Wpis z mikrobloga

No w końcu proces detailingu zakończony po ponad pół roku od rozpoczęcia. Robione było na 4 raty, bo inaczej musiałbym auto zostawić na 2 tygodnie, a nie mogę sobie na tyle czasu pozwolić bez auta. Koszt całkowity po rabacie: 12,5k zł. I weszło:
- folia ppf 10-letnia na 95% zewnętrze auta (pozostałe 5% to klamki, tylnie światła, relingi dachowe) w tym ściągnięcie napisów i ponowne nałożenie, tak więc folia jest także pod napisem Skoda
- folia ppf 10-letnia w newralgicznych miejscach w środku: progi, parę cm dołu drzwi, oraz także wewnętrzna część klapki do wlewu paliwa
- na folię nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na kołpaki nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na resztę 5% auta na zewnątrz nieobłożonego folią nałożona trwalsza tzw. 5-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H

W gratisie doszła niewidzialna wycieraczka, oraz detailing kabiny pasażerskiej wraz z myciem tapicerki, oraz przeczyszczeniem komory silnika

Jaki jest dalszy plan dbania?
^ Co tydzień (a w półroczu ciepłym także po każdej trasie poza aglomerację - owady na przodzie) szybkie przemycie na myjce bezdotykowej, oraz przeczyszczenie ściereczką kokpitu
^ Raz w miesiącu dokładne mycie ręczne auta, oraz odkurzanie i przejechanie ściereczką także po fotelach, podłokietniku, itd.
^ Raz do roku pojechanie do salonu detailingu na bardzo dokładne detailingowe czyszczenie na zewnątrz i wewnątrz każdy zakamarek wraz z wyciąganiem foteli itd., oraz odświeżenie powłoki ceramicznej
^ Raz na 2 lata nałożenie nowej powłoki ceramicznej
^ Za 8 lat ściągnięcie folli ochronnej i nałożenie kolejnej

Z kolei jeśli chodzi o spód, to auto w profesjonalnym zakładzie blacharsko-lakierniczym zakonserwowane od spodu i 2x do roku przemycie spodu auta, w tym 1x z dokładną inspekcją spodu (sprawdzenie ubytków konserwacji itp.).

#samochody #motoryzacja #detailing #autodetailing #cardetailing #blacharstwo #lakiernictwo #mechanikasamochodowa #chwalesie #pokazauto
Adamfabiarz - No w końcu proces detailingu zakończony po ponad pół roku od rozpoczęci...

źródło: fabia detal

Pobierz
  • 212
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: na początku serii wpisów o Fabii myślałem, że po prostu jesteś lekko zakręcony i cieszysz się nowym autem, ale teraz to na 100% troll, z detailingiem na kołpakach poleciałeś po bandzie XD
  • Odpowiedz
  • 1
@kuncfot: Przecież auto i tak będzie przemywane co trasę (a w przypadku dłuższych dni bez trasy, a tylko jazda aglomeracyjna, to co tydzień). A raz w miesiącu dokładniejsze mycie ręczne i raz w roku bardzo dokładne mycie detailingowe.

@FightMaker Dobra, ale to na folię wydałem 12k przez ostatnie pół roku. Gdy zamawiałem auto 2 lata temu miałem budżet taki jaki miałem, i nie stać mnie było na auto z potęzniejszym silnikiem.
Adamfabiarz - @kuncfot: Przecież auto i tak będzie przemywane co trasę (a w przypadku...

źródło: hamownia1

Pobierz
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz wspaniałej jakości baity, dopiero teraz po tylu wpisach mam 100% pewności, że nie piszesz na poważnie. Stopniowo przyzwyczajałeś nas do coraz większego poziomu absurdu swoich historii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
lubię OPa i szanuję, ale ceramika na kołpaki już mnie trochę przekracza ( ͡º ͜ʖ͡º)


@gdi2: No nie? Lepiej było kupić drugi zestaw felg, albo cały rok jeździć na jednych i tylko opony zmieniać.
  • Odpowiedz
  • 3
@missioncritical: Gdy uda mi się stworzyć grupę holdingową z prawdziwego zdarzenia, to też sobie kupię auto klasę wyżej (prosto z fabryki), np. taką Skodę Octavię i to z potężniejszym silnikiem 1.5 TSI 115 KM, lub 2.0 TDI 115 KM.
Ale póki co jest to co jest, jestem na dorobku, liczą się dla mnie oszczędności. Ale nie narzekam, ta Fabia w porównaniu z moim poprzednim autem do kosmiczny przeskok do przodu i
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: nikt nie uwierzy w ten wpis, myślę, że nie ma aktualnie lepszego trolla automobili na Mirko ( ͡° ͜ʖ ͡°) zdjęcie w warsztacie z lampami 0zł i chwila zawracania dupy
  • Odpowiedz
  • 1
@czlowiekproso: Kolego ja już mam tunning zawieszenia fabryczny za dopłatą - auto ma wzmocnione amory i prześwit powiększony o 8-9 mm.
A co hamulców, to niewykluczone, że za jakiś czas na tył dojdą tarcze, oraz na przód tarcze wentylowane. Ale to nie ma pośpiechu, jak widzisz na razie w tym roku miałem inne wydatki związane z autem. A jeśli chodzi o hamulce to na razie tyle, że właśnie na dniach z
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: nie wiem na co bardziej zaslugujesz: odznakę za trolla motoryzacyjnego, czy fanatycznego skodziarza XD

jeśli bliżej Ci do tego drugiego, to wbijaj na grupy facebook dla fanów fabii, pokaz im swoje dzieła, niech ich dupsko zapiecze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@Emble: Stosuje ale nie jest to gruba warstwa. Powiedzmy, że dzięki temu, że auto jest ocynkowane i podstawowo zakonserwowane fabrycznie, to zamiast zacząć rdzewieć po 3 - 5 latach, zaczną pojawiać się wykwity po 7,5 - 9 latach. Tyle, że ja zamierzam trzymać auto znacznie dłużej niż 10 lat, i temu dodatkowa konserwacja.
  • Odpowiedz