Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko168
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
gazo
gazo

gazo

Dołączył 10 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 160
  • Znaleziska 154
  • Mikroblog 6
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

47

Ken Block znów szaleje w Londynie

Ken Block znów szaleje w Londynie

Takie Quattro to ja bym chciał.

bax96
z
youtube.com
dodany: 08.12.2016, 20:53:30
  • 13
  • #
    sport
  • #
    rozrywka
  • #
    zainteresowania
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
gazo
gazo
gazo 09.12.2016, 00:03:47
  • 1
6:34 - lol Stig ;q
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

54

Jak państwowa poczta zbudowała Amerykę

Jak państwowa poczta zbudowała Amerykę

W ciągu dwóch pokoleń Amerykanie prawie rozwiązali problem analfabetyzmu i stworzyli najlepiej poinformowane społeczeństwo świata. Wszystko to dzięki państwowej poczcie — pisze Winifred Gallagher w książce „How the Post Office Created America: A History".

darosoldier
z
racjonalista.pl
dodany: 08.12.2016, 15:20:25
  • 3
  • #
    historia
  • #
    usa
  • #
    poczta
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    liganauki
gazo
gazo
gazo 08.12.2016, 17:32:26
  • 9
Na takie etatystyczne fanzolenie polecam dawkę rozsądku:

https://www.facebook.com/wokoolski/photos/a.316555198705234.1073741828.316071978753556/356564018037685/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

10

Czy jesteśmy właścicielami naszych ciał?

Czy jesteśmy właścicielami naszych ciał?

Paweł Łuków tłumaczy dlaczego może być inaczej

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 03.12.2016, 13:29:36
  • 3
  • #
    nauka
  • #
    biologia
  • #
    festiwalnauki
  • #
    liganauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    filozofia
gazo
gazo
gazo 03.12.2016, 18:00:12
  • 2
slabo, bardzo slabo. Martwi fakt, ze tak niski poziom wiedzy prezentuje ktos z takim tytulem, a wyklada na ten temat. O sadach i opiniach z publiki lepiej nie wspominac
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FieldsOfHope
FieldsOfHope
17.09.2016, 10:54:29
  • 291
Jedna z moich najnowszych prac,

zapraszam do obserwowania:
www.instagram.com/aurasfere

#tworczoscwlasna #grafikakomputerowa #grafika #sztuka #grafika3d #cinema4d #3d
FieldsOfHope - Jedna z moich najnowszych prac,

zapraszam do obserwowania:
www.ins...

źródło: comment_PPRpGvD4zlTmOIqtrahogCUg2KGcOBwB.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gazo
gazo
gazo 18.09.2016, 00:47:24
  • 1
@FieldsOfHope: naprawdę porządne. Próbowałeś to sprzedać? Wydaje mi się, że nie jeden wykonawca byłby zainteresowany takim obrazem na cover.
  • Odpowiedz

319

Polski odrzutowiec-szybowiec na ukończeniu! To przyszłość prywatnego lotnictwa.

Polski odrzutowiec-szybowiec na ukończeniu! To przyszłość prywatnego lotnictwa.

Kolejny etap prac nad konstrukcją polskiego ultralekkiego odrzutowca Flaris Lar 01 zakończono w niewielkim Podgórzynie k. Jeleniej Góry. Czy zrewolucjonizuje on prywatny transport powietrzny? Wszystko wskazuje, że tak!

Zdejm_Kapelusz
z
newsweek.pl
dodany: 30.08.2016, 08:16:16
  • 78
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    aircraftboners
  • #
    biznes
  • #
    lotnictwo
gazo
gazo
gazo 30.08.2016, 21:32:16
  • 1
o moja miejscowość na wykopie, kinda cool
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

387

Szkło - Film krótkometrażowy z 1959 roku, który otrzymał Oscara

Szkło - Film krótkometrażowy z 1959 roku, który otrzymał Oscara

Proces produkcji szkła pokazany na przykładzie filmu dokumentalnego sprzed kilkudziesięciu lat, zarówno od strony rzemieślniczej i tej technologicznej.

WuDwaKa
z
player.vimeo.com
dodany: 29.08.2016, 09:36:49
  • 31
  • #
    szklo
  • #
    ciekawostki
  • #
    produkcja
  • #
    hutnictwo
  • #
    dmuchanie
  • #
    dokument
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 16:28:27
  • 10
K-L-I-M-A-T.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

67

"IQ jest przereklamowane", czyli o problemie z Geniuszami.

"IQ jest przereklamowane", czyli o problemie z Geniuszami.

O geniuszach, sukcesie i inteligencji. Czyli o tym jak wysoki poziom IQ nie zawsze świadczy o radzeniu sobie w życiu :) Wpis wcześniej trafił na mikrobloga.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 29.08.2016, 07:48:14
  • 29
  • #
    nauka
  • #
    psychologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    swiat
  • #
    motywacja
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 15:53:12
  • 0
ale przecież inteligencja oraz testy IQ ją mierzące (pomijając fakt, że nie są obiektywnie dokładne, określają mniej więcej poziom) dotyczą możliwości rozumu do pojmowania - abstrakcji. Stąd inteligentni ludzie potrafią tworzyć czy pojmować tzw. wielopoziomowe abstrakcje, przykładem są szachiści którzy potrafią pojąć, "widzieć" tak wiele ruchów i zmian do przodu, oraz ich skutków.

Więc sama inteligencja, choć niewątpliwie może zwiększyć możliwości w radzeniu sobie w rzeczywistości, wcale tego nie gwarantuje. (szczególnie gdy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

269

Metodologia Austriackiej Szkoły Ekonomii. Prakseologia.

Metodologia Austriackiej Szkoły Ekonomii. Prakseologia.

Prakseologia jest nauką aprioryczno-dedukcyjną. Oznacza to, że w przeciwieństwie do nauk przyrodniczych, podstawową metodą poznawczą nie jest eksperyment, lecz droga werbalnej dedukcji opartej na zaobserwowanych lub wydedukowanych założeniach

konto usunięte
z
prostaekonomia.pl
dodany: 28.08.2016, 19:42:38
  • 211
  • #
    ekonomia
  • #
    ase
  • #
    fizolofia
  • #
    protocoaching
  • #
    libertarianizm
  • #
    neuropa
gazo
gazo
gazo 28.08.2016, 22:01:11
  • 22
@smyl: Zastanów się nad tym co napisałeś...

Świadomość, a przez to racjonalne podejmowanie działania przez byty osobowe jest cechą ontologiczną tych bytów, zawierającą się w jej istocie. Niemożność mowy, czy to od urodzenia czy spowodowana jakimś wypadkiem jest cechą akcydentalną, nie zawierającą się w naturze osobowego bytu ludzkiego jakim jest człowiek.

Ehhh, i jeszcze te plusy przy większości tego typu komentarzy... Ale co się dziwić wreszcie to wykop, gdzie kapitał
gazo
gazo
gazo 28.08.2016, 22:02:40
  • 34
@Valdeczek: Dlatego, że ludzkie działanie jest czynnikiem czysto subiektywnym, wynikającym ze świadomości bytów osobowych, nie możliwym do przewidzenia, ani rozpisania według jakiegokolwiek wzoru czy modelu matematyczno-ilościowego, w przeciwieństwie do obiektywnych zasad przyrody.
gazo
gazo
gazo 28.08.2016, 22:06:00
  • 4
@smyl: Nie myl bodźców prowadzących do podejmowania świadomego działania z decyzją o podjęciu go, a działanie instynktowne to już w ogóle inna kwestia.
gazo
gazo
gazo 28.08.2016, 22:21:16
  • 14
@Udowodnij_albo_zamilcz: Właśnie trzeba dowodów, ale logicznych. Dowody empiryczne z racji wielości zmiennych czynników nie mogą stanowić właściwego z argumentu w opisie ludzkiego działania. Najprostszy przykład, jeśli osoba A kupiła dobro Z za wartość X, to nie znaczy to, że ludzie obiektywnie wartościują dobro Z na poziomie X, tylko że w danych warunkach miejsca i czasu osoba A, była chętna i zdolna do kupna dobra Z za wartość X, z racji
gazo
gazo
gazo 28.08.2016, 22:49:34
  • 2
@smyl: czyli musiałoby wynikać, że podejmowane decyzje typu kupię to zamiast tego, zrobię to zamiast tego, nie zrobię zamiast zrobić, itd są z góry, wcześniej ustalone przez czynnik zewnętrzny? Raczej nie.
Wydaje mi się, że owe badania tyczą się źródła, które kreuje bodźce do działania, na które to bodźce świadomość odpowiada (wg ich hipotezy - usprawiedliwiając tym złudną wolną wolę świadomości). Czyli chodziłoby bardziej o tzw. problem wolnej woli, czyli
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 01:01:17
  • 7
@Soren: Mises odrzucał jakikolwiek koncept narodowości kapitału. To czy był żydem czy nie, w ogóle mnie nie obchodzi, po niczyjej stronie nie staje, zresztą też nie generalizuje w abstrakty, bo jest to bezsensu. Podałem te dwa przykłady prześmiewczo jako bezsensowne teorie, które tu tak często się pojawiają. Nie obchodzi mnie to, że większość kapitału na świecie należy do osób, które mają pochodzenie takie czy takie, bo nie ma to znaczenia,
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 10:23:55
  • 11
@Udowodnij_albo_zamilcz:

W mechanice kwantowej opis pojedynczego rozpadu atomu jest nieprzewidywalny jak ludzkie działanie, ale opis zbiorów atomów jest już całkiem dobrze opisywalny.


Co to ma do rzeczy? Atomy, jak i zbiory atomów są to byty nieożywione, nieświadome, które jak sam zauważyłeś już na pewnym etapie dają się opisać i usystematyzować. Zresztą fakt, że nie da się przewidzieć ruchu pojedynczych atomów nie oznacza, że atomy działają świadomie, poza obiektywnymi prawami
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 10:24:19
  • 1
@Valdeczek:

Poruszyłeś bardzo ciekawą kwestię - działania osób są nie do przewidzenia. Czy w takim razie nie należałoby uwzględnić rachunku prawdopodobieństwa?

I tak się często robi

Nie wiem czy wiesz, ale część zjawisk czysto przyrodniczych nie jest możliwa do opisania za pomocą modeli matematycznych. Dlatego też przez długi czas terenowe gałęzie biologii takie jak ekologia uznawane były za nauki humanistyczne (jako czysto opisowe, nie poddające się matematyce - do tej pory
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 11:19:16
  • 2
@Udowodnij_albo_zamilcz:

W przykładzie chodzi o to że pewne procesy, które nie dają się przewidzieć na poziomie jednostkowym, można opisywać w szerokim spojrzeniu z całkiem niezłymi skutkami. Trzeba tylko nie zamykać się na makroekonomie i nie kazać szukać logiki tylko z perspektywy jednostki.


Wciąż mieszacie byty nieożywione rządzone przez swe cechy ontologiczne, (np. masa, a przez to dochodzi do oddziaływania grawitacyjnego) z bytami ożywionymi, w dodatku świadomymi, które z racji tej świadomości
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 13:18:53
  • 0
@azielonkidupacicho: Ku czemu? że człowiek nie działa świadomie? Z tego co wiem Kahneman wykazywał, m.in. że w warunkach niepewności (np. z braku wystarczających informacji), czy wymagających szybkiej reakcji człowiek bardziej opiera się na intuicjach niż na przemyślanych racjonalnych decyzjach. Jednak nie zaprzecza to temu, że podejmuje on owe decyzje - nawet jeśli oparte o intuicje - świadomie i celowo.
gazo
gazo
gazo 29.08.2016, 14:55:15
  • -2
@funabashi: lawl...

Nie, że nie obowiązują, tylko świadomość jest poza nimi, innymi słowy prawa fizyki nie sterują twoją świadomościom, jednak człowiek jako byt jest wewnątrz rzeczywistości więc jest poddany jej zasadom. Przecież napisałem w innym poście:

Wciąż mieszacie byty nieożywione rządzone przez swe cechy ontologiczne, (np. masa, a przez to dochodzi do oddziaływania grawitacyjnego) z bytami ożywionymi, w dodatku świadomymi, które z racji tej świadomości władają samym sobą (w granicach

33

Długotrwała stagnacja. Jest kiepsko i lepiej nie będzie

Długotrwała stagnacja. Jest kiepsko i lepiej nie będzie

Podczas gdy nad Wisłą zastanawiamy się, czy gospodarka urośnie nam w tym roku o 3 czy 4 proc. (i dlaczego nie o więcej?), państwa rozwinięte na całym świecie muszą zadowolić się niższą dynamiką PKB.

HaHard
z
forsal.pl
dodany: 28.08.2016, 05:58:04
  • 12
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
gazo
gazo
gazo 28.08.2016, 14:55:31
  • 1
ale rak, taki sam rak jak tutejsze komentarze, powiedziały janusze sprzed monitora co wiedziały. Ehh keynesizm wiecznie żywy, pomimo że zadźgał się sam już tak wiele razy, ciągle sobie podrzyna żyły i jak widać plany nie zamierzają się zmienić...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

518

Rosja: przemytnicy wyremontowali drogę żeby przemycać polskie owoce

Pokaż treści 18+

Rosja: przemytnicy wyremontowali drogę żeby przemycać polskie owoce

Przemytnicy wyremontowali drogę w Obwodzie Smoleńskim aby móc przewozić objęte sankcjami towary unikając kontroli granicznej, donosi serwis tvrain.ru.

Puls_Biznesu
z
pb.pl
dodany: 23.08.2016, 08:31:37
  • 85
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    rosja
  • #
    przemyt
  • #
    gospodarka
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 10:16:56
  • 43
@tell_me_more: xD ten post tak bardzo nie ma sensu. Słyszałeś kiedyś o rynkowym podziale pracy i specjalizacji oraz o przewadze komparatywnej? Ale masz racje odnośnie tego, że jakby nie rząd to ceny nie byłyby tak wysokie i to z wielu względów.

Skoro opłaca się wybudować drogę dla zysku z handlu owocami, to w każdym innym wypadku gdy pojawi się potencjalny zysk bezpośrednio lub pośrednio z remontu czy zbudowania drogi, tam
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 10:18:05
  • 3
szanuję. Agoryzm w praktyce, prawdziwi przedsiębiorcy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 13:00:14
  • -3
@precz_z_preczem: Nikt tu nie mówi o Państwie.

@Viesti:

Zawsze mnie bawi twierdzenie akapowców że bez państwa drogi by powstawały jak grzyby po deszczu. Bzdura totalna i nie wiem jak można w
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 13:02:33
  • -1
@Tasde: Oczywiście, że ludzie płaciliby myto, ale nie w takich wysokościach. A z takim podejściem nigdy nie byłoby cie stać na wybudowanie, ani na kupno niczego polaczku.
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 13:29:20
  • -3
Problem jest znacznie bardziej skomplikowany niż opisujesz bo dochodzi prawo własności gruntu pod drogą - nie może być sytuacji, że podmiot prywatny ma działkę o długości np. 50km. Bo może w dowolnej chwili pozbawić dostępu do nieruchomości innych właścicieli. A jak nie może pozbawić (np. bo musi gwarantować drogę służebną jak jest obecnie) to znaczy, że nie może dowolnie dysponować swoją własnością - robi się z tego błędne koło bo czyjaś wolność
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 13:53:05
  • -2
@Viesti: Ja można odpowiadać merytorycznie na komentarz, który nie posiada jakichkolwiek argumentów czy logiki. "Bo ja pracuje to ja się znam i nie da się inaczej, a skoro się da to czego tak nie ma" - to jest argument tego pana z obrazka. Argumenty masz we wcześniejszym poście, szczególnie w załączonym filmiku
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 14:21:35
  • -3
@Tasde: Dlatego, bo nikt nie płaciłby 1000zł za każdy odcinek drogi do celu, gdzie miałoby być kilka takich odcinków (zakładając, że ówczesna waluta miałaby taką samą siłę nabywczą co obecnie złotówki). Ceny mógłbyś dyktować jakie chcesz, lecz ograniczałoby to korzystanie z twoich usług wraz z wyższą ceną, aż w pewnym momencie nikt by nie korzystał. I jeszcze raz, drogą lądowa to nie jedyna możliwość dotarcia do celu, poza tym jak
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 15:32:24
  • -3
@Tasde: wow, wow, wow, napisałeś w swoim przykładzie, że 1000zł każdego miesiąca, każdemu właścicielowi odcinka, który wchodzi w moją trasę, a takich miałoby być wiele, więc raczej jest to kosmiczna cena.

I chyba żartujesz z tym, że te koszt tych samych dróg w rękach wielu prywatnych właścicieli byłby większy niż w przypadku państwowej własności. Jeśli jesteś przekonany, rozpisz tą sytuację dokładnie. Ciekawym byłoby widzieć jak użytkownik wykopu podważa prawa popytu

524

Od 9 lat nie płaci podatków, bo twierdzi, że są nielegalne

Od 9 lat nie płaci podatków, bo twierdzi, że są nielegalne

Stefan Tokar, bezrobotny z Reńskiej Wsi koło Pakosławic konsekwentnie odmawia płacenia podatku za swoją ziemię rolną i dom.

miruna78
z
strefaagro.nto.pl
dodany: 23.08.2016, 12:11:53
  • 228
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    finanse
  • #
    fiskus
  • #
    rolnictwo
  • #
    gospodarka
gazo
gazo
gazo 23.08.2016, 14:01:25
  • 6
O jak szanuję! #taxationistheft
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

513

FOZZ to był mały pikuś! Trwa gigantyczna grabież budżetu poprzez...

Pokaż treści 18+

FOZZ to był mały pikuś! Trwa gigantyczna grabież budżetu poprzez...

Skala drenażu finansów naszego państwa przez przestępców wyłudzających podatek VAT jest gigantyczna. W ubiegłym roku wykryto oficjalnie aż 360 tys. lewych faktur o łącznej wartości 82 mld zł. Szacuje się, że pozwoliły one wyłudzić z budżetu naszego państwa około 12 mld zł!

konto usunięte
z
niewygodne.info.pl
dodany: 07.08.2016, 17:00:37
  • 190
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    prawo
  • #
    podatki
  • #
    wydarzenia
gazo
gazo
gazo 07.08.2016, 17:27:16
  • -14
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gazo
gazo
gazo 07.08.2016, 18:49:06
  • -1
Nie chora, tylko konsekwentna z obiektywnymi podstawami. I tak, jest unikaniem kradzieży, bo właśnie te formalne uniki chronią ludzi od opodatkowania, które właśnie jest kradzieżą #taxationistheft

btw celowość działania wyraża się już w stwierdzeniu "w celu".
gazo
gazo
gazo 08.08.2016, 04:57:00
  • -2
@kekemot: wait, whut? A gdzie powiedziałem, że pieniądze biorą się z dodruku banknotów? Ogarnij się.

@Herubin: No podobnie uważam, napisałem przecież, że to porównanie jest z d--y.

@wtf2012: Legalność czy nielegalność w świetle prawa, które samo nie jest legalne nic nie mówi. Dlaczego niby oszustwem jest to, że ktoś poprzez wykiwanie złodzieja unika kradzieży z jego strony? A to co napisałaś, że korzystając w sposób niby
gazo
gazo
gazo 08.08.2016, 18:47:36
  • 0
@kekemot: bo tak jest. Nic to nie ma do kreacji pieniądza, która przy stosowaniu monopolu na państwową walutę, staje się również kradzieżą - podatkiem, do tego jednym z najbardziej ukrytych i destrukcyjnych.

A jeśli chodzi ci, że bez podatków państwo się nie utrzyma, to prawda, ale i właśnie o to chodzi.
gazo
gazo
gazo 08.08.2016, 19:10:47
  • 0
@kekemot: Niestety nie masz pojęcia o czym mówisz. Raje podatkowe nie polegają na tym, że nie ma w ogóle podatków.
A ten komentarz dotyczący korwin-mikkego to też z d--y. On jest etatystą, i chce coś za wzór państwa minimum, które będzie pobierało oczywiście podatki, ale ma rację, (a rzadko się mu to zdarza) że podatek to zło, bo to kradzież #taxationistheft
gazo
gazo
gazo 09.08.2016, 11:43:26
  • -1
@Lk_hc: wyłudzenia VAT dzielą się na dwie główne kategorie: jedna, która po prostu służy uniknięciu zapłacenia VAT, druga, która polega na tym, że się nie płaci VAT'u i zwraca do urzędu skarbowego po zwrot tego rzekomo zapłaconego VAT'u. Więc ogarnij się ty, bo zawężasz tylko do tej drugiej kategorii, która w ogólnym "wyłudzaniu VAT'u" jest mniejszą częścią wszystkich przypadków. I tak jak w pierwszym wypadku, sytuacja jest prosta, ludzie unikają
gazo
gazo
gazo 09.08.2016, 12:01:04
  • 0
@Lk_hc:

Krzysztof Kwiatkowski poinformował posłów, że organy kontroli skarbowej wykryły w 2015 r. 360,7 tysięcy takich faktur na kwotę 81,9 mld zł. Średnia kwota transakcji fikcyjnej wyniosła około 227 tys. zł. Podatek do zapłaty od wykrytych faktur fikcyjnych wyniósł 12,0 mld zł. Państwu udało się jednak odzyskać zaledwie 160 mln zł.


W źródle artykułu nie ma rozróżnienia jakiego typu były owe wyłudzenia na tych fakturach, czy dotyczące podatku należnego, czy

38

The Voice of Talent - największe zaskoczenia z całego świata

The Voice of Talent - największe zaskoczenia z całego świata

Wsród uczestników między innymi Charles Kablan z włoskiego programu oraz Mitchell Brunings w utworze "Redemption Song" w programie "The Voice od Holland".

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 08.08.2016, 19:23:19
  • 11
  • #
    swiat
  • #
    muzyka
  • #
    spiew
  • #
    telewizja
  • #
    rozrywka
  • #
    media
gazo
gazo
gazo 08.08.2016, 21:24:37
  • -1
wincyj
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gazo
gazo
gazo 08.08.2016, 21:26:28
  • 2
mnie kieds r------l
https://www.youtube.com/watch?v=3-1N-dVwkdg
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

21

Sieroń: Money for nothing, czyli bezwarunkowy dochód podstawowy - za i przeciw

Sieroń: Money for nothing, czyli bezwarunkowy dochód podstawowy - za i przeciw

Rozwiązanie problemu prekariatu, czy jedynie nowe i bardziej kosztowne opakowanie starego systemu socjalnego?

Wolnosciomierz
z
mises.pl
dodany: 04.08.2016, 10:30:04
  • 7
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
gazo
gazo
gazo 04.08.2016, 11:43:42
  • 0
Szanuję.

Jak wiadomo każde interwencje nigdy nie przynoszą celów zamierzonych przez ich autorów, co więcej przynoszą w rezultacie stan gorszy od stanu przed interwencją, który zamierzali zmienić.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

850

Niemcy-płacić 100 mld euro za zniszczenie Warszawy i nie wciskać nam terrorystów

Pokaż treści 18+

Niemcy-płacić 100 mld euro za zniszczenie Warszawy i nie wciskać nam terrorystów

W proch obrócono m.in. 100% mostów i 90% szpitali, szkół, fabryk, węzłów kolejowych, a nawet latarń. (...) wysadzano bezcenne zabytki: kościoły, pałace, pomniki, archiwa i biblioteki, realizując hasło, w myśl którego „naród żyje tak długo, jak długo żyją jego dzieła kultury”

krzysiekciekawy
z
fronda.pl
dodany: 01.08.2016, 18:22:41
  • 141
  • #
    #polska
  • #
    niemcy
  • #
    warszawa
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    historia
  • #
    terroryzm
  • #
    polityka
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 20:16:35
  • -18
@AvK: Chłopie co ty wygadujesz, jaka ciagłość państwowa? jakie państwo Posługujesz się abstraktami jednak nadajesz im osobowość, popatrz na rzeczywistość i dostrzeż ją taką jaka ona jest. Nie ma narodów i ma państw, są jednostki - osoby.

@less_is_more: Odpowiedzialni za to. Jednak już dawno nie żyją, tak samo jak większość poszkodowanych i dlatego nie jest możliwe dokonanie aktu sprawiedliwości w tych przypadkach.

Co więcej wiedzcie, ze swoją cegiełkę
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 20:44:47
  • -11
@atomowypaczek: wtl;dr, nie rozumiesz istoty mojej wypowiedzi, nie chodzi ze my nie dali to nam nie dadzo, a skoro my dali, to niech nam dajo. Tylko o sprawiedliwość. Nie pisałem o roszczeniach zydowskich po to by powiedziec, nie dalismy zydom to sami nie mozemy chciec zeby nam dali, poki my nie damy.

Państwo A (grupa ludzi) przejeło przymusem dobra pewnych ludzi, Państwo B, przypisuje sobie własność tych dóbr, żąda od
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 20:45:28
  • -6
@koral: cool story bro.
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 21:42:23
  • -6
@less_is_more: Nie masz pojęcia czym jest sprawiedliwość. Wskaż mi osobę "Niemcy", którą chcesz pociągać do odpowiedzialności.

Morderstwo setek tysięcy ludzi jest oczywistą i jedno z największych niesprawiedliwości, złamano wszelki prawa, zniszczono ogromną liczbę własności, dóbr w tym największe dobro ludzi - ich życie. Oczywiście, że o tym nie zapomniałem. Jednak nie w tym rzecz, a w tym, że należy pociągać do odpowiedzialności konkretnych ludzi - osoby, a zadość czynić konkretnym
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 22:28:04
  • -7
@less_is_more: A czy ta organizacja jeśli spłaci, to zrobi to przy użyciu własnych środków? Czy może pod przymusem obciąży tym obecnych obywateli, niewinnych szkód?
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 22:53:51
  • -6
@less_is_more:

Poza tym, wciąż zostaje nierozwiązanym problem braku poszkodowanych/osób posiadających prawa do roszczeń. Jest prawie niemożliwością ustalenie nawet połowy takich osób. A pobranie odszkodowania przez osoby nie będące stroną poszkodowaną byłoby niesprawiedliwe z braku podstawy prawnej - tytułu własności. Więc odszkodowanie odpada. Zostaje kara, ale nie można pociągać do odpowiedzialności karnej organizację jako podmiot, można jedynie jednostki. A jednostki odpowiedzialne za to już nie żyją. Byłoby równie niesprawiedliwym, niesłusznym karać
gazo
gazo
gazo 02.08.2016, 00:59:41
  • -6
@daro256:

Po pierwsze twierdzisz, że odszkodowania wojenne nie są uzasadnione prawnie, gdyż w grę wchodzą państwa i organizacje a nie jednostki. Jest to ewidentnie sprzeczne z faktami. Są uzasadnione prawnie i Niemcy sporo już ich wypłaciły, nie koniecznie w walucie.


boze, wyciagnijcie łby z idealistycznej d--y i otworzcie oczy na realizm. Odszkodowania są uzasadnione prawnie, ale wobec osób które dopuściły się czynu (nie żadne abstrakcyjne pojęcia typu naród, czy państwo.
gazo
gazo
gazo 02.08.2016, 01:00:05
  • -4
@daro256:

Zniszczenia wojenne również wpływają na państwowy mikroklimat w jeszcze większym stopniu niż wypłata odszkodowań. Wpływają bardzo negatywnie i to nie dlatego że dobra materialne zostały zniszczone, tylko głownie z powodu wymordowania ludności. Ma to skutki demograficzne, a ogromne "braki" w ilości wykształconych i światłych ludzi, mają negatywny wpływ na wszystko. Zatem w takim państwie żyje się dużo gorzej, dlatego ma prawo domagać się ono odszkodowania, mimo że sprawcy nie
gazo
gazo
gazo 02.08.2016, 13:23:03
  • -1
@dzoker: Czyli tak samo błędna.

566

National Geographic prezentuje trailer serialu MARS

National Geographic prezentuje trailer serialu MARS

Serial będzie opowiadał o tym jak spełniają się nasze marzenia o drugim domu. Akcja dzieje się w 2033 roku, gdzie na Marsa leci pierwsza załoga misja astronautów. W serialu znajdziemy wywiady mi. z Elonem Muskiem czy Neilem deGrasse Tysonem oraz dużą liczbę materiałów od NASA i SpaceX.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 01.08.2016, 10:50:37
  • 48
  • #
    technologia
  • #
    spacex
  • #
    nasa
  • #
    elonmusk
  • #
    mars
  • #
    eksploracjakomosu
gazo
gazo
gazo 01.08.2016, 13:32:36
  • -8
zjednoczona ludzkosc pod jednym batem - IMSF zdobywa Marsa, zapewne miedzynarodowa organizacja kosmiczna zrzeszająca wszystkie narody hah, mokre sny etatystów i centralnych planistów. Z tego co mi wiadomo już jest jedna organizacja międzynarodowa o nazwie IMSF, mogli sie wysilic na oryginalna nazwe
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

l.....r
l.....r
konto usunięte 21.05.2016, 16:05:40
  • 225
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gazo
gazo
gazo 28.07.2016, 20:00:13
  • 1
Wszystkie rzekome "fakty" przytoczone przez autora, są tak rzetelne jak to, że ja napiszę "To nie prawda, wszyscy nie macie racji". Podajesz źródła do wykresów i danych, które kierują do obrazka z wykresem... Nawet gdybyś był na tyle uczciwy i podał porządnie źródło to należałoby pierw wykazać w jaki sposób zostały te dane przygotowane, przedstawić metodologię, większość z takich raportów opiera się na danych urzędniczych, które są niesamowicie dalekie od rzeczywistości, używasz
  • Odpowiedz

531

#WeAreAllLeoMessi - FC Barcelona wspiera oszustwa podatkowe? Najgłupsza...

#WeAreAllLeoMessi - FC Barcelona wspiera oszustwa podatkowe? Najgłupsza...

Akcja zorganizowana przez FC Barcelonę (tak, ten znany klub piłkarski, nie jakąś nieoficjalną stronę fanów w wieku młodzieńczym) może się okazać jedną z najbardziej nieudanych „kampanii” w historii internetu.  Żenadometr rozbity!

Murinio
z
bezprawnik.pl
dodany: 09.07.2016, 18:57:48
  • 126
  • #
    sport
  • #
    pilkanozna
  • #
    messi
  • #
    podatki
  • #
    realmadryt
  • #
    prawo
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 09:33:19
  • -47
No tak, bo przecież ktoś kto unika bycia okradzionym jest złodziejem... Widzę tu same polaczki ze skrzywioną moralnością nieświadomych robaków, którzy są gnojeni więc domagają się gnojenia innych - cebula tak motzno. Z tego co się orientuję to sam powiedział, że nie zna się na rozliczeniach i wszystko zawierzył ojcu, który mógł nie ogarnąć, a nawet, jeśli specjalnie unikał płacenia to tym bardziej go szanuję.
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 13:14:06
  • -19
@gosolution: Tak szanuję, bo w przeciwieństwie do was nie jestem zawistny, więc nie obchodzi mnie czy jest ustawiony do końca życia, czy nie, zarobił to swoją pracą, uczciwie, więc nikomu nic nie jest winny. Nic mniej zarabiającym/posiadającym nie przyjdzie z tego, że państwo ograbi bogatszego, a nawet mogą na tym potencjalnie stracić. Nie dzięki Hiszpanii, tylko dzięki temu, że potrafi robić to co robi, w sposób w jaki to robi,
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 15:44:48
  • -4
@gosolution: nie "hehehehe" tylko uczciwie, ten wyrok i całe postępowanie skazujące jest na miano "hehehehe". Ale macie problemy z wartościowaniem etycznym. @Jan_K: zależy o jaką komunikację chodzi. Dostrzeż różnice pomiędzy dobrowolnymi interakcjami na rynku, a przymusowym grabieniem, pod groźbą przemocy.
@ipkis123: No tak, skoro z grupy, która jest notorycznie okradana, jeden się uwolni i uniknie kradzieży to reszta okradanych typu ipkis123, który w ogóle nie jest
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 16:21:19
  • 0
@Jan_K: Nikt go do przyjazdu nie zmusił, ale już do płacenia bezpodstawnych haraczy w postaci podatków tak, i teraz ponosi niesprawiedliwe konsekwencje tego. Państwo hiszpańskie/rząd/czy jakkolwiek nie nazwać tej władzy, tak jak i prawie wszystkie państwa nie mają prawa narzucać swoich "praw" ludziom, którzy ich nie akceptują.
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 16:35:45
  • 1
@PlayTheGame: Niestety. W przeciwieństwie do was nie zachowuje się właśnie jak cebula. Pozdrawiam.

A unikanie opodatkowania, czyli grabieży nie jest przestępstwem. Ale właśnie według waszej subiektywnej, skrzywionej moralności - jest. Więc jedynie potwierdzasz przytoczony przez siebie cytat mojej wypowiedzi.
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 17:10:46
  • 1
@Jan_K: Działalność państwa, jako organizacji rozciągającej przymusowo monopol w usługi obronne na ustalonym terytorium. Panie a na co to komu?
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 17:33:49
  • 0
@jan-kowalczuk-180: Ja nawet nie wiem jak co tu się robi. Zwykle tylko lurkuje
gazo
gazo
gazo 10.07.2016, 18:04:35
  • 0
@jan-kowalczuk-180: Okay, już
gazo
gazo
gazo 11.07.2016, 11:24:57
  • 0
@Sibuyas: Zła diagnoza. Na szczęście przeczytałem w życiu więcej niż 2 książki i nie było to Vademecum Ojca ani Świat Według Korwina, więc jestem odporny na to schorzenie mózgu.
@applicattura: Nie musimy nic usuwać, same znikną. A co do Messiego, to nie posłuchał, bo pewnie nie zna się na filozofii politycznej tak samo jak na rozliczeniach podatkowych i nie jest to powód by go opluwać, tak jak dokonało

28

Historia o Przedsiębiorczych MiSiach i DOBRYM WILKU

Pokaż treści 18+

Historia o Przedsiębiorczych MiSiach i DOBRYM WILKU

Historia o Przedsiębiorczych MiSiach i DOBRYM WILKU z Nowej Prawicy. Bajka przygotowana przez Wrocławski Oddział Kongresu Nowej Prawicy. Spot wyborczy kandyd...

13gugu13
z
youtube.com
dodany: 25.04.2015, 14:44:15
  • 3
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    jacekwilk
  • #
    knp
gazo
gazo
gazo 26.04.2015, 11:37:05
  • 5
@wolfik59: tez mi tego brakuje
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 3 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.12.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 27.04.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking