Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko192
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Patibar
Patibar

Patibar

Dołączył 12 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1178
  • Znaleziska 1171
  • Mikroblog 7
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

51

Morawiecki: Nasz kraj będzie hubem gospodarczym dla Ukrainy

Pokaż treści 18+

Morawiecki: Nasz kraj będzie hubem gospodarczym dla Ukrainy

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział w środę, że Polska będzie dla niepodległej Ukrainy hubem gospodarczym i pomoże w eksporcie produktów rolnych.

Tumurochir
z
swiatrolnika.info
dodany: 01.06.2022, 13:06:22
  • 34
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rolnictwo
  • #
    rosja
Patibar
Patibar
Patibar 01.06.2022, 13:13:32
  • 26
@Afrobiker: Jestem przekonany, że tak ekipa zarobi świetnie! ( ͡° ͜ʖ ͡°) A Polska to nie wiem... ;-)

2

Budowana południowa trasa Jedwabnego Szlaku pozwoli obejść Małaszewicze

Budowana południowa trasa Jedwabnego Szlaku pozwoli obejść Małaszewicze

Kazachstan razem z PSA International rozbuduje terminal w Aktau, Gruzja także planuje rozbudowę portów.

kasza332
z
logistyka.rp.pl
dodany: 09.04.2022, 08:57:04
  • 2
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    chiny
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
Patibar
Patibar
Patibar 10.04.2022, 08:31:44 via Android
  • 0
@dziacha bardzo ostrożnie należy czytać co mówi Rzepa. Ostatnio pisali, że Jedwabny Szlak nie działa co jest kłamstwem. Działa bardzo dobrze, a w związku z małym obciążeniem pociągi dojeżdżają ostatnio w 10 dni (Xi'an-Malaszewicze). Południowa nitka nie ma szans by stać się alternatywą dla północnej że względu na już zapchane promy na morzu kaspijskim i na konieczność kilkukrotnych przeładunków. Transit time też sprawia że nie jest to wielka alternatywa dla frachtu

671

Uderzenie w plecy: Chiny rezygnują z tranzytu towarów przez Rosję

Pokaż treści 18+

Uderzenie w plecy: Chiny rezygnują z tranzytu towarów przez Rosję

More than a million containers set to ride 6,000-plus miles of railway linking Western Europe to Eastern China via Russia are now having to find new routes by sea, adding to costs and threatening to worsen the global supply chain chaos.

Kolekcjoner_kusz
z
bloomberg.com
dodany: 24.03.2022, 05:03:17
  • 45
  • #
    ekonomia
  • #
    rosja
  • #
    chiny
  • #
    kolej
  • #
    handel
  • #
    geopolityka
Patibar
Patibar
Patibar 24.03.2022, 06:28:51
  • 4
@jamas1: potwierdzam, wszystko jeździ. Coraz więcej klientów wraca na kolej.

Co więcej, na Exw kolej dalej jest tańsza niż morze.

634

Putin popsuł interes Chinom i sam wykluczył Rosję z Jedwabnego Szlaku

Pokaż treści 18+

Putin popsuł interes Chinom i sam wykluczył Rosję z Jedwabnego Szlaku

Od blisko dekady Chiny pracują nad wdrożeniem swojej koncepcji Jedwabnego Szlaku. Kluczowe w nim są linie kolejowe prowadzące z Chin do Europy Wschodniej. Atak Rosji na Ukrainę i sankcje Zachodu dotyczące wysyłania towarów na teren Rosji uderzyły w jego funkcjonowanie.

konto usunięte
z
businessinsider.com.pl
dodany: 22.03.2022, 11:11:24
  • 40
  • #
    chiny
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    gospodarka
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
Patibar
Patibar
Patibar 22.03.2022, 14:26:07
  • -1
Ten artykuł jest pełen bzdur. NJS nadal działa i w żadnym momencie nie przestał działać. Cały czas ładujemy towary na pociągi. Po pierwszym szoku klienci już wracają i składają nam kolejne bookingi. To, że duże morskie spedycje przestały jeździć na koeli i zrobiły z tego halo to raczej oczywiste. Nowy Jedwabny Szlak od początku im przeszkadzał, chociaż i tak nigdy nie był zagrożeniem.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

542

90% kontenerów z Chin do UE zostało przeładowanych w Małaszewiczach

90% kontenerów z Chin do UE zostało przeładowanych w Małaszewiczach

Znaczenie kolei w transporcie międzynarodowym będzie rosnąć. A to oznacza większe szanse dla Polski, która ma istotne znacznie w Nowym Jedwabnym Szlaku

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorlogistyczny.pl
dodany: 12.05.2021, 13:43:13
  • 68
  • #
    polska
  • #
    kolej
  • #
    gospodarka
  • #
    transport
Patibar
Patibar
Patibar 12.05.2021, 19:49:02 via Android
  • 3
@stoprocent to zapraszam do mnie. Ktoś bez sensu naraża Cię na koszty i stratę czasu. Ja większość kontenerów odbieram z Malaszewicz i dostarczam do klientów bezpośrednio z tamtąd.
Patibar
Patibar
Patibar 12.05.2021, 20:35:44 via Android
  • 1
@stoprocent nooooo nie. Drobnica kolejowa jest już od paru lat tańsza niż morska, a co do kontenerów 40' to rzeczywiście morzem nieco taniej, ale 3 razy dłużej. Jak ktoś ma wartościowy towar i umie liczyć koszt pieniądza w czasie to morze przegrywa z koleją.
Dodam że, w październiku 2020 parę razy udało się sprowadzić całe kontenery koleją niż morzem, ale to był błąd w matrixie.
Patibar
Patibar
Patibar 12.05.2021, 20:38:15 via Android
  • 1
@saviola7 sorki, nie mogę już edytować :(
Patibar
Patibar
Patibar 13.05.2021, 04:29:47 via Android
  • 0
@BaRi nie jest najtanszy. Drobnica kolejowa na Exw door to door jest tańsza niz morski.

397

Zaginione pokolenie Japończyków pozostaje bezrobotne i mieszka z rodzicami

Zaginione pokolenie Japończyków pozostaje bezrobotne i mieszka z rodzicami

Są w wieku od 40 do 50 lat, żyją pogrążeni w chronicznej beznadziejności, większość z nich nadal jest samotna i bezdzietna, rzucając się w ręcznik w miejscu pracy.

aboel3z
z
vocal.media
dodany: 30.11.2020, 20:29:17
  • 265
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    kultura
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
Patibar
Patibar
Patibar 01.12.2020, 15:45:58 via Android
  • -6
Ciężkie czasy tworzą silnych ludzi
Silni ludzie tworzą dobre czasy
Dobre czasy tworzą słabych ludzi
Słabi ludzie tworzą ciężkie czasy
Patibar - Ciężkie czasy tworzą silnych ludzi
Silni ludzie tworzą dobre czasy
Dobre cz...

źródło: comment_1606837558N6KOQYCJXpSzrs5WnyawWF.jpg

Pobierz
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3193

To on leczy zakażonych koronawirusem. Minister zabrania mu mówić

To on leczy zakażonych koronawirusem. Minister zabrania mu mówić

Profesor Krzysztof Simon leczy zakażonych koronawirusem we wrocławskim szpitalu przy ul. Koszarowej, dostał od ministerstwa zdrowia pisemny zakaz publicznych wypowiedzi na temat epidemii. Podobne zakazy dotarły też do wszystkich innych wojewódzkich konsultantów ds. chorób zakaźnych w Polsce.

rybak_fischermann
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 31.03.2020, 11:17:58
  • 136
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    koronawirus
  • #
    szpital
  • #
    covid19
Patibar
Patibar
Patibar 31.03.2020, 14:12:07 via Android
  • 4
@Domciu ja organizuję dostawy dla pogotowia i kilku szpitali. Potwierdzam, że jest dramat. Ale to nie w zakaźnych jest problem tylko głównie na innych oddziałach bo tam to nikt się nie interesuje czy lekarz ma pacjenta z koronawirusem czy nie. Lekarze sami sie organizują. Masakra. Marton totalny...

350

Wirus z Chin uderzył w przewozy morskie

Wirus z Chin uderzył w przewozy morskie

Spedytorzy ostrzegają o opóźnieniach w transporcie z Chin. Z powodu zwolnień chorob. brakuje ludzi i ładunków. Rachunek za opóźnienia może być słony. Chińskie porty są otwarte, ale brakuje pracowników do obsługi terminali i transportu oraz ładunków. Z powodu koronawirusa zamknięto w Chinach 80 proc.

HaHard
z
logistyka.rp.pl
dodany: 17.02.2020, 18:48:17
  • 90
  • #
    hahard
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    logistyka
  • #
    gospodarka
  • #
    transport
Patibar
Patibar
Patibar 18.02.2020, 21:11:51 via Android
  • 0
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie ja - expert kolejowy - pociągi już ruszyły. Konsole drobnicowe w przyszłym tygodniu ruszają. Mamy milion zapytań o Transport bo statki zredukowane...
Patibar
Patibar
Patibar 19.02.2020, 06:15:46 via Android
  • 0
@ErroL aż tak to nie, ale przez brak przewoźników samochodowych po Chinach FCLe poszły w górę po 200-400 usd. Drobnica na razie bez większych zmian.

377

Do Korei Południowej przez Chiny wyruszył pierwszy pociąg z Polski

Do Korei Południowej przez Chiny wyruszył pierwszy pociąg z Polski

Do Chin na dniach dotrze pierwszy pociąg z Kątów Wrocławskich. Skład z 41 kontenerami następnie wyruszy do Korei Południowej.

mat9
z
nakolei.pl
dodany: 03.02.2020, 18:22:26
  • 68
  • #
    polska
  • #
    chiny
  • #
    kolej
  • #
    transport
  • #
    korea
Patibar
Patibar
Patibar 04.02.2020, 12:10:00 via Android
  • 0
@microtv działa bardzo sprawnie od 2014. W obie strony.

53

Nowy Jedwabny Szlak do Zagłębia. Pierwszy pociąg był rekordowy

Nowy Jedwabny Szlak do Zagłębia. Pierwszy pociąg był rekordowy

Pierwszy pociąg towarowy z chińskiego miasta Xi'an do Sławkowa w województwie śląskim jechał 12 dni przez tzw. Nowy Jedwabny Szlak. Długość pociągu wyniosła 950 metrów, co jest swoistym rekordem.

marekrz
z
businessinsider.com.pl
dodany: 11.01.2020, 17:23:29
  • 26
  • #
    polska
  • #
    jedwabnyszlak
  • #
    chiny
  • #
    ekonomia
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 09:38:07 via Android
  • 1
@mojnicknawykopie to jest kwestia użycia wagonów. Teraz w większości były to wagony 80' (wchodzą 2 kontenery 40' na jeden wagon), tylko dwa wagony były 40' (jedna osiemdziesiąt się zepsuła). Na LHS można nawet wysłać pociąg z 56 kontenerami co w porównaniu do wysyłek przez Malaszewicze 41 kontenerów jest bardziej atrakcyjne.
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 09:38:58 via Android
  • 0
@emilwiaderny nie, to był skład tylko kontenerowy bo te pociągi maja subsydia od rządu lub prowincji Chin.
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 09:40:42 via Android
  • 1
@mojnicknawykopie to prawda. Jest na rynku sporo wagonów 60' na który możesz załadować np 3 x 20' lub 1 x 20' + 1 x 40'. Właśnie teraz w fabryce Ekk przerabia takie wagony na 40' bo inaczej się wozi powietrze.
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 09:42:44 via Android
  • 1
@realizta to jakiego rodzaju badziew trafia do nas Chin zależy od naszych przedsiębiorców. Niestety polscy przedsiębiorcy kupują w większości chłam, bo Polaka chce tanio... :(
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 09:46:26 via Android
  • 4
@maciej-kossakowski nie ma możliwości by transport kolejowy zastąpił morski wolumenowo. Na dzień dzisiejszy transport kolejowy z Chin odpowiada zaledwie za około 2% całego Import UE.
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 09:53:47 via Android
  • 1
@mojnicknawykopie jak się dodzwonie do kolegi to ci odpowiem. Z tego co wiem wagony były Kazachskie I oprócz dwóch wszystkie były 80',ale ogólnie masz rację. Długość 950m przy wykorzystaniu wagonów 80' daje więcej niż 45 kontenerów. Nie wiem czy ta długość to nie przełamanie. Sprawdzę to i się dziś odezwę.
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 10:03:48 via Android
  • 1
@mojnicknawykopie haha, ok ;)
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 10:08:28 via Android
  • 3
@mojnicknawykopie Miałem rację. Pociąg miał ok 700m. 950 m to maksymalna długość pociągu na LHS. Wtedy weszło y chyba 56 kontenerów.
Patibar
Patibar
Patibar 12.01.2020, 16:45:25 via Android
  • 0
@KtosKtoSamNieWiesz umówmy się - kupowanie w Chinach to sztuka. Od znalezienia rzetelnego producenta, przez wyrabianie Guanxi, poświęcenie czasu na poznanie się, do negocjacji cenowych w czym Chińczycy maja czarny pas.
Bez odpowiedniej inwestycji czasu i poznania kultury trudno o wyniki finansowe. A przynajmniej trudniej. Z resztą - kupuje się towary pod klienta. Widać tacy są klienci... Trochę mnie to irytuje, ale to nie jedyna rzecz w tym kraju.

Pozro

343

Kolej wygrywa wyścig o przewozy towarów między Chinami a Europą

Kolej wygrywa wyścig o przewozy towarów między Chinami a Europą

Przewozy kolejowe między Chinami i Europą są trzykrotnie szybsze niż przewozy statkami, a pięciokrotnie tańsze niż transport cargo samolotami, co stanowi o ich coraz większej popularności. Według chińskich kolei w tym roku padnie kolejny re

mat9
z
wnp.pl
dodany: 16.09.2019, 20:15:25
  • 50
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    europa
  • #
    transport
  • #
    gospodarka
  • #
    kolej
Patibar
Patibar
Patibar 18.09.2019, 11:06:27 via Android
  • 1
Kolej z Chin to mój core business. Tak informacyjnie bo nikt o tym nie mówi głośno: drobnica kolejowa w imporcie jest już tańsza niż drobnica morska to raz, eksport całych kontenerów koleją z PL do Chin również jest tańszy niż eskport morzem.

Oczywiście, że te ceny są takie że względu na chińskie subsydia, ale to nie zmiana faktu, że trzeba znać rynek kolejowy bo można zaoszczędzić sporo pieniędzy względem morza...

Pozdrawiam
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Patibar
Patibar
Patibar 18.09.2019, 11:06:59 via Android
  • 0
@Salcesonowaty drobnicę można zrobić taniej niż morzem.
Patibar
Patibar
Patibar 18.09.2019, 13:37:25 via Android
  • 1
@ZostaneMistrzem cena kontenera 40' w imporcie jest rzeczywiście wyższa na kolei niż na morzu. W eksporcie jest taniej na kolei. Np Łódź - Chengdu 300 usd za 40'.

W imporcie drobnica kolejowa jest tańsza I szybsza niż morska.

Pozro

417

Coraz większy ruch na Jedwabnym Szlaku

Coraz większy ruch na Jedwabnym Szlaku

Dynamicznie rośnie transport i przeładunek produktów z Chin i wszystko wskazuje na to, że wymiana handlowa na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku będzie jeszcze większa. Spedcont zwiększył znacząco moce terminala przeładunkowego w Łodzi, aby móc obsługiwać jeszcze więcej pociągów z Chin.

HaHard
z
rynekinfrastruktury.pl
dodany: 15.12.2018, 17:16:23
  • 136
  • #
    polska
  • #
    hahard
  • #
    geopolityka
  • #
    chiny
  • #
    ekonomia
  • #
    kolej
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 15:55:10 via Android
  • 11
@100piwdlapiotsza w zależności od stacji w Chinach. Od 12 do 16 dni.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 15:57:42 via Android
  • 20
@pcpc w tym momencie stawki za transport kolejowy z Chin dla przesyłek drobnicowych bywają niższe niż za transport morski. A to co się działo w stat ich miesiącach że stawkami to już w ogóle szaleństwo. Właśnie organizuję pociąg z Chengdu do Hamburga. Stawka za 1 x 40' od drzwi w Chinach do Hamburga jest poniżej 3000 usd. To naprawdę dobre pieniądze.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 15:59:44 via Android
  • 7
@pcpc od 2014 ceny spadły z 12 tys usd do około 3-4 tys usd za kontener 40'. Oszczędność czasu kompensuje ewentualnie wyższe koszty frachtu. Trzeba pamiętać że koszt pieniądza w czasie to ok 75 usd na dzień.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 16:07:48 via Android
  • 3
@radekrad we frachcie lotniczym płacisz za kg. Nie wiem ile teraz dokładnie ale z tego co pamiętam było ok kilku usd za kg.

Zatem za kilkaset kg frachtem lotniczym zapłacisz tyle co za cały kontener kolejowy.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 16:22:01 via Android
  • 0
@ZawodowyMacherOdLosu ciężarówka jechała z Khorgos. To granicą CN/KZ. Manipulacja informacją. Z Khorgos to pociąg byłby szybszy niż ciężarówka. Pociągi jeżdżą z głębi lądu, a to są tysiące km różnicy w stosunku do tej wysyłki samochodowej.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 16:23:04 via Android
  • 5
@Szolek Z Chin już wozimy Volvo koleją.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 16:24:15 via Android
  • 1
@330CiA największy producent aut na świcie to BYD. Chińską firma, która wykupuje technologie zachodnie. Za parę lat (jak się nasyci rynek w Chinach) będziemy kupować BYD w Europie.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 19:09:15 via Android
  • 0
@DanielAquarius Chińczycy maja czas. Ulepsza produkt i tu wrócą za 10 lat.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 20:38:07 via Android
  • 0
@DanielAquarius z pewnością to nie jest łatwe, jednak case Kia pokazuje że się da. Wydaje mi się, że Chiny mogą nas zaskoczyć autami elektrycznymi. Chiny kontrolują olbrzymie zasoby rzadkich pierwiastków, które są potrzebne do budowy baterii. W ogóle tam się dzieje rewolucja technologiczna. Czesc to technologie "adapotowane" z zachodu, a część ich własna inwencja.
Kolejna rzeczą jest to że oni teraz są bardziej skupieni na sobie bo budują klasę średnia i
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 20:46:52 via Android
  • 2
@Terko chciałbym jedna rzecz sprostowac w ymleniu ludzi o pociągach z i do Chin. Łódź - Chengdu to jest tylko jedno z wielu rozwiązań. I to nie najlepsze. Oferta połączeń z Polską jest naprawdę szeroka. W Chinach jest kilkanaście terminali że stałymi połączeniami gdzie kontenery można odbierać w Malaszewiczach co jest szybsze i zazwyczaj ekonomiczniejsze niż transport do samej Łodzi. Akurat pociąg do Łodzi nie umożliwia odbioru kontenerów w Malaszewiczach i
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 20:50:04 via Android
  • 0
@DanielAquarius w zeszłym roku jednym ruchem wymienili wszystkie autobusy w Shenzen na elektryki. Oni się nie cackaja. Zobaczymy jak to się u nich rozwinie.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 20:52:47 via Android
  • 2
@Fidelis niestety ale to nieprawda. To właśnie Malaszewicze z jednym mostem na Bugu, oraz krótkimi pociągami są problemem. Od paru lat ministerstwo nie chce wydać zgody na dłuższe pociągi. Czemu???
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 20:55:14 via Android
  • 0
@Terko pierwsze pociągi były już w 2011 roku.
Patibar - @Terko pierwsze pociągi były już w 2011 roku.

źródło: comment_GWJqAOwWYrkbxaZUkU6Pjz173FCm0bOY.jpg

Pobierz
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 20:56:31 via Android
  • 0
@mich777 tak jest. Drobnica jest często tańsza. FCL różnie. W zależności jaka trasa.
Patibar
Patibar
Patibar 16.12.2018, 21:14:25 via Android
  • 2
@darkelf w tym momencie 90% wszystkich pociągów jeździ to Niemiec. I z tamtąd jest duży Eksport. Maszyny, samochody i wszystko inne. Zdarza się że dla operatorów kolejowych wozimy próżne kontenery z PL do Niemiec bo z PL nie ma czego załadować. Mało który operator kolejowy jest zbilansowany. Tzn wysyła tyle z Chin co importuje. Większość ma tylko połączenia w eksporcie z Chin, a kontnenery albo są wypożyczane w Chinach i zwracane
Patibar
Patibar
Patibar 17.12.2018, 05:21:42 via Android
  • 0
@Voltix od drzwi do drzwi dostawa 23-25 dni.
Patibar
Patibar
Patibar 18.12.2018, 12:21:09 via Android
  • 1
@bartosz-bartosz no widzisz, ile osób tyle opinii. Ja słyszę, że wagonów polskich brakuje, że pociągi za krótkie, że Białorusy, źle wagony podają, a ty jeszcze dokladasz, że brakuje wagonów szerokich. Widać, że dużo jest do zrobienia.

494

Smutna twarz. Jak rozpoznać depresję po twarzy?

Smutna twarz. Jak rozpoznać depresję po twarzy?

Smutna twarz. Jak rozpoznać depresję po twarzy? Jak zmienia się twarz w depresji?

Wanzey
z
psychologiawygladu.pl
dodany: 11.12.2018, 17:57:15
  • 152
  • #
    depresja
  • #
    psychologia
  • #
    psychiatria
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
Patibar
Patibar
Patibar 12.12.2018, 08:36:31 via Android
  • -16
@Wasz_Pan dla tekich jak ty polecam Jordana Petersona. Poszukaj na YouTube. Poukłada ci wartości w głowie i pomoże odnaleźć sens istnienia. Bardzo polecam. Pooglądaj kilka jego filmów a zapewniam że cię wciągnie. Powodzenia
Patibar
Patibar
Patibar 12.12.2018, 09:09:45 via Android
  • 2
@MsChokesondick No cóż, dresiarzem nie jestem, a uważam tego gościa za godnego posłuchania. U nas nie ma takiego przegięcia lewicowego jak w Kanadzie czy w Stanach, z czym on się musi mierzyć, ale z mojej perspektywy gość bardzo logicznie uzasadnia swoje opinie. On nie twierdzi, że ma monopol na wiedzę jak to wielu innych głosi. Ja go polecam. Pozdro

482

"Dzban" młodzieżowym słowem roku. Co na to lubiany językoznawca?( ͡° ͜ʖ ͡°)

"Dzban" młodzieżowym słowem roku. Co na to lubiany językoznawca?( ͡° ͜ʖ ͡°)

"Dzban" jako jedna z "coraz bardziej wyrafinowanych obelg" zyskał w ciągu mijającego roku ogromną popularność, nie tylko wśród młodzieży. Postanowiliśmy zapytać językoznawcę, dlaczego.

woland666
z
ksiazki.wp.pl
dodany: 11.12.2018, 17:17:45
  • 185
  • #
    polska
  • #
    kultura
  • #
    ciekawostki
  • #
    jezykpolski
Patibar
Patibar
Patibar 12.12.2018, 08:38:33 via Android
  • 3
@AlojzyKoniowal kasztan to był modny 20 lat temu...

395

Zaczął pisać dla dzieci, by uwieść przedszkolankę.Jan Brzechwa - bajkopisarz.

Zaczął pisać dla dzieci, by uwieść przedszkolankę.Jan Brzechwa - bajkopisarz.

Miał mocną głowę, a poza zabawą i dobrą kuchnią przepadał za brydżem, remikiem, choć najbardziej kierkami. Na jego utworach, w tym napisanej w 1939 roku "Kaczce dziwaczce, "Bajkach samograjkach", "Pchle Szachrajce" czy panu Kleksie wychowało się kilka pokoleń Polaków.

dzika-konieckropka
z
kultura.onet.pl
dodany: 05.09.2018, 06:14:57
  • 46
  • #
    polska
  • #
    ksiazki
  • #
    literatura
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    kultura
Patibar
Patibar
Patibar 06.09.2018, 18:46:41 via Android
  • 1
@jast rany, miałem ta książkę! Teraz pamiętam. Aaaaale wspomnienie. Muszę ojca zapytać gdzie ona może być.
Genialne, dzięki.

766

Tego nawet "Black Mirror" nie przewidział...

Tego nawet "Black Mirror" nie przewidział...

Jeden z uczniów słynnego chińskiego uniwersytetu został prawie wydalony, ponieważ ....jego ojciec miał niską ocenę społeczną.

RFpNeFeFiFcL
z
opinion.people.com.cn
dodany: 18.07.2018, 19:09:44
  • 158
  • #
    swiat
Patibar
Patibar
Patibar 19.07.2018, 07:14:14
  • -1
@Robson_Paszczykiewicz: Znam Radka osobiście, wielokrotnie z nim rozmawiałem. Jest to człowiek o naprawdę dużo szerszych perspektywach niż możesz sobie wyobrażać. To nie jest taki typowy polski "ekspert" tylko naprawdę światowej klasy ekspert. On patrzy z perspektywy globalnej a nie z perspektywy polskiej i komentuje z takiej własnie pozycji. Wiadomo, że Social Credit System implementowany właśnie w chinach jest mokrym snem kazdego władcy kraju i nikt, włącznie z Radkiem nie twierdzi,
Patibar
Patibar
Patibar 19.07.2018, 08:31:26
  • -3
@Robson_Paszczykiewicz: Ja absolutnie nie wybielam tego systemu. Jest to chore i prowadzi to totalnej kontroli i wręcz do autokontroli.
Patibar
Patibar
Patibar 19.07.2018, 08:35:13
  • 3
@Robson_Paszczykiewicz: A, i od dzisiaj Radek już nie pracuje w AIIB :-) Tak czy inaczej on jest na tyle dyplomatyczy, że jak piszesz bardzo waży słowa. To typowe zachowanie chińskie. Nie mówisz: tak, nie mówisz nie, i lepiej powiedzieć mniej niż więcej. Ja też mam z nimi do czynienia od lat i wiem jak irytujące jest gdy nie możesz dostać odpowiedzi tak lub nie, tylko "maybe".

367

Kluczowa inwestycja dla polskiej gospodarki. Rozwój terminala kont. DCT Gdańsk

Kluczowa inwestycja dla polskiej gospodarki. Rozwój terminala kont. DCT Gdańsk

Terminal kontenerów DCT Gdańsk, który jako jedyny na Bałtyku ma możliwość przyjmowania największych kontenerowców świata, to niezwykle ważny projekt dla polskiej gospodarki. Koszt inwestycji to 280 mln zł

HaHard
z
forsal.pl
dodany: 07.10.2017, 18:10:34
  • 42
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gdansk
  • #
    geopolityka
  • #
    hahard
  • #
    gospodarka
Patibar
Patibar
Patibar 08.10.2017, 18:13:37 via Android
  • -1
@Lecherus drobnica w sensie paleta, karton chodzi też kolejowo. Co ciekawe koleją chodzą nie tylko drogie towary.

554

Chińczycy uruchomili nowe połączenie kolejowe z Polską

Chińczycy uruchomili nowe połączenie kolejowe z Polską

Wiadomość o nowym towarowym połączeniu kolejowym między Polską a ChRL podała chińska, państwowa agencja informacyjna Xinhua. Pociąg towarowy, który ruszył przez całą Eurazję by dojechać do Warszawy, zabrał 41 kontenerów. Załadowano do nich meble, sprzęt elektroniczny, ubrania i zabawki.

HaHard
z
kresy.pl
dodany: 20.08.2017, 17:51:03
  • 143
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    kolej
  • #
    hahard
  • #
    geopolityka
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:49:52 via Android
  • 6
@antykler nie będą. Pociągi między terminalami kolejowymi jadą około 12-16 dni. Nie mówiąc o czasie na dostawę samochodową i czynności celne. Cały proces dla przesyłek lcl (drobnicowych) zajmuje około 22 dni od drzwi do drzwi.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:50:47 via Android
  • 0
@biju pociągi z towarem z Polski wyjeżdżają kilka razy w tygodniu. Łódź to nie jedyne rozwiązanie na eksport towarów pociągiem do Chin.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:52:49 via Android
  • 2
@FuzzyWuzzy_ z Polski wysyłamy koleją do Chin różne rzeczy. Np spożywcze: słodycze, p--o, miody. Z innych to części samochodowe i kolejowe. Niemcy są w tym dużo lepsi. Oni wysyłają samochody, części i dużo maszyn wysokiej jakości.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:54:43 via Android
  • 0
@Ozdoba łódź to tylko jedno rozwiązanie. W tym momencie jest już ponad 32 miasta w Chinach, które organizują pociągi do Europy. Do Polski pociągi odjeżdżają do Malaszewicz, Warszawy, Łodzi, Poznania.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:55:22 via Android
  • 0
@robert5502 a kto to kupuje? Chyba Polacy, nie?
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:57:48 via Android
  • 0
@Pan_Slon ale nie koleją bo jest embargo rosyjskie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 06:58:51 via Android
  • 0
@xeex2106 póki co to wszystkie pociągi jeżdżą przez Białoruś, ale to się może niedługo zmienić.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 11:02:35 via Android
  • 0
@biju nie zmienia się wózków. Przeładowuje się na wagony o innym rozstawie osi.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 11:06:15 via Android
  • 0
@Ozdoba nasza firma obsługuje te pociągi. Ku mojemu zdziwieniu jeździ wszystko. Mimo wyższej ceny jeżdżą nawet firewerki. Kłopoty są z ciuchami bo celnicy się czepiają. Kiedyś sporo jeździło pomp i wtryskiwarek.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 11:14:17 via Android
  • 0
@ArchitectTravel którym to pociągiem jedzie mleko do Chin? Pytam poważnie. Do Chin to tylko białoruskie jeździ koleją. Z Polski pływa morzem.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 11:30:08
  • 0
@ArchitectTravel: To niestety redaktor nie zna faktów. Pociągiem to może mleko jechać, jak najbardziej, ale do portów morskich.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 11:33:05
  • 0
@Ozdoba: wysłałem info na priv
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 14:12:11
  • 0
@biju: Opcja techniczna jest od lat, ale jest to za drogie rozwiązanie. Teraz mówi się aby wagony pasażerskie jadące do/z Ukrainy wyposażyć w takie systemy, ale czy coś z tego wyjdzie to nie wiadomo.
Patibar
Patibar
Patibar 21.08.2017, 17:01:12 via Android
  • 0
@biju tak, to się nazywa chyba transflex czy coś.

336

PKP Cargo: jeden pociąg do Chin każdego dnia

PKP Cargo: jeden pociąg do Chin każdego dnia

PKP Cargo chce od przyszłego roku wysyłać do Chin jeden pociąg dziennie, prowadzi także rozmowy z Pocztą Polską, aby do Chin i w odwrotnym kierunku wozić pociągiem przesyłki pocztowe - mówi PAP prezes PKP Cargo Adam Purwin.

konto usunięte
z
logistyka.pb.pl
dodany: 25.07.2015, 19:12:41
  • 76
  • #
    polska
  • #
    pociagi
  • #
    pkp
  • #
    kolej
  • #
    pociagiboners
  • #
    transport
Patibar
Patibar
Patibar 26.07.2015, 12:04:18 via Android
  • 0
Jestem agentem jednego z chińskich operatorów kolejowych. Obecnie pociągi w relacji środkowe chiny - Malaszewicze pokonują trasę w 9-12 dni. Jeżdżą coraz szybciej. Jakby organizacja po wschodniej stronie była lepsza to przejelibyśmy większą część frachtów lotniczych.

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 27.09.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.09.2012

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking