Ma ktoś pozytywne doświadczenia z #wenlafaksyna


@JesteMlodyGzGdyni: nieraz mi sie wydawalo, ze nie, po rzuceniu leku, ze tak, jak znowu bralem, to ze nie i #!$%@? 3 razy podchodzilem do tego leku i nie wiem. Moze bardziej aktywny bylem, krocej spalem, chetniej wstawalem, jakosc snu chyba nieco lepsza, albo to wszystko sobie wmowilem. nie wiem. Suma sumarum mi nie pomógł. Bralem cos okolo 300 mg.
  • Odpowiedz
Escitalopram przestał działać po 4 tygodniach? Pierwsze 3-4 tygodnie na esci były niesamowite, moja depresja i niepokój spadły do ​​zera Moje libido, które z powodu lęku wynosi zero, znacznie wzrosło, całe napięcie ze mnie zeszło a nastrój był bardzo dobry. Niestety po 4 tygodniach przestało działać. Aktualnie biorę już ponad 2 miesiące i zaczynam tracić nadzieję, że wróci do tego co było przed 4 tygodniem. Ma ktoś podobne doświadczenia i wie dlaczego
@JesteMlodyGzGdyni: sam wspomniałeś że „na samą myśl” czyli problem jest dalej w głowie, zgodzę się z @majorski i nie rozwiążesz problemu tylko lekami. Sam cierpię na nerwicę lękową i od ponad pół roku funkcjonuje bez leków
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni:
Z Gdyni a nie skądś tam? Xd

A tak serio to jak @Jack47 pisze bez terapii będzie ciężko, bo samymi lekami zaleczysz częściowo objawy, a terapia możesz rozwiązać przyczynę. Także leki bardziej są, żeby byc w stanie podjąć się terapii. Z ludźmi jak najbardziej możesz świetnie funkcjonować, ale możesz mieć np jakiś nieuświadomione schematy myślowe, które ten lęk i niepokój powodują, no tylko trzeba trafić jeszcze do dobrego psychoterapeuty. Dobrze
  • Odpowiedz
  • 0
@mmmod 'Tylko ssri'. Jest jeszcze coś innego w opiece nad pacjentem niż danie leku.

Możesz wymagać po roku innego leczenia niż 'tylko esci' skoro ignorowałeś zalecenie przez rok, zwłaszcza wzgl. poczatkowych skutków ubocznych ssri.

Ja bym nie wystawiła na miejscu farmaceuty.
  • Odpowiedz
toż to esci to tylko SSRI


@mmmod: a kim ty jesteś żeby to oceniać? Nie jesteś psychiatrą, magister farmacji też nie jest.

Nie jest to lek bez którego twoje życie będzie zagrożone, więc magister Ci tego nie wyda
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni

@LezliNilsen: nie mam żadnego euforycznego stanu tylko po prostu „normalność” którą czułem kiedy zanim zachorowałem. Wierzę że po odstawieniu lekow utrzyma się ten stan bo skoro nauczyłem się teraz jak rozmawiać z ludźmi, przestałem się bać to dlaczego miałbym się nagle tego oduczyć po zaprzestaniu lekow.


Z perspektywy osoby CHOREJ, nie jesteś w stanie obiektywnie ocenić stanu swojej psychiki, na dodatek będąc jeszcze pod wpływem leków.

Żeby ci zobrazować, to
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni: też tak mam, kilka dni (z reguły 3) mam gorszy nastrój, alkohol niszczy w tym znaczeniu działanie leków (ich działanie terapeutyczne). Na szczęście po tym czasie jest ok.
  • Odpowiedz
Rekreacyjnie? To ją można brać rekreacyjnie? Przecież to nie działa narkotycznie w żaden sposób, benzo albo klony rozumiem ale chyba nie pregaba


@JesteMlodyGzGdyni: poczytaj tak #pregabalina. Niektórzy po prostu ćpają pregabalinę. Mają euforię, odlot itp. Biorą dawki znacznie wyższe niż terapeutyczne (nawet ponad 2000mg).
  • Odpowiedz
#ssri #escitalopram #psychiatria
Przyjmuję escilatopram od 4 miesięcy, 10 mg przez prawie cały czas, kilka dni 5 na starcie, potem też 15, ale przez 95% czasu to 10 mg. Do tego pregabalina ale w małych dawkach bo 125-150 mg dziennie rozłożone na 2 dawki. Ile czasu i w jaki sposób powinienem z tego stopniowo schodzić? 10 mg co drugi dzień czy 5 mg przez jakiś czas i potem co drugi dzień 5
Brałem antydepresanty przez 4 lata (escilatopram 10 mg), przestałem jakieś 4 miesiące temu. Przestałem przez bardzo duże problemy z motywacją - nie potrafiłem zmusić się do nauki choćby nie wiem co, po prostu nie przeszkadzało mi to że siedzę na dupie i nic nie robię, nawet dobrze się z tym czułem. Niestety po odstawieniu antydepresantów powróciły myśli samobójcze które miałem zanim zacząłem brać. Powróciły też różnego rodzaju emocje których nie odczuwałem, stopniowo

Czy zacząć brać Brintellix

  • Tak 58.3% (14)
  • Nie 41.7% (10)

Oddanych głosów: 24

@wqrt:
1) Brintellix wprawdzie jest drogi, ale za to nie działa;
2) Jeśli Asperger + ADHD, to leki najczęściej nie pomogą (chyba, że dedykowane dla ADHD, ale podobno drogie);
3) Z terapią była styczność?
  • Odpowiedz
@KotMruczek ja jak paliłam i przychodziła wiosna to miałam całe gardło taką flegmą od palenia #!$%@?. Spływało po gardle, nos zatkany. Kaszel niekoniecznie. Potem mijało. Jeśli chcesz sobie trochę pomóc to warto pić co rano szklankę gorącej wody. Działa jak taka szczota na tę flegmę
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni Równie dobrze mógłbyś zamiast SSRI podstawić alkohol, bo przecież też potrafi wyciszyć negatywne myśli i ciągły niepokój (na krótką metę, ale jednak).
SSRI też są potrzebne, bo w fazie ciężkiej nerwicy ciężko bez nich normalnie funkcjonować, ale terapia pomaga w dojściu do stanu psychicznego, żeby móc radzić sobie z życiowymi wyzwaniami bez farmakologicznych wspomagaczy. Oczywiście to terapia to jest działanie długofalowe, trwające czasem kilka lat i potrzeba dużo pracy własnej, bo
  • Odpowiedz
Czy ktoś z was stracił popęd seksualny przez depresje/nerwice? Czy kiedykolwiek libido wróciło? mija już 4 lata odkąd go nie mam, a mam dopiero 21 lat i nie widzę żadnych szans na poprawę... I nie piszcie mi żebym zmienił dietę, poćwiczył itp bo zdrowo się odżywiam i raczej staram się dbać o siebie, paradoksalnie escitalopram który powinien obniżać moje libido, podwyższył mi je bo moje lęki i depresja aż tak mi je
@JesteMlodyGzGdyni: dokładnie tak, pomogło i już nie było potrzebne. Potem wszystko wróciło i powrót tym razem na esci. Libido bez zmian, a na esci odczuwam spadek lub to z wiekiem po prostu tak (,)
  • Odpowiedz