Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko222
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
czc007
czc007

czc007

Dołączył 6 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1300
  • Znaleziska 285
  • Mikroblog 1015
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 16

411

Poseł PO Jaskulski w kamizelce dewelopera farm wiatrowych chwali wiatraki.

Pokaż treści 18+

Poseł PO Jaskulski w kamizelce dewelopera farm wiatrowych chwali wiatraki.

Poseł PO Patryk Jaskulski w kamizelce belgijskiego dewelopera farm wiatrowych Virya Energy, przekonuje, że wiatraki "nie hałasują" i dają "same korzyści". Największą korzyść z wiatraków ma właściciel działki, na której są budowane i szacowane są w przedziale 80-200 tys. zł rocznie od wiatraka.

Czolgowy_tank
z
x.com
dodany: 29.08.2025, 19:19:45
  • 97
  • #
    energetyka
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    lewackalogika
  • #
    konfederacja
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
czc007
czc007
czc007 30.08.2025, 07:19:55 via Wykop
  • 6
@Corranh: energetyka wiatrowa jest w dupie? Przecież tych wiatraków jest sporo już nastawiane. Mamy już ponad 10GW mocy wiatrowych (większość powstała zresztą właśnie za PiSu). Tylko co z tego skoro uzysk energii jest z tego głównie w czasie jesiennych nocy (gdzie potrafią być dominującym źródłem energii, a nawet musi być ograniczana produkcja) lub przy zmianach temperatury. Natomiast przez większość czasu uzysk energii jest dość słaby. Aktualnie z tych 10GW, osiągane
CipakKrulRzycia
CipakKrulRzycia
26.08.2025, 14:36:09
  • 827
#polityka #polsat XD
CipakKrulRzycia - #polityka #polsat XD

źródło: IMG_20250826_163526

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 26.08.2025, 23:03:32 via Wykop
  • 1
@przekliniak: przy węglu kamiennym jest to około 0,30-0,45t/MWh. Zależy od samego węgla ale nie tylko. Od tego czy jest podjazd z mocą, czy zjazd z mocą, od ciśnienia pary świeżej, aktualnej konfiguracji młynów weglowych i kilku innych rzeczy. Każdy operator ma na planszach sterowniczych ten współczynnik bo potrzebuje go do poprawnego prowadzenia bloku. Energetyka cieplna i węglowa to bardzo złożony temat. A Mr Wiech jako prawnik nie jest zbyt kompetentna
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 27.08.2025, 08:58:23 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 27.08.2025, 18:29:12 via Wykop
  • 0
@PiotrFr: Jak pan Józek bierze mleko w hurtowni w dużej ilości to ma taniej, jak bierze z umową na dłuższy czas to ma jeszcze taniej. Tak działa handel. Czy tu też różnice z detalistą pokrywa państwo? xd Skoro Bogdanka która zaopatruje 35 procent krajowej energetyki to zgodnie z Twoimi teoriami powinna nie być rentowna i generować straty, a przynosi zyski. No popatrz pan.
  • Odpowiedz

225

Bogdanka ma wyniki i pewny byt. Przynajmniej na razie

Kopalnia Bogdanka osiąga doskonałe wyniki, bez dotacji. Jednak projekty ograniczenia wydobycia i polityka rządu, budzą wątpliwości co do dalszego jej bytu.

Bzencyscykiewicz
z
biznesalert.pl
dodany: 26.08.2025, 17:08:14
  • 26
  • #
    wegiel
  • #
    dotacje
czc007
czc007
czc007 27.08.2025, 11:02:38 via Wykop
  • 1
@przeciwko78: to nie jest też mała kopalnia. Dostarcza bardzo duzo węgla do energetyki. Dla której zresztą ten węgiel jest dobry. Tak jak napisano wcześniej węgiel do domu jest inny niż węgiel dla energetyki, a jeszcze inny jest np do produkcji stali. Złoża są płytko a transport do większych elektrowni jest kolejowy i wcale nie odległy. Zasiarczenie nie jest jakimś problemem bo wszystkie bloki węglowe już dawno mają instalacje odsiarczania spalin
Sin-
Sin-
24.08.2025, 10:20:48
  • 153
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 24.08.2025, 11:18:44 via Wykop
  • 3
@Sin-: rachunki nie wystrzeliły przez węgiel i gaz tylko przez ceny uprawnień do emisji. A ceny uprawnień do emisji skoczyły gdy dopuszczono do skupowania tego przez różne fundusze inwestycyjne a co za tym idzie spekulację. No to chyba nie tak miało wyglądać co? Zarówno węgiel i gaz to źródło energii takie samo jak każde inne. Za to przeciwieństwie do wiatraków jest w pełni sterowalne i zawsze możliwe do użycia

Może
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 24.08.2025, 13:00:53 via Wykop
  • 3
@Sin-: oho klasyczny miks odpowiadania manipulacjami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ad1. No dokładnie, przecież fundusze inwestycyjne nie mają absolutnie nic wspólnego ze wzrostem cen uprawnień a takie zjawisko jak spekulacja wcale nie istnieje, to jakieś wymysly( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ad2. Importowany węgiel za rok 2024 stanowił około 10 procent. Najbardziej uzależnieni jesteśmy od importu
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 24.08.2025, 14:04:57 via Wykop
  • 1
@tonawegla: skąd dane, że węgiel nie ma obecnie szybkiej regulacji? Bloki węglowe są już dawno zmodernizowane, tak że uruchamiają się dość szybko, a postoje w lato w południe na 2 czy 3 godziny nie są niczym niezwykłym. Starsze zmodernizowane jednostki uruchamiają się ze stanu gorącego w około 2h, więc to nie problem. Również podjazdy i zjazdy z mocą odbywają się ze zwiększonym gradientem zmiany mocy, a oprócz tego dochodzi też
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 24.08.2025, 16:34:07 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka
Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka
23.08.2025, 06:29:58
  • 1227
Cholerne wiatraki psują krajobraz pięknej Polski.
#energetyka
JanuszherbusKoryBut_Wisnioweczka - Cholerne wiatraki psują krajobraz pięknej Polski.
...

źródło: image

Pobierz
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 23.08.2025, 08:25:16 via Wykop
  • 6
@Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka: oho kolejny wykopowy energetyk xd Na tym zdjęciu jest moment rozpalenia kotła (lub krótko po) gdzie używa się mazutu a nie węgla i dlatego przez pewien czas spaliny bedą czarne. Weźcie się cokolwiek doedukujcie szury, bo przypominacie tych co właczyli myślenie w trakcie covida.
  • Odpowiedz
animal
animal
21.08.2025, 11:03:00
  • 953
Przekaz prezydenta do narodu - nie są potrzebne OZE typu wiatraki itd., wystarczy, że dalej zamrożę ceny prądu! Badum tss i jeden problem rozwiązany XD I co taki prosty człowiek pomyśli? Skoro nie będzie podwyżek prądu i nie będą mi stawiać wiatraków we wsi to przecież bardzo dobrze, mój prezydent najlepszy. Halyyyna, tylko rób trzy herbaty z jednej torebki, bo ceny coś ostatnio wzrosły.

#polityka #weto #mojkrajtakipiekny
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 21.08.2025, 17:42:33 via Wykop
  • 1
@animal: najpierw sprawdź ile już jest mocy zainstalowanej w wiatrakach i przestań wypisywać bzdury, bo jest tego i tak bardzo dużo, tylko co z tego skoro uzysk energii z tego jest jaki jest. Niemcy mają parę razy tyle i muszą importować po 10 GW codziennie
@gokihar To nie do końca tak działa. Owszem co do tego, że każde źródło OZE musi mieć backup w źródłach konwencjonalnych to pełna zgoda.
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 21.08.2025, 22:45:55 via Wykop
  • 1
@gokihar: nie do końca. Przy odstawieniu i rozpaleniu bloku w krótkim (kilka godzin) czasie czas ponownego rozruchu będzie krótki. Wynika to z tego, że w walczaku(i parowniku kotła) zostaje dość wysokie ciśnienie oraz korpusy turbiny zostają dalej dobrze wygrzane. Skoro mamy kociol znowu rozpalać to nie trzeba go przecież studzic. Do ruszenia na obroty turbiny należy mieć zgodność stanów cieplnych turbiny i pary z kotła. Skoro wszystko mamy już wygrzane
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 22.08.2025, 11:04:54 via Wykop
  • 0
@gokihar: co do wiatru to raczej nie ma takiego ryzyka. Sam wiatr wynika z ruchu mas powietrza o różnych temperaturach (można zauważyć że przy ociepleniach lub ochlodzeniach generacja z wiatru rośnie znacząco) i zanim te powietrze się wdmuchnie tu to trochę czasu mija xd Większym ryzykiem jest fotowoltaika poza kontrolą bo tu sieć w południe dostaje strzał co sprawia że trzeba wyłączac foto. Oczywiście za wyłączenie farmy dostają odszkodowania co
  • Odpowiedz
CipakKrulRzycia
CipakKrulRzycia
13.08.2025, 12:17:11
  • 669
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 95
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 13.08.2025, 18:27:15 via Wykop
  • 0
@PiotrFr: cena około tony węgla dla użytkowania elektrowni (a więc duży hurt) np z kopalni LW Bogdanka to około 500/600 zł za tonę, a nie 1000. Jeżeli chodzi o ilość węgla potrzebną do produkcji MWh to jest to około 0,3-0,45t/MWh (ta górna granica to już słaby mocno zleżały węgiel). Sama ilość zależy też od ogólnej sprawności bloku, ale też i mocy (każdy blok ma punkt pracy o maksymalnej sprawności) a
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 13.08.2025, 18:43:33 via Wykop
  • 0
@PiotrFr: o ile pamiętam to odpis generował straty.

Co do tonażu. Co to za raport? Byłeś kiedykolwiek w środku czegoś takiego jak nastawnia blokowa? Zgaduje że nie. Gdybyś był to byś wiedział, że każdy operator ma do dyspozycji własnie współczynnik zużycia węgla z ilości tony na megawatogodzinę i musi go mieć do odpowiedniego prowadzenia bloku,realizacji zjazdów i podjazdów czy łączeń. Wartość a właściwie przedział jaka podałem to dokładnie ta jaka
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 13.08.2025, 23:04:54 via Wykop
  • 0
@PiotrFr: Wiem, że nie wiesz i wiem że nie byleś. Ma dość spore znaczenie, bo po prostu nie masz pojęcia o kwestiach technicznych, tylko czytasz różne raporty i opracowania bez wiedzy pozwalającej na wlasciwa interpretację.

Nawet jeśli tonaż gdzieś jest wyższy niż podałem, to może być to zbiorczy raport nie uwzgledniający rozdziału na węgiel kamienny i węgiel brunatny. A tego drugiego na MWh będzie szło znacznie więcej przez niższa kaloryczność.
  • Odpowiedz

1020

Górnicy już straszą rząd. "Będą po prostu płonąć ulice"

Górnicy już straszą rząd. "Będą po prostu płonąć ulice"

Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) znajduje się w tragicznej sytuacji finansowej. Terroryści zwani związkowcami już straszą, co będzie, jak nie dostaną kasy.

Zenon_Zabawny
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 13.08.2025, 11:09:56
  • 287
  • #
    gornicy
  • #
    zwiazkowcy
czc007
czc007
czc007 13.08.2025, 16:08:10 via Wykop
  • 5
@vries: Bogdanka jest jak najbardziej rentowna. Tam jest zresztą wydobywany węgiel dla energetyki, który sobie koleją dojeżdża do elektrowni. Tu jest mowa o węglu koksowym używanym do produkcji stali. To są dwie różne rzeczy.
czc007
czc007
czc007 24.05.2025, 18:49:11
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

timeofthe
timeofthe
24.05.2025, 18:51:01 via Android
  • 0
@czc007 bo Nawrocki wcześniej wstał po prostu i Sławek mógł też się zreflektowac
  • Odpowiedz

359

Polska polityka energetyczna na rozdrożu. Czas na rewizję podejścia do węgla?

Polska polityka energetyczna na rozdrożu. Czas na rewizję podejścia do węgla?

Podczas gdy światowi giganci stawiają na rozwój sektora węglowego, Polska konsekwentnie realizuje plan jego wygaszania. Jeden z ekspertów twierdzi, że polską politykę węglową należy dostosować do zmieniającej się sytuacji geopolitycznej i gospodarczej. Niektórzy eksperci wyrażają obawy wobec rosnące

KapitanTorpedal
z
biznesalert.pl
dodany: 02.05.2025, 03:02:59
  • 147
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
  • #
    energia
czc007
czc007
czc007 03.05.2025, 10:14:22 via Wykop
  • 1
@spoq503: który dokładnie blok węglowy ma 70 lat? Jakie są przyczyny ich rzekomego "wypadania jeden po drugim"? Obecnie nic takiego nie ma miejsca i to mimo pracy w naprawdę napiętych reżimach, dużych zmienności obciązenia w krótkim czasie i częstych odstawien i uruchomień ze stanu gorącego gdy jest więcej OZE. Czekam na szczegóły i konkrety najlepiej techniczne bo kłapać dziobem to każdy potrafi ale to nie świadczy o tym, że masz
czc007
czc007
czc007 03.05.2025, 14:41:57 via Wykop
  • 1
@spoq503: to jedna awaria, 4 lata temu. Na dodatek nie wynikająca wprost z wieku samych bloków, bo to taśmociąg. Miały być jeden po drugim i cały czas, a tak nie jest. No i gdzie te 70 letnie bloki? Nie odpowiedziałeś.

Inwestycje się skończyły? A nowe bloki gazowe w Rybniku, Grudziądzu, Ostrołęce i paru innych lokalizacjach to co? Do tego planowane w Połańcu, Kozienicach np? No i modernizacje istniejących blokow. Ale
czc007
czc007
czc007 03.05.2025, 15:50:26 via Wykop
  • 1
@lucap01: bardzo dobra wzmianka. Na dodatek koszta budowy atomu są tak wielkie że aby to się zwróciło musiałoby działać ciągle z jak najwyższą mocą co przy wysokiej generacji z OZE jest niemożliwe. Na dodatek farmy OZE mają płacone za wyłączenia gdzie pchają w południe zbedną energię do sieci i wywolują problem z jej zbilansowaniem xd Świetny mechanizm na pewno rachunki będą niższe, ale zapewne kilku panów deweloperów skupijacych grunty pod
czc007
czc007
czc007 12.05.2025, 15:36:07 via Wykop
  • 0
@bad_karma: nie widziałem, no przecież są tez nowe bloki węglowe, całkiem niedawno oddane do użytkowania. I skąd informacje o końcówce eksploatacji? Dużo starych bloków węglowych jest regularnie remontowane i modernizowane i trzymają się całkiem dobrze, na dodatek pracując i realizując regulację mocy w reżimach do których nie były pierwotnie projektowane i radzą sobie z tym doskonale. Jaki jest sens pozbywania się infrastruktury która jest dawno zamortyzowana, przystosowana do działania w
czc007
czc007
czc007 16.05.2025, 18:05:07 via Wykop
  • 0
@bad_karma: tak, bez problemu pociagną jeszcze i 20 lat jeśli pytasz o stan techniczny. Co do "ciągłych remontów". Niestety nie masz pojęcia o czym piszesz kolego. Każdy blok MUSI przejść remont kapitalny co 4 lata o średni co 2. Jest to warunek na dopuszczenie tych KAZDEJ z tych jednostek przez UDT do ruchu. Nowych bloków również. Bloki są przystosowane do szybszych rozruchów i mają zwiększony gradient zmiany mocy co umożliwia
czc007
czc007
czc007 16.05.2025, 20:39:11 via Wykop
  • 0
@bad_karma: no ale o czym tu mówisz? Jaki problem? To jest wymaganie UDT do dopuszczenia do ruchu. I dotyczy to tak samo starszych bloków jak i nowych. Jeśli postawisz teraz np nową jednostkę na gaz czy atom to też musi pójść do remontu średniego co 2 lata a kapitalnego co 4. Przy czym do remontu nie idzie całą elektrownia tylko któryś z jej bloków (czyli zespół turbina-kocioł). Kampanie remontowe są
czc007
czc007
czc007 17.05.2025, 12:47:56 via Wykop
  • 0
@bad_karma: remont, ale możesz to traktować jako coś rutynowego jak przegląd w samochodzie właśnie. Każdy blok energetyczny niezależnie od paliwa którym jest zasilany i niezależnie od wieku podlega takiej procedurze bo tego wymaga Dozór Techniczny. Zakresy remontów są różne, czasem wymienia się wkłady rurowe w przegrzewaczach, robi badania rurociagów, korpusów i wirników turbin a czasem wprowadza się różne modyfikacje. Całość kończy się odbiorem, próbą cisnieniową kotła lub reaktora oraz próbami
czc007
czc007
czc007 17.05.2025, 16:34:27 via Wykop
  • 0
@bad_karma: Ale Polska energetyka nie jest oparta tylko na węglu. Dziś np opierała się w znacznej części na OZE, ale też i np jest już sporo gazu. Polecam aplikacje "energetyczny kompas" od pse gdzie jest wyszczególniona ilość generacji z każdego źródła.
I co z tego się że zdarzyła? To bylo z tego co pamiętam przed świętami, przy zmniejszonym zapotrzebowaniu u zwiększonej generacji z wiatru. Odstawienie nie było awaryjne tylko planowane

291

Dlaczego doszło do blackoutu w Hiszpanii?

Dlaczego doszło do blackoutu w Hiszpanii?

Zdaniem części ekspertów, to brak inercji spowodował blackout w Hiszpanii. Inercję posiadają tylko duże elektrownie cieplne z wirującą turbiną i generatorem dużej mocy (i wagi), ponieważ przez zwiększenie prędkości, nawet niewielkie są w stanie akumulować nadmiar energii

awres
z
energia.rp.pl
dodany: 14.05.2025, 18:08:22
  • 145
  • #
    hiszpania
  • #
    blackout
  • #
    prad
  • #
    energetyka
  • #
    elektryka
  • #
    elektrotechnika
czc007
czc007
czc007 15.05.2025, 12:29:48 via Wykop
  • 9
@kwanty elektrownie cieplne nie tyle co "wykladają się" tylko przechodzą na pracę wyspową, co przy dużym spadku częstotliwości jest konieczne aby ochronić turbinę (oraz regulator turbiny) przed rozbiegnieciem się grożacym uszkodzeniem części przepływowej turbiny. Bloku nie uruchamia się od początku i nie musi od "wstawać od początku". Nie ma znaczenia czy jest to blok węglowy, gazowy czy atomowy. Wynika to ze wzoru na prędkość synchroniczną dla częstotliwości 50Hz. Nie masz zielonego
czc007
czc007
czc007 16.05.2025, 18:29:17 via Wykop
  • 3
@kwanty: Ty naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie masz też pojęcia o pracy wyspowej jako takiej. Co się dzieje z nadmiarem mocy? A udzielę Ci odpowiedzi chociaż i tak nic nie zrozumiesz. Następuje zrzut mocy cieplnej do pewnej ustalonej dla danego bloku wartości przez stacje obejsciowe WP i NP, następnie owe stacje przymykają się lub otwierają przy okazji utrzymując też pewną rezerwę cieplną, która umożliwia utrzymanie stałego ciśnienia
Wojciech_Skupien
Wojciech_Skupien
16.05.2025, 04:56:19
  • 260
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 197
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 16.05.2025, 14:44:57 via Wykop
  • 0
@Wojciech_Skupien: "nie jestem za PiS" Matecki to znowu Ty? Podobno wczoraj lezales w szpitalu i prześladowali cię (celowo z małej litery) włączaniem TVNu xd
  • Odpowiedz
To_ja_moze_pozamiatam
To_ja_moze_pozamiatam
14.05.2025, 12:37:37
  • 27
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 14.05.2025, 12:45:11 via Wykop
  • 8
@To_ja_moze_pozamiatam: Adrian Puchacki? Masz Spejsona w znajomych? xd
  • Odpowiedz
printHelloWorld
printHelloWorld
printHelloWorld
14.05.2025, 05:45:14
  • 53
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 14.05.2025, 11:38:16 via Wykop
  • 1
@printHelloWorld: Darek weź się juz uspokój. W areszcie nic cię nie naprostowali?
  • Odpowiedz
czc007
czc007
czc007 13.05.2025, 16:13:20
  • 36
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 12.05.2025, 21:19:49
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

red7000
red7000
12.05.2025, 21:21:49 via Android
  • 2
@czc007 jak nie ma na pamięć wyuczonej odpowiedzi, to jest bardzo słaby, co potwierdziła odpowiedź do Hołowni

"1.5 roku bycia marszałkiem nie czyni marszałkiem"

i zaczynanie zdań od początku, jak mu przerywają, bo inaczej gubi myśl
  • Odpowiedz
W.....m
konto usunięte 03.05.2025, 13:06:52
  • 883
#heheszki #humorobrazkowy
W.....m - #heheszki #humorobrazkowy

źródło: temp_file5777443071295880089

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 03.05.2025, 19:00:10 via Wykop
  • 1
@rzeznia22: no to teraz tak jest, kiedyś etykieta była taka sama tylko miała na górze mały cieniutki niebieski pasek. Sam się tak nacialem kiedyś. Patrzę 4 piwka w promocji, dobra cena nie zastanawiałem się długo xd jakiś dziwnie smakowało ale dopiero pod koniec 2 się zorientowałem co jest grane...nie polecam
  • Odpowiedz

497

Ujemne ceny energii dla właścicieli fotowoltaiki anomalią gospodarczą

Ujemne ceny energii dla właścicieli fotowoltaiki anomalią gospodarczą

Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało o planowanych korektach systemu wsparcia dla odnawialnych źródeł energii. Resort zwrócił uwagę na rosnący problem niskich cen dla wytwórców energii z fotowoltaiki, określając to zjawisko mianem anomalii gospodarczej.

awres
z
gramwzielone.pl
dodany: 28.04.2025, 17:08:51
  • 229
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    pv
  • #
    prad
  • #
    energetyka
czc007
czc007
czc007 29.04.2025, 07:35:23 via Wykop
  • 8
no rzeczywiście to niezła anomalia skoro przy niskim zapotrzebowaniu i słońcu w zenicie, tej energii jest za dużo i nikt tego nie chce, a nadmiar generuje tylko problemy ze zbilansowaniem sieci i generacją w szczycie wieczornym.
Niestety glowną anomalią jest stan umysłowy osoby która opowiada takie bzdury. Zresztą patrząc na to kto to wstawił (gram w zielone xd ) nic mnie już nie dziwi
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dzkeson
dzkeson
28.04.2025, 21:06:25
  • 305
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czc007
czc007
czc007 29.04.2025, 06:03:55 via Wykop
  • 0
@dzkeson: możesz wyjaśnić w jaki sposób 8 bloków atomowych, które są ekstremalnie drogie w budowie i eksploatacji i mające dość slabą regulacyjność (co jest kluczowe przy obecnym miksie energetycznym gdzie bardzo dużo energii pochodzi z OZE) ma doprowadzić do spadku cen energii?

Taki blok musiałby pracować jak najwięcej z pełną mocą aby budowa miała sens ekonomiczny a wystarczy spojrzeć na to jak wygląda generacja i zapotrzebowanie żeby zobaczyć że to
  • Odpowiedz

1373

Gigantyczny blackout. Hiszpania, część Portugalii i Francji bez prądu

Gigantyczny blackout. Hiszpania, część Portugalii i Francji bez prądu

Cała Hiszpania została pozbawiona prądu - podaje "El Mundo". Według źródeł gazety gigantyczne problemy z zasilaniem są też w Portugalii, awaria dosięgła też Francję.

VonHaiKlei
z
rmf24.pl
dodany: 28.04.2025, 11:21:25
  • 393
  • #
    informacje
  • #
    swiat
  • #
    polityka
czc007
czc007
czc007 28.04.2025, 13:21:40 via Wykop
  • 8
@SynMichaua: to nie do końca jest tak jak piszesz. Przed wszystkim przy wypadnięciu zrodeł spada częstotliwość w sieci. Ten blackout w Hiszpanii był odczuwalny nawet w Polsce bo weszła dokładnie w tym czasie bardzo wysoka odchyłka częstotliwości na minus a co za tym idzie bloki węglowe podjechały na maksymalną mozliwą wartość regulacji pierwotnej. Skąd wiem? Byłem w pracy ;) Przy tak dużych odchylkach częstotliwości bloki mogą wypaść na pracę wyspową,
czc007
czc007
czc007 28.04.2025, 13:32:25 via Wykop
  • 4
@Morf: poradził sobie bo mamy sterowalne bloki węglowe które w momencie awarii tam i spadku częstotliwości w sieci (u nas też było to widać i to dość wyraźnie, nie pamiętam kiedy widziałem taka odchyłkę jak dziś) natychmiast podjechały za pomocą regulacji pierwotnej, co oczywiście w przypadku OZE jest niemożliwe. Kraje bałtyckie być może też coś pomogły ale raczej niewiele
czc007
czc007
czc007 28.04.2025, 19:30:25 via Wykop
  • 5
@PiotrFr xddd ty wiesz wogole co to jest regulacja pierwotna i wtórna? Przemilcze gadanie o tym "zanim ta Węglówka zareaguje" bo to dobitnie swiadczy o tym że nie masz pojęcia ani o tych regulacjach ani o tym jak działa blok węglowy ani o tym jak działa KSE, kiedy bloki wypadają na pracę wyspową i w sumie wielu innych rzeczach. U nas żadnego zagrożenia nie było bo odchyłka była rzędu 160 mHz
czc007
czc007
czc007 28.04.2025, 19:41:04 via Wykop
  • 7
@Cody3223: tak, regulacja pierwotna jest zależna od częstotliwości sieci i reakcja na nią zależna jest od kilku parametrów typu statyzm regulacji, strefa nieczułosci i jej parametr od ubytku mHz. Regulacja pierwotna działa bardzo szybko i jest sygnałem z pierwszeństwem przed regulacją wtorną i sygnałem z wezła LFC, który dyktuje moc netto zadaną przez blok w danym odstępie czasu (ostatnio 5 minut). Skutkuje to natychmiastowym dołożeniem paliwa w dość dużych ilościach
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
  • Strona 4 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 29.04.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 14.11.2024

    Komentator
  • Mikroblogger
    od 18.03.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking