Wpis z mikrobloga

No w końcu proces detailingu zakończony po ponad pół roku od rozpoczęcia. Robione było na 4 raty, bo inaczej musiałbym auto zostawić na 2 tygodnie, a nie mogę sobie na tyle czasu pozwolić bez auta. Koszt całkowity po rabacie: 12,5k zł. I weszło:
- folia ppf 10-letnia na 95% zewnętrze auta (pozostałe 5% to klamki, tylnie światła, relingi dachowe) w tym ściągnięcie napisów i ponowne nałożenie, tak więc folia jest także pod napisem Skoda
- folia ppf 10-letnia w newralgicznych miejscach w środku: progi, parę cm dołu drzwi, oraz także wewnętrzna część klapki do wlewu paliwa
- na folię nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na kołpaki nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na resztę 5% auta na zewnątrz nieobłożonego folią nałożona trwalsza tzw. 5-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H

W gratisie doszła niewidzialna wycieraczka, oraz detailing kabiny pasażerskiej wraz z myciem tapicerki, oraz przeczyszczeniem komory silnika

Jaki jest dalszy plan dbania?
^ Co tydzień (a w półroczu ciepłym także po każdej trasie poza aglomerację - owady na przodzie) szybkie przemycie na myjce bezdotykowej, oraz przeczyszczenie ściereczką kokpitu
^ Raz w miesiącu dokładne mycie ręczne auta, oraz odkurzanie i przejechanie ściereczką także po fotelach, podłokietniku, itd.
^ Raz do roku pojechanie do salonu detailingu na bardzo dokładne detailingowe czyszczenie na zewnątrz i wewnątrz każdy zakamarek wraz z wyciąganiem foteli itd., oraz odświeżenie powłoki ceramicznej
^ Raz na 2 lata nałożenie nowej powłoki ceramicznej
^ Za 8 lat ściągnięcie folli ochronnej i nałożenie kolejnej

Z kolei jeśli chodzi o spód, to auto w profesjonalnym zakładzie blacharsko-lakierniczym zakonserwowane od spodu i 2x do roku przemycie spodu auta, w tym 1x z dokładną inspekcją spodu (sprawdzenie ubytków konserwacji itp.).

#samochody #motoryzacja #detailing #autodetailing #cardetailing #blacharstwo #lakiernictwo #mechanikasamochodowa #chwalesie #pokazauto
Adamfabiarz - No w końcu proces detailingu zakończony po ponad pół roku od rozpoczęci...

źródło: fabia detal

Pobierz
  • 212
  • Odpowiedz
  • 0
@lubisz_sok_to_sok_maj_kok: Ja tam wole wymienić folię na danym elemencie, niż malować i polerować lakier. Jasne, to też jest jakaś opcja zawsze. Ale jak najlepszego na świecie lakiernika byś znalazł, ponownie pomalowany element nigdy nie będzie w 100% taki jak oryginalnie pomalowany.

Poza tym tyle lat jeżdżę, i tego typu historie obcierek parkingowych należą u mnie do rzadkości. Polecam parkowanie z dala od innych aut i zasadę ograniczonego zaufania wobec innych uczestników
  • Odpowiedz
8 tys. km robię w 3-4 miesiące


@Adamfabiarz: jesteś przekonany, że za 8 lat będzie jeszcze sens nakładać na to auto kolejna folie? Przy twoich przebiegach będzie mieć już z 400k nalatane, możliwe, że mechanicznie już się będzie grubo sypać
  • Odpowiedz
  • 0
@munioman: Tam wkradł mi się bład. 8 tys. km robie w 3 - 3,5 miesiąca. Nic się nie będzie sypać przy 400k km. Silnik jaki mam to ,,wnuk" pancernego 1.6 MPI. A oczywiście elementy podwozia zostaną wymienione, gdy trzeba. Np. amortyzatory zamierzam sobie wymieniać na częściach OEM co 100 max 120 tys. km

Za 8 lat wchodzi nowa folia na miejscu obecnej. A potem za 16 lat jeszcze następna.
  • Odpowiedz
@smk666: to się zastanów nad swoim życiem i organizacją czasu, bo to jest coś bardzo serio nie tak z Tobą, albo Twoim podejściem, jeśli w ironiczny sposób komentujesz działania kogoś kto ten czas potrafi sobie tak zorganizować, że ma czas na takie detale.
Irytują mnie tacy "ja nigdy nie mam na nic czasu", bo ich codzienność przerasta. A przepraszam, padł jeszcze uuuber argument - dziecko. No tak, to zamyka temat :D
  • Odpowiedz
Silnik jaki mam to ,,wnuk" pancernego 1.6 MPI.


@Adamfabiarz: nie możesz tak tego porównywać bo w czasach tego 1.6 MPI to najpewniej octavia ważyła tyle co ta twoja fabia teraz, do tego przy 3 cylindrach masz sporo gorsze wyważenie.
Jakby się zagłębić to pewnie się okaże, że zawory większe czy jakieś systemy podkładane albo nawet materiały "zoptymalizowane" nie pisząc już o mniejszym sprzęgle czy innej skrzyni.
  • Odpowiedz
  • 0
@munioman: Na szczęście jakby nie było, zapobiegawczo wymieniam dobry olej co 8 tysięcy km, by silnik pracował cały czas w optymalnych warunkach ze świeżą lub w miarę świeżą oliwą.
  • Odpowiedz
  • 0
@Khebib: Powtórzę. Powłoka ceramiczno-grafenowa na kołpakach (σ ͜ʖσ)

@ZlodziejBilonownic No tak, ale ja nie mam tego auta w 2- czy 3-letnim leasingu, tylko w jednej czy drugiej formie zamierzam to auto trzymać kolejne kilkanaście lat. I dobrze by się w miarę dobrze prezentowało, jeżdżę nim robić biznesy.
  • Odpowiedz