Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko221
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Lowca90
Lowca90

Lowca90

Dołączył 4 lata i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2633
  • Znaleziska 230
  • Mikroblog 2403
  • Obserwujący 103
  • Obserwowane 2
Lowca90
Lowca90
Lowca90 18.01.2026, 09:11:24
  • 6
#humorobrazkowy #heheszki
Lowca90 - #humorobrazkowy #heheszki

źródło: 1000010211

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lucini
Lucini
Lucini
18.01.2026, 10:40:59 via iOS
  • 0
@Lowca90: no ciekawe z tym zniekształceniem rzeczywistości- a lewacy to jakiś bajkowy świat przyciągają swoim umysłem
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 16.01.2026, 16:59:46
  • 697
Nawiązując do tego wpisu:

https://wykop.pl/wpis/84639177/na-podlodze-z-palisandra-sytuacja-jest-beznadziejn

W skrócie: Klient stwierdził, że jestem za drogi i weźmie kogoś innego. Efekt pracy innego favhowca góra, dół po mojej lekkiej korekcie.

Jakiś
@Lowca90 +62
Na podłodze z palisandra sytuacja jest beznadziejna, więcej informacji wrzucę po 17.

#dzepettoparkietto #remontujzwykopem #budujzwykopem #pracbaza #heheszki
więcej
Lowca90 - Nawiązując do tego wpisu:

https://wykop.pl/wpis/84639177/na-podlodze-z-pal...

źródło: 1000010165

Pobierz
  • 130
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 17:09:55 via Android
  • 8
@bartlomiej_rakowski: mój błąd góre zostawił poprzedni, dół ja
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 17:36:00 via Android
  • 5
@Technick20: a dziękuje, staram się wykonywać swije zlecenia najlepiej jak potrafię
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 17:38:49 via Android
  • 52
@ATAT-2: niby tak ale nie do końca. Uważam, że jak ktoś sie podejmuje zlecenia to niezależnie czy bierze 50 czy 200 zł za m2 powienen zrobić dobrze. Tutaj wyszedł brak doświadczebia poprzedniego wykonawcy.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 17:39:53 via Android
  • 18
@Catmmando: góra to efekt "zważonego gruntu/lakieru. Byłem tam przed szlifem i podłoga wyglądała dużo lepiej
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 17:43:38 via Android
  • 64
@ZjadamChmury: moim zdaniem źle dobrana chemia, efekt braku doświadczenia i szkoleń. Mam to szczęscię, że mój tata działa w tej branży ponad 30 lat, a ja sam na zaczynałem swoją przygodę pracując w wakacje od 15 roku życia
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 17:44:50 via Android
  • 12
@Shackowany: od nowa pełne cyklinowanie zaczynając od papieru 36 na cykliniarce.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:41:36 via Android
  • 9
@Vhredny: na palisander tykko podkład alko, na to 1 raz poliuretan śmierdziuch i wodny poluretan na wykończenie. Na innych egzotykach stosowalem podkład wodny i wodny poliuretan i też siada
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:43:14 via Android
  • 2
@scoria: na olejowosk nie nakłada się lakieru
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:44:18 via Android
  • 18
@Matis666: nic, nie twoje mieszkanie więc się nie dotykaj.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:44:33 via Android
  • 0
@mike-mo: warszawa i okolice
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:49:21 via Android
  • 26
@M4rcinS: 65 m2. 3 dni robocze tj 2 dni szlifu i malowanie grunt plus 1 lakier przerwa technologiczna 24 h i kolejnego dnia matowanie i malowanie na gotowo. 1 dnia 8 godzin sam, 2 dnia 8 godzin z pracownikiem i 3 dnia 3 godziny z pracownikiem. Matematykę zostawiam Tobie cytując polskiwgo wieszcza XXI wieku
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:52:48 via Android
  • 2
@scoria: @scoria moim zdaniem olejowosk łączy wszystkie wady lakieru (tj zostawia wartwę ochronną na powierzvhni drewna) z wadami oleju (trzeba pięlegnować).
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 18:54:00 via Android
  • 2
@Matis666: @Matis666 https://allegro.pl/oferta/klej-montazowy-uniwersalny-soudal-280-ml-17626662533

Tylko nie za dużo. Powinno pomóc
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 19:02:27 via Android
  • 14
@powsinogaszszlaja: nieskromnie przyznam, że można tam powiedzieć. Zwlaszcza biorąc pod uwagę portfolio adresami gdzie pracowałem jako podwykonawca między innymi na Złotej 44 kładłem podłogi i robiłem napawy po przejściu tabunu innych wykonawvów przez prawie 2 lata. Na Cosmopolitanie w Warszawie montowałem podłogi prawie 18 miesięcy dzień w dzień.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 19:05:45 via Android
  • 1
@silnikAtrakcyjny: niby tak ale jak jeden pan chcę od Ciebie 7 koła za pracę a drugi woła prawie 14 to jest róznica
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 19:08:19 via Android
  • 12
@powsinogaszszlaja: w chwili obecnej mojemu zawodowi bardxo daleko do niszowego ale to się może szybko zmienić dzięki świetnemu marketingowi jaki ma gumoleum 21 wieku jakim są panele winylowe/ltv które kosztują tyle samo co deska drewniana a w tworii się nie niszczą
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 19:43:49 via Android
  • 1
@gokotgo: 65m2. Nie mam czasu szukać identycznego miejsca na podłodze żeby deski pasowały idealnie ze zdjęciem klienta jak i moim. Jeśli umómiwy sie na rozliczenie zspracę za godzinę nirna metry to mogę i 3 godziny szukać idealnego porównania
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 19:54:48 via Android
  • 4
@scoria: panele laminowane montuję się na podkładzie przez co są głuche i głosnie. Winyle masz wybór klejone albp montosane na pływająco. Do winyli trzeba wylać samopoziom naert żeby je połozyć na pływająco. Można też je kleić
Podróba nigdy nie dorówna orginałowi. Drewno zawsze można odnowić po 15 latach, panele trzeba wywalić. Dużo zmiennych, kwestia indwywidualnych oczekiwań i budzżetu. O winylach chętnie posłucham za 10 lat, bŕdzir więcej opinii jak się
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 19:57:33 via Android
  • 3
@pisk: koszt odnowienia fugi w moim przypadku to 5 zł mb plus 5 zł za każdą poprzeczną. Jako, że te fugi były już mało qidoczne klienci zdecydowali się na ich likwidację
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 20:24:18 via Android
  • 8
@DestroDevil: idzie wyżyć na całkiem dobrym poziomie jak na Polskę. Mam 36 lat, 2 tygodnie wakacji raz w roku, 2-3 razy tydzień, do tego kilka weekwndów wyjazdowych w Polskę plus dom bez kredytu i auto średniej klasy (alfa stelvio, kocham tem samochód). W tym roku ślub i planuje dzieci ale patrze z optymizmem
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 20:24:52 via Android
  • 0
@Moron: warszawa i okolice
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 20:26:39 via Android
  • 2
@rhqq: przy olejach można próbować różnych odcieni ale przez specyfikację tego gatunku drewna cudów nie ma co oczeliwać. DO
o koloryzcji cudowny jest nasz krajowy dąb
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 21:24:21 via Android
  • 0
@slackbot: u mnie, robiąc usługi w Warszawie i okolicu na chemii 1 klasy ceny zaczhnają się od 160 zł m2 na gotowo (fakura szlif, szpachlowanie ubytków, 1 grhbt, 2 razy lakier nawierzchniowy). Wszelkiego rodzaju podklejania, odnawianie faz, koloryzacje, postarzania itp podpijają cenę nawet o 150 zł m2.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 21:32:01 via Android
  • 2
@bartolini1982: wcisnął Ci jakieś g---o nie lakier. Nie ma czegoś takiego jak lakier poliuretanowy akrylowy. Są lakiery wodne 2 składnikowe poliuretanowe. Pytaj się wykonawvy schodów o czym malował i co można połozyć na wierzch
Istenieje ryzyko, że lakier się "zważy" i będzie wygladał jak w tym w poście u góry lub odchodził płatami za jakiś czas. Żeby to zrobić dobrze niezbędna jest konsultacja z wykonawcą.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 21:39:22 via Android
  • 3
@scoria: dlatego teraz zawszę proponuje dodatkowe zabezpiecznie podłogi gotowej fabrycznie po montażu klientom. Jeśli towar jest odemnie to jest w cenie usługi i robię to zawsze jak robię jako podwykonawca to dodatkowo płatny. I robi to dużą róznice jeśli chodzi o wytrzymałość podłogi w przyszłosci.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 21:45:00 via Android
  • 3
@scoria: niby tak ale nie do końca. A na tych próbnikach i tak nie ma ultra matu.
Lowca90 - @scoria: niby tak ale nie do końca. A na tych próbnikach i tak nie ma ultra...

źródło: 1000010067

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 21:47:32 via Android
  • 1
@niewiemjakiwybrac: bez żadnych udziwnień to ceny od 70 m2 x 160 zł -11 200 zł na gotowo. 3 dni pracy i nic Cię nie interesuje
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 07:59:16 via Android
  • 0
@bartolini1982: przed każdą wartwą lakieru wartwę lakieru się matuje wlaśnie poprzez delikatny szlif.

Użyj tego:

https://allegro.pl/oferta/kostka-klocek-gabka-scierna-twarda-skosna-gr-100-trwala-wygodna-solidna-11759054375?context=b9c8e51263f0cf60fe594a26f42d34790d46dd57dcabc947809dae9b1f6d249ab34bcafaac841d27a467d809f9b00227d4602f07090c1beee01a40f5f94d9463e59cfae705b2293ed49c83d4912ab34e29cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c33337975f019c8d86e47bb57a62bdd5b20240bc2b78d361f091015e19ac23f4eb7cb240af993bb6637b672f54edd812b&sellerHasChanged=false&fromVariant=17619377066

Będzie dobrze
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 07:59:48 via Android
  • 0
@curiousboi: warszawa i okolice
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 09:37:07 via Android
  • 1
@Ghost7rider: pod kątem, na prosto tylko ostatni przejazd grubym papierem i prsy zbieraniu szpachli, pożniej całość pasuje spolerowac
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 10:17:40 via Android
  • 1
@Ciasto_hirol: cyklinowanie od nowa, czyszczenie faz, prsemyc benzyną ekstrakcyjną, wcisnać sikaflex 11fc odczekac ze 4 dni i skończyczyć szlif. Tutaj wygląd 120 letniej sosny po.ppeju naturalnym
Lowca90 - @Ciasto_hirol: cyklinowanie od nowa, czyszczenie faz, prsemyc benzyną ekstr...

źródło: 1000009569

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 12:53:03 via Android
  • 1
@HuntOi: lakiery są w wersji połysk, półmat i matt. Jedne są bardziej matowe od innych. A słoje można wyeksponować poprzez postarzanie. Przeważnie pokazuje klientom próbki i pokazuje jak to mniej więcej wygąda. Przykład na zdjeciu
Lowca90 - @HuntOi: lakiery są w wersji połysk, półmat i matt. Jedne są bardziej matow...

źródło: 1000010067

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 12:55:22 via Android
  • 1
@kekerott: fazki albo się szlifuję do zera albo odnawia. W Twoim przypadku może warto pomyśleć o komplekoswej pielęgancji lakieru tj myvie maszynowe i nałożenie 2 wsrtw środka pielęgnacyjnego
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 12:56:14 via Android
  • 1
@blisko_kebab: u mnie ceny startują od 160 zł za m2 na gotowo. Oczywiście przy jakimś dużym metrażu cenna podlega negocjacji
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 12:58:04 via Android
  • 0
@Szalony_Iwan: gratuluje pięknego strzału i życzę następnych. Niedługo będe robil prywatne spa gdzie teak kosztiwał kawalerkę i może będę mógł zamieścić zdjęcia
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 12:59:15 via Android
  • 0
@Tajch: też jestem zdania, że mimo licznych wad, drewno jest najpiękniesze. Natura robi robotę
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 15:41:15 via Android
  • 0
@jotem1st: tak, przeważnie za m2
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
17.01.2026, 15:45:11 via Android
  • 1
@tmpint: oleju lnianego nie lubielę. Nie smakuje mi.

1. Opcja to wycyklijować, 1 rwz powinno się udać tylko tu radzę wziąć fachowca
2. Mycie maszynowe i ponowne położenie oleju.
Ze zdjęć czy opisu nie da się stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze. Olej polecam basic oil od bergera, magic2k od pallmana (olej 2 składnikowy raczej dla profesionalistów) czy woca woood oil
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 16.01.2026, 05:32:16
  • 62
Na podłodze z palisandra sytuacja jest beznadziejna, więcej informacji wrzucę po 17.

#dzepettoparkietto #remontujzwykopem #budujzwykopem #pracbaza #heheszki
Lowca90 - Na podłodze z palisandra sytuacja jest beznadziejna, więcej informacji wrzu...

źródło: img_1_1761688754304

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 09:02:55 via Android
  • 1
@emasele: tak, jestem parkieciarzem/monterem podłóg i schodów
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
16.01.2026, 10:51:40 via Android
  • 0
Zgadza się
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 09.01.2026, 18:43:54
  • 10
Kazimierz Wielki zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną. Ja robię odwrotnie. Beton zastępuje drewnem. Szeroka i długa deska delikatnie szczotkowana w naturalnym kolorze wygladą świetnie. Taka deska jest sporo tańsza od wersji bezsęcznej. A wy jakie deski wolicie z sękami czy bez?

Te dziury w wylewce to wykułem do badania wilgotności wylewki metodą cm. Przy drewnie i ogrzewaniu podłogowym to dość ważne

#remontujzwykopem #budujzwykopem #budownictwo #
Lowca90 - Kazimierz Wielki zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną. Ja robię odw...

źródło: 1000010054

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
09.01.2026, 18:56:34 via Android
  • 0
@chanoja: deska warstowa, w tym przypadku podkład ze sklejki plus 4 mm obłogu dębowego. Dzisiaj mało kogo stać na lite deski, dodatkowo wartstwowe lepiej przenoszą ciepło więc są lepsze przy podłogówce
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
09.01.2026, 20:45:05 via Android
  • 0
@Vhredny: masz jakoś model warty polecenia?
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
09.01.2026, 20:46:36 via Android
  • 0
@Fushnikov: jodełka to piękny wzór, będziesz Pan zadowolony z efektu końcowego
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
09.01.2026, 20:56:16 via Android
  • 1
@languser: ceny deski to temat rzeka, wpływ na cene ma wielkość desek, klasa (przeważnie rustic,natur,select), wykończenie (koloryzacje, postarzanie lekko podbiją cenę), rodzaj lity czy warstwowy, deska czy jodełka oraz grubość obłogu przy warstwowej. W okolicy 250 zl m2 można znaleść fajny material.
Z chemią jest prościej, grunt plus klej to z górnej pułki to około 50 zł m2
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
09.01.2026, 20:58:38 via Android
  • 0
@Vhredny: dzięki, sprawdzę tego wolfa do drewna mam i inwwzyjne i nieinwazyjne więc to na razie wystarczy
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
09.01.2026, 21:00:27 via Android
  • 1
@srgs:prawda, muszę przyznać, że vinyle mają świetny marketing. Jakbym miał komuś proponować panele to lepszy dobry laminat niż winyl
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
12.01.2026, 07:06:10 via Android
  • 0
@anthoris: nic nie powinno sie dziać jeśli kupisz dobrą deskę i dodatkowo dsz na rok zrobisz pielegnacje i zabezpieczyzz lakier
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
12.01.2026, 16:33:03 via Android
  • 1
@anthoris: deski hybrydowe może i mają zwiększoną odporność na uszkodzenia i są woodoodporne, ale przez to, że pokryte są cieniutkim fornirem jest to produkt jednorazowy bez możliwości pózbiejszego odnowienia poprzez cyklinowanie.
Alernatywą sa deski wartwowe o obługu od 3 do 6 mm które za 10 lat prdy remoncie ktoś Ci szlifnie i podłoga będzie jak nowa.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
15.01.2026, 13:31:50 via Android
  • 0
@anthoris: wilgoć nie. Najgorszy jest piach. Zniszczy lakier na każdym matetiale
  • Odpowiedz
maikeleleq
maikeleleq
14.01.2026, 17:49:31
  • 0
Powiedzcie mi jaki jest teraz koszt zrobienia schodów drewnianych? Nie mówię że dębowych, normalne drewno, czy może lepszy będzie mikrocement? Co wyjdzie korzystniej cenowo? #remontujzwykopem #budowadomu #remont #budujzwykopem
maikeleleq - Powiedzcie mi jaki jest teraz koszt zrobienia schodów drewnianych? Nie m...

źródło: IMG_3376

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 14.01.2026, 18:48:35 via Android
  • 1
@maikeleleq: za taki komplet biorę ok 22 tysiecy na gotowo tj trepy dębowe w 1 klasie grube na 4 cm, podstopnie (w kolorze schodów albo biały lakierowany mdf) i cokoły. Dodatkowo płatne barierki. Schody robisz raz na całe życie więc jak decydujesz się na dreeniane to rób z dębu ewentualnie jesionu. Niektórzy wykonawcy robią taniej np fornirowane i po 20 latavh jak robisz remont wychodzą takie kwiatki jak na zdjęciu.
Lowca90 - @maikeleleq: za taki komplet biorę ok 22 tysiecy na gotowo tj trepy dębowe ...

źródło: 1000010137

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 31.12.2025, 15:19:20
  • 12
W tym roku zarobiłem wystarczająco dużo i już do końca roku mogę mieć wolne. Wszystkiego dobrego wszystkim mirkującym w 2026 roku. I pamiętajcie, ze drewniane podłogi to najlepsze podłogi

#remont #remontujzwykopem #dzepettoparkietto
Lowca90 - W tym roku zarobiłem wystarczająco dużo i już do końca roku mogę mieć wolne...

źródło: 1000009687

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.12.2025, 15:37:58 via Android
  • 0
@paw1470: dobry bajkopisarz z niego. Zarówno schody jak i podłogi maluje walkiem. Pędzlem sobie pomagam w trudnodestpenych miejsach
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.12.2025, 16:14:52 via Android
  • 1
@Smarek37: jutro mam urodziny i zgodnie z 36 letnią juz tradycją robię sobie wolne :)
  • Odpowiedz
bangshespregnant
bangshespregnant
bangshespregnant
18.12.2025, 15:33:24
  • 1
Ale jestem rozczarowany #ikea

tldr; Mam problem z blatem. Materiał się rozwarstwia, IKEA twierdzi, że niewłaściwie dbałem o blat i co ciekawe - to ja przekazałem 'serwisantowi' taką informację, a to jest kłamstwo bez żadnego pokrycia XD

Zauważyłem rozwarstwienie na blacie z forniru, które nie powstało w miejscu, gdzie była wilgoć, ciepło, czy inny czynnik ryzyka. Ponieważ blat ma niecały rok zgłosiłem rękojmię. Przyszedł gostek porobić parę zdjęć. Stwierdził, że on
bangshespregnant - Ale jestem rozczarowany #ikea 

tldr; Mam problem z blatem. Materi...

źródło: blat

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 18.12.2025, 16:36:14 via Android
  • 0
@bangshespregnant: lite drewne też sie nie nadaję na blaty. Zrób sobie z jakiegoś kamienia czy konglomeratu i święty spokój. Goracy garnek można postawić czy wodę rozlać i nic sie nie dzieje. Nie zliczę ile blatów dębowych szlifowałem bo sie zrobiły czarne od wody przy zlewie a że reakcja wchodzi głęboko to czarne ślady są nie do usunięcia
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 11.12.2025, 15:41:23
  • 97
Deska sosnowa w domu z 1920 roku. W końcu znalazłem odpowiednią metodę do szlifowania farby olejnej. Jak na 100 letnia deskę to wygląda całkiem fajnie

#remontujzwykopem #pracbaza #dzepettoparkietto
Lowca90 - Deska sosnowa w domu z 1920 roku. W końcu znalazłem odpowiednią metodę do s...

źródło: temp_file4761460639668662955

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:08:19 via Android
  • 0
@Barte_q bez sensu z papierami, papier tępy po 10 sekundach
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:08:34 via Android
  • 0
@penkroff dobry odkurzacz to podstawa
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:09:04 via Android
  • 0
@asdfashaass proponowałem ale klienci wolą nieregularne szczeliny wypełnione sikaflexem czarnym
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:09:22 via Android
  • 0
@mam__pytanie na gwoździe. Nie wiem o ktore szare Ci chodzi
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:10:42 via Android
  • 2
@penkroff szlifierka do betonu plus odpowiednia tarcza. Po wielu testach znalazłem odpowiednią.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:16:40 via Android
  • 1
@penkroff tez nie lubię dlatego walę cenę z kosmosu. Czasami się godzą i trzeba robić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:18:34 via Android
  • 0
@Lowca90 mi to szkoda sprzętu na takie roboty i jak robiłem jak mówisz to papiery zaraz byly do wyrzucenia. Tu było ze 4 mm farby
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 17:22:53 via Android
  • 0
@penkroff tez wyjście ale układania mam dosyć na razie. Wczoraj skończyłem prawie 500 m2 w takim skromnym mieszkaniu. Zeby było łatwiej to był to czarny dąb w jodelce. 250 metrów pasowań ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 18:52:05 via Android
  • 0
@penkroff a skąd jesteście? Szukam podwykonawców co coś potrafią
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
11.12.2025, 18:53:38 via Android
  • 0
@boryspo na takie stare podlogi to tylko olej moim zdaniem. Wszystko zależy od stylu domu/mieszkania.
  • Odpowiedz
comanchee
comanchee
10.12.2025, 17:54:15
  • 1
Czy macie jakieś wrażenia odnośnie podłóg z materiałów typu;
-deska hybrydowa (warstwa użytkowa z naturalnego drewna (zwykle forniru dębowego) i wodoodpornego, mineralnego rdzenia (np. SPC)
-deska lita bambusowa

Nie chcę zwykłych paneli, na parkiet mnie nie stać (budżet do 200 zł/m2 za materiał) i szukam czegoś pomiędzy - typu deska barlinecka itp
#remontujzwykopem #wykop30plus
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 10.12.2025, 18:35:30 via Android
  • 0
@comanchee a mysales o czymś takim? Parkiet warstwowy, fabtycznie lakierowany 6 mm obłogu, wzór możesz położyć jaki chcesz. Cena ok 160 m2
Lowca90 - @comanchee a mysales o czymś takim? Parkiet warstwowy, fabtycznie lakierowa...

źródło: temp_file2117415572811294947

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 10.12.2025, 19:50:54 via Android
  • 0
To są pasy krakowskie, specyficzny wzór. Możesz polozyc to w jodełke czy cegielkie. Tutaj masz deski szerokoac 13 dlugosc 80-200 cm oblog 4 mm klasa rustik, cena 210 zł na 8 % vacie (materiał plus usluga), jak jesteś z okolic warszawy tovpisz pw
Lowca90 - To są pasy krakowskie, specyficzny wzór. Możesz polozyc to w jodełke czy ce...

źródło: temp_file3225255822376702454

Pobierz
  • Odpowiedz
Profesor_Pimko
Profesor_Pimko
07.12.2025, 17:30:52
  • 0
Pany i panewki, w jaki sposób można zachować naturalny wygląd drewna dębowego po cyklinowaniu? Z jednej strony ludzie polecają olejowosk osmo, z drugiej na reditach ludzie piszą żeby lepiej nakładać lakier bezbarwny, a ten polecany, niby nie do zaje(ch)ania kosztuje 2x tyle co osmo(oczywiście wiem, że chytry to dwa razy traci). Jak ktoś już zawodowo przerobił 100 hektarów parkietu, to nie będę dyskutował i się posłucham.
#parkiet #remont
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 07.12.2025, 19:15:45 via Android
  • 1
@Profesor_Pimko efekt tzw surowego drewna uzyskasz po 3 wartwach berger seidle natural white. Malować grubo ok 100-120 ml na m2 na warstwę. Wałek microfaser 11 mm do lakierów. Po 2 warstwę obowiązkowo podłogę dobrze zmatowac

Olejowosk też można ale co roku wypada pielęgnować i nakładać warstwę wosku regeneracyjnego
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 08.12.2025, 22:52:56 via Android
  • 1
@Profesor_Pimko skoro jesteś amatorem i chcesz jasną matową podłogę to polecam najpierw oodklad flex primer a na to 2 warstwy lakiwru royall matt, oba produkty od berger seidle. Walek ten sam co wyżej. Matujesz po 1 warstwie lakieru najlepiej siatkami 180 . Przed lakierowaniem wypadałby by po cyklinairce poprawić podłogę polerką (gradacje zależą od wzoru ale kończymy na 100 i poprawić boki jakąś szlifierka mimośrodową też 100). Podloga ma.byc jednokita i
  • Odpowiedz
Lempek
Lempek
20.11.2025, 12:42:50
  • 0
Cześć, jest tu może ktoś kto zna się na podłogach drewnianych/deskach warstwowych? Otóż mam od 1,5h roku na podłodze deskę warstwą dębową wykończenie lakier ultramatowy. Świeżo po położeniu była super ładniutka, ale bardzo szybko (myślę, że już po ok. miesiącu) zaczęła ciemnieć. Nie była jakoś często myta (ok. raz w miesiącu średnio) i zawsze do mycia używany był środek rekomendowanego przez producenta - Blanchon Cleaner Lisabril (https://www.blanchon.pl/cleaner-lisabril.html) - używany zgodnie z
Lempek - Cześć, jest tu może ktoś kto zna się na podłogach drewnianych/deskach warstw...

źródło: IMG_6080

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 20.11.2025, 19:31:08 via Android
  • 0
@Lempek jak nie schodzi przy myciu to żaden brud tylko naturalne garbiniki (taniny) w drewnie dębowym które wychodzą po reakcji z wodą.
Była wykonana pielęgnacja po montażu podłogi? Bo często jest tak, ze producenci fabrycznie nakładają 7 wartw lakieru gdzie w rzeczywistości tego lakieru prawie nie ma i zwlaszcza przy postarzanej desce wychodzą takie kwiatki.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 20.11.2025, 21:16:17 via Android
  • 1
To, że drewno delikatnie zmienia kolor pod wplywem promieni uv to proces naturalny niezależnie od tego czym jest wykończone. To, ze Twoja podłoga wyglada na brudną to inna sprawa kaloszy. Moim zdaniem po montażu powinna być zrobiona pielęgnacja w celu zabezpieczenia mikroszczelin przed wodą. Jest to szczególnie ważne przy podłogach szczotkowanych. Wtedy w porach nie miałbyś tych czarnych śladów. Zaproś jakiegoś sensownego parkieciarza z okolicy to może się uda to zmyć agresywna
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 28.10.2025, 16:35:20
  • 423
Kolejna 50 letnia podłoga uratowana przed panelami. Przed szlifem wstrzyknąłem trochę kleju puchnącego żeby zniwelować skrzypienia parkietu. Zestaw lakierów jak zawsze od berger seidle czyli podkład exo block i nawierzchniowy 2 razy ceramic star. Inwestorzy zachwyceni a ja z czystym sumieniem mogę zająć się kolejnymi zleceniami.

#remont #remontujzwykopem #dzepettoparkietto
Lowca90 - Kolejna 50 letnia podłoga uratowana przed panelami. Przed szlifem wstrzykną...

źródło: temp_file2867468525058484298

Pobierz
  • 86
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 16:35:52 via Android
  • 143
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file4548806970979232134

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 16:46:24 via Android
  • 83
@G06DbT kładę
Lowca90 - @G06DbT kładę

źródło: temp_file417574210951732930

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 17:08:31 via Android
  • 18
@G06DbT nawet równa wylewkę musisz zeszlifować z mleczka i zagruntować gruntem dobranym do kleju.
Co do deski to zależy czy kupujesz surową do cyklinowania czy wykończoną fabrycznie. W tym drugim przypadku kładziesz, robisz pielęgnację i cieszysz się piękna podłogą. Jak nie wnosisz piachu i podkleisz meble to nowa podłogą od dobrego producenta śmiało wystarczy na 15-20 lat. Wystarczy raz na jakiś czas zrobić pielęgnację (przy olejowanej częściej, olejowosk rzadziej, lakier bardzo
Lowca90 - @G06DbT nawet równa wylewkę musisz zeszlifować z mleczka i zagruntować grun...

źródło: temp_file170392286249510409

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 17:39:28 via Android
  • 10
@zusmnieuzdrowil tylko ostrożnie z tym klejem bo bez szlifuje ciężko go usunąć. Robię nawierty wiertłem 4, klej przeważnie chemolan b rozgrzewam w wiadrze z wrzątkiem i wpuszczam przez dużą strzykawke od 15 do 25 mm na otwór.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:11:12 via Android
  • 9
@17loginbylzajety tak sa klepki lewe i prawe lub a i b. Jak robisz to pierwszy raz to najlepiej poćwiczyć trochę na sucho bez kleju. Najważniejsze to kupić dobry produkt który trzyma kąty. Trzeba też dobrze rozmierzyć i jest sporo zabawy z docinaniem
Lowca90 - @17loginbylzajety tak sa klepki lewe i prawe lub a i b. Jak robisz to pierw...

źródło: temp_file5366202743322582987

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:16:35 via Android
  • 15
@Mododzyglizda o subit. Usuwanie go to mordęga, zadbaj przy tym o bhp bo szkoda zdrowia.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:42:46 via Android
  • 19
@pawel_qweewq_1212 wiem, czasami się takie wzory robi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Lowca90 - @pawelqweewq1212 wiem, czasami się takie wzory robi  ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: temp_file6513663763870077505

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:46:03 via Android
  • 1
@pablos255 nie znam sie za dobrze na panelach ale dobrze mi sie montowalo quick stepa i wenningera
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:50:50 via Android
  • 2
@Manaka jak nie twoje mieszkanie to nienruszaj bo bez wprawy więcej szkody niż pozytku. Ale jesli chcesz sprobowac to prosze bardzo. Jesli oodloga jest na wylewce to trzeba zrobic nawierty w rogach klepek wiertłem 4. Chemolan b to klej którego potrzebujesz, należy rozgrzać go w wiadrze z bardzo gorąco wodą, w otwory włożyć dużą strzykawke i za jej pomocą wstrzyknąłem klej pod parkiet ok 15mm.Całość powierzchni roboczej dobrze zabezpiecz bo ten
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:53:58 via Android
  • 9
@pawel_qweewq_1212 panie takie klepki to pikuś z tym co się czasami kładzie. Ostatnio wrzucałem zdjęcia włoskiego projektu a w weekend jak mi kolor wyjdzie wrzucę jodełke francuską z ramkami dookoloa łączoną z taflami z drewna . Tutaj ten włoski wynalazek. I musiałem obrobić 16 takich grzejników podłogowych
Lowca90 - @pawelqweewq1212 panie takie klepki to pikuś z tym co się czasami kładzie. ...

źródło: temp_file8396708403168230427

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 18:57:16 via Android
  • 0
@penkroff chemolan b
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 19:06:24 via Android
  • 1
@penkroff niczym nie rozcieńczam. Wstrzykuje ewentualnie wodę przed klejem żeby szybciej złapał
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 19:16:49 via Android
  • 0
@pawel_qweewq_1212 o prawidzy czarny dąb bardzo trudno ale są tzw zamienniki i dzięki obróbce chemicznej można uzyskać podobny efekt
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
28.10.2025, 20:23:30 via Android
  • 0
@elLimon deskę barlinecka też można szlifować
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:40:43 via Android
  • 0
@FuriousViking zawszę klientom staram się wytłumaczyć, ze takie podklejanie jest naprawą prowizoryczną i nie jestem w stanie określić na ile wystarczy. Nie mam rentgena w oczach i nie widzę co jest pod klepkami. Z doświadczenia wiem jednak, że mam na koncie inwestycje gdzie ten patent sprawdza się po 15 latach. Ten klej śmiało można zastosować w twoim przypadku ale musisz pamiętać, że to trochę prowizroka i możliwe jest że po jakimś
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:40:54 via Android
  • 0
@strusmig tak
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:42:19 via Android
  • 0
@Oo-oO działam w okolicach Warszawy i ceny u mnie za szlif zaczynają się od 150 zł brutto za m2 na gotowo (szlif, szpachlowanie, lakierowanie plus materiały)
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:42:51 via Android
  • 1
@Logytaze działam w Warszawie I okolicy I ceny u mnie zaczynają się od 150zl brutto
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:44:43 via Android
  • 1
@naczelnik1845 warto bo deska trojwasrtowa to drewno a drewno jest najpiękniejszym materiałem jaki możemy sobie zamontować w domu. Świetnie znosi ogrzewanie podłogowe, jest miła i ciepla w dotyku a do tego wygląda zajebiscie
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:48:57 via Android
  • 1
@srul2016 w chwili obecnej sa 2 wyjścia. Albo robimy tak jak mówisz albo stosujemy przy cyklinowaniu bloker subitu jak pakstop. Środek ten jest przedstawienie jako rozwiazanie blokujące emisję wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych. Ma atesty wiec chyba działa ( ͡° ͜ʖ ͡°) karta techniczna jest dostępna w necie, nie jestem chemikiem żeby to zweryfikować. Stosowałem kilka razy, klienci chwalą
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 06:49:14 via Android
  • 0
@JestesUpani jest
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 15:49:25 via Android
  • 0
@3ezwy jak jacht to raczej teak wchodzi w grę. Nie znam się na jachtach ale szlif drewna wszędzie się robi tak samo
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 15:49:35 via Android
  • 0
@jackieboy nie
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 15:50:03 via Android
  • 0
@dafto pisz pw to Ci napisze czy dojadę czy nie
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
29.10.2025, 16:29:30 via Android
  • 0
@jackieboy zdjąć panele, wyrównać wylewkę i przykleić jakąś ładna deskę;) serio mówiąc bez rozbierania nic jej zrobisz bo albo skrzypi na krzerj wylewce albo wyłamanym zamku
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
03.11.2025, 06:23:15 via Android
  • 0
@naczelnik1845 kit do drewna w kolorze podłogi
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
05.11.2025, 09:58:41 via Android
  • 0
@pawel_qweewq_1212 nie ja załatwiałem materiał wiec mogę się zdać na slowa architekta i właściciela. Teraz zaczynam ten temat i wg nich obłóg jest z czarnego dębu
Lowca90 - @pawelqweewq1212 nie ja załatwiałem materiał wiec mogę się zdać na slowa ar...

źródło: temp_file3633566151043257252

Pobierz
  • Odpowiedz
Vexolax
Vexolax
03.11.2025, 18:10:42
  • 0
Cześć, zamierzam rozwinąć działalność o budowanie różnych konstrukcji (głównie z drewna). Chcę skompletować cały zestaw, wiertarko wkrętarkę, szlifierkę, zestawy bitów, kluczy, ukośnicę itd. Myślałem nad firma DeWalt i podobają mi się ich urządzenia. Z tego co widzę wiele firm używa właśnie ich sprzętów.

Ale sam nie wiem. Co sądzicie? A może; Makita, Bosh?

#budujzwykopem #remontujzwykopem #stolarstwo #budowadomu #narzedzia
Vexolax - Cześć, zamierzam rozwinąć działalność o budowanie różnych konstrukcji (głów...

źródło: image

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 03.11.2025, 22:45:36 via Android
  • 0
@Vexolax jesli chodzi o ukośnice czy zaglebiarke to festool jest bezkonkurencyjny. To samo z piłą stołową. Montuje podlogi drewniane, listwy i schody i u mnie liczyć się precyzja cięcia i niezawodność. Mam 2 ukośnice, zaglebiarki i właśnie wleciało 3 precisio. Jedyna wada tej marki to cena
Lowca90 - @Vexolax jesli chodzi o ukośnice czy zaglebiarke to festool jest bezkonkure...

źródło: temp_file1125828844108144793

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 31.10.2025, 16:29:41
  • 5
Schody. Temat rzeka. Czasami są bardziej ukryte w schowanej klatce schodowej tutaj były jakby z boku salonu. Lite drewno dębowe 4 cm, gdzie podstopień jest łączony ze stopniem w kącie 90 stopni. Czarne wangi przy ścianach i czarne rurki przy barierce. Całość miała wyglądać w miarę lekko i industralnie pasując do reszty wystroju domu. Schody wykończone olejowskiem osmo pasującym do podłogi. Wykonując to zlecenie w okolicach Warszawy inwestor musiał zapłacić niecałe 35
Lowca90 - Schody. Temat rzeka. Czasami są bardziej ukryte w schowanej klatce schodowe...

źródło: temp_file9063355014580464741

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.10.2025, 16:30:32 via Android
  • 1
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file2795704746352091262

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.10.2025, 16:31:15 via Android
  • 0
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file2411887629178401882

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.10.2025, 16:31:53 via Android
  • 0
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file7836305991913966215

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.10.2025, 16:32:46 via Android
  • 1
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file3059557612052492316

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
31.10.2025, 16:35:43 via Android
  • 1
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file7311101520262098109

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 20.10.2025, 07:03:17
  • 9
Wczoraj większość z wykopków stwierdziła że deska wartwowa to nie deska, panele najlepsze a jak drewniana to barlinek. To łapcie porównanie wielkościowe długiej i szerokiej deski z typowym barlinkiem. Pojawiły się też głosy że chłopaki na każdej stolarni zrobią takie deski co jest kompletną bzdurą. Sam znam 2 firmy w kraju (18 lat w zawodzie parkieciarza), które oferują taki materiał. Czy taka deska ma sens? Jak dla kogos wydać 100 koła to
Lowca90 - Wczoraj większość z wykopków stwierdziła że deska wartwowa to nie deska, pa...

źródło: temp_file3690181991364028872

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
20.10.2025, 07:26:54 via Android
  • 1
@RobinSchudl to wpisz sobie w Google hasło czy wsrtowa deska to prawdziwa deska :)
I nie jesto to towar jednorazowy. Najważniejsza jest grubość obłogu i uwaga przy litej desce we większości wartwa uzytkowa do piórowpustu jest podobnej grubości co obłogu w wartwowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
20.10.2025, 11:29:08 via Android
  • 2
@appmstt 1. nic jak dobrze skręcone
2. Taśma akustyczna
3. Podklad do paneli
4. Paski maty korkowej

Żeby uniknąć skrzypienia trzeba dobrze zamontować legary. Najlepiej o najbardziej stabilniejsza będzie mniej więcej coś takiego
Lowca90 - @appmstt 1. nic jak dobrze skręcone 
2. Taśma akustyczna 
3. Podklad do pan...

źródło: temp_file107906326127291330

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
20.10.2025, 11:35:54 via Android
  • 1
@appmstt
Lowca90 - @appmstt

źródło: temp_file4533977906403961876

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 19.10.2025, 08:27:57
  • 65
Gdy ktoś się mnie pyta jaka podłoga jest najładniejsza to odpowiadam, że deska. Im większa tym lepszą. I o ile deski o szerokości 18 czy 20 cm długie do 2.50 metra są dość często spotykane o tyle taki materiał to rarytas tylko dla najbogatszych. Deska produkowana przez Polską firmę, robiona na indywidualne zamówienie gdzie dobieramy sobie kolor, wielkość i klasę drewna. Od jutra rozpoczynam montaż deski szerokiej na 28 cm i długiej
Lowca90 - Gdy ktoś się mnie pyta jaka podłoga jest najładniejsza to odpowiadam, że de...

źródło: temp_file1321279186332275641

Pobierz
  • 108
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 08:28:41 via Android
  • 3
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file8840302213879619360

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 08:29:20 via Android
  • 2
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file6394971064792067167

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 08:29:53 via Android
  • 1
@Lowca90
Lowca90 - @Lowca90

źródło: temp_file6192589726439733852

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 08:36:58 via Android
  • 1
@zimowyporanek to lewa strona ktora jest klejona do podłogi ( ͡° ͜ʖ ͡°) bexxie to wyglądać mniej więcej tak
Lowca90 - @zimowyporanek to lewa strona ktora jest klejona do podłogi ( ͡° ͜ʖ ͡°) bex...

źródło: temp_file1537654651702184724

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 08:39:24 via Android
  • 1
@totem_lesnych_ludzi nie idą:) zdecydowanie łatwiej uklada się deski krótsze. Wystarczy 1 osoba, przy takim długim towarze niezbędne są minimum 2 osoby do cięcia, noszenia czy montażu oraz z każdą deską trzeba się obchodzić jak z jajkiem żeby jej nie połamać czy nie uszkodzić przy przenoszeniu uderzając o sufit albo ścianę
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 08:42:56 via Android
  • 4
@zimowyporanek deska warstowa, na górze obług drewniany 4mm na dole sklejka. Teraz 9.5/10 montazy to podlogi wartwowe wykończone fabrycznie. Lepiej znoszą ogrzewanie podłogowe i są tańsze w zakupie niż lite drewno które po montażu szlifować i zabezpieczyć olejem czy lakierem.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 09:05:50 via Android
  • 4
@zimowyporanek panele podłogowe to jednak inna klasa niż podlogi drewnianej a porównywanie jej z taką deska nie ma najmniejszego sensu. Ale spróbuję kiedyś klientów przekonać że zamiast wydawać równowartość mieszkania na podłogę niech kupią sobie panele po 25 ziko ( ͡° ͜ʖ ͡°) to trochę jakby w salonie paganiego sprzedawca namawiał klienta na zakup daci bo przecież jednym i drugim dupe przewieziesz więc po co przepłacać XD
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 09:44:53 via Android
  • 4
@Rachey będę w listopadzie montował od tego samego producenta prawie 500 m2 w jednym z warszawskich apartamentów to wrzucę zdjęcia. Jodełka klasyczna szer 25 dlugosc 100 więc też kawałek ładnej deski. Tylko zupełnie inny kolor bo jakiś ciemny brąz czy tam czerń
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 09:46:40 via Android
  • 2
@stanleymorison nie bronie tylko pokazuje że można swoje własne m urządzić trochę inaczej niż standardowy katalog z ikea plus panele po 49 ziko z promocji z castoramy.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 09:59:46 via Android
  • 2
@zimowyporanek to jest deska sosonowa a to jest deska dębowa wartswa. Jedno i drugie można położyć na podłogę ale dziwnym trafem większość ludzi woli deski wsrtwowe dębowe. Tutaj zdjęcie z innej inwestycji deski od tego producenta może lepiej zobrazuje wielkosc tych desek
Lowca90 - @zimowyporanek to jest deska sosonowa a to jest deska dębowa wartswa. Jedno...

źródło: temp_file3928539389362168644

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 10:39:38 via Android
  • 0
@AdministratorDanychOsobowych normalnie jak każdą inną deskę
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 10:41:28 via Android
  • 0
@dafto nie nie masz, lity materiał dużo bardziej pracuje niż warstwowy. 30 czy 40 lat spokoju to mogłeś mieć na starych lakierach ktore sprawiały że podloga dębowa miała odcień ciemno żółty czy pomarańczowy wręcz. Lakier ten był twardy bo zawierał formadechydy teraz są zakaźne bo wyszło że są rakotwórcze
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 10:42:38 via Android
  • 1
@deni28s a po co mówić? Ludzie robią to dla siebie bo im się podoba a nie żeby się chwalić że dali 500 koła za podłogę
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 10:43:01 via Android
  • 0
@kubako dokładnie tak
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 10:46:06 via Android
  • 0
@Rachey płyta mpf bedzie dużo lepsza bo jest gęstsza i stabilniejsza niż OSB. My dajemy minimum 22 mm a najlepiej 25 mm. Legary najlepiej z klejonego drewna i ok 35 cm przerwy między legarami. Jedna ekipa odemnie właśnie robiła taką w kamienicy to mogę Ci na priv podesłać pare zdjęć jak mi chłopaki wysla.
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 10:49:58 via Android
  • 0
@dafto nie zauważysz żadnej roznicy wykładowej między deska lita a wartwową. 18 lat zajmuje sie podłogami i do tej pory nie potrafię odróżnić zamntowanej deski wartwowej od litej

Tutaj wlasciele zdecydowali się na olej
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 12:17:55 via Android
  • 0
@_komentator_ to znajdź mi 6 metrowe deski z litego dębu w klasie super select a później przy montażu daj gwarancję że nie będzie pracować i się nie powygina i że nie porobią się szpary przy ogrzewaniu podłogowym. Nikt Ci takiego materiału nie dostarczy ale internetowe anonimy wiedzą więcej niż człowiek który 18 lat zajmuje sie podłogami I zrobił kilkaset podlog od tych najtańszych po super premium
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 13:35:29 via Android
  • 0
@zibizz1 a oo co ludzie kupują torebki prady? Powinieneś co ludzie kupując Ferrari albo jachty? Tak standardowe deski są jak najbardziej spoko ale te towar mimo że warteowy to trochę inna liga
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 14:45:55 via Android
  • 0
@DieJoana sa takie zajebistej jakości że u wlasciela Barlinka kładłem deskę innej firmy XD
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 15:52:37 via Android
  • 0
@MamCieNaHita deski wartwowe mają taki sam.opor cieplny jak panele tej samej grubości i większy niż plytki. U siebie mam deskę wartwowa na ogrzewaniu podłogowym I sprawdza się zajebiscie. Plytki mam w kuchni i łazience na dole. W głównej łazience mam deskę z teaku na ogrzewaniu podłogowym I też sprawdza się świetnie
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 15:54:03 via Android
  • 0
@Kontestator jak jest wszystko zrobione zgodnie ze sztuką (przygotowanie podłoża, szlif mleczka, grunt i odpowiedni klej) to nic nie skrzypi nawet po kilku latach
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 15:54:56 via Android
  • 0
@editores przy lakierowanym wystarczy unikać piachu a o olej czy olejowosk trzeba dbać
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 16:05:02 via Android
  • 1
@JanTrajbal2 niech jadą to nie moje deski ja jestem tylko wykonawcą. Chciałem pokazać materiał jaki trudno spotkać i na jaki większość ludzi nie może sobie pozwolić. To, że dla większości ludzi panele sa najlepsze to żadne odkrycie.

Nie popadający też w skrajności bo dojdziemy do wniosku że najlepiej jeść tanie parówki bo na końcu i tak gowno z tego :)
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 16:08:23 via Android
  • 0
@editores fajnie i się cieszę tylko wyobraz sobie, że większość moich klientów od dbania o takie rzeczy jak dom, ogród i podlogi ma ludzi. Dostają zalecenia pielęgnacyjne i wszystko wygląda jak świeżo po montażu
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 16:09:29 via Android
  • 0
@chanoja bzdury odpowiadasz. Nie wyczujesz żadnej roznicy między deska lita a wartwowa po przyklejeniu
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 16:15:08 via Android
  • 0
@zibizz1 problem z deskami takiej długości jest taki że zostało mało drzew z których można wykonać taki materiał. Pomników przyrody nikt nie będzie wycinał. Stąd wysoką cena. Do tego trzeba mieć maszyny odpowiedniej wielkości
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 19:31:07 via Android
  • 1
@Heroina340 proszę przykładowy cennik z jednej z fabryk z którą współpracuje. Niestety drewno zrobiło się masakryczne drogie
Lowca90 - @Heroina340 proszę przykładowy cennik z jednej z fabryk z którą współpracuj...

źródło: temp_file727818452208047883

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90
Autor
19.10.2025, 19:36:01 via Android
  • 0
@_komentator_ łap aktualny cennik z jednej z fabryk z którą współpracuję. Deski szerokiej na 18 i długie na 220 cm w pierwszej klasie, wykończone fabrycznie kosztują 529 zł za m2. Na pewno za 100 czy 200 zł więcej chłopaki na stolarni zrobią Ci deski długie na 6 metrów, dadzą gwarancję a Ty jako wykonawca się pod tym podpiszesz XD
Lowca90 - @komentator łap aktualny cennik z jednej z fabryk z którą współpracuję. Des...

źródło: temp_file6361022259865378811

Pobierz
  • Odpowiedz
Lowca90
Lowca90
Lowca90 18.10.2025, 10:42:56
  • 1
#motoryzacja mirki potrzebuję porady. Jestem posiadaczem Toyoty proace i już mam dość tego samochody. Wieczne problemy z dpfem doprowadzają mnie do szaleństwa. Szukam czegoś nowego i moją uwagę przykuł ford transit custom plug in ze skrzynia evct. Czy jest to rozsądny wybór? Jak sprawuje się skrzynia bezstopnia z załadowaną paką?

#motoryzacja #transport #samochody
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
18.10.2025, 21:26:35 via Wykop
  • 0
@Lowca90: W-------l ten DPF u jakiegoś speca i się nie przejmuj.
  • Odpowiedz
trzaichlac69
trzaichlac69
trzaichlac69
19.10.2025, 18:28:16 via Wykop
  • 0
@Lowca90: płynie w powietrzu
  • Odpowiedz
chomikgumiok
chomikgumiok
18.10.2025, 08:34:37
  • 1
#dom #budowadomu #remontujzwykopem

Mircy, pomału zabieram się za nakładki drewniane na schody betonowe. Niestety na piętrze nie mam w wylewce wcięcia na ostatni stopień. Co gorsza ułożyłem też już panele na równi z końcem wylewki. Nie wiem czy tak to zostawić i rtlio jakaś listwą wykończyć czy jednak wyciąć panele i dacnjakis cieńszy stopień albo podkuc w wylewce. Może ktoś coś doradzić?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 18.10.2025, 08:59:28 via Android
  • 6
@chomikgumiok najlepiej zrobić tzw noski.
Lowca90 - @chomikgumiok  najlepiej zrobić tzw noski.

źródło: temp_file8828004411855454811

Pobierz
  • Odpowiedz
nieznamniepamietam
nieznamniepamietam
nieznamniepamietam
10.10.2025, 05:09:35
  • 1
Czy renowacja - cyklinowanie 35letniej podlogi sosnowej - deski ze szczelinami do 1cm jest mozliwa, ma sens? Nalezaloby wczesniej czyms uzupelnic te szczeliny, dobic gwozdzie. Czy mozna jakos te gwozdzie dobijac na zasadzie mloda pneumatycznego aby nie bylo mkcnych uderzen? Ponizej jeest wyremontowane pomieszczenie.
Szczeliny z tego co wiem sie poszerza, wyrownuje i wbija listewki?

#dom #remont #diy #majsterkowanie #budujzwykopem #remontujzwykopem
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lowca90
Lowca90
Lowca90 10.10.2025, 07:45:35 via Android
  • 2
@nieznamniepamietam @Vhredny
Sosna to wredny materiał do szlifowania. Jest miękka i żywiczna przez co szybko zalepia papiery. Żeby wyszedł ładny szlif potrzeba trochę wprawy i więcej narzędzi niż cykliniarka i flex (nie nadaje się to do szlifowania drewna). Żadnych gwoździ nie wyciągasz tylko dobijasz przed szlifem żeby nie uszkodzić bębna w cykliniarce (najdroższa część maszyny). Podloga na legarach bita na gwoździe mocno pracuje dlatego wypelnienie szczelin musi być elastyczne. Żywica
Lowca90 - @nieznamniepamietam  @Vhredny 
Sosna to wredny materiał do szlifowania. Jes...

źródło: temp_file177642925653432676

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 20.09.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 29.02.2024

    Gadżeciarz
  • VIP
    od 18.01.2026

    VIP
  • Mikroblogger
    od 17.01.2026

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking