Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
BornInSmokes
BornInSmokes

BornInSmokes

Dołączył 9 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1043
  • Znaleziska 457
  • Mikroblog 586
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 1
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 11.05.2022, 05:56:38
  • 164
Jeśli zastanawiasz się nad kupnem mieszkania to są moje 3 grosze z perspektywy kogoś kto kredyt brał kilka lat temu:

1. Jeśli stać Cię na aktualnie oferowaną ratę + masz tego tysiaka buforu + jakąś poduszkę finansową - kupuj, nie czekaj na magiczne spadki. Zakładam, ze masz łeb na karku, w perspektywie 2-5 lat Twoja pensja będzie rosła. Wibor rosnie, spada i nie uchronisz się przed tym w perspektywie nawet 15 lat.

2. Przy
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 06:15:54
  • 0
@Miszcz_Joda: Moze przesadziłem lekko, ale tez nie jestem pewien, na notariusza wydałem na pewno 5k w sumie.... u mnie byl jakiś długi, skomplikowany akt, odpisy, dupisy... prowizja dla banku - nie jestem pewien ale chyba 3-4k. Do tego te opłaty przy składaniu wniosków do banku o udzielenie kredytu, bank liczył sobie 450zl za wycene nieruchomosci - taka prosbe zlozylem do 3 banków, czyli 3x450. Do tego bank wciskał w tamtym
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 06:27:54
  • 22
@SpalaczBenzyny: Zgadzam się, wszystko jest kwestią perspektywy, chodziło mi bardziej o to, ze jesli dziś stać Cie na 3 pokoje w "twojej" docelowej lokalizacji i planujesz dziecko w perspektywie np 3-4 lat, to wg mnie od razu lepiej isc w te 3 pokoje, niz pozniej sie bujać jeszcze raz z tym wszystkim i to jeszcze w okresie gdzie spodziewasz się dziecka i masz np kolejne dodatkowe wydatki.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 06:39:43
  • 0
@Miszcz_Joda: 4 lata, tak jak mowie, u mnie był jakis dziwnie dlugi akt, jakias skomplikowana sytuacja i za wszystko wyszlo 5k (mowie o tej pierwszej umowie i finalnym akcie i innych pierdołach).

Co do wniosku, to nazwało się "opłata za wycenę lub operat klientów" - mozna byl to samemu zalatwiac (prywatnie zlecic wycene), albo zaplacic 450zl bankowi zeby za mnie to zrobil
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 11:26:43
  • 0
@Nie_znany: Zawsze może pójść coś nie tak, ale umówmy się - nie da się życ na zasadzie : Nie kupie, nie zrobie bo moze byc wojna, covid, meteoryt.

Przy kupnie mieszkania z 20% wkładem masz nikłe szanse na "wtopienie", śmiem twierdzić, ze w podbramkowej sytuacji po kilku latach od kupna, w 9/10 przypadkó wyjdziesz na minimum 0, jeśli nie lekki plus przy sprzedaży.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 11.05.2022, 05:13:06
  • 18
Przejrzałem tagi na szybko sprzed lat. Takich komentarzy jak na obrazku widać było co roku, od mniej więcej 2016... xd
W sumie odpowiedz poniżej podsumowuję spadkowiczów.

#nieruchomosci #kredythipoteczny
BornInSmokes - Przejrzałem tagi na szybko sprzed lat. Takich komentarzy jak na obrazk...

źródło: comment_1652245843sYm7CtHc9wFkNmsNg78ffv.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 05:23:20
  • 10
@panzmarszrutkiwbiszkeku: Dokładnie to mam na myśli, ludzie naiwni i czytają takie głupoty. Wyobraźmy sobie random mirka lat 28 - koleś w 2017 zastanawiał się czy kupić mieszkanie w kredycie i nie daj Boze na podstawie tego tagu pomyślał sobie... "Ty... faktycznie, jest juz strasznie drogo, poczekam ze 2 lata i jak pierdzielnie, kupie taniej"....
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 05.05.2022, 16:30:29
  • 66
Cześć,

Po ostatniej decyzji NBP mam już nóż na gardle, rata wzrosła do 2k, nie wyrobie... szukam na szybko kupca na 58m (3pok) Wawa - kupilem 3 lata temu za 415 k, do splaty zostało 240k ale nie daje juz rady psychicznie, z racji na ten wzrost i kredyt pod korek - oddam nawet za 150k do negocjacji.
Oczywiscie nie ukrywam, ze zalezy mi na czasie, bo jak w następnym miesiącu, podwyżka
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
05.05.2022, 16:45:10
  • 58
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
05.05.2022, 16:53:36
  • 5
@NieoznaczonaReklama: Dzieki, to jesteśmy w kontakcie. Przemysle, bo rownoczesnie prowadzę negocjacje z Vasylem, ma on 2 miejsca w swoim Cygańskim Taborze - wiec jest to jakaś opcja.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
06.05.2022, 05:17:46
  • 1
@gridstream: Żarty, żartami, ale pod koniec 2018 kupiłem dziurę w ziemi za 420k (55m) (z garazem juz wlacznie) przy budowanej 2giej linii metra. W 2018 srednia cena z m2 to bylo 8800 (https://sonarhome.pl/blog/artykuly/raport-ceny-mieszkan-w-warszawie-lipiec-2018) - dodatkowo pamietaj ze to srednia, nie piszemy o mieszkaniu w centrum - nie piszemy tez o dalekiej Białołęce, doszła do tego zniżka za zakup mieszkania na etapie dziury w ziemi i dało radę taką cene
  • Odpowiedz
DarkZizi
DarkZizi
04.05.2022, 03:48:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1572
Jak za lewica nie przepadam to tutaj pani ma 100% racji.

#kredythipoteczny #kredyt #mieszkanie #wibor #banki
DarkZizi - Jak za lewica nie przepadam to tutaj pani ma 100% racji.

#kredythipoteczn...
  • 459
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 04.05.2022, 06:22:07
  • 278
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 04.05.2022, 07:33:31
  • 5
@Pantegram: Nie prawda. W 2018 starałem się o kredyt, przez doradcę ale i bezpośrednio wysyłając zapytania do banków z prośba o pełną ofertę kredytów na kwotę o która wnioskowałem.

Na 8 największych banków dostałem 0 ofert na stale %. Oferty różniły się marżą, obowiązkowym ubezpieczeniem, kartą, kontem i kubkiem - ale nie stałym %.
Przypomnę tez, ze od 2014 stopy były utrzymywane na relatywnie niskim poziomie, ale bank narzucał swoja
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 04.05.2022, 08:19:18
  • 0
@Pantegram: Malejącą bądź równą - ale co to zmienia? bo nie kumam.
Co do okresu nie pamietam, wydaje mi sie ze 30 lat to bylo max.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 04.05.2022, 09:12:41
  • 1
@Pantegram: Byc moze, ale to argument przeciwko bankom, nie kredytobiorcy.

Co do okresow kredytowania, ja akurat uwazam, ze jesli i tak zakladasz nadplacanie i pozbycie się kredytu w max 10 lat, mimo wszystko lepiej rozlozyc sobie to na 30 lat i regularnie nadplacac.
  • Odpowiedz

417

Ławrow odleciał. Porównał Zełenskiego do Hitlera - jest reakcja Izraela

Pokaż treści 18+

Ławrow odleciał. Porównał Zełenskiego do Hitlera - jest reakcja Izraela

Ławrow: Najwięksi antysemici to Żydzi; Zełenski jest jak Hitler. MSZ Izraela: To niewybaczalne, żądamy przeprosin.

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 02.05.2022, 09:26:40
  • 77
  • #
    swiat
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    izrael
  • #
    wojna
  • #
    zydzi
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 02.05.2022, 11:52:36
  • -1
W sumie takie wypowiedzi pokazują jak głęboko są w dupie, już nie wiedzą co mówić, motają się.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

451

Wojsko na ulicach Moskwy. "Na froncie atomówki"

Pokaż treści 18+

Wojsko na ulicach Moskwy. "Na froncie atomówki"

Rosja szykuje się do obchodów Dnia Zwycięstwa. Na ulicach Moskwy widać szpalery wojska. Są już zdjęcia. Opublikowano również film z przejazdu.

Szu_
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 29.04.2022, 07:03:01
  • 118
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ruskimir
  • #
    wydarzenia
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 29.04.2022, 07:05:56
  • -17
Nie życzę im tego mimo wszystko, ale znając ruską jakość bałbym się stać obok przejeżdżających atomówek.... kto ich tam wie czy nie dojdzie to jakiegoś spontaneous combustion... >_<
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 28.04.2022, 14:40:10
  • 23
Próbuje ostatni raz nawiązać dialog ze "spadkowiczami". Liczę na jakieś sensowne argumenty, ktore mnie przekonają do zmiany myslenia.

Czepiliście się tych 0 stóp % a było to tłumaczone sto razy. Rekordowo niskie % było tylko w 2020, wcześniej przez 7 lat były podobnie niskie (1,5%) - wg Waszej logiki to co należało zrobić? Nie brać kredytu bo kiedyś może wzrosnąć?

I co to znaczy pod korek, różnica na racie miesięcznej w 2016 (1,5%) vs
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
28.04.2022, 14:58:47
  • 8
@marek-krakow: Byłeś blisko przekonania mnie do swoich racji, ale musisz rozwinąć bo jeszcze się waham.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
28.04.2022, 15:08:54
  • 3
@marek-krakow:

Musisz zrozumieć, że po pierwsze, nie wszystko jest inwestycją i nie wszystko przeliczasz na złotówki. Mieszkanie na większości ludzi jest koniecznością na pewnym etapie życia - ożenisz się, chcesz mieć dziecko? Pokój czy kawalerka nie jest opcją, nie jest też opcją czekanie 15 lat na spadki. To jest tez w zywotnym interesie calego spoleczenstwa biorąc pod uwage przyrost naturalny w PL.

Dodatkowo koszty wynajmu są (dalej i pewnie jeszcze będą)
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
28.04.2022, 15:12:38
  • 8
@marek-krakow: Piłeś? Nie pisz - pogrążasz się. Może jak na tagu spadkowiczów jest ktoś bardziej ogarnięty to go zawołaj?
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
28.04.2022, 15:41:30
  • 1
@Szakaszaka1995: Bzdura, z doświadczenia mogę powiedzieć, ze w 2018 nikt takiej opcji nie proponował, duża część banków nie miała tego w swojej ofercie.

A system wymuszał na Tobie szybkie działanie Np bardzo dużo deweloperów (wykorzystując sytuacje na rynku i rosnące ceny) w umowach zawierałą zadatki, np 5-10k ktore musiales wplacic miesiąc czy tam 2 od podpisania wstępnej umowy - w rzeczywistości więc, musiałeś najpierw na oko oszacować swoją zdolność, podpisać
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
28.04.2022, 17:55:57
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
28.04.2022, 18:04:49
  • 2
@ElMatadore: @LuciusMiximus: Sorry, ale piszecie bzdury.

Po pierwsze dalej nie odpowiadacie na pytanie co proponujesz: jeśli zawsze jest ryzyko ze stopy % urosną do 15% i ludzie to niewykształceni idioci, to nie zależnie czy zarabiasz 3, 5, 8 czy 10k lepiej nie brać kredytu i co dalej? wynajmować po większych kosztach niz kredyt, bo okresowo raty mogą wzrosnąć? czy mieszkać z rodzicami do 50stki?

A ta opowieść o
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
29.04.2022, 06:00:17
  • 0
@Szakaszaka1995: Przeczytaj ostatni akapit, nie pisałem tego postu w swoim imieniu.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
29.04.2022, 06:08:04
  • 0
@ExTc: Generalnie sposób pisania i poziom argumentów pokazał, że jesteś typowym spadkowiczem, nic nie wie, ale sie wypowie, nie zdziwie się jesli sie okaze ze masz +/- 18 lat. Wszystko wiedział, wszystko przewidział, inni to debile.

Geniusz finansów, który 2 dni temu szukał bardzo dobrego instrumentu finansowego, karty kredytowej (z duzym RRSO), z której mozna przelać hajs na konto. Ciekawe czemu....
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
29.04.2022, 06:30:12
  • 0
@ExTc: Ok, idz do swojego pokoju i cicho tam, bo Twoj landlord Ci nie wymieni boazerii w kuchni.

PS. W ŻAKu wykładają ekonomię? niezle, nie wiedzialem.
  • Odpowiedz

739

Także TY będziesz musiał spłacać cudze kredyty!

Także TY będziesz musiał spłacać cudze kredyty!

Siłą rzeczy || Jeśli prawdą jest, że – jak uczy życie – sprawdzają się głównie złe prognozy, to szykujmy się na kolejny cios dla naszych portfeli.

aa-aa
z
dorzeczy.pl
dodany: 28.04.2022, 06:57:46
  • 130
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    banki
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    gospodarka
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 28.04.2022, 13:21:30
  • -7
@test_loginu: Kredyty wywindowały ceny? to ciekawe, a jak 99% polaków miałoby sobie pozwolic na mieszkanie jak nie kredyt? :D Jesli chcesz znalezc zwiazek przyczynowo - skutkowy to jedyny jaki jest to : dzieki kredytom, buduje sie na masową skalę przez co mieszkania są bardziej dostępne. Bez tego inwestycji byłoby jak na lekarstwo i nieliczna grupa ludzi skupowałaby co mogła i wynajmowała przeciętniakom.
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 28.04.2022, 14:24:19
  • 3
@serniczek_z_rodzynkami: Ale z Ciebie bije toxic jad, ja pierdziele...

Czepiłeś się tego 0% a było to tłumaczone sto razy. Rekordowo niskie % było tylko w 2020, wczesniej przez 7 lat bylo podobnie niskie (1,5%) - wg Twojej logiki to co należało zrobic? Nie brać kredytu bo kiedys moze wzrosnąć? Co to znaczy pod korek, różnica na racie miesięcznej w 2016 (1,5%) vs 2020 (0,5%) to były jakies ~300zł. Więc te opowieści
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 28.04.2022, 15:18:38
  • 0
@serniczek_z_rodzynkami: Kiedy był dołek, określ, powiedz mi, kiedy uznasz, ze ktoś mógł wziąc kredyt, nie być uznanym za kogoś z IQ<5 a jednoczesnie powiedziałbyś - nie mógł tego przewidzieć. - przecież Ci wyraźnie napisałem ze niskie stopy są w Polsce od 10 lat - czy stopy wynoszą 0,5% czy 1,5% to są tak samo niskie.

I odwrócę sytuację, ja ze swojej pozycji, dobrze zarabiającego, proponuje, zeby wprowadzic płatną edukację i
P.....t
P.....t
konto usunięte 27.04.2022, 10:49:28
  • 109
#inflacja #stopyprocentowe #kredythipoteczny #nbp #nieruchomosci #glapinski
P.....t - #inflacja #stopyprocentowe #kredythipoteczny #nbp #nieruchomosci #glapinski

źródło: comment_16510565666S1u3Ov28BYDr5jXtJ577F.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 27.04.2022, 16:21:10
  • 0
@Pecunianonolet: A w rzeczywistości najwięcej płaczą i przezywają spadkowicze, którzy czy spadek wyniesie (jesli w ogole) 10, 20 czy 25% nie kupią mieszkania, głownie z powodu wieku i braku hajsu - o spadkach czytam tu dobre 8 lat. W tym czasie mieliśmy już kryzys, covid i wojne i dalej czekają.

Kredyciarzem się bywa, w Polsce, średnio przez 12 lat. Spadkowicz to stan umysłu, niestety nie jest to stan pożądany przez
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 26.04.2022, 06:35:52
  • 3
Koniec z WIBOR-em?
Podczas otwarcia 14. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rząd od 1 stycznia 2023 r. narzuci obowiązek posługiwania się inną niż WIBOR, transparentną stawką pochodzącą z rynku międzybankowego depozytów overnight.

Prezes ING powiedział, że pomysł ten nie jest pozbawiony sensu.

— Zmienimy dzisiejszą formułę funkcjonowania, na taką, która jest oparta na zupełnie innych instrumentach, aktywnie kwotowanych. Rynek będzie oparty na większej liczbie transakcji. Zamienimy transakcje, które mają miejsce
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

goferek
goferek
26.04.2022, 06:39:00
  • 12
@BornInSmokes: przecież jak ten rząd się za coś zabierze, to nigdy nie wychodzi z tego nic dobrego
  • Odpowiedz
BobIsYourUncle
BobIsYourUncle
26.04.2022, 07:53:03 via Android
  • 0
@goferek a jeszcze częściej wychodzi nic
patrz mieszkanie+, domy 70m2
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 25.04.2022, 14:04:43
  • 25
Rząd (mimo ze go nie popieram) chce ucywilizować rynek kredytów hipotecznych i być może bardziej równomiernie rozłożyć ryzyko przy tego typu kredytach lekko zmieniając sposób liczenia WIBOR albo zastępując go innym wskaźnikiem (i to tylko w przypadku kredytów hipotecznych) - tak żeby Polak miał tak samo jak w całej UE i nie był orany jako obywatel 2-gie kategorii.

Wykop: REEEEEEE , Pomoc, moze od razu 0% WIBOR REEEEEE - a wynika to
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
25.04.2022, 14:11:55
  • 3
@elf_pszeniczny: Proste, ja chętnie podpisze dziś aneks na stałą stopę na 10 lat, nawet na 6% - ale dajcie mi taką możliwość i w miarę realną stopę (a nie widzimisię wiborowe - ktory to przedstawia się tak jakby przy stopach rzędu 1% czy 2% bank i społeczesntwo mi cos finansowalo xD i teraz jak urosły to musze oddac)
  • Odpowiedz

47

Jakie są oszczędności Polaków w gotówce?

Jakie są oszczędności Polaków w gotówce?

Według najnowszego badania opinii publicznej, co piąty Polak ma oszczędności w gotówce wynoszące od 1000 do 4999 zł. Chodzi tu o osoby głównie w wieku 23-35 lat oraz z miesięcznymi dochodami netto poniżej 1000 zł. Nieznacznie mniej rodaków nie dysponuje żadnymi tego typu rezerwami finansowymi.

Baleburg
z
infor.pl
dodany: 23.04.2022, 17:29:37
  • 29
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 23.04.2022, 17:33:38
  • 38
Nie wiem jak można sobie poradzić, głownie psychicznie, będąc dorosłym i pracującym nie mając jednocześnie tej minimalnej poduszki w postaci 3 swoich pensji :o
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 23.04.2022, 18:58:00
  • 4
@mietkomietko: Nie wchodząc w szczegóły życia teraz, pamiętam ze nawet jako student pracujący dorywczo byłem w stanie po jakimś czasie przez cały okres studiów mieć te 5-6k zaskórniaków a było to jakieś 12 lat temu, a utrzymywałem się w obcym mieście sam ;) Pamiętaj, ze pisze o oszczędnościach rzędu 3 pensji DANEJ osoby - faktycznie jak zarabiasz 3500 bedziesz mial troche trudniej zaoszczedzic te 10k, ale bez przesady, najpierw budujesz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 24.04.2022, 09:20:26
  • 1
@zatyczkos: Wg mnie chodzi o obie kwestie. Te przysłowiowe odłożone 3 pensje dużo dają, nie jesteś zmuszony przez nikogo do niczego bo wiesz, ze w razie chęci zmiany po Twojej stronie, albo po stronie pracodawcy masz okres wypowiedzenia + te 3 miesięczne pensje - to od 4 do 6 miesięcy spokojnej głowy.

Ale generalnie, tak - ja tez unikam życia na kredyt (jeśli mogę, 1 kredyt na jaki sobie pozwoliłem
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
22.04.2022, 05:31:17 via AMWv2
  • 46
#anonimowemirkowyznania
Co jest kurde nie tak z obecnym pokoleniem dwudziestolatków? Przychodzi taki świeżak na rekrutację, ledwo od ziemi odrósł i skończył studia, w portfolio rzeczy na tyle ogarnięte żeby z nim w ogóle rozmawiać ale nic co by wykraczało poza poziom bardziej złożonego kursu na udemy, a wymagania ma jakby był co najmniej midem z 4 latami za pasem. Wrzucisz takiego w team to szczytem jego umiejętności miękkich jest rzucenie
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 22.04.2022, 14:00:14
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

47

Gigantyczne podwyżki cen wynajmu mieszkań. Niechlubny lider jest jeden

Gigantyczne podwyżki cen wynajmu mieszkań. Niechlubny lider jest jeden

Aż o 72 procent wzrosły w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy ceny najmu mieszkań we Wrocławiu - wynika z najnowszej analizy serwisu Domiporta. W innych dużych miastach podwyżki też są ogromne.

konto usunięte
z
finanse.wp.pl
dodany: 14.04.2022, 05:48:57
  • 21
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    wroclaw
  • #
    wynajem
  • #
    mieszkanie
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 14.04.2022, 06:12:05
  • 36
Spokojnie, czytałem na wykopie ze w ciągu nastepnych 10 lat pokolenie zaczenie wymierac i zaleje rynek mieszkaniami z rynku wtórnego... najpierw opowieści od 10 lat ze jak stopy zacznal rosnac to zacznal sie wyprzedaże, pozniej ze teraz COVID to juz na pewno, teraz Wojna i stopy - no nie ma bata.... a ostatecznie za okolo 10 lat wyz demograficzny zacznie wymierac i zaleje rynek mieszkaniami z wielkiej plyty - mam nadzieje ze
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 14.04.2022, 06:43:48
  • 6
@Kiedysbedeczerwonka: Może i nawet maja rację, może w końcu spadnie - pytanie czy 10-15% spadku (co juz byloby bardzo duzym spadkiem) jest warte np 10 lat nizszego komfortu zycia i czy matematycznie jakby sobie to policzyli, nie okazaloby sie ze te ceny przez ostatnie 10 lat urosły tak, ze ten spadek nie będzie nawet polowy tego wzrostu równoważył.
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 14.04.2022, 09:38:22
  • 12
@Nietopyrz: Pamiętaj, ze Ci ludzie maja dzieci, dzieci swoje dzieci - czesc sie rozejdzie po rodzinie dalszej czy blizszej, czesc wynajmie. Ponadto własnie w Warszawie pojawiło się pewnie 40-60tys osob ktore chce sie tu osiedlic na stałe i jest gotowa wynajmować. Dodatkowo jak wszędzie u nas postępuje migracja młodych ludzi ze wsi i mniejszych miast do Warszawy, Gdanska, Wrocławia czy Krakowa. Prędzej wyludni się Przasnysz, Sochaczew czy jakies inne Tczewy
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 14.04.2022, 09:57:23
  • 4
@Nietopyrz: Zresztą ja serio zyczę wszystkim tanich mieszkan w duzych miastach, czemu nie. Ale apeluje o realizm i zeby samemu analizować sytuację a nie czekać i czytać ekspertyzy z wykopu.

Moje doświadczenie i dane sugerują że generalnie im szybciej kupiłbym mieszkanie tym lepiej bylo by dla mnie - ja kredyt wzialem pod koniec 2018, przed tym ostatnim wzrostem cen i jedyne czego załuje ze nie zrobilem tego pod koniec 2017

2641

Finowie przygotowują się do wojny z Rosją. Masowo zgłaszają się na szkolenia

Pokaż treści 18+

Finowie przygotowują się do wojny z Rosją. Masowo zgłaszają się na szkolenia

Finlandia reaguje na ewentualne zagrożenie ze strony Rosji. Jak zauważa USA Today, zaledwie w ciągu kilku ostatnich tygodni tysiące Finów zapisało się na szkolenia wojskowe i z pierwszej pomocy.

Szewczenko
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 14.04.2022, 06:04:27
  • 166
  • #
    europa
  • #
    finlandia
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 14.04.2022, 06:53:02
  • 67
I dobrze, niech dołączają nawet jutro - zmieni to sytuacje w tej części Europy i poprawi naszą sytuacją bo zdejmie z nas ciśnienie jedynego kraju wschodniej flanki, ktory realnie mialby cos zrobic w razie ataku.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ehisedi
ehisedi
13.04.2022, 05:17:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 33
#kredythipoteczny #nieruchomosci #banki

Dużo ostatnio jadu wylewają wykopki na kredyciarzy. Zastanawia mnie przyczyna i kim są (jaki status społeczny mają itp.) te osoby.

Dlaczego o to pytam?

Zachowanie
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 13.04.2022, 11:33:38
  • 0
Zwykła zawiść i tyle.

Każdy "kredyciarz" jak oni to nazywaja, mimo tych głupot ktore wygadują, wiedział, ze WIBOR będzie rósł, ale nikt na swiecie nie mogl przewidziec COVIDu, Wojny na Ukrainie a co za tym idzie 10% inflacji. Mysle, ze kazdy rozsądny człowiek ma spokojnie z 1000zł buforu m/c i wzrost o 3-4%, ale powyzej dla sporej czesci ludzi to juz bedzie duze obciązenie, dodajmy teraz WIBOR ktory jest regulowany przez banki
  • Odpowiedz

411

Cudzoziemcy kupili rekordową liczbę mieszkań w Polsce.

Pokaż treści 18+

Cudzoziemcy kupili rekordową liczbę mieszkań w Polsce.

Po raz pierwszy w historii liczba mieszkań kupionych w Polsce przez cudzoziemców przekroczyła 10 tysięcy – wynika z danych serwisu gethome.pl. Część Europy ma ciągle tanie kredyty.

Anakee
z
bankier.pl
dodany: 12.04.2022, 18:00:46
  • 64
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    inflacja
  • #
    ekonomia
  • #
    wojna
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 13.04.2022, 10:40:01
  • 7
@Adki: 6% wszystkich sprzedanych mieszkań to mało? Chyba zaklinasz rzeczywistość. Jest to całkiem sporo, biorąc pod uwage ze pewnie wiekszość tego przypada na Warszawe i inne duze miasta.
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
  • Strona 8 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 08.01.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.12.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 08.08.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking