Kluczowa inwestycja dla polskiej gospodarki. Rozwój terminala kont. DCT Gdańsk
Terminal kontenerów DCT Gdańsk, który jako jedyny na Bałtyku ma możliwość przyjmowania największych kontenerowców świata, to niezwykle ważny projekt dla polskiej gospodarki. Koszt inwestycji to 280 mln zł
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 42
- Odpowiedz
Komentarze (42)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Sprzyja nam też to , że zdarzały się wypadku utknięcia na mieliźnie w Hamburgu na rzece Łabie w ostatnim roku jednego z największych kontenerowców.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/porty/zmiany-w-zarzadzie-morskiego-portu-gdansk-59359.html
1) Cło - czyli procent od wartości całego importu trafia do nas a nie do np Niemców. A to są miliardy.
2) Gdyby nie DCT to do ceny towarów trzeba by doliczyć usługę przeładowania w Niemczech z dużego kontenerowca na małe statki lub transport (koleją/drogami). W przypadku eksportu to samo.
3) Działanie wielu firm logistycznych, budowa centrów logistycznych i magazynów.
Okna, drzwi, autobusy, zabudowa stoisk targowych, transport ciezarowy - jest wiele dziedzin gdzie Polska jest potega, wiec nie pitol tu o pietruszce...
Z drugiej strony wiadomo, że te największe kontenerowce mają zanurzenie 16m i więcej.
Z trzeciej strony wiadomo, że maksymalne zanurzenie statków operujących na Bałtyku to 15 m https://pl.wikipedia.org/wiki/Baltimax
Więc ja się naiwnie zapytam po co nam port zdolny przyjmować największe kontenerowce, które przy pełnym obciążeniu i tak na Bałtyk nie wpłyną ?
No oprócz czystości osadów i wód ( ͡° ʖ̯ ͡°)