Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko175
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
rysiul86

rysiul86

Dołączył 15 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2916
  • Znaleziska 1727
  • Mikroblog 1189
  • Obserwujący 133
  • Obserwowane 0

18

BITCOIN vs Reguła Dziesiątego

BITCOIN vs Reguła Dziesiątego

"Kupmy wszyscy BITCOINA, jego wartość urośnie, za jakiś czas wszyscy będziemy bogaczami i nie będziemy musieli pracować" - brutalna analiza fundamentów bitcoina (sprzed ponad roku). Myślę, że z perspektywy czasu jej wartość merytoryczna jedynie urosła. #gruparatowaniapoziomu

rysiul86
z
wykop.pl
dodany: 14.05.2022, 17:41:32
  • 6
  • #
    gielda
  • #
    technologia
  • #
    kryzys
  • #
    bitcoin
  • #
    ekonomia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
rysiul86
rysiul86
Autor
15.05.2022, 07:47:28
  • 7
@MadMac: material powstal w kwietniu 2021 ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakbys wtedy kupil to bylbys teraz ponad 50% w plecy
rysiul86
rysiul86
Autor
15.05.2022, 11:22:22
  • 1
@ktomizajalnazwy: to jest dobre pytanie, za wykopem nie trafisz ;) merytorycznie jestem w stanie materiału bronić, ale może to nie chodzi o kwestie merytoryczne.

436

Niepokojące wieści z Chin! W kwietniu nastąpił 60% spadek sprzedaży mieszkań

Niepokojące wieści z Chin! W kwietniu nastąpił 60% spadek sprzedaży mieszkań

Rynek nieruchomości w Chinach odnotowuje poważne spadki od początku 2022 roku. Kryzys ulega poważnemu pogłębieniu.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 08.05.2022, 09:12:06
  • 109
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    gospodarka
  • #
    nieruchomosci
rysiul86
rysiul86 08.05.2022, 14:27:50
  • 4
@TrionicSe7en: zawsze rosna, ale nie moga w oderwaniu od gospodarki... a w Chinach gospodarka hamuje, a ceny mieszkan juz w kosmosie.
rysiul86 - @TrionicSe7en: zawsze rosna, ale nie moga w oderwaniu od gospodarki... a w...

5

Potężna eksplozja w hotelu na Kubie

Potężna eksplozja w hotelu na Kubie

A large explosion has torn through several floors of a hotel in the Cuban capital of Havana. Much remains unknown concerning the blast at The Hotel Saratoga, including what caused the explosion and if there are any casualties inside the building. A bomb-like sound was reported in the area...

rysiul86
z
news.yahoo.com
dodany: 06.05.2022, 16:40:45
  • 2
  • #
    swiat
  • #
    bomba
  • #
    ciekawostki
haha123
haha123
05.05.2022, 10:14:48
  • 354
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86 05.05.2022, 11:06:54
  • 5
@haha123: tutaj wyjasnienie w formie video ;)
rysiul86 - @haha123: tutaj wyjasnienie w formie video ;)
  • Odpowiedz

606

Wisi nad nami "bomba" rzędu 410 mld dol. "To będzie finansowy szok"

Wisi nad nami "bomba" rzędu 410 mld dol. "To będzie finansowy szok"

Wielki eksperyment ekonomiczny w postaci łatwego pieniądza i ultraniskich stóp procentowych wprowadzony po kryzysie finansowym z 2008 r. kończy się na naszych oczach. Lądowanie może być dla nas niezwykle bolesne. Jak wylicza Bloomberg, banki centralne siedmiu największych gospodarek...

haha123
z
money.pl
dodany: 02.05.2022, 21:48:36
  • 159
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inflacja
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
rysiul86
rysiul86 02.05.2022, 22:59:17
  • 9
Jest to ostateczny sprawdzian współczesnej ekonomii i bankowości, nikt nie wie jak on sie skonczy i to jest niebezpieczne...
rysiul86 - Jest to ostateczny sprawdzian współczesnej ekonomii i bankowości, nikt nie...
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 03.05.2022, 06:47:34
  • 0
@true-true: czyli? Ja dostrzegam dużo scenariusz, od tego, że uda się w miarę zdać ten sprawdzian i zostanie po staremu, przez wymuszone przebudowanie modeli ekonomicznych na jakichś konfliktach wojennych kończąc...

39

KREDYT czy WYNAJEM mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach?

KREDYT czy WYNAJEM mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach?

Rosnące stopy zmieniają sytuację na korzyść wynajmu i oszczędzania na jak największy wkład własny zamiast pożyczania drogich pieniędzy. Drogi pieniądz ma zachęcić ludzi do oszczędzania i tym sposobem zdławić inflację.

rysiul86
z
youtube.com
dodany: 01.05.2022, 18:23:14
  • 25
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    inflacja
  • #
    kryzys
  • #
    gruparatowaniapoziomu

rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 05:46:04
  • 7
@Project_Yi: nie wiem czy oglądałeś materiał, tam staram sie to wyjaśnić.
Skoro trudno ci odkładać na wklad własny przy wynajmie za 2500zł to dużo trudniej jest spłacać mieszkanie przy odsetkach 3300zł... z perspektywy Twojego portfela nie ma znaczenia komu płacisz czy bankowi za pożyczenie pieniędzy czy komuś za pożyczenie mieszkania. A teraz mamy warunki ze to drugie moze byc mniejszym kosztem i na to sie starałem zwrócić uwagę.
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 06:56:10
  • 3
@Qullion: Jak najbardziej zgadzam się że dochodzą też niefinansowe aspekty. Jednak one są niewymierne dlatego skupiłem się na perspektywie naszego portfela, a dla niego nie ma znaczenia czy płacisz bankowi za pożyczenie pieniędzy czy komuś za pożyczenie mieszkania. Uważam, że dobrze aby przynajmniej w świadomości ludzi pojawił się ten koncept. Jeżeli ktoś ma umowę wynajmu na fajnych warunkach to aktualnie pchanie się w kredyt może nie być finansowo najlepszą decyzją.
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 07:43:20
  • 3
@arysto2011: Zgadzam się, że tak było, ale przy wysokich stopach i znacznym kredycie koszt jego wzięcia mocno odjeżdża poza rynkowe ceny wynajmu. Na to chciałem zwrócić uwagę w tym materiale.

Co do inflacji to to jest właśnie mechanizm, który ma odwrócić ten trend. Jeżeli pożyczenie pieniędzy jest drogie to ludzi nie stać na kupno na kredyt (zmniejsza się podaż pieniądza), a skoro chcą coś nabyć to bardziej opłaca się na
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 08:23:55
  • 1
@arysto2011: Ma zastosowanie do nowych, ale z każdym spłaconym starym kredytem ilość pieniędzy się zmniejsza. Na to potrzeba czasu aby to zaczęło być widoczne. Podczas pandemii przestymulowano gospodarkę, a dopiero dzisiaj są tego skutki (inflacja) i teraz aby to odwrócić też potrzeba czasu, nikomu nie zależy na hiperinflacji więc tutaj nawet kosztem recesji będą działania aby ją stłamsić. Ja czuję, że właśnie jesteśmy na szczytowym poziomie inflacji (albo blisko), ale
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 10:36:07
  • 2
@Qullion: Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny moje założenia to jedynie przykład nakreślający problem.

Gdyby mi było ciężko odłożyć coś przy wynajmie mieszkania za 2000 zł to jednak zakup byłby lepszą opcją.


Gdyby było Ci ciężko odłożyć coś przy wynajmie mieszkania za 2000zł to mogłoby Ci być ciężej spłacać kredyt na
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 10:39:09
  • 0
@Qullion: Nie mają znaczenia dochody rodziny jeżeli masz ratę 4 800zł gdzie 3300 płacisz bankowi za sam fakt pożyczenia pieniędzy i tylko 1500zł tak naprawdę wykorzystujesz na spłatę kredytu to lepiej jest wynająć to mieszkanie za 2500zł i mieć do dyspozycji 2300zł (odkładać)

Efekt jest taki, że po roku przybliżasz się o 10 tysięcy do nabycia tego mieszkania...
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 11:29:39
  • 1
@Qullion: Nie rozpatruję okresu kredytowania na 16 lat, jedynie na tej podstawie szacuję wartość nieruchomości. Wskaźnik rent to buy mówi nam, mniej więcej po ilu latach wynajmując za 2000zł nabylibyśmy daną nieruchomość. Założyłem, że wynajem jest drogi dlatego tylko 16 lat ;) Natomiast co do Twojej sytuacji to prawdopodobnie jesteś już w dalszym etapie spłaty kredytu, więc zostało Ci mało kapitału do spłaty dlatego odsetki niskie.
Generalnie długość kredytowania nie

rysiul86
rysiul86 01.05.2022, 18:27:03
  • 11
Kredyt czy wynajem mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach?
Link do znaleziska
Zapraszam Was Mirki i Mirabelki do oglądania i dyskusji pod znaleziskiem!

#tworczoscwlasna #gruparatowaniapoziomu #nieruchomosci #kryzys #pieniadze
rysiul86 - Kredyt czy wynajem mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach? 
Link do...

źródło: comment_1651429549PwKAXS5vJiak2L3NBTSZQ8.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
01.05.2022, 18:27:28
  • 1
Wołam obserwujących mnie użytkowników może będziecie zainteresowani :)

  • Odpowiedz

823

Potrąciła kobietę i przejechała po niej. Makabryczny wypadek w Mosinie...

Pokaż treści 18+

Potrąciła kobietę i przejechała po niej. Makabryczny wypadek w Mosinie...

Potrąciła kobietę i przejechała po niej. Makabryczny wypadek w Mosinie...

Pawcio_Racoon
z
youtu.be
dodany: 02.04.2022, 11:31:32
  • 365
  • #
    wypadek
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 16:03:40
  • -2
Martwe pole slupka przedniego. Przy skrecie slupek moze przeslonic przechodnia zblizajacego sie do przejscia. Jak sie zsynchronizuja to z perspektywy kierowcy pieszy sie materializuje przed maską... sam bylem blisko takiej sytuacji raz i teraz juz jestem czujny, duzo sie mowi o martwym polu lusterka bocznego, a rownie grozna jest wlasnie taka sytuacja jak na filmie. Troche wyrozumialosci bo pewnie malo kto jest swiadomy takiego zjawiska.
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 16:23:13
  • -1
@rysiul86: dla minusujacych polecam sie zaznajomic z takim pojeciem jak a-pillar blind spot. Winny jest kierowca ale w niesprzyjajacych okolicznosciach kazdy nieswiadomy tego zagrozenia moze spowodowac podoba kolizje.
rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 17:01:23
  • 0
@Duszqable: Nie jest to naciągane, to jest takie samo zjawisko jak martwe pole lusterka bocznego, a chyba nikt nie zaprzeczy, że kierowca nieświadomy jego istnienia może w odpowiednich okolicznościach spowodować kolizje. Natomiast co do reakcji to tutaj już oczywiście nie ma usprawiedliwienia.
rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 17:39:06
  • -1
@geuze: Dokładnie! Niezauważenie pieszego to w dużej mierze właśnie to zjawisko nawet jak ktoś jest czujny, ale nie jest tego świadomy to taki pieszy może mu się zmaterializować pod maską i kolizja gotowa ;)
rysiul86
rysiul86 09.04.2022, 12:47:23
  • 0
@userrrr: Chyba Ty! Prawko mam już prawie 20 lat, wielu sytuacji na drodze człowiek się uczy z doświadczenia i o ile na nauce jazdy wspominają o martwym polu w lusterku bocznym (mam nadzieję, że dalej tak jest) to o martwym polu słupka przedniego przynajmniej za moich czasów nikt nie wspominał. Jak nie jesteś świadomy jego istnienia to w pewnych okolicznościach możesz się bardzo zaskoczyć jak Ci się nagle pieszy przed
rysiul86
rysiul86 09.04.2022, 13:16:59
  • 0
@userrrr: xD uwierz mi jest to teoretycznie możliwe, polecam przestudiowanie zagadnienia "a-pillar blind spot". Projektując auta bierze się je pod uwagę, więc jak najbardziej jest to rzeczywiste zjawisko. Jeżeli nie byłeś jego świadomy albo je negujesz to jesteś większym zagrożeniem ode mnie ;)
rysiul86
rysiul86 09.04.2022, 17:16:43
  • 0
@userrrr: a kto powiedział, że ja wjeżdżam? jedynie zwracam uwagę na zagadnienie o którym myślę większość kierowców nie ma pojęcia w tym Ty ( ͡° ͜ʖ ͡°) W moim wypadku udało się zahamować, ale byłem mocno zaskoczony bo z perspektywy kierowcy pieszy do ostatniego momentu był schowany za słupkiem bocznym. Musiał zbliżać się do przejścia tak niefortunnie, że w każdej chwili był schowany za słupkiem (zmiana

623

Los Angeles w ciągu roku opuściło 177k ludzi. SF 116k, a NY 328k. Zyskuje Texas

Los Angeles w ciągu roku opuściło 177k ludzi. SF 116k, a NY 328k. Zyskuje Texas

Teksańskie miasta rosną: Dallas powiększył się o 97k ludzi, Houston o 69k. Phoenix w stanie Arizona zyskało 78k ludzi w ciągu roku.

konto usunięte
z
abc7.com
dodany: 24.03.2022, 15:26:36
  • 82
  • #
    usa
  • #
    demografia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    cityporn
  • #
    gospodarka
rysiul86
rysiul86 24.03.2022, 18:27:36
  • 23
Widzę, że nikt nie czyta znaleziska:
"The pandemic intensified population trends of migration to the South and West, as well as a slowdown in growth in the biggest cities in the U.S. Experts say the pandemic and housing costs led to the shifts."
Ludzie opuszczają te miasta bo ceny są za duże, a pandemia umożliwiła pracę zdalną więc można mieszkać w tańszej lokalizacji. To są zmiany na rynku mieszkaniowym.
rysiul86 - Widzę, że nikt nie czyta znaleziska:
"The pandemic intensified population...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 13.03.2022, 17:01:37
  • 77
Czołem Mirki, wracam do Was z zapowiadaną analizą fundamentalną rynku nieruchomości!
ZNALEZISKO
Poniżej zwiastun, który jakiś czas temu przypadł Wam do gustu, natomiast w znalezisku link do opublikowanej pełnej analizy. Zapraszam do dyskusji w znalezisku.

#gruparatowaniapoziomu #tworczoscwlasna #ekonomia #nieruchomosci #kryzys
rysiul86 - Czołem Mirki, wracam do Was z zapowiadaną analizą fundamentalną rynku nier...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:02:37
  • 4

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:02:54
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:03:08
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:03:20
  • 1
Wołam obserwujących mnie użytkowników może będziecie zainteresowani :)

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 20:15:22
  • 0
@mjr_bien: To by było dobre, ale ja tylko gdzieś tam po godzinach sobie dłubie więc w tej chwili nierealne... więc na razie tylko zajawki moich filmów robię w takiej konwencji :)
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 22:13:17
  • 0
@nO-C34: Dzięki!
Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, czy chodzi Ci o to, że fundusze będą chciały skupować mieszkania z rynku przy niskich cenach aby w przyszłości móc sterować rynkiem wynajmu?
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
14.03.2022, 14:17:33
  • 1
@nO-C34: wiesz co myślę, że mogą się na to pokusić, ale wydaje mi się, że rynek polski nie jest taki atrakcyjny u nas Polacy bardzo kochają mieszkania na własność i trudno będzie zbudować tutaj taki rynek jak na zachodzie. Myślę, że trzeba o to dbać bo to jest jedna z niewielu rzeczy, którą można komunie zawdzięczać.
  • Odpowiedz

335

Czy rynek nieruchomości jest niezatapialny jak Titanic?

Czy rynek nieruchomości jest niezatapialny jak Titanic?

Analiza fundamentalna rynku nieruchomości. "Domy służą do życia, a nie do spekulacji" Xi Jinping"

rysiul86
z
youtube.com
dodany: 13.03.2022, 16:59:57
  • 107
  • #
    ekonomia
  • #
    kryzys
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
  • #
    gruparatowaniapoziomu
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 18:02:58
  • 45
@Niebieski40: Dzięki! Sytuacja na Ukrainie to w mojej opinii wręcz kolejny powód do recesji na świecie, tak jak to przedstawiłem w filmie - możliwości stymulowania gospodarek podażą pieniądza się skończyły. To rozwiązanie praktykowane od dobrych 50 lat w końcu doszło do swoich granic, dlatego nazwałem tę sytuację ostatecznym sprawdzianem współczesnej ekonomii i bankowości. W sumie to przedstawiłem dwie opcje Recesję lub Hiperinflację, ale zawsze jest ta trzecia czyli Wojna...
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 19:48:55
  • 27
@wiverna: To nie jest teza polecam zapoznać się z innymi nurtami ekonomii niż tym głównym, który jest serwowany światu od kilkudziesięciu lat. To jest właśnie ostateczny sprawdzian podejścia do ekonomii o którym mówisz, założenie, że można produkować pieniędzy ile fabryka dała i tym napędzać gospodarkę i odwlekać recesję w nieskończoność jest błędne. A jeszcze sugerowanie, że to nie ma wpływu na inflację... Czynniki pozaekonomiczne właśnie są dobrą wymówką dla wiodących
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 20:10:29
  • 14
@wiverna: Ja jestem autorem ;) Główny nurt ekonomii to ten który jest stosowany w praktyce. Luzowanie ilościowe jak najbardziej trafia do obrotu, to, że było jeszcze miejsce po 2009 na to aby zwiększyć QE nie znaczy, że ono nie ma swoich limitów do których właśnie dobiliśmy. To jest właśnie ten moment gdzie ta teoria jest sprawdzana na świecie i szczerze wątpię, że ona ma szansę się obronić. Wiadomo, można wszystko
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 20:40:49
  • 6
@wiverna: proszę bardzo tutaj masz od samego źródła problemu wytłumaczenie.
https://www.ecb.europa.eu/ecb/educational/explainers/show-me/html/app_infographic.pl.html
Twój przesłany materiał postaram się obejrzeć jutro i wtedy się do niego odniosę. Kwestie, które omawiasz wpływają na inflacje cenową 100% zgody, jednak inflacja pieniężna jest istotniejsza i to ona jest kluczem w tym zagadnieniu.
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 21:09:41
  • 1
@wiverna: Nie do końca rozumiem przekaz z tego jednego filmu, może nie znam jego innych wypowiedzi dlatego ciężko mi zrozumieć jego idee. Jeżeli jesteś bardziej zaznajomiony z tą teorią to może odpowiada na pytanie po co to całe zamieszanie z QE skoro ono niby nic nie zmienia? Ja tego tłumaczenia nie kupuje, znajdę czas to siądę do tego dłuższego video może będzie dokładniej wytłumaczone.

@kolotego: To miał być
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 21:27:20
  • 0
@kolotego: pogubiłem się w komentarzach ;) więc jeszcze widzę dopisaliście więcej. Odnośnie podatku katastralnego to była luźna koncepcja, co do ewentualnych nadużyć to jak wpiszesz kogoś do księgi wieczystej to myślę, że musiałbyś być bardzo pewny tego słupa... Chociaż wiem, że Polacy są zdolni i pewnie by to obeszli.

@wiverna:

To co przesłałeś potwierdza to, co mówię. To nie jest drukowanie pieniędzy. To skupowanie papierów dłużnych od banków,
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 21:43:03
  • 0
@DanielPlainview: Nie zgodzę się to o czym mówisz to jest popyt podyktowany wzrostem standardu, a nie luką mieszkaniową. Jeżeli ktoś nie ma możliwości posiadać mieszkania (nie starcza dla wszystkich) to jest luka, a nie to, że chciałby w sumie mieć 100metrowe mieszkanie, a nie mieszkać w 50.

680

Legion Międzynarodowy rośnie w siłę. Tysiące byłych wojskowych już na...

Pokaż treści 18+

Legion Międzynarodowy rośnie w siłę. Tysiące byłych wojskowych już na...

Ruszyli z całego świata, by walczyć ze złem.

aa-aa
z
tvp.info
dodany: 09.03.2022, 10:30:53
  • 82
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja

rysiul86
rysiul86 09.03.2022, 15:08:30
  • 3
@Aster1981: Gadaliśmy już na ten temat, nie wiem czemu próbujesz negować, że są ludzie co pojadą tam z pobudek materialnych... Ludzie tam chcą za darmo jechać od pierwszego dnia wojny kiedy nie było jeszcze wiadomo jak słaba jest Rosja, a Ty zakładasz, że za pieniądze nikt tam nie pojedzie. Widać, że jest masa chętnych i widać, że pieniądze też wchodzą w grę.

41

CZY PROPAGANDOWE NAGRANIE ROSJI BYŁO EDYTOWANE?

Pokaż treści 18+

CZY PROPAGANDOWE NAGRANIE ROSJI BYŁO EDYTOWANE?

Z racji tego, że nagranie ze spotkania Putina ze stewardesami wywołuje duże emocji i spekulacji, stwierdziłem, że ściągnę je i sprawdzę jak to wygląda klatka po klatce. Jeżeli ktoś miał wątpliwości to mam nadzieję, że teraz będą rozwiane.

rysiul86
z
rysztak.wordpress.com
dodany: 06.03.2022, 12:18:03
  • 12
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    ciekawostki
  • #
    geopolityka
rysiul86
rysiul86
Autor
06.03.2022, 14:08:29
  • 14
@irrelevant: Nikomu nie zależy na powielaniu bzdur. Iluzja może działać w video, ale jak masz pojedyncze klatki to nie da się tego tłumaczyć iluzją. Argument o tym, że ten niby mikrofon odbija otoczenie też mnie nie przekonuje, jak może odbijać rękę, która jest za nim? Zobacz poniżej, ja rozumiem niska jakość, ale myślę, że wystarczająca, żeby zarejestrować jakkolwiek ślad tego mikrofonu na tle ręki (nawet dziwnie zniekształcone kolory ręki czy
rysiul86 - @irrelevant: Nikomu nie zależy na powielaniu bzdur. Iluzja może działać w ...

źródło: comment_16465755451LbB4Jo0ouag6gTicQE6zf.jpg

Pobierz

908

UE dalej finansuje Putina. Największe banki rosyjskie uniknęły sankcji

Pokaż treści 18+

UE dalej finansuje Putina. Największe banki rosyjskie uniknęły sankcji

Dwa największe banki rosyjskie — Gazprombank oraz Sberbank nie znalazły się na liście instytucji finansowych odciętych od systemu SWIFT opublikowanej przez Unię Europejską.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 04.03.2022, 11:26:03
  • 44
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
rysiul86
rysiul86 04.03.2022, 13:15:32
  • 5
Zdania ekspertów są podzielone ( ͡° ͜ʖ ͡°)
rysiul86 - Zdania ekspertów są podzielone ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_16463997270u7iEFVIPhfNohtBWPIwkr.jpg

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 03.03.2022, 17:38:04
  • 3
Sankcje działają, ale Rosjanie nie wyjdą na ulice z kilku powodów.
Znalezisko
Po przejrzeniu rosyjskiego Internetu kształtuje się przykry obraz Rosjan, którzy pomimo nanoszonych sankcji raczej nie wyjdą masowo na ulice. Biedna część społeczeństwa niewiele może już stracić – ci ludzie są przyzwyczajeni do ciężkiej sytuacji i wręcz cieszy ich fakt, że złodzieje, tj bogata część społeczeństwa (zdecydowana mniejszość) w końcu poczuje jak to jest. Bogaty z kolei nie wyjdzie na ulice,
rysiul86 - Sankcje działają, ale Rosjanie nie wyjdą na ulice z kilku powodów.
Znalez...

źródło: comment_1646328730DdPUcBBNyBtTqMrjtA7iD2.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kuncfot
kuncfot
03.03.2022, 17:40:01
  • 3
@rysiul86: bogaty uknuje spisek, dzięki któremu putler wyskoczy z okna i po drodze się jeszcze powiesi i postrzeli.
  • Odpowiedz
krytyk1205
krytyk1205
03.03.2022, 17:51:13
  • 0
dzięki któremu putler wyskoczy z okna i po drodze się jeszcze powiesi i postrzeli.


@kuncfot: a to wszystko zanim przez przypadek połknie Polon
  • Odpowiedz

533

Sankcje działają, ale Rosjanie nie wyjdą na ulice z kilku powodów.

Pokaż treści 18+

Sankcje działają, ale Rosjanie nie wyjdą na ulice z kilku powodów.

Po przejrzeniu rosyjskiego internetu kształtuje się taki obraz Rosjan. Biedna część społeczeństwa niewiele może już stracić - ci ludzie są przyzwyczajeni do ciężkiej sytuacji i wręcz cieszy ich fakt, że złodzieje, tj bogata część społeczeństwa (zdecydowana mniejszość) w końcu poczuje jak to jest.

rysiul86
z
rysztak.wordpress.com
dodany: 03.03.2022, 17:16:43
  • 86
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
rysiul86
rysiul86 01.03.2022, 22:27:13
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 22:34:10
  • 0
@Aster1981: nie chce mi sie wierzyc, ze nie ma ludzi co za sensowna kase by tam nie poszli... a mysle ze kasa by sie znalazla, bardziej myslalem ze jest jakis formalny problem.
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 22:39:28
  • 0
@mango2018: znasz odpowiedz to sie podziel ;) putin ma najemnikow czeczenow to czemu druga strona by nie mogla?
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 22:50:54
  • 0
@Aster1981: No to jak wytłumaczysz grupę Wagnera?
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 22:55:06
  • 0
@lyone: czyli oficjalnie ich udział traktowany jak atak Francji, dzięki.

@Aster1981: no masz najemników co się piszą na najtrudniejsze misje. Twoja teza mówi, że najemnicy chcą łatwej kasy za małe ryzyko.
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 23:14:30
  • 0
@mango2018: ale mysle ze jest roznica pomiedzy zatrudnieniem najemnikow do obrony - zaproszeniem ich do swojego kraju, a zatrdunieniem najemnikow do zaatakowania panstwa trzeciego.

Rozumiem problem oficjalnego panstwowego wsparcia, ale prywatne przeciez nawet teraz jest organizowane - legiony cudzoziemcow, co za roznica czy ochotnicze czy za kase?
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 23:37:53
  • 0
@mango2018: sliskie, dlatego sie nad tym zastanawialem, bo przeciez kasa by sie znalazla, ludzie mysle ze tez, za odpowiednia stawke to by sie masa chetnych znalazla. Pewnie jak mowisz interpretacja tego moglaby byc zbyt ryzykowna.
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
02.03.2022, 08:26:51
  • 0
@Aster1981: To, że działają na rzecz Putina nie znaczy, że robią to za darmo w Syrii stanęli po stronie praktycznie przegrywającej tak samo doniesienia o wejściu do Kijowa też nie brzmią jak zadania z przewagą. Myślę, że przeceniasz ludzi, ludzie dla kasy nie takie ryzyko podejmowali i będą podejmować.
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
02.03.2022, 09:09:28
  • 0
@Aster1981: Nie wiem jak działa branża kontrkatorska, ale wydaje mi się, że wiem jak działa świat i nie uwierzę, że skoro ludzie chcą za darmo tam jechać to gdyby była opcja za pieniądze to by to totalnie nie wpłynęło na liczbę chętnych. Jeżeli to chcesz powiedzieć to faktycznie nie ma co prowadzić dalszej dyskusji bo na poziomie elementarnym mamy inne wyobrażenie o świecie.
  • Odpowiedz

4

Pomagajmy z głową i pamiętajmy co jest teraz najważniejsze!

Pokaż treści 18+

Pomagajmy z głową i pamiętajmy co jest teraz najważniejsze!

Postawa Polaków jest bardzo piękna i jestem dumny z naszego podejścia, jednak w całym tym pięknym geście musimy pamiętać co powinno być priorytetem w tym momencie. IMHO na tym etapie konfliktu przykładowo Biedronka robi krecią robotę dla sprawy.

rysiul86
z
rysztak.wordpress.com
dodany: 01.03.2022, 18:28:23
  • 4
  • #
    ekonomia
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    gospodarka
  • #
    kryzys
  • #
    niepopularnaopinia

rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 18:29:17
  • 3
BEZPOŚREDNI TEKST
Sprawa nie jest jeszcze przegrana, Ukraina dalej walczy i ma szansę, dlatego najwyższy priorytet powinien być postawiony na wsparcie ludzi tam walczących poprzez:

- Działania bezpośrednie, czyli wysyłanie sprzętu, lekarstw i wszystkiego co może im pomóc w walce;
- a także działania niebezpośrednie, czyli przykładowo odciążenie ukraińskich mężczyzn od martwienia się o swoje kobiety i dzieci. Zapewnienie im bezpieczeństwa ma na celu pozwolić skupić się im na walce i celach wojskowych;
- Bardzo ważne
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 18:43:05
  • 3
@odomdaphne5113: A nawet gorzej, bo w pewnym sensie przekupuje Ukraińców do pozostania na stanowisku pracy.

2

Uratujmy marzenia rosyjskich piłkarzy!

Uratujmy marzenia rosyjskich piłkarzy!

Skoro tak bardzo marzą żeby zagrać na mistrzostwach świata to można zrobić dla nich wyjątek i umożliwić im zrzeczenie się rosyjskiego paszportu na rzecz innego kraju, jaki im jest najbliższy. Piłkarsko wiele reprezentacji by mogło skorzystać, a i ich marzenia zostałyby uratowane. win-win ( ͡° ͜ʖ ͡°)

rysiul86
z
twitter.com
dodany: 01.03.2022, 14:48:49
  • 5
  • #
    sport
  • #
    pilkanozna
  • #
    kanalsportowy
  • #
    laczynaspilka
  • #
    reprezentacja
  • #
    fifa

rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 15:43:06
  • 0
@Rubbik: jakby jakis wyrzekl sie mateczki rosijii tak oficjalnie to bym mu dal szanse. Przeciez sama propozycja bylaby pieknym policzkiem w twarz :)
rysiul86
rysiul86
Autor
01.03.2022, 15:44:41
  • 0
@Olkers77: argument trenera byl ze oni o tym marzyli zeby zagrac na MŚ ( ͡° ͜ʖ ͡°)

16

APEL do pracodawców i firm!

Pokaż treści 18+

APEL do pracodawców i firm!

Jeżeli zatrudniasz Ukraińca i on ma chęć jechać walczyć to go w tym wesprzyj. Potraktuj ten koszt jako inwestycję, dzisiejsza niewielka strata może Cię uchronić przed zbombardowaniem Twojej firmy w przyszłości!

rysiul86
z
rysztak.wordpress.com
dodany: 28.02.2022, 16:46:55
  • 13
  • #
    ekonomia
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    kryzys
rysiul86
rysiul86
Autor
28.02.2022, 17:19:42
  • 0
@Wardegas: i tu jest właśnie pole do popisu, bo ostatecznie najistotniejsze dla sprawy jest wsparcie ludzi, którzy tam walczą...
rysiul86
rysiul86
Autor
28.02.2022, 17:29:45
  • 1
@Wardegas: 100% zgody, jedynie chciałem zwrócić uwagę, ze najważniejsze rzeczy dzieja się tam i to tam się rozstrzygną losy, więc jak są jakieś opcje pomocy ludziom walczącym to powinny być priorytetowe.
rysiul86
rysiul86
Autor
28.02.2022, 18:00:17
  • 0
@dasfinaleresultat: a co z opisem nie tak?
rysiul86
rysiul86
Autor
28.02.2022, 18:26:39
  • -2
@dasfinaleresultat: to nie mialo byc żerowanie na emocjach, ale uzmyslowienie czystego związku przyczynowo skutkowego. Najważniejsza jest pomoc tam na miejscu to powinien być priorytet. Dla nas i dla nich jest to w najlepszym interesie. Mysle ze jakiś januszex moze tego nie dostrzegać dlatego mój wpis że w długim terminie takie wsparcie moze sie najbardziej opłacić nam wszystkim.

Nie chodzi o to żeby im zrobić przytulek, ale aby ich wesprzeć w
rysiul86
rysiul86
Autor
28.02.2022, 18:53:03
  • 0
@dasfinaleresultat: No i właśnie w interesie Rosji jest aby zniechęcić powrót do kraju Ukraińców. Nie jest tajemnicą, że duża część z ich mężczyzn w sile wieku jest w Polsce.

Nie jest na wyrost bo jakby wszyscy Ukraińcy schronili się w Polsce to kto by powstrzymał Rosję? W naszym interesie jest właśnie wspomóc przed wszystkim ich siły zbrojne i możliwie ułatwić chętnym powrót. To jest uważam priorytet pieniądze czy sprzęt nie
rysiul86
rysiul86
Autor
28.02.2022, 19:10:13
  • 0
@dasfinaleresultat: Teraz nie mam konkretnego przykładu, ale nawet na wykopie czytałem o firmach transportowych dla, których był ważniejszy kurs i zarobek. Stąd moje przemyślenia, aby taki głos powstał. Generalnie jak widzę, wsparcie dużych firm to ono niby jest chwalebne

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przekazał na rzecz wszystkich pracowników z Ukrainy (łącznie ponad 1,8 tys. osób) bezzwrotne wsparcie w wysokości 1000 złotych. Firma zadeklarowała również, że przygotuje uproszczoną procedurę zatrudnienia
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
  • Strona 4 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 15.07.2014

    Komentator
  • VIP
    od 21.11.2022

    VIP
  • Rocznica
    od 19.03.2026

    Rocznica
  • Ekspert
    od 08.07.2020

    Ekspert
  • Mikroblogger
    od 29.01.2021

    Mikroblogger
  • Wykopowicz
    od 07.03.2023

    Wykopowicz
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia