@Czczyczych: Grzybowski, założyciel jednego korpo w Krakowie napisał "kasa, seks i łzy" ale chyba nigdzie tego nie znajdziesz, malutki nakład lata temu.
#krakow #taxi Mirki, jakie są "najbezpieczniejsze" taksówki w Krakowie. Potrzebuję załatwić transport dla siostry i jej trójki dzieci z centrum na lotnisko. Cena nie jest tak istotna jak to, żeby było bezpiecznie, bez przygód, o jakich się słyszy np. w Uberze.
Znajomy wysłał mi linka ze leje z wykopów co #!$%@?ą, żee stare premium to awaryjne jest i sie psuje co chwilę XD
Tymczasem cała polska powiatowa takimi lata i nic sie nie dzieje XDD, sam juz 2 rok lata E39 w które włożył z 700 zł na jakieś pierdoły. Tylko jest jak mówi, trzeba nie być debilem i nauczyć sie podstaw mechaniki zeby wiedziec czy warsztat cie nie chce okraść, coś zrobić przy wozie samemu albo wiedzieć czy daną awarie można olać czy trzeba ją zrobic zeby wóz latał dalej bez wiekszych problemów.
Cała polska powiatowa lata głównie ponad 20 letnimi wozami, często nawet 30 letnimi i są to ludzie co w większości większe przebiegi robią niż burżuazja z miasta XD bo latają do kołchozu czesto po 30-40 km w jedną strone audi z '95. A wy kupujecie fury z salonu i jesteście dymani przez dealerów który nawet nie chcą wam usuwać fabrycznych usterek xDDDD
@MateMizu tak samo bez sensu jest twoje ocenianie po cenie i wieku tylko w drugą stronę, liczą się realne cechy auta i tu nie ma reguły. Robię zawodowo 40k km rocznie i ostatnio zamieniłem fiata tipo którym od nowości zrobiłem 120k km na merca w210 za 9k zł, bo pod każdym względem poza kosztami utrzymania w210 jest lepsza i wolę płacić więcej za wachę
@Sikor12: oczywiście że dokłada miliony od inwestorów giełdowych (ubera ma w portfelu choćby blackrock) żeby przyjąć rynek i podnieść ceny. W Krakowie w okresach większego popytu ubery i bolty są już wyraźnie droższe od normalnych taksówek.
@gorzki99: no ale w krytyce ubera punktem odniesienia są raczej korporacje a nie postoje, bo na postojach to wiadomo że różne rzeczy się dzieją. Uber by przecież nie jeździł za 30, tylko przez pierwsze lata 15zł a potem 25-40. Do artykułu wrzucili ceny z postoju żeby był szok i klikbajtowy tytuł, a pewnie są w tej jeleniej normalne firmy co za 1/3 tej ceny pojadą.
@Chris_Karczynski: no w zasadzie już jesteśmy w sytuacji granicznej, nie zawsze, ale w określonych sytuacjach ubery już są droższe. Na redditach przewijały mi się kiedyś wpisy mówiące o tym, że uber na jakichś trasach lotniskowych i międzymiastowych jest droższy niż oficjalnie ustalony ryczałt. W Krakowie w okresach maksymalnego popytu też już jest wyraźnie drożej niż zwykłe taxi. W ten weekend słyszałem że do wieliczki liczyli stówkę, a to już jest
@zenon_z_chorzowa1: ja to nie wiem co wy robicie że tak was wszystkich rypią te taksówki, ile razy zamawiałem korpo na telefon w Krakowie to absolutnie zawsze był odpalany taksometr po odpowiedniej taryfie i bez objazdów, najczęściej megataxi. W zakopcu nawet brałem z ziomami taryfę to może i se liczyli ile chcieli ale w akceptowalnych granicach, 30-40zł za 4km busem. Raz nas w zakopcu dziad robił w #!$%@? to mu dałem
@tak-nie-wiem: To, że maksymalna stawka taxi jest ustalana przez urząd to jest bardzo dobre i najbardziej uczciwe rozwiązanie, bo polega to na negocjacjach i konsultacjach między branżą reprezentującą własny interes a radnymi reprezentującymi interes mieszkańców. Taksówkarze jak chcą wyższych stawek, to muszą pokazać kalkulacje kosztów działalności itp, i jak z kalkulacji wyjdzie, że żeby swoje zarobić to stawka musi być wyższa, no to urząd musi podnieść. W warszawie teraz poszli
@mliga: no jakto jak, kupując ich akcje. Uber przez pierwsze lata działalności był rok w rok grubo na minusie i chyba dopiero koło 2022 po raz pierwszy wypracowali zysk.
Stołeczni policjanci wystawili już pierwsze mandaty za brak polskiego prawa jazdy kierowcom w taksówkach na aplikację. Uber nie zablokował od poniedziałku dostępu do swojej platformy kierowcom, którzy go nie uzyskali. Czas na działanie UOKiK!!!!
@Olek0808: @CrazyKettle @mgr_rybak uber nie musi ich zatrudniać, Jako pośrednik mają OBOWIĄZEK weryfikować czy ten, któremu dają zlecenia (nieważne czy w stosunku zatrudnienia czy b2b), ma wszystkie wymagane papiery. Jak cygan chce jeździć to musi wgrywać w appce dokumenty i uber ma do wszystkiego dostęp. Jakby czegoś brakowało, to nie ma prawa temu człowiekowi wysyłać kursów.
@8kiwi: hulajnogi podobnie - zasrajmy centra miast setkami hulajek walących się po chodnikach i zajmujących przestrzeń i w ogóle się nie zastanawiajmy jakie problemy to stworzy aż się do nas nie przyczepią albo aż jakiś najebus sobie głowy nie rozwali o krawężnik.
@Olek0808: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00100#5 tu jest podane, że muszą weryfikować posiadanie licencji. Niby to nie implikuje że mają weryfikować prawko, ale na tą chwilę nie mając prawka chyba nie powinni mieć licencji.
W skrócie: TEMU obiecuje za rejestrację i instalację aplikacji darmowe prezenty, jednak po założeniu konta i instalacji apki pisze, że się wyprzedały. Gdy wyczyścimy cookies i zmienimy IP przedmiot jednak nadal jest dostępny i dalej zachęcani jesteśmy do założenia konta.
Generalnie chińczyk produkujące ma dostać jak najmniej, a towar ma być sprzedany jak najdrożej. Maksymalizacja marży.
@Miesiaczny_Prosze: to samo według mnie będzie wdrażane we wszystkich platformach typu uber/bolt. Kierowca jak największa łamaga z azja-stanu żeby się godził na pracę za michę ryżu, a w aplikacji cenę dla klienta mogą podać jaką tylko chcą i co im zrobisz, nic nie zrobisz. Jak będzie mnożnik X2 to cały naddatek wezmą dla siebie
Zgodnie z przepisami kierowcy Taxi powinni posiadać polskie prawo jazdy. Bolt oraz FreeNow zablokował dostęp kierowcom bez prawa jazdy jednak Uber tego nie zrobił. Zamiast tego pobierają większą prowizję od kierowców bez polskiego prawa jazdy. Tak korporacje drwią naszego bezpieczeństwa...
Głupi taryfiarze wywalczyli uregulowanie rynku, czym dopuszczono tych wszystkich ciapaków
@Altar: co za brednie. Ustawa proponowana przez taksówkarzy poszła do kosza po tym, jak Mosbacher spłakała się do Dworczyka że mają nie ograniczać swobodnej działalności ubera. Wtedy napisano i przepchnięto nową ustawę skrojoną idealnie pod ubera, deregulującą branżę, umożliwiającą zdobycie licencji za frajer.
Jak to możliwe że zgodnie z opinią taksówkarzy o nich samych że jeżdżą poniżej kosztów, jeżdżą bezpiecznie, nie oszukują, i mają czyste zadbane auta Uber czy inna konkurencja tak szybko ich wypiera?
@kretu: przecież to jest wiodąca tendencja współczesnej konsumpcji, w każdej branży na świecie obecnie największe gówno opakowane w ładny marketing odnosi największy sukces komercyjny. Netfliksy, makdonaldy, nestle, biedronki, fejsbuki, amazon, pepsico, itd, itp.
@Altar: jesteś bardzo naiwny jeśli myślisz, że ta zmiana była niezależna od woli ubera i nie jest zawarta w ich modelu biznesowym. Przecież oni ładowali grube miliony w promocje i bonusy żeby to się opłacało i kierowcy i klientowi i zbudować sobie dobry wizerunek i przyzwyczajenia klientów, więc to logiczne, że nie mogło się ciągnąć w nieskończoność. Teraz migranci będą jeździć za michę ryżu i się cieszyć a klienci tak
Paranoja mocno, może da się zarezerwować przejazd wcześniej?
iTaxi chwali się opcją rezerwacji przejazdów z wyprzedzeniem, fantastycznie
Zarezerwuj wieczorem przejazd na 3:30 rano, czuj dumę że zarobi na tobie Janusz prawdziwy polski patriota i nowoczesny husarz, a nie jakiś Gruzin bez prawa jazdy
Od dziś taksówkarze i kurierzy muszą mieć polskie prawo jazdy. Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym weszła w życie, wymagając od wszystkich kierowców oferujących płatne przewozy za pośrednictwem aplikacji posiadania polskiego prawa jazdy.
Ile kosztuje poniższy 3-pak soków Hortex (1-litrowych)? Cena na poziomie oczu 7,99zł. Cena pod nogami 12,57zł. Oczywiście na kasie wbiło 12,57zł. Gdybym nie spojrzał, czy weszła promocja, zapłaciłbym 12,57zł, jak pewnie wiele osób przede mną. Kasowałem na kasie samoobsługowej. Zauwa
to jest szeroki plan sprowadzania do Europy takich osób, niby do pracy bo taniej ale to ma służyć tylko wyłącznie do destabilizacji społeczeństw
@fankyRoger: brednie, tych ludzi się sprowadza z prozaicznych ekonomicznych pobudek: bo janusze biznesu chcą zaoszczędzić i mieć kogo wyzyskiwać, bo klient chce niższych cen, bo na legalizacji emigracji też jak widać po aferze wizowej, polytycy swoje zarabiają. Polacy się destabilizują na własne życzenie bo sprzedają jedność społeczeństwa
@fankyRoger: bredniami jest wymyślanie jakiejś historyjki o globalnym planie destabilizacji, skoro wszystko da się wyjaśnić na poziomie ekonomii i interesów konsumentów, korporacji, przedsiębiorców i przekupnych polityków.
Pacjent: Renault Avantime V6
#krakow