Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko165
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
BRTM
BRTM

BRTM

Dołączył 11 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1834
  • Znaleziska 617
  • Mikroblog 1217
  • Obserwujący 18
  • Obserwowane 44

796

Czy natura naprawdę nie znosi próżni? Sekularny Urugwaj.

Pokaż treści 18+

Czy natura naprawdę nie znosi próżni? Sekularny Urugwaj.

Niby natura nie znosi próżni, ale Urugwaj, jedno z najbardziej sekularnych państw na świecie, jakoś nie stał się kalifatem. Co więcej - sekularyzacja może służyć zarówno wierzącym jak i niewierzącym.

niedoszly_andrzej
z
wykop.pl
dodany: 26.03.2021, 17:03:50
  • 196
  • #
    swiat
  • #
    religia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ateizm
  • #
    neuropa
  • #
    bekazkatoli
BRTM
BRTM
BRTM 26.03.2021, 20:27:32
  • 1
@Trojden: W prawdzie to trochę później niż Tomasz ale ockhamizm przeorał próby dowodzenia Boga. Taki Mikołaj z Autrécourt antycypował Hume'a.

441

Katolicka teologia: komunia "pragnienia" w telewizji identyczna z tą w kościele

Pokaż treści 18+

Katolicka teologia: komunia "pragnienia" w telewizji identyczna z tą w kościele

Biskupi z sobie wiadomych powodów tego nie nagłaśniają, ale w przeciwieństwie do korzystania z restauracji, zakupów czy siłowni, które zdalnie jest gorsze, według teologii katolickiej komunia przyjęta "duchowo" w telewizorze jest totalnie identyczna jak ta w kościele. Co więc powinno się zamknąć?

eoneon
z
deon.pl
dodany: 25.03.2021, 16:01:57
  • 100
  • #
    katolicyzm
  • #
    bekazkatoli
  • #
    koronawirus
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    bekazpisu
BRTM
BRTM
BRTM 25.03.2021, 16:25:41
  • 10
@WilhelmNeuropek: Augustyn nie jest zbyt istotny na wschodzie.
BRTM
BRTM
BRTM 25.03.2021, 17:24:03
  • 3
@niedoszly_andrzej: Nawet po uwzględnieniu tych czynników, moja teza jest pawdziwa. Widać to także po podejściu do grzechy pierworodnego.

http://www.liturgia.cerkiew.pl/texty.php?id_n=36&id=114

Można powiedzieć, że dla chrześcijańskiego Wschodu Augustyn pozostaje postacią drugorzędną i powoływanie się na jego teologię jest raczej sporadyczne, chociaż ostatnio zauważa się wzrost zainteresowania Augustynem, o czym świadczy publikacja: Awgustin: pro et contra[22].

591

#WyjdźZBańki | Polecamy autorów spoza własnej bańki

#WyjdźZBańki | Polecamy autorów spoza własnej bańki

W ramach akcji #wyjdźzbańki polecamy wartościowych twórców spoza naszych baniek informacyjnych i światopoglądowych, oraz opisujemy dlaczego warto się z nimi zapoznać

wojna_idei
z
youtube.com
dodany: 24.03.2021, 15:37:47
  • 215
  • #
    polska
  • #
    internet
  • #
    ciekawostki
  • #
    ksiazki
  • #
    kultura
BRTM
BRTM
BRTM 24.03.2021, 17:06:44
  • 9
W tych wszystkich polecankach brakuje mi czegoś o szkole lwowsko-warszawskiej. Jedna strona mogłaby polecić, bo pokazuje ona, że Polacy mieli dosyć poważny wpływ na filozofię europejską. Z drugiem strony promowała ona pewnego rodzaju racjonalność bliską neuropie. Dlatego warto poznawać tych Ajdukiewiczów i Kotarbińskich.
  • 17
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BRTM
BRTM
BRTM 24.03.2021, 17:33:39
  • 3
@eoneon: Te znam słabo, ale dodam, że wyszła taka książka dosyć niedawno:
https://semper.pl/antyirracjonalizm/
BRTM
BRTM
BRTM 21.03.2021, 17:39:33
  • 5
Chyba kiedyś wspominałem na wykopie o Pierze Bayle'u. Uważam go za postać bardzo zapomnianą. Przede wszystkim interesujące jest jego podejście do religii. Zmieniał religię z kalwinizmu na katolicyzm, by znowu powrócić do protestantyzmu. Uważał, że pogodzenie dobroci Boga z występowaniem zła jest nie do pogodzenia przez rozum ludzki. Z tego powodu czasami jest traktowany jest jako ateista, istnieje jednak odmienna interpretacja. W niej Bayle traktowany jest jako irracjonalny fideista, który godzi się
BRTM - Chyba kiedyś wspominałem na wykopie o Pierze Bayle'u. Uważam go za postać bard...

źródło: comment_1616348478RePR24MvMHiv7XvEJKGhE4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

990

"Jak Jezus stał się Bogiem" - wykład o pierwszych stuleciach chrześcijaństwa /EN

"Jak Jezus stał się Bogiem" - wykład o pierwszych stuleciach chrześcijaństwa /EN

Uznany specjalista od wczesnego chrześcijaństwa i autor tłumaczonych również na polski książek, prof. Bart Ehrman, przystępnie opowiada o procesie historycznym, w wyniku którego Jezus został uznany za Boga.

eoneon
z
youtube.com
dodany: 14.03.2021, 12:04:10
  • 364
  • #
    historia
  • #
    jezushistoryczny
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    ciekawostki
  • #
    wyklady
BRTM
BRTM
BRTM 14.03.2021, 15:05:34
  • 1
@niedoszly_andrzej: Przecież to brzmi niemal identycznie, jak koncpecja Filona z Aleksandrii.

14

Kościół dotrzymywał kroku i kształtował współczesność mniej więcej do renesansu

Kościół dotrzymywał kroku i kształtował współczesność mniej więcej do renesansu

Ks. prof. Heller: Obserwuję w środowiskach księży ogromną ignorancję, jeśli idzie o wartości empiryczne, nieraz wręcz zatrważającą. Tylko nieliczni hierarchowie wykazują jakieś zainteresowanie, a i to raczej popularną stroną (...) Większość nie rozumie wagi zagadnienia.

Domowik
z
wiez.pl
dodany: 13.03.2021, 14:58:58
  • 3
  • #
    heller
  • #
    filozofia
  • #
    nauka
  • #
    kosciol
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    wiara
BRTM
BRTM
BRTM 13.03.2021, 17:26:27
  • 3
Heller się powtarza i raczej nie umie dać recepty, która uratuje katolicyzm. Natomiast moja uwagę przykuła końcówka: To właśnie świat, jaki odsłaniają nam nauki, jest – jeśli już chcemy używać tej kategorii – zaczarowany, Jak najbardziej się zgadzam. Nauka pokazuje nam, że świat jest jeszcze bardziej tajemniczy i złożony niż się śniło dawnym filozofom. Podejrzewam, że mało kto umiałby sobie wyobrazić, że istnieje promieniowanie, jak światło albo niewidzialne. Podejrzewam, że taka
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1848

Antropogeneza? Nie opowiadałem takich bajek dzieciom - nowy współpracownik MENiS

Pokaż treści 18+

Antropogeneza? Nie opowiadałem takich bajek dzieciom - nowy współpracownik MENiS

"Nie da się w oderwaniu od Pana Boga usensownić życia człowieka". Fanatyk z kręgu Ordo Iuris został pełnomocnikiem ministra edukacji Przemysława Czarnka ds. podręczników. Dr Artur Górecki, zwolennik przywrócenia szkoły religijnej, ma reformować programy i korygować podręczniki.

ImperatorPL
z
oko.press
dodany: 06.03.2021, 14:50:01
  • 235
  • #
    polska
  • #
    neuropa
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
  • #
    bekazprawakow
BRTM
BRTM
BRTM 06.03.2021, 15:59:46
  • 23
Jak zwykle bawi mnie pisanie sprowadzanie cywilizacji europejskiej do Rzymu, Grecji i chrześcijaństwa, a pomijanie dorobku późniejszych epok, jakby cywilizacja rozwój cywilizacji zatrzymał się w miejscu.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BRTM
BRTM
BRTM 06.03.2021, 13:18:12
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ImperatorPL
ImperatorPL
06.03.2021, 13:22:42
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

BRTM
BRTM
BRTM
Autor
06.03.2021, 13:37:04
  • 0
@ImperatorPL: Nie chcę mi się teraz w to bawić. Ale jak chcesz, to możesz "ukraść" artykuł (co prawda nie mój).
  • Odpowiedz

900

Uwaga! Cotygodniowa dostawa RiGCzU!

Uwaga! Cotygodniowa dostawa RiGCzU!

Wydanie 18, 05.03.2021

konto usunięte
z
tygodnik.neuropa.pl
dodany: 05.03.2021, 09:26:56
  • 199
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    tygodnikneuropa
  • #
    neuropa
  • #
    neuropainformuje
BRTM
BRTM
BRTM 05.03.2021, 16:25:45
  • 0
Mam pewną drobną uwagę co do formy tygodnika. Wrzucanie takich agregatów treści może utrudniać dyskusję. Na przykład chętnie podyskutowałbym czy włączył do dyskusji na temat artykułu Hellera, ale ciężko podjąć na ten temat dyskusję, każdy każdy skupia się na tygodniku jako całości.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

68

5 marca 1616 r. Mikołaj Kopernik trafił na kościelny indeks ksiąg zakazanych

Pokaż treści 18+

5 marca 1616 r. Mikołaj Kopernik trafił na kościelny indeks ksiąg zakazanych

To już 405 lat od dnia, w którym De revolutionibus orbium coelestium (O obrotach sfer niebieskich) trafiło na kościelny indeks ksiąg zakazanych. Jak odkrycia Mikołaja Kopernika zmieniły świat? Zapraszamy do wysłuchania ciekawej audycji.

RadioNauka
z
polskieradio.pl
dodany: 04.03.2021, 09:09:05
  • 25
  • #
    europa
  • #
    bekazkatoli
  • #
    nauka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    podcast
  • #
    ciekawostki
BRTM
BRTM
BRTM 05.03.2021, 06:40:18
  • 6
Często mówi się, że Kościół dopuszczał nauczanie teorii Kopernika jako hipotezy, a nie jako faktu.
Przyjrzyjmy się zatem, jak uzasadniano wpisanie Kopernika ina indeks:

I ponieważ (…) doszło do wiadomości tejże Świętej Kongregacji, iż fałszywa i całkowicie sprzeczna z Pismem Świętym doktryna pitagorejska o ruchu Ziemi i nieruchomości Słońca, nauczana również przez Mikołaja Kopernikaw O obrotach sfer niebieskich oraz przez Diega de Zuñigę w Hiobie, rozpowszechniła się już i wielu ją
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BRTM
BRTM
BRTM 05.03.2021, 06:41:29
  • 0
teoria ewolucji


@superfist: Co?
BRTM
BRTM
BRTM 05.03.2021, 08:35:34
  • -2
@WarszafskiWaz: Tak, ale słowo hipoteza było traktowane jako narzędzie matematyczne, a nie pogląd, o którym nie wiemy, czy jest prawdziwy czy fałszywy.
BRTM
BRTM
BRTM 05.03.2021, 09:32:46
  • 0
@WarszafskiWaz: Przecież wprost heliocentryzm nazywano sprzcecznym z Pismem św.A co do Galileusza, to jego argumentacja nie była idealna, ale czynnik religijny odgrywał ważną rolę w potępieniu heliocentryzmu.
BRTM
BRTM
BRTM 05.03.2021, 10:33:12
  • 1
@WarszafskiWaz: Nie, Galileusz tylko twierdził,że księga Jozuego nie jest sprzeczna z heliocentryzmem. Tyle.
Natomiast Kościół heliocentryzm uznał za sprzeczny z Pismem św. w 1616 roku,czyli przed ukazaniem się "Dialogów", które miały rzekomo obrażać papieża.

A argumentacja Galileusza to nie tylko pływy.

1066

Odczarujcie Polskę razem z nami (。◕‿‿◕。)

Odczarujcie Polskę razem z nami (。◕‿‿◕。)

Oto lista 50 książek polecanych przez Neuropę. Niech zawita do nas Oświecenie!

konto usunięte
z
tygodnik.neuropa.pl
dodany: 02.03.2021, 20:17:40
  • 245
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    neuropa
  • #
    tygodnikneuropa
  • #
    neuropainformuje
  • #
    czytajzwykopem
BRTM
BRTM
BRTM 02.03.2021, 21:14:50
  • -1
Co do Kahnemana, to widzę, że w tekście wspomniano o problemach z replikacją. Jak dobrze kojarzę, największy problem był z primingiem (torowaniem).
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

240

Idea krucjatowa w średniowiecznej Polsce

Pokaż treści 18+

Idea krucjatowa w średniowiecznej Polsce

Rok 1095, w jeden z typowych jesiennych dni rozbrzmiał w Clermont doniosły głos „Bóg tak chce!” [1] Wezwanie papieża Urbana II do obrony Ziemi Świętej przed innowiercami nie przeszło bez echa wśród mieszkańców Europy. Apel następcy św. Piotra zapoczątkował lawinę zdarzeń, które zapisały...

sropo
z
historykon.pl
dodany: 10.02.2021, 10:09:13
  • 37
  • #
    historykon
  • #
    historia
  • #
    nauka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojna
BRTM
BRTM
BRTM 14.02.2021, 22:03:43
  • 1
@Poliorketes: Ale o krucjacie dziecięcej jest też w podręcznikach akademickich np. u Zientary.
BRTM
BRTM
BRTM 14.02.2021, 19:32:37
  • 2
Lubię ten cytat d'Alemberta. Oczywiście dzisiaj ze stosowaniem matematyki w biologii jest o wiele lepiej. Natomiast cytat dowodzi, że w oświeceniu niektórzy w oświeceniu bynajmniej nie przeceniali stanu nauki.

It must be confessed, however, that geometers sometimes abuse this application of algebra to physics. Lacking appropriate experiments as a basis for their calculations, they permit themselves to use hypotheses which are most convenient, to be sure, but often very far removed from
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

1

Wojciech Sady: O tym, że fakty nie są nam „dane” - !

Wojciech Sady: O tym, że fakty nie są nam „dane” - !

O tym, że drogi nauki są bardziej skomplikowane niż się wydaje

BRTM
z
filozofuj.eu
dodany: 13.02.2021, 11:57:10
  • 0
  • #
    nauka
  • #
    historia
  • #
    filozofia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki

741

Masada nigdy więcej nie zostanie zdobyta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Masada nigdy więcej nie zostanie zdobyta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wydanie 15.

konto usunięte
z
tygodnik.neuropa.pl
dodany: 12.02.2021, 12:37:52
  • 157
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    neuropa
  • #
    tygodnikneuropa
  • #
    swiat
BRTM
BRTM
BRTM 12.02.2021, 16:24:59
  • 3
Znacie z pewnością nurt cyberpunk i wiecie jaka estetyka jest z nim związana. Ale czy słyszeliście o solarpunku? To post-industrialny nurt w designie oraz estetyce kultywujący pozytywną, pełną nadziei wizję przyszłości opartą o rozwój technologii oraz zrównoważony rozwój. Polecamy długi artykuł na temat solarpunku okraszony ilustracjami.

Brzmi interesująco. Przyznam, że mroczna stylistyka zaczyna mnie nieco nużyć.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BRTM
BRTM
BRTM 09.02.2021, 18:50:25
  • 1
Ciekawy cytat Hayeka o tym, że liberałowie mają najmniejszy problem z akceptacją obecnego stanu wiedzy. Raczej się z nim zgadzam, ale jednak dosyć szybko nasuwa się kontrprzykład. Podejście środowisk wolnorynkowych/liberalnych do globalnego ocieplenia cechuje denializm. Jeszcze zrozumiałbym, gdyby polegał on na krytykowaniu niektórych środków walki z globalnym ociepleniem z pozycji etycznych, jednak często sprowadza się do samego kwestionowania aktu globalnego ocieplenia czy wpływu człowieka na nie. Jednak o jednym jestem przekonany: liberalizm
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

s.....t
s.....t
konto usunięte 09.02.2021, 21:07:01
  • 0
Mój główny argument polega na tym, że gdyby mendelizm był kompatybilny z marksizmem, nie byłby zwalczany w ZSRR.


@BRTM: ZSRR w wielu miejscach sprzeczało się z marksizmem. Gdyby ten argument rozszerzyć to by wyszło, że marksizm posiada ze sobą sprzeczne założenia. Dlatego zamiast odnosić się pewnej konkretnej interpretacji, pewnej myśli która źródło miała w marksizmie, lepiej po prostu zacytować Marksa. Ale go nie zacytujesz, bo nie masz czego.

Może bym się
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM
Autor
10.02.2021, 05:58:24
  • 0
Zarzucasz marksizmowi, że posiada nie dość dokładne tezy socjologiczne, mimo że chwilę wcześniej za to chwaliłeś liberalizm xD


@screenshot: Wręcz przeciwnie. Zarzucam marksizmowi, że stawia bardzo silną tezę (historia ludzkości dąży do komunizmu) w taki sposób, że nie można jej zbadać. Gdyby chociaż określił, że komunizm nastąpi do 2500 roku, to chociaż można ją badać.

A co do sprzeczności marksizmu z nauką, to czy determinizm nie jest sprzeczny z najbardziej
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 07.02.2021, 15:54:37
  • 1
Ten realizm spekulatywny z poniższego linku naprawdę jest tak obecnie popularny?

Wprawdzie przedstawione koncepcje się różnią i szczerze wydaje mi się, że nie mają ze sobą dużo wspólnego. Muszę przyznać, że pomysły Brassiera najbardziej są chyba zgodne z mentalnością człowieka XXI wieku.

Ray Brassier nazywa swoją koncepcję nihilizmem transcendentalnym. Czerpie on zarówno z koncepcji współczesnych filozofów francuskich jak François Laruelle i Alain Badiou, których myśl popularyzuje w świecie anglojęzycznym, jak i z prac
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

biliard
biliard
07.02.2021, 18:53:22
  • 1
@BRTM: Myślę, że trochę trudno oceniać rozmiar bieżących wpływów poszczególnych poglądów z perspektywy aktualnej, dopiero czas rozstrzygnie, jakie jest to oddziaływanie. Toteż w okresie dekadencji powszechnie wydaje się, że nihilizm jest tendencją trwałą. A czy jest faktycznie? Raczej nie, aczkolwiek sądzę, że najnowsze perypetie, jakie przechodzi bardziej cywilizowana (a zatem wpływowa) część ludzkości, choć nie są bezpośrednio związane z powyższym pojęciem sensu i uporządkowania, mogą takie myślenie pogłębić.
  • Odpowiedz

434

Wolność to także wolność do umierania. Dlaczego państwo skazuje nas na życie?

Wolność to także wolność do umierania. Dlaczego państwo skazuje nas na życie?

Czy jednak pozbawienie życia i pozwolenie na śmierć różnią się moralnie? Argumenty za i przeciw takiemu poglądowi przeciwstawia dr hab. Adrian Kuźniar z UW, autor kanału "Bakcyl filozofii" na youtube.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 31.01.2021, 19:16:57
  • 120
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    zainteresowania
  • #
    filozofia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
BRTM
BRTM
BRTM 01.02.2021, 10:08:58
  • 8
@ibilon: Oczywiście, że isntieje wolność do. Jakby państwo wprowadziło zakaz picia alkoholu, to rozumiem, że wolność nie zostałaby ograniczona?

319

John Gray: Hiperliberalizm to idea samobójcza

John Gray: Hiperliberalizm to idea samobójcza

John Gray, autor książki "Siedem typów ateizmu", opowiada o rodzajach niewiary, Josephie Conradzie i niebezpieczeństwach hiperliberalizmu. Polecam, wywiad powinien pobudzić intelektualnie myślących niezależnie od strony: wierzących i niewierzących; liberałów, lewicę i prawicę.

eoneon
z
kulturaliberalna.pl
dodany: 26.01.2021, 15:12:24
  • 89
  • #
    anatomiapopulizmu
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    ksiazki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ateizm
BRTM
BRTM
BRTM 26.01.2021, 19:32:26
  • 5
@przekret512: Ostatnio trafiłem na dosyć ciekawy przykład. Jeżeli człowiekowi każe się oszacować liczbę monet w słoiku, to wynik prawdopodobnie będzie odbiegał od rzeczywistej liczby monet, ale jak weźmie się pod uwagę uzyskaną średnią z szacunku wielu ludzi, to wynik będzie całkiem blisko prawdziwego. Ponadto rozumiem tępienie szuryzmu i popieram, ale z drugiej strony powinien istnieć jakiś margines do kontestowania obecnych ustaleń, bo inaczej ciężko, żeby nasza wiedza się rozwijała. Ale
BRTM
BRTM
BRTM 28.01.2021, 20:38:04
  • 0
@In_thrust_we_trust: Ale ja przecież uważam, że demokracja jest konieczna, żeby istniał "margines do kontestowania". A co do rozwijającej się wiedzy, to przecież rozwijała się w kontrze do starych autorytetów, jak np. Arystoteles. Zresztą przecież oświecenie spowodowało rewolucję francuską, która podważyła stary porządek.
BRTM
BRTM
BRTM 28.01.2021, 15:52:35
  • 2
Tego się nie spodziewałem, ale jestem zmuszony bronić Polski. Na fali ostatniego tematu aborcji przez wykop został poruszony temat Polski, która jakoby stanowiła peryferia cywilizacji europejskiej. Z ta tezą się umiarkowanie zgadzam, aczkolwiek to samo można napisać o państwach skandynawskich czy nawet Półwyspu Iberyjskiego (to może wydać się nieco kontrowersyjne), bo gdzie im do takiej Francji. Niemniej Polska ma pewien dorobek, który zdecydowanie warto docenić.
Za jeden z jego aspektów można uznać
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ImperatorPL
ImperatorPL
28.01.2021, 16:11:17
  • 1
@BRTM:

Polscy arianie inspirowali klasyków liberalizmu, jak Locke czy Bayle i także byli prekursorami tolerancji


...i ci arianie zostali z Polski wygnani ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A w temacie, skoro #filozofia to nie można zapomnieć o istotnej koncepcji prawdy wg Alfreda Tarskiego.
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM
Autor
28.01.2021, 20:14:18
  • 0
@Turysta_Onanista: Chyba Popper próbował też korzystać w filozofii nauki, ale niespecjalnie wyszło.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 25
  • Strona 17 z 25
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.12.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.11.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 22.07.2018

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Gadżeciarz
    od 28.02.2024

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking