Wpis z mikrobloga

Mało czasu na gamedev, ale jak tylko mogę to coś próbuję i są postępy. Pisałem już wcześniej tu i kontynuuję pomysł gierki, gdzie będzie się skakać na linie. Na poniższym gifie widać jak sobie skaczę po zaprojektowanym terenie. Od strony programowej to cieszę się, że potrafię wykonać taki teren i pokryć go teksturą, a to głównie dzięki edytorowi R.U.B.E w którym projektowanie świata do Box2D jest niesamowicie proste.

Tylko nadal myślę w jakim kierunku iść i będę musiał teraz jeszcze walczyć z jednym problemem: fajnie się klika i skacze myszką, ale palcem na ekranie jest już gorzej, bo sporo zasłania :/

Ostatecznie chciałbym stworzyć dynamiczną gierkę z wieloma poziomami, w których trzeba będzie przemieścić się z miejsca na miejsce skacząc, używając liny, chodząc/pełzając (zależnie od postaci) po ziemi. Im szybciej, tym więcej gwiazdek. Dobry pomysł?

#programowanie #gamedev #java #android #libgdx #box2d #gry #gryandroid #gif
Pobierz Visher - Mało czasu na gamedev, ale jak tylko mogę to coś próbuję i są postępy. Pisał...
źródło: comment_2E9JDkzRJJJur9391PhyATJm77wyizoo.gif
  • 34
@Visher: Albo mi się wydaje, albo delikatnie fizyka niedomaga. Tak delikatne mam zaburzenie wrażenia rzeczywistego ruchu, zwłaszcza w końcowej sekwencji gifa, przy obrotach, tak jakby całkowita energia Twojego obiektu niewspółmiernie rosła. Ale może to być wrażenie ze względu na gruby łańcuch i piłkę. Zdradziłbyś jakim algorytmem liczysz fizykę odbić i obrotów?

Edit:

O, już wiem co mi nie dopomaga chyba. Nie rośnie Ci w spadku swobodnym prędkość kątowa tej piłki od
@Feanir: właśnie będę poprawiał łączenie ostatniego elementu łańcucha z kulką. Teraz poprawiłem łączenie pierwszego elementu, dodałem kunaia który wbija się w ścianę i nie obraca się tak, jak wcześniej. Podobną rzecz zrobię z drugiej strony.

A energia całkowita rosnąć może, bo w swojej symulacji wykonuję trzy "przekręty":

1) Niemal zeruję prędkość każdego z ogniwa przy zderzeniu pierwszego, aby łańcuch nie "podskakiwał" (składa się wtedy w literkę S czy sinusoidę, czy coś
Pobierz Visher - @Feanir: właśnie będę poprawiał łączenie ostatniego elementu łańcucha z kulk...
źródło: comment_0kttLKnwm65AlzwpXBcvpMCFUZlLVAXb.jpg
@Visher: Aa, to może przez wagę łańcucha wydawało mi się, że coś jest nie tak. Nawet by pasowało. Nad tym, co napisałeś o przekrętach to musiałbym się zastanowić, no ale wiadomo, że wierna symulacja jest kosztowniejsza obliczeniowo, co się nie opłaca.

A w kwestii rosnącej prędkości obrotowej bez wypuszczonego łańcucha to tylko moje wrażenie, czy coś jest na rzeczy?