Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko154
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Trollex

Trollex

Dołączył 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1986
  • Znaleziska 812
  • Mikroblog 1174
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 14
m4xejd
m4xejd
03.04.2026, 07:01:54
  • 558
Pracownik zarabiający okolice minimalnej głosujący na Konfederację i Mentzena.
#polityka #bekazpisu
m4xejd - Pracownik zarabiający okolice minimalnej głosujący na Konfederację i Mentzen...

źródło: man-sitting-on-branch-chopping

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 03.04.2026, 08:51:27 via Wykop
  • 5
@-Instruktor: urojenia kucoidalne
  • Odpowiedz

515

Zadłużenie Polski dobiło do 60% PKB. Stało się to trzy miesiące temu!

Zadłużenie Polski dobiło do 60% PKB. Stało się to trzy miesiące temu!

Ministerstwo Finansów poinformowało, że dług publiczny Polski na koniec 2025 roku niemal zrównał się z konstytucyjnym limitem 60% PKB. Wiemy też, że już w styczniu niemal na pewno go przekroczył. Ale proszę się nie martwić, nie będzie z tego tytułu żadnych konsekwencji, gdyż przepisy pomijają zadłuż

XeNinja
z
bankier.pl
dodany: 02.04.2026, 13:42:27
  • 128
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
Trollex
Trollex 03.04.2026, 05:01:48 via Wykop
  • -8
O nie! emitent pieniądza który nie może zbankrutować we własnej walucie, zadłużony na 60% - strach!

Sektor prywatny który może zbankrutować, zadłużony na wielokrotne więcej - ziew
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 03.04.2026, 05:09:40 via Wykop
  • -8
O nie!

Polak zarabia około 8k miesięcznie, bierze kredyt na mieszkanie 500k. Zadłużenie około 600% jego "PKB".

I może zbankrutować.

Państwo
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 03.04.2026, 06:55:07 via Wykop
  • -4
@adammich: PPP nie ma żadnego znaczenia, super biedne kraje jakieś bananowe republiki też mają wysokie PPP nie chciałbyś tam żyć.

Duże wzrosty PKB mają bardzo biedne kraje. Bardzo rozwinięte kraje takie jak Japonia przy wzroście średnio ostatnich latach 1.5% to bardzo dużo. Dużo więcej niż biedackich krajach 5% itp.

712

Pękła historyczna bariera. Zadłużenie Skarbu Państwa przebiło 2 biliony zł

Pękła historyczna bariera. Zadłużenie Skarbu Państwa przebiło 2 biliony zł

Zadłużenie Skarbu Państwa na koniec lutego 2026 r. wyniosło ok. 2 bln 37,5 mld zł, co oznaczało wzrost o 2 proc. w porównaniu ze styczniem tego roku - poinformowało we wtorkowych wstępnych szacunkach Ministerstwo Finansów.

VoxClamantisInDeserto
z
bankier.pl
dodany: 31.03.2026, 14:59:46
  • 243
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
Trollex
Trollex 31.03.2026, 17:59:53 via Wykop
  • -5
Jestem pewny, że nawet nie wiecie jak wygląda to "zadłużenie". Państwo jest emitentem pieniądza i nie może zbankrutować. Banki komercyjne zawsze będą kupowały obligacje, bo potrzebują wpisu na koncie NBP. A NBP wpis na tym koncie robi najczęściej z obligacje. Potrzebują tych wpisów żeby dokonywać transakcji międzybankowym czyli płynności.

Jak to zrozumiecie, zrozumiecie też, że pieniądz fiducjarnym działa inaczej i nikt nie będzie tego długu spłacał. Emitent pieniądza nie może zbankrutować we
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:01:00 via Wykop
  • -16
@DonGebels: dług państwowy równa się nadwyżka w sektorze prywatnym.

I odwrotnie jeżeli sektor prywatny zmniejszy oszczędności wtedy jest nadwyżka w budżecie państwa.

Jak to zrozumiesz to będzie pierwszy krok do nie wypisywania bzdur w internecie.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:01:41 via Wykop
  • -11
@Korda: jeżeli są moce w gospodarce na realizację to jedno i drugie to wzrost gospodarczy
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:04:10 via Wykop
  • -6
@dzordzmen: bardzo dobrze, że zadajesz takie pytania ludzie nie rozróżniają pieniądza fiducjarnego od księgowości własnego budżetu w domu. I stąd gadają bzdury o spłacie długu przez wnuków absolutnie czegoś takiego nie będzie.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:06:06 via Wykop
  • -11
@LaurenceFass: jest dokładnie odwrotnie. Większy dług publiczny to nadwyżka (oszczędności) w sektorze prywatnym.

Już eksperyment balcerowiczowski pokazał jak niezrozumienie pieniądze fiducjarnego doprowadziła do tragedii dla milionów ludzi w latach 90s.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:06:32 via Wykop
  • -22
@Miszczu_wszystkiego: Ale powiedz, że nie masz pojęcia jak działa system monetarny.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:07:38 via Wykop
  • -17
@Vanguard1990: no i? Wyobrażasz sobie że będą to wnuki spłacały? Jeśli tak to nie masz pojęcia jak działa pieniądz.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:08:20 via Wykop
  • -15
@kawior2007: nikogo nie zadłużają nie masz zielonego pojęcia jak działa system monetarny. Dlatego powtarzasz zasłyszany gdzieś bzdury.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:08:47 via Wykop
  • -14
@JanMocny: próbujesz być sarskastyczny, a napisałeś prawdę.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:09:47 via Wykop
  • -11
@Matpiotr: póki są niewykorzystane zasoby w gospodarce NALEŻY zwiększać ilość pieniądza.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:14:23 via Wykop
  • -7
@niecodziennyszczon: Ja wiem, że tego się nie uczy w podstawówce ani w szkole średniej.

Jest to tragedia jak politycy wykorzystują niewiedzę ludzi.

Jeżeli edukacja by dowiozła i ludzie by rozumieli jak działa współczesny pieniądz, to na próbę straszenia długiem reagowaliby
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:20:13 via Wykop
  • -13
@Trollex: minusujące głąby udowodnijcie, że to co napisałem nie jest prawdziwe.

Wolicie żyć w niewiedzy i forsować szkodliwe dla siebie rozwiazania - czysta głupota
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:21:35 via Wykop
  • -9
Deficyt państwa to nadwyżka w sektorze prywatnym.

I odwrotnie-

Nadwyżka budżetowa to zmniejszenie oszczędności w sektorze prywatnym.

Jeżeli się nie wyedukujecie jak działa pieniądz, będziecie forsować szkodliwe rozwiązania dla samych siebie.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:29:30 via Wykop
  • -8
Ten "dług" to coś zupełnie innego niż jak ktoś się zadłuży na przykład w banku. Ponieważ państwo jest emitentem pieniądza może sobie otworzyć tych pieniędzy Ile chce ograniczeniem jest tylko inflacja. Bardzo ważna!!! rzecz do zrozumienia. Jeżeli są wolne moce w gospodarce wykreowanie pieniądza NIE powoduje inflacji. Więc należy tyle dokładać do systemu pieniędzy żeby gospodarka była obłożona, moce przerobowe maksymalne i bezrobocie było bliskie zeru.

Ten "dług" jest równoznaczny z nadwyżką
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:31:15 via Wykop
  • -16
Rozumiesz, że dług publiczny to są oszczędności sektora prywatnego?

Jeżeli tak możemy przejść dalej.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:34:56 via Wykop
  • -12
@misiozaur: bo możemy wydawać półki będą moce w gospodarce.

Dołożenie pieniędzy nie powoduje inflacji póki są niewykorzystane moce w gospodarce.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:37:14 via Wykop
  • -12
@200Amra: to co napisałeś to jest przepis na tragedię.

Bo nie rozumiesz jak działa pieniądz fiducjarny. Próbujesz przełożyć wiedzę na temat budżetu domowego na działanie emitenta pieniądza to są rzeczy nieporównywalne.

Podstawowa rzecz deficyt budżetowy to nadwyżka sektora
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:38:18 via Wykop
  • -6
@jamajskikanion: mylisz zupełnie dwie różne rzeczy. Za duży dług prywatny faktycznie jest problemem.

"Dług" emitenta pieniądza w większości sytuacji nie jest żadnym problemem.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:39:09 via Wykop
  • -8
@CzyWszystkoJestJuzZajete: przecież deficyt budżetowy to nadwyżka sektora prywatnego.

Chcesz zmniejszyć oszczędności sektora prywatnego? Prawdopodobnie tak bo nie rozumiesz Jak działa pieniądz fiducjarny. Więc proponujesz z niewiedzy szkodliwe dla siebie i gospodarki rozwiązania.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:42:30 via Wykop
  • -7
No i częściowo słusznie napisałeś dług zagraniczny czyli nie w swojej walucie faktycznie jest problemem. Dla Polski to jest między 20% a 30%. I to oczywiście trzeba zmniejszać. W odróżnieniu od "długu" we własnej walucie. Który nie będzie nigdy spłacony a jest tylko narzędziem polityki monetarnej po to żeby efektywnie wykorzystać zasoby w gospodarce.

Więc fajnie że już rozumiesz problem tylko masz złe dane. Zagranica Na całe szczęście nie obsługuje większości długu.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:44:10 via Wykop
  • -7
@CapsLock3: #kacapskiegowno
Trollex
Trollex 31.03.2026, 18:46:57 via Wykop
  • -6
@bropek: trzeba edukować ludzi bo to co w komentarzach jest pokazuje jak jest tragiczny poziom.

Ludzie wręcz domagają się niekorzystnych dla gospodarki i siebie rozwiązań.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 19:06:55 via Wykop
  • -4
@Johnnysins: rozwalenie rynku nieruchomości przez prawo specjalnie napisane żeby promowało rentierstwo to zupełnie inna sprawa. Są bardzo proste sposoby żeby to ukrócić, kataster od każdego mieszkania powyżej liczba dzieci + 1.

A wracając "dług" publiczny służy do efektywnego wykorzystywania zasobów gospodarce. Do tej pory mniej więcej od 15 lat, udaje nam się wykorzystywać dosyć dużą część gospodarki.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 19:13:44 via Wykop
  • -5
@jamajskikanion: to nie jest obchodzenie tylko po prostu mechanizm jak działa pieniądz fiducjarny.

Tak banki komercyjne mogą wydawać tyle kredytów czyli kreować pieniądze na ile im pozwala stan konta w NBP. (Plus oczywiście obowiązkowa rezerwa cząstkowa). Muszą mieć aktywa na kontach NBP ponieważ daje im to możliwość transakcji międzybankowych. A NBP żeby wpisać w bazie danych po prostu z palca liczbę na koncie zbiera za to obligacje dlatego banki komercyjny
Trollex
Trollex 31.03.2026, 19:17:06 via Wykop
  • -13
@Miszczu_wszystkiego: dokształć się, nie będziesz musiał się wstydzić niewiedzy i proponować szkodliwych dla gospodarki rozwiązań.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 22:56:54 via Wykop
  • -8
@Miszczu_wszystkiego: czyli nie masz argumentów :)

Pewnie głosujesz na "merytorycznych" 😆
Trollex
Trollex 31.03.2026, 22:57:35 via Wykop
  • -3
@ahmed-reyk: tym lepiej
Trollex
Trollex 31.03.2026, 22:59:00 via Wykop
  • -6
@ahmed-reyk: racja, ludzie tu takie głupoty wypisują, że z rozpędu nie zauważyłem sarkazmu
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:04:16 via Wykop
  • -8
@DonGebels: to zadłużają Polskę czy Polaków? Podstaw ekonomii nie znasz.

Deficyt państwa to nadwyżka sektora prywatnego.
Budżet z nadwyżką oznacza ZMNIEJSZENIE OSZCZĘDNOŚCI SEKTORA PRYWATNEGO

Szkoda, że tego nie rozumiesz.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:07:02 via Wykop
  • -5
Pękła historyczna bariera sektor prywatny ma oszczędności 2 biliony.

DEFICYT PAŃSTWA = NADWYŻKA SEKTORA PRYWATNEGO

Zrozumicie to wreszcie.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:19:35 via Wykop
  • -4
@bropek: ok, jednak mało rozumiesz.

Nie obrażaj się na rzeczywistość tylko edukuj się i staraj zrozumieć.

1. Mylisz przepływy realne z finansowymi, import nie niweluje efektu deficytu tylko zmienia jego strukturę. Deficyt państwa nadal zwiększa aktywa finansowe sektora prywatnego (netto), tylko część popytu trafia za granicę. Wymieniasz zapisy księgowe za realne
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:26:01 via Wykop
  • -6
@kawior2007: nie mógłbyś. Nie rozumiesz jak działa pieniądz fiducjarny.

Deficyt państwa to nadwyżka sektora prywatnego.

Nawet tej podstawy nie rozumiesz.

Budżet państwa to nie budżet domowy, państwo jest emitentem pieniądza i nie może zbankrutować we własnej walucie. Ten straszny "dług" to mechanizmy fiskalny służący maksymalnemu wykorzystaniu potencjału gospodarki. Nie ma nic wspólnego z długiem prywatnym. Prywatny dłużnik może zbankrutować, emitent pieniądza nie może.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:29:11 via Wykop
  • -11
@osiemosiemczteryjeden: 2 biliony nadwyżki w sektorze prywatnym. Długie lata wykorzystywania potencjału gospodarki w całkiem dużym stopniu. Pod względem gospodarczym jest nieźle.

Oby tylko sekciarze z austriackiej sekty ekonomii i inni Balcerowiczem tego nie zniszczyli.

DEFICYT PAŃSTWA = NADWYŻKA SEKTORA PRYWATNEGO

Zrozumcie ten prosty fakt, bo przyjdzie mencen i zrobi tu biedę i bezrobocie gorsze jak w latach 90s
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:33:54 via Wykop
  • -3
@200Amra: już nie mogę usunąć ani edytować komentarza. W ferworze odpisywania dyletantom nie zauważyłem sarkazmu. Możesz usunąć ten wcześniejszy komentarz.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:34:48 via Wykop
  • -6
@Blaskun: 2 biliony nadwyżki w sektorze prywatnym.

Deficyt państwa to nadwyżka sektora prywatnego.
Trollex
Trollex 31.03.2026, 23:37:33 via Wykop
  • -3
@Frugos: dyletanci ekonomiczni tak sobie wyobrażają ten "dług".
Dlatego można ich straszyć "wnuki będą spłacać" 😆
Trollex
Trollex 01.04.2026, 06:50:50 via Wykop
  • -4
Ma to Polacy
Trollex
Trollex 01.04.2026, 06:52:49 via Wykop
  • -5
@Matpiotr: po wprowadzeniu propozycji konfederacji nie będzie miała porodówki wcale, będzie rodziła u wiejskiej baby za jajka i kurę.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:26:51 via Wykop
  • -5
@Miszczu_wszystkiego: gdybyś miał jakieś jakiekolwiek obycie rozumiałbyś, że nazwa to nawiązanie do Stańczyka. Zależy mi na Polsce, dlatego propaguje tu wiedzę i wyświewam antypolskich szkodników. Sam udowadniasz jak jesteś prymitywny. Zero polotu, zero z niuansowania. Wszystko ma być prostolinijne jak wypowiedzi kibola, bo inaczej nie trafi :/

Umysł prostaka - He he ma nazwę trollex to pewnie jest trolem he he he. 🤦
Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:53:33 via Wykop
  • -6
@Miszczu_wszystkiego: wiem za długie zdania wielokrotnie złożone to już umysł prostaka nie ogarnia.

Równoważniki zdań "czołem żołnierze" to tak.

Za dużo sylab na taki prosty mózg.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:54:24 via Wykop
  • -5
@Miszczu_wszystkiego: Ty nie musisz czytać i tak byś nie zrozumiał ważne, że inni przeczytali i się z ciebie śmieją :)
Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:55:14 via Wykop
  • -3
@200Amra: miłego wzajemnie:)
Trollex
Trollex 01.04.2026, 08:28:52 via Wykop
  • -4
@Miszczu_wszystkiego: nie musisz się dzielić szczegółami na temat własnej doopki
Trollex
Trollex 01.04.2026, 09:39:49 via Wykop
  • -3
@typowyWykopekMizogin: po prostu ogarnij, że mamy pieniądz fiducjarny.

Budżet państwa jest nieporównywalny do budżetu domowego i rządzi się zupełnie innymi prawami.

Brak zrozumienia podstaw działania pieniądza prowadzi do szkodliwych dla gospodarki i ludzi wniosków.

O co chodzi? To proste, chodzi o propagowanie wiedzy która prowadzi do rozwiniętej gospodarki i dobrobytu. Jak to zrozumiesz, sam będziesz chciał ludzi uświadamiać.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 22:19:01 via Wykop
  • -2
@typowyWykopekMizogin: drukowanie tyle, żeby nie powodować inflacji czyli do momentu wykorzystania pełnego potencjału gospodarki.

Nie drukowanie póki gospodarka nie działa zgodnie z potencjałem jest głupotą.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 22:25:19 via Wykop
  • -2
@bropek: wiadomo że to uproszczenie, ale bardzo dobre na warunki polskie gdzie saldo zagranicy to plus minus kilka % PKB zależnie od roku.

Także czepiasz się szczegółu, a ja próbuję ludzi wyleczyć ze strachu przed deficytem (będą spłacać wnuki i inne demagogie nastawione wyłącznie na efekt polityczny)

"Drukowanie" jest korzystne póki nie powoduje inflacji czyli do momentu wykorzystania pełnego potencjału gospodarki.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 22:34:36 via Wykop
  • -3
@stdmat:
Przykład z Dania nic nie obala. Po prostu wyciąłeś zagranicę z równania. 🤦
Rząd ma nadwyżkę → zabiera kasę prywatnym.
Prywatni dalej oszczędzają → bo zagranica im ją dopłaca (nadwyżka eksportu).
To nie „g***o prawda”, tylko: nie ogarniasz trzeciego sektora.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 22:47:49 via Wykop
  • -3
@Eteres: gdyby tak było jak chcesz bezrobocie wywaliło by w kosmos. Zarabiający z kapitału by pomnożyli majątki.

Zrozum podstawową rzecz, że dokładanie kasy do systemu ma jedno ograniczenie inflacje właśnie.

Inflacja się pojawia tylko wtedy gdy gospodarka ma wykorzystany cały potencjał, wtedy nie należy
Trollex
Trollex 02.04.2026, 13:20:46 via Wykop
  • -2
@stdmat: jest też prawdą jeżeli BILANS handlowy z zagranicą jest około zera
Trollex
Trollex 03.04.2026, 05:18:13 via Wykop
  • -3
@Eteres: no mają poglądy szkodliwe dla gospodarki i samych siebie. Z tym walczę.
Trollex
Trollex 01.04.2026, 09:47:26
  • 64
Twierdzisz, że moskale zabili ci brata.
Wysyłasz swojego kibola żeby wspierał kampanię moskaliskiego podnóżka.

Kaczyński wie, że może powiedzieć cokolwiek, bo ma wyznawców nie wyborców.
#bekazpisu #polityka
Trollex - Twierdzisz, że moskale zabili ci brata. 
Wysyłasz swojego kibola żeby wspie...

źródło: 1437e08535b7c74250c56dc3c5b53378e8995bdcdc066a1e3ebcc9fe9c5e7197,w800

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex
Autor
01.04.2026, 22:27:11 via Wykop
  • 0
@Chadencjusz: no widzisz nie trzeba Orban jest bezpośrednio
  • Odpowiedz
monky
monky
01.04.2026, 05:02:21
  • 139
Uuuuu.. poszło na lajwie
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

monky - Uuuuu.. poszło na lajwie 
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

SPOILER
  • 83
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 01.04.2026, 08:04:39 via Wykop
  • 1
@monky: chłop odruchowo wykonał program napisany przez starego geja z Żoliborza.

#bekazpisu
  • Odpowiedz

2457

Nie jedziemy na Mundial!

Nie jedziemy na Mundial!

Przegrywamy w barażu 2:3 ze Szwecją.

thority
z
flashscore.pl
dodany: 31.03.2026, 20:39:20
  • 706
  • #
    mecz
Trollex
Trollex 01.04.2026, 06:56:30 via Wykop
  • -5
Bardzo dobra wiadomość :)

Pierwszy kibol Rzeczpospolitej nie będzie miał się gdzie lansować :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:06:29 via Wykop
  • -7
Ile sobie gorzej wykształceni Polacy zaoszczędzili nerwów i wstydu. Mecz otwarcia o wszytko i o honor :). Nie będzie podniety narodowej, reklam i pierwszy KIBOL Rzeczpospolitej nie będzie miał się lansować. Dobra wiadomość dla Polski z rana.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:58:03 via Wykop
  • -3
@nowart76: zależy mi na Polsce dlatego krytykuje przywary Polaków.

Ignacy Krasicki, Stanisław Wyspiański, Gombrowicz też byli ojkofobami? Czy zależało im żeby Polacy byli mądrzejsi?

1882

Ciężki nokaut, Wojewódzki na deskach.

Ciężki nokaut, Wojewódzki na deskach.

Audycja przeznaczona dla osób powyżej 16. roku życia. Kuba Wojewódzki podaje się za autorytet, a w rzeczywistości manipuluje i kłamie. Zapraszamy na komentarz Krzysztof Stanowskiego, który obnaża obłudę i podwójne standardy "króla TVN". Różne formy kreatyny ten sam cel. Z kodem ZERO 10% taniej https

Nie_jestem_robotem_69
z
youtube.com
dodany: 31.03.2026, 07:57:02
  • 430
  • #
    stanowski
  • #
    kanalzero
  • #
    wojewodzki
  • #
    masakracja
  • #
    celebryci
  • #
    internet
Trollex
Trollex 01.04.2026, 06:48:31 via Wykop
  • -5
Ale konfedepisowców wywaliło :) nawet nie wiecie, że tym samym dowodzicie, że Krzsztof Pisowski nie jest dziennikarzem tylko propagandystą pisu. #bekazpisu
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 01.04.2026, 06:49:46 via Wykop
  • -9
Krzysztof Stalinowski tak ma wywalone w swoją porażkę, że aż musiał nagrać film? Nowe nie znałem #bekazpisu
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 01.04.2026, 06:55:03 via Wykop
  • -6
Mowa o tym niezależnym dziennikarzu Krzysztofie pisowskim? :) To dlaczego w komentarzach zlecieli się wyznawcy pisu? 🤔 :)

#bekazpisu #bekazkonfederacji
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:22:10 via Wykop
  • -6
@marcinojg: mocne merytoryczny argument jak u Krzysztofa stalinowskiego
Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:34:51 via Wykop
  • -3
@Nikczemnik: dokładnie i to robi różnicę
Trollex
Trollex 01.04.2026, 07:35:19 via Wykop
  • -3
@Funky__Koval: ja Krzysztofem Pisowskim też zanim to było modne
Trollex
Trollex 29.03.2026, 08:46:03
  • 1012
#polityka #bekazkonfederacji #bekazpisu #bekazprawakow
Trollex - #polityka #bekazkonfederacji #bekazpisu #bekazprawakow

źródło: Screenshot_20260329_104139_InShot

Pobierz
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 11:56:57 via Wykop
  • 2
@Matis666: warto sobie przypomnieć jak kacap kręcił korbą
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 15:47:14 via Wykop
  • 0
@Howsitgoing: nie będę tolerował dzielenia ludzi ze względu na kolor skóry.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 15:48:04 via Wykop
  • 0
@apfi: ale taguj #urojeniaprawakoidalne
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 19:43:32 via Wykop
  • 0
@Howsitgoing: dawaj arumenty, bez rasistowskiego gów.na bo tego nie będę tolerował
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 19:45:11 via Wykop
  • 0
@Nanuno: ja bym zagłosował, żebyś ty wyjechał z uni :) i zaznał raju poza UE - czyli najlepszego miejsca do życia na świecie :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 19:50:32 via Wykop
  • 0
@fajnybananek: Chiny mają potężne problemy które ukrywają jak każdy autorytarny kraj, gospodarka siada (oficjalne dane zawyżone, sprawdz badania Martineza o zawyżaniu oficjalnego PKB przez reżimy), dzietność, nadwyżka 20 milionów mężczyzn, budowa słabej jakośći niepotrzebnej infastruktury itd itd, zachodu się zwijają przez co Chiny mjaa już swój peak za sobą,

rosja - to nawet nie ma co komentować, lecą w przepść

usa - trochę wiecej kasy i wygód dla bogaczy, dla
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 19:56:17 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: UE ma większą, nowocześniejszą, technologiczną gospodarkę niż Chiny (o 1-2 biliony dolarów :) ) dodaj do tego że UE ma miliard ludzi mniej :)

Czyli Eurpoejczycy w liczbiej 1/3 Chinczyków robią o biliard $ większe PKB, z czym do ludzi. :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 19:57:18 via Wykop
  • 0
@Hegelius: UE jest przeciwienistwem ZSSR, i o niebo lepszą wersją USA
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 19:58:43 via Wykop
  • 0
@fajnybananek: Unia Europejska ma miliard ludzi mniej niż Chiny, za to robi o 2 miliardy dolarów wiecej PKB :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 23:43:41 via Wykop
  • 0
@Nanuno: Norwegia przyjmuje praktycznie wszystkie przepisy UE, ale nie ma prawa głosu przy ich tworzeniu, Islandia ma tyle mieszkaniców co Szczecin :) Szwajcaria to powinna dostać po dupie za konta bankowe oligarchów. Unia to potęga i najlepsze miejsce do życia na świecie, nigdzie nie ma lepiej :)

- nie będę tolerował inwektyw, rodzice nie nauczyli kultury osobistej, ani wiedzy o świecie? :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 23:45:06 via Wykop
  • 0
@fajnybananek: trzeba robić wspólną armię i federalizować UE, mieszkańcy uni w większości osiągneli poziom cywilizacji odrzucając wojny miedzy sobą jako narzędzie polityki, Większość zna języki wiec nie ma problemu, wystraczy podciagać edukacje na poziom skandynawii i się dogadamy bez problemu.

USA ma przewagę jako państwo które należy niewelować odpowiednią polityką w UE, ale patrząc na poziom życia, kultury, cywilizacji, wygodę, bezpieczeństwo, infrastrukturę, usługi publiczne to jest przepaść na korzyść UE.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 23:50:29 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: masz nieaktualne dane, coraz mniej jest inwestycji europejskich w Chinach, a gospodarka europejska miażdży chińską pod każdym względem. Chiny mają swój peak (dzięki inwestycjom zachdonim) za sobą.

Chiny jadą na wyzysku ludzi i to cała ich "konkurencyjność", jadą na szpiegowaniu lepszych gospodarek zachodnich i to już się odwraca. Zmarnowali szansę podobnie jak ruscy. Europa weszła na tory decouplingu od Chin i to będzie tylko postępowało.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
30.03.2026, 00:12:34 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: Jesteś wielkiej wiary skoro wierzysz w PKB Chin na słowo? :) Przecież tam nie ma niezależnych istytucji i dane oficjalne są ustalane przez partię :)

Co chwila jest jakiś przełom ogłaszany z Chin np. fuzja jądrowa - no gdzie to sztuczne słońce? :)
AI - przecież ten Deepseek to jest g---o totalne w porównaniu do zachodnich modeli
Hyperloop, Komunikacja kwantowa, Superszybkie samoloty hypersoniczne, lot na
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
30.03.2026, 07:29:26 via Wykop
  • 0
@fajnybananek: w gorszych krajach ze słabszą edukacją takich Polska czy Słowacja albo Węgry to na pewno. Ale w Skandynawii wszyscy praktycznie mówią perfekcyjnie.

Pisałem już wystarczy zrobić edukację jak Skandynawii i nie będzie problemu. To nawet intelektualnie pobudzające jak czlowiek zna dwa języki. Czytanie/słuchanie w innym języku poszerza horyzonty więc nawet mniej ludzi by głosowało na szurów.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
30.03.2026, 08:54:57 via Wykop
  • 0
@Nanuno: mocne merytoryczne argumenty :D
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
30.03.2026, 17:50:18 via Wykop
  • 0
@fajnybananek: statystki mówią coś innego w stosunku do twoich pojedynczych doświadczeń
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
31.03.2026, 19:48:52 via Wykop
  • 0
@fajnybananek: Skandynawia
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex 26.03.2026, 08:47:21
  • 538
Prawaczki jak sobie tłumaczycie, że wasz prezydent wspiera w kampanii prorosyjskiego orbana?

Po prostu udajecie, że tego nie ma. Czy macie jakieś wyjaśnienie, jestem ciekawy.

#polityka #rosja #nawrocki #codziennynawrocki #codziennabekazeslabegopsychicznieprawaczka #polska #orbab #putin
Trollex - Prawaczki jak sobie tłumaczycie, że wasz prezydent wspiera w kampanii proro...

źródło: Screenshot_20260326_094845_InShot

Pobierz
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 10:17:01 via Wykop
  • 20
@epicko: Darek, prawdziwych patriotów boli prorosyjski kibol, to chyba oczywiste, że prawdziwi Polacy nie chcą być pod butem moskali. W odróżnieniu od was.

Dodam jeszcze, że fajnie jesteś wytresowany :) We wpisie nie było ani słowa o jego ekscelencji Donaldzie Tusku :)

Kibol nie wytrzymał ciśnienia z dziennikarzem, bo wie, że nie wymaże wspierania prorosyjskich polityków ze swojego życiorysu. Pewnie wie, że źle robi, ale no cóż kaczyński każe to
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 10:23:35 via Wykop
  • 21
@epicko: dla prawaczków słowa się liczą dla normalnych ludzi czyny. :) Nawrocki wspierał prorosyjskiego orbana i tego nie wymażesz z historii. Będzie to opisywane w książkach historycznych jak pisowski prezydent wspierał prorosyjskiego orbana. Nic z tym nie zrobicie :)

Hał hał, batyr krzyknął "czołem żołnierze" to łun patriota, hał hał :).

Na prawicy stabilnie, wyznawca prawicy jest zadowolony ze słów :) na haniebne antypolskie czyny nie patrzy, historia was oceni.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 10:31:06 via Wykop
  • 9
@epicko: dla przykładu:
Putin nazywa Ukraińców braćmi - słowa
Putin morduje Ukraińców - czyny.

Kibol nazywa Putina zbrodniarzem - słowa
Kibol wspiera prorosyjskiego orbana
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 10:45:09 via Wykop
  • 2
@d4wid: zobaczyłem kilka wpisów @eduardo-garcia ale będzie salta robił :) zapraszamy do dyskusji, będziemy orać, pośmiejemy się. No chyba, że wybierze milczenie :) po prostu będzie udawał, że kolaboracja z prorosyjskim orbanem się nie wydarzyła :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 10:58:41 via Wykop
  • 6
@ifnot: kibol blokuje propolskie reformy i kolaboruje z prorosyjskimi politykami.

Jeżeli jesteś obywatelem polskim to sam sobie zaszkodziłeś.

Nie chcemy Polski pod moskiewskim butem. Ale widać, że jesteś z tych zaprogramowanych wystarczy ci pomachać tęczową flagą i już robisz to co kaczyński
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 11:15:23 via Wykop
  • 4
@ifnot: szczerze mówiąc wstyd, że Polacy nie potrafią wybrać w pełni demokratyczno-liberalnego rządu centrowego ja bym taki chciał.

Ten rząd jest bardzo słaby, ale niestety aktualnie jest jedyną zaporą przed faszyzacją Polski i kierowania jej w stronę orbanowskich Węgier, łukaszenkowej Białorusi, a ostatecznie putinowskoej Moskwy.

Nie piecze, tylko smutno patrzeć jak Polacy sami sobie robią krzywdę, wybierając ekstremalnie prawicowych
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 11:24:13 via Wykop
  • 0
@ifnot: No spróbujmy przekonać:) powiedz stanowski Republika czy menzen,

To już będzie, podstawa do dyskusji i rozbijania propagandowych mitów które masz w głowie.

"Tęczowy Rafałek" to akurat było wspólne, ale chyba najbardziej akcentowane u stanowskiego. Strzelam że kanał zero najbardziej na ciebie
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 11:39:08 via Wykop
  • 7
@ifnot: No to rozbijamy mit o pełnej władzy.

Teraz mamy rząd bardzo koalicyjny.
Jest centroprawicowe PO
Jest prawicowy/chadecki PSL
Jest
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 19:07:35 via Wykop
  • 0
@Desire22: kłamiesz + #urojeniaprawakoidalne, nie będę tolerował kłamstw
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 19:17:28 via Wykop
  • 1
@filippa-bornhart: #urojeniaprawakoidalne
1. Niemcy próbowały cywilizować Rosję przez handel. Działały zgodnie z planem USA - resetu z Rosją (reset z Rosją to koncepcja amerykańska) nie było to złe była szansa na demokratyzację Rosji. Kacapy to zaprzepaściły.
2. Polska dostała gigantyczne nie spotykane w historii reparacje za gigantyczne zbrodnie. 1/3 Polski to wykrojone z Niemiec ziemie. Z infrastrukturą koleją elektrowniami itp.
3. PiS na wszyo się zgadzał, Tusk negocjuje bo potrafi
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
26.03.2026, 19:30:13 via Wykop
  • 0
@Desire22: "Pan Kaczynski od ataku na Gruzje mówi ebać Rosje już 20 lat"

Pan "przyjaciele Rosjanie..." Kaczyński?

Próba cywilizacji i demokratyzacji Rosji była uzasadniona. Ale po definitywnym odrzuceniu propozycji zachodu przez kacapów, wysyłanie swojego sługi kibola przez Kaczyńskiego żeby wspierał rosyjskiego orbana w kampanii jest antypolskim działaniem na szkodę Polski.

Robi to tylko, żeby przestępcy z PiSu mieli gdzie chować się przed polskim wymiarem sprawiedliwości. Interes partyjny ponad Polski -
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 15:57:02 via Wykop
  • 0
@apfi: wtedy zachód realizował amerykański plan resetu z Rosją. Była szansa na demokratyzację Rosji. Kacapy ją zaprzepaścili.

Realizowanie amerykańskiego pomysłu nie ma nic wspólnego z wspieraniem aktualnej Rosji, która wypowiedziała wojnę zachodowi i odrzuciła naszą propozycję.

To co zrobił kiboli jest hańbą, tylko dla własnych pisowskich interesów czyli załatwianie miejsca gdzie ukrywają się przed polskim wymiarem sprawiedliwości.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 20:33:56 via Wykop
  • 0
@MamByleJakiNick: początek lat 90 w Rosji to był czas przemian w kierunku demokracji, później początkowy Putin też dawał nadzieję.

Zachodni politycy nie popierali Rosji tak ot, oni popierali demokratyzację Rosji. Kacapy to zaprzepaściły w momencie jak Putin niezgodnie z konstytucją został prezydentem 3 raz, gdyby ludzie się sprzeciwili i był Nawalny nie było by wojny.

Podsumowując przesłanki były i warto było ta próbę cywilizacji Rosji
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
29.03.2026, 20:43:40 via Wykop
  • 0
@apfi: nie będę tolerował kłamstw i inwektyw
  • Odpowiedz

1149

Polska 2030: 1% bogaczy, 99% niewolników

Polska 2030: 1% bogaczy, 99% niewolników

Klasa średnia wymiera i to jest fakt. W naszym kraju można zauważyć niepokojący trend. Najbogatsi są coraz bogatsi, a najgorzej zarabiającym żyje się coraz ciężej. Grupa społeczna, która powinna być pomiędzy nimi zanika.

NWASD
z
youtube.com
dodany: 24.03.2026, 17:11:51
  • 418
  • #
    nwasd
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
Trollex
Trollex 25.03.2026, 20:10:21 via Wykop
  • -4
@jamajskikanion: kapitalizm o który trzeba dbać o warzywniak osiedlowy.

Taki Musk nie ma nic wspólnego z kapitalizmem, to oligarchia. Trzeba sobie zadać pytanie czy jak będziesz potrzebował na twój produkt albo usługę prezydent Stanów Zjednoczonych zmniejszy dla ciebie podatek i będzie reklamował?
Trollex
Trollex 25.03.2026, 20:14:26 via Wykop
  • 0
Zakazać miliarderów. Majątek powyżej miliarda = obowiązek sprzedaży udziałów firmy itp ponad miliard i podatek 100%

Doszliśmy jakoś ludzkość, że nie chcemy królów ani widzów, ani monopolu na rynku, bo wtedy za dużo władzy jest w jednym podmiocie.

Wygląda na to, że na chwilę o tym zapomnieliśmy.

Zanim
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 25.03.2026, 20:16:25 via Wykop
  • -3
@ShadyTalezz: kapitalizm na zdrowo i uczciwie regulowanym rynku jest ok.

Kapitalizm to warzywniak osiedlowy, nie oligarcha miliarder Musk to nie ma nic wspólnego z kapitalizmem.
Trollex
Trollex 27.03.2026, 18:01:36 via Wykop
  • -2
@ShadyTalezz: chodziło mi o to, że warzywniak trzeba wspierać, a nie dopuszczać do powstawania nieuczciwej konkurencji takiej jak oligarcha Musk. Powyżej miliarda majątku podatek 100%.

Bardzo dobrze regulowany rynek i kapitalizm działa w socjaldemokratycznej Skandynawii. I to dla Polski powinien być wzór, a nie januszerskie USA
Trollex
Trollex 28.03.2026, 07:23:24 via Wykop
  • -3
@ShadyTalezz: zmyślasz, skandynawska socjaldemokracja ma się świetnie. Co widać w statystykach zadowolenia mieszkańców.
Trollex
Trollex 28.03.2026, 17:41:29 via Wykop
  • -3
@ShadyTalezz: dzięki przeczytam w wolnej chwili.

W historii zawsze są pewne wahania. Teraz ludzie będą się znowu budzić, że neoliberalizm/leseferyzm to gów.no. U młodych widać taką falę. Ja mimo wszystko optymistycznie patrzę w przyszłość (dalszą, bo jeszcze musza ludzi pow.kur.wiać, aż do punktu przegięcia takie Trumpy albo Muski) że będzie więcej demokracji liberalnej i socjaldemokracji.

Ludzie, (a przede wszystkim zwolennicy kapitalizmu) muszą ogarnąć, jak szkodliwi są miliarderzy.

I że Musk
Trollex
Trollex 29.03.2026, 11:18:34 via Wykop
  • -3
@ShadyTalezz: nie, socjaldemokracja powstała na zachodzie, na zachodzie została jako socjaldemokracja, a w ZSRR zamieniła się w komunizm.

Początki skutecznego i masowego przeciwstawiania się oligarchii i bogaczom były od rewolucji francuskiej
Trollex
Trollex 29.03.2026, 15:45:52 via Wykop
  • -3
@ShadyTalezz: idee lewicowe które na zachodzie stały się socjaldemokracją w Rosji/zssr rozwinęły się jako komunizm
Jestem_robotem123
Jestem_robotem123
29.03.2026, 02:38:14
  • 1334
Czaicie że Polacy po 100 latach dalej wypominają wielkiej Brytanii i Francji że nie obronili polski ktora dostala blickriga na pysk, a jednocześnie dzisiaj z taką lekkością w swojej masie chcą wypinać dupsko na Ukrainę. Historia dzieje sie na naszych oczach, Saszki za 100 lat będą mogły wyciągać screeny Mariuszy z FB gdzie piszą ze dobrze ze Ukrainiec umarł na froncie (2k lajków od bożenek) i zdjecia Nawrockiego waflującego się z orbanem.
  • 106
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 29.03.2026, 08:16:44 via Wykop
  • 16
@Jestem_robotem123: Francja zaatakowała Niemcy zgodnie z umową z Polską.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ofensywa_w_Saarze

Wielka Brytania wprowadziła blokadę morską Niemiec i pierwsze starcia z ubotami
  • Odpowiedz
mr_xd
mr_xd
mr_xd
27.03.2026, 15:10:52
  • 72
#polityka #dziennikarstwo #bekazlewactwa #wolnemedia #heheszki
mr_xd - #polityka #dziennikarstwo #bekazlewactwa #wolnemedia #heheszki

źródło: 20260327_152743

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 27.03.2026, 18:49:58 via Wykop
  • 6
@mr_xd: Darek w samoponiżeniu na Erasmusie
Trollex - @mr_xd: Darek w samoponiżeniu na Erasmusie

źródło: 1c63010e861d7fcbb630c035f9581941975c576e10dc8d422cfc1e5ab91b3294,w400

Pobierz
  • Odpowiedz
Kawa_z_cynamonem
Kawa_z_cynamonem
Kawa_z_cynamonem
27.03.2026, 12:07:44
  • 909
#bekazpisu #polityka
Kancelaria prezydenta prosiła wczoraj by spiker na meczu nie wywoływał jego nazwiska bo bali się gwizdow na stadionie xD ależ on ma słaba psychikę xD
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 27.03.2026, 18:21:05 via Wykop
  • 1
@Kawa_z_cynamonem: #codziennabekazeslabegopsychicznieprawaczka
  • Odpowiedz
pogromc4_szurkowskiego
pogromc4_szurkowskiego
20.03.2026, 21:53:07
  • 2
Ojej, a czyj to gaz przypłynął właśnie do Francji? Zapraszam do dyskusji tych wszystkich ekspertów od wojny i Rosji z poniższego wpisu:

https://wykop.pl/wpis/85293755/ropa-wti-wybila-wlasnie-ponad-115-na-otwarciu-rynk#293694921

Wszystkie te "sraken pierdaken", "da da wania" i tego szczęśliwca (@Atryu) co w porę obsrał portki i odmówił zakładu o 1500usd, który zaproponowałem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Gratuluję, twój strach przed zakładem uchronił cię od straty sporej kwoty pieniędzy. Na następny raz nie proponuj pojedynków jak nie stać cię na
@PopeLeon 0
@pogromc4_szurkowskiego: xd mordo, wiesz co to są kontrakty? Jesteś takim n00bem że myślisz że rafinerie kupują ropę tak jak ty kiedy tankujesz swojego gruza po cenie dnia.
więcej
pogromc4_szurkowskiego - Ojej, a czyj to gaz przypłynął właśnie do Francji? Zapraszam...

źródło: mleko32433

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 21.03.2026, 18:41:37 via Wykop
  • 1
@pogromc4_szurkowskiego: sraken pierdaken, nic nie będziemy od was kupować możesz sobie pomarzyć, umowy wygasają w różnych terminach. Ważne, że derusyfikacja postępuje konsekwentnie, systematycznie, nieustępliwie - tego już się nie są odwrócić :) lecicie w przepaść kacapki 👋😎
  • Odpowiedz

310

Krwawa jesień. Niemieckie zbrodnie na polskich sąsiadach

Krwawa jesień. Niemieckie zbrodnie na polskich sąsiadach

W 1939 roku Pomorze stało się sceną niewyobrażalnego terroru. W ciągu zaledwie kilku miesięcy oddziały Volksdeutscher Selbstschutz, czyli lokalnej samoobrony zamordowały dziesiątki tysięcy Polaków: nauczycieli, urzędników i lokalnych działaczy. Za realizację tych odpowiadali niemieccy sąsiedzi.

falvik212
z
youtube.com
dodany: 17.03.2026, 19:08:23
  • 51
  • #
    wojna
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    polska
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Trollex
Trollex 18.03.2026, 12:27:55 via Wykop
  • -2
@deviator: co ma narodowość do zbrodni nazistów? Wrzucanie całego narodu do jednego worka jest pluciem na niemickich bohaterów przeciwstawiajacych się nazizmowi ( dla przykładu ruch oporu Biała Róża (niem. Weiße Rose)) który był obecny nie tylko w III Rzeszy. A to co opisujesz w swoim poscie to nacjonalizm, rasizm i inne wchodzące w skład nazimzu - wstyd, promowanie takiego czegoś w Polsce jest haniebne i nielegalne.
Trollex
Trollex 19.03.2026, 14:12:01 via Wykop
  • -3
@Papijes: propaganada to bardzo niebezpieczna rzecz, przerabia normalnych ludzi w fanaktyków/morderców. Przykłady widzimy także współcześnie
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:55:49 via Wykop
  • -3
@Papijes: dlatego trzeba walczyć z ksenofobią. Niemcy byli państwem wielonarodowym etniczni Polacy też byli obywatelami Niemiec mieli prawo głosu i tak dalej dokładnie takie same prawo jak Niemcy. Ksenofobów oczywiście j---ć prądem. A normalnych tolerujących się nawzajem bez względu na etniczność popierać. Na Śląsku Niemcy z Polakami żyli w pokoju przez setki lat. I Niemcy byli zaproszeni przez Polaków za czasów piastowskich. I Polacy normalnie żyli za czasów czeskich i
Trollex
Trollex 20.03.2026, 09:01:57 via Wykop
  • -3
@Papijes: poza tym jaka Polska była wrogiem? Jak Polski przecież nie było nawet przed zjednoczeniem Niemiec. W Prusach w cesarstwie a później w Niemczech, mieszkali obywatele niemieccy na to że nic się to byli Polacy to co zmienia? Pojedź sobie trochę do Polski Piastowskiej i zobacz jak nawet małe wózeczki mają dwa kościoły ewangelicki na przykład i katolicki Polacy Niemcy żyli obok siebie w spokoju i pokoju. Dopóki gów.no rasistowskie
Trollex
Trollex 20.03.2026, 10:32:52 via Wykop
  • -3
@Papijes: mały procent w te głupoty wierzył. A Polskę to zniszczyła szlachta a nie Prusy.

Prusy pierwsze Polaków wyzwoliły z pańszczyzny, i to najlepszy na najlepszych zasadach w stosunku do sąsiednich państw. Bo wtedy po prostu Polak był obywatelem Prus 95% Polakom się polepszyło.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 11:08:35 via Wykop
  • -3
@Papijes: No to zastanów się czemu inne państwo nie upadły mając takich sąsiadów a Polska "rządzona" przez liberum veto upadła. W zaborze pruskim 95% Polakom czyli chłopom żyło się lepiej niż w Rzeczpospolitej szlacheckiej. A w cesarstwie to nawet chętnie rabacje robili szlachcie niż występowali przeciwko austriakom.

Rzeczpospolita była gułagiem dla chłopów zarządzanym przez januszów szlachciców dlatego upadła
Trollex
Trollex 20.03.2026, 11:57:43 via Wykop
  • -3
@Papijes: to o Prusach i niszczeniu suwerenności to oczywiście że tak było i lepiej by było dla świata gdyby państwa niemieckie były niezależne. Pełna zgoda.

Wracając do Polski
A to nie propaganda zaborców tylko wolne od propagandy spojrzenie na własną historię.

Rzeczpospolita nie wytworzyła administracji, tłamsiła miasta i mieszczaństwo. W innych państwach to właśnie miasta i mieszczaństwo było napędem rozwoju, reform i tworzenia nowoczesnych instytucji. Szlachcie ten baj.zel był na
Trollex
Trollex 20.03.2026, 12:03:39 via Wykop
  • -3
@Papijes: próbujesz pisać sarkastycznie, a piszesz dokładnie tak jak było.

95% ludzi w Rzeczpospolitej było chłopem traktowanym jak zwierzę/przedmiot.

Po upadku Rzeczpospolitej ci ludzie stali się ludźmi/podmiotami. I oczywiście szlachta się temu sprzeciwiała :) ale na szczęście już nie miała realnej siły.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 12:11:07 via Wykop
  • -3
@Papijes: zastanów się chwilę z perspektywy takiego chłopa z XVIII/XIX wieku np. Wielkopolsce.

Za Rzeczypospolitej: brak własności, szlachcic go bije, nie ma się do kogo zwrócić, nie może opuszczać wsi jest zdany całkowicie na łaskę i nie łaska szlachcica.

Za złych zaborców:
Nabywa prawa, może zwrócić się do instytucji, staje się biednym, ale mimo wszystko wolnym człowiekiem i małym przedsiębiorcom.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 13:17:23 via Wykop
  • -4
@Papijes: możesz porównać mental szlachty, bo ona magicznie nie zniknęła po zniknięciu Rzeczypospolitej. Jak rękami nogami bronili się żeby dać chłopom wolność, więc w Rzeczypospolitej (gdyby istniała) taka wolność by nie przeszła. A tak zaborca zarządził, że chłop ma być wolny i płacze szlachty na nic się nie zdały.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 16:01:21 via Wykop
  • -4
@Papijes: Kościuszko chyba największy bohater i Polak, walczył też za chłopów, ale to wyjątek wśród sarmacki zacofanej
Trollex
Trollex 20.03.2026, 07:50:06
  • 517
#bekazkonfederacji #bekazlewactwa #bekazprawakow #polityka #bekazkatoli
Trollex - #bekazkonfederacji #bekazlewactwa #bekazprawakow #polityka #bekazkatoli

źródło: Screenshot_20260320_084808_Instagram

Pobierz
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:07:12 via Wykop
  • 6
@VZee: to wyjaśnienie na poziomie konfederaty. Gdyby konfederata nie był totalnym de.bilem nie robiłby takich fikołków. :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:08:12 via Wykop
  • 7
@OskarDeveloperski: twój wpis zabija szare komórki czytającym. Zastanawiam się czy go nie usunąć bo jest to szkodliwe :) z drugiej strony pokazuje debilizm konfederatów więc jeszcze pomyślę chwilę :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:11:11 via Wykop
  • 0
@OskarDeveloperski: bosak całe życie na państwowym cycku :) ale jak wysysa "kradzione" pieniądze to się nie cieszy :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:16:53 via Wykop
  • 5
@OskarDeveloperski: Nie dość że głupi to jeszcze rodzice nie przekazali kultury osobistej :) idealny wyborca konfederacji
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:22:08 via Wykop
  • 7
@OskarDeveloperski: przecież Bosak nie płacił podatków Bo praktycznie nie pracował a dieta poselska jest zwolniona. Nic nie włożył do systemu :) a pierwszy do krzyczenia I KORZYSTANIA wyciąga rączki nieskalane pracą. Karmimy go on jeszcze gryzie rękę którego karmi :) #bekazkonfederacji #bekazprawakow
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:24:57 via Wykop
  • 0
@OskarDeveloperski: jeszcze nie umiesz czytać ze zrozumieniem :) mamy kombo. Przeczytaj na spokojnie odpowiedzi kilka razy i powoli.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:27:39 via Wykop
  • 1
@OskarDeveloperski: rączki nieskalane pracą tak jak Bosak? :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:31:40 via Wykop
  • 2
@OskarDeveloperski: czyli masz poglądy konfederaty, ale nie chciało ci się pójść zagłosować więc jesteś konfederatą pasywnym? :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:32:46 via Wykop
  • 0
@OskarDeveloperski: "obsranego frajerka" ale swoje fekalne fantasy to zostaw dla siebie, To są twoje prywatne fantazje, nie każdy ma ochotę to czytać. Takich rzeczy nie pisze się publicznie. Szkoda mi, że nie miałeś na swojej życiowej ścieżce osób, które przekazałyby takie podstawy.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:37:40 via Wykop
  • 0
@OskarDeveloperski: antykonfopis szczęśliwie rządzi w Polsce, więc mylisz 2% z większością, co jest spójne z twoimi wcześniejszymi wpisami i wcale nie zaskakuje
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 09:42:11 via Wykop
  • 1
@OskarDeveloperski: "jak nienawidzisz podatków to masz je płacić ... Masz wspierać system który nienawidzisz!" Dokładnie tak, jak jesteś na tyle głupi, że chcesz korzystać z wartości które daje państwo a nie chcesz się dokładać, to tak masz płakać i płacić :) albo wyjechać na Antarktydę tam nie ma podatków. I to jest uczciwe nie ma usług publicznych Nie ma podatków. Jak są usługi publiczne No to trzeba za nie płacić
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 10:02:20 via Wykop
  • 0
@OskarDeveloperski: i jeszcze kłamca :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 10:03:14 via Wykop
  • 1
@OskarDeveloperski: No w zasadzie próbujesz pisać sarkastycznie, a piszesz wtedy prawdę tak pieniądze biorą się z drukarki (a w większej ilości jako wpis w bazie danych NBP i banków komercyjnych), zobacz na banknot

No właśnie, odpowiedz skąd się biorą? :) pośmiejemy się

Chyba mamy wyznawcę austriackiej sekty ekonomii :) który nie ogarnął, że mamy pieniądz fiducjarny. Jesteś opóźniony z wiedzą o dekady :).
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 10:37:04 via Wykop
  • 4
@OskarDeveloperski: No właśnie odpowiedz sobie na pytanie czemu nie drukuje sobie w domu? Może dlatego że nie jestem emitentem pieniądza?

Swoją drogą to jest klasyczne u wyznawców austriackiej sekty ekonomii mylą budżet domowy z budżetem państwa mikroekonomię z makroekonomią :) w prostym świecie korwinizmów państwo jest jak dom. No z tą jedną małą różnicą że dom właśnie nie jest emitentem pieniądza ale kto by się tym przejmował :)

Ale nie
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 10:40:09 via Wykop
  • 3
@OskarDeveloperski: No dają pieniądze ale pytanie było skąd się biorą te pieniądze które ludzie i firmy między sobą wymieniają później :)

No pomyśl:)

Może się biorą z pracy? Ktoś popracuje i nagle się pojawiają pieniądze 🤔. A może jednak NBP je drukuje lub wpisuje do bazy danych tak po prostu jednym kliknięciem? 🤔 Teraz muszą się niesamowite rzeczy dziać w mózgu pasywnego konfiarza.

Ale po prostu odpowiedz na pytanie i
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 10:50:12 via Wykop
  • 1
@Dejvidek25: No to chyba nasz sekciarz @OskarDeveloperski teraz rozmyśla i nie doczekamy się odpowiedzi.

Może sobie myśli popracowałem i magiczne pieniądze się nie pojawiły ręka wolnego rynku ich nie wyczarowała. 🤔 Jak to możliwe. W tym czasie w NBP drukarki robiły brrrry i pojawiły się pieniądze. Nawet ludzie płacą tymi "pustymi wydrukowanymi pieniędzmi" dzieją się rzeczy których umysł oskarka nie ogarnia.

A jak jeszcze dojdzie do niego, że każdy
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 11:14:12 via Wykop
  • 0
@OskarDeveloperski: to odpowiesz na proste pytanie czy nie :)

Czy próbowałeś powiedzieć że z pracy? To już odpowiadam od pracy pieniądze nie powstają. Już wytworzone przez NBP pieniądze, są wymieniane np. za pracę.

Pytanie na które cały czas nie odpowiedziałeś :) odpowiedz :). Po prostu odpowiedz :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 11:29:55 via Wykop
  • 2
@OskarDeveloperski: No ale nie odpowiedziałeś :) brak ci podstawowej wiedzy ekonomicznej. Ale wiemy wiedza jest lewacka :)

No już nie wyśmiewa już już się pośmialiśmy tylko powiedz skąd się biorą te pieniądze :)

Jednym zdaniem odpowiedz jak wiesz :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 11:35:59 via Wykop
  • 1
@OskarDeveloperski: jak odpowiesz na pytanie i nie będziesz ciągle uciekał :)

To dostaniesz w nagrodę inne pytanie.
Czy to zdanie jest prawdziwe:
Ministerstwo finansów emituje obligacje które kupują banki, ponieważ potrzebują rezerwy na koncie NBP, dla zachowania płynności rozliczeń międzybankowych. NBP za dopisanie na kontach banków komercyjnych bierze obligacje jako zabezpieczenie ale nie musi tego robić.
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 11:43:43 via Wykop
  • 1
@OskarDeveloperski: przestań tyle wulgaryzować, bo wypowiadasz się publicznie, a nie u siebie w domu (współczuję sąsiadom i rodzicom)

Odpowiedz merytorycznie na pytanie :)
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex
Autor
20.03.2026, 11:48:22 via Wykop
  • 0
@VZee: memcen dorobił się na bitcoinach, "prawdziwym niepustym pieniądzu". Nie to co puste pieniądze drukowane przez NBP 😆
  • Odpowiedz

633

Gizela Jagielska z tytułem Superbohaterki 2025 Wysokich Obcasów

Gizela Jagielska z tytułem Superbohaterki 2025 Wysokich Obcasów

Co jest wyznacznikiem bycia superbohaterem dla Wysokich Obcasów? Najwyraźniej to ile płodów się wyskrobało.

degenero
z
mojaolesnica.pl
dodany: 19.03.2026, 18:34:41
  • 193
  • #
    aborcja
  • #
    polska
  • #
    dzieci
  • #
    bekazlewactwa
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:36:57 via Wykop
  • -9
Już się nawet nie kryjecie, że chcecie tu zrobić katotaliban. Z kobiet krowy rozpłodowe o których ciele będzie decydował facet w czarnej sukience. Atak na ginekolog która prowadziła wiele ciąż do zdrowego urodzenia, lub aborcję chroniąca życie matki, wyjątkowo obrzydliwe. Gasniczaczaki jesteście zakałą.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:38:08 via Wykop
  • -12
@mamracjewieszotym: zgadzam się atak na ginekologa motywowany fanatyzm religijnym wyjątkowo obrzydliwy.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:41:23 via Wykop
  • -7
@fremmm: obrzydliwy atak na lekarkę która pomagała urodzić zdrowe dzieci albo uratowała życie matki przez aborcję. Wyjątkowo niegodne zachowanie z twojej strony.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:42:32 via Wykop
  • -5
@omgzpwnd: dehumanizujesz ludzi. Zabijaniem ludzi byłabo by nie dokonywanie aborcji jeżeli zagraża życiu matki. A pani doktor była ginekologiem który przyczynił się do wielu zdrowych urodzeń.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:43:41 via Wykop
  • -8
@pomaranczowyogorek: ale liberalną Warszawę to ty szanuj. Pięknie nie pozwalają katolickiemu pisowskiemu matłochowi dojść do władzy więc szacun się należy :)
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:44:27 via Wykop
  • 0
@Maupicjusz_Jerry: czemu wyzywasz kobiety które chciały rodzić dzieci od głupich? Pani ginekolog przyczyniła się do wielu zdrowych urodzeń i ratowała życie matek jeżeli ciąża zagrażała życiu.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:44:54 via Wykop
  • 6
@blend: prawda, ładnie wyszedł katotaliban w komentarzach, ostrzeżenie przed tym co się będzie działo w Polsce jak prawactwo dowie się do władzy
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:46:01 via Wykop
  • -3
@Bulgo: atakowanie kobiet które chcą zajść w ciążę i urodzić zdrowe dzieci i żyć, ktoś ci korbą zakręcił.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:46:33 via Wykop
  • -1
@Podcast_Echa_Antyku: jedź do Iranu jeżeli ci się podoba fanaty z religijne i opakowanie legalnych procedur medycznych ratujących życie.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:47:26 via Wykop
  • -2
@m_ney: Arab ci korbą zakręcił?
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:48:00 via Wykop
  • -5
@m_ney: szkalujesz wykonywania legalnych działań lekarskich które prowadzą do ratowania życia matki?
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:49:03 via Wykop
  • -3
@kinlej: nikt normalny się z tym nie zgadza. Aborcja tylko do momentu PRZED rozwinięciem się układu nerwowego.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:50:02 via Wykop
  • -10
@JanTadeusz: nieprawda to po prostu prawa człowieka. Etycznym jest uratowanie życia matki kosztem życia płodu bez rozwiniętego układu nerwowego.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:50:51 via Wykop
  • -7
@kanis-sapiens: katotalib ci korbą zakręcił? Negujesz ratowanie życia matki?
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:51:33 via Wykop
  • -6
@tomasz-aleksander-barania: w komentarzach to raczej wyścig na największy zamordyzm religijny katotaliban
Trollex
Trollex 20.03.2026, 09:15:28 via Wykop
  • -2
@fremmm: 1. poswiadczasz nieprawdę publicznie - licz się z konsekwencjami.

2. W sytuacji zagrożenia życia matki, ratuje się jej życie kosztem płodu który nie ma rozwiniętego układu nerwowego. Talib ci zakręcił korbą, że podstawowej rzeczy nie potrafisz zrozumieć co jest etyczne, a co nie jest?
Trollex
Trollex 20.03.2026, 10:00:49 via Wykop
  • -5
@kanis-sapiens: ale taguj #urojeniaprawakoidalne
Trollex
Trollex 20.03.2026, 10:01:37 via Wykop
  • -1
@m_ney: to tym bardziej potępiam
Trollex
Trollex 20.03.2026, 10:35:36 via Wykop
  • 0
@omgzpwnd: obrzydliwe szkalowanie matek i lekceważące podejście do poważnych chorób psychicznych.
Trollex
Trollex 20.03.2026, 10:46:31 via Wykop
  • -2
@Podcast_Echa_Antyku: fanatyzm religijny miał być już nie mogę edytować
wjtk123
wjtk123
19.03.2026, 08:11:30
  • 2910
Wczoraj gruchnęła wiadomość, która wywołała u mnie szok i radość: Polska negocjuje dołączenie do brytyjsko-włosko-japońskiego programu samolotu VI generacji GCAP. Oczywiście nie jako równorzędny partner, ale jako finansujący i przyszły podwykonawca. Jest to przełomowa informacja, na wielu płaszczyznach:
- Polska jako państwo zaczyna myśleć 10-20 lat naprzód,
- nie chcemy już tylko kupować gotowych produktów, ale chcemy też inwestować w najbardziej zaawansowane programy wysokich technologii,
- angażujemy się w europejskie programy zbrojeniowe.

Z militarnego punktu widzenia
wjtk123 - Wczoraj gruchnęła wiadomość, która wywołała u mnie szok i radość: Polska ne...

źródło: gcap

Pobierz
  • 170
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trollex
Trollex 19.03.2026, 14:18:22 via Wykop
  • 0
brytyjsko-włosko-japońskiego programu samolotu VI generacji GCAP


@wjtk123: I tak wygląda prawdziwy PATRIOTYZM, a nie darcie ryja kibola - prawczki uczcie się
  • Odpowiedz
Trollex
Trollex 20.03.2026, 08:52:33 via Wykop
  • 0
@michal-bebiko: ale ci kacap korbą zakręcił
  • Odpowiedz

955

Zarobiliśmy 138 mld zł na ETS. 98,7 proc. pieniędzy nie trafiło tam, gdzie miało

Zarobiliśmy 138 mld zł na ETS. 98,7 proc. pieniędzy nie trafiło tam, gdzie miało

Polska od 2013 roku sprzedaje działającym w naszym kraju przedsiębiorstwom uprawnienia ETS. Przychody z prawa do emisji miały być wydawane na transformację energetyczną. NIK przyjrzała się działaniom rządów z lat 2013-2023: okazało się, że zgodnie z celem wydano zaledwie 1,3% środków.

Z_ostatniej_chwili
z
polskieradio24.pl
dodany: 18.03.2026, 04:58:30
  • 191
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    energetyka
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    pis
  • #
    polityka
Trollex
Trollex 18.03.2026, 12:30:57 via Wykop
  • 4
Ciiii.... wielka tajemnica Pisu i ogolnie prawaków, że ETS nie idzie do złej uni tylko do kieszeni rządu.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

307

Gwałtowny spadek poparcia dla Trumpa wśród młodych mężczyzn

Gwałtowny spadek poparcia dla Trumpa wśród młodych mężczyzn

Rok po zaprzysiężeniu Donald Trump wyraźnie traci poparcie młodych mężczyzn. Jego aprobata spadła o 34 pkt - dziś wynosi 32%, a 66% ocenia go negatywnie, w tym 48% zdecydowanie krytycznie, mimo silnego poparcia w wyborach 2024.

matixrr
z
thirdway.org
dodany: 17.03.2026, 10:18:44
  • 94
  • #
    trump
  • #
    usa
  • #
    ameryka
  • #
    polityka
  • #
    wybory
Trollex
Trollex 18.03.2026, 07:34:24 via Wykop
  • 36
Wyobraźcie sobie jak reagowały by młode kuce jakby jakby pomysły mencena i bosaka faktycznie były wdrażane
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >

promuję centryzm

  • promuję centryzm

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 18.04.2025

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 08.12.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking