Dlaczego "right to repair" jest takie ważne? Wyjaśnię Wam na moim własnym przykładzie.
BMW, bardzo powszechny problem kondensacji w reflektorach, która to powoduje korozję i uszkadza całą lampę wraz z modułem sterującym. Do mojego modelu, nowy całkowity unit, czyli lampa i dwa moduły to koszt dziesięciu tysięcy złotych, używany, w pełni sprawny w idealnym stanie, mogę kupić za nieco mniej niż połowę tej ceny. ...jest jednak jedno ale, po wymianie, część musi być zakodowana do samochodu, inaczej, mimo że w pełni sprawna, nie będzie działać. i teraz: BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna. Mogą zakodować tylko i wyłącznie nowy cały unit czyli kupioną u nich lampę wraz z dwoma nowymi modułami sterującymi
BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna.
@dwie_szopy_jackson: W sumie... Jakoś mnie to nie dziwi niezależnie od pieniędzy. Znam kilku mechaników, którzy też nie chcą nawet słyszeć o używanych częściach. I tu nie chodzi nawet o pieniądze, tylko o późniejsze problemy z Januszami. Bo przecież Janusz kupił idealną używkę. W stanie lepszym niż nowa! I jak po miesiącu, dwóch czy trzech coś się rozkraczyło
@dwie_szopy_jackson: jak już chciałeś błysnąć i podpiąłeś się pod "right to repair" to powinieneś pisać o tym, że reflektory nie są naprawialne i trzeba je wymieniać w całości.
@dwie_szopy_jackson: a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części? Nie bronię BMW, bo 10k za reflektor to porażka. Ale też nie chciałbym, żeby ten czy inny autoryzowany serwis brał używane części, które mogą pochodzić z wątpliwych źródeł i po prostu montował.
a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części? Nie bronię BMW, bo 10k za reflektor to porażka. Ale też nie chciałbym, żeby ten czy inny autoryzowany serwis brał używane części, które mogą pochodzić z wątpliwych źródeł i po prostu montował.
@reaction_c: jeżeli nie mogą podpiąć części nieznanego pochodzenia to właściciel powienien mieć możliwość ją podpiąć i używać na własną odpowiedzialność a nie błagać ASO o zakodowanie
@SzubiDubiDu: jakby olx jest pełne takich usług, więc właściciel ma alternatywy. Jeszcze raz - nie bronię BMW, ale też nie dziwię się, że nie chcą tego robić.
Nie chciałbym być na tyle bogaty ale biedny umysłowo żeby kupować auto za kilkaset tysięcy złotych a potem jeździć po szrotach za częściami bo szkoda piniendzy ( ͡°͜ʖ͡°)
po wymianie, część musi być zakodowana do samochodu
@dwie_szopy_jackson: Jaki jest sens kodowania reflektora? Czy np. fotel po wymianie też trzeba zakodować, bo nie będzie działać elektryczne ustawianie?
a jesteś w stanie udowodnić legalność zakupionej używanej części?
@reaction_c: przecież właśnie to "kodowanie w ASO" ma na celu też sprawdzenie czy część pochodzi z legalnego źródła, sprawdzają oni z jakiego pierwotnie samochodu pochodzi dana część używana,
ASO nie zamontuje części która pochodzi z auta zgłoszonego jako kradzione albo z innymi
@DziadLab Z tego co rozumiem on chce jedynie żeby BMW zakodowało część wymienioną we własnym zakresie. Nie oczekuje od BMW gwarancji więc przykład chybiony.
BMW, bardzo powszechny problem kondensacji w reflektorach, która to powoduje korozję i uszkadza całą lampę wraz z modułem sterującym.
Do mojego modelu, nowy całkowity unit, czyli lampa i dwa moduły to koszt dziesięciu tysięcy złotych, używany, w pełni sprawny w idealnym stanie, mogę kupić za nieco mniej niż połowę tej ceny.
...jest jednak jedno ale, po wymianie, część musi być zakodowana do samochodu, inaczej, mimo że w pełni sprawna, nie będzie działać.
i teraz:
BMW odmawia zakodowania części używanej, mimo to, że jest ona w pełni sprawna. Mogą zakodować tylko i wyłącznie nowy cały unit czyli kupioną u nich lampę wraz z dwoma nowymi modułami sterującymi
#motoryzacja #bmw #samochody #mechanikasamochodowa
@dwie_szopy_jackson: W sumie... Jakoś mnie to nie dziwi niezależnie od pieniędzy. Znam kilku mechaników, którzy też nie chcą nawet słyszeć o używanych częściach. I tu nie chodzi nawet o pieniądze, tylko o późniejsze problemy z Januszami.
Bo przecież Janusz kupił idealną używkę. W stanie lepszym niż nowa! I jak po miesiącu, dwóch czy trzech coś się rozkraczyło
@dwie_szopy_jackson: to super marka, nic tylko kupować
@dwie_szopy_jackson: "right to repair" to coś innego niż montowanie używanych części w samochodzie ¯\(ツ)/¯
Absolutnie powinno się wyrzucać używane sprawne produkty na śmietnik
@reaction_c: jeżeli nie mogą podpiąć części nieznanego pochodzenia to właściciel powienien mieć możliwość ją podpiąć i używać na własną odpowiedzialność a nie błagać ASO o zakodowanie
@__MadCat: a jak w żarówce spali się żarnik to też trzeba wymieniać całą żarówkę, a nie tylko żarnik. Idźmy z tym dalej
@dwie_szopy_jackson: Jaki jest sens kodowania reflektora? Czy np. fotel po wymianie też trzeba zakodować, bo nie będzie działać elektryczne ustawianie?
Komentarz usunięty przez autora
@reaction_c: przecież właśnie to "kodowanie w ASO" ma na celu też sprawdzenie czy część pochodzi z legalnego źródła,
sprawdzają oni z jakiego pierwotnie samochodu pochodzi dana część używana,
ASO nie zamontuje części która pochodzi z auta zgłoszonego jako kradzione albo z innymi
@Dalamar: nie martw się, nie grozi ci to