Wpis z mikrobloga

Dlaczego "right to repair" jest takie ważne? Wyjaśnię Wam na moim własnym przykładzie.

BMW, bardzo powszechny problem kondensacji w reflektorach, która to powoduje korozję i uszkadza całą lampę wraz z modułem sterującym.
Do mojego modelu, nowy całkowity unit, czyli lampa i dwa moduły to koszt dziesięciu tysięcy złotych, używany, w pełni sprawny w idealnym stanie, mogę kupić za nieco mniej niż połowę tej ceny.
...jest jednak jedno ale, po wymianie, część musi być zakodowana do samochodu, inaczej, mimo że w pełni sprawna, nie będzie działać.
i teraz:
BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna. Mogą zakodować tylko i wyłącznie nowy cały unit czyli kupioną u nich lampę wraz z dwoma nowymi modułami sterującymi

#motoryzacja #bmw #samochody #mechanikasamochodowa
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna.


@dwie_szopy_jackson: W sumie... Jakoś mnie to nie dziwi niezależnie od pieniędzy. Znam kilku mechaników, którzy też nie chcą nawet słyszeć o używanych częściach. I tu nie chodzi nawet o pieniądze, tylko o późniejsze problemy z Januszami.
Bo przecież Janusz kupił idealną używkę. W stanie lepszym niż nowa! I jak po miesiącu, dwóch czy trzech coś się rozkraczyło
  • Odpowiedz
  • 44
@__MadCat: Ale gość naprawiał samochód a nie reflektor. To jest tak samo debilne jak programowe "parowanie" części w iphonach czy innym gównie.
  • Odpowiedz
@dwie_szopy_jackson: a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części? Nie bronię BMW, bo 10k za reflektor to porażka. Ale też nie chciałbym, żeby ten czy inny autoryzowany serwis brał używane części, które mogą pochodzić z wątpliwych źródeł i po prostu montował.
  • Odpowiedz
a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części? Nie bronię BMW, bo 10k za reflektor to porażka. Ale też nie chciałbym, żeby ten czy inny autoryzowany serwis brał używane części, które mogą pochodzić z wątpliwych źródeł i po prostu montował.


@reaction_c: jeżeli nie mogą podpiąć części nieznanego pochodzenia to właściciel powienien mieć możliwość ją podpiąć i używać na własną odpowiedzialność a nie błagać ASO o zakodowanie
  • Odpowiedz
to powinieneś pisać o tym, że reflektory nie są naprawialne i trzeba je wymieniać w całości


@__MadCat: a jak w żarówce spali się żarnik to też trzeba wymieniać całą żarówkę, a nie tylko żarnik. Idźmy z tym dalej
  • Odpowiedz
Nie chciałbym być na tyle bogaty ale biedny umysłowo żeby kupować auto za kilkaset tysięcy złotych a potem jeździć po szrotach za częściami bo szkoda piniendzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części?


@reaction_c: przecież właśnie to "kodowanie w ASO" ma na celu też sprawdzenie czy część pochodzi z legalnego źródła,
sprawdzają oni z jakiego pierwotnie samochodu pochodzi dana część używana,

ASO nie zamontuje części która pochodzi z auta zgłoszonego jako kradzione albo z innymi
  • Odpowiedz
  • 33
@DziadLab Z tego co rozumiem on chce jedynie żeby BMW zakodowało część wymienioną we własnym zakresie. Nie oczekuje od BMW gwarancji więc przykład chybiony.
  • Odpowiedz