Wpis z mikrobloga

Dlaczego "right to repair" jest takie ważne? Wyjaśnię Wam na moim własnym przykładzie.

BMW, bardzo powszechny problem kondensacji w reflektorach, która to powoduje korozję i uszkadza całą lampę wraz z modułem sterującym.
Do mojego modelu, nowy całkowity unit, czyli lampa i dwa moduły to koszt dziesięciu tysięcy złotych, używany, w pełni sprawny w idealnym stanie, mogę kupić za nieco mniej niż połowę tej ceny.
...jest jednak jedno ale, po wymianie, część musi być zakodowana do samochodu, inaczej, mimo że w pełni sprawna, nie będzie działać.
i teraz:
BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna. Mogą zakodować tylko i wyłącznie nowy cały unit czyli kupioną u nich lampę wraz z dwoma nowymi modułami sterującymi

#motoryzacja #bmw #samochody #mechanikasamochodowa
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części?


@reaction_c: kupiłem od firmy, która zajmuje się rozbieraniem samochodów na części. Ogromna lokalna firma z wieloletnią tradycją. Mam fakturę. Jak coś by się komuś nie podobało, to niech się idzie skarżyć do tej firmy.
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny: to jest jedna strona medalu. Druga - w ten sposób próbują zniechęcić do kradzieży. Mniej więcej ta sama historia jest z iphonami. Można narzekać na kodowanie, bla bla i że naprawa droga, ale kradzież iphona jeśli się nie zna kodu do telefonu i iCloud czyni telefon praktycznie nieużywalnym ani normalnie, ani na cześci.

Co do samego BMW - napiszę to po raz trzeci - nie bronię ich, ale przychodzi
  • Odpowiedz
w ten sposób próbują zniechęcić do kradzieży.


@reaction_c: teoretycznie tak, praktycznie to tylko niektóre elektroniczne części mają tę ochronę komponentu,
zwykle różne sterowniki, elektronika, itd.. która i tak byłą mocno dedykowana do auta i zwykle nie była chodliwa,
dzisiaj są one bardzo tanie, np. panel klimatyzacji używany za 100-200 zł, a w ASO te same nowe za
  • Odpowiedz
Weź se znajdź fachmana na olx co ci zdejmnie ochronę komponentu i ewentualnie zakoduje online za połowę tego co byś w bmw zapłacił i tyle. Pokażesz fakturę zakupu i nie będzie problemu
  • Odpowiedz
@f9JXBEArQ2H4TKl on p------i trzy po trzy, poza tym to stara 5. Sąsiad w nowej x3 wymieniał lampę na używkę i nic aso nie musiał się prosić, jak już ktoś to kodował to interfejsem który może każdy kupić, tak jak te vgate za stówę pod obd. Chłop ze starym rupciem pojechał do aso jak mógł zrobić to albo sam albo ktoś mu by to zrobił za grosze. BTW Aku po zmianie typu
  • Odpowiedz
@slonecznyupal ludzie po prostu są dziwni bez względu na markę. Mi to by było wstyd nawet w nowym aucie jechać do aso żeby mi za darmo czy za kasę kodowali lampę którą sobie sam wymieniłem, szczególnie że interfejsem to zakodujesz i każdy naprawiacz zapewne go będzie miał, a ten zajmujący się marką to już na bank. Po c--j mu aso to ja nie wiem, do aso pewnie by pojechał też z
  • Odpowiedz
reflektory to jednak krytyczna czesc systemow bezpiecznej jazdy, co z tego ze uzywka jest sprawna, dzis jest a jutro moze paśc nagle albo dziwnoe sie zachowywac. Eh kupujo drogie auta a potem januszują na eksploatacji, jakie to polskie
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: Bmw to jest stan umysłu fanow tej marki i marketing marki, ludzie wydają gruby hajs mimo że wiedzą że to jest kiepskie auto, powoli jednak koreance zaczynają robić auta które mogą zacząć. Konkurować ze szwabskim marketingiem
  • Odpowiedz