Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko242
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Painless

Painless

Dołączył 9 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 33475
  • Znaleziska 522
  • Mikroblog 32953
  • Obserwujący 11
  • Obserwowane 52
KrolWlosowzNosa
KrolWlosowzNosa
10.01.2023, 09:01:24
  • 10
Wszystkie te rzeczy, które miały miejsce w przeszłości, już się stały.

Przeszłość już minęła. Wszystko to, co pojawia się w teraźniejszości, jest wynikiem przyczyn, które leżą w przeszłości. Oczywistym tego przykładem jest np. stwierdzenie, że jeśli nie czujesz się głodny w tej chwili, to dzieje się tak, ponieważ zjadłeś coś w pewnym czasie w przeszłości.

Brak głodu w teraźniejszości jest wynikiem czynności, wykonanych w przeszłości. Kiedy widzisz swoje doświadczenie w teraźniejszości, możesz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 10.01.2023, 14:04:40
  • 0
@ruinator: teraźniejszość i przyszłość to to samo w tym sensie, że jeśli nie zmienisz się w teraźniejszości to cały czas będziesz w przyszłości popełniał w kółko te same błędy. Nie ważne co Cię w życiu spotka, ważna jest twoja reakcja na te wydarzenia, a nasza reakcja na wydarzenia wynika z tego kim jesteśmy. Tylko w teraźniejszym momencie możemy zmienić siebie, tym samym zmieniając nasze reakcje na przyszłe wydarzenia. Kiedyś ktoś
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 14:08:55
  • 0
@ruinator: Nie da się kontrolować przyszłości, ani przeszłości, nie da się też kontrolować wydarzeń zewnętrznych w teraźniejszości, ale swoje teraźniejsze życie wewnętrzne jesteś w stanie zmienić, a to zmienia już całą resztę.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 14:18:48
  • 2
@kubako: nie da się nim sterować, ale da się zacząć je obserwować i próbować zrozumieć, a to samo w sobie już je zmienia. Chodzi mi o wyrobienie w sobie samo-świadomości. Póki nie zaczniesz sobie zadawać pytań dlaczego postępujesz w dany sposób to rzeczywiście nigdy tego nie zmienisz, ale jeśli np. zadasz sobie pytanie "czemu dzisiaj znowu uderzyłem moją żonę? czy to było dobre?". Odpowiedź na takie pytanie jest oczywista i
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 14:32:21
  • 2
@Dan188: tak, to właśnie chciałem przekazać. Przez ten autopilot nasz świat upada, ale niestety ludzie nie chcą otworzyć oczu i wyłamać się ze schematów, nie chcą tak naprawdę być dobrzy, robią tylko to co dla nich wygodne i powtarzają jak mantrę, że nic się nie da zrobić.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 15:06:57
  • 1
@kubako: jak najbardziej rozumiem o co Ci chodzi, ale zmienić się naprawdę w teraźniejszości możemy moim zdaniem nie tylko w wyniku przeszłości, ale przede wszystkim przeszłość porzucając, zapominając całkowicie o swoich dawnych schematach i wtedy, gdy twoje działanie wychodzi całkowicie z porzucenia starych schematów i nie jest natychmiastowym przylgnięciem do innych schematów to wtedy jest ono zupełnie nowe i niedeterministyczne. Innymi słowy, żeby wyjść z autopilota trzeba moim zdaniem całkowicie
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 16:11:14
  • 0
@Tryt_on: Porzucenie przeszłości nie wymaga wyprasowania zwojów mózgowych tylko samodzielnego psychologicznego najpierw dostrzeżenia, a potem porzucenia emocjonalnego bagażu, który wpływa na nasze działania w teraźniejszości, np. załóżmy, że koledzy w dzieciństwie mnie prześladowali i dlatego jestem cały czas skryty, ale dostrzegłem, że to były tylko głupie dzieciaki i nie muszę być niewolnikiem tych wydarzeń, więc porzucam ten fragment przeszłości i przestaje on wpływać na moją teraźniejszość. Medytacja jest kompletnym przeciwieństwem
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 18:09:59
  • 2
łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, w dodatku ( wg mnie) to brak szacunku i zrozumienia dla osób borykających się taumatyczną przeszłością - takie życzeniowe myślenie


@Tryt_on: oczywiście, że jest to bardzo trudne, ale prawidłowa medytacja naprawdę jest sposobem na pogodzenie się z wieloma traumami, na odpuszczenie wielu niepotrzebnych emocji i od razu zakładanie, że coś jest trudne moim zdaniem sprawia, że ludzie na starcie odpuszczają. Medytacja to najbardziej naturalne narzędzie do
  • Odpowiedz
C.....n
C.....n
konto usunięte 10.01.2023, 09:02:07 via Android
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 10.01.2023, 10:16:32 via iOS
  • 0
@Cyprein: Cierpienie ludzi to wina ludzi wynikająca z ich wolnej woli. Czy Bóg jest wszechmocny czy nie to i tak masz wolna wole, wiec za swoje życie odpowiadasz Ty sam. Ta planeta ma warunki żebyśmy żyli tutaj bez zmartwień, ale przez nadmierne rozmnażanie się, chciwość, wygodnictwo zamieniliśmy ten raj w piekło. Wszystkie problemy które ma ludzkość zostały stworzone przez ludzkość, a nie Boga, ale ludzie tacy jak Ty potrafią tylko
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 10:27:45 via iOS
  • 0
@Cyprein: Niekoniecznie. W każdym momencie masz możliwość zmiany siebie samego, swojej psychiki, tym samym zmieniając całą swoją przyszłość.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 10:34:41 via iOS
  • 0
@Cyprein: Nie mówię o podejmowaniu decyzji tylko o wyciąganiu wniosków z własnego postępowania. Podam Ci przykład: ojciec co wieczór bije swoje dziecko po pijaku. Za każdym razem gdy to robi ma możliwość zauważenia ile cierpienia tym przynosi i ze zachowuje się jak potwór i samo zauważenie tego faktu spowodowałoby przemianę w nim, pojawiła by się chęć na zmianę siebie samego, która dostatecznie mocno podtrzymywana zmieniła by całe jego życie. Tylko,
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 10:39:42
  • 0
@Cyprein: i co miałby Bóg w tej sytuacji zrobić? Strzelać piorunami w każdego, co źle postępuje? Wtedy nie mielibyśmy wolnej woli tylko bylibyśmy kompletnie zastraszeni, a naprawdę nie sądzę żeby w życiu chodziło o bycie posłusznym, tylko o nauczenie się jak być dobrym samemu z siebie, bez kary i nagrody
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 10:47:42
  • 0
@Cyprein: fizycznie może i wszystko jest zdeterminowane, bo potrzebuje przyczyny i ma swój skutek i dlatego nie zdarzają się takie boskie interwencje o których mówisz, ale wewnętrznie, psychologicznie możemy się zmienić w ułamku sekundy poprzez zrozumienie czegoś we własnej psychice i ta zmiana jest prawdziwym cudem, a nie strzelanie piorunami.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 11:31:33
  • 0
@Cyprein: ABSOLUT (łac. absolutus—zupełny, doskonały, bezwzględny, bezwarunkowy). Taki właśnie jest nasz świat, którego jesteśmy częścią. Naprawdę dla całego świata nie ma znaczenia czy nasza planeta będzie zamieszkała przez ludzi czy nie i to, że my sobie cierpimy tutaj na własne życie nie sprawia, że świat jest niedoskonały. Co Ci się w tym świecie nie podoba, a co nie jest bezpośrednio działaniem człowieka? Uważasz, że świat ukształtował człowieka w taki sposób,
  • Odpowiedz
Painless
Painless 10.01.2023, 11:54:34
  • 1
@Saint_Louis: możliwe, ale pogadać sobie zawsze można ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Painless
Painless 30.12.2022, 11:14:51
  • 3
Dzisiaj w środku nocy miałem bardzo dziwny sen. Widziałem w nim szarych ludzi, wypranych z kolorów. Czasami z ich ust wylatywała kolorowa mgiełka, ale ogólnie wyglądali dosłownie jak zombie albo NPC, ich zachowania były automatyczne. Poczułem, że ludzkość w większości jest martwa, nie ma w nas nic nowego, nie ma w nas miłości, życia, inteligencji, kreatywności, współczucia, większość ludzi żyje tylko tym co zewnętrzne, myślą tylko o swoim życiu zewnętrznym, o materialnym
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless
Autor
30.12.2022, 11:55:51
  • 0
@billuscher: Nie przejmuję się tym jak się czułem w śnie, ale moje uczucie wobec ludzkości pozostało takie samo po przebudzeniu.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
04.01.2023, 09:24:54
  • 0
@KrolWlosowzNosa: Wydaje mi się, że wiem o jakich obłokach mówisz, bo też je widuję. Wydaje mi się, że to faza przed dojrzeniem tzw. "przejrzystego światłą". Tak jakbyś nie widział jeszcze pełni światła, ale widzisz jego widma. Jedna kwestia to jednorazowe chwilowe dojrzenie takich rzeczy, ale druga kwestia to sprawienie by one były permanentne, a to też jest jak najbardziej możliwe. Utrzymanie takiego głębokiego stanu z otwartymi oczami, chodząc albo nawet
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
04.01.2023, 18:55:56
  • 0
@KrolWlosowzNosa: oczywiście, że tak, bo tylko w relacjach z innymi ludźmi/sytuacjami możemy tak szybko dostrzec prawdę o sobie samym, zobaczyć jak na coś zareagowaliśmy, co nas przestraszyło, do czego nas ciągnie. Mamy żywe przykłady przed oczami wszystkiego co w nas.
  • Odpowiedz
groby23
groby23
04.01.2023, 13:53:34 via Android
  • 0
Jeśli ktoś szuka prawdziwych doświadczeń jeśli chodzi o medytacje, chce nauczyć się weryfikować czy faktycznie był w medytacji i na którym wymiarze, ile zeszło do niego płynących informacji i ile z nich rozumie.Polecam z całego serca. W tym wyjątkowym wydarzeniu rolę prowadzącego przejmie żona wybitnego mistyka Zbigniew, Jana Popko, Agata Popko
Jest nam niezmiernie miło zaprosić Was na Warsztaty rozwoju duchowego już 15 stycznia 2023 r., które poprowadzi Agata Popko.

Nowy
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 04.01.2023, 15:10:45
  • 0
@groby23: skąd Ci "wybitni mistycy" biorą swoją wiedzę i na jakiej podstawie twierdzą, że mają cokolwiek wartościowego do przekazania?
  • Odpowiedz
Painless
Painless 04.01.2023, 17:56:16
  • 1
@groby23: skąd ma pewność, że to wszystko nie jest wytworem jego umysłu? W zwykłym śnie też można się nauczyć dobrze piec chleb, to żaden dowód.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 04.01.2023, 18:05:34
  • 1
@groby23: to, że wahadełko się porusza nie znaczy, że mówi prawdę :)
  • Odpowiedz
Nemayu
Nemayu
04.01.2023, 12:56:42
  • 7
Krishnamurti: Man has always wanted something holy, sacred. Just being kind to others, being sensitive, polite, considerate, thoughtful and affectionate: that hasn't got depth, it hasn't got vitality. Unless you find out in your life something really sacred which has depth, which has tremendous beauty, which is the source of everything, life becomes very superficial. You may be happily married, with children, a house and money, you may be clever and famous,
Nemayu - Krishnamurti: Man has always wanted something holy, sacred. Just being kind ...

źródło: comment_1672837179VdsMpi42WhS5RvPkffTv0E.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 04.01.2023, 15:04:21
  • 2
@Nemayu: idealne podsumowanie tego co zawsze próbuję przekazać ludziom - medytacja powinna być stanem naturalnym, a nie wynikającym z praktyk, przymuszania się, wysiłku i pragnienia "doświadczenia oświecenia".
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
02.01.2023, 12:03:26 via AMWv2
  • 0
#anonimowemirkowyznania
Jaki model rzeczywistości, jest bardziej realny?
Istnieją dwie siły najwyższe, które rywalizują ze sobą? Czy wiadomo czym jest ten dobry i ten zły? Czy też raczej wszystko, i dobre i złe pochodzi od jakiegoś ostatecznego kreatora?
Jest w ogóle jakikolwiek postulat z którym zgadzają się wszyscy ezoterycy na świecie?
Co jest bardziej bliższe prawdy, nienawidzący materii gnostycyzm, czy kochający świat hermetyzm?
#ezoteryka #okultyzm #magia #teoriespiskowe
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 02.01.2023, 12:34:47
  • 1
@AnonimoweMirkoWyznania: jeśli mamy się posługiwać określeniami dualnymi to moim zdaniem te dwie przeciwstawne siły to ego/przeszłość i miłość/teraźniejszość. Ego wynika wyłącznie z przeszłości, powstaje z poczucia braku, strachu, pragnień gratyfikacji, poczucia odrębności od świata i to wszystko powstało z zeszłych wydarzeń, tworzy to prymitywne schematy zachowań i prowadzi do chaosu na świecie. Jeśli pozbędziemy się ego, pojawia się miejsce na teraźniejszość, miłość, prawdę, inteligencję, sprawia to, że możemy myśleć nieszablonowo
  • Odpowiedz
Painless
Painless 02.01.2023, 16:49:56
  • 0
@takitampokemon: moim zdaniem musisz po prostu psychologicznie odciąć się od przeszłości, wywalić całą zawartość swojej podświadomości i wtedy przestajesz patrzeć na świat przez pryzmat nabytych w przeszłości schematów zapisanych w podświadomości
  • Odpowiedz
nutka-instrumentalnews
nutka-instrumentalnews
26.12.2022, 23:33:19
  • 0
Mirki czy mam odnośnie ogólnych zasad #religia vs teoria w tym #buddyzm po licznych przemyśleniach właściwe teoretycznie stanowisko.. czy może jest coś jeszcze..

chodzi mi o tzw. negatywne lekcje karmy, czy w ogóle nauke o grzechu, jak np. miał sie z kimś chyba niestety taki związek i jest się siłą rzeczy związanym niestety w jakis sposób, np. jak ta osoba ma mega negatywną karmę, nie chce pracować, grzeszy -
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 27.12.2022, 09:02:44 via iOS
  • 2
@nutka-instrumentalnews: Negatywna karma wynika z ignorancji - cały czas popełniasz te same błędy i dlatego cały czas dostajesz takie same negatywne rezultaty + jaki jesteś takich ludzi i sytuacje do siebie przyciągasz. Negatywna karma musi być przyjmowana z akceptację, co się w twoim życiu nie dzieje musisz po prostu bez zbędnego użalania się nad sobą starać się dawać z siebie tyle dobra ile potrafisz i obserwować swoje zachowanie czy na
  • Odpowiedz
Painless
Painless 29.12.2022, 16:29:41
  • 0
@nutka-instrumentalnews: no jeśli ktoś ma negatywną karmę i jest w związku z osobą, która jej nie ma to jedna osoba może wciągnąć drugą w negatywną karmę albo druga może wciągnąć pierwszą w pozytywną karmę, ale ich związek prawdopodobnie będzie doświadczał po prostu efektów jednej i drugiej karmy. To nie jest coś takiego, że jest zapisane na kartce jaki masz poziom "mocy" tylko po prostu twoja osoba/twoja świadomość przyciąga i manifestuje
  • Odpowiedz
Painless
Painless 29.12.2022, 17:08:01 via iOS
  • 0
@nutka-instrumentalnews: Nie do końca rozumiem dokładnie o co Ci chodzi z tym związkiem karmicznym. Zła karma rodzinna oznacza, ze twoja rodzina ma złe wzorce i dla Ciebie one będą naturalne w relacjach z innymi i przez to będziesz negatywnie postrzegał świat i ludzi, no ale oczywiście możesz zmienić swoje podejście do świata jeśli poznasz kogoś z innym podejściem do świata i z zupełnie inna rodzina, która ma dobre wzorce się
  • Odpowiedz
Painless
Painless 29.12.2022, 17:55:15 via iOS
  • 0
@nutka-instrumentalnews: No tak jak mówisz, moim zdaniem karma to po prostu efekty naszych działań wynikające ze złych wzorców które nabraliśmy podczas życia i przyjęliśmy je jako wzory do swojej podświadomości. Zmiana wzorców w umyśle musi prowadzić do lepszego życia. Nie wydarzy się żadna magia, ale będziesz umiał korzystać z życia lepiej co w końcu prawdopodobnie naprawi twoje życie.
  • Odpowiedz
Nemayu
Nemayu
17.11.2022, 15:17:33
  • 2
#medytacja #krishnamurti
Nemayu - #medytacja #krishnamurti
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 17.11.2022, 18:00:48 via iOS
  • 0
@Nemayu: Wierzysz w te historie o Krishnamurtim, ze uzdrawiał ludzi dotykiem, podnosil przedmioty siła woli itp? Tylko na jednym jego wykładzie słyszałem jak o tym wprost mówił, ale najczęściej umyślnie się do tego nie odnosił.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 17.11.2022, 18:28:51 via iOS
  • 0
@Nemayu: Z grubsza to grupa okultystow odnalazła go w jego dzieciństwie i rozpoznali w nim „wehikuł w którym odrodzi się kolejny Budda” . Przez pierwsze kilkadziesiąt lat duża grupa ludzi uważała go za kolejnego mesjasza, ale potem ich rozgonił mówiąc, że zamiast słuchać co mówi to go czczą jako symbol i mają go już tak więcej nie nazywać. Np. w tym wykladzie od jakoś 13:20 odnosi sie do uzdrawiania i
  • Odpowiedz
Painless
Painless 17.11.2022, 20:15:53 via iOS
  • 1
@KrolWlosowzNosa: Po pierwsze nie mówi się o takich rzeczach, bo potem uczniowie skupiają się tylko na paranormalnych efektach praktyk i do nich dążą, a przecież chodzi o to, żeby porzucić wszelkie dążenia i takie umiejętności są tylko efektem ubocznym, a po drugie nikt rozwinięty nie chce wokół siebie robić zbędnego szumu, bo właściwie po co?
  • Odpowiedz
Painless
Painless 21.11.2022, 18:58:27
  • 0
@Nemayu: Z tego co rozumiem w tym pierwszym filmiku próbuje on dać do zrozumienia, że śmieszy go ekscytacja efektami "przebudzenia kundalini", ponieważ każdy tylko chce doświadczyć tego uwolnienia energii, ale nikogo nie interesuje jak dojść do tego - jak doświadczyć "insightu". Dużo ogólnie w swoich nauczaniach mówi o uwalnianiu energii w umyśle poprzez wglądy.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 24.11.2022, 18:27:18
  • 1
@Nemayu: Odnośnie telepatii fajnie tutaj opowiada o tym: https://www.youtube.com/watch?v=KGJlFwBCJ3Y&ab_channel=JayS . Bardzo pokrywa mi się to z doświadczeniami, które kiedyś miałem. Ja to interpretuję tak, że jeśli ktoś jest dostatecznie wrażliwy na drugą osobę to jest w stanie "zrozumieć" drugiego człowieka do tego stopnia, że wie o czym ten człowiek pomyśli. Dosłownie jakby to było rozwinięcie empatii do granic ludzkiego umysłu.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 29.12.2022, 16:40:51
  • 1
@Nemayu: Nie zauważyłem wcześniejszej twojej odpowiedzi. Każde ego przekłamuje rzeczywistość, bo jest tylko jednym punktem widzenia, a nie całością. Głupotą jest to, że ludzie uważają swój punkt widzenia za jedyny słuszny i próbują go narzucić innym. Ogólnie najlepiej w ogóle się nie wypowiadać na temat innych i jeśli już się tak bardzo myśli o kimś to zawsze lepiej mówić mu w twarz o tych przemyśleniach, dopiero wtedy jest konfrontacja dwóch
  • Odpowiedz
Painless
Painless 22.12.2022, 14:58:51
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless
Autor
22.12.2022, 18:46:39 via iOS
  • 2
@KrolWlosowzNosa: Dokładnie tak. Póki mamy „komitet” w głowie to człowiek cały czas będzie żył w niepokoju i konflikcie wewnętrznym. Jedynie całkowita integracja wszystkich elementów składowych umysłów prowadzi do uwolnienia. Rozpoznajesz wszystkie głosy, zauważasz, ze ich forma była od zawsze kompletnie pusta i nie było to twoje prawdziwe Ja, usuwasz to, co nie jest twoim prawdziwym Ja, aż dochodzisz do momentu w którym nie pozostaje już żaden głos. Wtedy iluzja się
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
22.12.2022, 18:48:13 via iOS
  • 3
@Adam_Prosty: Z tą przeciwstawnosąci chodziło mi wyłącznie o to, ze pragnienie nas motywuje do działania, a strach powstrzymuje od działania, ale oczywiście obie te rzeczy są wyłącznie wytworem umysłu, czyli iluzją.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
22.12.2022, 21:03:05 via iOS
  • 3
@KrolWlosowzNosa: Gdy widzisz jak świat wykreował twoje Ja, rozumiesz, ze Ja każdego człowieka zostało wykreowane przez ten sam świat, nie możesz winić ludzi za to jacy są, skoro świat ich takimi stworzył, jedyne co pozostaje to zmienić świat na lepsze, by produkował bardziej świadomych, mniej egoistycznych ludzi. Rozumiesz, ze świat to Ty, jesteś jego produktem i jesteś jego zalążkiem. Jesteś częścią całości wiec twój w tym interes, żeby ta całość
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
26.12.2022, 14:19:07
  • 1
@Nemayu: Moim zdaniem Krishnamurti naprawdę przebił się przez ego i dojrzał prawdę. Czytałem mnóstwo jego książek, oglądałem tysiące godzin jego wykładów i myślę, że rozumiem co chciał przekazać i za jego słowami moim zdaniem jest mnóstwo prawdy o świecie, ale trzeba to naprawdę poczuć w sobie, zrozumieć to co on rozumiał mówiąc te słowa, a nie tylko słuchać słów.
  • Odpowiedz
cirilla1989
cirilla1989
25.12.2022, 16:38:56
  • 1
Ostatnio wróciłam do medytacji po długim czasie. Chyba poczułam się na tyle na siłach, aby próbować. Powrócił także stary problem, którego nie umiem zidentyfikować ani określić czy jest czymś dobrym, ani czymś złym w mojej medytacji. Czytam wasze doświadczenia, tak jak znajomy mi mówi wiem, że to oddech i skupienie się na nim jest celem bycia tu i teraz.

Kiedy ja medytuje, skupiam się na oddechu, mój punkt odczuwam w splocie słonecznym.
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 25.12.2022, 18:39:43 via iOS
  • 0
@cirilla1989: Bardzo dobrze to robisz, lepiej niż wielu praktykujących od długiego czasu. Ja w takim stanie rozluźniam pamięć o tym, ze medytuję, o tym ze istnieję i o tym, ze istniało kiedykolwiek coś innego niż ten moment pustki i wolność. A np. gdy zaczynasz widzieć biel to czujesz, ze ja obserwujesz? Czy dopiero po fakcie stwierdzasz, ze ja widziałaś? To samo z szumem, słuchasz go w trakcie czy potem stwierdzasz,
  • Odpowiedz
Painless
Painless 25.12.2022, 22:29:08 via iOS
  • 0
@cirilla1989: Wiem o co Ci chodzi. Przychodzi zapomnienie o czynności która Cię na początku prowadziła. Spróbuj kiedyś słysząc szum pozwolić mu płynąc nie sluchajac go, ale słysząc go i tak samo widząc coś spróbuj jakby nie obserwować tego. Chodzi mi o takie poczucie płynięcia obrazu i dźwięku bez patrzenia i słuchania. Czysta percepcja bez osoby posiadającej percepcję.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 25.12.2022, 23:17:15 via iOS
  • 2
@Nemayu:

@cirilla1989: Pare razy miałem tak, że widziałem jakby mi ktoś z bliska latarką w oczy zaświecił, ale sprawia to takie wrażenie, że od razu sprawdzam, czy ktoś naprawdę nie świeci mi latarką. Jakby się uprzeć to mógłbym nazwać to uderzeniem bieli, a nie latarką, światłem ¯_(ツ)_/¯


@Nemayu: o wrażeniu światła bardzo dużo osób w historii pisało np. Jezus czy Plotyn i to normalna sprawa na
  • Odpowiedz
Painless
Painless 07.11.2022, 13:05:35
  • 14
Postanowiłem, że opiszę moje podejście do medytacji, które dosyć mocno się różni od dzisiejszego, szczególnie zachodniego, podejścia. Zauważyłem, że typowa medytacja polegająca na poniekąd spychaniu myśli na bok, robieniu sobie na chwilę od nich odpoczynku, pomimo, że daje chwilowe efekty w postaci relaksacji i czystego umysłu, nie zmienia życia w sposób kompletny, więc nie jest pełnym rozwiązaniem problemu "ego". Zacząłem szukać nowego sposobu w Wadżrajanie oraz nauczaniach J. Krishnamurtiego i zrozumiałem, że
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless
Autor
07.11.2022, 13:10:51
  • 0
@jutronaobiadznowuryz: bez samoświadomości już jesteś martwy. Jesteś tylko biorobotem ciągle krążącym w utartych schematach i nie ma w Tobie nic nowego, niż żywego.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
07.11.2022, 13:14:21
  • 2
@jutronaobiadznowuryz: gdybyś stał się świadomy dlaczego jesteś nieszczęśliwy to dopiero wtedy mógłbyś się tego pozbyć.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
07.11.2022, 13:16:02
  • 0
@jutronaobiadznowuryz: no cóż, każdy ma wolny wybór, ale moim zdaniem dopiero świadomość czyni nas naprawdę człowiekiem.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
07.11.2022, 22:29:20 via iOS
  • 2
@Dreampilot: Tak, dzogczen zdecydowanie pokrywa sie w wielu miejscach z moimi doświadczeniami, ale staram sie nie zapatrywać w żaden konkretny system/religie, zamiast tego dużo czasu poświęcam na własne przemyślenia i eksperymenty, które czasami pokrywają sie z teoriami innych
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
08.11.2022, 09:55:56
  • 0
@Dreampilot: dzięki, ale to co opisałem to tylko wierzchołek góry lodowej, początek ścieżki. Mam wrażenie, że w psychice każdego człowieka jest zapisana cała historia ludzkości, która czeka na uwolnienie.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
12.12.2022, 21:31:55
  • 0
@matabora: kto puka do drzwi, temu w końcu otwierają :)
  • Odpowiedz
KrolWlosowzNosa
KrolWlosowzNosa
24.11.2022, 10:44:58
  • 6
*Współzależność między światem wewnętrznym i zewnętrznym oznacza, że kiedy wierzę w gniew, mój świat jest światem gniewu.*

Kiedy wierzę w zmartwienie, mój świat jest światem niepokoju, jeśli wierzę w lęk, mój świat jest pełen zagrożeń.

Owa tendencja do wierzenia i podążania za tymi wszystkimi kaprysami i żądzami świata wewnętrznego jest największym źródłem napięć w rodzinie. Tak czy inaczej jesteśmy ludźmi i skłonność do złości, chciwości i martwienia się nieuchronnie pojawia się w
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 24.11.2022, 12:55:51
  • 1
@KrolWlosowzNosa: Bardzo fajny cytat. Kiedyś doszedłem do wniosku, że to trochę jak ze snami - póki nie odzyskamy świadomości we śnie to wtłaczamy się w iluzję i jesteśmy jej ofiarą, myślimy, że nie mamy na nic wpływu i wszystko samo się toczy, a jak odzyskamy świadomość we śnie to w końcu sami kreujemy naszą iluzję i tak samo na jawie, póki nie mamy świadomości, że np. gniew jest wyłącznie wytworem
  • Odpowiedz
Painless
Painless 24.11.2022, 15:12:06
  • 1
@KrolWlosowzNosa: Samo w sobie nazywanie emocji moim zdaniem jest już formą oceny. Póki nie nazwiemy swojego stanu nazwą "strach" to nie jest to strach, tylko coś co ma swój powód, coś co chce się wypowiedzieć, chce być zrozumiane, poniekąd jest to żywy byt, który chce naszej miłości/zrozumienia, by móc znowu wrócić w niebyt, poczuć zaspokojenie i stać się czystym potencjałem z którego może wyrosnąć coś nowego.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 24.11.2022, 17:23:41 via iOS
  • 0
@KrolWlosowzNosa: To o czym mówię jest dość ważne, ponieważ jeśli nie odrzucisz nazywania emocji to nie dotrzesz do emocji nienazwanych, które nie mieszczą się w kategoriach wczesniej doświadczonych/znanych emocji. Najczęściej jak się czuje „coś” to od razu mózg stara się to skategoryzować, przykleić do tego łatkę, a emocje do których nie umie przykleić łatki po prostu wypycha do podświadomości, przyzwyczaja się do nich i nigdy nie daje im się w
  • Odpowiedz
Nemayu
Nemayu
15.11.2022, 21:48:26
  • 1
Czy możliwym jest medytowanie bez żadnej techniki?

#medytacja #krishnamurti
Nemayu - Czy możliwym jest medytowanie bez żadnej techniki?

#medytacja #krishnamur...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 16.11.2022, 09:22:19
  • 0
@Nemayu: używanie jakiejkolwiek metody jest przeciwieństwem prawdziwej medytacji. Medytacja to stan bez żadnych myśli, przywiązań, dążeń, a jak możesz wejść w taki stan cały czas pamiętając o tym, że musisz zamykać się w ramach jakiejś techniki? Samo używanie techniki jest już dążeniem do tego, żeby osiągnąć coś, co ta metoda Ci obiecuje. Prawdziwa medytacja pojawia się, gdy umysł i serce są naprawdę wolne, puste i nie trzeba ich wtedy spychać
  • Odpowiedz
Painless
Painless 16.11.2022, 12:01:48 via iOS
  • 0
@Nemayu: Zacząć trzeba od obserwacji swoich myśli, przekonań, uwarunkowań, pragnień, wierzeń i emocji, zrozumieć dlaczego się pojawiają, dać im ukojenie i zrozumienie, bez oceny i walki z nimi, by już nie musiały wracać. Jest to długotrwały proces obdzieranie się z brudu, ale gdy już tego brudu nie będzie, medytacja nastąpi samoistnie, ponieważ nie będzie nic co będzie Cię odciągało, nie będzie nic czego byś szukał w medytacji. Póki szukasz ukojenia,
  • Odpowiedz
Painless
Painless 16.11.2022, 12:08:14
  • 0
@Nemayu: nie chodzi o brak świadomości. Nie potrzebujesz myśli i emocji, żeby mieć świadomość. Ludzie po amnezji nie tracą swoich uwarunkowań.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 16.11.2022, 12:11:06
  • 1
@Nemayu: w tym co opisałem nie chodzi też o to by utracić pamięć. Chodzi o to by być świadomym wszystkiego co jest w Tobie, ale by to nie przejmowało kontroli. Np. jedna osoba będzie ciągle myślała o pracy, bo praca ją stresuje i stworzyło się w tej osobie uwarunkowanie, natomiast inna osoba po pracy nigdy nie pomyśli o pracy, bo się nie przejmuje, ale to nie znaczy, że ta druga
  • Odpowiedz
Painless
Painless 16.11.2022, 12:12:38
  • 1
@Nemayu: Myśli i emocje nie są produktem wspomnień per se, ale naszego mentalnego przywiązania do tych wspomnień i o tym przywiązaniu trzeba zapomnieć, rozluźnić je.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 16.11.2022, 12:21:55
  • 1
@Nemayu: Krishnamurti zdecydowanie wiedział o co chodzi, jego nauczania bardzo mnie naprostowały w podejściu do medytacji i życia. Dla mnie to o czym on mówi jest prawdą, której możesz doświadczyć na własnej skórze.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 16.11.2022, 12:30:47
  • 1
@Nemayu: Jeśli nie doświadczysz czegoś na własnej skórze to nie powinno się w to wierzyć, ale to nie znaczy, że nie możesz spróbować zrozumieć tego. Jeśli coś usłyszysz to jest to tylko symbolem, ale jeśli zastanowisz się nad tym i znajdziesz w tym prawdę to już nie jest to wiara tylko wiedza :)
  • Odpowiedz
Smokk
Smokk
12.11.2022, 14:11:26
  • 2
Wiecie jaka jest jedyna wartość na tym w pełni niezasługującym na szacunek świecie? Empatia i wrażliwość. Cała reszta jest tylko szarym dodatkiem do i tak pustego świata. A pieniądze? Gdyby nie to, że bez nich nie można nic zrobić zrzygałbym się na nie.

#empatia #efilizm #przemyslenia #feels
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 12.11.2022, 15:09:53 via iOS
  • 1
@Smokk: niestety taki świat stworzyliśmy my - ludzie. I tylko my możemy go zmienić na lepsze.
  • Odpowiedz
pablonzo
pablonzo
12.11.2022, 07:13:40 via iOS
  • 785
Panie Piechociński, zdecyduj się Pan ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#ciekawostkipiechocinskiego #heheszki
pablonzo - Panie Piechociński, zdecyduj się Pan ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
#ciekawostkipiechocinski...

źródło: comment_1668237220omQYnEFSJOKFEYjq90KTBq.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless 12.11.2022, 07:42:58 via iOS
  • 384
@pablonzo: Dziwne by było jakby wydawali tyle samo pieniędzy na coś co jest coraz droższe.
  • Odpowiedz
Painless
Painless 11.11.2022, 19:43:14
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Painless
Painless
Autor
11.11.2022, 19:54:47 via iOS
  • 0
@Erravi: No dobrze, ale podczas snu nasza podświadomość, czyli nasze wewnętrzne przekonania, nadal działają. Wiara nie jest równoznaczna z myślami tylko z naszymi wewnętrznymi przeświadczeniami z którymi pracujemy na jawie.
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
11.11.2022, 21:01:14
  • 6
@Erravi: Wybacz, ale nie zgadzam się z Tobą. Sama nauka świadczy, że wcale ciało nie jest osobne od umysłu. Gdyby umysł byłby zupełnie odrębny od ciała to nie istniałyby efekty placebo i nocebo. Nawet istnieją przypadki osób z rozdwojeniem jaźni, które w jednej osobowości mają poważną wadę wzroku, a w drugiej mają idealny wzrok. Spanie wcale nie oznacza tracenia świadomości, świadomość moim zdaniem wcale nie znika gdy zasypiasz. To, że
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
11.11.2022, 22:39:09 via iOS
  • 0
@kubako: Opowiesz mi co te badania mówią?
  • Odpowiedz
Painless
Painless
Autor
12.11.2022, 06:53:00 via iOS
  • 0
@Erravi: Chyba trochę zle się wyraziłem. Oczywiście świadomość i ciało to dwie zupełnie różne rzeczy. Chodzilo mi wyłącznie o to, ze świadomość ma bezpośredni wpływ na ciało. Gdyby tak nie było to nie mógłbyś świadomie podnieść ręki, bo nie zostałby wysłany impuls elektryczny z mózgu do ręki i o właśnie taki wpływ mi chodzi. Uważam, ze organizm ludzki ma w sobie mnóstwo mechanizmów do leczenia, ale żeby w ogóle cialo
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 27.03.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 26.03.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 10.04.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking