Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko197
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
icdpl
Profil firmowy

icdpl

Dołączył 5 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 394
  • Znaleziska 384
  • Mikroblog 10
  • Obserwujący 31
  • Obserwowane 3

8

Wywiad z polskim kryptologiem o mitach na temat blockchaina

Wywiad z polskim kryptologiem o mitach na temat blockchaina

W najnowszym odcinku naszego podcastu gościnnie wystąpił dr inż. Michał Ren, który zajmuje się kryptologią i zgodził się pomóc nam w zrozumieniu zasad działania blockchaina oraz jego zastosowań.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 09.03.2022, 14:05:03
  • 0
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    blockchain
  • #
    bitcoin
  • #
    web3
  • #
    internet

9

Dlaczego ludzie wydają miliony dolarów na linki do plików jpg? Jak działa NFT

Dlaczego ludzie wydają miliony dolarów na linki do plików jpg? Jak działa NFT

Czym naprawdę są NFT i czy w istocie rozwiązują jakikolwiek dotychczas nierozwiązany problem?

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 26.01.2022, 14:20:36
  • 9
  • #
    technologia
  • #
    it
  • #
    blockchain
  • #
    inwestycje
  • #
    nft
  • #
    ekonomia
icdpl
icdpl
Autor
26.01.2022, 16:05:08
  • 7
I nie, nie było do tej pory takiej możliwości używając tradycyjnych baz danych.


@WujkoDobraRada: Czyżby? Nie można postawić bazy SQL z otwartym dostępem do odczytu? Albo publicznie dostępnego pliku CSV?
icdpl
icdpl
Autor
26.01.2022, 16:06:55
  • 7
@WujkoDobraRada: @seo000 przedstawił mechanizm działania oszustw opartych o spekulację i nierównowagę informacyjną - który oczywiście nie jest unikalny dla NFT, ale ma się na NFT bardzo dobrze - co pokazaliśmy w artykule i w zalinkowanych źródłach

3826

Glovo żąda skanów dowodu i karty, żeby usunąć konto !

Glovo żąda skanów dowodu i karty, żeby usunąć konto !

TL;DR Blokują mi konto i żądają skanów. W odpowiedzi wnioskuję o #usunkonto z moimi danymi. Na co glovo: "Dopiero po odblokowaniu konta będzie możliwe jego usunięcie." Zróbmy im już nie pierwszy darmowy PR

s3ba11
z
wykop.pl
dodany: 08.01.2022, 18:49:05
  • 132
  • #
    glovo
  • #
    usunkonto
  • #
    oszukujo
icdpl
icdpl 10.01.2022, 10:31:15
  • 2
Tutaj macie tutorial krok po kroku jak złożyć skargę do UODO

https://www.internet-czas-dzialac.pl/odcinek-25-jak-zlozyc-skarge-do-uodo/
icdpl - Tutaj macie tutorial krok po kroku jak złożyć skargę do UODO


https://www...

źródło: comment_1641810663kSjLyVrrGXUN3T96rR2dqx.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

icdpl
icdpl 10.01.2022, 12:55:25
  • 1
@ziomus0812: warto zatem złożyć skargę do UODO :) Nagle się wtedy firmy orientują że "ojej, mail nam zaginął" i rozwiązują sprawę. W powiązanych dodaliśmy poradnik, jak złożyć skargę

26

Lista rozwiązań, które zmienią twoje cyfrowe życie w 2022 roku

Lista rozwiązań, które zmienią twoje cyfrowe życie w 2022 roku

Część z Was na pewno rozpoczyna ten rok z postanowieniami noworocznymi, a niektórzy dopiero szukają inspiracji. Jeżeli szukasz ciekawych postanowień związanych z prywatnością, otwartym oprogramowaniem, czy odcięciem się od korporacyjnych macek – to zachęcam do skorzystania z naszych...

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 04.01.2022, 14:55:40
  • 9
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    aplikacje
  • #
    internet
  • #
    zainteresowania
  • #
    komputery
icdpl
icdpl
Autor
10.01.2022, 10:25:42
  • 0
@mbak666: hmmm Figma jest darmowa do użytku niekomercyjnego

/arek
icdpl
icdpl
Autor
10.01.2022, 10:26:01
  • 0
@Brak_wolnych_loginow: dzięki :)
icdpl
icdpl
Autor
10.01.2022, 10:26:27
  • 0
@OpenCulture: dzięki zapraszamy po więcej! :)
icdpl
icdpl
Autor
10.01.2022, 10:26:51
  • 1
@Tom_Ja: zapraszamy do rozejrzenia się po innych naszych tematach :)

11

„Telefon nie widzi mi lewego buta” - gdy Internet of Things -> Internet of Shit

„Telefon nie widzi mi lewego buta” - gdy Internet of Things -> Internet of Shit

Coraz trudniej jest kupić sprzęty AGD, któe nie są „smart”. Omawiamy sposoby, w jakie odbija się to na konsumentach.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 17.12.2021, 15:56:40
  • 3
  • #
    technologia
  • #
    iot
  • #
    prywatnosc
  • #
    internet
  • #
    agd
  • #
    sprzetkomputerowy

12

iSecure dostało upomnienie od UODO za cookiesy. Komentarz autorów skargi

iSecure dostało upomnienie od UODO za cookiesy. Komentarz autorów skargi

Firma iSecure otrzymała upomnienie od UODO w decyzji w sprawie naszej skargi. Skarga dotyczyła m.in. wysyłania przez stronę iSecure danych osobowych użytkownika w zakresie adresu IP, części historii przeglądania oraz identyfikatora internetowego z Cookie do Google oraz do operatora usługi czater.pl.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 16.12.2021, 07:58:49
  • 4
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    rodo
  • #
    prywatnosc
  • #
    informatyka
  • #
    internet
icdpl
icdpl
Autor
16.12.2021, 10:08:08
  • -1
@marek-sisey-tymoszczuk: np :) Jakie ograniczenia YT masz na myśli?

550

PKO BP już nie ładuje skryptów Google'a bez zgody. Wystarczył mail.

PKO BP już nie ładuje skryptów Google'a bez zgody. Wystarczył mail.

Po naszym mailu PKOBP już nie odpala skryptów reklamowych Google na swojej stronie bez zgody użytkownika

icdpl
z
101010.pl
dodany: 10.12.2021, 10:39:02
  • 46
  • #
    polska
  • #
    internet
  • #
    prywatnosc
  • #
    rodo
  • #
    banki
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 07:40:31
  • -2
@repostuje: u nas działa

Może ten link u Cb przejdzie? https://101010.pl/@midline/107401839867489226
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 09:12:44
  • 7
@Loloman: Knyf jest taki, że jeżeli ktoś odklikuje okienko bez jego lektury to... nie stanowi to ważnej wg RODO zgody i nie powinno być używane jako podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.

Z wytycznych EROD dotyczących pojęcia „zgody”:

W kontekście cyfrowym wiele usług potrzebuje do funkcjonowania danych osobowych, w związku

z czym osoby, których dane dotyczą, codziennie otrzymują wiele zapytań o zgodę, na
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 09:13:17
  • 1
@Kargaroth: administratorzy z reguły mówią nam, że "ach, przeoczenie". Trochę już tracimy w to wiarę :P
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 09:15:15
  • 1
@norbert-gie: lepiej kierować to do UODO lub do prokuratury. Jednak naszym celem jest wyczyścić polski internet z nieuczciwych praktyk, a nie siać strach. Więc jak ktoś wprowadza zmiany i się nie zarzeka że nic źle nie robił, to nie zgłaszamy.

Może to zmienimy, jak nam się skończy cierpliwość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 09:17:19
  • 1
@elon_w_zbozu: dopisaliśmy do kolejki. Zachęcamy też do samodzielnego pisania maili i zgłaszania do UODO!

Tutaj jest poradnik, jak złożyć skargę: https://www.internet-czas-dzialac.pl/odcinek-25-jak-zlozyc-skarge-do-uodo/

W tym wypadku strona powołuje się na zgodę, która nie spełnia warunku dobrowolności, więc nie jest ważna w świetle RODO. Por. wytyczne EROD dotyczące pojęcia „zgody”, par. 40-41: https://edpb.europa.eu/sites/default/files/files/file1/edpb_guidelines_202005_consent_pl.pdf
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 09:19:04
  • 1
@Prezes-Kuli-Ziemskiej: niestety czasem strony internetowe śledzą Cię już zanim w ogóle zdąży się wyświetlić okienko o RODO. Widać to ruchu sieciowym generowanym przez stronę. Okienka wtedy dają tylko iluzję zgody... Takie strony zgłaszamy do UODO i zachęcamy do robienia tego samego: https://www.internet-czas-dzialac.pl/odcinek-25-jak-zlozyc-skarge-do-uodo/

Tutaj też przydatne do formułowania treści skargi aspekty prawne: https://www.internet-czas-dzialac.pl/przydatne-aspekty-prawne/
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 10:16:31
  • 7
@robercik3c: myślę, że tu chodzi o to, że jak te okienka już są, to niech chociaż spełniają swój cel i dają faktyczny wybór

/kuba
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 10:20:16
  • 1
@slx2000: przykład - Spider's Web. To powinna być nowa kategoria Speed Runów

https://twitter.com/it_czas_dzialac/status/1383837328007786507
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 13:01:40
  • 4
@JanuszSebaBach: O to też walczymy. Długa walka przed nami, ale już jakieś sukcesy widać :)
icdpl
icdpl
Autor
11.12.2021, 18:37:31
  • 0
@TrzyQn: wiemy - ale na to mają jakąś sensowną podstawę prawną
icdpl
icdpl
Autor
12.12.2021, 20:42:58
  • 1
@JanuszSebaBach: https://www.internet-czas-dzialac.pl/contact/ :)

15

Nie da Ci web, nie da Ci Play Store, tego co może dać Ci... alternatywna apka

Nie da Ci web, nie da Ci Play Store, tego co może dać Ci... alternatywna apka

Gdy korporacyjna platforma uzyskuje monopol, może sobie pozwolić na codzienne uprzykrzanie życia jej użytkownikom. Opowiadamy o aplikacjach, które pozwalają odzyskać komfort korzystania z popularnych stron społecznościowych

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 15.11.2021, 14:32:31
  • 18
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    internet
  • #
    opensource
  • #
    webdev
  • #
    frontend
icdpl
icdpl
Autor
15.11.2021, 14:46:11
  • 1
@Czlowiek_Ludzki: O, dzięki za cynk! Lata szkolne już za nami, więc nie mieliśmy jak przetestować. Potwierdzimy to jeszcze w jakimś źródle i zaktualizujemy artykuł
icdpl
icdpl
Autor
15.11.2021, 19:53:02
  • 0
@Czlowiek_Ludzki: Sprawdziliśmy. Wersja Szkolnego z Play Store nie obsługuje Vulcanu. Ale ta pobrana z GitHuba już tak :)

https://github.com/szkolny-eu/szkolny-android/releases
icdpl
icdpl
Autor
16.11.2021, 11:33:24
  • 0
@Czlowiek_Ludzki: jeden z naszych patronów spróbował i dało radę :)
icdpl - @Czlowiek_Ludzki: jeden z naszych patronów spróbował i dało radę :)

źródło: comment_1637062389ODr9RdhiEJd4HqGJIGFt1q.jpg

Pobierz
icdpl
icdpl
Autor
16.11.2021, 13:16:09
  • 1
@Czlowiek_Ludzki: Dokładnie :) Ten komunikat w wersji z Play Store nie oddaje tego wprost, pewnie takie mieli prawne ograniczenia...
icdpl
icdpl
Autor
29.11.2021, 20:31:45
  • 1
@perowskit: Reditta można przekierowywać automatycznie na old.reddit.com. Co do Twittera, to ciężko stwierdzić... Sam Twitter staje się z miesiąca na miesiąc coraz bardziej zamknięty. Może da radę dodać własne style do jego webowej wersji, ale uczynić ją lżejszą może być trudno.
icdpl
icdpl
Autor
29.11.2021, 21:07:21
  • 1
@perowskit: Podzielamy Twój ból. Aktualny kształt Internetu jest koszmarny.

https://www.internet-czas-dzialac.pl/na-jaki-internet-zaslugujemy/

563

W czym PeerTube jest lepszy od YouTube? 10 zalet

W czym PeerTube jest lepszy od YouTube? 10 zalet

Peertube jest zdecentralizowaną, odporną na cenzurę alternatywą dla YouTube'a, Vimeo i innych platform video. Czym wyróżnia się od znanych wszystkim, zamkniętych platform?

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 19.10.2021, 12:35:03
  • 177
  • #
    technologia
  • #
    rozrywka
  • #
    zainteresowania
  • #
    youtube
  • #
    opensource
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 12:52:43
  • 19
@darshan12: nie chodzi o BRAK cenzury. Chodzi o to, że każda instancja ma swoją własną politykę moderacji. Jeżeli jakaś instancja dopuszcza pato content... to przenosisz się na inną - taką, gdzie to nie jest dozwolone. Ale nie ma jednej firmy, która dyktuje: to można wrzucać, a to nie.

Bliżej poruszyliśmy to zagadnienie tutaj: https://www.internet-czas-dzialac.pl/odcinek-12-fediwersum-albicla/
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 12:59:40
  • -31
@urbu: na jakiej instancji tak masz?
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 13:02:43
  • 2
@odomdaphne5113: a torrenty? ;)
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 13:10:36
  • 5
@odomdaphne5113: ach, to w tym kontekście polecam naszą odpowiedź tutaj: https://www.wykop.pl/link/6324909/comment/97593297/#comment-97593297
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 13:44:43
  • -1
@Ciemny7: https://www.wykop.pl/link/6324909/comment/97593297/#comment-97593297
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 15:53:57
  • -37
@winsxspl: W takim razie zaproś twórców, których obserwujesz na YT aby zaczęli tworzyć content na PT :)
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 17:20:00
  • -1
@Aster1981: Nasz artykuł tyczy się samego rozwiązania, a nie contentu (ten jak wszędzie zależy od twórców). Z naszych ponad rocznych doświadczeń działa sprawnie.
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 17:20:54
  • 0
@SheriffOfficeWykopaliskoDepartament: Napisaliśmy w artykule, w pierwszym punkcie https://search.joinpeertube.org/
icdpl
icdpl
Autor
19.10.2021, 19:34:54
  • -1
@rumburak456: Filmiki są federowane - jak jedna instancja padnie, to filmik może nadal być serwowany z innych
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:12:48
  • 3
@Replica: Peertube nie jest pozbawiony moderacji - każda instamcja ma własne zasady odnośnie tego, jakie treści akceptuje, a jakie nie. Jak nie podoba Ci się polityka moderacji danej instancji, możesz ją z poziomu swojego konta zbanować. Od YouTube'a różni się zatem tym, że nie ma centralnego podmiotu, ktory okresla, co mozna wrzucać, a co nie.
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:14:44
  • -1
@Krupier: Peertube ma wiele instancji, o roznych tematach i zasadach moderacji. To platforma, a nie witryna. Porownywac to do TVP to jakby porownywac Radio Zet do Wordpressa ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:19:47
  • 0
@Massad: Pytaniem nie jest, czy PeerTube wygra z YouTubem, bo to są projekty o zupełnie różnych celavh. Twórcy którzy zarabiają na zadowalaniu algorytmu youtubowego aby nabijać kasę z reklam zdecydowanie nie przejdą ma PeerTube. I dobrze :)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:21:22
  • 2
@piwomir-winoslaw: Może wrzucać na PeerTube i na YouTube, tak jak my :) PT ma mozliwosc importowania filmu za pomocą linka z YT, więc to zerowy wysiłek.

Część z maszych filmów na PT ma więcej obejrzeń, niż ten sam filmik na YT ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:22:36
  • 0
@MrNeko: w naszym doświadczeniu PeerTube jest łatwy w użytkowaniu, po ilości obejrzeń naszych filmów tam widzimy, że nie jesteśmy odisobnionym przypadkiem :)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:24:29
  • 0
@Deku: Istnieje już kilka lat i nie potrzebuje właściwie żadnych środków, żeby istnieć - PeerTube to technologia, a nie konkretna witryna. Dzięki temu nie może "upaść", w przeciwienstwie do takiej np. Albicli ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:25:00
  • 0
@sztokula: My korzystamy! I mamy tam całkiem pokaźną ilość wyświetleń :)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:26:55
  • 2
@tombeczka: są różne instancje PeerTube'a. Takie dla right-wing też :) Pamiętaj, że PeerTube to nie jest konkretna witryna, tylko technologia. Jak Wordpress - mlzna na nim robic blogi prawicowe, lewicowe i wszystko pomiedzy ;) A nikt centralnie nie dyktuje, co wolno publikowac, a co nie
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:27:37
  • 0
@ajuha: to nie musi byc "albo peertube albo youtube". Cytując klasyka: " po co wybierać, najlepiej zabrać obie" ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:30:43
  • 0
@pwael-adam: jest zdecentralizowany - nie ma jednej firmy, która może zdjąć jakiś filmik wedle swojego widzimisię. Każda instancja może mieć własne zasady moderacji (np. niektóre mogą pozwalac na tresci nsfw, inne nie, itp)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:35:22
  • 0
@nn1upl: PeerTube nie jest pozbawiony cenzury. Moderacja jest, ale nie scentralizowana, tylko kazda instancja ma wlasnych moderatorow i wlasne zasady moderacji. Uzytkownkk wybiera instancje, ktora mu najbardziej odpowiada, a zadna korporacja nie narzuca zasad moderacji.

Zobac np. nasza instancje - https://video.internet-czas-dzialac.pl/ jest tam cenzura - nasza własna, i to dosyć skrajna - pozwalamy na publikowanie tylko naszych filmów, nikt inny nie moze nawet konta tam założyć. I jak bedziemy krytykować
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:37:04
  • 3
@EmDeCe: jest zdecentralizowane. Możesz utrzymywać własną instancję na własnym serwerze i żadni sponsorzy niczego nie będą w stanie ocenzurować.

To nie jest konkretna witryna, tylko zestaw technologii - jak Wordpress, w ktorym mlzesz zrobic wlasnego bloga i zadna centralna firma nie bedzie mogla z niego po prpstu usuwac postów
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:37:27
  • 1
@el_loco_crooliko: PeerTube nie ma celu zarabiać. To jest non-profit
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 05:40:00
  • -2
@Kali_Linux: nie znalezlismy zrodel potwierdzajacych to, bedzidmy wdzieczni za linka :)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 06:52:13
  • 0
@zjadlbymbanana: Te projekty są cały czas rozwijane - z roku na rok jest lepiej :)

Diaspora faktycznie wygląda surowo, ale np. taki Mastodon to już jest całkiem całkiem
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 06:53:47
  • 2
@Minikus: PeerTube sam z siebie nie zachęca - to tylko technologia. To tak jakbyś zarzucał Wordpressowi, że ktoś zrobił bloga o nielubianej przez Ciebie tematyce ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 06:54:31
  • -1
@wesolyprzegryw: nic a nic! Tam się nie zarabia na wyświetleniach. My naszą instancję utrzymujemy dzięki hojnym patronom z Patronite
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 06:55:51
  • 2
@Belzebub: PeerTube jest pozbawiony centralnej cenzury. Każda instancja nadal ma moderatorów i określone zasady moderacji. Ale każda instancja sama wybiera, jaki content uznaje za dopuszczalny, a jaki nie. Twórcy PeerTube'a nie mają na to wpływu. Nie ma jednej centralnej firmy, która dyktuje, co można wrzucać na PT, a co nie, bo instancje są zupełnie niezależne od siebie pod tym względem
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 07:06:21
  • 2
@ZolniezMordoru: dla jednych wada, dla drugich zaleta. Nas cieszy, że na PeerTube nie zlegną się youtuberzy, którzy tworzą filmy tylko po to, aby zadowolić Algorytm i nabić sobie kasy. Niech zostaną na YT ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 07:52:33
  • 1
@dzejdzejdzej: to się nie stanie, bo PeerTube jest otwarty i zdecentralizowany. Nawet, jak jakiś sponsor przejmie jedną instancję, będzie nadal wiele innych, które będą od niego niezależne. Tak samo jak nie da rady udupić Wordpressa albo emaila ;0
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 07:54:03
  • 1
@ZolniezMordoru: To nie jest portal! To jest zestaw technologii, za pomocą której jest zbudowane wiele portali. Jak jeden z tych portali padnie, jest nadal wiele innych.
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 08:03:28
  • -1
@abcasdf: nie od razu Rzym zbudowano ;) My robimy krok w stronę popularyzacji PeerTube poprzez publikowanie tam treści równolegle z YT, to nas prawie nic nie kosztuje, a sumienie czystsze, bo dajemy widzom wybór :)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 08:05:04
  • 2
@Seif: Dzięki swojej otwartości i decentralizacji PeerTube'a nie da rady wykupić ;) To tak jak spróbować wykupić "maila" albo "protokół HTTP". PeerTube to zestaw technologii, a nie konkretny portal/witryna/firma.
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 08:20:27
  • -1
@abcasdf: email - zdecentralizowany
wordpress - zdecentralizowany
torrenty - zdecentralizowane
bitcoin - zdecentralizowany

można? można :D
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 08:36:24
  • 0
@abcasdf: obydwaj jesteśmy mgr inż informatyki i mamy po 9 lat doświadczenia w pracy w webdevie ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 08:53:38
  • -1
@szaloneneutrino: czas pokaże :) U nas często jest tak, że filmiki z PT mają więcej wyświetleń niż te same opublikowane na YT, więc potencjał jest.

Poza tym, Peertube sprawdza się dobrze jako właśnie sposób na samodzielne hostowanie filmów - dla chociażby blogów taki jak nasz. My na pewno o nim nie zapomnimy ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 09:02:10
  • -2
@Syskiev: czas pokaże ;)
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 11:04:02
  • 0
@jabl: xd
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 11:18:01
  • 1
@Meserole: PeerTube to zestaw technologii, a nie konkretna witryna/firma. Próba wykupienia PeerTube to by było jak próba wykupienia HTTP albo maila. Kod który już powstał jest na licencji GPL i nawet jakby FramaSoft (autorzy) się sprzedali, to nie mają praw do zamykania tego kodu, który już opublikowali na GPL. Kod na zawsze należy już do społeczności i nie da rady go wykupić
icdpl
icdpl
Autor
20.10.2021, 11:19:06
  • -1
@Minikus: Tak, ale wtedy podlegasz prawu danego państwa - a nie widzimisię korporacji. To mieliśmy na myśli pisząc, że "żadna centralna firma nie bedzie mogla z niego po prostu usuwac postów"
icdpl
icdpl
Autor
27.10.2021, 17:38:06
  • 1
@pwael-adam: Jest tylko jedna instancja BitChute, więc na pewno nie jest sfederalizowany. Nie widziałem, aby jego kod był otwarty, więc... Jeżeli ktoś zamknie serwer BitChute, to nie ma żadnego zapasu. Jeżeli faktycznie korzysta z webtorrent do dystrybucji treści, to jest zdecentralizowany właściwie tylko na poziomie ruchu sieciowego. Decentralizacja Peertube'a sięga znacznie głębiej, chociażby dlatego, że każdy może mieć własną instancję

/kuba

43

Facebook i jego przewinienia ujawnione w Facebook Papers

Facebook i jego przewinienia ujawnione w Facebook Papers

Co ujawniono w Facebook Papers? Komentujemy zarzuty stawiane Facebookowi przez Wall Street Journal

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 07.10.2021, 12:19:32
  • 0
  • #
    technologia
  • #
    internet
  • #
    facebook
  • #
    internetczasdzialac
  • #
    instagram
  • #
    komputery

1

Koniec różnych kabli i ładowarek? USB-C

Koniec różnych kabli i ładowarek? USB-C

UE w końcu proponuje wspólną ładowarkę do telefonów komórkowych i innych podobnych urządzeń elektronicznych.

icdpl
z
twitter.com
dodany: 23.09.2021, 12:57:50
  • 0
  • #
    technologia
  • #
    polityka
  • #
    europa
  • #
    android
  • #
    iphone

7

Jak złożyć skargę do UODO? Co to daje? Poradnik i przykłady

Jak złożyć skargę do UODO? Co to daje? Poradnik i przykłady

Masowe składanie skarg może przynieść oczekiwane rezultaty. Tłumaczymy, jak złożyć skuteczną skargę do UODO i UKE i pokazujemy efekty naszych dotychczasowych skarg

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 21.09.2021, 14:06:36
  • 0
  • #
    technologia
  • #
    rodo
  • #
    prywatnosc
  • #
    internet
  • #
    spam
  • #
    polska

36

Skarga do UKE działa - będzie kontrola firmy dzwoniącej z reklamami fotowoltaiki

Skarga do UKE działa - będzie kontrola firmy dzwoniącej z reklamami fotowoltaiki

Opłaca się wysyłać skargi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, gdy otrzymuje się niechciane połączenia telefoniczne z reklamami

icdpl
z
twitter.com
dodany: 31.08.2021, 09:01:10
  • 2
  • #
    prywatnosc
  • #
    marketing
  • #
    telefony
  • #
    spam
  • #
    technologia
  • #
    fotowoltaika
icdpl
icdpl
Autor
31.08.2021, 10:26:45
  • 7
Wkrótce opublikujemy instrukcje, jak dokładnie zgłaszać takie firmy (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3788

Firma która wydzwania do Polaków z użyciem autobotów doczeka się kontroli UKE

Firma która wydzwania do Polaków z użyciem autobotów doczeka się kontroli UKE

Udało się, ta firma co wydzwania robocollami z reklamami fotowoltaiki doczeka się kontroli ze strony UKE.

zjadlbymbanana
z
101010.pl
dodany: 31.08.2021, 09:02:22
  • 196
  • #
    polska
  • #
    januszebiznesu
  • #
    uke
  • #
    oszukujo
  • #
    technologia
  • #
    afera
icdpl
icdpl 31.08.2021, 10:25:20
  • 0
Wkrótce opublikujemy instrukcje, jak dokładnie zgłaszać takie firmy (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

18

VPN - przed czym nas (nie) chroni?

VPN - przed czym nas (nie) chroni?

W reklamach VPN-ów obserwujemy powtarzane nieprawidłowe informacje dotyczące tego, przed czym chronią usługi zwane „VPN”. Wyjaśniamy, gdzie te reklamy mijają się z prawdą.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 27.08.2021, 15:50:47
  • 12
  • #
    technologia
  • #
    internet
  • #
    vpn
  • #
    prywatnosc
  • #
    komputery
icdpl
icdpl
Autor
27.08.2021, 19:22:57
  • 4
@mietkomietko: w skrócie otóż to, ale z przekazu żałosnych reklam dowiemy się, że VPN chroni przed hackerami, reklamodawcami, ISP, etc :D

/arek
icdpl
icdpl
Autor
28.08.2021, 19:03:34
  • 0
@Arv_: Tak, hotel może zobaczyć domeny, z którymi się łączysz. To się może zdarzyć nawet, jeżeli szyfrujesz DNS, bo w zapytaniach HTTPS może być zawarta nieszyfrowana nazwa domeny (za sprawą SNI)

/kuba
icdpl
icdpl
Autor
28.08.2021, 19:05:02
  • 0
@mietkomietko: dostawca VPN zobaczy tyle, co ISP. Jeżeli ufasz dostawcy VPN (albo ogólniej: proxy) bardziej niż ISP, to jest sens to rozważyć

/kuba
icdpl
icdpl
Autor
29.08.2021, 06:00:27
  • 0
@Arv_: Hotele często korzystają z usług firm trzecich do obsługi publicznego WiFi. Te firmy nie połączą Cię z Internetem, póki nie zatwierdzisz ich polityki prywatności (przy pierwszej próbie wyświetlenia strony wyświetla się ich tzw wifi portal). W tej polityce prywatności najczęściej są „zgody” na marketing i śledzenie ruchu w sieci. Hotel nie musi tego umieć, płaci innym, aby to robili ;)

Nie mówimy, że któryś VPN jest bardziej godny zaufania

564

RSS: uwolnij się od algorytmu mediów społecznościowych

RSS: uwolnij się od algorytmu mediów społecznościowych

Opowiadamy o otwartej, sprawdzonej w boju technologii, która pozwala nam przejąć kontrolę nad tym, jak czytamy wiadomości online

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 25.07.2021, 08:02:57
  • 103
  • #
    technologia
  • #
    internet
  • #
    socialmedia
  • #
    rss
  • #
    informatyka
  • #
    webdev

59

Dlaczego firmom zależy na tym, abyśmy instalowali aplikacje mobilne?

Dlaczego firmom zależy na tym, abyśmy instalowali aplikacje mobilne?

„Zainstaluj naszą aplikację mobilną!” - krzyczą do nas wyskakujące okienka na rosnącej ilości stron. Jakie korzyści daje autorom stron internetowych wpychanie nam aplikacji mobilnych?

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 02.07.2021, 14:11:15
  • 19
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    komputery
  • #
    internet
  • #
    android
icdpl
icdpl
Autor
02.07.2021, 22:32:13
  • 0
@btc_hub:

Do blokowania na poziomie sieci:

- https://nextdns.io/
- https://www.opennic.org/
- https://pi-hole.net/

18

Przegląd sposobów na śledzenie użytkowników Internetu

Przegląd sposobów na śledzenie użytkowników Internetu

Internet jest pełen technologii, które pomagają zarówno nam, jak i wszechobecnym reklamodawcom. Opisujemy najważniejsze z nich i tłumaczymy zasady ich działania.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 12.06.2021, 12:25:16
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    prywatnosc
  • #
    internet
  • #
    komputery
  • #
    security
  • #
    bezpieczenstwo

5

Ekrany przyciągają naszą uwagę bardziej niż rzeczywiste obrazy

Ekrany przyciągają naszą uwagę bardziej niż rzeczywiste obrazy

Jak przesycone kolory na ekranach urządzeń wpływają na nasze zachowanie i jak się przed tym wpływem bronić?

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 21.05.2021, 16:39:07
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    smartfon
  • #
    informatyka
  • #
    internet
  • #
    zainteresowania
  • #
    android

2

Jak RODO definiuje zgodę?

Jak RODO definiuje zgodę?

„Zgoda” to jedno z najważniejszych pojęć zdefiniowanych w RODO. Słowo „zgoda” jest jednak często niewłaściwie używane w politykach prywatności czy dyskusjach na temat bezpieczeństwa danych.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 07.05.2021, 14:03:12
  • 0
  • #
    technologia
  • #
    rodo
  • #
    europa
  • #
    prawo
  • #
    biznes
  • #
    firma
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 5 z 7
  • >

Fundacja Internet. Czas działać!

  • Walczymy o prawo do prywatności i kontroli nad technologią!
  • https://www.internet-czas-dzialac.pl
  • kontakt@internet-czas-dzialac.pl
  • Facebook
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.10.2021

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 22.11.2020

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 23.11.2025

    Rocznica
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Koder
    od 22.06.2024

    Koder

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking