Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko270
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ZOOlogiczna

ZOOlogiczna

Dołączył 6 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 761
  • Znaleziska 250
  • Mikroblog 511
  • Obserwujący 180
  • Obserwowane 21
A.....j
A.....j
konto usunięte 04.03.2021, 19:13:20
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:17:40
  • 0
@Azja_Tuhajbej: nie usunęłam, właśnie piszę odpowiedź na Twój komentarz. Coś się stało, o czym nie wiem?
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:18:19
  • 0
@Azja_Tuhajbej: ej, co jest? #moderacja proszę o odpowiedź
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:20:02
  • 0
@Azja_Tuhajbej: Dobra mam kopię, i wrzucę odpowiedź na twój komentarz tutaj, tylko go skończę
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:28:16
  • 0
@Azja_Tuhajbej: No kilka ostrzejszych słów tam poleciło, ale nie obrażałam Cię przecież tam. Personalnie to Ciebie chyba raz nazwałam kłamczuszkiem, ale umówmy się że na tym portalu obrażanie jest na wyższym poziomie niż to co zrobiłam ja.

I spoko, poradze sobie. Przeredaguję go i wstawię jeszcze raz. ;|
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:43:15
  • 0
Twój komentarz:
czekaj czekaj, w sumie przyznalem ci racje za szybko bez zadnej polemiki ale w zaden sposob nie zaprzeczylas tezie ze manleci maja przewalone.

Az dziwne ze nazywasz mnie fajnym tylko dlatego ze sie z toba zgodzilem, gdy odrobine wczesniej stworzylas caly kwiecisty akapit zeby umniejszyc mnie jako czlowieka.

Faktycznie moje przemyslenia nad przyczyna tego byly troche chlopskie ale w gruncie rzeczy im nie zaprzeczasz(nie sadzilem tez ze ktos na powaznie bedzie analizowal tekst
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:51:53
  • 0
@Azja_Tuhajbej: Przede wszystkim pominąłeś w tej odpowiedzi najważniejsze cytaty paleobiologów:

ewolucja w kierunku mniejszego rozmiaru ciała zdarzała się bardzo często.


albo
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 19:52:34
  • 0
@ZOOlogiczna: Ale muszę Cię pochwalić, bo fajnie prowadzisz dyskusję. Kolejny plusik ode mnie za to =)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 20:03:51
  • 1
@Azja_Tuhajbej: A tekst usunięto za nieodpowiednie treści, jakby ktoś był ciekawy.
  • Odpowiedz
Kozajsza
Kozajsza
04.03.2021, 13:14:24
  • 274
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 17:37:24
  • 5
@Kozajsza: O moralności się wypowiadać nie będę, ale o naturalności homoseksualizmu i występowaniu takich stosunków, a nawet wieloletnich relacji wśród zwierząt mogłabym stworzyć jakiś wpis, jakbyście chcieli :P
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 17:42:05
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 04.03.2021, 15:53:47
  • 48
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 16:01:05
  • 2
@r4do5: Mogłabym. Ale zanim to zrobię (albo zapomnę), proponuję poczytać o orangutanach, których samce mają dwie formy. Jedną formą jest chad, a drugą beciak i oba te typy osiągają sukcesy w rozmnażaniu. Z tym że to nie jest temat na dwa zdania, trzeba przeczytać o tym kilka artykułów.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 16:07:33
  • 2
@r4do5: Wiesz, w ciągu kilku dni to będzie mi ciężko coś napisać, ale za jakiś tydzień powinnam mieć dłuższe wolne w pracy. Daj mi znać gdzieś w okolicy 12 marca, proszę :)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 16:10:34
  • 0
@powsinogaszszlaja: Tego nie wiem, więc ani nie potwierdzę, ani nie zaprzeczę. Ale staram się reagować, gdy widzę, że ktoś plecie bzdury na tematy, o których coś wiem.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 16:18:09
  • 2
@powsinogaszszlaja: Tych, którzy wpadli zbyt głęboko i należą do twardego elektoratu danych ideologii nie da się uratować, to prawda. Walka toczy się o tych niepewnych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 16:28:06
  • 7
@Woody_90: Bardzo smutne jest też to, że czytelnicy takich bzdur biorą to wszystko za pewnik. Nikt nie pomyślał, aby chociażby wpisać w google frazę "czy zwierzęta ewoluują do mniejszych rozmiarów".

Ja już kiedyś pisałam o tym, że blackpill działa bardzo podobnie do antyszepionkowców. Obie grupy bazują na badaniach naukowych, ale że jest to specjalnie wyselekcjonowana grupa publikacji, która albo jest nieaktualna, albo dotyczy baaardzo wąskiej dziedziny, która wyciągnięta z kontekstu
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 16:46:35
  • 5
@neoklasyk: Z końmi to jest akurat zajebiście ciekawa sprawa, bo ewolucja tego zwierzęcia zawsze była klasycznym przykładem potwierdzającym regułę Cope'a. Plus należy też zaznaczyć, że ogromne wielkości, które teraz osiągają w dużej mierze są wynikiem działalności człowieka. Konie wykorzystywane do pracy rolnej musiały być ogromne i silne, bo te słabsze nie dawały rady. Do rozrodu wybierano więc te, które najbardziej przysługiwały się pracy. To samo z końmi sportowymi - im
ZOOlogiczna - @neoklasyk: Z końmi to jest akurat zajebiście ciekawa sprawa, bo ewoluc...

źródło: comment_1614876393ZUILJ4jZ83oa18uwlPPsGY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
04.03.2021, 17:16:01
  • 2
@neoklasyk: Jest tak, jak napisał @pigoku: Mały rozmiar powoduje zmniejszenie całkowitych potrzeb energetycznych, ale jednocześnie zwiększa te potrzeby specyficzne dla masy. Mniejszy rozmiar oznacza proporcjonalnie większą powierzchnię utraty ciepła, więc mniejsze gatunki mają szybszy metabolizm, aby to zrekompensować. Aby utrzymać ciało w cieple, mniejsze ssaki potrzebują proporcjonalnie więcej pokarmu bogatego w energię.
Na przykład kolibry muszą jeść około co 2 godziny, bo po tym czasie umierają.

@Azja_Tuhajbej
  • Odpowiedz
Z.....o
Z.....o
konto usunięte 26.02.2021, 18:02:13
  • 3
Kurde bardzo cenię sobie ludzi mających w sobie talent i pasję. @ZOOlogiczna jest tu świetnym przykładem, z chęcią bym się z nią wódki napił.
Pozdarwiam ciepło!
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 26.02.2021, 19:58:14
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 16.02.2021, 11:54:58
  • 29
Rysunek antylopy indyjskiej w skoku pod tytułem "Paweł Jumper"
Ogólnie praca skopana, wiem to. Proporcje mi się nie podobają, źle rozrysowałam niektóre mięśnie, a tło nie jest jednolite, powstały na nim dziwne smugi. Co więcej pastele ubrudziły wszystko, razem z moją chęcią do życia. Następnym razem użyję farb.
Ale cóż, mam nadzieję że ta praca będzie najgorsza w tym roku i teraz czeka mnie tylko rozwój. Czas otrzeć łzy i rozpocząć dwa
ZOOlogiczna - Rysunek antylopy indyjskiej w skoku pod tytułem "Paweł Jumper"
Ogólnie...

źródło: comment_1613476474DTIX5SIwSZidgnJp39cx2u.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
16.02.2021, 15:20:22
  • 0
@ZielonkaUno: (づ•﹏•)づ
Dziękuję!
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
16.02.2021, 17:01:14
  • 0
@HorrorVacui: Jakbym jeszcze miała na tę "niejednolitość" pomysł, to ok, ale tam ewidentnie wyszedł brak umiejętności niestety :( Ale dziękuję!
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
16.02.2021, 17:29:49
  • 0
@HorrorVacui: Dziękuję bardzo! (ʘ‿ʘ)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 31.01.2021, 11:46:21
  • 191
Ryś iberyjski na formacie A3. Kredki, pastele, akryl i ołówek. #rysujzwykopem #tworczoscwlasna #rysunek
ZOOlogiczna - Ryś iberyjski na formacie A3. Kredki, pastele, akryl i ołówek. #rysujzw...

źródło: comment_1612093573qpA9TgA9iYxaNs9fbZnJin.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 11:51:27
  • 0
@johnmorra: Dzięki :)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 11:51:44
  • 0
@BMTXS: Dokładnie tak :)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 12:07:54
  • 1
@ByloSobieZycie: Mogę spróbować :D
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 15:20:35
  • 1
@gesslerowaa: Bardzo dziekuje! Generalnie wybór kredek mocno zależy od tego, co chcesz rysować. Kredek używam wyłącznie do tworzenia włosów/sierści i bardzo detalicznych elementów (np. W tym wypadku to cały ryś i skały, ale łuski gadzie, kora drzewa też będzie się w to wliczać). I dla mnie polychromosy właśnie do takich detali są bezkonkurencyjne. Dobrze napigmentowane, świetnie się nakłada warstwy i są twarde, więc nie tracą szpicu tak szybko jak np.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 15:23:01
  • 2
@samjesteszajety: Dziękuję! Staram się ostatnio rozkręcić instagrama artystycznego i takie zdjęcia podobno mają wzięcie xP
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 17:03:31
  • 2
@Goronco: Oj nie powiem tak dokładnie bo ja często rozkładam rysowanie na kilka dni, czasem tygodni, ale zgaduję, że coś około 50 godzin. Z tym że nie warto się mną sugerować, bo ja spędzam czas nad rysunkiem wybitnie długo niestety. https://www.instagram.com/ant.hracite.art/?fbclid=IwAR01n9dMOqzZsLquRcE49luhE-qKIYe3OKkHsElT2PToU6k1QYResKihi7k
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 17:20:57
  • 0
@Goronco: Bardzo dziękuję! Ogólnie wydaje mi się, że najsłabszym elementem tej pracy jest kolorystyka, będę nad tym jeszcze pracować :)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
31.01.2021, 18:03:18
  • 1
@Goronco: Ogólnie gdybyś spojrzał na to zdjęcie w akromacie, to zauważłbyś, że cała lewa strona pracy jest zupełnie nieprzemyślana, bo wszystkoby się ze sobą zlewa. Z tego co wiem ten efekt nie powinien wystąpić. O tyle dobrze, że im dalszy plan tym zimniejszych kolorów używałam, to daje niezły efekt głębi :)
@sikejsikej: @batonkb: Dziękuję wam (。◕‿‿◕。)
  • Odpowiedz
Nikas
Nikas
01.01.2021, 12:31:54
  • 379
Zabawne to jest. Prawie 4 lata temu zmuszony przeprowadzić się z fajnej chaty którą wynajmowałem z ziomkami wylądowałem w pokoiku który przypominał schowek na miotły. Trzy kroki i byłem na jego końcu. Miałem tylko materac i coś co służyło mi za biurko ale klawiatura zajmowała 3/4 miejsca. Praca z której starczyło mi na opłacenie ów pokoju, żarcie typu zapchaj dziurę i wódeczkę w weekend co by trochę presji z głowy poszło. Po
Nikas - Zabawne to jest. Prawie 4 lata temu zmuszony przeprowadzić się z fajnej chaty...

źródło: comment_16095042960udphHBVWo0tUycVeoKkbQ.jpg

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 01.01.2021, 16:16:39
  • 0
@Nikas: Mogę Cię dorwać na PW?
  • Odpowiedz
kvoka
kvoka
10.12.2020, 12:04:40
  • 455
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 90
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 10.12.2020, 13:44:24
  • 49
@kvoka: No zgrzeszył. A kto nie ma pokus?
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 21.10.2020, 10:20:47
  • 145
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:22:40
  • 11
Podział mózgu na trzy odrębne struktury wg. Paula MacLeana
ZOOlogiczna - Podział mózgu na trzy odrębne struktury wg. Paula MacLeana

źródło: comment_1603275735lbCBtN7XPOL63EbT4FFKUA.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:23:13
  • 9
Ewolucja ssaków, gadów i ptaków
ZOOlogiczna - Ewolucja ssaków, gadów i ptaków

źródło: comment_1603275779l5qufhPqgPTD7fAmHEXdS7.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:24:04
  • 13
Faktyczny obraz mózgowia przykładowych zwierząt
ZOOlogiczna - Faktyczny obraz mózgowia przykładowych zwierząt

źródło: comment_1603275816xjNOzb5VxZQPPNKfRNor16.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:25:01
  • 12
Wołanie (przepraszam jeśli kogoś pominęłam)

  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:26:51
  • 21
Ważna informacja.
Tak ogólnie to jestem w pracy od 6.30 a gotowa na jakąś dyskusję będę po 18 dopiero, więc jakby co to nie obsrałam zbroi, po prostu nie będę miała jak śledzić postu.
Poza tym kilka osób zarzuciło mi spamowanie, reklamę posta i ogólnie niemiłe zachowanie względem innych użytkowników. Zgadzam się z tym i przepraszam. Post zniknie za chwilkę.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:28:55
  • 7
@ziumbalapl: Nie chciałam, bo dużo osób ma na czarno te tagi,
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:52:59
  • 44
@xVolR: Nie do końca. Nie przeczę, że Blackpill bazuje na potwierdzonych naukowo faktach (chociaż czasami też tych obalonych), ale są one otoczone półprawdami i manipulacjami. Co więcej tematy wokół których się porusza są bardzo ograniczone, co dodatkowo zawęża pole widzenia i w konsekwencji może prowadzić do błędnych wniosków.
Gdybym miała w jednym poście opisać wszystko w tak szerokim kontekście to bym się, brzydko mówiąc, zesrała.
Ale jeżeli będzie zainteresowanie, mogę
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:53:43
  • 5
@xVolR: No i tak, tutaj obalam tylko jeden z mitów, bo zobacz ile miejsca mi to zajęło xD
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 10:55:41
  • 21
@BartekJestem: Przykro mi, ale w sumie ja zdaję sobie sprawę, że ten tekst ledwie rysuje Blackpill. Tak jak pisałam wyżej - rozpracowanie tego zajęłoby wiele miesięcy ciężkiej pracy, przekopywania się przez miliony prac naukowych i ogromne ilości artykułów. Ale jeżeli będzie zainteresowanie, mogę kontynuować te wpisy - opowiedzieć w szerszym kontekście i biorąc pod uwagę wiele ignorowanych przez Blackpill dziedzin nauki, takie zjawiska jak hipergamia samic, opisać jak to jest
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 11:02:51
  • 2
@Leninzone: Wyjaśnię, ale już muszę wracać po pracy, więc wieczorkiem, ok?
@laxmanCR7: :)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
21.10.2020, 12:43:46
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 09.09.2020, 12:39:34
  • 332
Spóźniłam się ze znaleziskiem co prawda, ale uznałam, że wrzucę swoje 3 grosze tutaj, na mirko, bo mam świadomość, że nie wszyscy czytają wykopywane artykuły. Więc dzisiaj ciekawostka nie z mojej pracy ale tak ogólnie ze świata zoo.

Znacie konie przewalskiego? To dziki gatunek konia, który został wytępiony w 1969 roku (wtedy ostatni raz widziano go na wolności). Przed ostateczną zagładą ochroniły je ogrody zoologiczne, w których zachowało się 12 sztuk (z czego
ZOOlogiczna - Spóźniłam się ze znaleziskiem co prawda, ale uznałam, że wrzucę swoje 3...

źródło: comment_1599654963QSqja87pwjtPd1kZ3MEjW4.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
09.09.2020, 13:06:42
  • 33
@Pierogies: Same bezbożne rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
09.09.2020, 15:51:07
  • 23
@Rain_: Był taki projekt, by je na stepy Ukraińskie wypuścić ze względu na łagodniejszy klimat, ale ochrona tych zwierząt okazała się niemożliwa przez korupcję. Populacja została błyskawicznie zdziesiątkowana przez bogatych myśliwych wpłacających łapówki strażnikom parku, więc koni już się tam nie wypuszcza. Nie wiem ile obecnie koni przewalskiego żyje na Ukrainie. Znam tę historię od profesora Zbigniewa Jaworskiego, który bezpośrednio się tym projektem zajmował.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
09.09.2020, 15:52:27
  • 3
@kartofel: Podobno zaraz po Platybelodonie, ale za to przed Raptorami
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
09.09.2020, 16:39:48
  • 28
@kartofel: A, jak poważnie, to przykro mi, ale nie wiem, obawiam się że nie za naszego życia :( Ja średnio raz w roku napotykam info, że grupa badaczy z Rosji/Ameryki/Chin bierze się za klonowanie mamuta, więc w sumie przestałam na to zwracać uwagę. Problem z takimi gatunkami jest taki, że ich materiał genetyczny jest zniszczony, niekompletny, bo nadszarpnął go czas. Poza tym pojawiają się też problemy w kwestii surogatki, bo
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
09.09.2020, 16:45:42
  • 7
@WykopekNaPolEtatu: A dziękuję, miło mi to słyszeć (。◕‿‿◕。) Czy najlepszą to nie wiem, napewno nie dla wszystkich. Kilka ludzi zdążyło mnie zwyzywać od pracowników obozów koncentracyjnych, nawiedzeńców i zarzucano mi torturowanie zwierząt dla uciechy czy coś tam. Także zdania ekspertów są podzielone :P
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
09.09.2020, 17:59:15
  • 2
@Prekambr:

Mi mózg spuchł, gdy dowiedziałem się, że słonie indyjskie są znacznie (i to tak znacznie znacznie) bliżej spokrewnione z ikonicznymi mamutami włochatymi niż z afrykańskimi słoniami.


Ej, mi trochę też xD Jak to przeczytałam w jakimś artykule, to pamiętam, że przez chwilę się tępo w ścianę gapiłam, bo próbowałam to sobie poukładać xD
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
10.09.2020, 04:29:11
  • 0
@kt13: Raz, że czekałam na rozwój wydarzeń, by mieć pełny obraz, a dwa, że zapomniałam o tym finalnie ^^' Ale jeśli jesteś nadal zainteresowana, to opublikuję taki tekścik =)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
11.09.2020, 19:57:48
  • 0
@kt13: W sumie moje zdanie się nie zmieniło, a wydarzenia tylko utwierdziły mnie w przekonaniu, że puma pod żadnym pozorem nie powinna wrócić do Pana Kamila, natomiast Pani Ewa nie powinna pełnić funkcji dyrektora zoo. Przy czym należy zaznaczyć, że nie tylko sprawa pumy sprawiła, że jestem za odsunięciem Pani Zgrabczyńskiej od pełnionego stanowiska, a jedynie myślałam, że Nubia się do tego przyczyni.
  • Odpowiedz

408

Cyrk przyjechał do Wrocławia, a tu protest. "To piekło dla zwierząt'

Cyrk przyjechał do Wrocławia, a tu protest. "To piekło dla zwierząt'

Witamy w piekle” – transparent z takim napisem rozstawili dziś ekolodzy przed cyrkiem „Arena”, który pojawił się we Wrocławiu. Wrocławski magistrat nie zgadza się bowiem na występy cyrków, w których pokazywane są zwierzęta, na swoich terenach.

konto usunięte
z
polskatimes.pl
dodany: 06.09.2020, 15:00:14
  • 179
  • #
    wroclaw
  • #
    cyrk
  • #
    zwierzaczki
  • #
    protest
  • #
    polska
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 07.09.2020, 15:54:02
  • 41
@buont: Ja twierdzę inaczej. Ogrody zoologiczne pełnią funkcję hodowli i reintrodukcji gatunków zagrożonych wyginięciem. Ich wybiegi to nie jest przypadkowo postawiona klatka, musi spełniać standardy dobrostanu, które są latami opracowywane przez specjalistów. Wraz z postępem badań zmieniają się też standardy utrzymywania, które muszą dostosowywać się do najnowszych wytycznych. Są na ten temat wydawane specjalne czasopisma naukowe. Istnieje ogrom gatunków, które żyją tylko dzięki zoo: chociażby lamparty amurskie, addaksy, oryksy szablorogie,
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 07.09.2020, 16:35:57
  • 15
@buont:

Albo ratujesz albo katujesz - wybierz jedno.

No wybrałam. Nikogo nie katuję. Co więcej przyczyniam się do ochrony tych zwierząt.

Jeśli rolą przewodnią ogrodów zoologicznych byłoby ratowanie zwierząt to naturalnym następstwem byłoby trzymanie określonych gatunków tylko w odpowiednich geograficznie miejscach tam gdzie najlepiej
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 07.09.2020, 17:24:58
  • 5
@buont: > Masz konekretne liczby czy może ci się wydaje? Poza tym jeszcze raz - skoro ogrody zoologiczne istnieją po to by chronić pewne gatunki przed wymarciem po co trzyma się w nich chociaż jeden gatunek zwierzęcia tym wymarciem nie zagrożonego?

Oczywiście, że mam konkretne liczby. Wejdź na stronę IUCN Red List.

More than 32,000 species are threatened with extinction. That is still 27% of all assessed species. AMPHIBIANS -
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 07.09.2020, 18:37:48
  • 4
@rebahr: Z doświadczenia radzę Ci, byś nigdy nie brał tak poważnych spraw "na logikę" czy tam na chłopski rozum, bo ta logika może być obardzona wieloma błędami poznawczymi.

Zacznijmy więc od początku, bardzo bym prosiła o odpowiedzi na te pytabia: po czym poznajesz, że ewidentnie było coś nie tak, skoro ani strusie ani żyrafy nie posiadają mimiki? Skoro nie widać po ich pyskach że są smutne to po czym to poznałeś?
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 08.09.2020, 03:32:23
  • 1
@buont: > Więc zadam je prościej: ile procent gatunków zwierząt w ZOO jest trzymanych dla zabawy i kasy bo nie są gatunakmi zagrożonymi? (bo wg ciebie ZOO jest od ratownia zagrożonych gatunków)

To może ja odpowiem prościej. Egzotycznych? Zero. Ogólnie? Nie wiem ile to będzie procent, ale zwierzęta gospodarskie w mini zoo można pod to podpiąć.

Nie maltretować zwierząt w ZOO i jakoś to będzie. Przytoczone przez ciebie wymieranie permskie
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 08.09.2020, 03:39:07
  • 1
@sayrel:

Wiekszosc ZOO to nic innego jak beznadziejne parki rozrywki ze zwierzetami. A reintrodukcja zajmuja sie konkretne placowki niezbyt zorientowane na odwiedzajacych.


Pobawmy się w pytania, na które jeszcze żadna osoba tutaj mi nie odpowiedziała. Podaj mi proszę przykład chociaż jednej placówki ZOO które nie zajmuje się reintrodukcją. Są takie, oczywiście i absolutnie jestem ich przeciwniczką, ale jestem ciekawa, czy masz jakiekolwiek realne pojęcie o procederze, o którym mówisz. Oraz podaj
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 08.09.2020, 08:50:46
  • 0
@sayrel:

Zoo Safari Borysew na naszym gruncie.


Tutaj chylę czoła, faktycznie zoo safari borysew nie jest ośrodkiem powiązanym z organizacjami zrzeszającymi ogrody, nie uczestniczy w programach reintrodukcji, jest prywatną placówką jednego faceta. Nie popieram jej
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 08.09.2020, 09:14:42
  • 0
@sayrel:

Stereotypia nie istnieje i wszystko jest spoko bo sayrel z wykopow nie prowadzi badan, a ty mowisz, ze ogrody sa super XD 


Znowu parszywie manipulujesz, co obrzydza mi trochę dyskusję z Tobą. Gdzie napisałam, że stereotypia nie istnieją? Poprosiłam, byś nie waliła pustymi frazesami i wskazała konkretne przypadki.
Sayrel z wykopów mogłaby podać źródła wiedzy, których już dwukrotnie nie podała. Metodologia naukowa oceny dobrostanu z jakiegoś artykułu, który czytałaś
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 08.09.2020, 09:29:36
  • 0
@sayrel: Tu jeszcze sprostuję, bo walnęłam bubla

Co do twojego pytania - nijak. Nie znam żadnego artykułu naukowego, który udowodniłby, że "wrzaski bąbelków" wystawiają zwierzęta na stres. Co więcej nie znam żadnego przypadku, w którym kontrola weterynaryjna dopatrzyłaby się nieprawidłowości związanej z tym problemem. No i same zwierzęta nie wykazują żadnych objawów depresji lub stresu.


Tekst tyczył się ssaków kopytnych a przede wszystkim antylop, jeleni, zebr, żyraf.
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 07.08.2020, 14:41:58
  • 577
Dzisiaj po przyjściu do pracy prawie od razu zauważyłam młodego nandu łażącego samopas po złej stronie wybiegu. O sytuacji poinfornowałam koleżanki, które od razu rzuciły się łapać ptaka. Potem dowiedziałam się, że poza tym jednym osobnikiem, po ogrodzie łazi ich jeszcze pięć, bo ktoś wczoraj nie domknął bramki. Dobrze, że pozostałe 40 wolało zostać na miejscu. Niedługo potem zostaliśmy poinformowani o ucieczce pary bardzo zagrożonych wyginięciem kaczek, oraz nieszczególnie zagrożonej wyginięciem kapibary.
ZOOlogiczna - Dzisiaj po przyjściu do pracy prawie od razu zauważyłam młodego nandu ł...

źródło: comment_1596811263qWDHfs00SU82Z8LidCdr6f.jpg

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 14:44:00
  • 284
Nandu
ZOOlogiczna - Nandu

źródło: comment_1596811430ZBOIRr8fpQaUK0U5JMGSX8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 14:46:58
  • 159
@Czerwone_Stringi: Bo to głównie z kupą mam w tej pracy kontakt, więc uznałam, że w sumie pasuje
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 14:53:37
  • 439
@krystiano_ps3: Masz, ale potem skasuj, okej?
ZOOlogiczna - @krystiano_ps3: Masz, ale potem skasuj, okej?

źródło: comment_15968120149SNrGJVxb7m6XXAnwg0AaE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 14:55:12
  • 27
@Rafalek-Pedalek: Noo ostatnio poziom mojej satysfakcji wzrósł jakoś czterokrotnie, bo opiekuję się różnymi gatunkami sępów i wszyscy moi podopieczni zostaną wypuszczeni na wolność (。◕‿‿◕。)
@Endr3w: A dziena, chociaż różowo czasami nie jest XD
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 15:04:31
  • 15
@Rafalek-Pedalek: nie kochasz ja, jestem panem mych snów
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 15:50:21
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 16:14:45
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 16:18:32
  • 1
@Dipolarny: W sumie to nie wiem, pierwszy raz się zetknęłam z taką sytuacją, a tutaj kapibara se sama wróciła xD Zgaduję, że jakby spacerowała na totalnym luzie to by się wabiło jedzeniem do domu, ale jak zwierz jest zestresowany i nie reaguje na przekąski, to trzeba zagonić, a w najgorszym przypadku wet strzela i usypia.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 16:25:11
  • 11
@Mmmkurla: Prosz
ZOOlogiczna - @Mmmkurla: Prosz

źródło: comment_1596817508caB8xzl0pRcOEsghKEJAaS.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 16:27:50
  • 6
@moonamur: Brązowa, pełna marchewki, mniszka lekarskiego i witamin.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 17:13:11
  • 16
@Dipolarny: Kapibary są z reguły bardzo łagodne, ale też płochliwe. Zawsze trzeba mieć z tyłu głowy, że może się czegoś przestraszyć, zdenerwować i użyć swoich przeogromnych siekaczy.
@pablo397: Dzięki za info
@Barneyeos: No brak problemu z łysieniem już samo w sobie daje szansę na pięknego ptaka :P W dodatku nandu mają trzy palce w stopach jak każdy prawilny ziomeczek, a nie dwa jak te debile strusie.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 17:31:51
  • 22
@Mastahbabuni: XD Paaanie, jak w Polsce byłam to na umowie nie miałam nawet ówczesnej najniższej krajowej, reszta szła mi z premii uznaniowej. Duże miasta typu Warszawa, Wrocław daje więcej niż najniższa, by ludzie na wybiegach z głodu nie umierali i nie śmierdzieli przez brak dostępu do wody, ale już taki Poznań więcej nowemu pracownikowi nie zaoferuje, podobnie jak Gdańsk. I jasne, są potem jakieś podwyżki, ale np mój znajomy który
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 17:34:51
  • 2
@Lubie_Budyn: Nie mam :( Nasze sowy są dzikie i wracają do natury, nie dają się przytulać :(
@Cryptonerd_io: Nieeee, ten kolor miał symbolizować kupę moich zwierząt, naprawdę!
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 17:52:49
  • 6
@opkahopka: Technik weterynarii, studia zootechniczne (mam nadzieję, że w grudniu Pani magister) i doświadczenie z praktyk. Teraz też jestem na stażu w zasadzie =)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 18:19:08
  • 1
@Dzyszla: No kiedyś prawie mi się udało, ale nie chcę do tego wracać. I dokładnie tak, pod koszulką wszyscy noszą zbroje.
@p____w: W sumie nie zawsze można. W sumie te zwierzaki, które można są raczej mniejszością.
@Barneyeos: > Dobra jesteś XD
Najlepsza ze wszystkich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 19:10:48
  • 0
@KanapkaPL: Trzeba trzeba. Już kiedyś o tym pisałam, jak wejdziesz na mój tag to znajdziesz, jeden z pierwszych postów jest o kwalifikacjach. Fotka z pingwinami jak coś
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 19:11:51
  • 0
@heheszkant: Legenda głosi, że da się więcej niż 8.
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
07.08.2020, 20:13:15
  • 0
@non_verborum: Noszę
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
10.08.2020, 16:36:01
  • 0
@Prekambr: Że tak powiem, prawdopodobnie niewiele się przez ten czas w ogrodach zmieniło XD
  • Odpowiedz

449

Kilkudniowy krokodyl ćwiczy atak

Kilkudniowy krokodyl ćwiczy atak

Forfiter w akcji

Wobler
z
youtube.com
dodany: 09.08.2020, 13:19:55
  • 64
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    zwierzaczki
  • #
    zwierzeta
  • #
    przyroda
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 09.08.2020, 18:30:20
  • 21
@e7th04sh: Ptaki były zawsze niedoceniane jeśli chodzi o inteligencję. Uważano, że nie są w stanie dorównać ssakom, bo są gromadą "niższą ewolucyjnie". Obecnia wiadomo, że jest to mit, a ich ewolucja postępowała równolegle. Naukowcy też zostali poniekąd oszukani bidową mózgu ptaków - ponieważ brak im tej charakterystycznej struktury towarzyszącej korze mózgowej, po prostu uznano, że ptaki jej nie posiadają. Obecnie wiadomo, że mózgi ptaków są bardzo skomplikowane, co więcej niektórzy
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 09.08.2020, 19:08:56
  • 32
@e7th04sh: Widzisz i tu się zaczyna robić ciekawie, ponieważ gady są przodkami zarówno ptaków jak i ssaków. Co więcej ptaki są ewolucyjnie młodszą gromadą od ssaków. Ewolucja ssaków zaczyna się w środkowym permie. W środkowym triasie natomiast zaczęły pojawiać się zwierzęta przypominające ssaki, a pierwsze zwierzęta uznawane za ssaki właściwie pojawiły się we wczesnej jurze. Natomiast słynny Archeopteryks uważany za przodka współczesnych ptaków (co zresztą w miarę postępu badań jest
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 09.08.2020, 19:10:54
  • 17
@e7th04sh: Tu masz jeszcze tabelę z rozpiską er i okresów, byś widział dokładnie jaki szmat czasu dzieli ewolucyjnie ssaki i gady
ZOOlogiczna - @e7th04sh: Tu masz jeszcze tabelę z rozpiską er i okresów, byś widział ...

źródło: comment_15970002490xSjxgLq8Pyh0P7OloNeyo.jpg

Pobierz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 10.08.2020, 16:34:57
  • 1
Ogólnie to się zgadzam, ale trochę i tak popoprawiam ;)


@Prekambr: Pisałam to w bardzo dużym uproszczeniu, teraz jak widzę swój wpis to zbyt dużym, ale z jakieś rzyczyny bałam się użyć słowa zauropsydy XD Jak się cieszę, że tutaj jesteś :D

Tu mnie trafiłaś. Kołcze łatwo potrafią mnie strigerować, a gdy wjeżdża jakieś okołobiologiczne (lub okołonaukowe) mambo jambo to już w

1939

Doświadczenia mężczyzn na portalach randkowych nie są zbyt optymistyczne

Pokaż treści 18+

Doświadczenia mężczyzn na portalach randkowych nie są zbyt optymistyczne

Mężczyźni podzielili się swoimi doświadczeniami na portalach randkowych. Większość facetów jest odrzucana i obrażana przez kobiety. Do tego uważają, że poziom kobiet jest niski, same nie wiele od siebie chcą dać, nie są rozmowne, mają wygórowane oczekiwania.

wardenga
z
swiadomosc-zwiazkow.pl
dodany: 09.08.2020, 12:52:02
  • 606
  • #
    tinder
  • #
    badoo
  • #
    zwiazki
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    stulejacontent
  • #
    przegryw
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 09.08.2020, 15:56:13
  • -1
Ciekawe, że wybieranych jest tylko 10-20% mężczyzn na portalach, a reszta jakby nie miała prawa czy możliwości tego dać? Dobre. To może wprowadźmy dawne zasady poligamii, gdzie 20% najbogatszych i najbardziej wpływowych mężczyzn miało po kilka czy kilkanaście żon, a reszta facetów była nikim?


@wardenga: Wbrew pozorom w świecie zwierząt nie jest to wcale aż takie niezwykłe. Oczywiście wszystko zależy od behawioru danego gatunku, ale np w świecie Skalikurków gujańskich,
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna 06.08.2020, 16:05:54
  • 37
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
06.08.2020, 16:07:12
  • 5
ZOOlogiczna

źródło: comment_15967300288MTkkjRUmN8OFBYv2W8cGd.gif

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
06.08.2020, 16:08:27
  • 7
Samiec łaskoczący samicę, przy okazji macie porównanie ich wyglądu
ZOOlogiczna - Samiec łaskoczący samicę, przy okazji macie porównanie ich wyglądu

źródło: comment_1596730105vyMoprkQ5XV9JEb3S22zYr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
06.08.2020, 16:12:04
  • 8
Film z godów, plus tam zobaczycie wnętrze jego dzioba
ZOOlogiczna - Film z godów, plus tam zobaczycie wnętrze jego dzioba
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
06.08.2020, 16:14:35
  • 1
@robsosl: Materiał jest super, to prawda. Ale dubbing polski mnie załamał, to tylko z Davidem Attenborough
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
06.08.2020, 16:16:55
  • 1
@lazer wołać Cię miałam
  • Odpowiedz
ZOOlogiczna
ZOOlogiczna
Autor
06.08.2020, 16:54:20
  • 1
@Grubyp_qKociamber: To prawda, każdy materiał przyrodniczy z jego udziałem ma w sobie jakiś czar, tego zwyczajnie nie da się nie kochać. Kiedyś oglądałam program o stawonogach, który prowadził (jest ich ogromnym pasjonatem), po prostu magia ᶘᵒᴥᵒᶅ Problem w tym, że zapomniałam jak się nazywał i nie mogę do znaleźć :/

można poprosić o wołanie?


A można :3 Można też obserwować tag #cudowronki, bo
ZOOlogiczna - @Grubyp_qKociamber: To prawda, każdy materiał przyrodniczy z jego udzia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >
  • Czasem robię rzeczy.
  • Instagram

Osiągnięcia

  • VIP
    od 07.08.2020

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 06.08.2020

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 03.06.2023

    Rocznica

Autorskie tagi

  • #zookeeperstuff

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia