Wpis z mikrobloga

siema #drony chce wrocic do latania, ale zastanawiam sie miedzy mini2/3 a air2/s - nie chce tutaj rozwodzic sie o ich mozliwosiach, a o uprawnieniach i mozliwosciach lotu w polsce, za granica. Z tego co widze na stronie ULC mam papierek na kategorie A1/A3. Czy dobrze rozumiem to co jest na stronie, ze majac te kategorie (A1, A3) moge smialo latac tymi dronami? Oczywiscie pomijam kwestie lokalizacji i ograniczeniach z tego wynikajacych, chodzi mi tylko o wage drona. Czy orientujecie sie jak to wyglada w innych krajach UE? Czy sa duze roznice?
  • 6
@tomszczyk: bierz mini 3, możesz latać nad ludźmi, najmniej papirologii i pewnie dostanie certyfikat klasy C0. Tylko check-in w droneradar, bez planowania misji itd. Teoretycznie w całej strefie EASA (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego) jest tak podobnie, a przynajmniej do tego się dąży.
@tomszczyk: póki co nie, ale mini2 na 99% nie dostanie klasy, ale ogólnie mini3 ma bardzo fajną jakość i jest cichszy. Kup taki na który Cię stać, oba są fajne, ale mini3 fajniejszy. :D
@tomszczyk: Nie widzę w Twojej sytuacji dobrego wyjścia. Jeśli masz tylko A1/A3 zapomnij o konstrukcjach innych niż "mini". Aczkolwiek seria mini 2 i mini 3 na dzień dzisiejszy nie ma certyfikacji (nadanej klasy ce). Pamiętaj że drony bez certyfikacji mogą latać w kategorii A1 tylko do końca roku. Po nowym roku drony bez certyfikacji (bez nadanej klasy) z automatu będą w kategorii A3, a tam masz przepis że musisz zachować odległość