Cześć, kupiłem pierwszego drona i teraz potrzebuję ogarnąć rzeczy formalne, żeby nim latać (dron poniżej 250g) Co teraz zrobić krok po kroku? Po wstępnym resarchu z tego co rozumiem to: 1. Rejestracja do urzędu lotnictwa cywilnego 2. Pobranie DroneTower, w którym uzupełniam numer operatora 3. Naklejenie numeru operatora na drona Pobocznie zrobię sobie kurs A1 i A3, żeby wiedzieć co i jak pod względem prawnym
@marek2121: Tak tzn. po tych 3 punktach przechodzisz do latania. 1. Nie musisz zgłaszać planu lotu/misji w Krakowie, robisz check-in w drone tower do limitu 100m i to wszystko. 3. Obowiązuje Cię limit wysokości jaki zgłosiłeś w check-in w drone tower. Jeśli obszar lotu przecina strefę 100m i 120m latasz do 100m bo taki masz check-in. 2. Latasz po rynku w Krakowie tak jak w każdym innym miejscu w Krakowie.
@smokingcat: Nie nie ma sensu, szanse masz zerowe na otrzymanie pozwolenia na wwiezienie drona do Egiptu. Egipt to nie jest miejsce dla latania dronami.
Latam dronem (mavic 3 classic) na rynku w Krakowie. Lot w pełni legalny - NSTS1, VLOS, check in w DroneTower, strefa dozwolona do 100 AGL, założona koszulka odblaskowa. Za pleców nagle słyszę głos kobiety "Ma Pan uprawienia?", ja że "mam", a ta kobieta "nie sądzę..." XD i mnie straszy strażą miejską XD, oczywiście od razu zmieniłem ton i zrobiło się nieprzyjemnie, po pewnej chwili kobieta odpuściła. Niedługo to trzeba będzie z jakąś
@belu_p: @Emble @fotograf_warszawiak To nie pierwszy raz kiedy ktoś do mnie podchodzi w trakcie lotu. Ludzie nie lubią dronów w powietrzu, moim zdaniem to najbardziej znienawidzony typ fotografii. Sam siedzę w temacie, a np. ciężko znoszę latanie dronami fpv w moim otoczeniu. Dlatego mam zapas tolerancji dla takich nadgorliwych osób, aczkolwiek ta kobita przesadziła ( ͡°͜ʖ͡°)
@mirasKo-Kalwario: NSTS'ów jest w sumie 8, w NSTS1 możesz latać każdym dronem (nawet bez nadanej klasy) do 4kg w zasięgu wzroku. Możesz latać FPV bez obserwatora (wymagany w kategorii otwartej). Sam ustalasz bezpieczną odległość od osób postronnych i obiektów czyli nie ma żadnego problemu z lataniem i przelotami "nad głową". Dla mnie jeśli ktoś mówi, że ma uprawienia do latania dronem, to one właśnie zaczynają się od NSTS1 ( ͡
@belu_p: Póki są NSTS'y to jest fajnie, ale jak zostanie tylko STS to będzie mega lipa. Ten zapis w STS o obszarze kontrolowanym to absurd, właściwie nie da się mieć obszaru kontrolowanego + bufor latając w centrum miasta. Do tego drony tylko z C5 lub C6, gdzie z DJI to chyba tyllko Matrice i jakieś odmiany profesjonalne Mavica 3 mają takie klasy. Zostanie downgrade do kategorii otwartej i latanie czymś
Od kiedy miałem jazdę próbną Teslą 3 LR w Katowicach, mega się na nią napaliłem. Ma wszystko czego szukałem (spieprzone migacze na kierownicy jakoś przeżyje, brak czujników parkowania również). Mieszkam na "osiedlu zamkniętym" w Krakowie w takich domach wielorodzinnych. Mam parking podziemny, ale ten parking jest w budynku obok (nie jest współdzielony z moim budynkiem). Administracja nie ma nic przeciwko instalacji gniazdka 3F i dała mi namiar do elektryka. Gadałem dzisiaj gościem
@Yelonek: Nie wiem jak daleko trzeba prowadzić przewody. Gościu w środę ma być w mojej okolicy i wpadnie obadać miejsce parkingowe to pewnie więcej się dowiem
Montował ktoś może ostatnio wallboard do ładowania elektryka na miejscu postojowym w hali garażowej i mógłby się podzielić ile to mniej więcej kosztuje? Blok jest stosunkowo nowy (~5 lat). Chodzi mi głównie o kwestie robocizny, jakiś dodatkowych skrzynek itp. #nieruchomosci #ev #tesla #wallbox
@Wu70: Widzę, że kolega się zna na temacie. To może mi coś podpowiesz. Chcę kupić EV, ale brak miejsca do ładowania mnie paraliżuje. Mieszkam na osiedlu "zamkniętym", mamy wspólnotę, a budynek to taki dom (blok?) wielorodzinny. Mam parking podziemny, ale niestety jest w budynku obok. Ten parking podziemny jest wspólny na parę budynków, ale nie na mój budynek. Jak zacząć ogarniać punkt do ładowania w takiej sytuacji? To powinno być
Siema, kombinuje swój pierwszy leasing na samochód i upatrzyłem sobie Teslę Model 3. Aktualnie gadam z Santanderem (nie Santander Multirent) i na chwilę obecną mam takie warunki jak na screenie. Myślicie, że da się lepiej? gadać z innymi? #leasing #samochody #motoryzacja #jdg
@assninja: Dotacja z "mój elektryk" też będzie ogarnięta, płacę w całości opłatę wstępną, a po pewnym czasie otrzymam zwrot kwoty dotacji na konto. Nie idę w ten poziom 27k bo to wymaga min. 15 tys. km rocznie, a tyle nie zrobię. Idę w podstawowe 18750 zł
@cwlmod: Tak ten program wymyślili, że jak chcesz więcej no to musisz w zamian przejechać bezemisyjnie minimum 15 tys. rocznie przez okres dwóch lat. Po dwóch latach następuje sprawdzenie, a wtedy musisz zrobić wpis do cepik'u z przebiegiem (czyli wizyta na stacji kontroli pojazdów). Taki wpis jest później sprawdzany. Jak nie wyrobisz tych 30 tys. to grozi nawet zwrot całej dotacji. Jak chcesz mieć dotację 27000 bez deklaracji minimalnego rocznego
@OptiFinance: Dzięki, ciągle rozważam czy jednak nie iść na całość i dopłacić do LR. Jest awd, jest dual motor, lepsze audio, lepszy zasięg ale i jest 241 tys. a nie 205 tys. więc robi się już dużo, a to byłby drugi samochód głównie do jazdy po mieście (Kraków)
Mirki & Mirabelki potrzebuje nowego telefonu. Miałem ostatnio Huawei P30 Pro i byłem mega zadowolony, niestetyż rozbiłem go właśnie. Najważniejsze dla mnie są : 1. aparat (napewno aby nie był gorszy od P30 Pro), 2. bateria, 3. wydajność (w sensie chodzi mi tu o gry/benchmarki, bo mam nadzieje że w codziennym użytkowaniu to będzie flagowo zaiwaniał :P)
@hit_malinowy: Widzę, że podobnie jak u mnie. Przez ponad 3 lata miałem p30 pro i byłem bardzo zadowolony. A od dwóch miesięcy posiadam S23 Ultra 12/512GB i jestem jeszcze bardziej zadowolony niż byłem z p30 pro ( ͡°͜ʖ͡°)
siema #drony chce wrocic do latania, ale zastanawiam sie miedzy mini2/3 a air2/s - nie chce tutaj rozwodzic sie o ich mozliwosiach, a o uprawnieniach i mozliwosciach lotu w polsce, za granica. Z tego co widze na stronie ULC mam papierek na kategorie A1/A3. Czy dobrze rozumiem to co jest na stronie, ze majac te kategorie (A1, A3) moge smialo latac tymi dronami? Oczywiscie pomijam kwestie lokalizacji i ograniczeniach z
@tomszczyk: Nie widzę w Twojej sytuacji dobrego wyjścia. Jeśli masz tylko A1/A3 zapomnij o konstrukcjach innych niż "mini". Aczkolwiek seria mini 2 i mini 3 na dzień dzisiejszy nie ma certyfikacji (nadanej klasy ce). Pamiętaj że drony bez certyfikacji mogą latać w kategorii A1 tylko do końca roku. Po nowym roku drony bez certyfikacji (bez nadanej klasy) z automatu będą w kategorii A3, a tam masz przepis że musisz zachować
300 złotych grzywny otrzymał mężczyzna, który latał dronem nad posesją skonfliktowanego z nim sąsiada. Ten drugi uznał, że ciągłe wizyty bezzałogowca to złośliwe niepokojenie, a z jego argumentacją zgadzały się kolejne sądy...
@Torsk1: Takie wpisy jak Twój należy od razu prostować bo wprowadzasz ludzi w błąd. Każdy powyżej 16 lat może kupić drona do 250g z kamerą (Mini 2, Mini 3 Pro, Autel Nano+ itd.). Wtedy taka osoba jest zobowiązana jedynie do rejestracji na stronie drony.ulc.gov.pl, gdzie zostanie przydzielony indywidualny numer operatora, który obowiązkowo trzeba nakleić na dronie. Osobiście polecam zrobić darmowe szkolenie A1/A3 zakończone testem z 40 pytań również dostępne na
@Torsk1: Spoko, mój wpis faktycznie dotyczy naszego polskiego terenu. A w EU od 31 grudnia 2020 obowiązują nowe europejskie przepisy dotyczące użytkowania dronów, ale ich pełne brzmienie wejdzie w życie dopiero od 1 stycznia 2024. Jest to spowodowane głównie brakiem certyfikacji dronów (aktualnie tylko Mavic 3 ma certyfikat C1) i tym że kraje były zajęte ogarnianiem pandemii, a nie przepisami dronowymi. Aktualnie jesteśmy w stanie tzw. "przepisów przejściowych" dlatego pewne
- Ponieważ mój ojciec porusza się o kulach, pojechałam z nim na szczepienie. Nie było nikogo poza nami, pani doktor mnie zaprosiła i powiedziała, że "skoro już pani jest, niech pani wejdzie, jest otwarta dawka. Ja z tego skorzystałam - powiedziała 45-letnia Maria Seweryn Polsatowi News
@fidel: "stanowisko naukowe" jak również tekst "wg badań", to są argumenty, które w dzisiejszym świecie mają za zadanie wyłączyć myślenie i są używane jak argument ostatecznej racji - no bo przecież, który szary człowiek zakwestionuje "stanowisko naukowe" ( ͡°͜ʖ͡°). W środowisku/gatunku, gdzie istnieje płeć męska i żeńska, uganianie się chłopa za chłopem jest zboczeniem. Samo słowo "zboczenie" nie jest też słowem brzydkim. Oznacza zboczenie
Przy zaznaczonej opcji automatycznego czyszczenia danych przy zamknięciu przeglądarki, chr0me oddziela swoje (yewtube & g00gle) "dane z witryn" od reszty i zachowuje je nadal na dysku.
Co teraz zrobić krok po kroku? Po wstępnym resarchu z tego co rozumiem to:
1. Rejestracja do urzędu lotnictwa cywilnego
2. Pobranie DroneTower, w którym uzupełniam numer operatora
3. Naklejenie numeru operatora na drona
Pobocznie zrobię sobie kurs A1 i A3, żeby wiedzieć co i jak pod względem prawnym
1. Nie musisz zgłaszać planu lotu/misji w Krakowie, robisz check-in w drone tower do limitu 100m i to wszystko.
3. Obowiązuje Cię limit wysokości jaki zgłosiłeś w check-in w drone tower. Jeśli obszar lotu przecina strefę 100m i 120m latasz do 100m bo taki masz check-in.
2. Latasz po rynku w Krakowie tak jak w każdym innym miejscu w Krakowie.