Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko205
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

rysiul86

rysiul86

Dołączył 14 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2869
  • Znaleziska 1708
  • Mikroblog 1161
  • Obserwujący 135
  • Obserwowane 0

693

Tragiczne efekty inflacji w Turcji

Tragiczne efekty inflacji w Turcji

Na Twitterze dużą popularnością cieszy się grafika tureckiej firmy marketingowej Onedio, która zestawia cenę nowego auta w Turcji i telefonu. W 2015 roku za 55 000 lir można było zakupić nowego VW Golfa z salonu. Obecnie zaś taka kwota nie wystarczy nawet na zakup iPhone'a (!)

panczekolady
z
autokult.pl
dodany: 17.09.2022, 14:43:58
  • 104
  • #
    europa
  • #
    turcja
  • #
    dobrazmiana
  • #
    bekazpisu
  • #
    inflacja
  • #
    ekonomia
rysiul86
rysiul86 18.09.2022, 08:04:44
  • 3
Polska wzrost podazy pieniadza od 2015 +82%
Turcja wzrost podazy pieniadza od 2015 +600%
rysiul86 - Polska wzrost podazy pieniadza od 2015 +82%
Turcja wzrost podazy pieniadz...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

528

Wykorzystanie ilościowej teorii pieniądza do oszacowania skali inflacji w Polsce

Wykorzystanie ilościowej teorii pieniądza do oszacowania skali inflacji w Polsce

"Jak to się zwykło mówić przy pokerowym stole: Jeżeli grasz już przez dłuższą chwilę i nie wiesz kto jest dawcą przy stoliku to zapewne jesteś to Ty." Warren Buffett

rysiul86
z
rysztak.wordpress.com
dodany: 27.08.2022, 21:23:54
  • 78
  • #
    ekonomia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    inflacja
  • #
    finanse
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 08:34:33
  • 17
@FaterAnona: Dawca w pokerze to potoczne określenie gracza przegrywającego. To on zasila pieniędzmi rozgrywkę i to na niego polują pozostali gracze.
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 09:09:36
  • 0
@LECH_TACZKA: W strefie euro w podobnym okresie jak omawiany dla Polski (od 2015) podaż pieniądza wzrosła o około 35%, ponad dwa razy mniej niż w Polsce(~82%) https://pl.tradingeconomics.com/euro-area/money-supply-m3. Natomiast różnice pomiędzy poszczególnymi państwami w strefie euro nie zmieniają ogólnej wartości tej waluty, dlatego też tak ważne jest odróżniać inflację cenową od inflacji pieniężnej.
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 09:36:27
  • -1
@prezeskuliziemskiej: Dotacje europejskie bardzo zwiększyły inflację, po naszym wejściu do Unii Europejskiej byliśmy gigantycznymi beneficjentami dotacji unijnych. To pompowane Euro w Polską gospodarkę doprowadziło do totalnego rozregulowania kursu eur/pln. Aby wydać dotacje w euro w Polsce trzeba było kupić złotówki co doprowadziło kursy do szczytów, zapewne pamiętacie czasy kiedy kurs euro był w okolicach 3zł a dolara 2zł. To doprowadziło do gigantycznej inflacji, ale wyrażonej w walutach obcych, a nie
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 13:16:21
  • 0
@jan-kowalczuk-180: Ceny wyrażone w euro w Polsce wzrosły (z perspektywy zagranicznego inwestora kiedy złotówka umocniła się względem euro) o to mi chodziło mówiąc, że spowodowało to inflację.
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 13:24:28
  • 0
@Tytanowy: Nie uważam, że to zdanie jest nieprawdziwe bardziej nieprecyzyjne jak już, "zależy przede wszystkim" nie jest równoznaczne z "zależy tylko od" co zresztą w dalszej części jest wyjaśnione. Natomiast co do tego, że gospodarka nie dostrzega nowego pieniądza od razu to też zwracam na to uwagę w tym filmie, ale mocniej w poprzednim. Może Cię zainteresuje. Pozdrawiam
rysiul86 - @Tytanowy: Nie uważam, że to zdanie jest nieprawdziwe bardziej nieprecyzyj...
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 13:30:18
  • 0
@jan-kowalczuk-180: Odnosimy się do tej specyficznej sytuacji po wejściu do UE, a przed kryzysem w 2009 roku. I tak wtedy realnie złotówka była bardzo mocna. Nie orientuję się w historycznych cenach PS3, ale naturalnie wtedy ceny towarów i usług z zagranicy były atrakcyjne i odwrotnie ceny towarów z Polski były wysokie dla obcokrajowców.
rysiul86
rysiul86
Autor
28.08.2022, 13:51:33
  • 0
@jan-kowalczuk-180: Tak, kwestia perspektywy, dla posiadaczy euro była to inflacja na złotówce ( ͡° ͜ʖ ͡°) popyt na złotówkę był duży więc jej wartość była w tamtym czasie wysoka.

553

Na globalnym rynku surowców ceny spadają od miesięcy! Można mówić o trendzie

Na globalnym rynku surowców ceny spadają od miesięcy! Można mówić o trendzie

Ceny surowców w 2022 roku po raz pierwszy, w tak długim czasie utrzymują spadkowy trend. Szok podażowy związany z dynamicznym wzrostem cen surowców na światowych rynkach powoli ustaje. Prawie 2-letni trend wzrostowy dobiegł końca i od początku lata obserwujemy stopniowy spadek notowań...

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 15.08.2022, 14:41:05
  • 55
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
rysiul86
rysiul86 15.08.2022, 17:30:55
  • 27
Podczas intensywnej podaży pieniądza ceny w gospodarce się rozregulowują, dlatego nie jest łatwo ocenić, które dobra zostały już przewartościowane, a które są jeszcze niedowartościowane. Takie zjawisko nazywamy biflacją, kiedy rynek dążąc do wypracowania nowego wyższego poziomu cen doprowadza do sytuacji, że na części produktów jest inflacja, a na innych może pojawić się deflacja. W sytuacji kiedy banki centralne zaciągnęły hamulec ręczny to rynek zaczyna odpowiednio wyceniać każde dobro i ten proces właśnie
rysiul86 - Podczas intensywnej podaży pieniądza ceny w gospodarce się rozregulowują, ...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

318

Nikomu nie zależy, abyś to zrozumiał - ilościowa teoria pieniądza

Nikomu nie zależy, abyś to zrozumiał - ilościowa teoria pieniądza

Skąd ta inflacja w Polsce i na świecie? Dlaczego od 2015 do momentu covida inflacja była bardzo niska, a od covida wystrzeliła w Polsce i na świecie? Jakiej inflacji możemy się jeszcze spodziewać? Czy rynek nieruchomości i giełda są aktualnie przewartościowane? Dalsze scenariusze dla Polski

haha123
z
youtube.com
dodany: 08.08.2022, 18:23:56
  • 47
  • #
    bekazpisu
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gielda
  • #
    ekonomia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
rysiul86
rysiul86 08.08.2022, 19:30:27
  • 101
@gargantel: To może jako autor postaram się odpowiedzieć: Dzieje się tak ponieważ dolar jest główną walutą rezerwową na świecie, każdy kraj chciałby mieć jakiś jego zapas co umożliwia gigantyczną podaż dolarów, od dekad dolar jest głównym towarem eksportowym utrzymującym standard życia Amerykanów. Ten temat poruszam w innym materiale być może będziesz nim zainteresowany, wątek Chin jest tam również poruszony. link
rysiul86
rysiul86 08.08.2022, 20:06:09
  • 15
@gargantel: Sorry... chciałem coś z komentarzami ruszyć ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ale masz rację, że żyjemy w ciekawych czasach, w jednym ze swoich pierwszych filmów na kanale zasugerowałem, że zbliżające się wielkimi krokami nieuniknione zmiany w ekonomii mogą przerodzić się w jakieś konflikty zbrojne w sytuacji, kiedy jakieś państwa lub grupy interesu nie będą chciały się pogodzić z nadchodzącymi zmianami i utratą swoich wpływów i pozycji...
rysiul86
rysiul86 09.08.2022, 07:07:23
  • 7
@haha123: dzięki! It ain't much, but it's honest work ;P

@gargantel: myślę, że to jest myślenie w stylu "byle odwlec w czasie recesję/zmiany" nikt nie chce jej spowodować więc jak jest opcja jeszcze chwilę wytrzymać to to robią ;)

@brokenik: Dzięki! To o czym mówisz starałem się zaakcentować w filmie jako stagflację, jeżeli gdzieś w obszarze gospodarki ceny wybiją mocno to zabraknie pieniędzy na wydawanie w
rysiul86
rysiul86 09.08.2022, 10:40:00
  • 1
byle łatek i kiełbachy starczyło do wyborów, chciałeś napisać ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@gargantel: tak coś takiego ;)

jestes autorem tego filmu? Serdecznie Ci gratuluję!


@atpl77: Tak, jestem autorem kanału, bardzo dziękuję!
rysiul86
rysiul86 09.08.2022, 16:38:18
  • 2
@JanHochwander: Dzięki! urodzonym mówcą nie jestem, ale cieszę się, że chociaż wartość merytoryczna się obroniła! :)
rysiul86
rysiul86 09.08.2022, 20:33:48
  • 0
@szakalakier: a możesz wskazać fragment lub frazy gdzie dostrzegasz problem? spróbuję nad tym popracować :) Z góry dzięki
rysiul86
rysiul86 10.08.2022, 17:59:04
  • 0
@elon_w_zbozu: Dzięki! xD Myślę, że jest dużo ludzi co mają coś ciekawego do powiedzenia/wiedzę, ale na nasze nieszczęście największą siłę przebicia mają karierowicze i showmani...
rysiul86
rysiul86 10.08.2022, 18:03:46
  • 0
@szakalakier: Czyli radzisz mi mówić wolniej? Bo chyba też mam problem, że chce w miarę sprawnie i szybko przekazać treść, żeby nie przynudzić widza :P
rysiul86
rysiul86 10.08.2022, 18:24:53
  • 0
@kopyrta: Hej, przepraszam za opóźnioną odpowiedź. Co do importu i eksportu to nie wpływa on tak bardzo na wycenę waluty. To jest taki sam rynek gdzie jeżeli my byśmy nie zwiększali podaży, a inne kraje by zwiększały to złotówka powinna się umocnić. Zrobiłem sobie gdzieś taką symulację i wycena aktualna złotówki do euro odpowiada w przybliżeniu zwiększonej podaży euro do złotówki.

Co do interwencjonizmu to tutaj uważam, że lepszym wyjściem
rysiul86
rysiul86 09.08.2022, 16:25:27
  • 13
#moderacja
Dlaczego wykopalisko działa tak kiepsko/wybiórczo? Stworzyłem wydaj się ciekawy materiał - "Nikomu nie zależy, abyś to zrozumiał - ilościowa teoria pieniądza" aktualnie 80 wykopów 2 zakopy, ale z jakiś przyczyn nie wchodzi na główną i nie pojawia się nawet w urwisku...
#mikroreklama #gruparatowaniapoziomu pomożecie?
rysiul86 - #moderacja 
Dlaczego wykopalisko działa tak kiepsko/wybiórczo? Stworzyłem...

źródło: comment_166006230928rI0AgT7I9ohJAZ5yuUxh.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 16:28:56
  • 0
@saviola7: wrzucił on, ale jest mojego autorstwa, uprzedził mnie ;P
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 16:35:54
  • 0
@IntoApocalypse: mam cały czas wiarę w ten portal i użytkowników... (╥﹏╥)
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 16:47:53
  • 0
@saviola7: @IntoApocalypse: ja też błąd popełniłem, "jakichś", nie "jakiś" przyczyn ;p ale to w nerwach. A szkoda szczępić na ten portal ;p
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 17:14:46
  • 1
Wołam Was ponieważ mnie obserwujecie i być może będziecie chętni wesprzeć mnie w walce z algorytmem wykopu (╯°□°)╯︵ ┻━┻ link do znaleziska

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 17:15:29
  • 0
Wołam Was ponieważ mnie obserwujecie i być może będziecie chętni wesprzeć mnie w walce z algorytmem wykopu (╯°□°)╯︵ ┻━┻ link do znaleziska

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 17:16:04
  • 0
@Moisze: Wielkie dzięki dobry człowieku!
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86 09.08.2022, 06:43:36
  • 26
Czołem Mirki i Mirabelki! Wracam do Was po dłuższej przerwie z nowym filmem, zachęcam do wsparcia znaleziska
Dzisiaj mam dla Was materiał, w którym staram się w prosty sposób oszacować jakiej inflacji powinniśmy się spodziewać w Polsce, więc temat uważam dosyć na czasie i istotny dla każdego. Nie są to jakieś kosmiczne wyliczenia, a myślę, że wręcz warto się tym tematem zainteresować aby mieć pojęcie i być bardziej odpornym na różnego rodzaju
rysiul86 - Czołem Mirki i Mirabelki! Wracam do Was po dłuższej przerwie z nowym filme...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 06:44:25
  • 1
Wołam obserwujących mnie użytkowników może będziecie zainteresowani :)

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 06:45:31
  • 1
Wołam obserwujących mnie użytkowników może będziecie zainteresowani :)

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
09.08.2022, 09:43:04
  • 0
@Godziu73: dzięki! też nad tym ubolewam ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86 26.06.2022, 11:11:09
  • 2
Kupmy wszyscy BITCOINA, jego wartość urośnie i za jakiś czas wszyscy będziemy bogaczami i nie będziemy musieli pracować.

#btc #kryptowaluty
rysiul86 - Kupmy wszyscy BITCOINA, jego wartość urośnie i za jakiś czas wszyscy będzi...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
26.06.2022, 12:21:56
  • 0
@Corona_Beerus: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

820

Biflacja - warto poznać to ekonomiczne zjawisko!

Biflacja - warto poznać to ekonomiczne zjawisko!

Biflacja powstaje kiedy niektóre dobra mogą zacząć doświadczać spadku cen (deflacji), a inne wzrostu cen (inflacji), ponieważ podczas podaży pieniądza zostały przewartościowane lub niedowartościowane.

rysiul86
z
wykop.pl
dodany: 15.05.2022, 19:12:55
  • 91
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    pieni

735

Polacy rezygnują z zakupu mieszkania. Złe wieści w najnowszym badaniu

Polacy rezygnują z zakupu mieszkania. Złe wieści w najnowszym badaniu

Szalejąca inflacja i rosnące z miesiąca na miesiąc raty kredytów hipotecznych nie pozostają bez wpływu na decyzję Polaków w sprawie zakupu mieszkania. Tylko 18 proc. Polaków planuje taki krok, a co trzeci

haha123
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 15.05.2022, 11:41:16
  • 381
  • #
    polska
  • #
    inflacja
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    mieszkanie
  • #
    finanse
rysiul86
rysiul86 15.05.2022, 16:32:55
  • 86
@cerastes: Decyzje podjęte przez banki centralne ze znacznym opóźnieniem wpływają na ogólne ceny w gospodarce, dlatego też decyzje o bezprecedensowej podaży pieniądza z początku pandemii dopiero dzisiaj są widoczne na każdym poziomie gospodarki. Potrzeba czasu, aby ustabilizować nowy poziom cen i ten proces właśnie się dzieje na naszych oczach. Tak samo aktualne podwyższanie stóp procentowych, potrzeba czasu aby można było dostrzec jego efekt w pełnej skali na cenach w gospodarce,
rysiul86
rysiul86 15.05.2022, 11:16:43
  • 4
#bitcoin #kryptowaluty #finanse
znalezisko
Przed podjęciem decyzji o kupowaniu "w dołku" zapraszam do zapoznania się z tą analizą. Myślę, że z perspektywy czasu jej wartość merytoryczna jedynie urosła.
rysiul86 - #bitcoin #kryptowaluty #finanse
znalezisko
Przed podjęciem decyzji o kup...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
15.05.2022, 11:34:02
  • 0
@fervi: bierzcie i oglądajcie z tego wszyscy! To jest bowiem analiza moja, która dla was została stworzona.
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
15.05.2022, 16:16:49
  • 0
@kooliber: musiales mnie z kims pomylic, prosze o linka albo o wycofanie tej nieprawdy. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

18

BITCOIN vs Reguła Dziesiątego

BITCOIN vs Reguła Dziesiątego

"Kupmy wszyscy BITCOINA, jego wartość urośnie, za jakiś czas wszyscy będziemy bogaczami i nie będziemy musieli pracować" - brutalna analiza fundamentów bitcoina (sprzed ponad roku). Myślę, że z perspektywy czasu jej wartość merytoryczna jedynie urosła. #gruparatowaniapoziomu

rysiul86
z
wykop.pl
dodany: 14.05.2022, 17:41:32
  • 6
  • #
    gielda
  • #
    technologia
  • #
    kryzys
  • #
    bitcoin
  • #
    ekonomia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
rysiul86
rysiul86
Autor
15.05.2022, 07:47:28
  • 7
@MadMac: material powstal w kwietniu 2021 ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakbys wtedy kupil to bylbys teraz ponad 50% w plecy
rysiul86
rysiul86
Autor
15.05.2022, 11:22:22
  • 1
@ktomizajalnazwy: to jest dobre pytanie, za wykopem nie trafisz ;) merytorycznie jestem w stanie materiału bronić, ale może to nie chodzi o kwestie merytoryczne.

436

Niepokojące wieści z Chin! W kwietniu nastąpił 60% spadek sprzedaży mieszkań

Niepokojące wieści z Chin! W kwietniu nastąpił 60% spadek sprzedaży mieszkań

Rynek nieruchomości w Chinach odnotowuje poważne spadki od początku 2022 roku. Kryzys ulega poważnemu pogłębieniu.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 08.05.2022, 09:12:06
  • 109
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    gospodarka
  • #
    nieruchomosci
rysiul86
rysiul86 08.05.2022, 14:27:50
  • 4
@TrionicSe7en: zawsze rosna, ale nie moga w oderwaniu od gospodarki... a w Chinach gospodarka hamuje, a ceny mieszkan juz w kosmosie.
rysiul86 - @TrionicSe7en: zawsze rosna, ale nie moga w oderwaniu od gospodarki... a w...

5

Potężna eksplozja w hotelu na Kubie

Potężna eksplozja w hotelu na Kubie

A large explosion has torn through several floors of a hotel in the Cuban capital of Havana. Much remains unknown concerning the blast at The Hotel Saratoga, including what caused the explosion and if there are any casualties inside the building. A bomb-like sound was reported in the area...

rysiul86
z
news.yahoo.com
dodany: 06.05.2022, 16:40:45
  • 2
  • #
    swiat
  • #
    bomba
  • #
    ciekawostki
haha123
haha123
05.05.2022, 10:14:48
  • 354
Drodzy ekonomiści, drodzy użytkownicy portalu wykop, chcecie znać PRAWDZIWĄ przyczynę inflacji? Otóż sprawa jest bardzo prosta.

Możliwe są tylko 4 scenariusze:
1. Podaż pieniądza jest idealnie zsynchronizowana z rozwojem gospodarki = brak inflacji.
2. Podaż pieniądza jest trochę wyższa (wyprzedza) rozwój gospodarki = inflacja monetarna (oznaka rozwoju, super sprawa), która jest niegroźna 1-3% i za rok zniknie (jak rozwój gospodarki dogoni podaż pieniądza).
3. Bardzo niebezpieczna i ryzykowna gra - podaż pieniądza się zwiększa, natomiast gospodarka
haha123 - Drodzy ekonomiści, drodzy użytkownicy portalu wykop, chcecie znać PRAWDZIWĄ...

źródło: comment_165174565551lMYBkoIW8P6BaU9owcnl.jpg

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86 05.05.2022, 11:06:54
  • 5
@haha123: tutaj wyjasnienie w formie video ;)
rysiul86 - @haha123: tutaj wyjasnienie w formie video ;)
  • Odpowiedz

606

Wisi nad nami "bomba" rzędu 410 mld dol. "To będzie finansowy szok"

Wisi nad nami "bomba" rzędu 410 mld dol. "To będzie finansowy szok"

Wielki eksperyment ekonomiczny w postaci łatwego pieniądza i ultraniskich stóp procentowych wprowadzony po kryzysie finansowym z 2008 r. kończy się na naszych oczach. Lądowanie może być dla nas niezwykle bolesne. Jak wylicza Bloomberg, banki centralne siedmiu największych gospodarek...

haha123
z
money.pl
dodany: 02.05.2022, 21:48:36
  • 159
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inflacja
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
rysiul86
rysiul86 02.05.2022, 22:59:17
  • 9
Jest to ostateczny sprawdzian współczesnej ekonomii i bankowości, nikt nie wie jak on sie skonczy i to jest niebezpieczne...
rysiul86 - Jest to ostateczny sprawdzian współczesnej ekonomii i bankowości, nikt nie...
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 03.05.2022, 06:47:34
  • 0
@true-true: czyli? Ja dostrzegam dużo scenariusz, od tego, że uda się w miarę zdać ten sprawdzian i zostanie po staremu, przez wymuszone przebudowanie modeli ekonomicznych na jakichś konfliktach wojennych kończąc...

39

KREDYT czy WYNAJEM mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach?

KREDYT czy WYNAJEM mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach?

Rosnące stopy zmieniają sytuację na korzyść wynajmu i oszczędzania na jak największy wkład własny zamiast pożyczania drogich pieniędzy. Drogi pieniądz ma zachęcić ludzi do oszczędzania i tym sposobem zdławić inflację.

rysiul86
z
youtube.com
dodany: 01.05.2022, 18:23:14
  • 25
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    inflacja
  • #
    kryzys
  • #
    gruparatowaniapoziomu
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 05:46:04
  • 7
@Project_Yi: nie wiem czy oglądałeś materiał, tam staram sie to wyjaśnić.
Skoro trudno ci odkładać na wklad własny przy wynajmie za 2500zł to dużo trudniej jest spłacać mieszkanie przy odsetkach 3300zł... z perspektywy Twojego portfela nie ma znaczenia komu płacisz czy bankowi za pożyczenie pieniędzy czy komuś za pożyczenie mieszkania. A teraz mamy warunki ze to drugie moze byc mniejszym kosztem i na to sie starałem zwrócić uwagę.
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 06:56:10
  • 3
@Qullion: Jak najbardziej zgadzam się że dochodzą też niefinansowe aspekty. Jednak one są niewymierne dlatego skupiłem się na perspektywie naszego portfela, a dla niego nie ma znaczenia czy płacisz bankowi za pożyczenie pieniędzy czy komuś za pożyczenie mieszkania. Uważam, że dobrze aby przynajmniej w świadomości ludzi pojawił się ten koncept. Jeżeli ktoś ma umowę wynajmu na fajnych warunkach to aktualnie pchanie się w kredyt może nie być finansowo najlepszą decyzją.
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 07:43:20
  • 3
@arysto2011: Zgadzam się, że tak było, ale przy wysokich stopach i znacznym kredycie koszt jego wzięcia mocno odjeżdża poza rynkowe ceny wynajmu. Na to chciałem zwrócić uwagę w tym materiale.

Co do inflacji to to jest właśnie mechanizm, który ma odwrócić ten trend. Jeżeli pożyczenie pieniędzy jest drogie to ludzi nie stać na kupno na kredyt (zmniejsza się podaż pieniądza), a skoro chcą coś nabyć to bardziej opłaca się na
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 08:23:55
  • 1
@arysto2011: Ma zastosowanie do nowych, ale z każdym spłaconym starym kredytem ilość pieniędzy się zmniejsza. Na to potrzeba czasu aby to zaczęło być widoczne. Podczas pandemii przestymulowano gospodarkę, a dopiero dzisiaj są tego skutki (inflacja) i teraz aby to odwrócić też potrzeba czasu, nikomu nie zależy na hiperinflacji więc tutaj nawet kosztem recesji będą działania aby ją stłamsić. Ja czuję, że właśnie jesteśmy na szczytowym poziomie inflacji (albo blisko), ale
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 10:36:07
  • 2
@Qullion: Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny moje założenia to jedynie przykład nakreślający problem.

Gdyby mi było ciężko odłożyć coś przy wynajmie mieszkania za 2000 zł to jednak zakup byłby lepszą opcją.


Gdyby było Ci ciężko odłożyć coś przy wynajmie mieszkania za 2000zł to mogłoby Ci być ciężej spłacać kredyt na
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 10:39:09
  • 0
@Qullion: Nie mają znaczenia dochody rodziny jeżeli masz ratę 4 800zł gdzie 3300 płacisz bankowi za sam fakt pożyczenia pieniędzy i tylko 1500zł tak naprawdę wykorzystujesz na spłatę kredytu to lepiej jest wynająć to mieszkanie za 2500zł i mieć do dyspozycji 2300zł (odkładać)

Efekt jest taki, że po roku przybliżasz się o 10 tysięcy do nabycia tego mieszkania...
rysiul86
rysiul86
Autor
02.05.2022, 11:29:39
  • 1
@Qullion: Nie rozpatruję okresu kredytowania na 16 lat, jedynie na tej podstawie szacuję wartość nieruchomości. Wskaźnik rent to buy mówi nam, mniej więcej po ilu latach wynajmując za 2000zł nabylibyśmy daną nieruchomość. Założyłem, że wynajem jest drogi dlatego tylko 16 lat ;) Natomiast co do Twojej sytuacji to prawdopodobnie jesteś już w dalszym etapie spłaty kredytu, więc zostało Ci mało kapitału do spłaty dlatego odsetki niskie.
Generalnie długość kredytowania nie
rysiul86
rysiul86 01.05.2022, 18:27:03
  • 11
Kredyt czy wynajem mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach?
Link do znaleziska
Zapraszam Was Mirki i Mirabelki do oglądania i dyskusji pod znaleziskiem!

#tworczoscwlasna #gruparatowaniapoziomu #nieruchomosci #kryzys #pieniadze
rysiul86 - Kredyt czy wynajem mieszkania - co wybrać przy wysokich stopach? 
Link do...

źródło: comment_1651429549PwKAXS5vJiak2L3NBTSZQ8.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
01.05.2022, 18:27:28
  • 1
Wołam obserwujących mnie użytkowników może będziecie zainteresowani :)

  • Odpowiedz

823

Potrąciła kobietę i przejechała po niej. Makabryczny wypadek w Mosinie...

Pokaż treści 18+

Potrąciła kobietę i przejechała po niej. Makabryczny wypadek w Mosinie...

Potrąciła kobietę i przejechała po niej. Makabryczny wypadek w Mosinie...

Pawcio_Racoon
z
youtu.be
dodany: 02.04.2022, 11:31:32
  • 365
  • #
    wypadek
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 16:03:40
  • -2
Martwe pole slupka przedniego. Przy skrecie slupek moze przeslonic przechodnia zblizajacego sie do przejscia. Jak sie zsynchronizuja to z perspektywy kierowcy pieszy sie materializuje przed maską... sam bylem blisko takiej sytuacji raz i teraz juz jestem czujny, duzo sie mowi o martwym polu lusterka bocznego, a rownie grozna jest wlasnie taka sytuacja jak na filmie. Troche wyrozumialosci bo pewnie malo kto jest swiadomy takiego zjawiska.
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 16:23:13
  • -1
@rysiul86: dla minusujacych polecam sie zaznajomic z takim pojeciem jak a-pillar blind spot. Winny jest kierowca ale w niesprzyjajacych okolicznosciach kazdy nieswiadomy tego zagrozenia moze spowodowac podoba kolizje.
rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 17:01:23
  • 0
@Duszqable: Nie jest to naciągane, to jest takie samo zjawisko jak martwe pole lusterka bocznego, a chyba nikt nie zaprzeczy, że kierowca nieświadomy jego istnienia może w odpowiednich okolicznościach spowodować kolizje. Natomiast co do reakcji to tutaj już oczywiście nie ma usprawiedliwienia.
rysiul86
rysiul86 02.04.2022, 17:39:06
  • -1
@geuze: Dokładnie! Niezauważenie pieszego to w dużej mierze właśnie to zjawisko nawet jak ktoś jest czujny, ale nie jest tego świadomy to taki pieszy może mu się zmaterializować pod maską i kolizja gotowa ;)
rysiul86
rysiul86 09.04.2022, 12:47:23
  • 0
@userrrr: Chyba Ty! Prawko mam już prawie 20 lat, wielu sytuacji na drodze człowiek się uczy z doświadczenia i o ile na nauce jazdy wspominają o martwym polu w lusterku bocznym (mam nadzieję, że dalej tak jest) to o martwym polu słupka przedniego przynajmniej za moich czasów nikt nie wspominał. Jak nie jesteś świadomy jego istnienia to w pewnych okolicznościach możesz się bardzo zaskoczyć jak Ci się nagle pieszy przed
rysiul86
rysiul86 09.04.2022, 13:16:59
  • 0
@userrrr: xD uwierz mi jest to teoretycznie możliwe, polecam przestudiowanie zagadnienia "a-pillar blind spot". Projektując auta bierze się je pod uwagę, więc jak najbardziej jest to rzeczywiste zjawisko. Jeżeli nie byłeś jego świadomy albo je negujesz to jesteś większym zagrożeniem ode mnie ;)
rysiul86
rysiul86 09.04.2022, 17:16:43
  • 0
@userrrr: a kto powiedział, że ja wjeżdżam? jedynie zwracam uwagę na zagadnienie o którym myślę większość kierowców nie ma pojęcia w tym Ty ( ͡° ͜ʖ ͡°) W moim wypadku udało się zahamować, ale byłem mocno zaskoczony bo z perspektywy kierowcy pieszy do ostatniego momentu był schowany za słupkiem bocznym. Musiał zbliżać się do przejścia tak niefortunnie, że w każdej chwili był schowany za słupkiem (zmiana

623

Los Angeles w ciągu roku opuściło 177k ludzi. SF 116k, a NY 328k. Zyskuje Texas

Los Angeles w ciągu roku opuściło 177k ludzi. SF 116k, a NY 328k. Zyskuje Texas

Teksańskie miasta rosną: Dallas powiększył się o 97k ludzi, Houston o 69k. Phoenix w stanie Arizona zyskało 78k ludzi w ciągu roku.

konto usunięte
z
abc7.com
dodany: 24.03.2022, 15:26:36
  • 82
  • #
    usa
  • #
    demografia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    cityporn
  • #
    gospodarka
rysiul86
rysiul86 24.03.2022, 18:27:36
  • 23
Widzę, że nikt nie czyta znaleziska:
"The pandemic intensified population trends of migration to the South and West, as well as a slowdown in growth in the biggest cities in the U.S. Experts say the pandemic and housing costs led to the shifts."
Ludzie opuszczają te miasta bo ceny są za duże, a pandemia umożliwiła pracę zdalną więc można mieszkać w tańszej lokalizacji. To są zmiany na rynku mieszkaniowym.
rysiul86 - Widzę, że nikt nie czyta znaleziska:
"The pandemic intensified population...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rysiul86
rysiul86 13.03.2022, 17:01:37
  • 77
Czołem Mirki, wracam do Was z zapowiadaną analizą fundamentalną rynku nieruchomości!
ZNALEZISKO
Poniżej zwiastun, który jakiś czas temu przypadł Wam do gustu, natomiast w znalezisku link do opublikowanej pełnej analizy. Zapraszam do dyskusji w znalezisku.

#gruparatowaniapoziomu #tworczoscwlasna #ekonomia #nieruchomosci #kryzys
rysiul86 - Czołem Mirki, wracam do Was z zapowiadaną analizą fundamentalną rynku nier...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:02:37
  • 4

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:02:54
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:03:08
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 17:03:20
  • 1
Wołam obserwujących mnie użytkowników może będziecie zainteresowani :)

  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 20:15:22
  • 0
@mjr_bien: To by było dobre, ale ja tylko gdzieś tam po godzinach sobie dłubie więc w tej chwili nierealne... więc na razie tylko zajawki moich filmów robię w takiej konwencji :)
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
13.03.2022, 22:13:17
  • 0
@nO-C34: Dzięki!
Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, czy chodzi Ci o to, że fundusze będą chciały skupować mieszkania z rynku przy niskich cenach aby w przyszłości móc sterować rynkiem wynajmu?
  • Odpowiedz
rysiul86
rysiul86
Autor
14.03.2022, 14:17:33
  • 1
@nO-C34: wiesz co myślę, że mogą się na to pokusić, ale wydaje mi się, że rynek polski nie jest taki atrakcyjny u nas Polacy bardzo kochają mieszkania na własność i trudno będzie zbudować tutaj taki rynek jak na zachodzie. Myślę, że trzeba o to dbać bo to jest jedna z niewielu rzeczy, którą można komunie zawdzięczać.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
  • Strona 3 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 15.07.2014

    Komentator
  • VIP
    od 21.11.2022

    VIP
  • Rocznica
    od 19.03.2025

    Rocznica
  • Ekspert
    od 08.07.2020

    Ekspert
  • Mikroblogger
    od 29.01.2021

    Mikroblogger
  • Wykopowicz
    od 07.03.2023

    Wykopowicz
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl