Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko196
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
JamesJoyce

JamesJoyce

Dołączył 6 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 8208
  • Znaleziska 179
  • Mikroblog 8029
  • Obserwujący 176
  • Obserwowane 153
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 18:45:11
  • 5
#programista15k #sztucznainteligencja

https://resources.anthropic.com/hubfs/The-Complete-Guide-to-Building-Skill-for-Claude.pdf

Mirki używajcie skillsow. Są niesamowicie pomocne.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cat_tea
cat_tea
07.03.2026, 19:47:16 via Wykop
  • 1
@JamesJoyce: niby do czego? I po co?
  • Odpowiedz
cat_tea
cat_tea
08.03.2026, 10:24:47 via Wykop
  • 1
@JamesJoyce: ale że takie "zrób mi Facebooka, nie popełniaj żadnych błędów"?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 17:28:20
  • 5
#programista15k #programowanie #it #pracbaza #pracait

No Panowie. Ja to chociaż mam Żonę, która mnie pilnowała jak na lekach odwalałem głupoty. Jak to skomentować?
JamesJoyce - #programista15k #programowanie #it #pracbaza #pracait

No Panowie. Ja to...

źródło: IMG_2355

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

t.....2
konto usunięte 07.03.2026, 18:14:34 via Wykop
  • 10
@JamesJoyce: W innych tematach narzekałeś na ludzi którzy kłamią w cv - tu masz odwrotny przykład - człowieka co jest za szczery. Kto lepiej wyjdzie? Mitoman co nakłamie w cv czy huop który robi takie zbyt szczerze wysrywy? Życie jest brutalne.
  • Odpowiedz
t.....2
konto usunięte 07.03.2026, 18:33:56 via Wykop
  • 10
@JamesJoyce:

Życie jest brutalne, ale to nie usprawiedliwia niemoralnych zachowań.

IT jest jako system zachęca do mitomanii i ją wynagradza a karze uczciwość.

Ta mitomania jest szerzej zakrojona bo nieraz słyszałem jak SH sprzedawały juniorów/midów jako seniorów klientom czy przykład z życia - kontraktownia załatwiała kucowi pracę na dwa etaty nie informując o tym klientów że kuc nie pracuje na cały etat a ściągając za niego full price
  • Odpowiedz

500

Claude znalazł 22 luki bezpieczeństwa w Firefoksie w 2 tygodnie

Claude znalazł 22 luki bezpieczeństwa w Firefoksie w 2 tygodnie

Anthropic puścił swojego Claude Opus 4.6 na kod Firefoksa. W dwa tygodnie AI znalazł 22 CVE (14 wysokiego ryzyka) + 90 innych bugów, których tradycyjny fuzzing nie wyłapał. Wszystkie załatane przed Firefox 148. AI jako audytor bezpieczeństwa to przyszłość.

real_scoria
z
blog.mozilla.org
dodany: 07.03.2026, 00:01:39
  • 84
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    firefox
  • #
    ai
  • #
    cybersecurity
  • #
    mozilla
  • #
    anthropic
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 16:53:55 via Wykop
  • 0
@Harmonijka_w_Gsus911: Żaden. Udowodniono, że llmy dobrze łapią kontekst na początku i na końcu. W środku najczęściej halucynują :)
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 16:58:14 via Wykop
  • 16
@Arkhar: workflow nie jest cale tak prosty jak może się wydawać. Tam jest human in the loop
JamesJoyce - @Arkhar: workflow nie jest cale tak prosty jak może się wydawać. Tam jes...

źródło: image

Pobierz

382

Oracle szykuje masowe zwolnienia. Nie ma kasy na budowę zamówionych centrów AI

Oracle szykuje masowe zwolnienia. Nie ma kasy na budowę zamówionych centrów AI

Oracle ma zwolnić kilka tysięcy pracowników. Redukcje zatrudnienia mają pomóc w finansowaniu ogromnego programu inwestycyjnego. Firma przygotowuje się do budowy kolejnych centrów danych przeznaczonych dla usług sztucznej inteligencji i się zadłuża coraz bardziej. Inwestorzy są zaniepokojeni.

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 06.03.2026, 15:34:54
  • 137
  • #
    technologia
  • #
    oracle
  • #
    komputery
  • #
    ciekawostki
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 02:49:53 via Wykop
  • -26
@rysio-snajper: Łykaj dalej copium. W tym miesiacu dostalem 3 propozucje do Oracla. Kazda zwiazana z AI.
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 02:51:32 via Wykop
  • -2
@moj_wykopowy_login: Zyjesz w przeszlosci i nawet o tym nie wiesz.
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 03:57:23 via Wykop
  • -3
@moj_wykopowy_login: nie, ale mam do czuynienia z dziesiatkami takich osob jak Ty. Ty mi mowisz o jakiejs fantastyce a ja robie AI 10 lat. I juz czesto robie end to end projekty sam, grajac na pleju przy tym. Wroc do tego posta za 2 lata.
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 04:00:10 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login: https://arxiv.org/abs/1706.03762 Attention Is All You Need jak cos. I nie odtyczy ona uczenia maszynowego. Tylko wprowadza architekture Transformerowa.
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 04:37:54 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login:

Bo uczenie maszynowe to kontekst. Sednem jest to ze, ten paper rozwiązuje problem modeli sekwencja-do-sekwencji, które wtedy opierały się głównie na RNN i LSTM. Te architektury miały fundamentalne wady: przetwarzały dane sekwencyjnie (wolno, trudno zrównoleglić) i słabo radziły sobie z długimi zależnościami w tekście. Autorzy zaproponowali architekturę Transformer, opartą w całości na mechanizmie self-attention każde słowo w sekwencji może bezpośrednio "patrzeć" na każde inne słowo, niezależnie od odległości. Żadnych
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 04:38:38 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login: I jakie masz wyniki?
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 04:41:22 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login: Z ksiazki sie nie nauczysz - intelektualista w 2026 roku xd
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 04:58:31 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login: Moze byc McKensey? "AI is a machine’s ability to perform the cognitive functions we associate with human minds, such as perceiving, reasoning, learning, interacting with the environment, problem-solving, and even exercising creativity. You’ve probably interacted with AI even if you don’t realize it—voice assistants like Siri and Alexa are founded on AI technology, as are some customer service chatbots that pop up to help you navigate websites"

https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-ai

Czepiasz
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 05:01:48 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login:

płacą mi co miesiąc - mi tez :D

Nie, nie jest. Dane tez nie sa problemem. Wiemy niemal wszystko na temat ich zebrania, uzycia i przekazania.
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 05:05:04 via Wykop
  • -1
@moj_wykopowy_login: Ksiazki maja notatniki do pobrania. Zdjecia. I wiele, wiele innych rzeczy. Bez wiedzy teoretycznej praktyka to ruletka, ktora niczego nie uczy.
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 13:46:18 via Wykop
  • 0
@Pbr: Ty z pewnoscia nie wiesz jak dzialaja llmy. Zwlaszcza sadzac, ze jak w danych treningowych byla jakas wartosc, to ona jest nadpisywana. Oswiece cie, llmy robia zadanie "przewidz nastepne slowo na podstawie...". Podstaw moze byc ogrom. A nie select do bazy. Slyszales o czym takim jak xai? Albo observability? Modele z ragiem, ktore dostarczalem miewaly niemal 100% accuracy. Nie jest to mozliwe zawsze, sa ograniczenia, ale nawet nie wiesz
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 14:09:19 via Wykop
  • 0
@fifka85: 20%? Czyli co? Poprawnie robi importy?
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 14:43:20 via Wykop
  • 0
@Pbr: Na takiej jak na zdjeciu. Llmy roznia sie od poprzednich modeli do analizy tekstu czyli lstmow, ze maja cos, co nazywa sie uwaga. Model mapuje nie poprzednie slowo. On mapuje n+1 nastepnych slow. I na podstawie tego przewiduje co bedzie dalej. Przyklad: Pytasz o to kim jest Adam Malysz. Model odpowiedz na to pytanie w swoich wagach. Odpowiada wprost. Ale jesli Pytasz jak osiagniecia Adama Malysza maja sie do
JamesJoyce - @Pbr: Na takiej jak na zdjeciu. Llmy roznia sie od poprzednich modeli do...

źródło: image

Pobierz
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 06:10:29
  • 7
#programista15k #programowanie #sztucznainteligencja #ai

Coś, co było niemal jest pewne teraz jest pewne. OpenAI opublikowało artykuł udowadniając, że kazdy LLM zawsze będzie coś halucynowal. Nie czasem. Dopiero przy następnej aktualizacji. Zawsze. Udowodnili to matematyką.

Nawet przy idealnych danych treningowych i nieograniczonej mocy obliczeniowej, modele AI nadal z przekonaniem mówią rzeczy, które są całkowicie fałszywe. To nie jest błąd, nad którym pracują. Jest to wpisane w to,
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

WaveCreator
WaveCreator
07.03.2026, 08:09:14 via Wykop
  • 13
@JamesJoyce: Dlatego z niecierpliwością czekam aż większość źródeł, na których uczone są LLMy, będzie pochodziła z LLM'ów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zatrute studnie itp.

Natomiast nadal jestem bardzo zadowolony z tego jak LLM ułatwia np. zamianę nieformalnego opisu problemu na oficjalne zgłoszenie do urzędu, czy jak szybko potrafi dokonać syntezy czy porównania kilku dokumentów. Oczywiście wszystko działa w połączeniu z zasadą "ufam, więc sprawdzam", ale nadal
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
07.03.2026, 18:28:41 via Wykop
  • 1
@lisek_cytrusek: Nie. Polecam zaglebic sie w zagadnienie https://en.wikipedia.org/wiki/Symbol_grounding_problem

W kontekście liczenia (arytmetyki) symbol grounding problem sprowadza się do pytania: czy system operujący na cyfrach np. „2 + 2 = 4" naprawdę rozumie co to znaczy „dwa", czy tylko bezmyślnie przetwarza kształty znaków według reguł? Człowiek gruntuje symbol „2" w doświadczeniu: dwa jabłka, dwa kroki, dwa palce. System formalny (kalkulator, LLM) wykonuje poprawne obliczenia, ale cyfry są dla niego tokenami ich
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 05:58:40
  • 0
#programista15k #programowanie #sztucznainteligencja

Kurcze, sporo tych hipotez sie sypie. Najpierw mcp, teraz systemy wieloagentowe. Swietny artykul. Otoz:

Gdy tysiące systemów autonomicznych działają w tym samym środowisku, lokalna optymalizacja nieuchronnie prowadzi do globalnej niestabilności. To nie jest przede wszystkim problem wyrównania AI. To problem architektury koordynacji.

Jeśli
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 05:32:50
  • 1
#it #programista15k #programowanie #sztucznainteligencja

https://wykop.pl/wpis/85253255/ai-w-obecnej-operacji-wojskowej-przez-departament-war

Kolejny przyklad wielkiego modela jako zarzadcy. Claude byl tym kwadratem na srodku wykresu lub przynajmniej interpretatorem danych z innych systemow. Ale jezyk użyty przez USA sugeruje cos innego.

"Aby
JamesJoyce - #it #programista15k #programowanie #sztucznainteligencja

https://wykop....

źródło: image

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cat_tea
cat_tea
07.03.2026, 07:41:43 via Wykop
  • 0
@JamesJoyce:

W trakcie planowania potencjalnego ataku na Iran, Maven, napędzany przez Claude'a, zasugerował setki celów


Szkoły też od razu wtedy wytypował, czy dodali do listy celów później?
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
07.03.2026, 10:28:06 via iOS
  • 1
@cat_tea: palantir
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 07.03.2026, 04:25:10
  • 0
#it #programista15k #programowanie #pracait #sztucznainteligencja

Ostrzegalem. Wciaz jest czas.

https://wykop.pl/wpis/75795023/programowanie-korposwiat-sztucznainteligencja-prac
@JamesJoyce +8
#programowanie #korposwiat #sztucznainteligencja #pracbaza

Panie i Panowie z biznesu, dobrze radzę wam szybko podnosić skille, bo podstawowe i średnio zaawansowane procesy będą zautomatyzowane przez ai w ciągu najbliższych 2-4 lat.

Przed chwilą puściłem do salesów, które następnie przesyłają do jednego z wielkich
więcej
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PrzejeaneZycie
PrzejeaneZycie
PrzejeaneZycie
07.03.2026, 10:03:12 via Wykop
  • 3
@JamesJoyce: przestań spamować tym gownem
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
07.03.2026, 18:07:28 via iOS
  • 0
@Ksiega_dusz: otóż nie. Dr, nie inzynier
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 06.03.2026, 15:52:22
  • 0
#it #programista15k #programowanie #pracait #sztucznainteligencja

Pożar ugaszony.
JamesJoyce - #it #programista15k #programowanie #pracait #sztucznainteligencja

Pożar...

źródło: image

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zimm3man
Zimm3man
Zimm3man
06.03.2026, 18:53:44 via Wykop
  • 0
@JamesJoyce: healthcare support 30%? Coś mało
  • Odpowiedz
Peptalk
Peptalk
Peptalk
06.03.2026, 20:26:29 via Wykop
  • 0
@JamesJoyce: można to interpretować dwojako. Konwergencja observed vs theorerical będzie postępować, bo to dopiero początek
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 06.03.2026, 15:51:03
  • 1
#it #programista15k #programowanie #pracait #sztucznainteligencja

Tak wg Karpathiego moglaby wygladac przyszlosc wielu firm. Zero ludzi.
JamesJoyce - #it #programista15k #programowanie #pracait #sztucznainteligencja

Tak w...

źródło: image

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
06.03.2026, 15:54:18 via Wykop
  • 1
Karpathiego


@slgdfhsdhjfbs: https://karpathy.ai/
  • Odpowiedz
AntyKuc
AntyKuc
06.03.2026, 15:54:31 via Wykop
  • 5
@slgdfhsdhjfbs:
AntyKuc - @slgdfhsdhjfbs:
  • Odpowiedz

8

AI zabierze nam pracę? Nowy raport Anthropic studzi emocje, ale wskazuje konkret

AI zabierze nam pracę? Nowy raport Anthropic studzi emocje, ale wskazuje konkret

Czy sztuczna inteligencja faktycznie zagraża naszym etatom? Sprawdzamy najnowszy raport Anthropic.

nabla-delta
z
rootblog.pl
dodany: 06.03.2026, 11:26:47
  • 13
  • #
    ai
  • #
    gielda
  • #
    anthropic
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    praca
JamesJoyce
JamesJoyce 06.03.2026, 14:41:21 via iOS
  • 2
@Arkass: rozumieją słowa-typie jakie masz wykształcenie i zawód?
JamesJoyce
JamesJoyce 05.03.2026, 19:17:23
  • 6
#naukaprogramowania #programowanie #it #programista15k #sztucznainteligencja #pracait

Mirki, chcecie żart z proponowanego mi kontraktu?

10.1 — Konsultant przenosi na Klienta wszystkie obecne i przyszłe prawa IP do PRACY i POMYSLOW. Jeśli prawa nie przejdą automatycznie z mocy prawa, Konsultant trzyma je w truście na rzecz Klienta.
10.2 — Konsultant zobowiązuje się do: natychmiastowego pisemnego zgłaszania każdego wynalazku, zachowania ich w tajemnicy, zwrotu wszystkich materiałów
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

c.....s
c.....s
konto usunięte 05.03.2026, 22:03:14 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
CzarnoksieznikJanusz
CzarnoksieznikJanusz
CzarnoksieznikJanusz
07.03.2026, 15:22:56 via Wykop
  • 0
@JamesJoyce: brzmi jak fajna fucha. Oby tak dalej Miras.
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 05.03.2026, 09:41:47
  • 0
#programista15k #programowanie #it

Co tam ciekawego piszecie byki?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

o__0
o__0
o__0
05.03.2026, 09:54:30 via Wykop
  • 1
@IlllI: brzydko napisane. Jak klikasz dokładnie tak, jak powinieneś, to niby działa, ale jak zewnętrzne API odpowie nie tak, jak skrypt oczekiwał, to apka wywala 500. Przy okazji mi się przypomniało jak 6 lat temu przejąłem projekt po ukraińcach, którzy mieli zajebisty patent na paginację w AWS. Wyciągali cały bucket z S3 i obrazk filtrowali na froncie a apka to był live streaming, który się wywalił po 2 sekundach, bo
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
05.03.2026, 10:59:00 via iOS
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 05.03.2026, 00:53:47
  • 5
Świetny material do nauki wspolczesnegi ai, czyli rag, agencii itd

https://x.com/systematicls/status/2028814227004395561?s=46&t=m4xgLKFgqFafJXbRTotN1Q

#naukaprogramowania #programowanie #it #programista15k #sztucznainteligencja
JamesJoyce - Świetny material do nauki wspolczesnegi ai, czyli rag, agencii itd

http...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 04.03.2026, 01:58:01
  • 10
Wiecie co to GeLLMan? Rrzuce kilka artykulow I przemyslen.

Najpierw mamy za wiki

In a speech in 2002, Crichton coined the term "Gell-Mann amnesia effect" to describe the phenomenon of experts reading articles within their fields of expertise and finding them to be error-ridden and full of misunderstanding, but seemingly forgetting those experiences when reading articles in the same publications written on topics outside of their fields of expertise, which they believe to
JamesJoyce - Wiecie co to GeLLMan? Rrzuce kilka artykulow I przemyslen.

Najpierw mam...

źródło: IMG_2341

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dodo_
dodo_
dodo_
04.03.2026, 08:29:11 via Wykop
  • 2
@JamesJoyce: to nawet nie jest taki negatywny efekt. Bo jak jesteś w dziedzinie dobry (top 1% ludzkości w domenie), to jesteś lepszy od LLM i ufaj sobie.
A jak jesteś poza dziedziną (poziom ~50%), nawet nie umiesz zadać oryginalnego pytania więc mimo, że LLM jest w dziedzinie mierny, to i tak jak dla ciebie wystarczająco "mądry.
Wiedza powierzchowna jest w danych treningowych. Specjalistyczna wymaga wiedzy i rozumu.

tldr:
Ludzie w swojej specjalizacji
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 04.03.2026, 00:39:34
  • 5
Znacie Carla Kolona?

Parę lat temu autor ponoć rozmawiał w samolocie z pilotem samolotu. Powiedział mu: “W tej robocie po jakimś czasie nie ma poprawy. Dziś nie jesteś lepszy niż wczoraj.” I dodał: “Masz szczęście że twoja praca tak wygląda.”

Od tamtego lotu praca autora bardzo się zmieniła. Agenty kodujące robią dużą część jego roboty. Czasem czuje się bardziej jak pilot niż inżynier.

Agenty
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

enten
enten
enten
04.03.2026, 20:23:45 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
c.....s
c.....s
konto usunięte 04.03.2026, 20:55:37 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 04.03.2026, 00:18:22
  • 7
Coś dla chcącouch się nauczyć modnych ostatnio tematow:

RAG vs SKILL vs MCP vs RLM

https://blog.alexewerlof.com/p/rag-vs-skill-vs-mcp-vs-rlm

#programowanie #naukaprogramowania #programista15k #sztucznainteligencja
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JamesJoyce
JamesJoyce 04.03.2026, 00:05:56
  • 4
Mirki sorry za spam, może kogoś zainteresuje. Ostatnio byłem dłużej w szpitalu i nazbieralo mi się ciekawych rzeczy.

Otóż jest coraz więcej nadziei w tym, że wsrazanie ai wszędzie, gdzie się da nie będzie takie proste. Mamy taki przypadek:

Sąd Najwyższy Connecticut zmierzy się po raz pierwszy z problemem, który zalewa sądy w całym kraju - fałszywymi cytatami prawnymi wygenerowanymi przez AI.

Sprawa
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Erk700
Erk700
04.03.2026, 00:09:22 via Wykop
  • 2
@JamesJoyce: 500 dolców to żadna kara. Opłaca się.
  • Odpowiedz
PureVenom
PureVenom
04.03.2026, 00:13:48 via Wykop
  • 5
@JamesJoyce: Zacznijmy od tego że AI nie istnieje. To, co spece od marketingu nazywają sztuczną inteligencją, jest tak naprawdę albo modelem językowym, albo algorytmem generatywnym. To nie myśli, tylko przewiduje optymalną odpowiedź, podporządkowując się odgórnie narzuconym zmiennym (jeśli takowe istnieją). Całość jest tak naprawdę zabawką i częścią bańki big techowej - póki temat jest modny i medialny, właściciele akcji się cieszą.

Jest spadek wartości akcji? Poróbmy masę pozytywnych, good-vibe'owych artykułów
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 03.03.2026, 23:57:08
  • 8
Sad-frog

Budowanie softu właśnie radykalnie staniało - vide tag. Co kiedyś wymagało 20 osób i pół roku, teraz robi jeden człowiek w weekend. To nie hype - to się dzieje.

Problem? Każdy może budować, prawie nikt nie rozumie co zbudował.
Kiedyś wiedziales drogi Mirku na jakim serwerze działa twój kod, z jaką bazą gada, gdzie fizycznie siedzi.
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nogodpleaseno
nogodpleaseno
04.03.2026, 00:08:56 via Wykop
  • 3
@JamesJoyce: dziękuję za ten wpis!
  • Odpowiedz
r.....d
r.....d
konto usunięte 04.03.2026, 00:20:00 via Wykop
  • 6
@JamesJoyce: będzie za parę lat dużo odkręcania w branży, warto mieć skilla w AI, chociażby po to by wiedzieć gdzie szukać błędów później. Stare chińskie przysłowie mówi: "Możesz zrobić wszystko z AI, ale jak jebnie DNS to AI nie pomoże tego naprawić"
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce 03.03.2026, 23:35:05
  • 4
Z pozytywnych newsów

Historia zaczęła się w 2018 roku. Thaler złożył wniosek o copyright dla dzieła “A Recent Entrance to Paradise”, które - jak sam przyznał - zostało w pełni autonomicznie wygenerowane przez algorytm. Urząd ds. Praw Autorskich odrzucił wniosek w 2022, stwierdzając że brakuje “ludzkiego autorstwa”. Sędzia federalny podtrzymał decyzję w 2023, pisząc że ludzkie autorstwo to “fundamentalny wymóg prawa autorskiego”. Sąd apelacyjny potwierdził to w 2025.

Teraz Sąd Najwyższy odmówił zajęcia się
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

r.....d
r.....d
konto usunięte 03.03.2026, 23:41:42 via Wykop
  • 2
no tak tylko pomijasz jeden ważny szczegół - Stephen Thaler to jednostka... a nie korporacja. W ten sam sposób Ty nie możesz piracić niczego a korporacje mogą bez problemu zasilać wszystkim swoje modele językowe bo wtedy jest to już metafizyka a Ty jesteś regularnym złodziejem
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
Autor
03.03.2026, 23:42:54 via iOS
  • 0
@rugaard: tak. Dlatego pisze I pozytywnych newsach bo sam jestem gojem
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19
  • Strona 11 z 19
  • >
  • #ai #machinelearning #programowanie #llm Piszę głównie o Ai

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 14.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 07.12.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.09.2025

    Mikroblogger
  • VIP
    od 14.01.2025

    VIP
  • Komentator
    od 25.08.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking