Strefa Płatnego Parkowania zostanie poszerzona o rejon Zabłocia i os. Podwawelskiego.Opłaty obowiązują również w soboty. U was w miastach też tak jest?
@ixem: znasz idee zrównoważonego transportu? Zalicza się do niego zbiorkom, prywatne samochody i małe pojazdy np rower, hulajnoga. Nawet w takich miastach jak Zurych nie ma takiej walki z prywatnym transportem pomimo ze zbiorkom stoi na wysokim poziomie (użycie choćby kolei w obrębach miasta). W takim np Monachium (najdroższe miasto Niemiec), nie jest niczym nadzwyczajnym zaparkować samochodem ok 2km od centrum za 3 euro na cały dzień. U nas jak zwykle
Nawet w takich miastach jak Zurych nie ma takiej walki z prywatnym transportem pomimo ze zbiorkom stoi na wysokim poziomie (użycie choćby kolei w obrębach miasta).
@robroypl: Oczywiście, że jest! Praktycznie wszędzie są regulacje odnośnie maksymalnego czasu postoju, a większości dzielnic i przedmieści funkcjonują karty mieszkańca, gdzie bezpłatne zaparkowanie dla przyjezdnych powyżej 1-2 godziny może być niemożliwe. Na ETH liczba parkingów jest także mocno ograniczona, wszystkim przyjezdnym gościom odradzamy jakąkolwiek próbę
Najgorsze że mimo strefy i opłat ciężko jest znaleźć miejsce do zaparkowania.... a płacić na to by parkować w mieście na ścisk po chodnikach to ja podziękuje.
@dzbanek123: czyli jako mieszkaniec Krakowa mam być pozbawiony luksusu posiadania samochodu? Już nie wspominając o tym jak w weekend rodzina chce do mnie przyjechać. Niech najpierw zrobią infrastrukturę umożliwiającą normalne funkcjonowanie, a nie idą na łatwiznę i dają zakazy i opłaty. Dodatkowo jakoś nie widzę dużego postępu w uruchamianiu Park&Ride. Miasto bardzo przyjazne turystom, za wszelką cenę usuwające mieszkańców z centrum.
@dzbanek123: To ciekawe, bo w Nowej Hucie nie trzeba wykupywać. Dawniej osiedla były planowane z głową, a teraz idzie wyłacznie o wyciśnięcie ile się da jak najmniejszymi nakładami własnymi. Deweloper nie ma skrupułów. Mieszkaniec który kupił mieszkanie na nowym osiedlu godzi się z faktem, że za miejsce musi zapłacić. Jak ja wykupywałem mieszkanie to godziłem się na warunki jakie panowały na dzień wykupu mieszkania. A teraz wszyscy chcą na tym żerować.
Strefa płatnego parkowania to świetna sprawa! Wiem bo mieszkam w centrum, tyle że ja chcę w zamian zobaczyć: - większe parkingi na obrzeżach bo te K&R teraz to trochę żal - sprawną komunikację z tychże parkingów
@jakistam: Popieram, sam z chęcią bym zostawił swój samochód gdzieś na obrzeżach na jakimś parkingu, do którego sprawnie mógłbym się zawsze dostać komunikacją. Niestety dla naszej krakowskiej władzy to chyba za trudny temat.
Chcieliście Majchlowskiego to macie. Włodarzy powinno się prewencyjnie wymieniać po 2 kadencjach, ale nie, lepiej niech ćwierć wieku rządzi koleś który od początku jest uwikłany w masę układów xD
Gdyby pieniądze z płatnych parkingów zostały przeznaczone na budowę P+R i dogodną komunikację z tych miejsc np. do centrum to byłoby super. Dodatkowo jakieś abonamenty dla mieszkańców itd. W moim przekonaniu brak samochodów w centrum i widok uliczek bez samochodów jest o niebo lepszy niż całe centrum zawalone samochodami.
Komentarze (420)
najlepsze
@robroypl: Oczywiście, że jest! Praktycznie wszędzie są regulacje odnośnie maksymalnego czasu postoju, a większości dzielnic i przedmieści funkcjonują karty mieszkańca, gdzie bezpłatne zaparkowanie dla przyjezdnych powyżej 1-2 godziny może być niemożliwe. Na ETH liczba parkingów jest także mocno ograniczona, wszystkim przyjezdnym gościom odradzamy jakąkolwiek próbę
- większe parkingi na obrzeżach bo te K&R teraz to trochę żal
- sprawną komunikację z tychże parkingów
Powierzchnia Krakowa - 326,85 km²
Powierzchnia SPP - 17 km²
Ale abonament dla mieszkańca strefy to tylko 10 Zeta miesięcznie jak dobrze pamiętam...