.12.2023, 21:15:10 via Wykop
  • 1
@Bad_Wolf: Takie są efekty braku edukacji w polskim budownictwie. Kolega wyżej słusznie napisał, że murarz nie potrafił zastosować wiązania murarskiego przez co ochrona przeciwpożarowa oraz przed hałasem idzie się kochać. Niezależnie czy powierzchnie czołowe są proste czy profilowane - spoina pionowa musi być wypełniona zaprawą, a nie zapaćkana z wierzchu, bo prędzej czy później takie miejsce zarysuje się.
  • Odpowiedz

491

"Na nowoczesnej budowie" (1976)

"Na nowoczesnej budowie" (1976)

Dokument ukazujący budowę osiedla mieszkaniowego z wielkiej płyty

hipeklego
z
youtube.com
dodany: 10.11.2023, 19:52:30
  • 175
  • #
    prl
  • #
    budowaboners
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.11.2023, 12:11:48 via Wykop
  • 2
@Setral: Spójrz na mieszankę betonową i grubość gotowej płyty. To co widzisz na filmie to keramzytobeton, którzy przy przy grubość warstwy wynoszącej 40 cm spełniał ówczesne normy przenikania ciepła.

28

Potrzebny WykopEfekt - jak Spółdzielnia Chojny (nie) dba o nieruchomości

Potrzebny WykopEfekt - jak Spółdzielnia Chojny (nie) dba o nieruchomości

Od ponad trzech lat proszę Spółdzielnię Mieszkaniową "Chojny" w Łodzi o remont elewacji bloku. Stan elewacji z roku na rok jest coraz gorszy. Blok ostatnio malowany był w 2006 roku, czyli 17 lat temu. Spółdzielnia nie robi nic, aby blok wyglądał lepiej!

ten_nowy92
z
wykop.pl
dodany: 31.10.2023, 10:16:45
  • 20
  • #
    wykopefekt
  • #
    lodz
  • #
    prawo
  • #
    chojny
  • #
    spoldzielniamieszkaniowa
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 01.11.2023, 08:24:39 via Wykop
  • 0
@ten_nowy92: Malowanie to pudrowanie syfa. Każda kolejna warstwa farby zwiększa opór dyfuzyjny przegrody czego skutkiem jest jeszcze szybszy powrót glonów. Każda elewacja powinna być poddana analizie cieplno-wilgotnościowej, której wyniki należy zawrzeć w specyfikacji istotnych warunków zamówienia podczas przetargu. Jedynym wyjściem z tej sytuacji (poza wykonaniem elewacji ponownie lub obniżeniem ogólnej wilgotności w środku budynku) jest regularne mycie elewacji preparatami glonobójczymi i wodą.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 01.11.2023, 10:32:02 via Wykop
  • -1
@ten_nowy92: Malowanie to nie jest wyjście z sytuacji. Każda kolejna powłoka malarska zwiększa ilość uwięzionej wody pochodzącej z kondensacji pary wodnej.

419

Druga twarz patodeweloperki. Odpadające płytki, zalane garaże, krzywe ściany.

Druga twarz patodeweloperki. Odpadające płytki, zalane garaże, krzywe ściany.

A to wszystko na jednym z nowoczesnych wrocławskich osiedli wybudowanych przez dewelopera na ul. Mglistej. Czy fuszerka i bylejakość to już standard w nowo powstałych osiedlach?

mookie
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 31.10.2023, 08:25:17
  • 162
  • #
    nieruchomosci
  • #
    wroclaw
  • #
    budownictwo
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkanie
  • #
    patodeweloperka
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 31.10.2023, 18:09:39 via Wykop
  • 5
@Antoninakosa: @malkontent: @kolejne_juz_konto: W EC 1992-1-1 pkt. 7.4.1 (4) i (5) jest zapisana wskazówka, że ugięcie płyty powyżej L(rozpiętość)/250 "może być niezadowalające". Jest to jednak tylko sugestia ponieważ właściwą granicą ugięcia po zakończeniu wznoszenia konstrukcji jest 1/500 rozpiętości. Jeżeli Wam to nie pasuje, to zażalenia możecie słać do CEN lub PKN.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 31.10.2023, 18:44:20 via Wykop
  • 2
@malkontent: Żelbet warunkuje końcowe ugięcie od obciążenia konstrukcją murową. W kwestii osiadań konstrukcji odsyłam do załącznika krajowego Ap2 normy PN-EN 1997-1, gdzie w punkcie NA 3.2 (H) podane są graniczne wartości przemieszczeń, np. graniczne osiadanie dla powszechnie stosowanych konstrukcji budynków wynoszące 50 mm, strzałka ugięcia 10 mm czy przechylenie nie mniej niż 0,003 radiana.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 31.10.2023, 18:50:58 via Wykop
  • 3
@malkontent: Piszę o normach/wytycznych, które mnie obowiązują.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 01.11.2023, 06:21:56 via Wykop
  • 2
@Bially1: @Tremade: Sprzedam Wam ciekawostkę. Jeżeli w mieszkaniu macie ośmiocentymetrowe ścianki z gipsu i taka ściana oddziela pomieszczenie sanitarne od pokoju, to takie rozwiązanie nie spełnia normy PN-B-02151-3, która jest główną w sferze ochrony przed hałasem w budynkach mieszkalnych, a która została przywołana w WT, tzn. jest obowiązująca.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 01.11.2023, 06:22:55 via Wykop
  • 0
@krolcz: Masz rację, mój błąd.
bedestawiacszope
bedestawiacszope
bedestawiacszope
26.10.2023, 07:55:56
  • 1
#budownictwo

hej, mam pytanie o płytę fundamentową, sąsiad ma budynek po granicy posadowiony na fundamentach klasycznych (lany beton w wykop) ja bym chciał postawić budynek obo, ale na płycie fundamentowej, żeby nie odkopywać fundamentów sąsiada (cholera wie jak się zachowa jego ściana jak odkopię). Ale konstruktor mówi, że płyta nie może być obok fundamentów ze względu na nacisk płyty na te fundamenty. Drugi konstruktor mówi, że taka płyta pod budynek
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 26.10.2023, 18:20:09 via Wykop
  • 0
@bedestawiacszope: Drugie podejście jest jak najbardziej prawidłowe. Można jeszcze zaprojektować i wylać odcinkowo ostrogę w granicy, aby zejść do poziomu posadowienia budynku sąsiada.
  • Odpowiedz
k.....y
konto usunięte 25.10.2023, 16:20:44
  • 1
Mam w mieszkaniu podwieszane sufity, obniżone o 5-10 cm względem właściwego sufitu. Pomiędzy jest pusto, żadnej wełny itp. I jest tak, że każdy krok w mieszkaniu nade mną generuje cholerny pogłos (echo) - nie są to nawet normalne dźwięki chodzenia.

Czy wypełnienie tej przestrzeni pomoże? Na logikę tak, ale akustyka to bardzo nieintuicyjny temat. Help ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#budownictwo #remont #mieszkanie
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 25.10.2023, 16:39:07 via Wykop
  • 2
@kryzystworczy: Nikłe są szanse na wytłumienie dźwięków uderzeniowych, które przenoszą się konstrukcją.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 25.10.2023, 16:53:52 via Wykop
  • 1
@kryzystworczy: Tak, w takiej sytuacji sufit będzie działał jak membrana. Ale nie same płyty, ale całą konstrukcja, która pewnie na sztywno zamontowana jest do stropu.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 25.10.2023, 17:01:03 via Wykop
  • 1
@kryzystworczy: Dokładnie.
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
22.10.2023, 08:34:04
  • 15
Mirki, dostałem dziś z rana takie zdjęcie od kierownika budowy. Nic nie odpisywałem ale jutro pewnie będzie draka w robocie i będzie mnie punktować. Ławy i stopy zalewane wczoraj, temperatury bardzo pluszowe więc nie ma mowy o wpływie zimna na beton. Na tyle ile było to możliwe przykryte folia budowlaną. Jaka może być przyczyną takich pęknięć? #budowa #budownictwo #budujzwykopem #budujzchaferem #inzynieria
No
mizabud - Mirki, dostałem dziś z rana takie zdjęcie od kierownika budowy. Nic nie odp...

źródło: temp_file8662005317344236500

Pobierz
  • 104
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 22.10.2023, 08:42:48 via Wykop
  • 8
@mizabud: Jeżeli rysy występują nad siatką zbrojeniową, to są to pęknięcia plastyczne, a swoje jeszcze zrobił skurcz.
Zdarza się. Skoro to fundament to nie robiłbym z tego scen. Jak masz kogoś teraz na budowie to wyślij go z pacą żeby zatarł te rysy (o ile jest to jeszcze wykonalne).
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 22.10.2023, 08:51:59 via Wykop
  • 17
@giorgioborgio: Może nie ruchy tektoniczne ale ruch drogowy jak najbardziej. Drgania od ciężkiego sprzętu mogą powodować przemieszczanie się mieszanki i jeżeli nie zostanie ona przewibrowana ponownie i zatarta efekt może być taki jak na zdjęciu.
@mizabud: Ciężko stwierdzić zza monitora. Przyczyn doszukuje się głównie w nieodpowiedniej pielęgnacji i niewłaściwie wbudowywanej mieszance betonowej (zbyt duża wysokość lub układanie na raz), ale swoje robi też zbyt mała otulina czy bleeding
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 22.10.2023, 09:13:20 via Wykop
  • 1
@mizabud: No to możliwe, że sam odpowiedziałeś na własne pytanie. Zbyt płynna mieszanka wpływa na osiadanie plastyczne. A co do wibracji, to myślałem bardziej o sposobie układania mieszanki, która uderzając w zbrojenie ze zbyt dużej wysokości wzbudza pręty w drgania, stąd też najlepiej układać mieszankę warstwami poziomymi (betonując ostatnią warstwę z zawibrowaniem i późniejszym zatarciem ma się pewność w kwestii oblania zbrojenia betonem), ale skoro mieliście konsystencję plastyczną lub półciekłą
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 22.10.2023, 14:22:06 via Wykop
  • 0
jak to XA i TBW to te rysy nie przejdą...

@Dueil_angoisseus: Mocno wątpię, aby to była biała wanna. Kolega sam napisał, że wylewali ławy i stopy. Poza tym na zdjęciu byłby widoczny jakiś element uszczelniający styk roboczy jeżeli to element zewnętrzny.
  • Odpowiedz
Xaarkes2
Xaarkes2
17.10.2023, 18:24:12
  • 0
Wylewaliśmy dzisiaj beton na ławy fundamentowe (skończyliśmy koło 13 30). Teraz widzę że w nocy ma być przymrozek przez 4/5 godzin maksymalnie -2C.
Będzie to miało jakiś wpływ na wytrzymałość?

#budowadomu
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.10.2023, 19:05:06 via Wykop
  • 0
@vitovia: Chłopski rozum?
@Xaarkes2: To zależy od mieszanki. Gdzie kierownik budowy? Temperatura -2 st. C to odczuwalna będąca wypadkową prędkości wiatru czy średnia? Bo jak średnia (bez wiatru) to istnieje prawdopodobieństwo zamrożenia betonu między początkiem wiązania a osiągnięciem wytrzymałości krytycznej. Dla cementów portlandzkich to 5 MPa (szybciej), ale dla wieloskładnikowych i hutniczych to już ok. 10 MPa. Możesz to sprawdzić na WZ. Na plus działa to, że to
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 18.10.2023, 19:52:57 via Wykop
  • 0
Lałem o takiej samej porze co ty 3 lata temu i też przymroziło nocą. Na spokojnie.

@ProgramistaNaBudowie: Oho, dowód anegdotyczny. Rób uprawnienia i dawaj na budowę - marnujesz się.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.06.2018

    Gadżeciarz
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking