Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
taon

taon

Dołączył 9 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1044
  • Znaleziska 628
  • Mikroblog 416
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 42

387

Kogo zabije autonomiczny samochód: właściciela czy matkę z dzieckiem?

Kogo zabije autonomiczny samochód: właściciela czy matkę z dzieckiem?

Czy twój autonomiczny samochód powinien cię zabić, aby uratować grupę przechodniów? Hamulcem rozwoju samochodów bez kierowcy nie jest już technologia, ale brak jasnych, powszechnie akceptowanych zasad etycznych.

konto usunięte
z
gadzetomania.pl
dodany: 28.06.2016, 18:09:23
  • 483
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    tesla
  • #
    swiat
  • #
    motoryzacja
taon
taon 29.06.2016, 15:04:48
  • 0
Samochód nie wróżka. Wystarczy, żeby statystycznie pojazd prowadzony przez automat wypadał lepiej niż samochód prowadzony przez człowieka.

Samochód ma jechać po jezdni z punktu A do punktu B i robić to zgodnie z przepisami oraz unikając kolizji. Cała reszta to gimboetyka, bo człowiek w sytuacji skrajnej przede wszystkim będzie chronił siebie/bliskich i to niezależnie od kosztów otoczenia.

"A gdyby grupa przedszkolaków..." - nie.
"A jeśli słoń..." - nie.
  • 21
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 29.06.2016, 15:48:39
  • 2
@Trevize: Program musi robić to, do czego jest przeznaczony - kierować pojazdem uwzględniając realne zagrożenia. Cała reszta to "wypadek" czy też "nieprzewidziana sytuacja losowa". Wtedy oprogramowanie skoryguje trasę lub zatrzyma pojazd. Ewentualnie po kolizji wezwie pomoc. Tyle.

Zatrzymanie pojazdu w tym konkretnym miejscu i w danej sekundzie może spowodować w konsekwencji zagładę ludzkości i nikomu nic do tego.
taon
taon 29.06.2016, 17:55:44
  • 0
@look997: Piszę o wypadku, czyli sytuacji nagłej. Decyzje trzeba podjąć w ułamku sekundy i nie ma czasu na głębokie rozważania o istocie wszechświata, sprawiedliwości, bilansie zysków i strat.
taon
taon 29.06.2016, 18:17:04
  • -1
@look997: Skąd taki niedorzeczny pomysł, że komputer ma być wszechwiedzący i wszechmocny? To tylko skrypt, który wykonuje swoje zadanie. Wie tylko tyle, ile dociera do niego z czujników i na tej podstawie podejmuje decyzje.

@Trevize: Co ma niby symulować przez te 100 ms? Fizyki nie oszukasz. Jak pojazd ma pęd, to go nie straci od dylematów moralnych procesora. Masa się nie zmniejszy, więc zostaje tylko hamowanie. Kolizja jest
taon
taon 29.06.2016, 18:36:18
  • -1
@look997: Chyba zbyt szeroko zrozumiałem "wszystkie sytuacje".

Piszę, że jeśli program jest na 100% pewien kolizji, to powinien wybrać taką drogę, która zapewnia jak najmniejszą energię zderzenia. Tyle. Nic więcej. To rozwiązuje wszystkie problemy.
taon
taon 30.06.2016, 09:01:35
  • -1
@Trevize: Wiesz jak wygląda wypadek? Nie ma czegoś takiego jak "15% szans na ominięcie przeszkody". Albo jedziesz wolno i uda się wyhamować, albo w coś walniesz. Komputer ma tę przewagę, że szybciej zwróci uwagę na przeszkodę oraz szybciej i wydajniej zacznie zwalniać (hamowanie silnikiem, sterowanie hamulcami dla utrzymania trakcji). Wejście w poślizg jest zawsze złym rozwiązaniem, więc poślizgu nigdy nie będzie.

Pytanie zatem brzmi tak: jak najszybciej wyhamować zanim uderzę w
taon
taon 01.07.2016, 08:27:33
  • 0
@Trevize: Sugerujesz, że doświadczenie człowieka przewyższy doświadczenie dziesiątek inżynierów, którzy opracowali oprogramowanie? Oprogramowanie, które w każdej sekundzie zbiera dane z dziesiątek sensorów kontrolujących prędkość obracania się kół, przyczepność, obroty silnika, wydajność hamowania, odległość i trajektorię obiektów w otoczeniu. Oprogramowania, które ma dostęp do informacji technicznych pojazdu w rodzaju liczbowej wydajności stref zgniotu, skrętności pojazdu przy bieżącej szybkości, czasu potrzebnego na uruchomienie poduszki powietrznej i wielu innych?

W porównaniu z komputerem
taon
taon 01.07.2016, 08:50:23
  • 0
@Trevize: Czyli konkretnie jaką? Jaka decyzja komputera będzie gorsza niż decyzja człowieka?
taon
taon 01.07.2016, 10:06:53
  • 0
@Trevize: W sytuacji braku łączności samochód powinien się zatrzymać i odmówić jazdy w trybie automatycznym. Tak jak w przypadku wykrycia poważnej awarii robią to samochody już teraz.

Poza tym gdzie w Twoim przykładzie jest wypadek czy inna sytuacja nagła?
taon
taon 01.07.2016, 12:46:37
  • 0
@Trevize: Dlaczego ma nie być łączności w tunelu? Nie mówimy tutaj o jakichś wsiach czy lasach w krajach trzeciego świata, tylko o środowisku na wysokim poziomie technologicznym.

System kierujący samochodem odmówi dalszej pracy i zatrzyma pojazd prosząc o dalsze prowadzenie przez kierowcę. Co w tym nadzwyczajnego? Tempomaty już działają na podobnej zasadzie.

26

200W laserowa bazooka

200W laserowa bazooka

Laser kilkudziesięciokrotnie przekraczający wszelkie dopuszczalne normy - w rękach majsterkowicza.

pneumokok
z
hackaday.com
dodany: 01.07.2016, 07:25:06
  • 3
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
taon
taon 01.07.2016, 09:03:00
  • 0
Duplikat: http://www.wykop.pl/link/3245839/domowej-roboty-spluwa-laserowa-o-200w-strumieniu-energii/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

7

Autopilot Tesli doprowadził do śmiertelnego wypadku.

Autopilot Tesli doprowadził do śmiertelnego wypadku.

Autopilot w samochodzie Tesli nie zauważył pewnej ciężarówki i kierowca też nie zareagował. Skończyło się śmiercią 40-latka. To cios dla pojazdów autonomicznych, ale warto też przypomnieć jaki jest faktyczny poziom autonomiczności w Tesli.

szumimi
z
di.com.pl
dodany: 01.07.2016, 07:21:52
  • 9
  • #
    swiat
  • #
    motoryzacja
  • #
    zainteresowania
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
taon
taon 01.07.2016, 08:56:04
  • 2
@wololololo: Nie doprowadził.

12

Szpitalne jedzenie. W Polsce suchy chleb i mielonka, a w Australii...

Szpitalne jedzenie. W Polsce suchy chleb i mielonka, a w Australii...

Zdjęcia publikowane w internecie przez pacjentów z całego świata, świadczą tylko o tym, że szpitalne dania mogą nie tylko wyglądać, ale i smakować o wiele lepiej.

aktywniebardzo
z
aktywniebardzo.pl
dodany: 30.06.2016, 11:13:19
  • 18
  • #
    swiat
  • #
    jedzenie
  • #
    gotujzwykopem
  • #
    foodporn
  • #
    gotowanie
  • #
    szpital
taon
taon 30.06.2016, 12:28:05
  • 2
Szpitalne porcje są postrzegane jako "za małe", bo ludzie przyzwyczajeni są do przyjmowania większych wartości kalorycznych. Leżysz cały dzień w łóżku, zero ruchu, więc energii potrzeba tylko na metabolizm podstawowy oraz regenerację.

Omijam przy tym dość częsty problem patologii w szpitalnym żywieniu, bo niestety nadal kryterium ceny dominuje nad jakością zamawianych w przetargach usług.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 30.06.2016, 17:15:08
  • 0
@lvy: Jak się przejadasz to nie idzie na metabolizm, tylko w tłuszczyk ( ͡º ͜ʖ͡º)
Trudno oczekiwać od służby zdrowia, że będzie przekarmiać pacjentów, prawda?
taon
taon 30.06.2016, 17:18:30
  • 0
@mapixxx: @megawatt: Nie czytałem całości Waszej dyskusji, ale kości i chrząstki to generalnie kolagen i sole nieorganiczne. Po odpowiedniej obróbce będzie z tego bardzo pożywna żelatyna.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBelatyna
taon
taon 30.06.2016, 17:30:21
  • 1
@lvy: Jeśli dostarczysz do organizmu wystarczającą dawkę kalorii, to regeneracja będzie przebiegała w maksymalnym tempie. Pacjent przyzwyczajony do przejadania się będzie czuł dyskomfort psychiczny - raz bo chory, dwa bo "głodzą!".

Jak ktoś zjada dwa razy tyle ile powinien, to ma taki super metabolizm... niby ma, bo odkładanie się sadełka jest procesem anabolicznym i wliczanym do metabolizmu, ale w żadnym razie otyłość nie sprzyja zdrowiu.
Otyłość to solidnie udokumentowany temat.

4

To nie rak nas zabija, to chemioterapia

To nie rak nas zabija, to chemioterapia

Chemioterapia nie tylko zabija komórki rakowe, ale także zdrowe, osłabia organizm i prowadzi do śmierci.

konto usunięte
z
pl.blastingnews.com
dodany: 30.06.2016, 11:46:47
  • 14
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
taon
taon 30.06.2016, 11:57:10
  • 5
Witam blastingnews.com na #czarnolisto
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 30.06.2016, 11:59:25
  • 3
@plutonka: Nie ma co dyskutować z ignorantami. Lepiej zakopać i sprawdzić kto wykopuje.
taon
taon 30.06.2016, 12:15:52
  • 3
@Jebanany: No tak, zapomniałem zdjąć klapki z oczu. Dzięki cumplu! ( ͡º ͜ʖ͡º)

Wiesz jak się będzie nazywać skuteczne leczenie choroby nowotworowej przy użyciu w pełni naturalnych substancji?

taon
taon 30.06.2016, 13:47:23
  • 0
@plutonka: Racja. Masz moje plusy. Oby komuś to życie uratowało.

345

Skąd wziął się mit, że wulkany emitują więcej CO2 niż ludzie?

Skąd wziął się mit, że wulkany emitują więcej CO2 niż ludzie?

Oczywiście historia jest z cyklu, że nie w Petersburgu a w Moskwie, nie samochody a rowery i nie rozdają a kradną. Jak badania nad obiegiem chloru w przyrodzie zostały wkręcone w tryby PRu firm zajmujących się zawodowo negowaniem zmian klimatu.

Sierkovitz
z
naukaoklimacie.pl
dodany: 29.06.2016, 10:44:41
  • 165
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    ligamozgow
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    klimat
taon
taon 29.06.2016, 12:13:34
  • -8
Najwięcej CO2 emitują rośliny i glony ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
  • 32
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 29.06.2016, 14:44:58
  • 7
@text: Chodziło mi raczej o to, że roślinki/glony też oddychają i emitują CO2, a nie tylko pochłaniają. To co nazywane jest "emisją" to raczej bilans emisji i pochłaniania.

@arctic_amplification: Nawet nie wiedziałem, że jest taki mit z oceanami.

Drzewa pochłaniają tylko tyle CO2, ile wbudowały w komórki. Jak drzewko nie rośnie, to już niewiele atmosferze pomaga, bo tylko tyle ile zużywa na swój bieżący metabolizm i produkcję liści/kwiatów/owoców.
taon
taon 29.06.2016, 15:53:57
  • -1
@rol-ex: Puszczę należy chronić z innych powodów niż "robi nam tlen". Do robienia tlenu i magazynowania tlenku węgla(IV) są lepsze roślinki. Po okresie szybkiego wzrostu trzeba je uśmiercić i zastąpić kolejnymi. Tylko brak profitu, więc nikt tego robić na większą skalę nie będzie.
pankelo
pankelo
29.06.2016, 09:43:43
  • 1
Wproawdziałem sobie śniadanie do myfitnesspal - niech mi ktos wytłumaczy co jest w tej tabelce, bo nie czaję.

#dieta #miktokoksy #silownia
pankelo - Wproawdziałem sobie śniadanie do myfitnesspal - niech mi ktos wytłumaczy co...

źródło: comment_TQKJqP1gk11ANiaTv2tWEkFVE1aZlZt3.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

taon
taon 29.06.2016, 09:54:11
  • 0
"W jakich jednostkach są dane w poszczególnych kolumnach?"
  • Odpowiedz
nighterS
nighterS
26.06.2016, 15:02:38
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

taon
taon 26.06.2016, 15:23:50
  • 2
@So_I_Scream: @papciu: @PrawyKuba: Jak nie ma znaczenia, skoro aminokwasy mają bardzo niski czas retencji w organizmie i jeśli przyjęte w nadmiarze są zamieniane w glukozę zamiast zapobiegać katabolizmowi białek w ciele? Równie dobrze można napisać "nie ma znaczenia czy zjesz całą dobową porcję na śniadanie, a przez resztę dnia sama woda, byle dobowy bilans się zgadzał".

@nighterS: Drastycznej różnicy nie będzie, ale jeśli chcesz
  • Odpowiedz
taon
taon 26.06.2016, 15:29:43
  • 1
@So_I_Scream: Proszę uprzejmie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_ornitynowy
  • Odpowiedz
taon
taon 26.06.2016, 16:50:58
  • 1
@Znawca_Bigosu: To bardzo, bardzo śmiałe stwierdzenie. Źródło?
Dodam od razu Wikipedię, bo ani słowa o magazynowaniu aminokwasów w wątrobie nie ma, ale o ich rozkładaniu do glukozy owszem: https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%85troba
  • Odpowiedz
taon
taon 26.06.2016, 17:38:55
  • 1
@Znawca_Bigosu: Jeśli piszesz o IF jako Intermittent fasting, to stosuję i popieram. Organizm ma więcej do roboty, niż tylko ciągle trawić i trawić.

Przy czym jeśli @nighterS: zasadniczo mało teraz je, to najlepiej żeby maksymalizował korzyści z pokarmu. Mniejsze porcje białka będą odrobinę lepiej wykorzystane. Tak samo jak lepiej nie łączyć suplementacji wapnia z magnezem czy nie popijać sokami z cytrusów niektórych preparatów.
  • Odpowiedz
taon
taon 26.06.2016, 18:14:42
  • 1
@Znawca_Bigosu: Jest tak jak piszesz - zdrowa osoba realnej różnicy nie poczuje. U sportowców suma takich drobnych zysków daje lepszy wynik. U pozostałych to kwestia czysto indywidualna.

Twój organizm radzi sobie świetnie z dużą porcją białka (solidny kwas w żołądku, enzymy trawienne śmigają i tak dalej). Rozłoży na aminokwasy, wbuduje ile potrzebuje, resztę przerobi na glukozę i też pożytecznie zużyje.

U kogoś ze słabszymi predyspozycjami część przejdzie niestrawiona, czyli w
  • Odpowiedz

11

Osteopata: Uwalnia dziecko od kolki, a dorosłych ratuje przed skalpelem

Osteopata: Uwalnia dziecko od kolki, a dorosłych ratuje przed skalpelem

Tak Głos Wielkopolski ogłupia społeczeństwo promując pseudonaukę i pseudomedycynę z importowaną z USA.

fiziaa
z
gloswielkopolski.pl
dodany: 26.06.2016, 12:05:54
  • 16
  • #
    polska
  • #
    pseudonauka
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    rakcontent
taon
taon 26.06.2016, 15:10:06
  • -2
@fiziaa
W cywilizowanych krajach osteopaci stosują metody poparte dowodami (evidence-based medicine), mają studia z programem analogicznym do studiów lekarskich, mogą zlecać pewne badania czy wypisywać skierowania do lekarza specjalisty. Nikogo to nie dziwi.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 26.06.2016, 15:27:14
  • -1
@fiziaa: Piszesz o USA, a ja wyraźnie zaznaczyłem na wstępie "W cywilizowanych krajach"... W USA nie kierują się rozwojem medycyny, tylko prawami wolnego rynku. Rozwój medycyny importują zza granicy za zarobione pieniądze.
taon
taon 26.06.2016, 15:31:24
  • -2
@fiziaa: Podawanie paracetamolu i antybiotyku nie wyleczy przykurczu mięśniowego. I co teraz?
taon
taon 26.06.2016, 15:38:02
  • -3
@fiziaa: Cóż za przedziwne uogólnienie. Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który taką właśnie receptę dostał. Inny lekarz skierował go na sensowną terapię.

Nazwa "osteopata" jest nadużywana (już o tym pisałem) i w każdym kraju odbierana inaczej. Niezaprzeczalnie jednak istnieje dziedzina fizjoterapii specjalizująca się w terapii manualnej opartej o wiedzę medyczną i udokumentowane techniki pracy zgodne z EBM.

Zaraz, a może terapia manualna też jest zła?
namrab
namrab
26.06.2016, 10:17:10
  • 92
Zegar w radiobudziku nagrany z prędkością 1000 FPS.

#namrabcontent tym razem nieastronomicznie ;)

#ciekawostki #technologia #tworczoscwlasna #gif
namrab - Zegar w radiobudziku nagrany z prędkością 1000 FPS.

#namrabcontent tym ra...

źródło: comment_zi6VXxpxqsAKeeAAiGUzeT090n11kaza.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

taon
taon 26.06.2016, 13:45:46
  • 2
@MasterYoda: W świetlówkach z lepszym luminoforem (zwiększona bezwładność) masz wyeliminowany efekt migania.
  • Odpowiedz

259

Geny, które ożywają po śmierci.

Geny, które ożywają po śmierci.

Nie wszystkie działania komórkowe ustają, gdy ciało umiera. Okazuje się, że jest ponad 1000 genów, które wykazują aktywność po śmierci. Dowiodły tego badania wykonane na ponad 1000 zmarłych myszach oraz daniach pręgowanych

darosoldier
z
innpoland.pl
dodany: 25.06.2016, 07:34:03
  • 55
  • #
    nauka
  • #
    ligamozgow
  • #
    biologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zwierzeta
taon
taon 25.06.2016, 08:15:14
  • 58
Można snuć opowieści o roli tych genów, a można stwierdzić, że to tylko bezwładność metaboliczna.

Zresztą, zaglądając do publikacji badania (w powiązanych):

bioRxiv preprint first posted online Jun. 10, 2016; doi: http://dx.doi.org/10.1101/058305 . The copyright holder for this preprint (which was not peer-reviewed) is the author/funder. All rights reserved. No reuse allowed without permission.

Nagłówek mówi wszystko:
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 26.06.2016, 08:04:11
  • 1
@Falcon: Stawiana hipoteza to wydumany gniot, nie było sensu czytać dalej metodyki czy wywodów. Odniosłem się do tego w pierwszej linijce.

Potem szukałem informacji "kto puścił taki gniot do opublikowania?" i dowiedziałem się, że nikt, bo nie było recenzentów. Tę informację zamieściłem w kolejnych wierszach.

Zwróć proszę uwagę: ktoś na podstawie tej pseudo-publikacji napisał pseudo-artykuł i szerzy pseudo-wiedzę. Ktoś dalej będzie się opierał na tym tekście i co dalej? Zmarnują ogromną kasę
xaliemorph
xaliemorph
23.06.2016, 09:50:06
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

taon
taon 23.06.2016, 11:10:12
  • 0
@xaliemorph: @krasecz: Będzie na biologii w gimnazjum o funkcjach układu pokarmowego i powiązaniu z innymi narządami. Możesz już teraz poszukać w księgarni podręcznika.
  • Odpowiedz
taon
taon 23.06.2016, 12:25:51
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
taon
taon 23.06.2016, 12:37:16
  • 0
@krasecz: Cipujesz lewaków? Mam nadzieję, że przy okazji nie wycinasz całego układu pokarmowego? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Zresztą - co ma wprowadzanie ciał obcych do "robienia miejsca" przez usuwanie narządów?
  • Odpowiedz
taon
taon 23.06.2016, 14:01:27
  • 0
@xaliemorph: Wykazałeś się brakiem podstawowej wiedzy, a nie brakiem dorosłości. Uznałem, że po uzupełnieniu tych bazowych informacji będziesz w stanie przeprowadzić samodzielnie proces myślowy i będziesz zadowolony.

Jeśli chcesz gotowca, to masz odpowiedź @Vitru, który Ci ją podał na tacy.
  • Odpowiedz
taon
taon 23.06.2016, 18:30:11
  • 1
@xaliemorph: OK, zatem skoro chcesz dyskusji, to moim zdaniem można zignorować: infekcje, stan zapalny, gojenie się ran. Nawet z człowieka można zrobić Rambo, naszprycować go antybiotykami i środkami przeciwzapalnymi, a do ran są bardzo ciekawe opatrunki. Jakiś czas pożyje.

Problematyczne będą moim zdaniem: wstrząs od układu krwionośnego (=śmierć), brak glukozy dla mózgu (=śmierć) i energii dla mięśni (=nawet jak przeżyje, to daleko nie pójdzie).

Niemniej sugeruję faszerować ubite i wypatroszone
  • Odpowiedz

8

[EN]Naukowcy stworzyli syntetyczny organizm...

[EN]Naukowcy stworzyli syntetyczny organizm...

Minimalistyczny, syntetyczny organizm posiadający minimalną niezbędną do życia ilość genów... Z czego 1/3 nie wiadomo do czego służy.

hawat
z
quantamagazine.org
dodany: 23.06.2016, 12:29:05
  • 5
  • #
    nauka
  • #
    boganiema
  • #
    biologia
  • #
    frankenstein
  • #
    technologia
taon
taon 23.06.2016, 12:38:30
  • 0
Minimalistyczny, syntetyczny organizm posiadający minimalną niezbędną do życia ilość genów..

Znowu im się udało stworzyć organizm z "minimalną" liczbą genów? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 23.06.2016, 13:56:18
  • 0
@metalmumin: Gdzieś czytałem, że im lepsze warunki w otoczeniu (dostępność substancji odżywczych i innych substancji), tym mniej taki organizm musi się namęczyć samodzielnie i przez to potrzebuje mniej genów do przeżycia.
W skrócie: jak tylko zabraknie jakiegoś egzotycznego związku organicznego, to taki potworek zdechnie, bo nie będzie umiał sam sobie go wytworzyć.

@mk321: Minimalna liczba zależeć od definicji "co uznajemy za życie". Wirusy mają mniej genów, ale nie

256

Jak zarejestrować kartę SIM Plus, Play, Orange, T-Mobile?

Jak zarejestrować kartę SIM Plus, Play, Orange, T-Mobile?

Właściciele numerów na kartę muszą zarejestrować swoje karty SIM u operatorów do stycznia 2017 – inaczej przestaną działać. Sprawdźcie, dlaczego i po co trzeba rejestrować kartę SIM, w jaki sposób to zrobić i jakie bonusy można zdobyć.

antyradio
z
antyradio.pl
dodany: 22.06.2016, 17:54:33
  • 362
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    telefony
  • #
    siecikomorkowe
  • #
    ciekawostki
  • #
    play
taon
taon 23.06.2016, 11:05:18
  • -3
Podaję pomysł na biznes:
1. Załóż firmę. Napisz dobry regulamin świadczenia usług.
2. Kup n starterów pre-paid i zarejestruj je na firmę.
3. Wynajmuj karty sim na czas nieokreślony za jednorazową opłatą dbając jednocześnie o pełną losowość wydawanych numerów i anonimowość klientów firmy.
4. Profit.

Jeśli karta pre-paid należy do przedsiębiorstwa, niezbędny będzie numer identyfikacyjny REGON, NIP lub numer KRS (bądź innego rejestru prowadzonego w kraju Unii Europejskiej).
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taon
taon 23.06.2016, 12:33:49
  • 1
@tweeze: W państwie prawa nie można bronić służbom stania pod drzwiami wirtualnej siedziby spółki.

Karta jest przez firmę używana legalnie, bo zakupiona i zarejestrowana zgodnie z przepisami prawa i została wypożyczana zgodnie z regulaminem. Firma nie ponosi odpowiedzialności za przestępstwa popełnione przez jej klientów.

Może taka analogia lepiej przemówi: możesz kupić i zarejestrować samochód na siebie, a możesz też jeździć autem z wypożyczalni (tylko dla odmiany takiej anonimowej wypożyczalni, bo
taon
taon 23.06.2016, 12:50:29
  • 0
@tweeze: Ty tak na serio? Wiesz ile kosztuje taka zorganizowana akcja? Są łatwiejsze i tańsze sposoby na pozyskanie informacji niż dewastacja własności prywatnej. Nikt Ci drzwi nie będzie wyważał. Ustawa na to pozwala, ale ludzie wykonujący te przepisy nie są głupi.

dkm17
dkm17
23.06.2016, 07:04:53
  • 16
#naukowyspam na dziś krótki news o enzymach współpracujących z lewoskrętnym DNA:
https://www.youtube.com/watch?v=5OKqNFxYwFk

#biologia #chaemia #nauka #ciekawostki #liganauki #ligamozgow
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

taon
taon 23.06.2016, 09:46:54
  • 1
@dkm17: chaemia? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz

752

UOKiK chce wyjaśnień od Polsatu ws. transmisji Euro 2016, sugeruje zwrot opłat

UOKiK chce wyjaśnień od Polsatu ws. transmisji Euro 2016, sugeruje zwrot opłat

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił się do Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat o wyjaśnienia dotyczące transmisji Euro 2016. Do UOKiK-u napłynęło w tej sprawie wiele skarg, zarówno od odbiorców indywidualnych (głównie użytkowników Ipli), jak i podmiotów chcących...

anetelka
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 22.06.2016, 10:13:42
  • 94
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    euro2016
  • #
    polsat
taon
taon 22.06.2016, 17:03:01
  • 0
@Twardy__twardziel:

UOKIK założyli komuniści.


"Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powstał w 1990 roku jako Urząd Antymonopolowy."
taon
taon 22.06.2016, 17:05:20
  • 0
@Skinef: Twój uniwersalny komentarz przywołał ciepłe wspomnienia związane z oglądaniem filmu "Dzień Świra".
taon
taon 22.06.2016, 17:14:26
  • 0
@Skinef: Nie wytykam Ci cebulactwa. Masz rację, solidna kara im się należy. Po prostu przypomniała mi się jedna ze scen ze świetnego filmu.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
  • Strona 4 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.04.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.07.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking