Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko196
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Walend

Walend

Dołączył 5 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1173
  • Znaleziska 401
  • Mikroblog 772
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 30

328

Czy wystarczy wirtualny kurs strzelecki aby zdobyć broń?

Czy wystarczy wirtualny kurs strzelecki aby zdobyć broń?

Nie chcemy brać odpowiedzialności za wirtualne kursy strzeleckie mówi Tomasz Kwiecień, prezes PZSS, czyli związkowy beton obrażony faktem że ludzie mają czelność uzyskiwać zezwolenia na broń.

rebel101
z
rp.pl
dodany: 29.05.2025, 12:48:56
  • 139
  • #
    bron
  • #
    strzelectwo
  • #
    militaria
  • #
    bronpalna
Walend
Walend 29.05.2025, 15:00:33 via Wykop
  • 51
Czy wystarczy PRL'owski kurs na działacza, żeby być prezesem betonowego związku?
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Walend
Walend 30.05.2025, 07:13:07 via Wykop
  • 27
@BedzieDobraGra: gdzieś tak w 2008, przed nowelizacją ustawy i większym upowszechnieniem dyscyplin dynamicznych w Polsce, usłyszałem od pewnego szeregowego członka związku, że dynamika to cytuje: Pajacowanie z bronią.
Skądś taki pogląd pojawił się w głowie tej osoby, domniemam że z odpowiedniego przygotowania ideowego. Myślę że w głowach wielu działaczy, ten pogląd jest nadal żywy.
Dodam że ówcześnie PZSS nie uznawał dynamiki za sport, a prezesem był ten sam betonowy osioł
Walend
Walend 30.05.2025, 07:59:00 via Wykop
  • 13
@K_R_S: prędzej zwykły homo sovieticus. Stołek - jest.
Ekskluzywna niegdyś dyscyplina - jest.
Kasa - jest.
Nagle dyscyplina przestaje być egzotyczna i reglamentowana przez towarzyszy i zaczyna się problem, bo trzeba coś sobą reprezentować.
Walend
Walend 30.05.2025, 08:33:46 via Wykop
  • 6
@Pytalski_malopolan: @motvik: Zapewne decyzję podejmowały te same organy co w przypadku Cezarego Grabarczyka (i zapewne wielu innych wybrańców narodu).
A na serio - widzę że niektórzy nie potrafią się powstrzymać od politycznej gównoburzy w temacie, który jest poza politycznymi podziałami.
Dziel i rządź wiecznie żywe.
Walend
Walend 30.05.2025, 09:03:06 via Wykop
  • 0
@eSUBA94: Kolejny polityczny paranoik do listy.
Jedni straszą ruskim PiSem i konfą, drudzy tęczowym PO i lewicą.
Jedni i drudzy równie oderwani od rzeczywistości i zaczadzeni nienawiścią do wrogiego plemienia.
A tymczasem w sejmie jedni z drugimi poklepują się po plecach i śmieją że zamiast zajmować się ulepszaniem rzeczywistości, walczymy ze sobą
Walend
Walend 30.05.2025, 10:02:13 via Wykop
  • 5
@eSUBA94: Jeśli swój obraz rzeczywistości budujesz na bezkrytycznym przyjmowaniu wycinka przekazu mediów (bo z twojego opisu wnioskuję że konsumujesz konkretny ich wycinek) i nie konfrontujeaz ze swoimi obserwacjami, to owszem, możesz mieć taki pogląd.
A jeśli konfrontujesz, a wychodzi Ci jak opisujesz, to współczuję otoczenia, ale nie wszędzie tak jest.
Media nie są od tego by nas informować, a zarabiać. Zarabia się na sensacji, kontrowersji.
Jeśli uważasz duży odsetek rodaków
Walend
Walend 30.05.2025, 10:12:39 via Wykop
  • 2
@MNovak: Ma słuszną pretensję, że organizacja rości sobie prawo do określania co jest wystarczająco sportowe a co nie.
Sztywne gorsety i kolorowe przebranie błazna, w postawie baletowej: sport kwalifikowany, olimpijski.
Trenowanie szybkiego, celnego i BEZPIECZNEGO strzelania na wyznaczonym torze: pajacowanie z bronią.
Ale co im będzie międzynarodowa organizacja taka jak np IPSC, czy F-class dyktować warunki, skoro kasę dostają z budżetu państwa.
Walend
Walend 30.05.2025, 10:44:47 via Wykop
  • 0
@MNovak: Toczenie opon to nie strzelanie.
IPSC już jest, ale nadal jest traktowane z lekceważeniem.
@Badi: owszem mógł wzięć udział w zawodach.
Ale czy to nie paranoja że podstawą do podtrzymania licencji jest taka farsa, a jedyną sensowną alternatywą jest pozwolenie do celów kolekcjonerskich?
Już dawno powinny zostać zniesione cele pozwoleń, wprowadzone coroczne nieuciążliwe szkolenia na przedłużenie ważności pozwolenia, a związki, czy to PZŁ, czy PZSS niech sobie
Walend
Walend 30.05.2025, 11:06:20 via Wykop
  • 0
@MNovak: Organizacja, jeśli określa się jako monopolista w dziedzinie sportu w danym regionie, taką organizacja jest PZSS, powinna wykazywać się elastycznością i potrafić rozpoznać inne dziedziny sportu, niż te które podano im w kalendarzu olimpijskim.
Jeśli popularna i rozpoznawana stanie się dyscyplina toczenia opony na czas ze strzelaniem, to związek powinien jej patronować, systematyzować, zgodne ze swoim statutem, ale nie negować.
Walend
Walend 30.05.2025, 14:53:13 via Wykop
  • 1
I wskaż proszę miejsce gdzie pzss określa siebie jako monopolistę, bo chyba to przegapiłem.


@MNovak: w ustawie o sporcie oraz ubojce. Jedyny uznawany związek to PZSS. Możesz sobie zakładać związki, które nic nie znaczą w obliczu prawa
Walend
Walend 30.05.2025, 15:03:33 via Wykop
  • 0
a co na to biathloniści?


@MNovak: biathloniści aby uzyskać pozwolenie muszą zdać patent...PZSS

PZSS był też strona przy nowelizacji ustawy z 2011 roku, skutecznie torpedującą propozycje uwolnienia strzelectwa z okowów związków.
Prezesem w tym czasie też był betonowy Kwiecień.
PZSS spokojnie można uznać za stronę milicyjną w dyskusjach o zmianie prawa.
Walend
Walend 30.05.2025, 15:13:35 via Wykop
  • 0
@MNovak: o złej woli związku może świadczyć choćby zmiana warunków posiadania licencji PZSS po nowelizacji prawa z 2011 roku.
Po zmianie licencja uprawniała do uzyskania pozwolenia na b--ń, bez uznaniowości.
Wnet PZSS umiłował ważność wcześniej bezterminowo ważnych licencji i wprowadził odnawianie ich co roku.
Walend
Walend 30.05.2025, 15:25:39 via Wykop
  • 1
@Chodz_ze_mna_na_winko: dla kontekstu i przykładu.
Robiłem pozwolenie kilka lat temu, mieszkając na zadupiu w Polsce B. Jedyny klub 30 km od siebie,możliwość zapisania się tylko z poleceniem członka, wpisowe 1800 zł, składka roczna 460 zł.
Gdybym znał wtedy Braterstwo, mógłbym uzyskać uprawnienia znacznie taniej.
KS Amator rozruszał środowisko i nie którym się to nie podoba.
Walend
Walend 30.05.2025, 15:35:03 via Wykop
  • 0
@Niedogonisz: Braterstwo ma bogatą ofertę w kilku miastach. Mają sporo szkoleń, dostępnych we wręcz dumpingowych cenach. Plus zawody za psi uj. Pokaż inny klub spełniający te warunki. Owszem, nie działa wszędzie w formie lokalnej bo to niemożliwe. Ale już sama alternatywą w postaci Braterstwa psuje rynek januszowym klubom
Walend
Walend 30.05.2025, 15:45:56 via Wykop
  • 0
Co rozumiesz przez „uwolnienie”?


@MNovak: propozycja strony społecznej było stworzenie możliwości posiadania broni w celach rekreacyjnych/innych/jak zwał, na podstawie EKB. Początkowo na okres 2 lat jednostrzałowej, kaliber 22 LR. Po okresie 2 lat miało być przyznawane normalne pozwolenie. Bez potrzeby przynależności do związku.

Projekt ten został uwalony wspólnymi głosami policji i
Walend
Walend 30.05.2025, 15:57:33 via Wykop
  • 0
@Niedogonisz: nie śledzę sytuacji, ale działają też w Żmigrodzie i chyba jeszcze jakimś innym miejscu.
Jeśli masz lokalne kluby, które warto wspierać, świetnie. Ale jest mnóstwo miejsc gdzie nie ma takich komfortowych sytuacji
Walend
Walend 30.05.2025, 17:49:24 via Wykop
  • 0
wspólnymi głosami pzss? Gdzie to głosowanie się odbywało?


@MNovak: Artykuł z okresu prac nad nowelizacją
Nie znalazłem na szybko artykułów w necie, z tego okresu, ale pamiętam liczne wypowiedzi i argumenty, że nie można pozbyć się wiodącej roli związków. Bo kto to słyszał że tak bez nadzoru.

Ogromna ilość kasy. 4 złote miesięcznie. 3 naboje 9mm. Jak ty przez to wiążesz koniec
Walend
Walend 30.05.2025, 18:06:02 via Wykop
  • -1
ale to się tyczy broni sportowej. Pzss nie opiniuje i nie jest nawet o to pytane, czy ustawodawca chce sobie wprowadzić cel rekreacyjny, westernowy czy jakikolwiek inny


@MNovak: czy chociaż przeczytałeś co wysłałem w linku, czy może udajesz?
Związek opiniował projekt ustawy o broni i amunicji, a nie ustawy o strzelectwie sportowym. Opinie związku uwaliły potencjalnie korzystne zmiany w prawie.

Ale osobostarty płacisz klubowi. To też pretensja do pzss że klub
Walend
Walend 30.05.2025, 18:30:10 via Wykop
  • -1
Np Łuków 5 lat wstecz, chyba się to nawet nie zmieniło. Tak z własnego doświadczenia.
Będąc w takim położeniu, Braterstwo jest zbawieniem.
Walend
Walend 30.05.2025, 18:48:42 via Wykop
  • -1
No przecież finanse związku sa transparentne.


@MNovak: więc dlaczego związek odmawia publikacji raportu na ich temat w ramach dostępu do informacji publicznej

Wskaz proszę gdzie autor powołuje się na jakikolwiek fakt, że pzss jest przeciwny stworzeniu nowego celu posiadania
Walend
Walend 30.05.2025, 19:23:43 via Wykop
  • -1
nie znam sprawy. Kto złożył taki wniosek i kiedy dostał odmowę? Jest jakieś uzasadnienie?


@MNovak: Proszę bardzo
Uzasadnienie: nie odpowiedziom bo za dużo pytań i w ogóle nie pytaj bo kociej mordy dostaniesz...

Nie widzę sensu dalszej dyskusji z tobą, ponieważ albo masz problemy z rozumowaniem, czytaniem ze zrozumieniem, bądź z premedytacją przeinaczasz wypowiedzi i
Walend
Walend 30.05.2025, 19:59:20 via Wykop
  • -1
@Niedogonisz: więc podeślij proszę, chętnie poznam
Walend
Walend 30.05.2025, 20:12:41 via Wykop
  • -1
@Niedogonisz: sprawdziłem...o nadal nic. Powstało stowarzyszenie Strzelec, które wobec braku przychylności władz Łukowa, zbudowało fajną strzelnicę w sąsiedniej gminie. Ale nadal nie jest klubem. W okolicach Łukowa najbliższy klub jest w Siedlcach. Dla mieszkańca Łukowa, żaden sposób przystąpienie do niego nie jest atrakcyjniejsze względem braterstwa, no chyba że ze względów towarzyskich.
Walend
Walend 30.05.2025, 20:19:54 via Wykop
  • -1
@Niedogonisz: Orlik ma co najwyżej strzelnicę pneumatyczna na strychu
A o strzelcu napisałem w poście wyżej.
Nie.maja licencji PZSS, a strzelnica Strzelca działa od nieco ponad roku.
A za cenę wpisowego na najbliższego klubu, owszem opłaca się do Wawy.
Walend
Walend 30.05.2025, 20:28:12 via Wykop
  • -1
@Niedogonisz: Człowieku. Mieszkałem tam od urodzenia, nadal wpadam do rodziców, znam lokalne warunki. Nie ma klubów. Strzelec raczej zrobi licencję bo widzę że do tego to zmierza. Wypełni w ten sposób istniejącą lukę. Ale puki tak się nie stanie, Amator wygrywa.
Nie wspominając o praktykach, jak konieczność posiadania polecającego członka klubu, który cię wprowadzi, bo inaczej nie jesteś godny - tak miałem z moim klubem, w Siedlcach, czy wpisowym wysokości
Walend
Walend 30.05.2025, 20:42:37 via Wykop
  • -1
@Niedogonisz: piszesz o:
Stowarzyszeniu (nie klubie) strzelec, które faktycznie działa od kilku lat, a strzelnicę usypali na polach obok mojego domu 1,5 roku temu, oraz o sekcji strzeleckiej lokalnego klubu piłkarskiego, która również nie ma licencji, a strzelnicę miała swego czasu na strychu bodajże muzeum, pneumatyczną.
A cenę wpisowego podaje w klubie sportowym, z licencją PZSS, który wg lokalnego zwyczaju strzyże przy samej skórze chętnych na posiadanie broni, wiedząc że
Smacznej_Kawusi
Smacznej_Kawusi
26.05.2025, 20:32:47
  • 0
Co sądzicie o Echelonie?
#bron #guns
Smacznej_Kawusi - Co sądzicie o Echelonie?
#bron #guns

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 26.05.2025, 20:49:49 via Wykop
  • 0
@Smacznej_Kawusi: Dobrze leży w dłoni o krótkich placach - jak moja. Spust na sucho ok, nic szałowego - poziom glocka gen5. Nie strzelałem, więc opinia mocno wybrakowana.
  • Odpowiedz

8

Heckler und Koch prezentuje HK421

Heckler und Koch prezentuje HK421

Niesamowita prezentacja lekkiego karabinu maszynowego w kalibrze 7.62 mm x 51 NATO

telewizyjny_dym
z
youtube.com
dodany: 24.05.2025, 20:51:30
  • 4
  • #
    bron
  • #
    militaria
  • #
    gunporn
  • #
    niemcy
  • #
    przemysl
  • #
    wojsko
Walend
Walend 26.05.2025, 16:47:00 via Wykop
  • 0
@emq1: Koncept spoko, ale chyba średnio HK wyszło sądząc po skargach i dochodzeniach bundeswery, oraz opiniach ukraińców

301

Cel coraz dalej. Rośnie popularność strzelectwa długodystansowego w Polsce

Cel coraz dalej. Rośnie popularność strzelectwa długodystansowego w Polsce

Jeszcze dekadę temu Polska należała do najsłabiej uzbrojonych krajów w Europie. Dziś sytuacja zmienia się diametralnie. Strzelectwo sportowe i posiadanie broni przeżywają prawdziwy boom. W rękach Polaków znajduje się już niemal milion sztuk legalnej broni palnej.

Portal_Obronny
z
portalobronny.se.pl
dodany: 20.05.2025, 10:16:33
  • 116
  • #
    bron
  • #
    strzelectwo
  • #
    bronpalna
  • #
    bronczarnoprochowa
  • #
    polska
  • #
    informacje
Walend
Walend 20.05.2025, 17:31:59 via Wykop
  • 15
@Mils:

albo leczy patologie jaką jest wysyp pseudoklubów zakładanych przez ludzi którzy po roku uzyskania pozwolenia wyrabiają kwit Instruktora i nagle stają się "autorytetem" w lokalnym środowisku.


Widzę że kolega z grona obrońców monopolu betonowych
Walend
Walend 20.05.2025, 17:59:06 via Wykop
  • 6
@Mils:

pzss niczego nie uznaje.


PZSS do wydania licencji klubowi wymaga trenera/istruktora PZSS - także uznaje i
Tefes93
Tefes93
Tefes93
10.05.2025, 15:09:52
  • 0
#prawo #bron #polska W nawiazaniu do tej akcji z maczeta na orliku w Krakowie ( https://wykop.pl/link/7705529/krakowskich-dzentelmenow-problemy-z-maczetami/ ) mam dwa pytania:

-czy ten zastraszyny koleś w takiej sytuacji moglby wyciagnac bron i odstrzelic kibola czy by musial czekać aż dostanie cios maczetą bo inaczej by to bylo przekroczenie obrony koniecznej?

-gdyby ktos stojacy obok posiadał b--ń mógłby jej w jakiś sposob użyć przed nastapieniem bezposredniego ataku kibola
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 10.05.2025, 15:27:19 via Wykop
  • 5
@Tefes93: W obu przypadkach po użyciu broni wsiadłby prokurator z oskarżeniami o przekroczenie granic obrony koniecznej. Po tym opcje są trzy:
- masz plecy - zostajesz uniewinniony, a goście choćby tylko krzywo na ciebie patrzyli, zostaną unznani za winnych
- nie masz pleców - zostaniesz skazany za przekroczenie granic obrony koniecznej, ale sędzie odstąpi od zasądzenia kary ze względu na okoliczności - działanie w strachu
- nie masz pleców i
  • Odpowiedz
wygolony_libek-97
wygolony_libek-97
08.05.2025, 15:27:52
  • 3
Dlaczego lewaki i zwolennicy tej mitycznej reglamentacji dostępu do broni ZAWSZE muszą podawać jako argument strzelaniny w miejscach gdzie akurat tylko übermensche ze służb mogły legalnie wnieść b--ń albo jej noszenie na całym obszarze było obwarowane licencjami:

Przecież to argument za KLĘSKĄ legalizmu, argument za tym że lepiej jest nawet nosić tą b--ń z naruszeniem przepisów - niż być martwym legalistą, bo ten kto zaplanował zamach wybrał DOKŁADNIE takie miejsce (-‸ლ
wygolonylibek-97 - Dlaczego lewaki i zwolennicy tej mitycznej reglamentacji dostępu d...

źródło: temp_file2924424502556847704

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 08.05.2025, 18:58:34 via Wykop
  • 1
Bo Polacy kierują się emocjami, a nie logiką


@ab_ovo_usque_ad_mala: Zaiste, to niespotykane poza Polską
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 19:15:45 via Wykop
  • 0
@ab_ovo_usque_ad_mala: Myślę że gra tu rolę wpływ amerykańskiej popkultury, przedstawiającej mnóstwo przemocy z bronią, oraz brak dostępu, a przez to obycia i możliwości zweryfikowania swoich przekonań, wywołany przez komunistów. Boimy się nieznanego, zwłaszcza jeśli nas tym straszą. Kiedy masz z czymś kontakt na co dzień, powszednieje, przestaje budzić emocje a często i zainteresowanie.
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 19:38:53 via Wykop
  • 0
@wygolony_libek-97: W gruncie rzeczy, mogli by dać sobie spokój z tymi promesami, członkostwami i celami. Zdajesz egzamin praktyczny żeby d--y komuś nie odsztrzelić, teorie żebyś wiedział co ci grozi i jazda. Ale Trzeba jakoś zmusić ludzi do utrwalania wiedzy i umiejętności, żeby uniknąć głupich sytuacji, a tą role pełni w tym momencie odbębnianie zawodów.
Moim (może błędnym) zdaniem większym problemem jest brak przejrzystości naszego prawa w kwestii użycia broni, oraz
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 19:58:06 via Wykop
  • 0
@wygolony_libek-97: Jak będzie chryja, każde mięso do maszynki się przyda.
Jak przychodzi na strzelnice gość i słyszę że: "ooo, takiego to ja miałem, wiem jak używać", to już się przygotowuje że będzie dobra jazda z takim klientem
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 22:42:56 via Wykop
  • 0
@wygolony_libek-97: Dopóki nie strzelasz po ścianach, podłodze, suficie, nie stwarzasz niebezpiecznych sytuacji na osi, nie niszczysz sprzętu strzelnicy i słuchasz (racjonalnych) poleceń prowadzącego, nie czepiam się.
  • Odpowiedz
wygolony_libek-97
wygolony_libek-97
08.05.2025, 18:18:24
  • 8
"Uzbrojonego (w jakąkolwiek b--ń) psychopatę, terrorystę, zamachowca czy bandytę może skutecznie i szybko powstrzymać tylko inny uzbrojony człowiek.

W takich chwilach nikt nie może liczyć na pomoc policji, gdyż funkcjonariusze nie mogą przecież pilnować każdego domu, każdego miejsca i każdej ulicy. Nawet najlepiej zorganizowana, zarządzana, wyszkolona i dowodzona policja nie może być na miejscu każdego zdarzenia, każdego napadu, ataku czy zamachu. Tym bardziej, gdy policja boryka się z ogromnymi problemami kadrowymi, a
wygolony_libek-97 - "Uzbrojonego (w jakąkolwiek b--ń) psychopatę, terrorystę, zamacho...

źródło: temp_file7738514085571708659

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 08.05.2025, 18:56:28 via Wykop
  • 0
@darek-jg: Z tego co widziałem to jednak miał jakąś pałę, czyli średnio gołymi rękami, a przy okazji oberwał
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 19:04:58 via Wykop
  • 1
@darek-jg: Ok, nie oglądałem zbyt uważnie
  • Odpowiedz
j.....i
j.....i
konto usunięte 08.05.2025, 14:13:19
  • 9
Oczekiwania vs rzeczywistość na temat tego, że gdybyśmy tylko mieli powszechny dostęp do broni, to od razu ktoś by go odstrzelił, jak to robią kowboje w Teksasie.

Podczas ataku na wiernych w kościele West Freeway Church of Christ w White Settlement (Teksas), Jack Wilson – emerytowany zastępca szeryfa, instruktor strzelectwa i członek kościelnego zespołu ochrony – skutecznie zneutralizował napastnika jednym precyzyjnym strzałem z dystansu około 15 metrów.

Reakcja Wilsona była błyskawiczna – od momentu
j.....i - Oczekiwania vs rzeczywistość na temat tego, że gdybyśmy tylko mieli powszec...

źródło: 191230132405-jack-wilson-texas-church-shooting

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 08.05.2025, 14:20:25 via Wykop
  • 5
@a665321: jeśli przeciwnicy dostępu cywili do broni spamują, to wtedy nie jest spam?
Czy to jest spam, "ideologiczne g---o", próba wybicia czy jeszcze coś innego? :
https://wykop.pl/wpis/81337339/oczekiwania-vs-rzeczywistosc-na-temat-tego-ze-gdyb
https://wykop.pl/wpis/81336707/a-teraz-wyobrazcie-sobie-co-by-sie-stalo-jakby-ten
https://wykop.pl/wpis/81335083/warszawa-uw-bron-pytanie-chlopak-mial-siekiere-ogo
@lewoprawo +168
Oczekiwania vs rzeczywistość na temat tego, że gdybyśmy tylko mieli powszechny dostęp do broni, to od razu ktoś by go odstrzelił, jak to robią kowboje w Teksasie.

Przypomnę strzelaninę w amerykańskiej szkole podstawowej w Uvalde w Teksasie sprzed 3 lat. 18-letni Salvador Ramos postrzelił swoją babkę, wsiadł w samochód
więcej
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 14:55:51 via Wykop
  • 3
@Rasteris:

Dwóch uzbrojonych konwojentów zginęło. A byli przeszkoleni


Z własnych obserwacji umiejętności przeszkolonych pracowników policji/wojska:
- ostrzelanie stolików na stanowiskach strzeleckich przez brak przestrzegania podstawowych
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 15:30:07 via Wykop
  • 0
@kasiknocheinmal: Zależy od jednostki i rzutu kostką, ale wielu nie strzela wcale. Przyszła rodzina: wojskowy w okolicy 40, jego Grażyna i młody (14-16 lat). Grażyna świeżo wkręcona do służby przez męża i musi się nauczyć do egzaminu. On i młody for fun.
Jedynie młody ostrzelał tarczę, podobno pierwsze strzelanie w życiu.
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 15:34:34 via Wykop
  • 0
@kasiknocheinmal: b--ń to proste narzędzie, jak mu nie przeszkadzasz, to trafia. Inna kwestia ze zmieścić się z 10 strzałami w sylwetce na 100 m to żaden wyczyn
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:12:37 via Wykop
  • 1
że ona jednak nie powinna być legalna a przynajmniej nie dla większości


@Cztero0404: Rozumiem że identyfikujesz się jako mniejszość?
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:31:14 via Wykop
  • 1
@Cztero0404: Wykonujesz projekcję swoich lęków na innych i chcesz by wszyscy dostosowali się do twoich standardów.

niezależnie po której stronie pistoletu stoisz ktoś może zginąć bo to nie jest zabawka

Nikt nie ginie od broni (w większości przypadków/wypadków), tylko jest z broni zabijany.
Nie przenośmy odpowiedzialności z osoby na przedmiot. Jeśli ktoś strzelał to on zabił, a nie b--ń.
To daje ogromne pole do manipulacji przekazem
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:47:01 via Wykop
  • 1
@Cztero0404:

Uwierz mi, byłem w stresujących sytuacjach z bronią. Nie nosze zwykle broni, bo nie czuję potrzeby. Ale nie zabraniam innym.

Nawet kiedy wystrzelisz olbrzymią ilość naboi ćwicząc i spędzisz ogrom godzin na strzelnic to absolutnie nie jest gwarancją, że w sytuacji stresowej mając pełno ludzi dookoła obok będzie umiał wyciągnąć b--ń i strzelić
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 17:02:44 via Wykop
  • 0
Problem jest taki, że masz myślenie jak typowy redneck z NRA


@Cztero0404: Czy przez brak argumentów próbujesz mnie obrazić?

Wyobraź sobie, że na przykład nasi kowboje ze stop chama którzy się rzucają z pięściami na siebie na drogach mają klamki. Jeśli myślisz, że w końcu by nie poszły w ruch prędzej czy później to jest bardzo
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 17:23:37 via Wykop
  • 0
@Cztero0404:

Nie, nie zabrakło. Po prostu tak się zachowuje, ale widocznie ty możesz pisać o mojej projekcji a ja nie mogę w ten sposób pisać o tobie


Tylko widzisz, co innego napisać że zachodzi u kogoś błąd poznawczy, a co innego napisać że jest wsiurem. Ale może nie zauważasz
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 18:53:11 via Wykop
  • 0
Nie wiem, ich się pytaj. Nie jestem rzecznikiem prasowym policji.


@Cztero0404: Czyli nie wiesz zbyt wiele o sytuacji, ale podajesz ją jako przykład.

Policjantka nie była go w stanie trafić a wy myślicie, że będąc zwykłymi ludźmi z ulicy

I kolejny raz przypisujesz ludziom ze służb mundurowych jakąś niezwykłość, ponadprzeciętne (bo nie wytrenowane) wrodzone umiejętności. Mam dość częsty kontakt z policją, zawodowo i prywatnie, a nie tylko w serialach. Prawda jest taka
  • Odpowiedz
lecho182
lecho182
08.05.2025, 11:11:49
  • 129
A teraz wyobraźcie sobie co by się stało, jakby ten prawicowy oszołom z UW, zamiast siekiery, miał łatwy dostęp do AR-15 z bump stockiem.

#uw #bron #jerryrigeverything #warszawa #kontrolabroni #uniwersytetwarszawski
lecho182 - A teraz wyobraźcie sobie co by się stało, jakby ten prawicowy oszołom z UW...
  • 97
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 08.05.2025, 11:21:17 via Wykop
  • 1
@lecho182: A teraz wyobraźcie sobie że taki AR, kałach czy inny wynalazek strzela ogniem ciągłym bez bump stocka. Wystarczy nieco mniej wyrafinowane narzędzie niż tu przedstawione: trytka, kawałek drutu czy wydruk 3d czy jeszcze coś innego.
Pójdźmy dalej: wyobraźcie sobie że przeciętny polak czy obcokrajowiec mieszkający w Polsce może posiadać AR po około 2 miesiącach starań, i wydaniu nieco powyżej najniższej krajowej
A przerzucanie się oskarżeniami pomiędzy różnymi grupami światopoglądowymi,
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 11:25:52 via Wykop
  • 3
@Warcomx: Odpowiem na twoje wątpliwości
https://en.wikipedia.org/wiki/Greenwood_Park_Mall_shooting
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 11:40:52 via Wykop
  • 3
@majk3l:


legalni użytkownicy mają b--ń w szafie, daleko


Wielu nosi przy sobie. Po co - nie będę wnikał. Wielu noszących regularnie ćwiczy jej użycie, jest z nią obeznana i potrafi bezpiecznie się obchodzić. Tymczasem policjancie mają w większości przypadków do treningów 16 szt nabojów rocznie. W ostatnich latach zwiększono intensywność ich strzelań, na 2 strzelania w roku, co zaowocowało podzieleniem puli
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 13:11:07 via Wykop
  • 0
@jozef-dzierzynski: lufę wykonuje się poprzez elektrodrążenie, wkładasz wydrukowany szablon w rurę bezszfową, podłączasz węże z elektrolitem i jazda. Jakość słaba ale wystarczająca
A jeśli nie chcesz się w to bawić, na aliexpress są kompletne zestawy do wiercenia komory nabojowej i nacinania gwintu. Nie pamiętam jak to nazwali w opisie, ale nie widnieje to jako narzędzia rusznikarskie
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 13:30:39 via Wykop
  • 0
@jozef-dzierzynski: Musze poszukać. Było chyba jako wiertło precyzyjne kalibrujące 223, 308. Nie pamiętam dokładnie "szyfru"
Ten sam sprzedawca miał też noże z pilotem do tych kalibrów. Poziom wyżej niż "filtr paliwa"
Edycja: nie mogę znaleźć, były rozwiertaki z wymiarami i kątami jak z norm CIP

I tak zostaje zamek, więc do drukarki 3d potrzebujesz jeszcze obrabiarki cnc

Zamek w FGC to pręty ze stali po kilku prostych obróbkach. Wystarczy pręt
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 13:55:45 via Wykop
  • 0
@Strus:

Nie da się wydrukować w pełni funkcjonalnej broni w 100% na domowej drukarce.


Da się: https://en.wikipedia.org/wiki/Liberator_(gun)

A jak masz trochę narzędzi i drukarkę: https://en.wikipedia.org/wiki/FGC-9
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 14:39:34 via Wykop
  • 1
@majkelunio: sprawca miał marsz niepodległości w obserwowanych, więc zaklasyfikowano go jako prawaka, a później to już z górki.
Każdy temat jest dobry dla niektórych żeby urządzać przepychanki: lewak/prawak/pis/po itd
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:01:14 via Wykop
  • 0
@lecho182:

przepraszam, nie powinienem być jak prawicowe hieny z twittera, powinienem napisać że to przede wszystkim student prawa z Gdyni.


Nie przepraszaj, nie jesteś jak prawicowe hieny z twittera. Jesteś po prostu hieną z wykopu
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:23:40 via Wykop
  • 0
@JustKebab: A co by się stało gdyby odkryli ze z każdej broni samopowtarzalnej da się tak strzelać bez żadnych dodatkowych akcesoriów?
Chyba ban na fizykę Newtonowską
Walend - @JustKebab: A co by się stało gdyby odkryli ze z każdej broni samopowtarzaln...
  • Odpowiedz
j.....i
j.....i
konto usunięte 08.05.2025, 14:06:18
  • 15
Oczekiwania vs rzeczywistość na temat tego, że gdybyśmy tylko mieli powszechny dostęp do broni, to od razu ktoś by go odstrzelił, jak to robią kowboje w Teksasie.

Podczas strzelaniny w Greenwood Park Mall cywil widoczny na zdjęciu — Eli Dicken — skutecznie powstrzymał zamachowca, eliminując go przy użyciu legalnie posiadanej broni palnej. Dzięki jego szybkiej i zdecydowanej reakcji udało się uratować życie wielu osób.

Dicken, będący legalnym posiadaczem broni, oddał celne strzały z odległości
j.....i - Oczekiwania vs rzeczywistość na temat tego, że gdybyśmy tylko mieli powszec...

źródło: 220719103852-eli-dicken

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 08.05.2025, 15:48:52 via Wykop
  • 0
@SmadnyMnich: @macmat55
Może nie chodzi o ilość broni, a coś innego? Dodał bym tylko że przepisy w Finlandii i Szwajcarii są na tle surowe że każdy kto chce, b--ń posiada.
Walend - @SmadnyMnich: @macmat55 
Może nie chodzi o ilość broni, a coś innego? Dodał ...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:08:36 via Wykop
  • 0
@SmadnyMnich:
Więc jeszcze raz, prościej, bez konieczności analizy danych:
- we wszystkich tych krajach jest wysoki odsetek ludzi posiadających b--ń
- we wszystkich tych krajach jest łatwo o b--ń
- w każdym z nich są inne ograniczenia, o niektóre typy broni trudniej w stanach, o niektóre w Finlandii czy Swajcarii
- dwa z tych krajów leżą w "starym świecie" i są dosyć
  • Odpowiedz
Walend
Walend 08.05.2025, 16:14:03 via Wykop
  • 0
Widzę że edytowałeś, wiec i na to odpowiem:

no tylko że Szwajcaria nie jest dla nas punktem odniesienia

@SmadnyMnich: Za to stany są tym punktem? Na jakiej podstawie?
- podobna demografia?
- podobna zamożność?
- może podobna kultura?
  • Odpowiedz
lecho182
lecho182
08.05.2025, 15:15:37
  • 1
"Pewnie byłby odstrzelony przez innego użytkownika mającego podobna b--ń."

Oczywiście.

#uw #bron #jerryrigeverything #warszawa #kontrolabroni #guncontrol #jimjefferies
lecho182 - "Pewnie byłby odstrzelony przez innego użytkownika mającego podobna b--ń."...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 08.05.2025, 15:22:55 via Wykop
  • 1
Cytując @a665321:

będziesz teraz tym ideologicznym gównem spamował żeby się wybić na tragedii?
  • Odpowiedz

386

Załoga statku z pomocą dla strefy Gazy nie chce wpuścić inspekcji

Załoga statku z pomocą dla strefy Gazy nie chce wpuścić inspekcji

Rząd Malty zaproponował naprawę uszkodzonego statku z pomocą dla strefy Gazy pod warunkiem wpuszczenia maltańskiej kontroli, która potwierdzi, że statek rzeczywiście przewozi pomoc humanitarną. Załoga statku, który od dwóch dni tkwi u wybrzeży Malty odmawia współpracy.

Manah
z
timesofmalta.com
dodany: 04.05.2025, 17:05:38
  • 61
  • #
    malta
  • #
    izrael
  • #
    wojna
  • #
    palestyna
  • #
    bliskiwschod
Walend
Walend 05.05.2025, 07:29:12 via Wykop
  • 2
@tellet: Nie oczekuj logiki od organizacji zinfiltrowanej przez Mossad i tańczącej jak im Izrael zagra. Mam podejrzenie graniczące z pewnością że ostatnie akcje Hamasu były ściśle nadzorowane i planowane przez żydów w celu usunięcia palestyńczyków i podniesienia słupków poparcia dla niepopularnego rządu
minor983
minor983
minor983
04.04.2025, 06:07:36
  • 0
Gdzie najlepiej iśc na egzamin z tych 3?
- Warszawa Jagiellońska 88 hala 10B
- Warszawa Strzelnica Sportowa Rembertów-Poligon
- Ząbki Skorupki 80

#bron #pozwolenienabron #bronpalna #militaria
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 04.04.2025, 09:16:10 via Wykop
  • 0
Na FSO jest ok. Jedyne do czego można się przyczepić to oświetlenie na osi 100 - mogło by być lepsze do strzelania z przeziernika.
Jeśli masz wątpliwości, przyjdź na zajęcia klubowe we wtorek albo czwartek wieczorem i strzelisz wszystko do egzaminu na próbę.
  • Odpowiedz
Walend
Walend 04.04.2025, 10:42:14 via Wykop
  • 0
Zajęcia zaczynają się chyba o 18 - ale zadzwoń, zapytaj. Z tego co wiem można przećwiczyć wszystko jak na egzaminie.
  • Odpowiedz
Neocaridina
Neocaridina
13.03.2025, 12:27:12
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 14.03.2025, 17:58:23 via Wykop
  • 0
@TrafnyTaktyk: pewnie spłonki berdana, a łuska boxer.
Robi wrażenie cały proces. A ja głupi co do części grana warzę proch
  • Odpowiedz
wiesiu2
wiesiu2
14.10.2024, 10:44:58
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 14.10.2024, 10:58:37 via Wykop
  • 1
Karabinek: krótszy. Zastanów się tylko jak z częściami zamiennymi, magazynkami do tego rossi. Czy nie warto zastanowić się nad MP-15-22.
Strzelba: Mosberg maverick z krótką lufą. Prywatnie mam doruka z długą lufą, w pracy mavericki ,bo doruki zdechły. Doruk przy mavericku jest jak toporny kloc.
Do rzutków lepiej bok z dłuższą lufą
  • Odpowiedz

10

Ukraina walczy z nielegalną bronią. Nawet 5 milionów sztuk poza kontrolą

Pokaż treści 18+

Ukraina walczy z nielegalną bronią. Nawet 5 milionów sztuk poza kontrolą

Na Ukrainie może znajdować się od 2 do 5 milionów jednostek nielegalnej, niezarejestrowanej broni palnej.

watcher00
z
infosecurity24.pl
dodany: 30.08.2024, 13:00:06
  • 10
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    bron
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    ciekawostki
  • #
    europa
Walend
Walend 30.08.2024, 17:58:48 via Wykop
  • 1
@robertkk: zakazali też opuszczania granic w czasie wojny i jak wszyscy wiemy ten zakaz dobrze działa
badylarz
badylarz
31.07.2024, 05:44:20
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 31.07.2024, 09:06:01 via Wykop
  • 0
@Podstarzaly_Mandalorianin: @badylarz :Mam Cobre na sfx, daje radę nawet z aktualna pogodą na zewnątrz ALE: ma kropkę 6 moa, więc jest wielka już na 25 m, byłbym teraz ta nowsza wersję z kapslem na baterie na górze i znakami do wyboru: kropka, koło, combo powyższych
  • Odpowiedz
Walend
Walend 31.07.2024, 10:25:56 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Walend
Walend 31.07.2024, 14:02:07 via Wykop
  • 0
@Podstarzaly_Mandalorianin: Nie neguje tego że to chińczyk, po prostu mam kompletnie inne doświadczenia z tą optyką. Mój siedział najpierw na ar15 i stribogu: łącznie kilkaset kulek, aktualnie mam go na caniku, przelot na nim około 2000 szt. Dużo noszony, obijany - oprócz zdarcia powłoki w kilku miejscach obudowy, nic mu się nie dzieje.
  • Odpowiedz
luckylukk
luckylukk
04.07.2024, 18:30:54
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 04.07.2024, 18:57:48 via Wykop
  • 15
@luckylukk:

Kiedy k***a zakażemy tego gówna w Polsce i zdelegalizujemy te wszystkie braterstwa i innych żniwiarzy śmierci? Ile osób jeszcze ma zginąć?

21 minut i 37 sekund po definitywnym rozwiązaniu problemu pijanych kierowców.
Nie musisz dziękować za odpowiedź
  • Odpowiedz
PIAN--A_A--KTYWNA
PIAN--A_A--KTYWNA
17.06.2024, 20:51:47
  • 657
#diy #zrobtosam
PIAN--A_A--KTYWNA - #diy #zrobtosam

źródło: temp_file2911709651659181858

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Walend
Walend 17.06.2024, 22:06:52 via Wykop
  • 1
@paczelok: Pierdzielisz kocopoły.
Nie w Iraku, a w Afganistanie
Nie 7,62 kałacha, a z PK, lub 7,7 z enfielda
Z dupnych wyliczeń wyszło że nie odróżniasz kalibrów, masy i energii kinetycznej, nie mówiąc o realnym polu walki
  • Odpowiedz
Walend
Walend 18.06.2024, 06:11:58 via Wykop
  • 0
@paczelok: nie sram ogniem tylko koryguje bzdury. Pocisk 7,62x39 ma podobną energię co 5,56x45, ale większą masę pocisku, przez co opad jest większy, więc jakim cudem ma latać lepiej od natowskiego 5,56?
Wiesz coś, ale nie do końca i piszesz kocopoly. Afgańscy zasadzali się z PK albo starymi karabinami enfielda, oba na pełny nabój kabinowy, wystrzelili kilka pocisków na palę i spieprzali
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 12.07.2024

    Rocznica
  • Komentator
    od 07.03.2023

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl