Wpis z mikrobloga

Dlaczego "right to repair" jest takie ważne? Wyjaśnię Wam na moim własnym przykładzie.

BMW, bardzo powszechny problem kondensacji w reflektorach, która to powoduje korozję i uszkadza całą lampę wraz z modułem sterującym.
Do mojego modelu, nowy całkowity unit, czyli lampa i dwa moduły to koszt dziesięciu tysięcy złotych, używany, w pełni sprawny w idealnym stanie, mogę kupić za nieco mniej niż połowę tej ceny.
...jest jednak jedno ale, po wymianie, część musi być zakodowana do samochodu, inaczej, mimo że w pełni sprawna, nie będzie działać.
i teraz:
BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna. Mogą zakodować tylko i wyłącznie nowy cały unit czyli kupioną u nich lampę wraz z dwoma nowymi modułami sterującymi

#motoryzacja #bmw #samochody #mechanikasamochodowa
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ale też nie chciałbym, żeby ten czy inny autoryzowany serwis brał używane części, które mogą pochodzić z wątpliwych źródeł i po prostu montował.


@reaction_c: A ja bym chciał móc wymienić sobie lampę w samochodzie w ogóle bez żadnego kontaktu z autoryzowanym serwisem. Przecież to jakiś absurd. Do wymiany lampy samochodowej powinien być potrzebny komplet podstawowych kluczy, a nie autoryzowany serwis.
  • Odpowiedz
@dwie_szopy_jackson: Bzdura, tata pojechał do aso zapytać się o kodowanie używanej lampy to powiedzieli, że bez problemu tyle, że cena była z d--y jak to bywa w takich miejscach (800zł). W ogóle po co z takim czymś jechać do ASO, skoro praktycznie w każdym mieście znajdzie się bardziej ogarniety mechanik od bmw który to zakoduje za 30% ceny

Poza tym kodowanie lamp, modułów akumulatorów to już chyba w każdym samochodzie
  • Odpowiedz
@dwie_szopy_jackson reflektory w BMW mają wadę fabryczną, ich kształt sprawią, że stoi na nich woda po deszczu, szczególnie w rynience z uszczelką. Jeśli twój reflektor nie paruje to tylko kwestia czasu aż uszczelka się podda. Ja miałem taki sam problem, BMW wypina się jak nie zaparował ci dosłownie cały reflektor, i no 25% zaparowania uważa za normalne. Wystarczy taśma butylowa wypełnić rynienkę nad uszczelką, woda nie ma gdzie się zbierać. To
  • Odpowiedz
@dwie_szopy_jackson: Ta marka to naprawdę stan umysłu. Trochę researchu, chwila gadania z chatem i już wszystko jasne. Kupujesz interfejs ENET za pięć dych, do tego pirackie ISTA D plus poradnik z YT.

Łatwiejsza wersja dla kogoś bardziej odpornego na wiedzę: interfejs BT za dwie stówy, wykupiona apka BimmerCode i tylko trzy kliknięcia w aplikacji.
  • Odpowiedz