Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko198
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

onebit
onebit

onebit

Dołączył 5 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1134
  • Znaleziska 639
  • Mikroblog 495
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2
p.....k
p.....k
konto usunięte 12.02.2020, 12:56:52
  • 0
#kryptowaluty #btc #bitcoin

może ktoś na szybko wyjaśnić czym jest lighting network? czy to jest fork btc czy tylko jakiś protokół przesuły zwykłego btc
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 12.02.2020, 15:26:16
  • 0
@ponuryrolnik: Najlepiej poczytaj to https://masteringbitcoin.neocities.org/#_preface
Jest tam rozdział wprowadzający do LN. Nie słuchaj ignorantów, często są nietechniczni, wyrabiają sobie opinie "na chłopski rozum" i tkwią w niej bez końca.
  • Odpowiedz

51

Atut Trumpa: miliardy na SI

Atut Trumpa: miliardy na SI

Prezydent USA przedstawił w poniedziałek Kongresowi propozycję budżetu państwa na 2021 rok. Biały Dom chce podwoić budżet na badania i rozwój sztucznej inteligencji i dołożyć sporą sumę do obliczeń kwantowych.„Gdy wkraczamy w lata 2020., nasz Naród staje przed nowymi wyzwaniami i szansami”

HaHard
z
sztucznainteligencja.org.pl
dodany: 11.02.2020, 23:50:06
  • 15
  • #
    hahard
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    usa
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    geopolityka
onebit
onebit
onebit 12.02.2020, 10:38:35
  • 7
Większość wyborców i większość ludzi, którzy siedzą na ul. Wiejskiej pewnie nawet nie wie co to jest kwant. 40 mld wywalają na transfery socjalne, a chyba prawie każda inna działka przyniosła by sensowniejsze korzyści


@stilewski: Prawda, ale gdyby te pieniądze przeznaczono na inwestycje zamiast transferów socjalnych po drodze wszystko by rozkradziono. Polska to nie Stany, tutaj problemem jest całe społeczeństwo, jego mentalność i brak sprawnie działających instytucji.

846

Śmiertelne pobicie Dominika Sikory. Do sieci wyciekło nagranie

Śmiertelne pobicie Dominika Sikory. Do sieci wyciekło nagranie

Nowe fakty w sprawie śmierci zapaśnika Dominika Sikory. Do sieci wyciekło nagranie, na którym widać, jak Sikora otrzymuje od podejrzanego mężczyzny jeden cios. Po nim pada na ziemię.

dynx
z
rmf24.pl
dodany: 11.02.2020, 06:46:51
  • 468
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    kryminalne
  • #
    pobicie
  • #
    agresja
onebit
onebit
onebit 11.02.2020, 17:23:55
  • 57
Gdybym był w takiej sytuacji i czuł że agresywny typ chce siłowego spięcia, to wole z wyprzedzeniem go znokautować niż czekać aż on zrobi to pierwszy.


@cerastes:
onebit - > Gdybym był w takiej sytuacji i czuł że agresywny typ chce siłowego spięcia...

źródło: comment_1581441824dZKODUTHBnpVwnXsQ1O2XT.jpg

Pobierz
onebit
onebit
onebit 11.02.2020, 20:02:31
  • 9
Ty we mnie memem, to ja odpowiadam kawałem.


@cerastes: Nie można nikogo prewencyjnie nokautować tylko dlatego, że potencjalnie każdy może zaatakować. Praca ochroniarza wymaga odpowiedzialności i umiejętności oceny sytuacji. Nie wiemy jakie tam dokładnie słowa padły, zwłaszcza tuż przed ciosem. Jeżeli nie były to konkretne groźby, a oglądając nagranie mam wrażenie że nie, to takie zachowanie jest niedopuszczalne. Pijanych typów pod klubami unoszących się honorem jest codziennie co najmniej kilku,

686

Śmiertelne pobicie Dominika Sikory. Policja szuka tego mężczyzny

Śmiertelne pobicie Dominika Sikory. Policja szuka tego mężczyzny

Wielkopolska policja udostępniła zdjęcie mężczyzny poszukiwanego w związku ze śmiertelnym pobiciem zapaśnika Dominika Sikory. To 42-letni Olgierd Michalski.

Szewczenko
z
rmf24.pl
dodany: 07.02.2020, 09:25:32
  • 128
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    wydarzenia
  • #
    pobicie
  • #
    listgonczy
onebit
onebit
onebit 07.02.2020, 20:03:18
  • 0
Jeśli typ był sporo wyższy i cięższy to nawet najlepszy zapaśnik z kategorii 60kg nie da rady


@Niski_Manlet: Mam wrażenie że na tym filmiku większy wcale nie wypada w sparingu tak dobrze mimo miażdżącej przewagi fizycznej(161cm, 58 kg vs 191cm, 146 kg) tym bardziej, że też jest wysportowany i silny. Gdyby ten mniejszy popracował nad techniką obaleń i dźwigni, a większy miał słabszą kondycję różnie mogłoby być. W rzeczywistości mało

450

Milioner wymyślił łączone kosze na śmieci dla bezdomnych

Milioner wymyślił łączone kosze na śmieci dla bezdomnych

Twierdzi, że kapsuła do spania kosztuje 100 funtów i "może mieć znaczenie globalne".

alex_o
z
donald.pl
dodany: 06.02.2020, 18:17:14
  • 146
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
onebit
onebit
onebit 07.02.2020, 18:16:46
  • 7
@gieroj777: Wersja z osłoną przeciwdeszczową.
onebit - @gieroj777: Wersja z osłoną przeciwdeszczową.

źródło: comment_1581099267ZlJzZowUV1jPAMck8DbVgS.jpg

Pobierz

63

Laska wrzuciła filmik jak znalazła swojego chłopaka powieszonego w łazience

Pokaż treści 18+

Laska wrzuciła filmik jak znalazła swojego chłopaka powieszonego w łazience

Instagramowa modelka, która jest Ukrainką, a rzecz dzieje się w Polsce, w jednym z najdroższych apartamentowców w Warszawie ¯\_(ツ)_/¯

kubako
z
vraieprincesse.com
dodany: 02.02.2020, 18:14:25
  • 50
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    samobojstwo
  • #
    dziwne
  • #
    atencja
onebit
onebit
onebit 03.02.2020, 12:31:21
  • 3
"Instagramowa modelka"( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1442

Sosnowiec - samoobsługowy bar z piwami kraftowymi!

Sosnowiec - samoobsługowy bar z piwami kraftowymi!

Sam nalewasz co chcesz i ile chcesz! Płacisz tylko za nalane mililitry.

zapomniany_diabel
z
youtube.com
dodany: 30.01.2020, 14:00:31
  • 283
  • #
    polska
  • #
    sosnowiec
  • #
    piwo
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
onebit
onebit
onebit 30.01.2020, 16:37:31
  • 27
Lepiej by było podłączyć rurociągi pod każdy dom i tylko co miesiąc rachunek za media.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gielda-szkola-strzelnica
gielda-szkola-strzelnica
28.01.2020, 14:58:46
  • 2
Porównanie mocy sieci Bitcoin i jej dwóch forków

Wyjaśnienie czym jest hashrate: https://en.bitcoinwiki.org/wiki/Hashrate

#bitcoin #kryptowaluty
gielda-szkola-strzelnica - Porównanie mocy sieci Bitcoin i jej dwóch forków

Wyjaśn...

źródło: comment_myHvLLtQD36QJL0xkf3Ai7lQDm3B46wt.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 28.01.2020, 21:25:12
  • 0
spytaj kogoś ile czasu potrzeba, żeby przepiąć hash z jednego forka na drugi


@Rozjemca35: Nikt nie przepnie hashu z BTC na forka bo to bez sensu.
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 28.01.2020, 22:02:55
  • 0
przecież regularnie to robią, w zależności od tego co się bardziej opłaca.


@Rozjemca35: Nie wiem co masz na myśli, bo na wykresie wyraźnie widać jaki jest hashrate.
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 28.01.2020, 23:11:30
  • 1
Górnicy będą przeskakiwali na BCH/BSV w zależności od tego gdzie w danym momencie bardziej opłaca się kopać.

To są wszystko drobne zmiany w hashrate, które nic nie znaczą.

Jeśli któregoś dnia, cena BCH lub BSV wyprzedzi BTC, to proporcjonalna ilość hashu przejdzie z BTC na ten łańcuch. I nastąpi to praktycznie natychmiastowo, bo przełączenie się między sieciami nie trwa długo...

Dlatego mówienie o BTC jako najbezpieczniejszym jest trochę lekkomyślne.


@Rozjemca35:
  • Odpowiedz

703

Twoje pochodzenie klasowe nie znika tylko dlatego, że zostałeś lekarzem.

Twoje pochodzenie klasowe nie znika tylko dlatego, że zostałeś lekarzem.

Jeśli osobom z gorzej sytuowanych i wykształconych rodzin uda się w końcu dostać do najbardziej elitarnych grup zawodowych, i tak doświadczają dyskryminacji: zarabiają gorzej niż koledzy z zamożnych domów, na ogół są im powierzane mniej odpowiedzialne i prestiżowe zadania.

ramzes8811
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 27.01.2020, 14:54:30
  • 265
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
  • #
    korposwiat
onebit
onebit
onebit 28.01.2020, 12:18:19
  • -3
Mimo osiągania na studiach podobnych wyników, osoba B będzie miała nad osobą A w życiu (w tym w pracy) ogromną przewagę, bo posiada duży kapitał społeczny i kompetencje, których trudno nauczyć się z książki.


@1788:
@Anna_:
Ale bzdury piszecie, liczy się tylko pieniądz na start, a nie jakiś coachingowe brednie. Kto ma pieniądz ten, o ile nie jest totalnym debilem osiągnie sukces. Żadne umiejętności miękkie, żadne liderowanie, to
megaloxantha
megaloxantha
23.01.2020, 11:40:14
  • 7
Niezłe jaja w bitcoin cash, chińscy minerzy postanowili wprowadzić podatek 12.5% na nagrody od urobku. Podatek będzie przekazywany do spółki w Hong Kongu która ma (wg ich opisu) fundować rozwój.
Bloki nie przekazujące podatku do adresu spółki będą orphanowane przez większość mocy. Soft-fork, nie hard fork, czyli inaczej mówiąc atak 51%.

Autor pomysłu (chiński miner) tłumaczy, dlaczego decyzja została podjęta bez szerszej dyskusji filozofią... Deng Xiaopinga:

How did China make a great success?
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 23.01.2020, 15:04:20
  • 1
Jak uda im się to przepchać to uświadomi chińskim minerom im rzeczywistą władzę także nad btc, bo w końcu nie ma "minerów bch" tylko ogólnie "minerzy sha256", w większości chińscy.


@megaloxantha: Przecież to nie minerzy decydują tylko społeczność i nody. BCH jest scentralizowane od dawna, a jego społeczność najwyraźniej to akceptuje, atak 51% już miał miejsce bo bch ma bardzo mały hashrate. Bitcoin to zupełnie inna sprawa, inna społeczność, większy
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 24.01.2020, 14:53:10
  • 0
Nody nie decydują bo nie mają jak, musieliby zmienić pow.


@megaloxantha: Pisałem o skrajnym przypadku, kiedy ktoś kopie łańcuch w tajemnicy np. 1000 bloków wstecz i go wrzuca do sieci. Wtedy nody mogą zostać przeprogramowane i odrzucić ten łańcuch. Faktycznie nie byłoby to eleganckie rozwiązanie, ale sam fakt że coś takiego może mieć miejsce powinien zniechęcić atakującego. Po co ma przepalać mnóstwo pieniędzy na darmo wiedząc, że zostanie odforkowany?
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 23.01.2020, 15:54:49
  • 4
Beka z shitcoinów. Nie ma kto rozwijać BCH https://medium.com/@jiangzhuoer/infrastructure-funding-plan-for-bitcoin-cash-131fdcd2412e więc ktoś rzucił pomysł żeby część zysków odebrać minerom i w ten sposób sfinansować rozwój kodu. I ktoś jeszcze wierzy w te scentralizowane kryptowaluty, normalnie po czymś takim kapitalizacja powinna spać w okolice zera. Pięknie widać jak będzie wyglądać przyszłość shitów, nie będzie miał nawet kto stawiać nodów, nie mówiąc już o rozwoju kodu. To oczywiste, że tylko naprawdę zdecentralizowana waluta ma szanse
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

590

ISIS pokazało wideo z egzekucji

ISIS pokazało wideo z egzekucji

Dziecko zabiło chrześcijanina

planetapl
z
planeta.pl
dodany: 22.01.2020, 13:11:48
  • 160
  • #
    swiat
  • #
    isis
  • #
    terroryzm
  • #
    dzieci
  • #
    afryka
  • #
    wojna
onebit
onebit
onebit 22.01.2020, 15:16:25
  • 4
@Stay12: Naprawdę chciałbyś wiedzieć?
gielda-szkola-strzelnica
gielda-szkola-strzelnica
22.01.2020, 10:21:32
  • 5
Wywiad z Martą Piekarską-Geater z Hyperledger
https://www.facebook.com/iLoveCryptoPL/videos/161785741815347/?t=2864

Oglądać od 34:30, temat rozmowy to permissioned public networks

MPG = Marta Piekarska-Geater z Hyperledger
gielda-szkola-strzelnica - Wywiad z Martą Piekarską-Geater z Hyperledger
https://www...

źródło: comment_w7hVaQyEk1t6S6iRBX2LPRLwJhLET7Nl.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 22.01.2020, 13:18:23
  • 0
@gielda-szkola-strzelnica: Faktycznie dziwi że ta Pani nic o tym nie wie, to powinna być elementarna wiedza u ekspertki od bezpieczeństwa. Podejrzewam/spekuluje że to zamknięty blokchain, gdzie walidatorami proof of stake są instytucje uczestniczące. Może to działać tak, że klient rejestruje swój klucz publiczny u tych instytucji i np. dostaje na niego jakieś tokeny, choćby stokenizowaną walutę z banku. Transakcje natomiast są zatwierdzane przez instytucje, więc realnie system pozostaje scentralizowany(aczkolwiek ryzyko
  • Odpowiedz
pant4deusz
pant4deusz
pant4deusz
16.01.2020, 12:38:34
  • 12
@ponuryrolnik: Różnice pomiędzy Bitcoin a Ethereum

Efekt sieci: Bitcoin ma wielokrotnie więcej użytkowników niż Ethereum, więc łatwiej operować nim jak dobrem wartościowym/walutą
Niemutowalność rejestru: Bitcoin nigdy nie miał incydentu w którym zasady konsensusu byłyby zmodyfikowane w celu zablokowania/odzyskania środków, natomiast Ethereum miał taką sytuację (DAO hack)
Niecenzurowalność: Pełny klient sieci Bitcoin może działać wyłącznie poprzez TOR, a nawet pobierać dane z satelity, Pełny klient sieci Ethereum wymaga zewnętrznego IP (chyba że coś od
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 13:30:13
  • 2
Ethereum rozwija PoS aby zachować decentralizację na zawsze


@megaloxantha: Dobry żart( ͡° ͜ʖ ͡°) W PoS nawet nie wiadomo który blokchain jest prawdziwy bo niby skąd? Dlatego są tam checkpointy co ileś bloków robione, węzły uznają, że wszystko przed checkpointem jest wiarygodne. Tym samym PoS z definicji nie jest zdecentralizowany, bo musimy zaufać wybranej grupie nodów. W PoW natomiast po pobraniu bloków od nodów sprawdzamy dowód
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 14:12:43
  • 2
co to w ogóle znaczy "prawdziwy"? Jest sieć z konkretnymi użytkownikami i do niej się dołączasz, protokół dba o to aby node online zostały na wspólnej sieci.

Tak jak teraz ktoś chce bch to ściąga odpowiedni node, a jak chce btc to ściąga inny. Nie ma jednej "prawdziwej" sieci.


@megaloxantha: "Prawdziwy" blokchain to ten który ma największy dowód pracy. Nie ma innej wiarygodnej reguły która pozwoliłaby ustalić który łańcuch jest
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 14:21:08
  • 0
Nie da się ukryć ataku ani w PoS ani w PoW, bo wszyscy będą widzieć dwa duże konkurencyjne łańcuchy.

Dopóki w PoS nody są online to tak, ale generalnie nie wiemy czy ktoś nie zreplikował nodów ze "sfałszowanymi" blokami. Rozmiar blokchain w Eth będzie tak duży ze mało nodów będzie miało całą jego wersję. Można sobie wyobrazić scenariusz w którym mamy sprzeczne wersje blokchaina z ustawionymi checkpointami. Wtedy nie wiemy która wersja
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 14:23:14
  • 1
to jest fundamentalny brak zrozumienia o co w tym wszystkim chodzi.. PoW i PoS to tylko metoda na ustalenie wspólnej wersji historii wśród danej grupy ludzi którzy chcą być w wspólnej sieci.

Ty chcesz wszystkich zmusić do jednej wizji siłowo.


@megaloxantha: Ty kompletnie nie rozumiesz problemu bizantyjskich generałów. Ludziom nie można ufać, konsensus musi być budowany w oparciu o zewnętrzną zasadę, a najlepszą z nich jest koszt energetyczny, bo energii
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 14:49:24
  • 0
W sieci z PoW będzie katastrofa, bo po ponownym podłączeniu cały polski blockchain zostanie cofnięty. Wszyscy polscy użytkownicy będą musieli na g---t przeprogramowywać nody.

Na czymś tak niepewnym nie można budować systemu ekonomicznego. Globalny internet znika i co, ludzie mają przestać cokolwiek kupować i czekać aż wróci?


Jeśli w PoW blokchain zostanie cofnięty to tym bardziej w PoS, gdzie cały blokchain można sobie napisać w minutę, a węzły z tak sfałszowanym blokchainem zreprodukować w
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 15:00:15
  • 0
@megaloxantha:

Problem dotyczy aktywnych użytkowników sieci a tutaj nie ma żadnego problemu, bo z tym radzą sobie algorytmy z lat 80.

Nawet bez awarii internetu mamy problem w PoS, duży rozmiar blokchaina to nieuchronna centralizacja i ryzyko narzucenia wszystkim sfałszowanej wersji blokchaina. Nawet nie ma jak zaprotestować i ocenić kto ma rację, sieć rozpadnie się. Każdy rozłam sieci to spadek jej wiarygodności, bo procedura może się powtarzać. Nikt nie trzymałby
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 15:38:14
  • 0
I co to niby da? Tu nie chodzi o liczbę węzłów tylko o wartość stake. Założeniem jest, że 2/3 staku przestrzega protokołu (tak samo jak założeniem w PoW jest że większość mocy nie atakuje).


Sieć się rozpadnie, nie będzie jak ustalić wspólnego konsensusu. Część nodów będzie twierdzić, że ich blokchain jest "prawdziwy", inni że ich. I co, tak w nieskończoność? Przecież taka sieć już przez sam fakt, że ten scenariusz może nastąpić przestaje
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 16.01.2020, 16:47:06
  • 1
Po kilku miesiącach możliwe jest, że depozyty dawnych atakujących zostały wypłacone z głównego łańcucha, więc skasowanie jest niemożliwe. Tylko w takiej sytuacji każdy wie który łańcuch to ten prawdziwy, bo był aktywny przez miesiące, więc nie ma problemu z wyborem.


@megaloxantha: Ma problem z wyborem bo musi ufać nodom. PoS tworzy problem który miał rozwiązywać, problem zaufania. Prowizorka i tyle, checkpointy to nie jest żadne rozwiązanie. Nikt nawet nie wie
  • Odpowiedz

464

Ćwiczenia na mrozie szkodzą płucom

Ćwiczenia na mrozie szkodzą płucom

Regularne uprawianie sportów zimą przy temperaturze poniżej –15 stopni Celsjusza może spowodować nieodwracalne uszkodzenia płuc – ostrzegają kanadyjscy naukowcy z University of Alberta.

Hatespinner
z
naukawpolsce.pap.pl
dodany: 15.01.2020, 20:51:38
  • 87
  • #
    sport
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
onebit
onebit
onebit 15.01.2020, 22:49:08
  • 18
Następnym razem wrzucając takie znalezisko warto by było przedtem odnaleźć badania na podstawie których napisano artykuł.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

onebit
onebit
onebit 15.01.2020, 15:34:55
  • 6
Inwestorzy BSV i BCH w oczekiwaniu na flippening z BTC.
#bitcoin #kryptowaluty
onebit - Inwestorzy BSV i BCH w oczekiwaniu na flippening z BTC.
#bitcoin #kryptowal...

źródło: comment_dfuE2WQ9a5loWWpnNpUKzNyOJPDO2Q5l.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

t.....n
t.....n
konto usunięte 13.01.2020, 10:41:54
  • 3
A tymczasem najlepszy trader wykopu dostaje frustracji XD 8 lat tradowania i puściły mu nerwy. Zwieracze go aż bolą bo jest poza rynkiem i nadal czeka na spadki XDDDDD Najlpeszy trader którego nie było stać na 0.2 BTC żeby zapłacić za prezegrany zakład. Ale wiecie 8 lat zarabia 1900% na BTC XDDDDD I to nie jest jego choroba psychiczna , on się taki już urodził lekko ułomny ¯\_(ツ)_/¯
#kryptowaluty #
t.....n - A tymczasem najlepszy trader wykopu dostaje frustracji XD 8 lat tradowania ...

źródło: comment_CuBbC6BXYPsFuLew7vK3bGgi8mk7YTlD.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 13.01.2020, 11:39:51
  • 0
nie, BTC to nie spekulacje. To socjologiczny h----d.


@InterferonAlfa_STG: Co to jest "socjologiczny h----d"?
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 13.01.2020, 14:04:51
  • 0
Ryzyko nie jest zwiazane z losowoscia kulki w ruletce tylko z zachowaniem socjologicznym jakiejs nieznanej blizej grupy ludzi.


@InterferonAlfa_STG: Zachowania ludzi na rynku krypto nie są całkowicie losowe.
  • Odpowiedz

648

Kto zabrał majątek amerykańskiej klasie średniej?

Kto zabrał majątek amerykańskiej klasie średniej?

Spektakularny wzrost nierówności dochodowych w USA pokazuje, że biliony dolarów klasy średniej przeniesiono na konta stosunkowo małej i nieprzyzwoicie bogatej elity - pisze w felietonie Noah Smith.

ramzes8811
z
forsal.pl
dodany: 10.01.2020, 15:41:51
  • 194
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    biznes
  • #
    usa
onebit
onebit
onebit 10.01.2020, 18:27:30
  • 24
Przyczyną jest coraz większy dodruk pieniądza od lat 70.
onebit - Przyczyną jest coraz większy dodruk pieniądza od lat 70.

źródło: comment_d1vz5wiN0HEHhjmzdntCHLTNTYbGy5C8.jpg

Pobierz
  • 28
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

onebit
onebit
onebit 10.01.2020, 19:32:19
  • 60
@MateriaBarionowa: Zyskują ci co pierwsi otrzymują wykreowany pieniądz, a więc banki i korporacje. W dalszej kolejności pieniądz trafia na rynek i dewaluuje oszczędności klasy średniej i niższej. 1% najbogatszych, w tym między innymi kierownictwo tychże banków i korporacji ucieka w akcje i nieruchomości, a więc ich ceny rosną jeszcze bardziej zubażając klasę średnią.
onebit
onebit
onebit 10.01.2020, 20:26:46
  • 9
@MateriaBarionowa: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kreacja_pieni%C4%85dza
onebit
onebit
onebit 10.01.2020, 21:48:48
  • 1
problem w tym że inflacja w USA wygląda tak:


@MateriaBarionowa: Inflacja wciąż jest względnie mała, to zasługa globalizacji która generuje przeciwną presję na spadek cen poprzez eksport produkcji do państw z tanią siłą roboczą np. do Azji. Co więcej dużo pieniędzy leży "w uśpieniu", starzejące się społeczeństwa nie są tak dynamiczne, mniej wydają, więc pieniądz nie krąży i nie generuje dużej inflacji.
Z.....n
Z.....n
konto usunięte 09.01.2020, 09:50:05
  • 4
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Niemcy-obnizaja-limit-anonimowych-zakupow-zlota-7800206.html

#banki
#finanse
#zloto
#kryptowaluty
#bitcoin
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

onebit
onebit
onebit 09.01.2020, 14:00:09
  • 0
Nie. Bitcoin nie ma przez to wartości niezbywalnej. Można zbudować konkurencyjną krypto i koszty, jakie trzeba by ponieść, nie są wysokie. W biznesie mówi się na to fosa. Złoto ma fosę z natury. Bitcoin nie.


@jestem_na_dworzu: Właśnie tu się mylisz. Koszt zbudowania takiego efektu sieciowego jaki ma bitcoin jest ogromny, a przy większej kapitalizacji rynkowej będzie jeszcze większy.

Nie, ciągle mówię o wartości i właściwości. Internet jest cenny, bo większość
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 09.01.2020, 16:17:30
  • 0
Jeden średniej wielkości kraj, bądź dwa jeżeli będą potrzebować, spokojnie zbudują sobie własną konkurencyjną sieć. Nie zapominajmy o korporacjach międzynarodowych. Taki facebook chciał zrobić swoją elektroniczną walutę, zgadał się z innymi i tylko politycy USA im to zablokowali. Będzie zielone światło od polityków, to szybko powstanie sieć zastępująca najcenniejsze dla społeczeństwa funkcje bitka.


Przecież ty kompletnie nie wiesz jak to działa skoro wrzucasz bitcoina do jednego koszyka z walutami rządowymi i korporacyjnymi(
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 09.01.2020, 16:57:11
  • 0
Rozumiem. W taki sam sposób (zdecentralizowany i niezależny od rządów!) rozprowadza się programy i intalki linuksa po torrentach. Uczelnie, korporacje i zwykli ludzie zapewniają dostęp do Ubuntu. To, że przyrównuję libre do bitcoina, nie oznacza, że jestem debilem, tylko zauważam pewne podobieństwa. Zarówno, co do potrzebnej skali, technologii, jak i zagrożeń dla prywatności.


@jestem_na_dworzu: Nie rozumiesz i nie w taki sam sposób rozprowadza się instalki. Właśnie się zaorałeś. Ale spoko,
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 09.01.2020, 18:19:26
  • 0
torrenty są zdecentralizowane? są. Są używane przez korpo? są ¯_(ツ)/¯

@jestem_na_dworzu: Usłysz że torrenty są zdecentralizowane i bitcoin jest zdecentralizowany. Wywnioskuj że bitcoin jest jak torrenty. Co za głębia myślenia...

Mamy biliony długów, których nikt nie będzie spłacać. Ciągłą wojnę na osłabianie waluty, które opłaca się bardziej niż podnoszenie wydajności pracy. Tworzy to problemy natury ekonomicznej. Do lat siedemdziesiątych świat opierał się o zdecentralizowane i niemożliwe do dodrukowania złoto. Nie było
  • Odpowiedz
onebit
onebit
onebit 04.01.2020, 20:57:21
  • 9
Nieporozumieniem jest traktować bitcoina tylko jako spekulację albo piramidę finansową pompowaną przez ulice. Długoterminowy trend wzrostowy na bitcoinie istnieje dlatego, że rynek wycenia ideę i model technologiczny na którym oparta jest ta idea. To ona nadaje trend na rynku krypto, nie spekulanci. Inwestorzy którzy podejmują ryzyko wierząc, że ta idea będzie działać w przyszłości dyskontują ten fakt i to dyskonto ma odzwierciedlenie w cenie. Zarobek jest premią za podjęcie dużego ryzyka.
Dla
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Neapolitano
Neapolitano
04.01.2020, 21:12:41
  • 3
@onebit: BTC ma wartość ponieważ jest znany, tak samo jak obrazy znanych autorów są bardziej cenne niż nołnejmów. Choćby i nołnejm namalował dzieło sztuki a znany i rozpoznawalny artysta największe g---o, większą wartość będzie mieć g---o.
  • Odpowiedz
rysiekryszard
rysiekryszard
04.01.2020, 21:32:07
  • 6
@taksanski_widelec: Dlaczego kłamiesz? Przechowuje owoc mojej pracy (mojego etatu, który powoduje, że rano wstaje, dojeżdżam do pracy, tworzę usługe, pracodawca mnie wynagradza) na blockchainie bitcoina. Robię tak ja i tysiące ludzi na świecie. Przez to nie potrzebuję biurowca Commerzbanku czy ING-Diba we Frankfurcie, nie potrzebuję ich serwerów, supportu, ich ludzi do ustalania oprocentowania itd. Realną usługę bankowości odwzorowuje mi bitcoin i z tego korzystam ja i tysiące ludzi na świecie.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 6 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 15.05.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 16.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl