Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Zielonka021124
Zielonka021124

Zielonka021124

Dołączył 1 rok i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1442
  • Znaleziska 224
  • Mikroblog 1218
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 4
MetalowyBieg
MetalowyBieg
16.04.2026, 13:01:24
  • 792
Zatrudnili u mnie takiego skąpego boomera i naprawdę ciężko się na to patrzy.

Człowiek liczy każdy grosz jakby żył w permanentnym kryzysie. Rano przychodzi z kanapkami z domu, herbata w termosie bo przecież szkoda wydać parę złotych na coś na miejscu. Energetyk? Nie ma mowy. Wszystko „bo taniej w domu”.

W ciągu dnia zero wydatków. Kompletnie. Jakby wydanie jakichkolwiek pieniędzy było problemem. My czasem coś zamówimy albo wyskoczymy po jedzenie, a on siedzi z
  • 102
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 16.04.2026, 16:15:18 via Wykop
  • 0
@MetalowyBieg: jakbym o sobie czytał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
jmuhha
jmuhha
16.04.2026, 04:52:26
  • 92
Wytłumaczcie mi co ludzie robią w takich chatach 150m? Na cholerę ludziom takie molochy?( ಠ_ಠ)
jmuhha - Wytłumaczcie mi co ludzie robią w takich chatach 150m? Na cholerę ludziom ta...

źródło: 1000026368

Pobierz
  • 150
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 16.04.2026, 16:12:17 via Wykop
  • 0
@jmuhha: ja tu widzę żyłę złota - przestrzeń na przynajmniej 4 mieszkania na tym zdjęciu i to nie licząc piwnicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Maluszkiewicz1
Maluszkiewicz1
Maluszkiewicz1
10.04.2026, 17:30:25
  • 1
Taki szeregowiec pod #warszawa, a dokładnie w #pruszkow. Do kolejki 1500 m (5 minut rowerem), które jedzie na centralna w 25 minut. W cenie 120 m2 w Pruszkowie z dwoma miejscami parkingowymi jest 60 M2 w Warszawie (w srednio-dobrej lokalizacji) z jednym miejscem postojowym. Do tego w szeregowcu ogrzewanie podłogowe, pompa ciepła, rekuperacja. Bralibyście?

Głównie na szeregowce czytałem narzekania, ale z powodu postawienia w polu. A
Maluszkiewicz1 - Taki szeregowiec pod #warszawa, a dokładnie w #pruszkow. Do kolejki ...

źródło: 1000024052

Pobierz

Co wybrać

  • Szeregowiec w Pruszkowie 43.4% (53)
  • Mieszkanie w Warszawie 56.6% (69)

Oddanych głosów: 122

  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 11.04.2026, 08:52:51 via Wykop
  • 0
@Maluszkiewicz1: jak szeregowiec to zdecydowanie mieszkanie. Pamiętaj, że do tego wszystkiego musisz wykończyć 2 razy większą powierzchnię i koniec końców jest to towar, który wolniej schodzi. A szeregowiec to wady mieszkania w domu i bloku jednocześnie. Większość ludzi nie traktuje szeregowców jako "docelową" nieruchomość.

Jeszcze jakby to było rzut beretem od PKP, 1.5km to wcale nie tak mało, rower będziesz targać też w pociągu czy zostawisz pod stacją ryzykując, że
  • Odpowiedz

384

Zrobiłem apkę z AI, które zamienia zdjęcia usterek w raport PDF w parę kliknięć

Zrobiłem apkę z AI, które zamienia zdjęcia usterek w raport PDF w parę kliknięć

Pracuję jako kierownik techniczny obiektu i miałem dość spędzania godzin na opisywaniu zdjęć usterek po powrocie z terenu. Zrobiłem apkę z AI, która analizuje zdjęcia i generuje raport PDF z opisem, priorytetem i zaleceniami. Chętnie usłyszę feedback: pawel@spectrapp.pl

pawel-dmoch
z
spectrapp.pl
dodany: 09.04.2026, 22:56:27
  • 112
  • #
    budownictwo
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    startup
  • #
    nieruchomosci
  • #
    zarzadzanienieruchomosciami
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 10.04.2026, 22:05:58 via Wykop
  • 22
39 zł/mies xD Gemini robi Ci to samo za friko z nielimitowanym uploadem xd
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mrzk
mrzk
mrzk
08.04.2026, 14:22:45
  • 0
Jak już zapewne wiecie, w geoportalu jest dostępny rejestr cen działek z ponad 300 powiatów. W tym widzę, że wawa-zachód gdzie od ponad roku szukam działki. Poprzeglądałem sobie nieco "ekskluzywnych" terenów i jest takie xD z polskiej myśli inwestycyjnej że nie mogę. Tu przykład działeczki o pow. ewidencyjnej: 1780m2, w agencjach takie działki ofertowe to w okolicach 2mln jeszcze rok sobie wołali (paaanie marzysz o wstawaniu wśród drzew i śpiewu ptaków? to
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 08.04.2026, 14:31:16 via Wykop
  • 0
@mrzk: z drugiej strony nie wiesz nigdy ile pod stołem poszło.
  • Odpowiedz
jonasz68
jonasz68
jonasz68
13.03.2026, 11:03:59
  • 16
Wszyscy teraz którzy tutaj tak zachwalają rodzicielstwo doświadczyli jego dobrej strony, kochająca żona, zdrowe dziecko, posiadanie pracy. Ciekawe tylko czy nadal by byli tacy pro dzietni gdyby okazało się że w loterii nie mieli tyle szczęścia?

Znam osobiście parę, gdzie dziecko pomimo tego że wszystko wskazywało że będzie zdrowe urodziło się niepełnosprawne. Rodzice w szoku no bo jestem main playerem jak to możliwe, że coś takiego mnie spotkało. Aktualnie dziecko 4 lata,
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 13.03.2026, 11:29:52 via Wykop
  • 4
@jonasz68: znałem dwie osoby, których rodzeństwo miało wrodzoną łamliwość kości (to ta choroba przy której idol prawicy Grzesiu Braun "interweniował") i całe życie było przyspawane do wózka. Masakra. Jedna rodzina jakoś sobie z tym radziła bo miała $$$, druga zupełnie nie - morowa atmosfera w mieszkaniu na co dzień, problemy psychiczne, nie wchodząc w szczegóły.

Eutanazja powinna być legalna tak jak legalne jest zostawienie dziecka w szpitalu po porodzie. To
  • Odpowiedz
grand_khavatari
grand_khavatari
09.03.2026, 17:45:32
  • 5
ciekawe jak ludzie teraz żyją w tych 3 piętrowych chatach 250m+
dzieciaki sie porozjedzały bo przecież wstyd z rodzicami mieszkać albo roboty nie ma w powiatowym
tyle pomieszczeń do ogrzania. sprzatania na starość
nie pisze tego dla baitu ale w sumie serio ciekawy jestem czy dają rade czy sprzedają to i uciekają do miasta
#nieruchomosci
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 10.03.2026, 09:13:20 via Wykop
  • 1
@Arivederczi: @goferek ja popieram Arivedercziego. Nasilanie się na oddzielne pokoje home office to jakieś nieporozumienie jak się jest zwykłym korposzczurem. Decyzja o powrocie do biura, zwolnienie i Twoje home office będzie się kurzyć, a każdy m2 jest na wagę złota obecnie. Jak się ma kasę to fajnie, ale dla mnie to niski priorytet, a jestem na zdalniaku od covidu xD.
  • Odpowiedz
p0melo
p0melo
p0melo
08.03.2026, 14:03:09
  • 154
Jak to możliwe że ludzi na wsiach, niewykształconych, niepiśmiennych wsioków, 30 lat temu w PRL stać było na ogromne, przestrzenne apartamentowce 200 m kwadratowych z ogródkiem?
A te wykształcone korposzczury senior java developerzy, marketing content creatorzy, project menagerzy żyją w klitkach 50 metrów kwadratowych kupionych na kredyt zaciągnięty na 30 lat? Żyją w szczurzych klatkach z kartonowymi ścianami przez które słychać kiedy sąsiad wypróznia się i spuszcza wodę w kiblu.

Efekt nieudolność c!powatych
p0melo - Jak to możliwe że ludzi na wsiach, niewykształconych, niepiśmiennych wsioków...

źródło: images (6)

Pobierz
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 09.03.2026, 13:13:35 via Wykop
  • 1
@Nadia_: dokładnie, ludzie zapominają, że mieliśmy hiperinflację i dewaluację pieniądza. Co za tym idzie kto wziął kredo po same kulen za PRLu to wygrał. Sporo ludzi się tak ustawiło. Wielu też dostawało mieszkania, domy zakładowe (choćby starzy Lewandowskiego, o czym ostatnio było głośno).
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 04.03.2026, 10:01:56
  • 0
Ponawiam pytanie. Kiedy pełne dane dot. liczby urodzeń za 2025? Bo już luty się skończył i nic nie ma.

#demografia #dzieci #jankowski #nieruchomosci
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EtatowyIdiota
EtatowyIdiota
04.03.2026, 10:21:44 via Wykop
  • 6
@Zielonka021124: Był taki przyrost, że jeszcze nie skonczyli liczyć.
  • Odpowiedz
Nicolau
Nicolau
Nicolau
04.03.2026, 13:18:26 via Wykop
  • 1
@BornToDie69: troche xd
Nicolau - @BornToDie69: troche xd

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
szczurek_87
szczurek_87
04.03.2026, 07:53:21
  • 5
Jak już wybrałem mieszkanie to się okazało że w przyszłości obok może powstać szkoła. XD

To teraz mam zagwozdkę. Zaznaczyłem lokalizację mieszkania i kierunek okien. Będzie na ostatnim 8 piętrze. Będzie hałas czy jednak luz? Miejscowe plany zagospodarowania z 2019 są zatwierdzone że teren przeznaczony będzie pod oświatę. Kupujący, na grupie na FB z tej inwestycji, twierdzą że przy tej dzietności szkoły przez najbliższe lata na pewno nie wybudują. Jeśli kształt szkoły
szczurek_87 - Jak już wybrałem mieszkanie to się okazało że w przyszłości obok może p...

źródło: 8049

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 04.03.2026, 09:49:29 via Wykop
  • 1
@szczurek_87: beka z nowobogackiego. Wielce zarobiony pan hrabia z mega ważną robotą, któremu przeszkadza szkoła obok. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo on płaci 500k, to wymaga! Przez takich jak Ty Polska upadnie.

Jak nie będzie dzieci, to mogą zmienić MPZP i postawić ci znacznie gorszy syf. Poza tym jak płacisz 500k za nierucha i wymagasz, to się patrzy MPZP jako pierwszą rzecz.
  • Odpowiedz
Nicolau
Nicolau
Nicolau
25.02.2026, 20:21:14
  • 8
#nieruchomosci #demografia
Nicolau - #nieruchomosci  #demografia

źródło: obraz

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 09:07:33 via Wykop
  • 0
@Nicolau: jak przeglądam sobie Otodom dom w promieniu 15 km od top 5 to taki c--j, a nie się odblokowuje xD co wchodzi na rynek to w 99% to gówniane bliźniaki/szeregowce, rynek wtórny to "kostka polska" itp. z ekstra mankamentami (czy to konstrukcja czy działka), albo lokalizacja g------a, wszystko to przepłacone w c--j.

Natomiast jeśli chodzi o demografię, to i tak koniec końców rozbije się to o lokalizację. Na zadupiach
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 09:18:24 via Wykop
  • 0
@Nicolau: co rozumiesz przez dogęszczanie zabudowy? Bo w warunkach polskich to wyciskanie maksymalnej ilości lokalów mieszkalnych na metrze kwadratowym działki, ergo zwiększenie podaży c-------o towaru na rynku. Natomiast domek wolnostojący na działce powiedzmy 600m2 wzwyż (to i tak nieduża działka) z dobrym dojazdem to towar deficytowy, na który popyt jest dość nieelastyczny (szczególnie przy mniejszych domkach, bo większe to zaporowe ceny i koszta ew. remontu). W mojej opinii spadki cen
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 09:33:18 via Wykop
  • 0
@Nicolau: no to jak mówię, c-----y towar. Ludzie taki kupują z konieczności. Większość tych terenów to są jakieś Białołęki, Wawry itd.
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 09:55:56 via Wykop
  • 0
@Nicolau: możliwe, ale niekonieczne.

Still, duża grupa ludzi dalej traktuje domek wolnostojący na przedmieściach jako swój nieruchomościowy endgame i sensownych ofert dla klasy średniej jest w tym segmencie bardzo, bardzo mało.
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 10:08:46 via Wykop
  • 0
@Nicolau: ok, no dobra, jak tak sobie myślę, w sumie to masz trochę racji i ugryzę to inaczej. Masa domków jest wystawiona po p------------h cenach i często to jest badziew. Myślę, że problemem jest to, że domów jest po prostu mniej i trudniej o arbitraż cenowy. Natomiast ta abstrakcyjna "godziwa" cena nie będzie spadać mocniej niż w przypadku mieszkań. Do tego jest pewien segment domków, który wyjdzie z tego obronną
  • Odpowiedz
TheStrategist
TheStrategist
TheStrategist
27.02.2026, 07:14:00
  • 6
Shalom.

Chciałem jedynie nadmienić, iż wśród młodych kobiet (18-35) rok nazad mieliśmy 40% kobiet bezdzietnych i 60% mających średnio 1,8 dziecka (to jest zrozumiałe społecznie, energetycznie - jak już się decydujesz to posiadanie jedynaka jest dość nieoptymalne (kosztowo, energetycznie i tak dalej).

A wracając przypominam, szybka matematyka, 1,8*0,6=1,08.
GUS za 2025 mówi o około 1,1. Czyli zgoda.
TheStrategist - Shalom.

Chciałem jedynie nadmienić, iż wśród młodych kobiet (18-35) ...

źródło: 400

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 09:39:18 via Wykop
  • 0
@H_266: @bigos555 @bigos555 @Klimbert program invitro to jakieś 10k urodzeń, tak? No to policzmy. Jeśli 238.3k to 1-0.054 = 0.946, to 238.3/0.946 = 251.9k, liczba urodzeń na 2024 rok. TFR za 2024 = 1.099, więc za 2025 będzie to około 1.04. Teraz policzmy przy 228k (urodzenia bez in vitro) o ile dzieci mniej się urodziło. 228/251.9k = jakieś 0.905. Czyli mamy 9.5% mniej urodzeń. 1.099*(1-0.095) = 0.994.
Zielonka021124 - @H_266: @bigos555 @bigos555 @Klimbert program invitro to jakieś 10k ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 27.02.2026, 09:31:07
  • 9
TFR Polski za 2024 to 1.099, więc 1.099*(1-0.054) = 1.039, więc jesteśmy jakoś w okolicach dzietności 1.03-1.05 dziecka na kobietę za 2025 rok. Co za tym idzie, jeśli powtórzymy procentowy spadek o około 5%, to w 2026 spadniemy poniżej 1 dziecka na kobietę, co uważam za w pełni wykonalne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dodaję jeszcze raz, bo wcześniej nie uwzględniłem predykcji. Wróćę do tego posta za rok.
Zielonka021124 - TFR Polski za 2024 to 1.099, więc 1.099*(1-0.054) = 1.039, więc jest...

źródło: image

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

san-san
san-san
san-san
27.02.2026, 10:56:01 via Wykop
  • 3
@Zielonka021124: W cyklu miesięcznym już prawdopodobnie spadliśmy poniżej 1.

Warto też zauważyć ile kolejnych porodówek jest likwidowanych oraz ile z tych dzieci co się rodzą ma pochodzenie niepolskie i chce w przyszłości wrócić do siebie lub wyjechać.
  • Odpowiedz
Kryskamatyska
Kryskamatyska
27.02.2026, 12:09:04 via Wykop
  • 3
@Tagliacozzo: Zapoznaj się ze stwierdzeniem dług publiczny i jego relacji do PKB. A potem policz, jak wygląda PKB przy danej demografii =DDD

Tak, głównym problemem będzie bieda.
  • Odpowiedz
jack-jonesss
jack-jonesss
jack-jonesss
24.02.2026, 17:09:27
  • 38
#nieruchomosci #wroclaw #deweloperuch

Długa 55B, Wrocław, lok 14.
342k na jednym flipie
jack-jonesss - #nieruchomosci #wroclaw #deweloperuch

Długa 55B, Wrocław, lok 14.
342...

źródło: image

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 24.02.2026, 17:50:19 via Wykop
  • 4
@PanieAreczku: @Arivederczi chłopaki, ale transakcja z wtórnego jest z 2025. Tutaj nikt nie brał na BK2%. XD
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 24.02.2026, 17:45:35
  • 3
Kiedy pełne dane dot. liczby urodzeń za 2025?

#demografia #dzieci #jankowski
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ciasteczkowy_otwur
ciasteczkowy_otwur
24.02.2026, 20:59:24 via Wykop
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 23.02.2026, 12:06:08
  • 2
W moim rodzinnym mieście pod top 5 jakiś czas temu skończyli remont kluczowego skrzyżowania dwóch arterii miasta. Przez 2 lata skrzyżowanie było zupełnie nieprzejezdne i natężenie ruchu w promieniu ~0.5 km znacznie spadło. W promieniu skrzyżowania jest X bilboardów. Przez ostatnie 2 lata spora część tych bilboardów była pusta.

Od kiedy otworzyli skrzyżowanie, bilboardy zapełniły się z powrotem. Co w tym ciekawego? Obecnie jakieś 80%-90% bilboardów w promieniu tego pół kilometra to
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124
Autor
23.02.2026, 13:34:16 via Wykop
  • 0
@PanKapibara: żaden nowy market ani stacja paliw mi się nie otwiera, to po co mają się reklamować? Za to gabinetów lekarskich i inwestycji deweloperskich od z-------a. Jak dla mnie to symptomy tego, o czym się mówi nawet tutaj na Wypoku.
  • Odpowiedz
Zopyross
Zopyross
22.02.2026, 10:54:34
  • 11
Szeregówki 20 lat temu: 200 metrów, garaż, kotłownia, podpiwniczenie, duży strych, ogród
Szeregówki dzisiaj:
#nieruchomosci #patodeweloperka
Zopyross - Szeregówki 20 lat temu: 200 metrów, garaż, kotłownia, podpiwniczenie, duży...

źródło: srg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 22.02.2026, 12:28:14 via Wykop
  • 2
@PfefferWerfer: te domki w UK wydają się przynajmniej ładne, znacznie więcej zieleni wokół nich, stawiam też, że mają tam trochę bardziej ogarnięte planowanie przestrzenne niż u nas, gdzie u nas postawią kloca pośrodku niczego, bez komunikacji itd. albo pośród domków jednorodzinnych.

Nigdy nie byłem w UK, jak mówię głupoty, to mnie skontrujcie.
  • Odpowiedz
Zielonka021124
Zielonka021124
Zielonka021124 22.02.2026, 13:26:54 via Wykop
  • 2
@PfefferWerfer: nono, samą historię budownictwa w UK plus minus kojarzę i to, że wspaniała pani Thatcher bezpowrotnie r--------a rynek nieruchomości. Natomiast moja intuicja mnie nie zawiodła, że jakkolwiek by UK nie było problematyczne, to i tak Polska jest większym bantustanem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
  • Strona 2 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Mikroblogger
    od 19.05.2025

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 25.09.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 04.11.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking