Wpis z mikrobloga

Jakiego auta szukać w budżecie do 12k zł? Różowa dojeżdża do pracy ekspresówką, więc wszelkie małe bzyki odpadają z miejsca ze względu na oczekiwanie komfortowej jazdy z prędkością 120 km/h codziennie. Jednocześnie chciałbym żeby auto w eksploatacji nie było nadmiernie drogie i upierdliwe.
Z moich obserwacji to w tym budżecie chyba najlepiej byłoby patrzeć za:
- Vectra C (poliftowa, 1.9 150 KM chyba ma najwięcej sensu)
- Peugeot 307/308 (nie znam się na Francuzach, dziwi mnie ze w tym samym budżecie pojawiają się te trzy modele, o 307 słyszałem, że miały jakąś wadę fabryczną, która groziła samozapłonem auda, nie wiem, czy warto ( ͡º ͜ʖ͡º)
- Peugeot 407 (ten zwis przedni mnie trochę odstrasza od codziennej eksploatacji tego auta, silnik to też pewnie ten diesel 136 KM)
- Citroen C5 - chyba dobrze wyposażone auto jak na swoją cenę
- Golf 5 (raczej szukałbym kombi, ale trochę ich mało, najlepszy silnik to pewnie 1.9 105 KM BKC)
- Astra H (tu słyszałem o wadliwych skrzyniach biegów, które mogą narobić kłopotów i wygenerować koszty)
- klasyczny Passat B5 po lifcie, którego można kupić o ładnych parę tysięcy poniżej 10k
- A4B6, które jest chyba niewspółmiernie drogie do tego, co oferuje
- Focus Mk2 (co sądzicie o aucie ogólnie i jaki silnik, pewnie 1.8 tdci)

Co sądzicie o tych autach, jakie są spostrzeżenia, jakie macie inne propozycje? Generalnie ja myślałem nad "małym kombi" typo u Golf czy astra, ale golfów mało, astra z tą skrzynia ma ponoć problemy, więc może lepiej kupić coś o segment większego? Na razie nie mamy gówniaków, ale kto wie, co przyniesie czas XD
No generalnie chciałbym prosić o jak najwięcej porad dotyczących modeli w tym budżecie, co polecacie, czego nie, dlaczego w tej samej cenie stoją 307 i 308, na co uważać we Francuzach (całe życie w vagu here xd), dlaczego vectry są tak tanie w porównaniu do konkurencji?