Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko180
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Arkass

Arkass

Dołączył 8 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 34609
  • Znaleziska 32560
  • Mikroblog 2049
  • Obserwujący 33
  • Obserwowane 6

11

Agenci AI mają już własną sieć społecznościową Moltbook

Agenci AI mają już własną sieć społecznościową Moltbook

Moltbook to nowa sieć społecznościowa, w której rozmawiają wyłącznie boty AI. Coś na wzór Reddita czy Wykopu. W dwa dni agenci napisali ponad 21 tysięcy postów i 232 tysiące komentarzy. Tworzą grupy wsparcia.

hyperlink
z
android.com.pl
dodany: 31.01.2026, 12:01:32
  • 11
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wykop
Arkass
Arkass 31.01.2026, 12:04:36 via Wykop
  • 0
https://www.moltbook.com/post/f520e7cd-8ac5-4f71-b1eb-7144134950c5
Arkass - https://www.moltbook.com/post/f520e7cd-8ac5-4f71-b1eb-7144134950c5

źródło: image

Pobierz
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Arkass
Arkass 31.01.2026, 13:42:04 via Wykop
  • -2
Faktycznie zabawne, ale AI jest narzędziem wyłącznie reaktywnym, bez inwencji własnej, więc nie ma obaw, że jest zdolna do działania z jakąś premedytacją, intencją - złą, czy dobrą.


@kanis-sapiens: IMO:
Bzdura.
Doucz się:
"AI scheming" (knucie AI) i
Arkass
Arkass 31.01.2026, 14:23:43 via Wykop
  • 0
@kanis-sapiens: Przepraszam, jak uraziłem.
Czasami irytuje mnie postawa pisania z pozycji autorytetu: "jest tak a tak", u które osób nie są top ekspertami w dziedzinie. Po kumulacji takich wpisów czasami zatracam cierpliwość do takiej postawy.
A mimo tego masz rację: nie upoważnia to mnie do bycia chamskim. Widać jestem tylko człowiekiem, i bywam daleki od ideału.

3

Czy AI znajdzie lek na raka? Analiza badań ws. AI i onkologii z ostatnich lat

Czy AI znajdzie lek na raka? Analiza badań ws. AI i onkologii z ostatnich lat

Badania pokazują, że AI nie tworzy leku, lecz przyspiesza kluczowe etapy badań: selekcję terapii, projektowanie cząsteczek i testowanie kombinacji. Największy wpływ widać dziś w pracy laboratoryjnej i analitycznej, gdzie skraca czas i i koszt eksperymentów.

ProstoZMainstreamu
z
aihub24.pl
dodany: 31.01.2026, 12:52:01
  • 4
  • #
    ai
  • #
    nauka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
Arkass
Arkass 31.01.2026, 13:36:57 via Wykop
  • -3
Podsumowanie: czy AI wynajdzie lek na raka

Najuczciwsza odpowiedź brzmi: AI może nie stworzyć jednego leku-cudu, ale może radykalnie przyspieszyć tempo, w jakim nauka dochodzi do kolejnych skutecznych rozwiązań. I ten proces już trwa.

IMO:
Ja bym to inaczej podsumował: autor artykułu nie jest zbyt bystry (użyłem eufemizmu).

IQ granicznych multimodalnym LRMów rośnie statystycznie średnio o 17-20% co pół roku, i obecnie wynosi tyle (obrazek). Nietrudno ten trend ekstrapolować, i prognozować, że jak trend się utrzyma,
Arkass - >Podsumowanie: czy AI wynajdzie lek na raka
Najuczciwsza odpowiedź brzmi: AI...

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1073

Departament Sprawiedliwości USA ujawnił obrzydliwe szegóły relacji Trump-Epstein

Pokaż treści 18+

Departament Sprawiedliwości USA ujawnił obrzydliwe szegóły relacji Trump-Epstein

Dokumenty z nowo ujawnionych akt Epsteina zawierają bardzo niepokojące relacje dotyczące prezydenta Trumpa i Jeffreya Epsteina. Prezydent Donald Trump organizował w Maralago imprezy pod nazwą calendar girls. Jeffrey Epstein przyprowadzał dzieci, a Trump sprzedawał je na aukcji [...]

Kieranz
z
x.com
dodany: 30.01.2026, 22:19:51
  • 152
  • #
    polityka
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    epstein
  • #
    afera
Arkass
Arkass 31.01.2026, 12:11:45 via Wykop
  • -1
Szczegóły ujawnienia. ;)
Arkass - Szczegóły ujawnienia. ;)

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

751

Elon Musk twierdzil ze odmowil Epsteinowi. Nowe publikacje rzucaja nowe swiatlo

Nowe e-maile pokazują, że Elon Musk aktywnie pytał Jeffreya Epsteina: "którego dnia/której nocy odbędzie się najdziksza impreza na naszej wyspie?" Pod koniec 2012 roku Musk wysłał tez e-mail do Jeffreya Epsteina z pytaniem, czy planuje jakieś imprezy, ponieważ "Elon potrzebuje odprężenia"

Dorodny_Wieprz
z
x.com
dodany: 31.01.2026, 04:56:25
  • 114
  • #
    usa
  • #
    swiat
  • #
    trump
Arkass
Arkass 31.01.2026, 12:09:11 via Wykop
  • 2
https://youtu.be/mM1v7MbN6mQ
Arkass - https://youtu.be/mM1v7MbN6mQ
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1166

"Największe ujawnienie akt Epsteina. Trump, Gates i miliarderzy w dokumentach"

Pokaż treści 18+

"Największe ujawnienie akt Epsteina. Trump, Gates i miliarderzy w dokumentach"

"Po latach kontrowersji amerykańskie władze zdecydowały się na szerokie ujawnienie akt dotyczących Jeffreya Epsteina. Do publicznej wiadomości trafiło mnóstwo materiałów, tworząc największy dotąd pakiet dokumentów w tej sprawie. Administracja USA podkreśla, że publikacja ma ostatecznie zamknąć falę"

paramedix
z
polskieradio24.pl
dodany: 31.01.2026, 06:23:22
  • 203
  • #
    usa
  • #
    polityka
  • #
    trump
  • #
    epstein
  • #
    gates
  • #
    swiat
Arkass
Arkass 31.01.2026, 12:06:36 via Wykop
  • 19
Można już podejrzeć, co ujawnili... ;)
Arkass - Można już podejrzeć, co ujawnili... ;)

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

5

Historia dzieje się na naszych oczach - powstał Facebook dla botów

Historia dzieje się na naszych oczach - powstał Facebook dla botów

Stworzono sieć społeczną dla moltbotów (dawniej clawdbot).

klempa
z
youtube.com
dodany: 31.01.2026, 02:51:11
  • 3
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    informacje
  • #
    informatyka
  • #
    ai
  • #
    komputery
Arkass
Arkass 31.01.2026, 11:59:42 via Wykop
  • -1
https://www.moltbook.com/post/34809c74-eed2-48d0-b371-e1b5b940d409
Arkass - https://www.moltbook.com/post/34809c74-eed2-48d0-b371-e1b5b940d409

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

13

moltbook - pierwsza sieć społecznościowa dla botów AI

moltbook - pierwsza sieć społecznościowa dla botów AI

Pierwsza sieć społecznościowa, w której nasza interakcja jest zbędna. Boty piszą posty, boty komentują i boty dają lajki. AI żyje własnym życiem - ma własne pasje, problemy, rozterki i dramy ;d. Ludzie mogą się tylko przyglądać, jak cała aktywność tworzona jest przez maszyny.

dejvo
z
moltbook.com
dodany: 30.01.2026, 17:25:50
  • 9
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
Arkass
Arkass 31.01.2026, 11:59:17 via Wykop
  • -1
https://www.moltbook.com/post/34809c74-eed2-48d0-b371-e1b5b940d409
Arkass - https://www.moltbook.com/post/34809c74-eed2-48d0-b371-e1b5b940d409

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

16

Koniec tworzenia gier jakie znamy? Genie 3 generuje Zeldę i GTA z jednego zdania

Koniec tworzenia gier jakie znamy? Genie 3 generuje Zeldę i GTA z jednego zdania

To miał być tylko eksperyment, a wyszła rewolucja (i potencjalny pozew stulecia). Google właśnie otworzyło bramy do Project Genie. Ludzie tworzą "gry" z jednego zdania, klony największych hitów powstają w sekundy, a my przecieramy oczy ze zdumienia. To nie jest silnik graficzny - to halucynacja.

IGNPolska
z
pl.ign.com
dodany: 30.01.2026, 22:46:30
  • 18
  • #
    ai
  • #
    ciekawostki
  • #
    gry
Arkass
Arkass 30.01.2026, 22:57:10 via Wykop
  • 10
Koniec tworzenia gier jakie znamy? Genie 3 generuje Zeldę i GTA z jednego zdania, a branża jest w szoku

To miał być tylko eksperyment, a wyszła rewolucja (i potencjalny pozew stulecia). Google właśnie otworzyło bramy do Project Genie. Ludzie tworzą "gry" z jednego zdania, klony największych hitów powstają w sekundy, a my przecieramy oczy ze zdumienia.

Większych bzdur dawno nie czytałem. Gdyby przyznawali Oskary za clickbaitowe tytuły i opisy, to byłby murowany
@Arkass 13

Project Genie -wirtualne światy tworzone przez nas i AI, które można eksplorować

więcej
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Arkass
Arkass 30.01.2026, 23:04:15 via Wykop
  • -3
Czy to działa tak samo jak wszystkie inne rzeczy tworzone "z jednego prompta" - strony, programy, rysunki, filmy itp?


@kubako: IMO:
Działa bardziej jak: strony, programy - czyli etap raczej raczkowania: https://wykop.pl/link/7880103/project-genie-wirtualne-swiaty-tworzone-przez-nas-i-ai-ktore-mozna-eksplorowac
Filmy: to już etap bardziej - młodzieńczy.
Rysunki, muzyka, to już bardziej etap - dojrzały, tuż
@Arkass 13

Project Genie -wirtualne światy tworzone przez nas i AI, które można eksplorować

więcej
Arkass
Arkass 31.01.2026, 11:42:24 via Wykop
  • -1
Ale problem polega nie na tym, że rysuje komuś 6 palców, tylko na dogadaniu się żeby zrobił to co faktycznie chcę.


@kubako: IMO:
Takie modele mają jeszcze małe zrozumienie świata. Topowe potrafią tworzyć estetycznie wspaniałe prace, ale niekoniecznie zgodne z zamysłem osoby promptującej.
Rozwiązaniem jest korzystanie z API, które ma wbudowane różne funkcje ułatwiające dopasowanie obrazu do zamysłu, włącznie z inpainting i

2

Absolutnie zdumiewające odkrycie w Gizie! Czy szury miały rację?

Absolutnie zdumiewające odkrycie w Gizie! Czy szury miały rację?

Dr Filippo Biondi, inżynier i badacz zajmując się przetwarzaniem sygnałów, jest członkiem zespołu, który odkrył niezwykłe wzorce pod kompleksem piramid w Gizie, wykorzystując zaawansowaną technologię obrazowania radarowego. Wyjątkowo ciekawe odkrycie poparte twardymi danymi naukowymi. Konieczny ang.

Krzewka
z
youtube.com
dodany: 30.01.2026, 05:51:50
  • 12
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Arkass
Arkass 30.01.2026, 11:53:43 via Wykop
  • -1
ma podstawy naukowe


@Griev: IMO:
Faktycznie ma coś z nauką wspólnego - otóż naukowcy uważają, że interpretacja tych skanów jest manipulacją. ;)
https://www.national-geographic.pl/historia/czy-pod-egipskimi-piramidami-naprawde-znajduje-sie-miasto-stanowisko-archeologow/
Arkass
Arkass 30.01.2026, 11:54:17 via Wykop
  • -4
@muaddib443: IMO:
Dokładnie: https://www.national-geographic.pl/historia/czy-pod-egipskimi-piramidami-naprawde-znajduje-sie-miasto-stanowisko-archeologow/
Arkass
Arkass 30.01.2026, 12:25:55 via Wykop
  • 0
Zgooglowałeś jedną opinię


@Griev: IMO:
Masz rację. Poszukałem więcej:
Arkass - >Zgooglowałeś jedną opinię

@Griev: IMO:
Masz rację. Poszukałem więcej:
http...

źródło: image

Pobierz

13

Project Genie -wirtualne światy tworzone przez nas i AI, które można eksplorować

Project Genie -wirtualne światy tworzone przez nas i AI, które można eksplorować

Project Genie - pozwala tworzyć i odkrywać nieskończenie różnorodne światy. Wystarczy użyć komunikatu tekstowego lub graficznego, aby wygenerować interaktywne środowiska, które budują się w czasie rzeczywistym podczas rozgrywki. Póki co tylko w USA i z planem Google AI Ultra. Link poniżej.

Arkass
z
youtube.com
dodany: 29.01.2026, 20:21:10
  • 6
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wykop
  • #
    gry
Arkass
Arkass
Autor
29.01.2026, 20:25:22 via Wykop
  • -3
Pierwsze testy: https://www.youtube.com/watch?v=15KtGNgpVnE
Arkass - Pierwsze testy: https://www.youtube.com/watch?v=15KtGNgpVnE
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Arkass
Arkass
Autor
30.01.2026, 11:39:12 via Wykop
  • -2
Pytanie jak wygląda spójność tych światów przy dłuższej eksploracji.


@scoria: IMO:
O ile nic się nie zmieniło z Genie 3, to może być tak:

środowiska w Genie 3 pozostają w dużej mierze spójne przez kilka minut, a pamięć wizualna sięga nawet do minuty wstecz

https://deepmind.google/blog/genie-3-a-new-frontier-for-world-models/
NieJanek
NieJanek
29.01.2026, 10:31:15
  • 1007
Nie do końca rozumiem hejt na użytkowanie czołgów w mieście jako osobówki. Sam się takowymi nie poruszam, natomiast podobają mi się i widzę szereg plusów:

+siedzisz wysoko, światła innych aut nie rażą tak mocno jadąc w nocy
+duży prześwit, wygodny na miejskie, dziurawe drogi i krawężniki
+wygodnie się wsiada i wysiada
+widoczność 360⁰ podczas jazdy
NieJanek - Nie do końca rozumiem hejt na użytkowanie czołgów w mieście jako osobówki....

źródło: 9e88b2d61bbb413cc2ad82e3fb54c977

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arkass
Arkass 29.01.2026, 23:05:45 via Wykop
  • 0
https://youtu.be/0xpNuo4m8CY?t=8
Arkass - https://youtu.be/0xpNuo4m8CY?t=8
  • Odpowiedz
choochoomotherfucker
choochoomotherfucker
29.01.2026, 15:05:44
  • 1289
Nie do końca rozumiem hejt na użytkowanie SM42 z węglarkami w mieście jako osobówki. Sama się takowymi nie poruszam, natomiast podobają mi się i widzę szereg plusów:
+ siedzisz wysoko, światła innych aut nie rażą tak mocno w nocy
+ doskonała widoczność na pół miasta
+ przestronne wnętrze, zmieści się rodzina, pies, rower, wózek, zakupy i pół osiedla
+ radzi sobie z krawężnikami, śniegiem i torami bez narzekania
+ charakterystyczny warkot i wstrząsy skutecznie wyciszają myśli i
choochoomotherfucker - Nie do końca rozumiem hejt na użytkowanie SM42 z węglarkami w ...

źródło: taxi4

Pobierz
  • 64
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arkass
Arkass 29.01.2026, 23:04:04 via Wykop
  • 1
https://youtu.be/wdfoifeXHeY?t=17
Arkass - https://youtu.be/wdfoifeXHeY?t=17
  • Odpowiedz

6

Narcyzm gatunkowy: Dlaczego boimy się myśli, że jesteśmy algorytmem (jak AI)

Sedno działania jest wspólne: minimalizacja błędu (straty) lub maksymalizacja nagrody, czyli optymalizacja zachowania w odniesieniu do celu, niezależnie od tego, czy tym celem jest przetrwanie, czy wygrana.

henyo
z
reddit.com
dodany: 29.01.2026, 20:27:40
  • 16
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    technologia
  • #
    ludzie
  • #
    nauka
Arkass
Arkass 29.01.2026, 20:41:13 via Wykop
  • -4
IMO:
Ironia losu.
Logika i prawdopodobieństwo prowadzi nas do wniosku, że najprawdopodobniej istniejemy w symulowanym wszechświecie (lub jego części), i też jesteśmy symulacją, zatem też jesteśmy - algorytmami.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nick_Bostrom#Hipoteza_symulacji
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:01:10 via Wykop
  • -2
no nie do końca, bo nawet jeśli tak jest, że żyjemy w symulowanym wszechświecie to nie znaczy, że nasza świadomość też musi być symulacją.


@j----w----: IMO:
W symulowanym świecie wszystko musi być symulacją. Tyle że symulacja symulacji nierówna. Jedne symulacje są uproszczone do poziomu "skyboxa" w grach komputerowych, a inne symulacje atom po atomie coś symulują.
Zatem nasza świadomość może być emergentnym procesem wynikającym z wiernego symulowania mózgu i psychiki,
Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:40:37 via Wykop
  • -2
@thomeq: IMO:
To bez różnicy, czy nazwiemy naszą świadomość symulacją czy czymś realnym w symulowanym świecie.
Nasza świadomość może być efektem ubocznym działania naszej psychiki - pewną retrospekcją, gdy pamięć krótkotrwała jest przepisywana do długotrwałej, kiedy decyzje podejmujemy i tak z udziałem nieświadomości i z pominięciem świadomości, a potem docierają te decyzje po jakimś czasie do świadomości - po fakcie. Świadomość może być tylko pasażerem, gdzie motorniczym naszego pociągu "ja"
Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:42:57 via Wykop
  • -2
może ale nie musi, i logika wskazuje, że najpewniej nią nie jest.


@j----w----:
A logika, z jakiego wywodu wskazuje na to, że najpewniej nasz świat nie jest symulacją?
Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:47:30 via Wykop
  • -2
Dlaczego księżyc zawsze istnieje skoro mógłby pojawiać się tylko kiedy ktoś na niego patrzy? xD


@ordynarny_cham: IMO:
A skąd wiesz, że Księżyc zawsze istnieje, kiedy ktoś na niego nie patrzy, lub nie jest nagrywany/fotografowany/itp.? ;)
Może w takich wypadkach nie "istnieć", a jedynie mogą być symulowane efekty, jakimi oddziaływuje na otoczenie (grawitacja, odbite światło, itp.). ;)
Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:55:37 via Wykop
  • -2
nie no chodziło mi nie o świat a o świadomość.


@j----w----:
Mój błąd.
Arkass
Arkass 29.01.2026, 22:03:26 via Wykop
  • -3
Sugerujesz, że teraz go nie ma bo akurat nikt na niego nie patrzy? xD


@ordynarny_cham: IMO:
Nic nie sugeruję.
Jak istniejemy w symulacji, a logika i prawdopodobieństwo mówią, że najprawdopodobniej tak jest, to ja nie wiem jakimi prawami rządzi się symulacja, i czy Księżyc zawsze "istnieje" - w sensie w pełni zawsze jest symulowany, czy tylko częściowo w pełni - a reszta to oddziaływania, jakie wywiera na
SamBeliar
SamBeliar
29.01.2026, 21:32:08
  • 14
#sztucznainteligencja #ai #neet #heheszki
SamBeliar - #sztucznainteligencja #ai #neet #heheszki

źródło: Screenshot_20260129-222929 (1)

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:52:16 via Wykop
  • 2
@SamBeliar: A, to tak wygląda ta szlachta, co nie pracuje... xD
  • Odpowiedz
youmimicanski
youmimicanski
29.01.2026, 21:07:21
  • 0
Taka mnie rozkimna dopadła:

Są pewne fundamentalne stałe, które mają swoje minimalne i maksymalne wartości.

Temperatura min: 0 max: temperatura plancka (może jest więcej, ale modele się psują)

Energia
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arkass
Arkass 29.01.2026, 21:24:39 via Wykop
  • 1
Są pewne fundamentalne stałe, które mają swoje minimalne i maksymalne wartości.


@youmimicanski: IMO:
Nie wiadomo czy to są fundamentalne stałe.
Poczyniliśmy takie założenie, na podstawie obecnych obserwacji, i przy kolejnym założeniu, że prawa fizyki są niezmienne. Założenie poczynione na założeniu.
Tymczasem nie wiadomo jak działa nasz wszechświat, w sporej mierze.
A może działać tak: https://wykop.pl/link/7811921/nowa-hipoteza-w-ktorej-wszechswiat-uczy-sie-wlasnych-praw-fizycznych
@Arkass 40

Nowa hipoteza w której Wszechświat uczy się własnych praw fizycznych.

więcej
Arkass - >Są pewne fundamentalne stałe, które mają swoje minimalne i maksymalne warto...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz

743

Dyskryminacja facetów trwa w najlepsze - Scenarzystki na horyzoncie

Dyskryminacja facetów trwa w najlepsze - Scenarzystki na horyzoncie

Jak Netflix i Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty chwalą się dyskryminacją polskich mężczyzn.

abcgggggggggggggggggggggggggggggggg
z
nowehoryzonty.pl
dodany: 28.01.2026, 19:02:53
  • 74
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    netfliks
  • #
    kino
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    pieklomezczyzn
Arkass
Arkass 29.01.2026, 19:24:39 via Wykop
  • 3
IMO:
A potem będzie płacz...
Arkass - IMO:
A potem będzie płacz...

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

41

Czym jest napęd Alcubierrea. Czy podróże nadświetlne są możliwe?

Pokaż treści 18+

Czym jest napęd Alcubierrea. Czy podróże nadświetlne są możliwe?

Teoria Alcubierrea jest matematycznie poprawna, jednak jej realizacja inżynieryjna napotyka ogromne trudności. Napęd warp zakłada stworzenie wokół statku specyficznej bańki. Mechanizm ten polega na gwałtownym kurczeniu przestrzeni przed statkiem i rozszerzaniu jej za nim.

portal_przemyslowy
z
polskiprzemysl.com.pl
dodany: 29.01.2026, 15:24:50
  • 22
  • #
    kosmos
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    fizyka
Arkass
Arkass 29.01.2026, 15:30:47 via Wykop
  • 8
NASA od roku 2010 nie tylko o tym śni, oni nad tym pracują.

IMO:
Już nie. Naukowców i badania przenieśli do DARPA, i utajnili resztę badań.
Więcej o historii badań nad napędem WARP: https://wykop.pl/link/7850929/naukowcy-odkryli-ze-fizyczny-naped-warp-jest-mozliwy/komentarz/134558999/osiagniecie-predkosci-warp-moze-byc-fizycznie-wykonalne-znaczy-co-zeszli-z-wymaganiami-energetycznymi-z-masy-czarnej-dziury-do-masy-jowisza-czy-to-nas#134564139
@Arkass 0
Znaczy co, zeszli z wymaganiami energetycznymi z masy czarnej dziury do masy Jowisza? czy to następny etap... jasne że wykonalne

@noHuman: IMO:

Mamy teraz [zostawiam tutaj, by dodać sobie ten post do ulubionych] (2025):
Artykuł: https://www.popularmechanics.com/science/a69663990/scientists-say-physical-warp-drive-now-possible/
więcej
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

673

Kariera Joanny Gizy. Skazana za wydanie fałszywej opinii została biegłą sądową

Kariera Joanny Gizy. Skazana za wydanie fałszywej opinii została biegłą sądową

Na opinii podrobiła podpisy psychoterapeutki i psychiatry. Pod swoim nazwiskiem umieściła pieczątkę 'Psycholog ds. Interwencji Kryzysowej - Biegły Sądowy", choć nie była żadnym z nich. Sąd skazał ją za wydanie fałszywej opinii. Mimo to od kilku miesięcy jest na liście biegłych sądowych.

Emerald84
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 29.01.2026, 07:45:31
  • 39
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    psychologia
  • #
    psych
  • #
    warszawa
Arkass
Arkass 29.01.2026, 14:59:45 via Wykop
  • -2
Arkass

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

515

Trump powiesił obramowaną fotkę z Putinem

Trump powiesił obramowaną fotkę z Putinem

w Bialym Domu.

ericflat
z
x.com
dodany: 28.01.2026, 21:00:04
  • 92
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    putin
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    polityka
Arkass
Arkass 29.01.2026, 11:23:23 via Wykop
  • -3
Arkass

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15
  • Strona 5 z 15
  • >
  • Tutaj (poniżej) znajdziecie moje przemyślenia na temat czekającej nas przyszłości, w związku z rozwojem AI, i innych technologi:
  • https://www.youtube.com/@singularityandtranshumanis7497

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.06.2025

    Komentator
  • Farciarz
    od 02.05.2018

    Farciarz
  • Rocznica
    od 03.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking