Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko230
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kromnomo
kromnomo

kromnomo

Dołączył 7 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 203
  • Znaleziska 144
  • Mikroblog 59
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 2

17

Jedź bezpiecznie odcinek 781 - wyprzedzanie na pasach.

Jedź bezpiecznie odcinek 781 - wyprzedzanie na pasach.

Obczajcie swoje kieszenie, czy się czasem nóż w nich nie otwiera. Pan Marek Dworak wkracza, aby pokazać nieskończony debilizm i lekkomyślność kierowców w Krakowie.

kiedys_bylem_bordo
z
krakow.tvp.pl
dodany: 28.01.2020, 19:17:50
  • 9
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    kierowcy
  • #
    jedzbezpiecznie
kromnomo
kromnomo
kromnomo 29.01.2020, 08:01:42
  • 4
Zastanawiam się, czy zgodnie z przepisami te pasy rozdzielające na Alejach jak i słupki na Armii Krajowej w Krakowie nie powodują, że wyprzedzanie jak i omijanie jest... dozwolone.

Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.


Ruch
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kromnomo
kromnomo
kromnomo 29.01.2020, 08:44:02
  • -2
@kiedys_bylem_bordo: Dworak wiele rzeczy mówi, niestety często bez poparcia w przepisach. Jasno wymienione są "inne urządzenia" (słupki). Moim zdaniem sama powierzchnia wyłączona z ruchu jest już wysepką, potwierdzają to przepisy rozporządzenia.
kromnomo - @kiedysbylembordo: Dworak wiele rzeczy mówi, niestety często bez poparcia ...

źródło: comment_QxEzsIQ04UartFyUhxdPjVyYLYVTXaja.jpg

Pobierz

43

Setki wprowadzonych w błąd: OMZRiK o fałszywych znakach "Strefa wolna od LGBT"

Pokaż treści 18+

Setki wprowadzonych w błąd: OMZRiK o fałszywych znakach "Strefa wolna od LGBT"

Setki osób uwierzyło, że znaki są prawdziwe. OMZRiK wyprowadza ludzi z błędu "UWAGA! TABLICZKI [...] NA WJAZDACH DO MIAST NIE SĄ PRAWDZIWE". Mimo to chwali akcję wprowadzania ludzi w błąd "A Bartowi gratulujemy akcji, która unaoczniła jak mogłyby wyglądać miasta realizujące politykę dyskryminacji."

konto usunięte
z
facebook.com
dodany: 23.01.2020, 15:55:33
  • 65
  • #
    polska
  • #
    manipulacja
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    afera
  • #
    ciekawostki
kromnomo
kromnomo
kromnomo 23.01.2020, 16:53:03
  • -1
Wtf, gość sam zakłada sobie znaki "drogowe", w dodatku podpisuje się pod swoimi czynami imieniem i nazwiskiem...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

579

Zakręt mistrzów w Rudzie Śląskiej

Zakręt mistrzów w Rudzie Śląskiej

Tak zwany "zakręt mistrzów" od dawna jest odcinkiem DTŚ, który podbija niechlubne statystyki kolizji i wypadków drogowych na terenie Rudy Śląskiej.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 16.01.2020, 09:03:48
  • 265
  • #
    rozrywka
  • #
    rudaslaska
  • #
    motoryzacja
  • #
    slask
  • #
    samochody
  • #
    polskiedrogi
kromnomo
kromnomo
kromnomo 16.01.2020, 16:22:53
  • 2
@MendaMT: S1 w Rudzie Śląskiej? (ʘ‿ʘ)

83

40-tonowe ciężarówki będą mogły jeździć po każdej utwardzonej drodze w Polsce.

40-tonowe ciężarówki będą mogły jeździć po każdej utwardzonej drodze w Polsce.

Po wprowadzeniu zmian w przepisach, kierowcy ciężarówek będą mogli poruszać się praktycznie każdą utwardzoną drogą. Obecnie do ruchu ciężarówek dopuszczonych jest 3 proc. polskich dróg, projekt zakłada, że będzie to ok. 70 proc.

konto usunięte
z
lublin112.pl
dodany: 14.01.2020, 18:15:22
  • 28
  • #
    polskiedrogi
  • #
    transport
  • #
    polska
  • #
    ciezarowki
  • #
    ciekawostki
kromnomo
kromnomo
kromnomo 14.01.2020, 23:41:57
  • 2
@werfogd: nie wszystkie krajówki dostosowane są do 11,5t/oś, jedynie ok. 50% krajówek.
W tych 3% zawierają się też drogi wojewódzkie. Oczywiście, również nie wszystkie wojewódzkie dostosowane są do 11,5t/oś.

W powiązanych lepszy artykuł na ten temat.

523

Porównanie Ukrainy i Polski w 2019 r.

Pokaż treści 18+

Porównanie Ukrainy i Polski w 2019 r.

Video blogger z Ukrainy porównuje jak wygląda Warszawa i miasto Dniepr na Ukrainie. Znajomość rosyjskiego nie jest potrzebna

thony
z
youtube.com
dodany: 18.11.2019, 15:46:07
  • 349
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
  • #
    europa
  • #
    gospodarka
kromnomo
kromnomo
kromnomo 19.11.2019, 11:02:26
  • 15
@milo1000:

Owszem, wieś podkarpacka to nadal nie jest to co wieś opolska

Możesz rozwinąć?
kromnomo
kromnomo
kromnomo 19.11.2019, 13:01:37
  • 27
@milo1000:
ale sugerujesz, że na podkarpackich wsiach często jest gnój na podwórku, r-----------e maszyny i bałagan?
Czy byłeś kiedyś na Podkarpaciu, czy po prostu założenie wschód = bieda?

@xstempolx: ja bywam często tu i tu (podkarpackie, małopolskie, opolskie, dolnośląskie), i przejeżdżając przez wsie tych dwóch ostatnich województw mam wrażenie, że tam jest większa zapaść niż na wsiach wymienionych województw wschodnich. Często odpadający tynk z budynków, rozpadające się płoty,
kromnomo
kromnomo
kromnomo 19.11.2019, 16:47:39
  • 0
@marian1881: mowa jest o wsiach, co jest bardzo bliskie do pojęcia prowincja. I jednak Opolskie to zachód, szczególnie odnosząc się do Podkarpacia, które jest na wschodzie. I to miałem na myśli używając zwrotu „zachodnia prowincja”.

Nie mówimy o specyficzności, tylko o tym, co jest zadbane, odmalowana, gdzie jest porządek a gdzie gnój, r-----------e maszyny i bałagan. Opolskie może mieć swój urok i specyfikę (nie o tym mowa), nie rozumiem natomiast

393

Awaria tramwaju na Legnickiej. Potężne utrudnienia na zachodzie miasta

Awaria tramwaju na Legnickiej. Potężne utrudnienia na zachodzie miasta

We Wrocławiu stabilnie.

sznajder
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 18.11.2019, 07:33:50
  • 66
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    mpkwroclaw
kromnomo
kromnomo
kromnomo 18.11.2019, 10:10:08
  • 10
@TurboBrajanusz:

Czy aby na pewno tramwaje są bardziej ekologiczne? Możesz podać jakieś źródło ile taki tramwaj na 100km kW prądu zużywa?


Opór toczenia jest mniejszy dla kół tramwajowych w porównaniu do opon. Szybkie googlowanie:

499

Odbiła się od samochodu, wpadła pod drugi. Nagranie z monitoringu

Odbiła się od samochodu, wpadła pod drugi. Nagranie z monitoringu

15-latka została potrącona na oznakowanym przejściu dla pieszych przez dwa samochody osobowe.

regiony
z
regiony.tvp.pl
dodany: 15.11.2019, 10:20:36
  • 553
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochody
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
  • #
    kierowcy
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 14:25:22
  • 54
@Gandalf_bialy: Jest taki przepis jak art. 14. PoRD

Zabrania się:

1)wchodzenia na jezdnię:

a)bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

b)spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 15:19:39
  • 7
@boguchstein: moim zdaniem ten zapis może jednak mieć zastosowanie. Pojazd (lub przeszkoda), nie ważne czy się przemieszcza, ogranicza widoczność w takiej sytuacji (autobus tym bardziej). Piesza weszła na jezdnię tuż po przejechaniu autobusu. Jak była na środku prawego pasa ruchu nadal była niewidoczna dla osobówki.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 18:39:06
  • -4
@karer: Nie wiem jaki ma sens porównywanie przejścia dla pieszych do skrzyżowania na którym należy ustąpić pierwszeństwo. Pojazd na drodze z pierwszeństwem nie ma „zakazu” wjazdu w sytuacji, gdy nie jest widoczny na podporządkowanej. Pieszy natomiast nie może w każdej sytuacji wejść na przejście dla pieszych – tj bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd i zza przeszkody, o czym w art. 14 PoRD.

W momencie wchodzenia na jezdnię nie była widoczna dla
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 18:45:37
  • 0
@tom3k86: warto może dodać jeszcze, że w takiej sytuacji lewy przedni słupek w samochodzie może zasłaniać pieszego.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 20:01:57
  • -2
@Erie: Dobrze, była na jezdni, ale nie o tym ta dyskusja. Pytanie czy powinna wejść na jezdnię od razu po przejechaniu autobusu? I czy właśnie takiego wchodzenia na jezdnię nie zabrania art. 14 PoRD?
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 23:15:16
  • 1
@mp0011: ale na pierwszy pas weszła tuż zza pojazdu (z perspektywy drugiego kierunku ruchu).
@Erie: ja nie mówię nic o wtargnięciu, mówię o wyjściu zza przeszkody. Wchodząc na jezdnię, z jej prawej strony jeszcze był autobus, który jednak utrudniał widoczność dla osobówki. Dochodzi jeszcze kwestia lewego przedniego słupka w osobówce.
@Gandalf_bialy: dlaczego? nie mówię o wejściu na drugi pas, tylko na pierwszy
kromnomo
kromnomo
kromnomo 15.11.2019, 23:35:02
  • 0
@Erie: nie wiem jak to sądy interpretują. Ale tak +- to od możliwości zobaczenia pieszej przez kierowcę do zdarzenia minęły 2 sekundy. Odliczyć trzeba sekundę na reakcję. Może słupek przesłonił, warunki pogodowe - kolejne opóźnienia reakcji.

Co do doświadczenia kierowcy - pełna zgoda. Takie sytuacje jednak są do przewidzenia…
k.....a
k.....a
konto usunięte 23.10.2019, 11:24:52
  • 18
Dlaczego musimy tak bezsensownie marnować pieniądze na infrastrukturę drogową a nie możemy po prostu kopiować dobrych rozwiązań?

Byłem w tym roku na Islandii i tam przy każdym niebezpieczeństwie jest znak z zalecaną prędkością pokonywania przeszkody (poniżej na obrazku jest przykład) który obowiązuje aż do momentu przekroczenia przeszkody. O co chodzi?

W Poznaniu ostatnio zainstalowali tzw. poduszki berlińskie, które mają uspokoić ruch na niektórych odcinkach. I wszystko fajnie, tylko teraz co paręset metrów
k.....a - Dlaczego musimy tak bezsensownie marnować pieniądze na infrastrukturę drogo...

źródło: comment_GGJS8F0DWjPDYFXdbeIcTm0vF7eSLNy0.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kromnomo
kromnomo
kromnomo 23.10.2019, 22:03:24
  • 0
@Bielecki: Chyba już kiedyś mieliśmy takie rozwiązanie (pierwszeństwo na rondzie bez znaku ustąp pierwszeństwa). Tak samo Ukraina.

Gdybyśmy w PL takie coś zmienili to byłoby to niejasne dla obcokrajowców. Oznakowanie pierwszeństwa na rondzie w ten sposób wynika z konwencji wiedeńskiej o znakach i sygnałach drogowych.
  • Odpowiedz

1910

Agresywny szeryf i przyjaciele (zjazd S3 Polkowice) 18.10.19

Agresywny szeryf i przyjaciele (zjazd S3 Polkowice) 18.10.19

Pierwszy dzień po zamontowaniu kamerki i już udało się nagrać agresywnego szeryfa ze Szczecina (ZS 207CG), który wraz z kolegami reguluje ruch przy zjeździe na S3. Na trąbienie reaguje agresją i grozi pałką.

TataTitoja
z
streamable.com
dodany: 22.10.2019, 17:04:21
  • 283
  • #
    szeryfdrogowy
  • #
    polskiedrogi
  • #
    jazdanasuwak
  • #
    agresjadrogowa
kromnomo
kromnomo
kromnomo 22.10.2019, 23:12:41
  • 2
@hador24:
W zasadzie kierowca jest zobowiązany stosować się do takiego nielegalnego znaku, ale w praktyce powinno wystarczyć nie przyjmować mandatu.

Jak mandat zostałby przyjęty, to co prawda istnieje możliwość złożenia wniosku o uchylenie przyjętego mandatu w ciągu 7 dni, ale raczej marne szanse.

W Krakowie też takie coś było (zakaz wyprzedzania na drodze o dwóch pasach w jednym kierunku), było nawet w Jedź Bezpiecznie, ale udało się anulować nałożone i

19

Wyprzedzanie na przejściach - stolica też, czyli znowu "bezpieczni" w akcji

Pokaż treści 18+

Wyprzedzanie na przejściach - stolica też, czyli znowu "bezpieczni" w akcji

Wczoraj śmiertelny wypadek w Warszawie, a tu próbka, że kolejne się szykują, są kwestią godzin, dni, może tygodnia. Oczywiście sporo idiotów nawet nie wie, co zrobiło źle. W Krakowie idiotyczne słupki zmontowano na Armii Krajowej, aby się omijać lub wyprzedzać nie dało. Polscy kierowcy w pigułce.

konto usunięte
z
krakow.tvp.pl
dodany: 21.10.2019, 21:37:37
  • 12
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    patologiazmiasta
kromnomo
kromnomo
kromnomo 22.10.2019, 08:22:26
  • 1
Chyba te „wysepki” są nieco wadliwe – w końcu zgodnie z prawem dzięki nim są dwa osobne przejścia dla pieszych. Albo wadliwe są nasze przepisy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

20

Stop Cham #349 - Niebezpieczne i chamskie sytuacje na drogach

Stop Cham #349 - Niebezpieczne i chamskie sytuacje na drogach

Niebezpieczne i chamskie sytuacje na drogach

stopchamteam
z
youtube.com
dodany: 11.10.2019, 14:58:42
  • 14
  • #
    polska
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    kierowcy
  • #
    samochody
kromnomo
kromnomo
kromnomo 12.10.2019, 13:28:10
  • 0
@Bzdziuch: Niestety nie jadą prawidłowo. W tej sytuacji tylko dziecko jest pieszym.

18) pieszy – osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej
sorek
sorek
03.10.2019, 21:49:40
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 23:03:37
  • 4
@sorek: W PL ministerstwo zamówiło opracowanie propozycji zmian w przepisach drogowych (link, chyba 2013 rok). Jest tam propozycja zmian oznakowania „rond” o dwóch pasach, bardzo przypomina to brytyjskie.

I co? Na razie w sumie nic, chociaż chyba z tego opracowania wzięło się „oznakowanie eksperymentalne” na ekspresówkach, więc jakaś nadzieja jest..
kromnomo - @sorek: W PL ministerstwo zamówiło opracowanie propozycji zmian w przepisa...

źródło: comment_M5VlUWfLQIPROqqutpBs7VCXCO5VqcmQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
m.....k
m.....k
konto usunięte 03.10.2019, 10:53:06 via Android
  • 7
Mirki jak to w końcu jest na rondach dwupasmowych takich jak na zdjęciu, tj bez żadnych dodatkowych strzałek. Mnie na kursie użyli, że jadąc w prawo albo na wprost, jedziemy zewnętrznym pasem a w lewo wewnętrznym. Tak też jechałem na egzaminie i było ok.
Ale widzę że dużo ludzi tutaj uważa, że zewnętrznym można jechać tylko, jeśli zjeżdżamy pierwszym zjazdem w prawo.
Przypominam, że mówimy tu o zwykłym rondzie jak niżej, nie
m.....k - Mirki jak to w końcu jest na rondach dwupasmowych takich jak na zdjęciu, tj...

źródło: comment_CORtnhBsDio0g1r0BAB4MxzV3m6kg0yD.jpg

Pobierz
  • 55
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 11:05:36
  • 7
@meshack: Polecam lekturę ustawy prawo o ruchu drogowym i rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych.
Jedyne przepisy co do skrzyżowań o ruchu okrężnym (oznakowanych C-12):
- można wyprzedzać
- „znak C-12 „ruch okrężny” oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.” – czyli takie skrzyżowanie to jedno skrzyżowanie, a nie „zespół skrzyżowań” jak niektórzy sobie życzą :) wyspa może mieć dowolny kształt
- C-12 + A-7
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 11:15:20
  • 4
@aksal89:

Bo przepisy mówią, że prawym pasem możesz sobie nawet jeździć w kółko, dopóki starczy ci paliwa


Nad tym można polemizować. Gdzie jest taki przepis? Jak ten przepis brzmi? Będę bardzo wdzięczny o wskazanie.

Natomiast ja znam przepis o zakazie utrudniania ruchu, moim zdaniem jazda w kółko na skrzyżowaniu (o ruchu okrężnym) pod to podlega.
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 11:21:42
  • 0
@meshack:
Ja jeżdżę różnie w zależności od regionu i tego czy znam zasady tam panujące.
Np. Rzeszów to w zasadzie obydwa pasy służą do jazdy na wprost + lewy w lewo a prawy w prawo (tak miałem na egzaminie w tym mieście).
Np. Wrocław i okolice - wiele rond ma taką konstrukcję, że wjazd dwoma pasami a wyjazd jednym. No i ogólnie ludzie jeżdżą w lewo z prawego pasa. Jak
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 11:28:11
  • 1
@MostlyRenegade: @aksal89:
Tak, jest to interpretacja czy jest to utrudnianie ruchu. Ale kluczowe jest moim zdaniem to: „rondo” to skrzyżowanie, i obowiązują ogólne przepisy dotyczące skrzyżowań.
Nie wyobrażam sobie, by nie uznać za utrudnianie ruchu jazdę w kółko na klasycznym skrzyżowaniu. Również na mini-rondzie. Ale jazda przez np. godzinę w kółko na średnim rondzie uznałbym za utrudnianie ruchu (tj. nie opuszczanie skrzyżowania mimo takiej możliwości).
Oczywiście nie dziwią
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 11:36:26
  • 0
@MostlyRenegade: Przykładowo mini-rondo. Jazda w kółko „aż do wyczerpania paliwa”. Nikt inny nie może wjechać i moim zdaniem jest to utrudnianie ruchu (stwarza innym trudność wjazd na takie skrzyżowanie). Tak, jest to moja interpretacja.
Większe rondo, kilka-kilkanaście pojazdów, efekt ten sam.
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 12:34:39
  • 0
@horizontal_vertical: Czyli zawracając na rondzie skręcam w prawo? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Nie, jest to skrzyżowanie (skrzyżowanie – przecięcie się dróg wraz z powierzchniami utworzonymi w ten sposób), tylko z nakazem objeżdżania wyspy/placu w sposób wskazany na znaku.
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 12:46:49
  • 0
@horizontal_vertical:
Czy przeczytałeś to co wrzuciłeś?

Tytuł

Na rondzie skręcamy w lewo
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 12:55:31
  • 0
@horizontal_vertical: Ale ja nie neguję tego, że zmiana kierunku ruchu następuje przy opuszczaniu skrzyżowania o ruchu okrężnym (chociaż też nie zawsze).
Neguję tylko twoje stwierdzenie, że na rondzie nie ma czegoś jak zawracanie (i pewnie skręcanie). Czemu?
Skoro to normalne skrzyżowanie, tylko z ruchem wokół wyspy?

Skąd informacja że „jest zjazd z ronda 1, 2, 3, 4-tym zjazdem”? Równie dobrze mogę sobie ponumerować drogi prowadzące do zwykłego skrzyżowania.
  • Odpowiedz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 13:39:31
  • 0
@horizontal_vertical:
Zgadzam się, że przy zjeździe z obwiedni następuje zmiana kierunku ruchu, a w trakcie jazdy po obwiedni – nie (zakładając brak innego oznakowania poziomego). Ale nie implikuje to tego, że na „rondzie” skręca się tylko w prawo. „Rondo” to (jedno) skrzyżowanie, jako całość. Wynika to ze znaczenia znaku C-11 jak i definicji skrzyżowania. I stąd moim zdaniem obowiązek zajęcia lewego pasa przed „rondem” zamierzając skręcić w lewo – tak
  • Odpowiedz

90

Sosnowiec: Wiózł most - skończyło mu się paliwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sosnowiec: Wiózł most - skończyło mu się paliwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kierowca TIR-a wielokrotnie ryzykował i przejeżdżał pod niskim wiaduktem kolejowym. Tym razem jednak się nie udało – pojazd utknął. Przy okazji na jaw wyszło, że kierowca używał magnesu do fałszowania zapisów tachografu. Podwójnego pecha miał kierowca TIR-a, który próbował przecisnąć się...

oAutach_pl
z
oautach.pl
dodany: 02.10.2019, 16:15:59
  • 50
  • #
    polska
  • #
    sosnowiec
  • #
    tir
  • #
    heheszki
  • #
    policja
  • #
    motoryzacja
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 10:23:56
  • 1
@wypokowy_expert: Niestety ale wynika to z przepisów...

Na znaku podaje się liczbę o 0,5 m mniejszą od wysokości obiektu nad jezdnią


Trochę duży ten „zapas” ( ͡° ʖ̯ ͡°)
kromnomo
kromnomo
kromnomo 03.10.2019, 10:24:01
  • 0
@wypokowy_expert: Niestety ale wynika to z przepisów...

Na znaku podaje się liczbę o 0,5 m mniejszą od wysokości obiektu nad jezdnią


Trochę duży ten „zapas” ( ͡° ʖ̯ ͡°)

491

Okazuje się, że istnieje język wspólny między słowiański

Okazuje się, że istnieje język wspólny między słowiański

Rodzaj słowiańskiego esperanto.

spion999
z
youtube.com
dodany: 02.10.2019, 08:58:13
  • 85
  • #
    polska
  • #
    jezykpolski
  • #
    ciekawostki
  • #
    esperanto
  • #
    jezykiobce
kromnomo
kromnomo
kromnomo 02.10.2019, 12:07:48
  • -7
Już jest taki język i nazywa się on jezykiem angielskim.

@Herron: Albo francuski, rosyjski, chiński itp. Czy może jednak nie i angielski nie jest językiem wspólnym? ( ͡º ͜ʖ͡º)

636

Niemal pół Krakowa w strefie płatnego parkowania

Niemal pół Krakowa w strefie płatnego parkowania

Strefa Płatnego Parkowania zostanie poszerzona o rejon Zabłocia i os. Podwawelskiego.Opłaty obowiązują również w soboty. U was w miastach też tak jest?

RKN_
z
krakow.pl
dodany: 23.09.2019, 12:59:16
  • 417
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    podatki
kromnomo
kromnomo
kromnomo 24.09.2019, 10:01:15
  • 10
@verul:

Tramwaj to wynalazek XX wieku. Chcesz sie cofac w rozwoju o 100 lat? Tramwaj nie jest w niczym lepszy od autobusu. No ma dwa plusy. Miesci wiecej osob i jest tanszy w naprawie. Ale to tyle. Awaria jednego i lezy cala linia. Awaria pradu i lezy wszystko. Tylko nie pisz ze sa szybsze od autobusow bo nie stoja w korkach. Jak zrobisz osobny pas dla dorozek to tez

2698

Nieudany zjazd z obwodnicy Krakowa na Zakopiankę.

Nieudany zjazd z obwodnicy Krakowa na Zakopiankę.

Klasyczna sytuacja z tego miejsca.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 20.09.2019, 18:02:37
  • 654
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
  • #
    krakow
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 18:22:21
  • 977
@Anal_i_zator: zakaz zatrzymywania nie dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu. Nagrywający w tym wypadku zatrzymał się z warunków ruchu... (prawie się zatrzymał)
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:32:38
  • 27
@wykopowicz71: Bo? Skąd ktoś kto np. jedzie pierwszy raz drogą ma wiedzieć by ustawić się n-kilometrów przed zjazdem?

Ja bym powiedział że to wina zarządzających drogami. Taka sytuacja tam to norma, przez lata nikt z tym nic nie zrobił.

Np. powinny być znaki zmiennej treści ostrzegające przed sytuacją lub zmniejszające dopuszczalną prędkość. No ale u nas lepiej na znakach zmiennej treści wyświetlić napis "zaplanuj postój, za 3km MOP" (i to
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:35:05
  • 342
@Volki: Chciał wjechać na pas do skrętu, ale kierowcy jadący poboczem(pasem awaryjnym) mu tego nie umożliwili, mimo że mieli taki obowiązek (włączanie się do ruchu). Wg mnie to wynika z warunków ruchu.

Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

(...)

3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:41:22
  • 179
@Volki: Brawo, ale zobacz następny wierszy w prawie o ruchu drogowym.

3.Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej winnym miejscu niż wyznaczone wtym celu. Jeżeli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych uczestników ruchu.

4.Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:43:14
  • 16
@wykopowicz71:
nie do końca

3.Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze ekspresowej winnym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych uczestników ruchu.

4.Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:44:30
  • 81
@Tomus88:

Wydaje mi się, że przy ciągłej linii tam gdzie zwolnił nagrywający, wszyscy zza ciągłej linii muszą ustąpić nagrywającemu.

Dokładnie tak. Jest to włączanie się do ruchu. Art. 17. pkt 1. ust. 3. prawo o ruchu drogowym.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:49:59
  • 7
@wykopowicz71: Jak to nie wolno. Wolno, gdy wynika to z ruchu drogowego.

Ja bym tak nie postąpił, bo zgadzam się – kiepski to pomysł, życie jest cenniejsze niż paragrafy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Moim zdaniem po prostu jest skandalem, że do takich sytuacji dochodzi regularnie przez lata w tym samym miejscu, a zarządca drogi nic z tym nie robi. Jest wiele sposobów jak można to rozwiązać
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 19:54:33
  • 10
@wykopowicz71: Rozumiem, że na normalnym skrzyżowaniu gdy jest korek po skręcie w prawo to mam obowiązek jechać prosto?

A gdyby tych pojazdów nie było na poboczu, ale cały pas zjazdowy byłby zablokowany? Też ma obowiązek jechać prosto?
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 20:03:30
  • 147
@Volki: Czyli jak na normalnym skrzyżowaniu nie ma miejsca do jazdy na wprost, mam skręcić, by się nie zatrzymać?
Jak na bocznej drodze jest przejazd kolejowy i jest zamknięty na czas przejazdu pociągu mam szukać innej trasy?

A jak wszystkie zjazdy będą zablokowane na A4 przez korek to mam jechać do Niemiec?

Warunki ruchu spowodowały zatrzymanie. Warunki ruchu - korek na pasie, na który nagrywający chciał wjechać zgodnie z przepisami.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 20.09.2019, 20:09:20
  • 40
@Volki:

Ale nie było korku na pasie, na którym się zatrzymał.

No i co z tego? Nie ma zakazu zmiany pasa ruchu. Tak jak na skrzyżowaniu nie ma obowiązku jazdy prosto, gdy w prawo jest korek. Absurdalny argument.
kromnomo
kromnomo
kromnomo 23.09.2019, 10:58:08
  • 0
@wykopowicz71: Jakimi innymi prawami? Możesz wskazać? Ale w ustawie albo w rozporządzeniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

77

Jechał ponad 141 km/h i trafił na SPEED [WIDEO]

Jechał ponad 141 km/h i trafił na SPEED [WIDEO]

Kierowca za nic miał ograniczenie prędkości do 70 km/h.

regiony
z
regiony.tvp.pl
dodany: 17.09.2019, 12:25:01
  • 96
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    polskiedrogi
  • #
    samochody
  • #
    kierowcy
  • #
    bezpieczenstwo
kromnomo
kromnomo
kromnomo 18.09.2019, 09:07:12
  • 2
@Glenroy:
Oznakowanie Al. Solidarności w Lublinie to jakiś skandal. Jeśli trzeba ograniczyć prędkość - proszę bardzo, są do tego znaki. Droga bezkolizyjna, wjazdów na posesje brak, pieszych brak, ale tak, obszar zabudowany.
Warto dodać że OZ to nie tylko prędkości dla osobówek. M.in. prędkość holowania 30km/h, podwyższona prędkość nie dotyczy ciężarówek i autobusów itp.

Co mają mieszkańcy do tego?
kromnomo - @Glenroy: 
Oznakowanie Al. Solidarności w Lublinie to jakiś skandal. Jeśl...

źródło: comment_m1HlR1NjKqJP0xV1n6WohBwhNqWYr5ol.jpg

Pobierz
kromnomo
kromnomo
kromnomo 18.09.2019, 09:33:50
  • 1
@Glenroy:

Są skrzyżowania, przejścia dla pieszych, co prawda ze światłami, ale jednak są i chcesz, nie chcesz, po wyłączeniu sygnalizacji droga jak najbardziej staje się kolizyjną. Druga sprawa to właśnie teren zabudowany, droga biegnie przez centrum miasta i ograniczenie prędkości ma też na celu obniżenie hałasu.


Ok, może źle się wyraziłem. Ale od granicy miasta do Sikorskiego (jeśli jeszcze nie kawałek dalej) droga ta nie ma nic wspólnego z obszarem

728

Bezrobocie w Europie 2004 vs 2018

Bezrobocie w Europie 2004 vs 2018

Zmiany stopy bezrobocia w wybranych regionach europejskich w latach 2004 i 2018. Nie widać zaborów, ale mimo wszystko widać bardzo dużo.

lnwsk
z
wykop.pl
dodany: 16.09.2019, 08:38:21
  • 226
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    gospodarka
  • #
    ciekawostki
  • #
    mapy
kromnomo
kromnomo
kromnomo 16.09.2019, 19:31:51
  • 2
w Europie czy w UE? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.06.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.06.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking