Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko189
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dyzenteria
dyzenteria

dyzenteria

Dołączył 7 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6456
  • Znaleziska 4565
  • Mikroblog 1891
  • Obserwujący 13
  • Obserwowane 154
share
share
24.07.2023, 14:23:19
  • 210
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.07.2023, 15:23:04 via Wykop
  • 7
@share: Lista rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne - patrz pozycja 40 i przede wszystkim 53. Dopuszczalna maksymalna ilość odpadów do przyjęcia: 0,2 Mg/m2 utwardzanej powierzchni, czyli 200 kg/m2, a to przekłada się na ok. 20 cm "gruntu". https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160000093/O/D20160093.pdf
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.07.2023, 16:38:14 via Wykop
  • 4
@neeet: Ty piszesz o ustawie o prawie wodne, a ja o ustawie o odpadach na mocy której np. burmistrz w drodze decyzji nakazuje usunięcie odpadów. Nie znam maksymalnych wysokości kar. Aż tak nie zgłębiałem tematu.
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
23.07.2023, 05:46:20
  • 29
Hejka!

Ostatnio wstawiłem wpis z zdjęciem zawalonego budynku pod którym rozgorzała dyskusja co było powodem tej katastrofy. Wpis nieprzypadkowy bo od jakiegoś czasu zaznajamiam się z tematyką podbić i coraz mocniej czuję na plecach dreszcz emocji. W robocie będę miał do wykonania podbicie kamienicy sąsiadującej z naszą budową. Na razie czekamy na projekt techniczny ale chce się przygotować na wszystkie warianty. Sytuacja jest taka, że ściana ma prawie 25 metrów długości. Kamienica z
@EjniaKK +1
Co ten chłop tam tegował przy tej ścianie? #budownictwo #budowa #majsterkowanie #boleslawiec #budowadomu
więcej
mizabud - Hejka!

Ostatnio wstawiłem wpis z zdjęciem zawalonego budynku pod którym ro...

źródło: temp_file7499639662609160972

Pobierz
  • 88
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 07:10:17 via Wykop
  • 6
@mizabud: Zamierzacie podbijać niezabezpieczoną, wychyloną od pionu ścianę fundamentową? Poza tym – o czym wspomniał @shaun_the_sheep – zacząłbym od zaproponowania zmiany technologii.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 07:34:03 via Wykop
  • 7
@mizabud: Macie wychyloną ścianę obciążoną stropami, którą – jak rozumiem - chcecie odkopać częściowo mechanicznie. Taka ściana powinna być zabezpieczona ściągami albo - jeżeli wspólnota/zarządca nie wyraża zgody ze względu na estetykę itp. - jakąś konstrukcją wsporczą np. stalową w postaci ramy słupowo-ryglowej utwierdzonej w fundamencie żeby nie przeszkadzała w pozostałych pracach. Uważam, że zabieracie się za podbicie od złej strony. Najpierw poszerzenie odkopanej ściany fundamentowej - żelbetowe w przypadku
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 07:49:04 via Wykop
  • 12
@mizabud: Ale taką ramę można wykorzystać jako element konstrukcji zespolonej i włączyć ją do współpracy z betonem.
Te wychylenie ściany wiadomo z czego wynika? Co było wcześniej na waszej działce? Nie jest tak, że masy ziemne zgromadzone na waszej działce, a stanowiące wtórną obsypkę piwnicy kamienicy zwiększyły napór na ściany fundamentów doprowadzając do deformacji, tj. wepchnięcia ich budynku? Masz inwentaryzację tej kamienicy? Jakie wnioski są zawarte w opinii geotechnicznej? Może
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 07:52:59 via Wykop
  • 4
@2xpapanalepiku: Jak nastąpi odprężenie gruntu i siądzie fundament kamienicy, to mamy awarię albo nawet katastrofę budowlaną.
@Zefir_Zdobywca: Słuszna uwaga.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 07:54:44 via Wykop
  • 3
@mizabud: Napisałeś o częściowym podpiwniczeniu. Tam też stwierdzono wychylenie? Czy zostało to zrównoważone przez siły parcia gruntu pod kamienicą? Posadowienie tej ławy murowanej jest na jednym poziomie czy schodkowo? Bo jak to drugie to powiedziałbym inwestorowi i pracodawcy żeby się gonili i sami kark nadstawiali.

Wstaw jakiś przekrój i plan sytuacyjny.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 08:14:03 via Wykop
  • 1
@mizabud: To zmiana technologii albo bawienie się w odcinkową konstrukcję oporową.

Podbicie J-G zbrojenia nie ma i jakoś się sprawdza

@Zefir_Zdobywca: Dlatego w takich sytuacjach bardziej przemawiają do mnie mikropale wiercone.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 08:25:24 via Wykop
  • 2
@mizabud: Jeszcze jedno. Ściana szczytowa będzie miała parę ścian prostopadłych do niej, które teoretycznie też wymagają podbicia schodkowego od środka budynku. W przeciwnym podbijana ściana zostanie obciążona parciem gruntu spod wewnętrznych ścian prostopadłych.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 10:07:28 via Wykop
  • 5
@mizabud: W kwestii szczegółów wykonawczych to poczekaj na projekt. Co książka, to inne podejście do odległości między odkrywanymi odcinkami. Podejście bardzo niefrasobliwe, bo zależne od wielu zmiennych. Rozrzut od 2 (!!!) do 5 długości odcinka. To samo dotyczy ogólnej powierzchni jednocześnie podbijanych odcinków. Oprócz tego co napisał Ci @Zefir_Zdobywca zwróć uwagę na to czym będziecie to podbijać. Czy projektant założy beton ekspansywny - w co wątpię - czy też
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 12:11:47 via Wykop
  • 1
@mizabud: Tak, zbrojenie skręcane to fajna sprawa tylko trzeba zabezpieczać końcówki, bo będzie problem z doczyszczeniem. Ale nie martw się tym na zapas, bo możliwe że obędzie się bez zbrojenia. Poczekaj na projekt wykonawczy. Dziwne, że problem z tą kamienicą wyszedł dopiero teraz. Nagle wszyscy zaskoczeni? W projekcie budowlanym ani słowa o zabezpieczeniu sąsiednich budowli? ITB ma swoją broszurkę na ten temat pt. "Ochrona zabudowy w sąsiedztwie głębokich wykopów".
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 12:16:19 via Wykop
  • 0
@krolcz: Uprzedziłeś mnie z hakami.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.07.2023, 15:59:36 via Wykop
  • 2
@mizabud: @neeet: @BigMac: Widzę chłopaki, że nadal ostro walczycie z tematem. Nie ważne co kto powie, ważne co jest na papierze i tego trzeba się trzymać. Jeżeli masz wątpliwości wysyłasz wiadomość do projektanta aby mieć dupochron, a w razie poważnych wątpliwości wstrzymujesz prace budowlane wpisem do dziennika i czekasz aż projektant, którego obowiązkiem jest - cytuje - "sprawowanie nadzoru autorskiego oraz wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i
dyzenteria - @mizabud: @neeet: @BigMac: Widzę chłopaki, że nadal ostro walczycie z te...

źródło: IMG_20230724_175443

Pobierz
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.07.2023, 16:16:49 via Wykop
  • 2
@neeet: Wtedy to szybko spinasz ściągami i klamrami stalowymi lub wypierasz konstrukcją drewnianą albo stosujesz iniekcje np. geopolimerowe. W praktyce pozostaje pierwszy wariant, bo mobilizacja sprzętu trochę trwa.
  • Odpowiedz
NajwyzszaFormaSztuki
NajwyzszaFormaSztuki
23.07.2023, 05:14:51
  • 8
Nie dopilnowałem ekipy od klimatyzacji i wycięli mi sporej długości poziomą bruzdę pod skropliny w żelbecie. Robienie bruzd w żelbecie jest zabronione w instrukcji lokalu. Czy wyniknie z tego jakąś awantura z deweloperem? Czym to teraz naprawić?
#budownictwo #budujzwykopem
  • 65
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 23.07.2023, 12:43:15 via Wykop
  • 0
@NajwyzszaFormaSztuki: Przecięli zbrojenie? Może szczęśliwie zmieścili się w otulinie i warstwie tynku.
  • Odpowiedz
Regis86
Regis86
Regis86
18.07.2023, 11:57:25
  • 0
Tzw. "long shot", ale ktoś orientuje się może ile teraz płaci się za podbijanie fundamentów (materiał plus robocizna)?

Normalnie bym poszukał po wykonawcach, ale trochę mi się spieszy, a ekipa, która ma to robić (a potem też resztę budowlanki) jest z sprawdzona i z polecenia, więc jeśli nie przesadzą z ceną, to jestem skłonny trochę przepłacić, ale chciałbym mieć porównanie, żeby nie zostać kompletnie wydymanym.

#budujzwykopem #remontujzwykopem
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 18.07.2023, 15:34:34 via Wykop
  • 2
@Regis86: Takie prace wycenia się indywidualnie dla konkretnego zadania. W sieci znajdziesz przedmiary i kosztorysy ofertowe z nakładami robocizny, materiałów i sprzętu za dany etap robót.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 19.07.2023, 12:07:04 via Wykop
  • 2
@Regis86: A co rozumiesz przez "coś podobnego"? Jaki masz fundament? Jaki jest jego stan techniczny? W jakim sąsiedztwie jest posadowiony? Wymaga przewiązek, stemplowania, zastrzałów? Jaka jest geologia? Jaka głębokość podbicia? Z jakich materiałów (stopień zbrojenia, klasa betonu)? Jeżeli beton towarowy, to ile odcinków będą mogli podbić w jednym rzucie i kto będzie płacił za każdy "pusty" m3 w betonowozie? W mojej szklanej kuli widzę minimum 1500 zł netto/mb.
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
14.07.2023, 13:42:20
  • 1
Znacie jakieś modernizacje wieżowców z wielkiej płyty do budynków 4-5 kondygnacyjnych? Szukam jakiś artykułów. #budownictwo #wielkaplyta
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 16.07.2023, 10:53:25 via Wykop
  • 2
@mizabud @Smarek3 @pieczony_szczur_z_ogniska
W Berlinie najbardziej znaną inwestycją jest Ahrensfelder Terrassen, gdzie zredukowali zabudowę z 11 do 2, 4, i 6 kondygnacji: https://www.visitberlin.de/de/ahrensfelder-terrassen
https://www.bba-online.de/fenster/luftiger-rueckbau/
Po przemianach ustrojowych w Niemczech w rozwiązaniu problemu z wielką płytą najczęściej sięgano po całkowitą rozbiórkę budynków lub 2 najwyższych kondygnacji. Dopiero wprowadzenie programu Stadtumbau Ost zwiększyło możliwości przebudowy.
https://www.zukunft-bruecke.de/projekte/stadtumbau/
https://www.brillux.pl/service/referenzen/hochhaeuser-und-plattenbau/die-welle-malchin/
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 18.07.2023, 15:40:25 via Wykop
  • 2
@Smarek37: Dzięki, miło słyszeć.
@mizabud: Tak, miałem przygodę projektowo-wykonawczą z wielką płytą, ale w tę drugą stronę, czyli z nadbudową i wzmocnieniem. Z redukcją w Polsce się nie spotkałem.
  • Odpowiedz
GoldenJanusz
GoldenJanusz
17.07.2023, 06:56:22
  • 0
no dzień dobry,
ktoś kto ma uprawnienia projektowe może coś powiedzieć czy zakres projektów ujętych w praktyce musi być jakiś d------y, czy projekty typu przebudowy budynków/pomieszczeń też by przeszły na konstrukcji?
#budownictwo #pracbaza #budowlanka #uprawnieniabudowlane
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.07.2023, 12:18:08 via Wykop
  • 2
@GoldenJanusz: To zależy od izby i betonu tam zasiadającego. Pamiętaj też o uwzględnieniu urlopów.
  • Odpowiedz
YodaMonster
YodaMonster
04.07.2023, 05:59:39
  • 335
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 04.07.2023, 19:13:19 via Wykop
  • 0
@YodaMonster: Cieszę się, że w tej chorej branży zmienia się podejście kadry zarządzającej. Życzę sukcesów.
  • Odpowiedz
antekdomagala
antekdomagala
antekdomagala
01.07.2023, 09:20:09
  • 12
Patrzcie na to xD. Okna montują a ten słup nadal tam jest( ಠ_ಠ) Ciekawe czy dziurę w szybie też zrobią? Poza tym kto pozwolił na coś takiego? Ten balkon już nie będzie miał takiej wytrzymałości co zrobiony na raz. Zbrojenie jest jedzone przez rdzę... #budownictwo #patodeweloperka #mieszkaniedeweloperskie #wroclaw
antekdomagala - Patrzcie na to xD. Okna montują a ten słup nadal tam jest( ಠ_ಠ) Cieka...

źródło: temp_file.png8722255354706005395

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 04.07.2023, 16:24:20 via Wykop
  • 1
@antekdomagala: Chłopaki skują tę resztkę związanego betonu, która odstaje od lica ściany (mieszanka betonowa jest płynna - nikt normalny S2 nie zamówi na strop) i wyleją płytę balkonową w miejscu zaznaczonym "a1" na grafice poniżej. Na tej samej zasadzie stosuje się łączniki termoizolacyjne do żelbetu, które eliminują mostki termiczne na styku płyty balkonowej i reszty konstrukcji.

Przerwy robocze: https://www.heinze.de/pdfdownload/?pdf=/m2/55/2639955/pdf/81/15229581px595x842.pdf
Łączniki termoizolacyjne: https://www.maxfrank.com/pl-pl/products/reinforcement-technologies/04-thermal-break-balcony-connector-egcobox/
dyzenteria - @antekdomagala: Chłopaki skują tę resztkę związanego betonu, która odsta...

źródło: Arbeitsfugen

Pobierz
  • Odpowiedz
Wychwalany
Wychwalany
03.07.2023, 12:23:04
  • 5
Już w trzech mieszkaniach odpadł tynk z sufitu. ATAL po pierwszym wypadku sprawdził pozostałe mieszkania i powiedział że można spać spokojnie. Miesiąc później odpadły dwa kolejne xD

#mieszkaniedeweloperskie #atal
Wychwalany - Już w trzech mieszkaniach odpadł tynk z sufitu. ATAL po pierwszym wypadk...

źródło: Screenshot_1011

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 04.07.2023, 04:54:46 via Wykop
  • 0
@Wychwalany: Jaką porą roku wykonano te tynki?
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 04.07.2023, 15:40:16 via Wykop
  • 0
@Wychwalany: Ten tynk nie powinien być różowy, zabarwiony gruntem. A już na pewno nie takiej grubości. Na moich budowach również dopuszczam tynkowanie zimą, ale pod warunkiem, że budynek jest zamknięty i jestem w stanie zapewnić odpowiednią temperaturę i wilgotność powietrza (powinno używać się wyłącznie nagrzewnic elektrycznych) oraz przegród w trakcie i dwa/trzy dni po wykonaniu tynku.
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
01.07.2023, 11:29:28
  • 0
Co robicie w sytuacji kiedy pręty zbrojeniowe krzyżują się w połączeniu dwóch elementów np. belek i wchodzą w siebie nawzajem? #budownictwo #budujzwykopem #budujzchaferem
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 02.07.2023, 07:19:44 via Wykop
  • 1
@darek-jg @1masa @mizabud @jadepobiegac
To słaby projektant z niego skoro nie przewidział kolizji zbrojenia. Kolizji, które wykrywa sporo programów do modelowanie konstrukcji żelbetowych. Może skala projektów nie wymaga zastosowania kombajnu do projektowania, ale wtedy powyżej 16 mm średnicy należy pomyśleć jak ukształtować dany węzeł, a zwłaszcza w punktach o zagrożonej otulinie np. oparciu belki na belce, gdzie należy operować tak wysokością użyteczną przekroju, aby zbrojenie belki opieranej znajdowało
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
26.06.2023, 18:15:22
  • 0
Pytanie do architektów. Ile wynosi szerokość spocznika w części podziemnej budynku kategorii ZL IV. Jeden poziom hali garażowej. Gdzie nie czytam opinii strażackich, to podają wartość 150 cm, ale w warunkach technicznych jest jak byk:

Garaże wbudowane i wolno stojące (wielostanowiskowe) oraz budynki usługowe, w których zatrudnia się do 10 osób - 0,9m

We wszystkich budynkach niezależnie od ich przeznaczenia schody do kondygnacji podziemnej, pomieszczeń technicznych i poddaszy nieużytkowych - 0,8m
#
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 29.06.2023, 16:23:22 via Wykop
  • 1
@MrFen: Nie jest to moja branża, ale po paru latach spędzonych w budownictwie mam odmienne zdanie. Choć jak to bywa w Polsce - jeden rabin powie tak, a inny powie nie. To stanowisko IARP: https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow/39-p-zespol-rzeczoznawcow-mpoia-rp/1601-opinia-nr-135-schody-do-garazu
@mizabud: Przy odpowiedniej frazie wpisanej w wyszukiwarkę dostaniesz naprawdę mnóstwo ekspertyz rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, które potwierdzają stanowisko izby architektów. Wiem, bo sam zgłębiałem ten temat w ramach pomocy koleżeńskiej i przy
  • Odpowiedz
mroz3
mroz3
26.06.2023, 07:05:16
  • 60
pewnie było

#wroclaw #budownictwo
mroz3 - pewnie było

#wroclaw #budownictwo

źródło: obraz_2023-06-26_090501954

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 26.06.2023, 08:12:16 via Wykop
  • 0
@marsjanin2012: Będzie monolit i będzie się trzymał.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 26.06.2023, 09:16:25 via Wykop
  • 0
@marsjanin2012: @Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen: Przecież to zwyczajna przerwa robocza. Groszkuje się powierzchnię, nawilża wodą - w wersji na bogato dodatkowo stosuje się grunt szczepny - i układa mieszankę betonową. Ten kawałek wypuszczonego stropu ma utwierdzenie na dwóch krawędziach i działa na zasadzie dwóch płyt wspornikowych.
  • Odpowiedz
mizabud
mizabud
25.06.2023, 13:01:26
  • 0
Szukam przykładów rysunków warsztatowych konstrukcji żelbetowych zgodnych z EC. Obecnie korzystam z atlasu rysunków Adama Zybury, ale szukam czegoś więcej. Ktoś, coś? #budownictwo #zelbet #budujzwykopem #budujzchaferem
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 25.06.2023, 13:15:26 via Wykop
  • 2
@mizabud: Klaus Beer - "Bewehren nach DIN EN 1992-1-1"
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
19.06.2023, 11:08:06
  • 2
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć chłopaki. Pracuję w nadzorze na budowie jako KR i sprawa się trochę rypła. Stawiam budynek mieszkalny o konstrukcji mieszanej murowo-żelbetowej. W podziemiu przestrzenny układ słupów i podciągów połączonych monolitycznie z stropem krzyżowym. Nadziemie to ściany żelbetowe oraz silikatowe i też stropy krzyżowe. Projekt zakładał stosowanie żebrowanych strzemion fi 6,8,10 z zakotwieniem prostym. Na etapie przygotówki zrobiłem zestawienia (jeszcze jako IB), puściłem zlecenie, wszystko pod kontrolą KB. Zamówienie
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.06.2023, 15:11:13 via Wykop
  • 2
@mirko_anonim:
Na wstępie - nie rób nic „od siebie”. W tej sytuacji nie ma znaczenia projektowy schemat statyczny tego słupa. Nawet jeżeli nie odginaliście prętów w strop, to nie oznacza, że słup jest „przegubowy” i nie może wziąć na siebie momentu zamocowania, a co przy zwiększeniu założonego w projekcie niezamierzonego mimośrodu przypadkowego zrobi na pewno. Przy modelowaniu słupa i płyty należy uwzględnić podatności obu elementów i pod żadnym względem nie
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.06.2023, 15:13:39 via Wykop
  • 1
@2xpapanalepiku: To będzie najszybsze i najrozsądniejsze wyjście z sytuacji.
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 25.06.2023, 13:13:44 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Groszkowanie powierzchni, nałożenie warstwy szczepnej, wklejenie np. u-bigli, wykonanie zbrojenia podłużnego (pionowego) i poprzecznego, szalowanie, układanie mieszanki betonowej.
  • Odpowiedz
DevSwift
DevSwift
DevSwift
23.06.2023, 12:53:48
  • 1
#nieruchomosci #budownictwo #pytanie

Mam do was pytanie. Planuję kupić mieszkanie na parterze pod którym znajduje się hala garażowa. Dostałem od dewelopera informację co do budowy stropu nad garażem (w załaczniku). Czy jest to wystarczające odizolowanie garażu?
DevSwift - #nieruchomosci #budownictwo #pytanie

Mam do was pytanie. Planuję kupić mi...

źródło: Screenshot_2023-06-23-14-51-22-37_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 24.06.2023, 15:41:07 via Wykop
  • 0
@DevSwift: Odradzam. Tak jak ktoś wspomniał wyżej, dźwięki (uderzeniowe na pewno) będą przenosić się konstrukcją. Wełna znacząco zwiększa izolacyjność od dźwięków powietrznych i uderzeniowych, ale te 10 cm to trochę mało. Zwróć uwagę na piony instalacji sanitarnej, która siłą rzeczy musi przejść przez strop dwóch stref - mieszkalnej i garażowej. Miejsca przejść przez strop są typowymi mostkami akustycznymi. W przypadku wełny ~20-25 cm jest szansa schowania z zachowaniem spadku leżaka
  • Odpowiedz
JohnMaxwell
JohnMaxwell
03.11.2020, 18:48:35
  • 2
Jak poradzić sobie z głośno pracującą wentylacją w mieszkaniu? W oknach nawiewniki, w kuchni i łazience kratki wentylacyjne z regulacją automatyczną. Praca jest dość głośna, co zwłaszcza nocą jest uciążliwe dla kogoś kto zwykle sypiał we względnej ciszy.

Czy macie tak u siebie? Jak temu zaradzić?

Pewien Mireczek pokazał mi taki tłumik jak na zdjęciu poniżej.

https://cennik.peflex.pl/rekuperacja/przepustnica-tlumik-inno-jeven-z-pianki-poliuretanowej-16
JohnMaxwell - Jak poradzić sobie z głośno pracującą wentylacją w mieszkaniu? W oknach...

źródło: comment_1604429247zIHAfUGOM0hyMZaPyzGnB3.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.06.2023, 09:08:39 via Wykop
  • 0
@Wychwalany: Zamontuj tłumik na odejściu od głównego kanału. https://higrosystem.com/p/25/68/tlumik-akustyczny-polelastyczny-nasady-vbp.html
  • Odpowiedz
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 17.06.2023, 09:23:07 via Wykop
  • 0
@Wychwalany: Te przepustnice, o których wspomniano na górze wątku można montować jedna za drugą, aby tylko otwory się pokrywały. Jeżeli masz miejsce w odejściu, to kup dwie i sprawdź efekt.
  • Odpowiedz

349

Ich blok grozi zawaleniem! Winią dewelopera, nie chcą wracać

Pokaż treści 18+

Ich blok grozi zawaleniem! Winią dewelopera, nie chcą wracać

Mieszkańców bloku w Stargardzie obudził potężny huk. Chwilę później w mieszkaniach pojawili się strażacy, którzy nakazali natychmiastową ewakuację. Budynek zaczął pękać i wykrzywiać się. Ponad rok po tych zdarzeniach dalej nie nadaje się do użytku. deweloper uważa, że blok można naprawić i mieszkać

Yakotak
z
polsatnews.pl
dodany: 10.06.2023, 07:37:26
  • 98
  • #
    polska
  • #
    patologia
  • #
    deweloper
  • #
    mieszkania
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 13:32:58 via Wykop
  • 1
@oleyu: Zgadzam się, choć nie rozumiem sformułowania, że projektant "podbił projekt za 100 zł". Uważasz, że projekt wykonał ktoś inny, a staremu wydze i sprawdzającemu dali do klepnięcia? Poza tym uważam - po przyjrzeniu się spękaniom na elewacji oraz odkształceniu filara międzyokiennego - że awaria została wywołana zwiększonym osiadaniem budynku w części skrajnej. Jeżeli tak było, to należałoby zadać pytanie kto odpowiadał za dokumentację geotechniczną. Oczywiście w interesie projektanta całości
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 13:41:53 via Wykop
  • 1
@Tytanowy_Lucjan: Po pierwsze PINB może jedynie cytować ekspertyzy sporządzane przez jednostki zewnętrzne, więc nie są to słowa urzędników. Po drugie skąd wziąłeś informację o "braku zbrojenia w murach"? Czym też są te "rażące błędy", o których wspomina mieszkaniec tego budynku, a którego słowa są jedynie jego opinią?
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 13:44:49 via Wykop
  • 1
@devu: Uważasz, że instytucje państwowe powinny sprawdzać pod względem obliczeniowym każdy projekt budowlany?
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 13:48:40 via Wykop
  • 1
@3mortis: @reznerek: @100piwdlapiotsza: Urzędy nadzoru budowlanego oraz administracji architektoniczno-budowlanej na szczęście nie mają takich możliwości. Wy nie rozumiecie ile taka procedura by trwała i kosztowała.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 14:13:47 via Wykop
  • 1
@3mortis: Ustęp 3d: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-budowlane-16796118/art-34

Do projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego oraz projektu technicznego dołącza się:

1) kopię decyzji o nadaniu projektantowi lub projektantowi sprawdzającemu, jeżeli jest wymagany, uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez sporządzającego projekt;

2) kopię zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7, aktualnego na dzień:

a) opracowania projektu - w
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 14:37:11 via Wykop
  • 2
@WitkacyInz: @konkarne: Sztuka budowlana nie jest nigdzie zdefiniowana pod względem formalnym. Każdy instancja definiuje je na własny użytek. W przypadku wspornika zgodzę się, że współwinny były KB, aczkolwiek odpowiedzialność byłaby na pewno rozłożona i biorąc pod uwagę częste odwołania do "zasad wiedzy technicznej" jako ersatza "sztuki budowlanej", która jest bliżej nieokreśloną/nieulokowaną wiedzą techniczną, daje to duże manewru dla prawników o czym na końcu swojego wpisu wspomniałeś.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 14:44:54 via Wykop
  • 1
@3mortis: To może inaczej. Do roku 2002 istniały w PB zapisy umożliwiające urzędnikowi kontrolowanie PB pod względem zgodności z PN. Wyobrażasz sobie, aby w polskim systemie funkcjonował aparat sprawdzający już raz sprawdzone przez projektanta sprawdzającego PB? Wyobrażasz sobie koszt funkcjonowania narodowych biur konstrukcyjnych, które musiałby być w posiadaniu setek licencji na programy obliczeniowe oraz posiadać fundusze w celu opłacaniu usług osób posiadających odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia budowlane? Znasz polskie realia
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 15:19:02 via Wykop
  • 1
Palowanie a płyta fundamentowa to dwie różne technologie budowy fundamentów, które się nie łączą

@reznerek: Nieprawda.

w bloku zawsze będzie płyta fundamentowa

@WitkacyInz: Nieprawda.
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 15:55:38 via Wykop
  • 1
@3mortis: Rozumiem Twoje rozgoryczenie, bo siedząc w tej branży wiem, że te państwo jest patologią.
Nie wchodząc w szczegóły tj. ustawy i dyrektywy unijne, to nadzór budowlany ma kompetencje w zakresie kontroli tego co jest zawarte w projekcie architektonicznym a tym co zostało wykonane w rzeczywistości. Podczas odbioru mogą odnosić się do warunków technicznych oraz prawa miejscowego, np. w kwestii ilości miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych przypadających na "n" miejsc
dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 11.06.2023, 16:00:02 via Wykop
  • 1
@WitkacyInz: To nie jest żaden wyjątek. Nie ma takiej reguły o której wspominałeś odnosząc się do warunków polskich i niemieckich.
Dadas77
Dadas77
10.06.2023, 11:03:46
  • 0
#budowa Hej Mirasy, jest ktoś kumaty w kwestii fundamentów pośrednich? Fundament o pow. ok 100m2- raczej palowanie na bagnie, grunt rodzimy na głębokości 5,5m, woda praktycznie przy powierzchni (trzcinowisko), oczywiście wiem, że wszystko zależy od pierdyliarda czynników ale o jakich orientacyjnych kwotach rozmawiamy? 50k, 100k, 150k?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dyzenteria
dyzenteria
dyzenteria 10.06.2023, 14:02:36 via Wykop
  • 0
@Dadas77: Przy takiej powierzchni będzie to maksymalnie 20 pali, ale biorąc pod uwagę, że największe koszty generuje mobilizacja sprzętu i przygotowanie budowy, to nastawiałbym się na Twoim miejscu na 100 tysięcy złotych. Razem z płytą powinieneś zamknąć się w 200 tysiącach.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.06.2018

    Gadżeciarz
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking